F1 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Grosjean doneo nove bodove Haasu u Belgiji


    Francuski vozač uspeo je da zabeleži 7. mesto na VN Belgije.


    “Ovo je bila paklena trka. Znali smo da možemo doći do bodova, ali ne i do sedmog mesta. Nisam imao dobar start ali sam od tada počeo da forsiram. Degradacija na ultra mekim gumama je bila dobra. Planirali smo strategiju sa jednim zaustavljanjem jer smo sumnjali da će Force Indija da krene sa taktikom od dva ulaska u boks. Posle sigurnosnog automobila pokušao sam da obiđem i bolid Renaulta ali oni su bili previše brzi. Zadovoljam sam rezultatom i mislim da smo obavili dobar posao ovde u Belgiji.” kazao je Romain Grosjean.


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Force Indija: Naši vozači više se neće trkati jedan protiv drugog


      Trkački šef tima Otmar Szafnauer izjavio je da će Force Indija uvesti određena pravila koja moraju da se pridržavaju oba vozača.



      Sergio Perez i Esteban Ocon tokom cele sezone imali su određene duele na stazi, koji su se često završavali kontaktom između njih. Ovaj slučaj ponovio se i Belgiji i to čak dva puta. Naime, Perez je jednom prilikom stisnuo Ocona na prilazu Eau Rouge krivini, desio se kontakt posle čega je Francuz ostao bez prednjeg krila a Meksikanac je doživeo defekt na pneumatiku.
      “U budućnosti oni više neće imati priliku za tako nešto. Mi smo ih puštali da se trkaju sve do sada, ali oni ne umeju da poštuju tim pa tako više neće imati priliku to da učine. Trebali su da paze jedan na drugog. Sve smo trpeli do trenutka kada je u pitanju došla njihova bezbednost.” kazao je Otmar Szafnauer.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Formula 1 prikazala detalje agregata za 2021.


        Svi učesnici šampionata prikazali su okvirni izgled motora za 2021. godinu.



        Danas su svi šefovi F1 timova, predstavnici FIA i vlasnici prava Formule 1 imali zajednički sastanak u Parizu kako bi pregovarali o novim pravilima po pitanju pogosnkih jedinica. Njihov rad nastaviće se i u narednih 12 meseci kako bi se utvrdili svi detalji agregata oko dizajna i razvoja.

        Trenutni predlog je da se zadrži osnova trenutnih V6 1.6l agregata koji će se vrteti za 3000 obrtaja više kako bi poboljšali nivo zvuka. Kako bi uprostili njihovu arhitekturu MGU-H komponeta biće uklonjena a pored toga biće razmatrani parametri oko kontrole troškova i operativnog rada motora. Ovi agregati imaće i turbo sistem kao i elektronska jedinica biće uvedena koja je već duže vremena standard u Formuli 1.
        To znači da će MGU-K komponenta biti mnogo jača a biće uveden i sistem sličan KERS-u koji je prvi put bio primenjivan 2009. godine.


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Sauber odlučio da odbaci Wehrleina za narednu sezonu?


          Izgleda da je švajcarski tim odlučio da posle ove sezone završi saradnju sa mladim Nemcem.


          Sauber je jedan od timova koji još nije potvrdio svoju vozačku postavu za narednu sezonu a povodom ovoga mogli smo da čujemo razne priče. Već odavno je poznato da novi vlasnici tima su u bliskoj vezi sa Marcusom Ericssonom dok je sa druge strane Pascal Wehrlein po zaštitnim suncem Mercedesa. Ipak, kako je švajcarski tim potvrdio saradnju sa Ferrarijem u narednoj godini na ulaznim vratima je i Charles Leclerc.
          Ali kako navodi magazin Blick, gotovo je sigurna stvar da će mladi vozač Ferrarija biti sastavni deo Saubera i koji će garažu najverovatnije deliti sa Marcussom Ericssonom. To znači da će mladi Nemac izgubiti mesto u ovom timu a pošto su većina trkačkih mesta na gridu popunjena, Wehrlein bi mogao da ostane i bez podrške Mercedesa.


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Williams potvrdio da razmatra Kvyatove usluge za narednu sezonu


            U trci za ovo preostalo trkačko mesto uključio se još jedan kandidat.



