F1 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    #76
    Marchionne: Ili smo napravili nikakav ili super bolid


    Prvi čovek Ferrarija izjavio je kako je svoje dizajnere u Maranelu našao u veoma opuštenom raspoloženju.



    Pričajući na sajmu automobila u Detrojitu Sergio Marchionne izjavio je za La Gazzetta dello Sport:
    “Ja sam bio u Maranelu u poslednjih nekoliko dana i video sam da su dizajneri veoma opušteni. Iz toga mogu da zaključim da su ili napravili nikakav bolid ili pravu zver. Mi smo dali sve od sebe kako bi stvorili super bolid. Zbog toga čekaćemo skoro do testa, odnosno naša prezentacija je tek 22. februara.”

    On je takođe prokomentarisao Sauberovu saradnju sa Alfa Romeom, kao i navode da se Massarati takođe može vratiti u najbrži cirkus ali ovoga puta kroz saradnjom sa Haas timom.
    “Bilo bi lepo da se pokuša sa Haasom, kako bi se sredili troškovi. Sa Alfom Romeom imali smo nekih nezavršenih posla. Mi moramo da osiguramo sve da ovi brendovi budu internacionalno prepoznati.”


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      #77
      Kubica rezervni i razvojni vozač Williamsa


      Poljak je ipak uspeo da se vrati u najbrži cirkus ali ovoga puta u malo drugačijoj ulozi.



      Robert Kubica je skoro celu 2017. godinu proveo pokušavajući da zaradi svoje mesto u Formuli 1, prvo kroz test program Renulta a kasnije ista stvar ponovila se i sa Williamsom. Ipak, na testu u Abu Dabiju, Poljak je imao direktan okršaj protiv Rusa, pa je tako na kraju Williamsa odlčio da svoje trkačko mesto ipak da Sergeyu Sirotkinu. Zbog toga, Kubici je pripala uloga test vozača.
      “Veoma sam srećan što ću se priključiti Williamsu kao rezervni i razvojni vozač za ovu sezonu. Osećam da sam u najboljoj mogućoj formi a za to mi je bilo potrebno puno posla. Zbog toga želeo bih da se zahvalim Williamsu na ukazanoj šansi.”

      “Uživao sam u svom povratku u padok u poslednjih nekoliko meseci i sada želim da dam moj maksimum u svom daljem radu sa Williamsom, kako bi što bolji razvili novi FW41. Imao sam prilike da vozim oba bolida FW36 i FW40, pa tako da sam dosta upućen u filozofiju rada i jedva čekam da vidim novi bolid.”


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        #78
        Mercedes: Čudna je tehnička promena pravila koja se odnose na motore


        Andy Cowell opisao je da je su pomalo “lude” neke odluke u vezi sa propisima za ovogodišnje agregate.


        Iako je Mercedes dominirao tokom svih godina u novoj turbo-hibridnoj eri, šef odelenja za razvoj agregata nemačke kompanije ne podržava odluku da se smanji broj jedinica po sezoni, odnosno sa četri dozvoljnih na tri.
        “To je ludo. Zbog toga će proizvožači morati da predizajniraju neke delove. Mi smo do sada proizveli najmanje od 80 do 100 motora, koje smo prvo testirali u labaritoriji i onda smo od njih birali potrebih četriri agregata sa najboljim karakteristikama na polju snage i pouzdanosti. To su preveliki troškovi od kojih proizvođači se teško ili nikako ne oporavljaju.” kazao je Cowell.
        Alain Prost koji je svojevermeno držao svoj tim Prost GP a sada radi kao savetnik Renaulta, kazao je da nema prevelike vajde od toga da se smanje troškovi u trenutnoj eri agregata:
        “Kada sam imao moj tim, tokom 2001. godine motor nas je koštao 23 miliona evra a do kraja godine taj račun je narastao na 25.5 miliona. Danas agregati koštaju od 12 do 14 miliona. Čak su i proizvođači smanjili cene iako su motori postali previše složeni.”


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          #79
          McLaren prevazišao problem pakovanje Renaultovog agregata


          Tehnički direktor McLarena uveren da je njihova veza sa novim dobavljačem motora odlična.


