Jos o jednom yugicu DejanV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DejanV
    CBC Senator XXL
    • 19.07.2005
    • 682
    • Beograd

    Pa Yugo se i moze srediti sasvim lepo za MNOGO manje para. Na primer, Yugo moga sina je kupljen nov za 4.000 eura, In 1.3, na zalost, nije EFI, to nije moglo da se dobije nikako, a ne poznajem direktore Zastave, pa preko veze.

    Elem, onako ganc novog, bukvalno narednog dana od kupovine, nakon prve noci kada je neko pokusao da ga obije i ukrade, ugradimo mu centralnu bravu, alarm, imobilajzer, elektro podizace, Pioneer radio/CD i Bose zvucnike (kao audio freak sa stazom od preko 40 godina, za mene je kvalitet zvuka bitan).

    Zatim, zadnji gibanj zamenjen custom rolovanim gibnjem sa 4 lista, amortizeri zamenjeni Monroe SensaTrac gasnim, prednji diskovi postaju Ferodo samoventilirajuci, celjusti TRW-Girling, plocice Pagid plave, felne ispadaju (odnosno postaju nosece za zimske gume) ulaze Allesio felne sa Tigar 185/60 R 13 gumama, auto se spusta 45 mm, vadi se serijska glava i stavlja ona sa 1.1 motora, cime se kompresioni odnos podize na 10:1, ubacuje se Abarth usisna grana, Weber/Abarth 34/34 dvogrli karb, SF filter, 4-1 izduvna grana se menja za 4-2-1 izduvnu granu sa Keca, ugradjuje se Valeo hladnjak za ulje, ugradjuje se MAN glavni filter za gorivo i FRAD predfilter, ubacuje se FACIT elektricna pumpa za gorivo, ubacuju se Bosch svecice, ELF rashladna tecnost, Castrol ulje i jos par sitnica. Prednja ramena se menjaju onima sa uniball-om, ugradjuju se sanke. Sve zajedno, ne vise od 2.000 eura.

    Kod Egona na dinamometru, dobijamo 66 KS na tockovima, sto znaci oko 80 KS na zamajcu.

    I mogu ti reci, taj auto sasvim lepo ide, mnoge bas iznenadi. Bas danas smo se vozali malo sa njime, jako, jako lepo ide.

    Medjutim, ono sto je najbitnije je to da je pripremljen kao baza da se naprolece izvadi Zastava/DMB blok i strpa neki FIAT 159A blok. To je lepih 1.580 ccm, sa postojecim delovima, ocekujemo oko 100-105 KS na zamajcu. I naravno, zadnji dobosi izlaze i dolaze diskovi, kao i kod mene.

    I opet sve to nece kostati vise od 3.000 eura preko cene auta. Jeste da je to sada Yugo od ne 4.000 nego 7.000 eura, ali to ide strava dobro i to ce VREDETI 7.000 eura. To je ono sto moj sin hoce. Ja se jos dvoumim da li da i njemu ugradim EFI, posto veci deo delova imam, ali opet, to bi kostalo daljih 1.000 eura. Ne znam, videcemo.

    U svakom slucaju, ne radim ja to bez veze, on je bas takvo, sredjeno, vozilo posteno zasluzio. Vukovac kroz osnovnu, Vukovac kroz gimnaziju, cepa ispite sada samo tako, juce dobi 10 iz statistike (ekonomski fakultet), koliko znam, jedinu takvu ocenu u celom ispitnom roku, u ponedeljak upisuje drugu godinu bez problema i sa odlicnim prosekom. Zato i kazem - posteno je zasluzio, a nisam skot da me mrzi.

    Pozdrav,
    DVV
    Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

    Comment

    • DejanV
      CBC Senator XXL
      • 19.07.2005
      • 682
      • Beograd

      Originally posted by Davor
      @DejanV


      Svaka cast za auto otprilike mogu da ti zamislim auto kao od npr.Yuga od Krtole(hoby) na trkama jer su oni tu negde po snazi,vidi se da volis da imas veoma kvalitetnu robu kod sebe i da nisi po tom skrt ni najmanje za novce,ali iskreno ova cifra koju si naveo je stvarno extremna ali naravno sve danas kosta i onaj tvoj citat "brzina kosta ..." oslikava stvarno stanje mnogima koji jos uvek smatraju da je Yugo jeftina roba koja se za male pare da srediti.
      Pa znas sta, cifra jeste vrlo ozbiljna, ali je i predmet rada jako ozbiljan. Ja bih zeleo da pozivim da bih uzivao u njemu, sto znaci da je kljuc cele price balans. Ne mozes zvizgati motor a ne dirati ostalo, snaga bez kontrole je brz put u jednom smeru do groblja.

      Skrt nisam, ali sam zbog toga ipak smatrao da moram da se odreknem nekih drugih stvari. Ne moze se sve. Auto sport je, na nasu zalost, ubedljivo najskuplji sport na svetu, a mi bas i nismo u nekoj situaciji. Sto se kolega koji misle da zamenom karba mogu da dobiju 20 KS tice, nema frke, izvolite stati na crtu. Odavno sam digao ruke od objasnjavanja i ubedjivanja. Sada samo citiram onu Ajnstajnovu izreku: "Samo dve stvari nemaju granice - kosmos i ljudska glupost. Za kosmos nisam siguran".

