Jedan big lajk za trezveno i racionalno razmišljanje, malo je takvih ljudi danas.
Fiat punto 1.2 elx
Collapse
X
-
U jednom postu tamo početkom avgusta pisao sam o problemu sa "smolom" u plinu i kako mi se opet zaglavio klipić u el. ventilu (tada se prilikom gašenje kola klip nije vratio na mesto, gas nastavio da teče, nabio pritisak , izbio na dizne). Tada sam rešio problem, mislio sam trajno, ali se ispostavilo samo privremeno. Posle nekog vremena počinje polako da smrdi plin. Proverim celu instalaciju 5 puta ne pušta a plin se oseti. Skinemo dizne i vidim da su gumice prilikom šištanja plina oštećene, iskrzane, iscepkane. Gumice koje se nalaze na railu nisu problem one su odmah zamenjene ali su problem gumice koje se nalaze na diznama, njih nešto i nema. Dve stavljenje druge a na druge dve izabrane najbolje stare. To je funkcionisalo tako dve nedelje i opet miris plina. Kako trenutno nema drugih gumica za Lovato dizne (postoje setovi za reparaciju ali se tamo ne nalaze te gumice) odlučim da stavim druge dok ne rešim taj problem. Stavljene su "Rail" dizne (IG1, 3 oma) i problem je rešen. Što se tiče lovatovih dizni kada nabavim gumice biće remontovane i stajaće u rezervi. Inače te lovato su prešle kod mene 114000 km.
Ove gumice su problem (zelena koja se vidi na vrhu injektora)
Ovo su stare lovato, ova što je polegnuta zeza i pušta na gumici
A ove su stavljene
Investicija 30 e.
Comment
-
-
A da probaš da potražiš gumice kod nekog ko puni klime? Viđao sam kod njih kutije sa raznim O-rinzima pa sam našao i sebi za one utikače izlaznog i ulaznog voda koji idu na kućište benzinske pumpe iako sam prehodno bezuspešno tražio original pljosnate. Evo, više od godine to fercera.ex SAABotražitelj
Comment
-
-
Uspeli smo sa gumicom iz seta za klimu, radi, ali to je privremeno rešenje pošto su te gumice tek toliko deblje da kada se injector vrati u rail više nije slobodan, odnosno mora da se nabije i dizna se ne okreće slobodno već stoji u mestu. Pogledaću još na par mesta, možda i nađem bar sa nekog rasturenog seta.
Comment
-
-
Spašavanje redova... Kako sam planom i programom predvideo zamenu kola za iduću godinu, a na puntu se pojavili neki znaci starosti koji me nerviraju i iako sam rekao da neću ništa puno da ulažem u njega nisam mogao da gledam. Elem, tapaciri na vozačevim i suvozačevim vratima počeli su da se odlepljuju. Odem na otpad, ima ih po ceni od 1000 dinara koliko hoćeš ali ne u boji koji meni odgovaraju, tj tamno plavi kako kod mene postoje ali su svi odlepljeni. U kasnijim serijama su nešto izmenili i svi se dobro drže ali su svetlo plavi, sivi, žućasti i ostali pa nisam želeo da menjam sve, odlučim da sam to sredim. Glavni vizuelni problem na vratima su mrežice koje su se vremenom olabavile a u zadnje vreme toliko da je bilo katastrofa, i platno u predelu mrežica se odlepilo. Kako sam zaprljao katastrofa (vozeci kruške za rakiju) odlučim da pre pranja sredim enterijer.
Stanje pre akcije, desni:
Između platna i plastike fabrički se nalazio sunđer (koga nisam ponovo lepio) i on je glavni razlog za ovo stanje, vremenom istruli i ne drži platno za plastiku. Sunđer se pretvorio u žvaku
Što se tiče lepljenja pregledao sam uputstva ne netu, ima raznih lepkova u spreju i cene se kreću od 300-2000 din. Odlučim se za jedan jeftiniji za koji sam na netu našao pozitivne kometare Ambro Sol (njega sam izabrao iz razloga što se nanosi na samo jednu površinu za razliku od ostalih koji se nanose na obe, zbog rada, kada nameštam platno da mi se ne lepi za ruke). Cena 390 dinara.
Na nekoj staroj kanti sam uradio test , poslužila stara potkošulja. Lepo hvata, ali kada bi odlepio ćošak i kada bi se povuklo jače mislim da bi se odlepilo.