          Posle tri teške godine sa Hodnom, McLaren je izabrao da završi saradnju sa japanskim proizvođačem i da u 2018. uplovi sa novom partnerom, Renaultom. Iako je se pogonska jedinica iz Vira Šatrjona pokazala kao dosta jačom, Tim Goss je izjavio da je prvi korak McLarena bio da ovu pogonsku jedinicu spakuje u svoj novi bolid.
          “Reanultova arhitektura je dosta drugačija. Mi imamo fundamentalne razlike. Vi imate pristup koji imaju Mercedes i Honda i onaj koji koriste Ferrari i Renault. Najveća razlika je u tome na kom mestu je postavljen turbo punjač. Kod Mercedes i Honde vama je pozicioniran kompresor na početku agregata, tubrina na kraju a MGU-H je u sredini. Kod Ferrarija i Reanulta kompresor vam je na kraju, MGU-H odmah iza njega a na to tek dolazi turbina. Zbog toga morate da menjate neke delove u šasiji i kod menjača. Neke delove mi se sviđaju kod Renaulta a neka rešenja me frustriraju.” kazao je Tim Goss.
          On je takođe objasnio različite zahteve koje ima Renaultovo pakovanje, koje je imalo uticaje na nekoliko različitih oblasti bolida kao što su rezervoar, menjač i vešanje.
          “Morali smo da ponovo konfigurišemo šasiju, promenimo sistem hlađenja i ponovo dizajniramo menjač kao bi stao. Ali to smo uspeli da odradimo na vreme a šasija je pretrpela dosta promena. To je za nas velika stvar.”


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            #80
            Mercedes, McLaren i Toro Rosso potvrdili datume prezentacije svojih bolida


            Aktuelni šampion objavio je da će istog dana kao i Ferrari prezentovati svoj bolid.


            Kako je stiglo obaveštenje iz nemačkog tima, Mercedes će 22. februara prezentovati svoj bolid a istog dana tu stvar uradiće i njihov najveći rival iz Maranela. Takođe, stiglo je i obaveštenje da će oba tima gledati da se ne podudare termini kako bi javnost mogla da isprati oba događaja. Pored toga, Lewis Hamilton i Valtteri Bottas obaveći filmski dan sa novim bolidm na stazi Silverston, gde je dozvoljena pređena distanca 100 km.
            Sa druge strane McLaren je preko Tvitera potvrdio da će novi MCL33 prestaviti samo dan kasnije ali za sada nisu poznati ostali detalji. I Toro Rosso je takođe potvrdio isto, gde će svoj novi bolid javnosti pokazati 25. februara samo jedan dan pre početka zvaničnog testa u Barseloni.


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              #81
              Renault 2018. vidi kao poslednju godinu prve faze


              Šef francuskog tima kaže da će naredna sezona okončati prvi deo plana od njihovog ponovonog povratka u Formulu 1.



              Na kraju 2015. kada je Renault rešio da kupi Lotus, francuski proizvođač zacrtao je dugoročan plan kako bi se vratio u sam vrh. Prvi deo ovog projekta jeste ponovna obnova tima, kao i stvaranje određenih resursa a po rečima Cyrila Abiteboula ova faza se završava krajem ove godine:

              “2017. bila je godina progresije a isto to važi i za ovu sezonu. Do kraja 2018. možemo reći da završavamo prvu fazu i to označava završetak prvog dela od tri godine, pa to znači da ćemo od 2019. morati da napadnemo velike timove. Mi moramo da prihvatimo da nismo perfektni na svim poljima a kako bi to popravili potrebano je vreme.”
              Takođe, Abiteboul veruje da je novo partnerstvo sa McLarenom izuzetno dobro, jer će oni biti još jedan parametar sa kojima će se upoređivati.
              “Ovo je velika odgovornost ali i prilika da možemo da se nekako upoređujemo sa McLarenom. Sada je prilika da uporedimo i naše vozače kao i celu organizaciju.”


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                #82
                Boullier ne očekuje probleme sa Renaultovim agregatom


                Trkački direktor McLarena uveren je da njhov novi partner neće imati problema sa svojim novim agregatom.


                McLaren i Renault su na kraju prošle godine potpisali ugovor o saradnji, pa je ujedno tako britanski tim posle tri teške godine okončao partnerstvo sa Hondom. Sa druge strane Renault je svoje usluge otkazao Toro Rossu, ali je sada pored svog fabričkog tima i Red Bulla uvrstio još jednu odličnu ekipu. Iako su agregati iz Vira-Šatijona imali određenih poteškoća na kraju prošle godine, Eric Boullier veruje da se takav scenario neće ponoviti.

                “Renault je preuzeo sve mere kako bi napravio korak napred u svim ovim oblastima. Takođe, i naši ljudi su se javili kako bi dodatno radili preko zime u Vokingu, čak i za vreme praznika. Svi su veoma pozitivno dočekali vesti u vezi sa Renaultom i sada lepo sarađujemo sa našim novim partnerom.”

                Takođe, on je dodao da trenutno niko ne vrši pritisak na njihov rad, kao i da veruje da će nova šasija biti izuzetno dobra.
                “Mi ne osećamo nikakav pritisak. Tim je motivisan jer sada možemo da se uparimo sa dva jaka rivala u vidu Red Bulla i Renaulta.”


