F1 2016

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Perez: Sa Halo zaštitom sam se osećao neprijatno


    Vozač Force Indije imao je priliku u Italiji da testira novi zaštitni koncept, ali se po njegovim rečima nije osećao baš najprijatnije.


    On je priznao kako se oseća “nelagodno” sa dosta povećavim vremenom koje je potrebno za izlazak iz bolida u slučaju opasnosti ili bilo kakve potrebe.
    Sergio Perez bio je jedan od tri vozača koji je su na VN Italije imali priliku testirati Halo, novi zaštitni koncept. Halo je na njegov bolid postavljen uoči prvog treninga u Monci.


    Meksikanac je bio iznenađen količinom vidljivosti koju on omogućuje, ali,sa druge strane, rekao je kako ga zabrinjava dodatno vreme potrebno za izlazak iz bolida.
    “Vidljivost je solidna, i to je sasvim dobro. Moja briga je kako tako lagano i brzo izaći iz bolida. Potrebno je dobrih pet sekundi više nego bez zaštite. To je za mene ono što uslovljava da se osećam dosta nelagodno, taj period dužeg izlaska iz vozila. I dalje mislim da ima dosta posla za odraditi baš u tom segmentu, da bismo što brže mogli napustiti bolid, u određenom periodu. Gledano iz ugla vozača, vi sedite u bolidu, i znate da vam treba pet sekundi više za izlazak iz automobila. Ako ste u kritičnoj situaciji, pet sekundi je puno.”


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Pirelli: Ove gume su daleko od konačnih za iduću sezonu


      Pirelli je upozorio da je još uvijek jako daleko od svog finalnog proizvoda pneumatika za iduću trkačku sezonu.


      Vozač Ferrarija Sebastian Vettel rekao je kako predstoji još jako mnogo posla za odraditi nakon prezentacije guma 2017. u avgustu, a šef Pirellija Paul Hembery dodao je kako su ovi trenutni pneumatici daleko od predviđenog konačnog proizvoda.
      “To će biti simultani proces i iduće godine,” kaže Hembery. “Opet, miks između struktura, spojeva i profila uopšte nije konačan i ni izbliza nije sličan onome što ćemo imati na kraju.”
      “To je dug i komplikovan proces na mnogo načina, ali jako kratak u smislu toga da mi imamo rok do novembra da predstavimo novi pneumatik. Znači, vrlo intenzivno razdoblje, a osnovno je da moramo biti sigurni u dovoljan nivo pritisne sile. To je možda jedini faktor koji nas zabrinjava, u smislu da ćemo ga teško dostići po podacima koje smo dobili u simulacijskim prikazima testova.”
      “Moram reći još da su se podaci počeli normalizovati. To ne znači da su svi isti, ali nam govore kuda će ići performanse bolida za narednu godinu. Sigurno je da pokazuju veliko povećanje brzine u narednoj sezoni, a to je bio početni cilj. Recimo, krug u Barseloni biti će brži za čitavih pet sekundi, što je strašno. To govori još nešto. Vozači će morati naporno da rade na svojim vratnim mišićima u toku sezone, jer će pred sobom imati mnogo veće izazove sa ovoliko bržim automobilima.”


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Hasegawa: Mercedesov motor je strašan


        Šef Honde napokon je priznao kako je nemački agregat nedostižan u ovom trenutku.

        On je rekao kako su performanse Mercedesa “neverovatne” ali i dodao kako njegova Honda sve više i više napreduje u željenom pravcu. Tim iz Štutgarta novu specifikaciju agregata donio je u Belgiji, gdje je bio superioran. Ni to mu nije bilo dovoljno, pa je u Moncu stigao paket sa još više nadogradnji. Yusuke Hasegawa priznaje kako to pokazuje koliko je jak agregat branioca titule:
        “Njihova motor predstava je neverovatna. Moramo visoko podići nivo našeg rada da bismo ih pokušali sustići.”veli on.
        Upitan da li Hondi trenutno treba najveći stepen razvoja od samog početka, on je odgovorio negativno:
        “Ne, ne mislim tako. Ako realno pogledano, naša krajnja tačka razvoja agregata nije uopšte problem. Trenutno, ona je veća nego kod Mercedesa.”
        U vezi loše predstave u Monci, prvi čovek kompanije iz Sakure je dodao:
        “Zapravo smo znali da je ovo jako teška trka za naš motor, i da sa ovakvom isporukom snage mi tu nemamo šta tražiti. Tužno je reći, ali mi nismo mogli očekivati nikakve bodove u ovoj trci, bez nezgode ili odustajanja nekog od vodećih timova na gridu. U toj situaciji moramo cijeniti naše vozače, jer tim pokazuje maksimalne performanse u odnosu na mogućnosti motora.”