            Kako vreme odmiče, sve više kandidata nalazi se u opticaju za prostalo trkačko mesto u Williamsu, pa se tako nazire da će Paddy Lowe završiti saradnju sa Felipeom Massom, što se moglo videti i iz izjave koju je dao Brazilac tokom VN Meksika.
            “Totalno sam zadovoljan mojim tempom i sezonom. Zašto bih sada stao kada uveliko izvlačim maksimum iz bolida. Nažalost to nije moja odluka.”
            Sa druge strane tehnički direktor i vlasnik jednog dela tima Paddy Lowe najavio je ovaj mogući scenario: “Radije ne bih komentarisao ovu stvar.”
            On je potvrdio da postoje tenzije na relaciji Williams-Massa:
            “Nažalost, tenzije između vozača i tima su uvek veće kada dolazi do isteka ugovora. Ali, Felipe je odličan dečko i ima puno poštovanje svih nas iz tima. Kao što sam ja ranije rekao mi trenutno razmatramo sve vozače koji nemaju ugovore. Kvyat je respektabilan vozač i moramo da sagledamo i njegov slučaj.”


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Horner: Red Bull može da sačeka Ricciardovu odluku


              Tim iz Milton Kinsa nada se da će zadržati Australijanca u svojim redovima.


              Red Bull je pre samo nedelju dana objavio da će produžiti saradnju sa Maxom Verstappenom koji se obavezao na vernost timu sve do 2020. godine, što je samo podgrejalo navode da bi Daniel Ricciardo mogao da potraži novu sredinu.
              Ipak, Christian Horner je posle Verstappenove pobede na VN Meksika kazao da je Red Bull ima rešenje za eventualni Ricciardov odlazak jer bi u svoje redove vratio Carlosa Sainza.
              “Njegova odluka biće veoma važna. Mi smo svi u timu rekli da želimo da ostane. Čak iako mu je potrebno da tu odluku donese za šest meseci, mi nećemo da pravimo nikakve pritiske.” kazao je Horner.


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Aston Martin zadovoljan novim planovima po pitanju agregata


                Prvi čovek ove kompanije kazao je da se njima trenutno sviđa pravac u kojima će ići Formula 1.


                Još tokom jučerašnjeg dana FIA, vlasnici prava kao i timovi seli su za zajedno za sto na kome su se još nalazili i potencijalni proizvođači agregata kako bi pregovarali o budućim planovima za ovaj šampionat. Među njima se nalazi i Aston Martin koji je nedavno uposlio nekadašnje ljude iz Ferrarija kako bi bolje razmotrili sve opcije.
                “Aston Martin je prisustvovao ovom sastanku gde smo bili detaljno uključeni u proces odabira motora za 2021. godinu.” kazao je Andy Palmer, prvi čovek ovog britanskog proizvođača. “Mi smo zadovoljni pravcima u kojima će ići ovaj razvoj i nastavićemo da razmatramo sve opcije za 2021. godinu. Naš ključna pitanja bila su održanje kontrole troškova kao i pozicija nezavisnog proizvođača.”
                FIA će u narednih 12 meseci zajedno sa svim saradnicima raditi na detaljima razvoja novih agregta koji bi prema prvim najavama trebalo da se vrte za 3000 obrtaja više nego sadašnja konfiguracija. Britanski proizvođač trenutno ima odličnu saradnju sa Red Bullom kojima će od naredne godine postati i generalni sponzor.


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Wolff: Novi koncept motora je za sada samo predlog


                  Prvi čovek Mercedesa kazao je da mu se ne sviđa novi predlog agregata za 2021. godinu.


                  Posle radnog sastanka koji se u utorak održao u Parizu, na kome su se našli vlasnici, proizvođači, timovi kao i zainteresovane strane za ulazak u šampionat, donet je grub koncept novog agregata koji bi trebao da bude bučniji, jeftiniji i lakši za održavanje. Ali, kako tvrdi Auto Bild, Mercedesu, Ferrariju i Renaultu se ne sviđa ovaj nacrt koji će u narednim sastancima izneti svoje stavove.

                  “Ovaj koncept je dosta sličan onome što već sada imamo. Ipak, to znači da ćemo morati da ponovo krenemo u njegov razvoj pa ćemo tako morati da radimo na dva projketa od 2018. do 2020.” kazao je Wolff. “To je za sada vizija a ne pravilo. Mislim da je važno da definišemo kakva će biti Formula 1 ne samo po pitanju motora. Za sada smo počeli dijalog, što je dosta dobro. Mi imamo neka drugačije stavove za koje ćemo takođe pokrenuti razgovore.”


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Mercedes i Renault: F1 rizikuje beznačajnu trku sa novim motorima


                    Ova dva proizvođaća veruju da će sa novim predlogom agregata grid biti dosta slabiji.