Najveći problem mi je bio da očistim stari sunđer koji je dobro upio lepak, razvlačio se kao žvaka. Stara četkica za zube i polako, kasnije sam sve očistio sa nitro razređivačem. Stanje na početku i posle sat i po akanja.
Zatim lepljenje
Imao sam mali problem sa platnom, trulo i na jednom mestu je otpalo po dužini jedno 10 cm, širine 1cm što se ako se zagleda vidi na jednom mestu, ali to najviše ja primetim. Kasnije sam skontao da mogu za pola cm da podignem celu policu na vratima gore ali mi se ne da sada to da skidam ponovo.
Zatim mrežica, na otpadu je ne prodaju posebno, nema druga da se kupi pa da je uglavim u nosač pa sam uzeo iglu i konac u ruke.
Na početku
Posle pola sata dobio sam nešto ovako
To je na kraju isplao ovako
Levi je bio u malo boljem stanju što se tiče platna ali je mrežica bila katastrofa
Tu nisam skidao celo platno pošto je u solidnom stanju, samo jedan deo
Zatim u levim vratima je otišao zvučnik nisam ni znao ništa nije krčalo. Opet najjeftinija varijanta na otpadu za 500 din fabrički
Skinuo sam i graničnike pošto su posle par godina ponovo otišli, ništa strašno ali kada je već sve dole da i to sredim. Sve se od godina razlokalo tako da je urađena nova biksna koja se na jednom kraju širi i ima platnu da bi popunila zazor koji koji se pojavio.
To je otprilike to. Investicija 390 din lepak, 500 din zvučnik, 600 din izrada dve biksne na strugu i malo volje (koje ima ali slobodnog vremena sve manje i manje).
Comment
-
-
Danas preobuo punta. Pre lagerovanja felne oribane, moje i burazerove, tri sata sam izgubio. Inače fasovalа jedna felna, moja žena + Ibarska = kriva felna. Kažem trese, ona, ja ništa ne primetim
Odneću je na ispravljanje, to je 10€ plus dve-tri večeri akanja (alu git po potrebi, primer, baza lak itd...)
Послато са SP6.2 уз помоћ Тапатока
Comment
-
-
Rastanak
Posle nešto više od 5 godina druženja došlo je vreme za rastanak. Čim sam rekao da punto ide javilo se troje zainteresovanih koji su samo čekali taj trenutak, punto je otišao prvi dan bez cenkanja. Ima novog vlasnika koji vodi računa o njemu. Sa puntom je otišla kompletna papirologija, od prvog registracionog lista do poslednjeg računa, kako servisne knjižice tako i fiskalni i blanko gotovinski računi koji su postojali za sve radove. Koliko je novca otišlo na njega ne bih o tome (imam tabelu u excelu sa svim radovima, datumom, kilometražom, ko je i šta radio i cenama kako u dinarima tako i evrima), pošto je bilo radova koji su bili potrebni a takođe i onih drugih. Samo ću reći da je na male servise za 5 godina otišlo oko 820e. Koliko košta održavanje svi znate, da podsetim da sam radio 2 velika servisa, set kvačila, kompletan trap, amortizere, tri para guma i ostalo.
Punto ima svojih sitnih mana, ono što je mene nerviralo je dihtung poklopca ventila koji sam menjao tri puta, graničnike vrata koje sam obrađivao na strugu par puta i cilindri kvačila (kako glavni tako i pomoćni). To su tri stvari koje bih izdvojio kao problematične, odnosno one koje nerviraju.
Prednosti su jeftino održavanje, dostupnost delova kako novih tako i polovnih, i mala potrošnja tng-a.
Ako me pitate da li mi je rastanak teško pao, neću da lažem, jeste... Pre ovoga sam vozio dva roditeljska automobila a punto je bio moje prvo vozilo tako da je tu zauzeo jedno, rekao bih, važno mesto.
Hvala svima koji su pratili temu pošto ima preko 150k pregleda.
To bi otprilike bilo to, pozdrav stari druže.
Comment
-
-
300000 alal vera, a 5 puta bolji nego moj prodat na 193 000 km
mislim sta reci.... otisao je pred sam kraj zivota, salim se..moze to nekom da traje jos mnogo
Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
Comment
-
Comment