      Ono sto ovaj auto cini izuzetnim, po mome misljenju, su dve stvari: 1) jako smo se svi koji smo radili na njemu trudili, i mislim da smo cak izuzetno dobro to i postigli, je da nista ne ide na ustrb neceg drugoga. Ako pojacas motor, pojacaj i kocnice, pogledaj lezanje, ako ocekujes zestoke rezime rada, preduzmi mere sada, pre nego sto do njih dodjes, u tom smislu. I 2), po svome sadrzaju, ne znam za drugi Yugo koji moze da se meri sa ovim, od digitalne kontrole temperature motora, do kvaliteta i sposobnosti ECU-a. Cak ni u hobi klasi, nema mnogo vozila koja bi mogla da se tehnicki gledano mere sa ovim, iako ce biti brza, to su bitno olaksana vozila, za razliku od moga, koji uopste nije olaksavan.

      Medjutum, da se zna, ovo nije i nikada nije ni trebao da bude trkacki auto. On je od pocetka pravljen da bude GT, priznajem ekstreman, ali ipak GT, dakle vozilo ne samo za jurcanje negi i za svaki dan. Zato je, na primer, dobio napred sedista od Peugeot 206, fenomenalna su, Francuzi su zakon za udobnost. Zato nije olaksavan, i dalje ima zadnju klupu i sve ostalo.

      Njegov apsolutno jedini razlog postojanja je da zadovolji mene, to i nista vise. Da moze da se vozi normalno, ali i da mogu, ako hocu, da u nekoj tacki otvorim vrata pakla.

      Pozdrav,
      DVV
      Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

      Comment

      • M-power
        Moderator
        • 10.01.2005
        • 10060
        • Bg; Banovo Brdo
        • CorsaC, astra H,

        Dejane.....nesto me u celoj prici jako zabrinjava. Koliko znam nisi do sada nista radio po pitanju ojacavanja sasije i povecanju bezbednosti.

        Sa takvom snagom auta jednostavno ce puci skroz na skroz za nedelju dana

        Imas li u planu ozbiljnije intervencije po ovom pitanju?
        To date there has never been a faster car built for the public road and,
        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

        Comment

        • SALE
          CBC Senator XXL
          • 04.01.2005
          • 841
          • Banovo Brdo

          Sve pohvale za auto, interesuje me kako ste ojacali skoljku da izdrzi toliku snagu. Mora da je i tu bilo ozbiljnih prepravki.

          Comment

          • DejanV
            CBC Senator XXL
            • 19.07.2005
            • 682
            • Beograd

            Prvo, taj auto je od samog pocetka kada sam ga dobio bio nestandardan, navodno zato sto je povodom moje sudske tuzbe na brzinu skinut sa neke serije radjene za policiju (pa je boja kolateralna steta). Sta je tacno razlicito u odnosu na original ne znam, ali znam da je za 9 godine normalne i 3 godina nenormalne sluzbe, sa progresivno rastucom snagom, sve doslovno savrseno. O rdji i slicnome nema ni pomena. Krecen dva puta, jednom iz nuzde jer me neki idiot ostrugao sa jedne strane, a drugi put iz mog gusta.

            I drugo, znam da su Nikola i Uros radili nesto po tom pitanju, ali tacno sta ne znam, to treba pitati Urosa, on ce to znati.

            Inace, ta prica kako Yugo ima slabu skoljku je u najboljem slucaju samo polu-istina. Naime, i sami znate kako je kod nas - kupi se Zastava, prvi onaj koji ju je kupio je proglasi sr..jem i odmah se prema autu ponasa tako. Posto je auto objektivno losiji od konkurencije, pa jos kada se ne odrzava kako treba, naravno da ce dosta brzo propasti, sta drugo i moze?

            Kod mene je bilo apsolutno obrnuto. Posto se i sam bavim tehnikom, od samog pocetka je bio tretiran kako treba, ali i vise od toga kako treba. Na primer, posle svega 15.000 predjenih kilometara, imao je zamenu amortizera za Monroe, jer su AP amortizeri u njemu, po mojoj proceni bili em losi, em su strasno brzo propali. Sedeo je 9 godina iskljucivo na Michelin gumama. Svi servisi su radjeni ne na 10, nego na 5.000 km. Gume su menjane svake trece godine, bez obzira na predjenu kilometrazu. Amortizeri su menjani na svakih 30.000 km bez ikakve price.

            Tako da je, u trenutku pocetka radova, kada je imao 75.000 km na brojacu, on doziveo cak cetvrtu zamenu amortizera.

            Dobit od takve filozofije je sto je skoljka u besprekornom stanju - ko ne veruje, izvolite pa proveravajte do mile volje.

