F1 2016

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    FIA istražuje Ferrarijeve radio poruke


    Nemački Auto Motor und Sport navodi da vladajuće telo Fomule 1 preispitava radio poruke tima iz Maranela.



    Prema nekim navodima, FIA je rešila da preispita Ferrarijevu poruku 3.2-LFS6-P1, koja je bila pokazana na tabli tokom trke za VN Bahreina. Charlie Whiting, direktor trka, kazao je da za ovo postoje foto dokazi, i sumnja se da je ova poruka prešla granicu dozvoljene komunikacije. Ukoliko se utvrdi da je FIA u pravu, onda Ferrari očekuje kazna, od novčane pa čak do mogućeg oduzimanja poena.


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Honda i Renault ispred su Ferrarijevog agregata iz 2015


      Ovo je tvrdnja tehničkog direktora Mercedesa Paddy Lowa.



      Prošle godine imali smo jasnu razliku između svih ostalih proizvođača u odnosu na Mercedes i Ferrari. Tada je nemački proizvođač imao je dosta jak agreagt a njemu je samo na crtu mogao da izađe Ferrari dok su ostali dobavljači imali svojih problema.

      Sada, Toro Rosso koristi Ferrarijevu pogonsku jednicu iz prošle sezone, i pored toga što je tim iz Faence ostavrio dobre rezultate, a prema Mercedesovim informacijama Honda i Renault su trenutno napravili korak napred u odnosu na prošlogodišnju specifikaciju agregata tima iz Maranela.
      "Možda trenutno ne znate ovo, ali motor koji ima najmanje snage na gridu se trenutno nalazi u Toro Rossu. Renault i Honda više nisu toliko daleko od nas, tako da je razlika između pogonskih jednica sve manja." kazao je Paddy Lowe.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Alonso naporno radi kako bi bio spreman za VN Kine


        McLarenov vozač čini sve kako bi dobio zeleno svetlo da učestvuje na trci u Šangaju.



        Španac je morao da propusti VN Bahreina zbog povreda koje je zadobio na prvoj trci sezone, posle incidenta sa Estebanom Gutierrezom, da bi pritom izvršna komisija FIA-e zabranila vozaču McLarena da se nađu u bolud.

        Alonso je na Melburn Parku zadobio povredu rebara, ali izgleda da je to sada samo prošlost. On je na društvenoj mreži Instagram pokazao sliku kako naporno trenira i da za nekoliko dana očekuje da će krenuti da vozi bicikal i ući u bazen.
        I šef McLarena Eric Boullier potvrdio je da Španca očekuju medicinski pregledi u Šangaju.
        "Jasno je da će Alonso biti ponovo pregledan, sigurno će ići na skener a posle toga će FIA proceniti da li je spreman za trku."


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          "Požar" u Bahreinu digao opštu uzbunu u Maranelu


          Problemi sa pogonskim jedinicicama na prve dve trke u sezoni stvorili su alarmantno stanje u Maranelu.



          Požar na Raikkonenovom bolidu u Australiji i defekt Vettelovog agregata u Bahreinu, uključili su sve alarme u sedištu tima. Ferrari je u dve trke imao dva defekta na agregatu i to kod oba svoja vozača.

          "Kada tražite još performansi i pokušavate da se približite Mercedesu, onda morate nekada da se kockate sa pouzdanošću. Tako funkcionišu ove stvari." kazao je prava legeda Formule 1 Sir Jackie Stewart.
          Prema navodima Tuttosporta, Maurizio Arrivabene uveo je dodatne radne sate kako bi se rešili ovi problemi pre VN Kine. Leo Turrini piše kako je Ferrari analizirao Vettelov motor iz Bahreina i da je do kavar došlo zbog problema na ubrizgavaču.



          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Vraća se kvalifikacioni sistem iz 2015.


            Bernie Ecclestone pokušao je da predloži novi sistem kvalifikacija.



            F1 Timovi uputili su FIA pismeni zahtev, u kom traže povratak prošlogodišnjih kvalifikacija u takmičenje. Po njima, zahtev je jednoglasan i više neće pristati na bilo kakve kompromise.

            Vlasnik F1 , Bernie Ecclestone i predsednik FIA Jean Todt, pokušali su predložiti novi kvalifikacioni sistem, u kome bi se zbrajala dva najbrža kruga u svakom delu kvalifikacija. Zadnji put, takav sličan agregatni sistem zbrajanja korišten je još davne 2005. godine. Tada se održao šest trka na snazi.

