F1 2016

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Gutierrez za Bahrein dobija novu šasiju


    Haas je morao da Meksikancu zameni oštećenu šasiju posle udesa sa Fernandom Alonsom.



    Šef tima Guenther Steiner potvrdio je da će Esteban Gutierrez za narednu trku dobiti sasvim novu šasiju.

    Gutierrez i Alonso bili su deo zajedničkog incidenta na VN Australije, u kome je vozač McLarena izvukao deblji kraj ali su na svu sreću oba vozača ostala nepovređena. Špančev bolid je pretrpeo veća oštećenja, ali su i iz američkog tima potvrdili da će njihov vozač dobiti novu šasiju.
    "Šasija je poslata u Evropu na dalja ispitivanja, ali bio je jasno da sa njom nećemo moći da se trkamo u Bahreinu. Imamo doboljno delova da napravimo potpuno novu. Zbog toga će naši mehaničari morati da rade danju i noći kako bi ovaj posao završili na vreme." kazao je Guenther Steiner.


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Ecclestone ne želi ponovo da kupi nazad akcije Formule 1


      Bernie Ecclestone izjavio je da nema šanse da ponovo postane većinski vlasnik ovog takmičenja i da bi kao svog naslednika voleo da vidi Flavia Briatorea.



      Ovaj Britanac još uvek drži titulu prvog čoveka Formule 1 iako je još pre jednu deceniju prodao većinski paket akcija kompaniji CVC Capital Partners. Iako mu ovaj dogovor odgovara, Ecclestone je priznao da je suviše komplikovano da sada povrati svoj većinski udeo.

      "Ne postoji šansa za to. Bilo bi to previše teško i složeno. Srećan sam sa mojim delom akcija koji trenutno posedujem. Kada bi kupio i preostale akcije onda ne bi bilo nikakve demokratije među nama a ja to ne želim." kazao je Bernie Ecclestone.
      Iako ga polako pristižu godine, sva imena koja je Bernie predložio da rade sa njim su odbili članovi CVC-a.
      "Ostali akcionari žele da mi nađu pravu osobu koja bi mogla da radi sa mnom i da podeli moje radne obaveze. Već nekoliko godina smo u potrazi ali još nismo ništa odlučili. Postoji milion osoba koje misle da to mogu da urade, ali ipak nam treba najbolji."
      Jedan od njih jeste i bivši šef Renaulta Flavio Briatore, koji je napustio šampionat još 2008. kada je otkriven skandal oko nameštanja trke u Singapuru.
      "Voleo bih da se Flavio vrati. Ali njegov povratak blokiraju određeni ljudi tako da je to veoma teško. On razume ovaj posao i voli ga. On je osoba kojoj najviše verujem." dodao je prvi čovek šampionata.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Horner: Red Bull može da sistugne Ferrari


        Šef tima iz Milton Kinsa veruje da Red Bull pred kraj ove sezone može da sustigne ekipu iz Maranela.



        Christian Horner bio je prezadovoljan trkačkim tempom koji je postavio Daniel Ricciardo na prvoj trci sezone, gde je na kraju njegov vozač ukupno kasnio 15 sekundi za Sebastianom Vettelom. Pošto Renaultov motor u toku godine očekuju velika unapređenja, Horner veruje da je sasvim moguće da se Red Bull po tempu izjednači sa Ferrarijem.

        "Pre svega, Melburn je pokazao dosta toga ali i sakrio puno stvari. Razliku su pravile gume, jer sada na trci možemo da upotrebino još komponenti. Ipak, naš plan je da postepeno napredujemo tokom sezone. Ferrari nije mnogo ispred nas, što znači da moramo da nastavimo sa našim radom kako bi ih sustigli u drugom delu." kazao je Christian Horner.
        On je dodao da će Red Bull biti na istom nivou na trci u Bahreinu kao što je bio i pre nedelju dana u Australiji.
        "U Bahreinu motor će se malo više isticati nego li u Melburnu. To nam svakako neće biti naša prednost, ali što se tiče ostalih karakteristika staze one nam odgovaraju. Nadam se da možemo da iskoristimo trenutak."


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Abiteboul: Renault može puno da nauči od Red Bulla


          Prvi čovek Renaultovog tima izjavio je da oni mogu puno toga da nauče od njihovih partnera.