                    U utorak održan ja sastanak između svih timova, vlasnika Formule 1 i FIA na kome je dat predlog o dizjanu agregata za 2021. godinu, na kome su vođeno nekoliko diskusija a od tada izgleda da se još nije slegla prašina. Kako je navedeno predlog novih agregata mnogo se ne razlikuje od dosadašnjih motora koji su u upotrebi pa tako Renault i Mercedes veruju da organizatori šampionata više trebali da se usredsrede na fanove koji žele bučnije pogonske jedinice a ova dva brenda navide da se to može već učiniti i sa postojećim verzijama.
                    “Pored toga što FOM i FIA kažu, oni žele da uvedu nov motor. Dizajn novog agregata imao bi dosta trikova. To je za sve nas dosta važan element. Moramo biti dosta pažljivi jer svaki put kada imamo novu promenu pravila imamo i novi proizviod, bez obzira da li je to motor ili šasija. To će opet da izmeša karte na gridu.” kazao je Cyril Abiteboul.
                    “Kada pogledate ovaj dizajn iz nekoliko uglova, prvi utisak je da nema mnogo promena, ali na kraju kada podvučete crtu vidi se koliko je zapravo velika. To je sasvim novi motor. Svi mi prihvatamo koliko će koštati razvoj ove pogonske jedinice i slažemo se da zvuk motora mora biti jači, ali mislim da moramo da budemo kreativniji sa novim dizajnom, jer ćemo u narednim godinama imati dva programa razvoja agregata koji ćemo morati da vodimo.” kazao je Toto Wolff.


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Arrivabene: Dobavljač nas je koštao titule


                      Prvi čovek Ferrarijevog tima osvrnuo se na loš učinak tokom azijske turneje.



                      Ferrari je posle uspešnog prvog dela sezone imao razočaravajući početak drugog dela, gde je zbog raznih incidenata i loše puzdanosti agregata bobru za titulu morao da okonča znatno ranije. Jedana od loših situacija bilo je i bizaran kvar svećice na Vettelovom agregatu, kada je Nemac posle par krugova morao da odustane sa trke na Suzuki. Upravo ovaj momenat kao i incidet sa starta trke u Singapuru obeležili su završnicu ovog šamionata.

                      “Mi smo izgubili šampionat na nekim trkama zbog nekih detalja koja su vezana za naše dobavljače. Nije smešno ali sve je to proces učenja. Mi moramo da uvedemo više pažnje njima kako bi svi ti elementi bili dobri i kako bi bili sigurni da ćemo imati jak bolid naredne godine. Još jednu lekciju smo naučili, a to je da moramo da gledamo u budućnost i da budemo sve bolji. Pozitivna stvar je što nikada nismo odustajali a sada je tim uveliko posvećen narednoj sezoni mada želimo da na najbolji način završimo ove dve trke. Svi su veoma fokusirani na plan za 2018.” kazao je Maurizzio Arrivabene.


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Restrikcije na polju budžeta počinju od 2019. godine?


                        Pored predloga dizajna novih pogonskih jedinica na sastanku u Parizu pomenuto je i uvođenje ograničenja budžetskih sredstava.


                        Glavni cilj sastanka koji je u utorak održan u Parizu bila je diskusija oko dizajna novih pogonskih jedinica ali je dotaknuta i tema smanjenja troškova i ograničenje budžeta timova. Ipak, ako se od 2021. u šampionatu uvedu novi agregati, to znači da će proizvođači morati da u narednim godinama rade na dva uporedna projekta pa samim tim i to povlači dodatna sredstva.
                        Kako prenosi Auto Motor und Sport, prvi navodi da bi budžet timova mogao biti oko 150 miliona evra a kasnije bi ta cifra mogla da spadne na 100 miliona što će itekako biti problem za Ferrari, Mercedes i Red Bull. Ipak, postoji predlog da se ovo ograničenje uvede u etapama a prve promene mogle bi da krenu već od 2019. godine. FIA bi za ove potrebe u svakom timu postavila svog čoveka koji bi se bavio kontrolisanjem troškova.

                        “Veliki” timovi bi za ove potrebe morali da postepeno smanje svoje osoblje kao i da drugačije sprovedu svoj razvojni program.


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Massa se na kraju sezone oprašta od Formule 1


                          Ovaj Brazilac izjavio je da će se na kraju sezone ponovo oprosititi od najbržeg cirkusa.