            Ovo je bio predlog Ecclestona i FIA:


            Q1
            - Najbolja dva kruga se zbrajaju, kod svakog vozača
            - Najsporijih sedam vozača ispada
            - Ostalih petnaest napreduje u drugi krug kvalifikacija


            Q2
            - Najbolja dva kruga se zbrajaju
            - Najsporijih sedam vozača ispada
            - Najbržih osam vozača ide u treći krug


            Q3
            - Najbolja dva kruga se opet zbrajaju
            - Formira se grid od osam vozača koji tako reše pitanje najbržeg



            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Boullier: Mnogi prate Vandoorna


              Šef McLarena smatra kako ekipa ne oseća nikakav pritisak u vezi potvrde vozačke postave za iduću sezonu.



              Eric Boullier insistira kako ekipa nema nedoumice, iako zna da postoji ogroman interes suparnika za mladog Stoffel Vandoorna. Mladi prvak GP2 serije imao je svoj debi u Bahreinu i odličnom i hrabrom vožnjom osvojio prvi ovosezonski bod za ovu britansku ekipu.

              Bio je to sjajan vikend za ovog test vozača, koji je potpuno zasenio svog timskog kolegu, nekadašnjeg svetskog prvaka Jenson Buttona. Uglavnom, ovaj performans privukao je pažnju mnogih u padoku, ali, uprkos svemu, šef tima smatra kako ekipa uopšte ne žuri da potvrdi vozačku postavu za iduću sezonu:
              "Znam da puno ljudi obraća pažnju na njega. Ipak, za sada nema pritiska ni žurbe." kazao je za mladog Belgijanca. "Činjenica je da on nije ni imao vremena razmišljati o tome. Nismo stavili nikakav dodatan pritisak na njega, a on je sa druge strane sjajno odradio svoj posao. Stoffel će sigurno biti još bolji, što više bude vozio i trkao se, tako da mi moramo biti maksimalno sigurni u svoje odluke." kaže Boullier.


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Red Bull u nedoumici oko izbora vozača?


                Pred ekipom je jedno veliko pitanje koje će bez ikakve sumnje, imati daleko sežan uticaj u budućem radu ovog tima.



                Naime, Red Bul se suočava sa pravim izazovom, jer mora odlučiti o budućnosti svojih trkačkih zvezda, koji su najveći potencijal na gridu u ovom trenutku. David Coulthard, smatra da je ovo pravi advokatski slučaj, jer je u ovoj ekipi proveo poslednje četiri sezone svoje trkačke karijere i zna metodologiju rada. Sa druge strane, svima je već poznato kakav su potencijal mladi Sainz i Verstappen. Znamo da je Coultharda prilikom penzionisanja 2009. u Red Bullu baš zamenio tada mladi, Sebastian Vettel, koji je posle osvojio 4 titule.

                Za trenutnu situaciju, ovaj Britanac kaže:
                "Trenutno je fokus na Maxu, jer je ipak mlađi od njih dvojice. Ali, Carlos je takođe pokazao da je u stanju voziti na vrhunskom nivou. Dakle, to je velika dilema za Red Bull, jer mesta u timu ima za jednog, a drugi mora otići na drugu stranu. Iz onoga što ja vidim, oba su potencijalni pobednici u budućnosti i zavisno o njihovim odlukama, potencijalni budući svetski prvaci."


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Hondin primarni fokus povećanje maksimalne brzine


                  Honda je svoj naglasak stavila na povećanje maksimalne brzine, kao glavni cilj za 2016. godinu.



                  Za neupućene u trkačkom svetu postoji termin "speed trap" a to u praksi znači završetak najdužeg pravca na određenoj stazi, osnosno merenje mere krajnje maksimalne brzine bolida. McLaren je potvrdio kako u tom segmentu u prošle dve trke baš i nije briljirao.

                  Sa druge strane Jenson Button izjavio je da McLaren može biti ponosan na napredak koji je prikazan u Bahreinu prošlog vikenda, sa bolidom koji stavlja naglasak isključivo na pogonsku jedinicu. Ipak, Honda je pretrpela problem sa agregatom, koji je Buttona naterao na povlačenje iz trke a u ekipi izazvao veliku zabrinutost. Hondin šef F1 projekta, Yusuke Hasegawa, na pitanje šta će biti najveća dostignuća i uspesi Honde za ovu godinu, odgovorio je:

                  "Snaga motora. Moramo maksimalno poboljšati proces sagorevanja u motoru. Trenutno imamo nedostatak krajnje maksimalne brzine, i to je to."