          Francuski tim se posle nekoliko godina pauze vratio u šampionat sa fabričkom operacijom, a pored toga Renault je ostao snadbevač Red Bulla svojim agregatima koji su sada rebredirani u ime Tag Hauera. I pored toga, vodeći čovek ove operacije Cyril Abiteboul, dodao je da Renault može puno da nauči od Red Bulla u smislu razvoja ekipe na duže staze.

          "Mislim da nikada ne možete da budete zadovoljni svojim učinikom u ovom šampionatu. Za veliki tim potrebna je struktura koja se uvek adaptira na promeme. Mi smo posmatrali Red Bull kako je godinama rastao i investirao u nove oblasti. Ne želimo da im krademo ideje, već smo impresionirani njihovim sposobnostima. Oni odlično poznaju strukturu razvoja, što nama može puno da pomogne. Za ove stvari ne postoji završni rok, već su one uvek u razvoju." izjavio je Abiteboul.


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Las Vegas menja trku u Monci?


            Vlasnik Formule 1 kategoričan je da će Las Vegas dobiti trku.



            Bernie je danas upozorio kako bi iduće godine mesto u F1 kalendaru trebala da izgubi Monza, koja je sigurna za održavanje trke ove godine. Njeno mesto iduće sezone mogla bi da zauzme trka u Las Vegasu.

            Bernie je danas objasnio trenutnu situaciju:
            "Italija još ove godine ima trku. Sledeća godina je upitnik. Ja lično ne mislim da moramo imati Italiju u kalendaru. Neko mi je jednom rekao kako F1 ne može opstati bez trke u Francuskoj. Ali mi radimo i bez trke u Francuskoj, tako da ni Italija nije obavezna."


            Još je dodao kako organizatori te nove trke, zamenske trke u Vegasu, već imaju potpisan ugovor sa F1: "Vegas će biti super."

            Trenutno SAD ima jednu trku kao domaćin, pošto su planovi za Nju Džersi odbačeni:
            "Mi trenutno imamo 21 trku." kaže Bernie. "Ja ne mislim da ćemo dodavati još trka u doglednom periodu. Za sada ovo je dosta."

            U dužem intervjuu za Daily, Bernie je još i rekao:
            "Dve osobe su već ponudile cenu CVC za kupovinu trke u Vegasu. Sve je već ugovoreno između dve ugovorne strane i sada je odluka na CVC, da li želi prodati prava za još jednu trku u SAD."rekao je Ecclestone na kraju razgovora.




            P.S. licno mislim da ne trebamo u F1 imati ni Ferrari, ni Mercedes, ni Red Bull... a trebalo bi dopustiti da ucestvuju stariji modeli Citroena, Renaulta, pa recimo i Yugo...sto da ne...ipak ne zovu dzabe F1 "veliki cirkus"




            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Haas: Neće biti revolucije u razvoju našeg bolida


              Šef američkog tima iskreno veli kako ekipa već planira prebacivanje na razvoj modela za iduću sezonu.



              Bez obzira na odličan start u Melburnu i sjajnu premijeru njihovog VF-16, Gene Haas priznaje kako više neće biti nekih revolucionarnih unapređenja na ovom bolidu.

              Američki debitant uspeo je ono što nije niko još od 2002. i Mike Sala, a to je da osvoji bodove u debitantskoj trci. Ipak, Haas priznaje kako je timu puno veći izazov savladati pravila i norme o bolidima za iduću sezonu, nego li se nadmetati sa protivnicima u ovoj tekućoj.

              Po njemu, ekipa se već priprema za prelazak na razvoj bolida za sezonu 2017.
              Uz Renault koji je već rekao kako će odluku doneti nakon prvih nekoliko trka i Red Bull koji je izjavio kako se Newey već okreće 2017., ovo je treći tim koji javno priznaje kako su u toku pripreme za novu sezonu.


              "Osim nekih unapređenja koji su trenutno u pripremi na bolidu, mi smo već dosta toga inovirali na našem VF-16. Generalno gledano, već prelazimo na iduću sezonu, jer je bolid za 2017. previše agresivan i zahteva veoma mnogo rada. Svi ti zahtevi su prilično radikalni pa kao takvi, zahtevaju jako mnogo vremena. Što se tiće ovogodišnjeg bolida, sem nekih minornih promena na prednjem krilu, kod njega ne bi trebalo biti nikakvih velikih zahvata."