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Oconu garantovano mesto u Renaultu?


          Budućnost Estebana Ocona sigurno bi trebala biti svetlija, ali on još nema pravu potvrdu da će iduće sezone voziti u konkurentnom timu.



          Po navodima Speed Week, Ocon ima garantovano jedno mesto u Renaultu iduće sezone, dok se za to drugo mjesto još nagađa ko bi mogao da bude drugi izbor. Kevin Magnussen nedavno je dobio službeni raport od ekipe kako je izbor vozača jako blizu, i postao je neminovan.
          Ovaj Francuz je sada u ekipi Manora, ali je evidentno da je on dio dugoročnog planiranja ekipe takođe francuskog tima.
          “Želimo šampiona 2019.” veli direktor ekipe, Frederic Vasseur u intervjuu za Speed Week.”Želimo izgraditi vozača koji garantuje dugoročan dobitak, dobitnu investiciju kao vazdušni tunel, ili bolji motor.”
          Budućnost F1 grida djeluje vedra, sa mladim nadama poput Verstappena ili Vandoorna.
          Za Verstappena, Vasseur kaže: “Esteban ga je glatko tukao u Formuli 3. Svako ko takođe govori o Stoffelu, mora pomenuti to da ga je Jolyon Palmer lagano dobio u GP2.”


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Ecclestone: Mercedes nije dovoljno pomogao Ferrariju


            U zajedničkoj izjavi za službeni sajt Formule 1, Bernie Ecclestone i Toto Wolff imali su različite stavove po pitanju performansi Mercedes i Ferrarija u ovoj sezoni.


            Bernie je rekao kako Ferrari slabo napreduje u 2016., jer im Mercedes nije dovoljno pomogao:
            “Jeste im pomogao, ali ne dovoljno.”
            U ovom intervjuu on je odgovorno potvrdio kako je nemački proizvođač pomogao timu iz Maranela da zatvori preveliki razmak iz 2015. godine. U zajedničkoj izjavi sa Toto Wolffom za službeni sajt Bernie smatra da je bilo dosta saradnje između dva proizvođača, što je Wolff decidno negirao:
            “Naravno da im nismo pomogli. Bernie uvijek kaže da jesmo, ali ne i dovoljno. Na kraju, vaš uspeh i zavisi samo od ljudi. Sa pravim ljudima možeš dobiti prave stvari. Zar ne, Bernie?” rekao je Wolff.

            “Stvarno tako misliš,” nastavio je Bernie. “Sve u ovom poslu zasniva se na glasinama. Ono što ja govorim je ono što sam čuo od drugih. I dobro je da su im pomogli. Samo kažem, trebalo je malo više.”


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Honda polako prebacuje fokus na narednu sezonu


              Ovom proizvođaču ostalo je još tri razvojna tokena na raspolaganju.


              Honda je za VN Belgije donela novu specifikaciju svoje pogonske jedinice, ali prema rečima prvog čoveka Yusuke Hasegawe ovo siguno neće biti poslednje poboljšanje. Japanski proivđač sprema još jednu verziju svog motora, pošto je Honda velki deo svog fokusa prebacila za narednu godinu.
              “Imamo još tri tokena na raspolaganju. To je devet trka od zadnje specifikacije do kraja sezone. Imao tu još prostora da donesemo još jednu specifikaciju. Pre svega radićemo na ICE komponenti.” kazao je Hasegawa.
              Na pitanje novinara da li će nova specifikacija agregata biti ujedno i test za pogonsku jedinicu za narednu sezonu, prvi čovek Hondinig F1 projekta je potvrdno odgovorio.
              “Da. Imamo dva tima koja rade na dve verzija motora, jedni za ovu a drugi za narednu sezonu. Naravno da razmenjujemo informacije, tako da je većina resursa usmerena za 2017. Postoje određeni limiti, a nije ni sve u tokenima. Tehnologija je veoma važna.” dodao je Japanac.