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  #83
                  Mercedes se potpuno slaže sa Ferrarijem na polju budućnosti Formule 1


                  Prvi čovek nemačke kompanije izjavio je da oni dele istu viziju sa Ferrarijem po pitanju budućnosti u najbržem cirkusu.



                  Dieter Zetsche izjavio je da Mercedes ima iste buduće planove kao i njiohov najveći rival Ferrari iako su neke od tih predloga dali novi vlasnici Liberty Media. Iako je tim iz Štugarta dominirao u poslednje četiri godine, oni i dalje rade na novim idejama kako bi gledaoci mogli još više da uživaju. Kako su se tehnički propisi pred početka prošle sezone promenjeni na aerodinamičkom planu, ove godine videli smo veliku bitku između vozača Mercedesa i Ferrarija.

                  Ipak, zbog najavljenih drugih izmena, Sergio Marchionne je nekoliko puta najavio da bi Ferrari mogao da se povuče iz Formule 1, ali Dieter Zetsche veruje da će oni i dalje ostati najveći rivali.

                  “Vi u svakom poslu imate dobrog i lošeg policajca. Mi smo se borili sa svima, na stazi i van nje i za svaku desetinku uložili smo mnogo rada i truda, ali smo u isto vreme delili naša mišljenja sa svima u Strateškoj Grupi u Formuli 1. Sa svima smo dobri prijatelji. Mi smo ovde i želimo da ostanemo, ali takođe ova platforma mora da se dobro razvija. Sa Ferrarijem delimo iste ideje po pitanju budućnosti šampionata”.


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    #84
                    Williams planira Sirotkina na duže staze


                    Britanski tim izjavio je da ima dugoročne planove sa svojim novim vozačem.



                    Prošle nedelje Williams je potvrdio da će Sergey Sirotkin postati novi trkački vozač, koji će imati zadatak da zameni odlazećeg Felipea Massu i uveliko parirati Lancu Strollu. Rus je u teškoj konkurenciji za mesto u timu pobedio Roberta Kubicu, Paulda di Restu, Danilya Kvyata i Pascal Wehrleina.

                    Prvi čovek upravnog odbobra Williamsa Mike O’Driscoll objasnio je novo pratnestvo sa mladim Rusom:

                    “Mi sa Sergeyom imamo višegodišnji ugovor a u njega imamo puno poverenje. Zbog toga trebate da očekujete da će Sergey i dalje nositi Williamsovu uniformu.”

                    Pored toga O’Driscoll nije davao nikakve finansijske informacije o ovom dogovoru, ali je kazao da će Williams učestvovati na jednom sponzorskom događaju u Moskvi, na kojem će se pojaviti i Paddy Lowe.
                    “Mi smo veoma uzbuđeni jer jedva čekamo da vidimo šta sve Sergey može da nam pruži. kazao je Lowe. “Kao što je Mike kazao ovo je višegodišnji ugovor sa njim i sa SMP Racingom. Veoma samo impresionirani šta sve oni mogu da urade. Takođe, želimo svi da podrže ove mlade talente.”


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      #85
                      F1 timovi dogovorili se oko određenih izmena na šasiji za 2019.


                      Svi timovi u šampionatu saglasni su oko određenih promena tehničkog pravilnika kako bi bili u mogućnosti da privuku više sponzora.


                      U poslednjih nekoliko godina sponzori igraju veoma značajnu ulogu u Formuli 1, pa se tako timovi žestoko bore kako bi ih što više privukli. Upravo, na sastanku Strateške grupe to je bila jedna od glavnih tema. Pet timova imalo je određene predloge oko izmena izgleda šasije kako bi na tom mestu mogli da novim sponzorima ponude marketinški prostor.
                      Zbog toga će određeni elementi na boku šasije biti niži, kako bi imali bolju uočljivost. Takođe, promene će pretrpeti i zadnje krilo koje bi trebalo da bude jednostavnije, a sve ove izmene ugovorene su sa tehničkom grupom.

                      Takođe, bilo je i diskusije o jednostavnijim prednjim krilima, gde bi takođe moglo da se doda ime sponzora, ali se na kraju od toga odustalo jer postoji bojaznost od smanjenja aerodinamičkog uticaja. Bilo je i reči o mogućem povratku “ajkulinog peraja” ali za sada još nije odlučeno po ovom pitanju.


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        #86
                        Ford: Nikad ne recite nikad Formuli 1


                        Šef motorsport odelenja ove kompanije i dalje na svom radaru drži projekat Formule 1.


                        Mark Rushbrook izjavio je da su za sada troškovi u Formuli 1 preveliki, ali da i dalje pažljivo prati sva dešavanja u najbržem cirkusu. Ipak, po njegovim rečima hibridna era veoma interesuje Ford ali da njihovi troškovi moraju biti znatno niži.

