RENAULT LAGUNA II - iskustva, odrzavanje, kvarovi i popravke [ARHIVA]

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mupe
    CBC Senator XXL
    • 05.10.2006
    • 822
    • bg
    • Laguna 3 GT 2.0T 205

    #31
    Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi 120 KS - kakva su vasa isustva ?

    Turbina se nalazi tačno na sredini prostora između točkova, otprilike i na sredini visine motora, a između motora i firewall-a, tj. između motora i kabine. Lako je prepoznatljiva - ima oblik puža i biće masno sve oko nje, ako nije u dobrom stanju. Okolna creva su zaštićena termoizolacijom.

    Kada otvoriš haubu, motor je prekriven plastičnim poklopcem. Da bi video turbinu, moraćeš da se sagneš tako da gledaš iza tog poklopca, najbolje sa strane. Ako ti prodavac dozvoli, odšrafi šrafove koji drže poklopac (ovako napamet, čini mi se da ih ima 3) i biće ti mnogo lakše da vidiš turbinu.

    Comment

    • Car
      CBC Senator XXL
      • 07.07.2005
      • 900
      • Beograd

      #32
      Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi 120 KS - kakva su vasa isustva ?

      99% dci motora iz tog doba je masno na tim cevima , čak i onih sa malo pređenih km. Meni u 3 servisa rekoše da je to redovna pojava i da ne brinem, tako da ja ne bih to uzimao kao neki pokazatelj da nešto nije u redu, osim ako nije baš mnogo masno.
      Problem je ako ima "svežeg" ulja koje se konstantno tu stvara u većim količinama, ili ako je interkuler pun ulja. Npr. na mojoj laguni su te cevi konstantno masne i prljave već više od tri godine, tj. skupljalo se tu godinama, ali nema ulja u interkuleru i sam turbo je na oko čist...
      Ima tema negde na cannonu o tome, ako se dobro sećam u pitanju je bila dačija 1.5 dci koja je nova, a ima ulja na cevima.

      Comment

      • mupe
        CBC Senator XXL
        • 05.10.2006
        • 822
        • bg
        • Laguna 3 GT 2.0T 205

        #33
        Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi 120 KS - kakva su vasa isustva ?

        Naravno, ok je da bude masno jer tu osim ulja ima i uljnih isparenja. Najbolje je skinuti crevo na samom ulazu u interukuler (nalazi se ispod desnog fara), što nije preterano komplikovano, a na tom mestu se lako vidi da li ima ulja u interkuleru.

        Ipak, ako je motor umašćen ispod turbine i ima ulja na plastičnom donjem poklopcu motora, velike su šanse da turbina nije u baš dobrom stanju. Doduše, znam i za slučaj jednog auta na kom je tu bilo dosta ulja, a turbina služi vlasnika već više od 25.000 km bez problema. Reče mi majstor da se dešava da izbljuje ulje kada se gazi, pa da zato može da se desi da tako izgleda.

        Uglavnom, sve ove pojave nisu loše za ubijanje cene, a tek pravi pregled kod majstora može da omogući preciznu dijagnostiku.

        Comment

        • markofpi
          CBC Senator XXL
          • 27.07.2006
          • 1552
          • Bezanijska Kosa

          #34
          Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi 120 KS - kakva su vasa isustva ?

          Hvala za trud oko saveta ali laguna je vec bila prodata kad sam zvao....izgleda bio dobar primerak!

          Comment

          • malivuk406
            CBC Senator XXL
            • 04.04.2007
            • 490
            • Nbg

            #35
            Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi 120 KS - kakva su vasa isustva ?

            polako, ima da se otelis dok ne nadjes auto koji ce ti odgovarati u svakom pogledu...

            samo nemoj da te povedu emocije, nervoza ili sta vec pa da kupis auto, a u stvari nije to to... i povedi, ako imas nekoga ko zna o kolima nesto, cisto da ne ides sam...

            Comment

            • mupe
              CBC Senator XXL
              • 05.10.2006
              • 822
              • bg
              • Laguna 3 GT 2.0T 205

              #36
              Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi 120 KS - kakva su vasa isustva ?

              Upravo tako, slažem se. Biraj auto strpljivo, bez žurbe. Kad natrčiš na pravi, prepoznaćeš ga. Nemoj da ti onda bude žao da daš par stotina eura više od proseka, jer je to bolje nego da ti se to posle naplati višestruko. Niko nije lud da dobar auto proda jeftino.

              Comment

              • markofpi
                CBC Senator XXL
                • 27.07.2006
                • 1552
                • Bezanijska Kosa

                #37
                Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi 120 KS - kakva su vasa isustva ?

                Evo opet mene (dosade)!
                Sad sam zvao za jednu Lagunu iz oglasa. Lik je hvali (sto je i logicno), rekao je da ima obe kartice, da nema servisnu knjigu ali da su uradjena neka dva servisa pre nego sto ju je on dovezao ???, da je moguca svaka provera u servisu i da na autu sve radi. Na moje pitanje da mi je malo cudno da auto 2002god. ima iza sebe samo 135k km (sto nije nemoguce ali ko vrti oglase zna o cemu pricam) lik je rekao da o tome ni on nista ne zna jer auto uzeo takvog kakav jeste i da on licno km nije menjao (eventualno ovi pre njega). Auto je uvezen iz Holandije.
                Konkretno radi se o ovoj Laguni:
                http://www.polovniautomobili.com/auto_o ... ALE/139581

                Neobavezno smo se dogovorili da sutra odem kod njega da bih auto video, a kako cu nositi i pare u dzepu trebam konsultacije. Iz price sa doticnim pretpostavljam da necu saznati nista vise od onog sto u samom oglasu pise i od onog sto mi je rekao preko telefona, a sam cu veoma malo moci da nesto proverim. Znaci servis mi ne gine pa bi moje pitanje otprilike bilo u koji da idem (hit, kompresor, francuz, vozdovac...)!? Ovo pitam iz razloga sto mi je strucnost i ljubozanost majstora veoma bitna, tako reci presudna u kopovini. Zeleo bi da se proveri sve, od klime, motora, kvacila, limarije.... Ili da recimo posetim jedan ovlascen i jedan ne ovlascen servis (opet bih pitao koji....procitao sam negde na forumu za nekog Nesu iz Zemuna) cisto da vidim koliko se price poklapaju!?