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Rosberg najbrži na trećem treningu na Suzuki


                Nico Rosberg ostvario je najbolje vreme pred početak kvalifikacija.



                Vremenski uslovi pred početak trećeg treninga bili su dosta topli, ali iznad staze Suzuka povili su se tmurni oblaci. Temperatura staze bila je 26 stepeni dok je temperatura vazduha dostigla 26 podeljak.

                Posle 20 minuta od početka, zbog vlažnih uslova na stazi, Fernando Alonso je bio prvi vozač koji je na Suzuki zabeležio vreme od 1m35.935s. Esteban Gutierrez se u svom krugu dosta mučio sa svojim bolidom koji nije prijanjao na stazi, zbog čega je i doživeo okretanje u S krivinama. Nico Rosberg nije imao takvih muka, pa je ostavrio najbrži krug od 1m33.230s.
                Već posle polovine treninga vozači su krenuli sa bržim krugovima, pa je tako dvojac Mercedesa bio ispred dvojca Ferrarija. Najviše se koristila medijum komponenta, jer staza još nije biloa potpuno suva, dok je Valtteri Bottas bio prvi vozač koji je na 15 minuta do kraja sesije momntirao meku gumu. Finac je u tada zabeležio vreme od 1m34.201s.
                Od tog momenta vozači su krenuli sa upotrebom mekih pneumatika, pa je tako Nico Rosberg popravi krug za skoro 1.5 sekindu – 1m32.092s. Isto su činili i ostali, pa se tako Daniel Ricciardo probio na drugo mesto sa tri desetinke zaostatka a nalazio se ispred Sebastiana Vettela, Maxa Verstappena i Kimija Raikkonena, dok je Lewis Hamilton bio na 7. mestu. Ujedno to je označilo i kraj trećeg treninga.


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Rosberg ispred Hamiltona na kvalifikacijama u Japanu


                  Nico Rosberg zabeležio je najbolje vreme i tako za 0.013 sekundi bio brži od svog timskog kolege.



                  Vremenski uslovi pred početak kvalifikacija bili su skoro po nepromenjeni u odnosu na treći trening. Temperatura staze je bila 26 stepena a vazduha 23 a pretili su i crni oblaci.

                  Akcija na stazi odmah je krenula još po otvaranju prvog dela, gde je Nico Rosberg krugom od 1m31.858s zauzeo prvo mesto ipsred Lewisa Hamiltona i to na medijum gumama. Do polovine sesije iza njih našli su se oba vozača Red Bulla dok Vettel i Raikkonen još nisu zabeležili svoje krugove. Ubrzo zatim ova vozača tima iz Maranela zabeležila su najbolja vremena, gde je Vettel zauzeo prvu poziciju – 1m31.659s i to na mekim pneumaticima.
                  Do kraja Q1 vodila se borba za prolaz između McLarena, Haasa, Saubera, Williamsa, Renaulta i Toro Rossa. Svi vozači su koristili meke gume, ali takmičenje nisu dalje nastavili Jenson Button, Kevin Magnussen, Marcus Ericsson, Felipe Nasr, Esteban Ocon i Pascal Wehrlein.
                  Nico Rosberg je i u drugom delu odmah nastavio u dobrom ritmu, pa je tako odmah postavio najbrži krug od 1m30.714s sa mekim gumama, dok se odmah iza nalazio njegov timski kolega. Dvojac Ferrarija je u stopu pratio Mercedes, a ista stvar važi i za vozače Red Bulla. Ovi vozači su u samom finišu ove sesije ostali u svojim garažama, dok su ostali morali da se vrate na stazu kako bi se borili za prolaz u Q3. Na kraju u završni deo nisu se plasirali oba Williamsa, Danil Kvyat, Carlos Sainz koji je imao okretanje u svom poslednjem krugu, Fernando Alosno i Jolyan Palmer.
                  Žavršni deo kvalifikacija počeo je brzim krugovima Red Bulla i Ferrarija, ali je Lewis Hamilton ubrzo zatim zauzeo prvo mesto svojim brzim krugom – 1m30.758s. Bratianac u Mercedesu je bio brži ispred svog timskog kolege a prvu šetorku posle prvih pokušaja delilo je samo 6 desetinku. U završnim pokušajima Nico Rosberg je uspeo da zabeleži svoji novu pol poziciju ispred Lewisa Hamiltona i to za samo 13 hiljaditinki, dok na trećem mestu bio Kimi Raikkonen, četvrti Sebastian Vettel ispred oba vozača Red Bulla. Spisak prvih deset vozača dopunili su Perez, Grosjaen, Hulkenberg i Gutierrez.