                  Dok je nabrajao područja gde se trebaju uraditi poboljšanja, on se dotakao i polja gde je motor već unapređen: "Vrlo je teško sada reći, ali mi smo maksimalno koncentrisani na pouzdanost i mislim da je ona dosta poboljšana, iako smo imali odustajanje Jensona u Bahreinu. Sada ćemo se fokusirati na poboljšanje komore za unutrašnje sagorevanje, jer znamo da ovaj segment nije dovoljno kvalitetan za prolaz u Q3 kvalifikacija. Mislim da je to razuman cilj i to je ono što ja smem reći."kaže Hasegawa.


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Wolff: Dodavanje pritiska potpuno je pogrešna odluka


                    Mercedesov šef motorsport odelenja, Toto Wolff, govorio je protiv novih F1 tehničkih pravila za sezonu 2017. vjerujući kako je dodavanje više sile prijanjanja veoma loša odluka.



                    Sport će iduće sezone biti remontovan uz novi set tehničkih pravila, koji podrazumijeva dosta šire gume, koje u mnogome povećavaju mehaničko prijanjanje i veće prednje i zadnje krilo bolida, što opet znači višestruko veću silu pritiska.

                    Lewis Hamilton već je izrazio svoju zabrinutost, vjerujući da postoji potreba da se podese drugi mehanički parametri bolida, kako bi se omogućilo primicanje bolida koji vozi iza, a u smislu da se omogući dosta lakše preticanje bolida ispred.

                    Wolff na Hamiltonovu priču dodaje:
                    "Automobili neće moći slijediti jedni druge. U ovom trenutku sporta, kad jako blizu vozite iza automobila ispred, vi gubite pritisak na podlogu. Odličan primjer su Lewis i Max u Australiji. Iduće godine biti će još mnogo gore od toga. Dodavanja peijanjanja biila je velika greška. Mi volimo izazov, i momci u aero pogonu vode borbu za napredak, ali ova pravila uništavaju prestizanja, a samim tim i Formulu 1." kaže Toto Wolff.


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Horner: Haas je dobra stvar za F1


                      Dok neki i nisu zadovoljni uspehom američkog debitanta, Christian Horner tvrdi da mu želi iskrenu dobrodošlicu i da mu je jako drago što ovaj tim pokazuje kako se može uspeti u ovom sportu i sa ograničenim sredstvima.



                      Haas se pridružio u Formuli 1 ove sezone, koristeći Dallararinu šasiju sa pogonom Ferrarijevog agregata, uz njegovo ogibljenje i ostale delove. Tim je slavio osvojivši 6. mesto u Melburnu, ali, svoj uspeh popravili su 5. mestom u Bahreinu.

                      Međutim, ne odobrava svako uspeh Haas ekipe.

                      Williamsov tehnički direktor Pat Symonds je jedan od najglasnijih protivnika takvog modela. On smatra da takav bolid ruši načela konstruktorske branše u F1:
                      "Status konstruktora sa ovim je značajno urušen. Neki bi ga voleli videti potpuno uništenog. Ono što je Haas učinio jeste dobro za njega, ali ne znam je li to put kojim F1 treba da ide u budućnosti. Apsolutno je legalno, ali ne znam da li je to zaista pravi put."

                      Sa druge strane, Horner smatra kako je to odlična stvar za F1:
                      "Ja ne mislim uopšte da je to loša stvar. To samo pokazuje da se može biti konkurentno, a da ne zaposlite 600 ljudi i potrošite 200 miliona evra."

                      Na pitanje, u stvari opasku, novinara MotorSport, kako je Ricciardo izgubio od Grosjena u toj direktnoj borbi za 5. mesto, on je odgovorio:
                      "Bili su brzi, njihova strategija je jako dobro radila. Veoma agresivni, mekane gume i ta tri zaustavljanja su im donela prednost. Solidan bolid, ali u stvari, taj prošlogodišnji Ferrari još ide veoma dobro."


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        FIA predlaže trku i subotom od iduće sezone


                        Bernie Ecclestone tvrdi kako ovaj predlog ne sme gurati punom snagom, jer je njegov predlog kvalifikacija upravo doživio krah.



                        FIA ne prestaje da iznenađuje ljubitelje Formule 1 širom sveta. Jutros je izašla vest kako Bernie Ecclestone, smatra da bi idealno rešenje od iduće sezone bila trka subotom, koja bi zamenila kvalifikacioni format.