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Verstappen možda sve bliži Ferrariju u narednoj sezoni?


                Prema određenim navodima postoji mogućnost da se maldi Holnđanin nađe u Maranelu u 2017.



                Kako je i sam Max Verstappen rekao da su njegovi pregovori sa Red Bullom uspešno okončani, pojedini izvori iz Italije tvrde da postoji mala opcija da se vozač Toro Rossa nađe u Ferrariju u narednoj sezoni. Holanđanin ima višegodišnji ugovor sa timom iz Milton Kinsa ali da u njemu takođe postoji opcija za raskid saradnje u koliko on ne bude unapređen iz Toro Rossa u Red Bull.

                Sa druge strane ovu tvrdnju upotpunjava činjenica da je Kimiju Raikkonenu ovo izlazna godina sa Ferrarijem a da su ljudi iz Maranela veoma impresionirani Maxovim učinkom.


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Wehrlein: Zaslužujemo sredinu poretka


                  Mladi vozač bio je očaran fantastičnim startom u Melburnu.



                  Pascal Wehrlein vjeruje da je borba tima bila nadvladana hrvanjem sa problemima oko guma i smatra da će kad ekipa reši probleme sa pneumaticima, tada postati i tim za sredinu grida. Nemac je za svoje loše mesto u kvalifikacijama optužio nerazumevanje novog kvalifikacijskog sistema. Međutim, kad je krenula trka, bolid je imao brzinu koja je odgovarala automobilima u sredini grida.

                  "Početak je bio sjajan."rekao je on za FOX. "Bio sam čak i iznenađen tako sjajnim početkom, jer mi je to prvi start u Formuli 1. Popravio sam se šest ili sedam pozicija u prvom krugu, a onda smo bili jako konkurentni u prvih nekoliko krugova, dok su gume još bile dobre. Bez problema sam se nosio sa vozačima timova iz sredine grida."

                  "Međutim, nakon sedam krugova degradacija je bila je puno veća nego kod ostalih vozača, pa sam počeo padati u poretku. Nakon stavljanja drugih, novih pneumatika, odlične karakteristike su se vratile i tempo je opet bio sjajan kao i na početku. Ipak, ponovo se nakon desetak krugova vratila jaka degradacija i problemi."
                  Pascal vjeruje da tim, ako uspe rešiti problem degradacije, bar u određenoj meri, može očekivati i borbu za sredinu poretka:

                  "To je prvo što moramo raditi, kako bi nam gume trajale duže. Ali u celini me to čini jako optimističnim, da je tempo tu. Samo moramo rešiti neke promene na postavkama bolida i omogućiti gumama da traju duže. Rezultati su onda u ruci."


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Clear: Titula sa Ferrarijem bila bi mi najveći uspeh u karijeri


                    Novi inženjer tima iz Maranela kazao je da bi mu titula sa Ferrarijem za njega lično bila i najveće dostignuće u ovom sportu.



                    Ferrari je poslednju titulu u ovom takmičenju osvojio još 2008. kada se okitio konstruktorskim trofejom, dok je Kimi Raikkonen i dalje poslednji šampion koji je vozio za tim iz Marenela. Italijanska ekipa poslednjih nekoliko godina čini sve kako bi prekinula dominaciju Mercedesa, a upravo zbog toga je iz nemačkog tima stigao i Jock Clear, koji je preuzeo obaveze do koje je nedavno obavljao Pat Fry.

                    Ovaj Britanac je u svojoj karijeri sarađivao sa velikim imenima kao što su Jacques Villeneuve, Michael Schumacher, Lewis Hamilton a učestvovao je i u pobedničkim uspesima Brawn GP-a. Ipak, prema njegovim rečima prvo mesto sa Ferrarijem bi ovom inženjeru bila i kruna u karijeri.

                    "Lep je osećaj nositi crveno. Sada sam u timu koji je sinonim za motorsport i to na najvišem nivou. Mi imamo puno poštovanje prema našim protivnicima a ja sam sa mnogima imao prilike da radim. Ali, kao mlađi oduvek sam imao želju da radim u Ferrariju i sada su mi se ti snovi ostvarili. Ako pogledate u svakom sportu, pa i ovom, da ste bar isto dobri kao i pre deset godina onda to nije dovoljno, pa zbog toga ako želim da pobedim sa Ferrajem to treba da bude na mnogo većem nivou." kazao je Clear.