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Raikkonen hvali Ferrari zbog napretka


                    Finac je bio u znatno boljem raspoloženju nego nakon jučerašnjih treninga.


                    „Uvek je lakše kada imate na raspolaganju više setova jedne komponente pa možete da fino podesite bolid. Malo smo se mučili sa podupravljanjem. Čak ni danas nie bilo savršeno i definitivno smo gubili vreme u prvom sektoru. Ipak, na kraju je sve došlo na svoje i ostvarili smo dobar rezultat. Odlučivale su nijanse. Šteta je što Sebastian ima kaznu, ali pokušaćemo da ponovimo ovakvu formu i sutra“, izjavio je Raikkonen.



                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Nova pobeda Rosberga i titula za Mercedes


                      Mercedes je osvojio treću uzastopnu konstruktorsku titulu zahvaljujući prvom i trećem mestu koja su osvojili Rosberg i Hamilton.



                      Neposredno pre početka trke je došlo do manjih promena na vrhu poretka, pošto je Ferrari morao da promeni menjač u Raikkonenovom bolidu, zbog čega je Finac pao na sa trećeg na osmo mesto, pa su Red Bullovi nasledili kompletan drugi startni red.
                      Rosberg je odlično startovao i zadržao prvo mesto, dok je velikih problema imao Hamilton koji je pao na čak osmo mesto. Verstappen je preuzeo drugo mesto, dok je sjajan start imao i Perez koji se probio sa petog na treće mesto. Ricciardo je bio četvrti, ali je njega već u prvom krugu u 130R krivini pretekao Vettel. Iza njih je bio Hulkenberg, dok je prvi ispred Hamiltona bio Raikkonen.
                      Vettel je svoj napredak nastavio na početku trećeg kruga kada je na glavnom pravcu pretekao Pereza za treće mesto i dao se u poteru za Verstappenom.
                      Rosberg je na vrhu stvorio prednost od oko pet sekundi
                      Raikkonen je u šestom krugu konačno uspeo da napadne Pereza i pređe ispred Pereza na prilasku prvoj krivini, a Meksikanca je u narednom krugu na istom mestu obišao i Hamilton.
                      Vozači Red Bulla su prvi otišli u boks i oboje su promenu guma napravili u 11. krugu.
                      Rosberg, Vettel, Perez i Raikkonen su svoje gume promenili u 13. krugu.
                      Raikkonen i Perez su se nakon svog pit-stopa našli u gužvi što je omogućilo Hamiltonu da se probije i ispred njega i Pereza. Britanac je u narednom krugu obišao i Ricciarda na zadnjem pravcu i našao se na četvrtom mestu. Njima su gužvu na stazi pravili vozači Williamsa koji su bili na srednje-tvrdim gumama. Situacija se primirila nakon što su ih svi iz vrha obišli, a jedini zanimljiv duel su vodili Raikkonen i Ricciardo za peto mesto.
                      Raikkonen je bio prvi od vodećih koji je otišao u boks u 27. krugu i on je ostao na tvrdim gumama. Verstappen je svoje pneumatike promenio u 29. krugu, dok je Rosberg odgovorio u narednom krugu.
                      Ricciardo je na drugi pit-stop otišao u 33. krugu, ali je Red Bull imao problema prilikom zamene prednje desne i izgubio je dodatne tri sekunde.
                      Hamilton je išao u boks u 34. krugu, a Vettel je odgovorio krug kasnije, ali je to bilo dovoljno Hamiltonu sa se zahvaljujući brzom izlaznom krugu probije ispred Vettela. Vettel je za razliku od drugih za poslednji stint uzeo meke gume.
                      Hamilton je u narednim krugovima postavljao odlična vremena i do sedam krugova pre kraja je potpuno sustigao drugoplasiranog Verstappena. On je do kraja samo jednom ozbiljnije napao Holanđanina, ali je na kočenju za prvu šikanu prekasno kočio nakon čega je izgubio priključak.
                      Rosberg je tako na kraju novom pobedom dodatno povećao prednost u odnosu na Hamiltona u šampionatu. Vettel je ostao na četvrtoj poziciji dok je Raikkonen bio peti. Šesto mesto je pripalo Ricciardu, dok su Perez i Hulkenberg došli do novih vrednih bodova za Force Indiju osvajanjem sedmog i osmog mesta, dok su prvih deset su zaokružili Massa i Bottas.