                        Da podsjetimo, Ecclestone i predsednik FIA Todt, popustili su pod pritiskom F1 timova, i vratili prošlogodišnji sistem kvalifikacija za VN Kine, nakon velikih kritika na novi format.

                        Sada, u izdatom saopštenju povodom planiranih promena stoji:
                        "Jean Todt i Bernie Ecclestone pozdravljaju ideju F1 timova o globalnoj promjeni formata kvalifikacija za 2017.godinu."

                        Prvi čovek Formule 1 je otkrio kako će jedna od opcija na stolu biti i trka u subotu, i iako je ona njegov favorit, kaze kako ne sme preterano navaljivati, jer su kvalifikacije koje je on do nedavno vatreno zagovarao doživjele fijasko, tako da sada jedan period mora biti oprezan.

                        "Razmatramo više ideja. Možda budemo usvojili trku subotom koja će se računati umesto kvalifikacija. Gledamo sve te stvari, koje će biti usvojene za sledeću godinu, to je sigurno. Mi smo napravili dovoljno problema da smo mogli upropastiti ovu sezonu, tako da sada moramo biti jako oprezni, i ne smemo to učiniti opet za iduću sezonu."


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • YUgisa
                          CBC Senator XXL
                          • 05.06.2008
                          • 793
                          • Subotica
                          • Yugo 1.1 EFI

                          Pa bilo bi zanimljivo gledati trku od sat vremena subotom nego ovo kalkulisanje...
                          Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Ne znam sta vise reci.....totalno su je upropastili.
                            Da li ce F1 ikad vise biti ono sto je bila?
                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Vettel ostao bez motora iz Bahreina?


                              Vozač Ferrarija je posle druge trka u šampionatu ostao bez jedne pogonske jedinice.



                              Kako piše dobro obavešteni izvor iz Maranela, na prvi mah mislilo se da je požar na Vettelovom bolidu izazvao problem sa injektorom, dok se posle utvrđenih analiza smatra da je kvar desio zbog loših elektronskih mapa motora. Kako navodi La Republica, problem sa elektronikom desio se u određenom stepenu prenosa, šta je izazvalo nestanak struje u agregatu, posle čega je sama pogonska jedinica znatno oštećena.

                              "U Kini, Sebastian Vettel koristiće svoj drugu pogonsku jedinicu." napisao je Leo Turrini.
                              Idalje se navodi da Ferrari naporno radi kako bi otklonio ove probleme.




                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Magnussen želi jednu normalnu trku kako bi pokazao svoj potencijal


                                Nakon frustrirajućeg početka sezone Kevin Magnussen kaže da želi samo priliku u normalnoj trci pokazati svo svoje umeće.



                                Danac, koji je vozio za McLaren u 2014., a zatim degradiran u razvojnog i test vozača u sezoni 2015., sreću je potražio u ekipi Renaulta ove godine, ali u prve dvije trke nije imao nimalo trkačke sreće. U Melburnu, pretrpio je pucanja ogibljenja na zadnjem točku, i iako je morao u boks, trku je završio na 12. mestu. Na trci u Bahreinu, nije se sporazumeo sa ekipom, pa je uoči ulaska u boksu, prošao kroz crveno svetlo. To je nateralo sudije da mu izreknu kaznu starta trke iz boksa. I tako, trku je završio nadomak bodova, odnosno završio je prvi ispod liste.

                                "To je jako frustrirajuće." rekao je Danac na pitanje kako je nakon takvih problema ipak biti nadomak bodova, a ne osvojiti ih:
                                "Tako je ponekad u trkama, i to uopšte ne daje motivaciju. U stvari sam vrlo uzbuđen, i jedva čekam da osvojim prve bodove na gridu, za moj tim. Dajte mi normalnu trku, bez kvarova i kazni, i siguran sam da to mogu uraditi."

                                Ipak VN Kine možda neće biti mesto gde će to lagano ostvariti, gde se pritom osvrnuo na učinak iz 2014. sezone.

                                "Ta moja trka uopšte nije bila dobra. Borio sam se sa bolidom čitavo vrijeme, i jedva sam završio kao 13. Nadam se da u mojoj drugoj poseti Kini mogu biti dosta uspešniji. Ako počnemo malo iznad začelja, i ako ne bude problema sa bolidom, siguran sam da se mogu desiti jako dobre stvari." kazao je Kevin Magnussen.


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X