                          Felipe Massa se probitno oprostio od Formule 1 na kraju prošle sezone ali je tokom zime odlučio da izađe u susret svom Williamsu i tako ponovo se vrati u šampionat kada je zamenio odlazećeg Valtterija Bottasa. Brazilac je tokom godine izjavljivao kako želi da nastavi svoju karijeru, pa je tako bio u konkurenciji za “svoje” vozačko mesto i u narednoj sezoni.
                          “Kao što je svima poznato, posle objave da ću se povući na kraju prošle godine ipak se odlučio da se vratim i pomognem Williamsu i u ovoj godini. Tako sam imao priliku da četiri godine uživam sa ovim timom ali mislim da je sada moja karijera u Formuli 1 došla na sam kraj. Još jednom želim da kažem hvala svima koji su me podržavali, kao i mojoj porodici. Takođe, zahvalio bi se svima sa kojima sam imao prilke da radim. Sada, ostaje da se što bolje pripremim za svoje poslednje dve trke u Brazilu i Abu Dabiju. Znam da će biti emotivno.” izjavio je Felipe Massa.


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Ferrari preti napuštanjem Formule 1, Ecclestone poziva na oprez


                            Italijanski tim naveo je da možda napusti ovaj šampionat jer mu se ne sviđa predlog dizajna novih agregata.



                            Bivši prvi čovek Formle 1 koji više ne dolazi na trke, ovoga puta izjavio je da su Ferrarijeve pretnje oko napuštanja takmičenja prave, ukoliko im se nova pravila ne budu svidela.
                            “Ako oni ne mogu da pobede u šampionatu, pokušaće da donesu pravila koja njima odgovaraju. Ako im se novi propisi ne svide i ako se muče da ostavre dobre rezultate, onda tada Ferrari nema načina da opravda uloženi novac i najverovatnije će otići.”
                            “Jasno je da ne žele ograničenje budžeta. Oni su uvek pričali da žele da potroše sve novce koje su im na raspolaganju. To sada mogu da isprate samo tri ili četiri tima, ali dok se sada ne uvedu ograničenje budžeta niko od njih ne želi ništa da uradi.” kazao je Ecclestone.
                            Sa druge strane Sergio Marchionne nedavno je kazao: “Formula 1 je deo naše DNK od samog početka, ali ako određene promene žele da izmene i našu izvornu sliku, onda nemamo šta da tražimo.”



                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Pirelli uvodi još jednu komponentu guma za 2018.


                              Italijanski dobavjač želi da obogati svoju ponudu u narednoj sezoni.


                              Kako prenosi nemački Auto Motor und Sport, nova komponenta guma biće dodata na kraj niza mekih komponenti, odnosno biće mekša od dosadašnje ultra meke gume. To znači da ćemo u 2018. imati još mešku ponudu Pirellijevih pneumatika.
                              “Nova verzija najmekše gume je zapravio ono što nam je trebalo.” kazao je jedan član tima koji nije želeo da ostane anoniman.
                              Takođe, navodi se da bi timovi imali pravo slobodnog izbora pneumatika na svakoj trci, ali prvi čovek italijanske kompanije Mario Isola nije ubeđen da bi ova stavr bila dobra:
                              “Sa slobodnim izborom pneumatika veći timovi izabrali bi tvrđe gume sa kojima bi posle ušli u Q3 a tako imali prednost na trci. Sa druge strane, manji timovi bi mogli da izaberu agresivnije i brže pneumatike i tako mogli da lakše napreduju na gridu.”


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Renault naredne godine predstavlja potpuno drugačiji bolid


                                Iako se tehnički propisi naredne sezone neće puno promeniti francuski tim odlučio je da krene sa drugim pravcem razvoja.


                                Renault je ove godine pokazao značajni pomak napred, gde je tim napravio dosta velike boljitke na polju šasije i motora. Nico Hulkenberg zajedno sa svojim timskim kolegama Jolyanom Palmerom i Carlosom Sainzom uspeo da sakupi 48 bodova i sada zaostaju samo 5 poena za Toro Rossom koji trenutno drži šesto mesto u šampionatu konstruktora. Ipak, kako je kazao tehnički direktor Nick Chester, Renault odavno radi na projketu za narednu sezonu.

                                “Mi smo pokazali da smo napraili veliki napredak, što naši rezultati pokazuju. Mi ćemo naredne sezone prikazati potpuno novi bolid iako se pravila dosta malo menjaju. Puno smo naučili i saznali kakav aerodinamički paket nam treba, što je zahtevalo potpuno nov koncept. Trebalo bi da na ove poslednje dve trke testiramo neke delove u sklopu priprema za nardenu godinu.” kazao je Chester.


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X