                        “Hibridna tehnologija je dugo poznata Fordu. Tako da nikad ne recite nikad, posebno ako se uvede ograničenje budžeta.” kazao je Rushbrook.
                        Za sada prvi čovek Forda aludira na uvođenje organičanja troškova, jer ako se uvede oganičenje samo u jednoj oblasti proizvođači će krenuti da troše novac u drugoj strani. Američka kompanija je tokom svoje istorije finansirala je razvoj čuvenog Cosworth DFV agregata iz 1967. godine koji je imao puno uspeha. Tokom 2000. Ford je sarađivao sa timom Stewarta koji se do 2005. takmičio pod imenom Jaguar, ali i sa timom Jordana.

                        Trenutno američka kompanija ima svoje programe u WEC i Reli šampionatu.


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          #87
                          Todt: Ne želim da vidim odlazak Mercedesa i Ferrarija?


                          Predsednik FIA-e izjavio je da će oni uskoro sesti za sto sa čelnicima italijanske kompanije i popričati o zajedničkim daljom planovima.


                          Najuspešniji tim u istoriji Formule 1 trenutno uživa privilegovan status u šampionatu kao i da ima određen uticaj o razvoju i daljim planovima ove organizacije. Pored finansijskih bonusa, Ferrari takođe ima prava veta na određene odlike koje ne mora da objašnjava.

                          “Tačno je da Ferrari ima tu moć da stvai veto na odrešene stvari. Sledeći put kada budemo u prilici da govorimo o njihovom statusu, ovo će biti jedna od tema razgovora.” kazao je Jean Todt.
                          Italijanski tim već neko vreme preti svojim odlaskom iz Formule 1, jer prvi čovek kompanije Sergio Marchionne javno kritikuje nove vlasnike i njihove planove koje se dotiču budućnosti samog šampionata. Todt, koji je bio šef tima od 1994. do 2007. kazao je da bi Formula 1 bila samo gora ukoliko bi Ferrari otišao.
                          “Uplašen sam ako vidim da Mercedes ili Ferrari odlaze. Ali, to je njihoba odluka. Ono što je sigurno ja ne želim da neko ode. Naravno da je Ferrari veliki brend. To je fabrički tim koji se takmiči ovde o samog osnivanja ovog šampionata. Tako da ja ne želim da vidim da Ferrari ode, ali mislim da i za njih nije dobro ako oni odu iz Formule 1, jer mi zajedno činimo odličnu kombinaciju. Biće bolno ako oni odu, ali to nije moja odgovornost.” dodao je Todt.


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            #88
                            McLaren i CNBC objavili veliko partnerstvo


                            Ova dva brenda objavila su da započinju novu saradnju.


                            Ovaj dogovor potvrđen je u Davosu, gde je objavljeno da će McLaren sa svojim partnerom CNBC iskoristiti sve kanale ove mreže za povećanje svojih poslovnih partnera i publike. Kako se navodi u zvaničnom saopštenju ova kompanija ima velikog udela u finansijskom poslovanju u svetu a očekuje da će reklamiranje ovih brendova videti oko 301 milion ljudi mesečno.

                            “CNBC je svetska klasa, vodeći brend i perfektni su za McLaren. Ovo partnerstvo je sa ciljem da skupimo što veću publiku kako bi obe strane na pravi način pokazali svoje atribute i vrednosti. Formula 1 je sport koji će proći kroz promene na svim nivoima, koji će doneti profit i podići profil svim učesnicima ovog šampionata.” kazao je Zak Brown.


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              #89
                              Force Indija potvrdila promenu svog imena


                              Ovaj tim promeniće svoje ime pre početka nove sezone.



                              “Mi smo oduvek govorili da želimo da promenimo ime tima.” kazao je šef Force Indie Otmar Szafnauer. “Ono će se promeniti. Plan je da ga objavimo sa prezentacijom novog bolida. Ali, prvo ono treba da bude odobreno od strane F1 komisije.”

                              Kako prenosi Auto Motor und Sport, tim sa bazom u Silverstonu želi da prezentuje svoj bolid 25. februara u Barseloni a istog dana to će uraditi i Toro Rosso.
                              Szafnauer je izjavio da je promena imena usledila iz obaveze koje oni imaju prema sponzorima:
                              “Nekoliko potencijalnih sponzora izjavilo je da ne želi ući sa nama u poslovanje ako ne promenimo ime. Ako oni žele da budu deo tima, onda mi ne moramo da budemo vezani za jednu zemlju.”




                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • sri98
                                Admin od Trpeze
                                • 24.10.2004
                                • 7262
                                • Republic of Konjarnik
                                • Toyota Corolla E 210

                                #90
                                U britanskom registru, u decembru 2017. godine vidi se da je ekipa prijavljena pod imenom FORCE Formula One Team Limited.
                                Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                                Comment

                                Working...
                                X