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      McLaren potvrdio da Alonsov motor nije preživeo udes u Australiji


                      Fernando Alonso uspeo je da nepovređen izađe iz udesa na stazi Albert Park, ali se to isto ne može reći i za Hondin agregat.



                      Španac će morati da uzme sasvim novu pogonsku jedinicu, pošto su inženjeri iz Sakure potvrdii da je nemoguće iskoristiti bilo kakav deo iz agregata koji je bio donešen u Melburnu. Alonso je kao što je poznato doživeo težak udes posle incidenta sa Gutierrezom, kada je na njegovom McLarenu MP4-31 pričinjena veća materijalna šteta.

                      "Uspeli smo da ispitamo pogonsku jedinicu sa bolida koji je Fernando koristio u Australiji. Posle nekoliko testova, shvatili smo da ICE i dosta drugih komponenti je veoma oštećeno i nemoguće ih je oporaviti. Zato će Alosno dobiti potpuno nov motor u Bahreinu." kazao je šef Honde Yusuke Hasegawa.
                      Sa druge strane španski as je pohvalio rad ekipe koja je uložila puno napora u proizvodnji dodatnih delova za njegov bolid: "Svi u timu su se maksimalno potrudili da spreme bolid na vreme. Radili su prekovremeno kako bi sve bilo spremno."


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Raikkonen: Možda sam prošle godine mogao da pobedim u Bahreinu


                        Kimi Raikkonen prokomentarisao je prošlogodišnju trku koja je za njega lično bila jedna od boljih posle povratka u Ferrari.



                        Raikkonenov drugi mandat u timu iz Maranela za sada nije tako uspešan kao njegov prvobitni dolazak a uzrok za takve rezultate jeste i velika promena tehničkih pravila gde se Ferrari na početku nije dobro snašao. Ipak, Finac idalje u sebi ima talenat koji ga je oduvek krasio a to je pokazao i na VN Bahreina koje je bila održana prošle godine.

                        "Uživam u Bahreinu, tačno je da to nije najteža staza ali sa druge strane nije lako da se ovde sastavi dobar krug. Vremensku uslovi se dosta menjaju ponajviše zbog vetra a temperatura naglo padne u toku večeri. Možda sam prošle godine mogao da pobedim u trci, ali smo ipak kroz cilj prošli kao drugi. Ni to nije bilo loše, ali smo svi želeli pobedu." kazao je Raikkonen.


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Wolff: Teško je da će nove kvalifikacije uspeti da usreće fanove


                          Prvi čovek Mercedesa kazao je da novi format kvalifikacija i dalje nailazi na oštre kritike kod ljubitelja ovog sporta.



                          Toto Wolff kazao je da se Formula 1 nalazi u teškoj poziciji i da bi vodeći ljudi morali opreznije da razmišljaju o budućim odlukama.

                          "Ovog vikenda ponovo ćemo videti novi kvalifikacioni sistem koji nije baš ispunio očekivanja u Australiji. Retko ko je imao pozitivno mišljenje o ovom formatu i mislim da ono neće uspeti da usreće fanove i na VN Bahreina." kazao je Wolff.
                          On je dodao da su i njegovi vozači kazali da je novi sistem određivanja poretka vozača na gridu veoma loš i da mora da se promeni.
                          "Ovaj sport nalazi se skoro na tankom ledu a da bi sve bilo lepo koordinisano onda moramo da napravimo inteligente poteze. Naši fanovi žele dobro trkanje i format koji je lako razumljiv. Mi moramo to da uradimo zbog njih."


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Renault traži odbacivanje pravila o limitiranju količine goriva na trci


                            Prvi čovek francuske ekipe traži da se ukloni pravilo o ograničavanju količine goriva na trci.