            Dalje, nemojte snagu posmatrati apsolutno, necu ja cim sednem za volan da zaposlim odmah svih 150 KS. Naprotiv, u principu vozim sasvim normalno, meni ta snaga sluzi kao faktor komfora, ne moram da saltujem svaki cas, i ponekada, tu i tamo, kada neka baraba u nekom SUV-u pokusa da bude pametna - e, tada guram pedalu ka metalu. Umem ja tu i tamo da ga nemilosrdno zgazim, ali kljuc price je ono "tu i tamo".

            Najzad, onih nekoliko delova koji trpe najvece stresove, kao na primer prednja ramena, ili gibanj pozadi, su ili prilicno skupi italijanski trkacki delovi, ili su uradjeni po porudzbini.

            Koliko ljudi znate koji razlikuju rolovane listove od klasicno kovanih? I ako znaju, sta mislite, sta ce uzeti, neki gibanj od kovanog gvozda sa tri lista, koji kosta 1.200 dinara, ili gibanj sa rolovanih 4 lista za 9.000 dinara? Za broj listova manje-vise, kljucna razlika je izmedju kovanog i rolovanog, rolovani listovi upijaju bar duplo vise udara nego kovani, minimum. A to znaci MNOGO manje stresa na skoljci.

            Nista ne brinite, za moj stil voznje, karosiriji nista ne fali, istina uz poprecni stabilizator napred, koga do sada nije bilo jer se nije znalo na sta ce liciti motorni prostor. Sada, kada je motor finalizovan, i to ce se uredno staviti, naravno, sa ojacanjem koseva (trenutno im nije potrebno, ali to treba uraditi, i bolje sada nego kada bude kasno). I jos cemo da vidimo da li ce to biti klasicni poprecni srabilizator, ili na tri tacke, kako Bog zapoveda.

            Pozdrav,
            DVV
            Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

            Comment

            • dekideki
              CBC Senator XXL
              • 26.07.2005
              • 1914
              • Beograd

              molba s moje strane:

              SNIMI OBAVEZNO dinamomaltretiranje

              nemoj da te nema posle sa snimkom za download kad zavrsis sve...
              daj da vidimo narandzasti izduv!

              hvala unapred

              veliki pozdrav
              .

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                Dejane, sve je tu i svasta lepo navedeno, ali i dalje ne rece na koji tacno nacin je karoserija ojacana da se nosi sa vise nego duplim povecanjem snage u odnosu na najjaci motor koji je isao u taj auto? Pusti price da je to primerak koji je radjen za policiju, ekstra dobar, itd...To je Jugo, auto koji ima konstrukcijski slabu sasiju, i ako ne planiras da ga iskrivis ko kiflu, interesuje me tacno koje modifikacije planiras na ojacavanju sasije? Nekako ne mogu da verujem da zaista mislis da vozis auto koji ima dovoljno dobru fabricku sasiju da trpi tu snagu?
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • DejanV
                  CBC Senator XXL
                  • 19.07.2005
                  • 682
                  • Beograd

                  Mozemo da okoncamo pricu, jer Plavi Yugo vise ne postoji.

                  Nakon udesa veceras, skoljka je toliko izoblicena da bi sada trebalo sve prepakivati, kao i zameniti ostale zrtve udesa - a za to vise nemam niti vremena, niti volje, niti novaca.

                  Sto je dobro, motor i jos stosta, seli se kod sina u njegov Yugo. Ja vozim Nubiru i vise ne razmisljam ni o cemu.

                  Pozdrav,
                  DVV
                  Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    Nikom nadam se nista u udesu..

                    Defrmacije znaci da je odradio svoje i sacuvao putnika/e.

                    Mozda i bolje sto nije bio ukrucen, neznam koja brzina itd...
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • Uros Piperski
                      CBC Senator XXL
                      • 31.01.2005
                      • 2978
                      • Beograd

                      Ne znam sta da kazem... Jeste auto vas, ali je u neku ruku bio i moje cedo... Ali dobro, materijalne stvari su nadoknadive. Vas dvojica ste dobro i to je najbitnije.


                      RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                      Comment

                      • sn00py
                        CBC Senator XXL
                        • 15.08.2005
                        • 851
                        • Belgrado


                        BMS team

                        Comment

                        • vega
                          CBC Senator XXL
                          • 21.02.2006
                          • 324
                          • Beograd

                          Blenem u ekran vec 10 minuta i ne verujem sta citam
                          Dobro je da nije bilo gore, ovako samo auto...
                          ... and then the damn thing gone wild!

                          Comment

                          • Wiz
                            CBC Senator XXL
                            • 30.09.2004
                            • 3104
                            • Nish

                            Comment

                            • mirdza
                              CBC Senator XXL
                              • 14.03.2005
                              • 2437
                              • Katowice (PL) / Banja Luka
                              • AGP / W126

                              nek je ziva glava - bice jos brzih jugica!
                              a ako ne pitam previse, sta se desilo? ali nije ni vazno...dobroj je da vam se nista nije desilo!
                              Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                              Comment

                              • 206
                                Admin od ispočetka :)
                                • 09.12.2004
                                • 9548
                                • Beograd
                                • 206

                                Au! Malo je otrcano, ali zaista je jedino bitno da ste svi OK...
                                The difference between men and boys is the price of their toys

                                Comment

                                Working...
                                X