                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Mercedes: Veliki dan za ceo tim


                        Vozači Mercedesa u svojim izjavama nisu stavljali u prvi plan svoju trku, već uspeh Mercedesa nakon osvajanja treće uzastopne konstruktorske titule.


                        „Kakav fantastičan vikend. Osećaj je sve vreme bio odličan i bilo je veoma posebno, pogotovo što smo na ovako legendarnoj stazi. Čestitam svima u timu na osvojenoj konstruktorskoj tituli. Definitivno smo je zaslužili. Uložen je veliki trud tokom svih ovih godina i zato ćemo puno slaviti“, izjavio je Rosberg.

                        „Zadovoljan sam što sam uspeo da se vratim posle lošeg starta. Zadnji točkovi su proklizali, nisam siguran zašto, i videćemo šta će inženjeri reći. Sve čestitke ekipi na novoj tituli. Nikako ovo ne bi smo postigli bez podrške koju smo imali“, rekao je Hamilton.


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Verstappen srećan što je razdvojio Mercedese


                          Holanđanin je rekao da je ovo bila veoma pozitivna trka za Red Bull.


                          „Bilo je puno problema sa saobraćajem na stazi, ali smo na sreću uspeli da sačuvamo gume u poslednjem stintu. Mislim da je naša strategija bila odlična i lepo je što smo se trkali sa Mercedesima i na kraju pobedili jednog od njih. Lewis je pritiskao na kraju i imali smo mali momenat u poslednjoj šikani, ali sam zadovoljan drugim mestom“, izjavio je Verstappen.


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Vettel: Gužva na stazi nije imala veliki uticaj


                            Vettel je rekao da je bio frustriran zbog saobraćaja na stazi, ali priznaje da to nije imalo preveliki uticaj na ishod trke.


                            „Čini se da sporije vozače uvek uhvatimo u krivinama i tu je teško sklanjati se. Trebali smo da se vratimo na stazu ispred Lewisa, ali smo zbog gužve izgubili poziciju. Naš cilj je bilo drugo ili treće mesto. Ali mi tu ništa ne možemo. Svako vozi svoju trku, a ja sam jednostavno uleteo prekasno u gužvu. Lewis ih je obilazio na pravcima, a ja sam gubio vreme pošto sam obilaženja morao da izvedem uzbrdo u krivinama“, izjavio je Vettel.



                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Button: Pokušavamo da pronađemo bar nešto pozitivno


                              Britanac je rekao da je VN Japana za McLaren bila potpuna katastrofa.


                              „Završio sam kao 18-ti i to je užasno. Bilo je zabavno na momente, ali pozicije koje smo osvojili su daleko od bodova. Bilo je jako teško preticati Manorove vozače. Bili su na mekim gumama, a mi na tvrdim. Šteta je što nam ova staza ne odgovara, pošto je ona faktički naša druga kuća“, izjavio je Button.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Grosjean: Nikada nisam bio ovako frustriran nakon neke trke


                                Francuzu su danas za malo izmakli bodovi pošto je trku završio na 11. mestu.


                                „Mislim da nikada nisam bio ovoliko frustriran nakon trke, pošto sam imao bolji tempo od Williamsa. Na startu sam malo izgubio korak u prvoj krivini kada se Hulkenberg našao ispred mene u krivini 1. Malo je falilo da dođe do kontakta. Posle smo loše smo procenili životni vek tvrdih guma. Mogli smo da promenimo gume i ranije u poslednjem stintu, ali tempo je bio sjajan“, izjavio je Grosjean.


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X