                            Od kada su u Formuli 1 stigli nove V6 pogonske jedinice, FIA je takođe uvela pravilo o potrošnji goriva koje je iznosilo od 100kg po satu. Od tada ovo pravilo naišlo je na različita tumačenja, pa tako da je sada Renault i javno digao glas protiv dok sa druge strane Mercedes nije za zamenu ove regulative.
                            "Ja sam veliki ljubitelj Formule 1. Mislim da mi sada ne treba da idemo u smeru enduras šampionata. Jedna stvar koja može da dovede takmičenje u opasnost jeste da kombinujemo Formulu 1 i endurans. Enduras je šampionat baziran na izdržljivosti i efikasnosti dok je Formula 1 bazirana na kraćim distancama sa napadačkim svojsvima u vožnji. Čak i u V8 eri morali smo da štedimo gorivo, ali to je bio deo taktike kako bi optimizovali naše performanse. Tada smo to radili iz drugih razloga a sada nam je to nametnuto pa zato želimo to i da uklonimo." kazao je Cyril Abiteboul.
                            On veruje da bi na ovaj način vozači bili u prilici da više napadaju na stazi, pa bi tako imali i više akcije.
                            "Mislim da bi na ovaj način uspeli da sklonimo negativne komentare vezano za ovu novu tehnologiju, što bi bilo fantastično. Tako bi proizvođači motora a pre svega Mercedes dobili pohvale za dobar posao koji su napravili sa novim agregatima. Ove stvari koje radimo su fantastične, ali mislim da bi ih ljudi još više cenili kada bi se ukinulo pravilo o ograničavanju goriva na trci."


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Hamilton: Nova pravila neće poboljšati trkanje na stazi


                              Vozač Mercedesa ne veruje da će nova pravila u 2017. doneti mnogo veća uzbuđenja na stazi.



                              FIA je za sada odobrila nekoliko novih aerodinamičkih regulativa koje bi trebale da poboljšaju vremena za pet sekundi po krugu, kao i da će se one od naredne sezone nađu u upotrebi. Iako je prošle nedelje Formula 1 doživela krah sa novim kvalifikacionim formatom, aktuelni šampion veruje da ni nova pravila neće doprineti poboljšanju samog trkanja na stazi.

                              "U poslednje vreme dosta se priča o novim pravilima i da li vozači trebaju da budu više umešani u odluke koje donose. Nije naš posao da donosimo pravila, jer svi mi imamo drugačija mišljenja. Mislim da nama treba više mehaničkog prijanjanja nego aerodinamičnog posebno na zadnjem delu bolida, kako bi mogli da pretičemo. To što ćemo dobiti pet sekundi po krugu na stazi od trkanja nam neće dati ništa, samo ćemo biti brži u odnosu na vreme. Ja sada pričam kao neko ko voli ovaj sport, takođe ja nemam odgovore na sve pitanja ali mislim da nam ove promene neće dati željene rezultate." kazao je Lewis Hamilton.

                              Na sastanku koji je održan 4. marta, Svetski Savet Motor Sporta zatražilo je novi rok da se do 30. aprila odrede tehnička pravila za novu sezonu. Sa druge strane tehnički direktor Williamsa Pat Symonds zahtevao je da se sve ove promene odlože do 2018. godine.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Ferrari do sada potrošio najviše tokena na razvoj motora


                                Ovaj tim ponovo je opravdao svoju reputaciju koji na početku sezone utroši veći dio razvojnih žetona.



                                Da budemo iskreni, četiri tokena potrošena su još prošle godine, na predsezonskim testovima u Abu Dabiju, kad je Ferrari za novu pogonsku jedinicu radio nadogradnje uoči homologacije. Ove sezone, agresivan dizajn motora odneo je većinu žetona, tačnije njih 23. Za poređenje, Mercedes je do sada u razvoj utrošio 19 tokena, Honda 18, dok je štedljivi Renault potrošio samo 7 tokena. Francuzi će tako kroz sezonu imati za trošenje galantnih 25 žetona.

                                Kako smo rekli dizajn Ferrarija je krajnje agresivan i motorni prostor isplaniran je dosta drugačije nego li prošle godine. Da podsetimo redizajnirani sistem za hlađenje podeljen je na dve zasebne komponente. Jedna je za hlađenje turboa, druga za uvođenje hladnog vazduha u motor. Ovakav aranžman dao je mnogo više prostora pod podklopcem samog agregata.

                                Sumnje je sigurno bilo kada se kod Raikkonena pojavio požar tokom VN Australije, što je izazvalo dosta polemike na temu kvaliteta rashladnog sistema. Za napomenuti je i prebacivanje MGU komponenti koje su stavljene sa prednje strane motora, dok su prošle godine bile iza. Bilo kako bilo, čekamo Bahrein da vidimo hlađenje, brzinu i sve ono što zaista krasi F1 motor.



                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X