                Comment

                • Car
                  CBC Senator XXL
                  • 07.07.2005
                  • 900
                  • Beograd

                  #38
                  Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi 120 KS - kakva su vasa isustva ?

                  Ajd još jednom da napišem slično što sam već pisao, pošto ideš da gledaš auto...
                  Pregledaj i enterijer detaljno, kod izvoženih laguna ume plastika unutra da krcka, lupka i slično. Enterijer je vrlo osetljiv i lako se haba, i mislim da dosta može da se vidi i po tome koliko je auto vožen.
                  Treba sve da bude utegnuto unutra, posebno ako je to realna kilometraža, a verovatno nije...
                  Inače, pošto su dizne vrlo skupa stvar, gledaj da auto radi savršeno ravnomerno na leru tj. da kazaljka od obrtaja bude bukvalno zakucana na mestu, da ne dimi kad daš gas (bilo bi dobro da neko stoji iza auta, ili još bolje vozi iza, i gleda auspuh...). Baci pogled i na turbo i cevi okolo koliko su masne...


                  Što se tiče servisa svi umeju da budu prilično površni. Ja održavam auto u Renault Sava i MMRajković u malom mokrom lugu, ali ne bih znao koga da ti preporučim.
                  I pored tog pregleda u servisu koji može biti baš površan, otvori i ti sam četvore oči. Ne sme ništa da drnda na trapovima ako je sve ispravno, probaj da raspališ malo po gasu da vidiš kako vuče i da li dimi, ako je zamajac u dobrom stanju prebacivanje brzina mora da bude glatko, ne sme da trese pri kretanju ili pri gašenju auta, ne sme biti vibracija u kabini itd.

                  Sa srećom.

                  Comment

                  • markofpi
                    CBC Senator XXL
                    • 27.07.2006
                    • 1552
                    • Bezanijska Kosa

                    #39
                    Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi 120 KS - kakva su vasa isustva ?

                    Znas kako, meni koji trenutno vozim Juga svaki enterijes deluje ok osim ako nema bas vidljivih ostecenja. Pokusacu da vidim kakvi su rukohvati na vratima, da li su papucice izlizane, volan, rucica menjaca, koliko je vozacevo sediste uleglo od sedenja i izgubilo svoj oblik ali opet je to veoma diskutabilno kada je moja procena u pitanju. Na kraju ce se posle servisa svesti na to da auto ne uzmem ili uzmem i tako pored svega rizikujem, vozim preko leta pa ako sam bas baksuz prodam nekom drugom baksuzu!

                    Comment

                    • Car
                      CBC Senator XXL
                      • 07.07.2005
                      • 900
                      • Beograd

                      #40
                      Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi 120 KS - kakva su vasa isustva ?

                      U suštini, svaki auto tog godišta, vrlo lako može da ima nešto što treba da mu se radi i ne mora biti baš sve 100% savršeno, ali to je normalno, i nije strašno ako treba da zameniš npr. amortizere ili neki sitniji deo trapa, npr. balans štanglu ili slično. Strašno je ako naletiš na primerak koji je prešao 300 + hiljada kilometara, i kod kojeg je sve živo diskutabilno.

                      Još nešto, kartice kod Lagune II imaju neku sivkastu boju koja se vrlo lako skida, i npr. moja laguna je došla sa dve kartice koje su izgledale kao nove kad je kupljena pre (skoro) 4 godine, a sad su već obe izlizane po ivicama od korišćenja. I to može biti isto neko merilo koliko je auto prešao, osim ako nisu menjane i kartice.

                      Obavezno u nekom od ovlašćenih servisa proveri koliku je auto imao kilometražu dok je servisiran u ovlašćenim servisima dok je bio pod garancijom. Pisalo se ovde na forumu da to može i u Hit autu, i bilo kom drugom ovlašćenom servisu.

                      Comment

                      • markofpi
                        CBC Senator XXL
                        • 27.07.2006
                        • 1552
                        • Bezanijska Kosa

                        #41
                        Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi 120 KS - kakva su vasa isustva ?

                        Ja sam i racunao za izdatak i to prvo veliki servis, pa gume, kocnice i jos neke sitnice kojih uvek moze biti pre ili kasnije. Takodje recimo i za amortizere ili sponu ili neki lezaj i sl. Ali nikako nisam racunao da posle 3-4 meseca od kupovine menjam dizne, posle 6meseci turbinu, a posle godinu dana kvacilo. E sad, ne kazem da se nekima i to nije desavalo ali mislim da se u servisu koliko toliko moze stvoriti neka slika.
                        To za kartice si u pravu mada isto kao i za mobilni telefon...ako ga ne stavljas u dzep sa kljucevima izgledace kao nov jos ako ima futrolicu...
                        Sutra ce se sve samo kasti....

                        Comment

                        • mupe
                          CBC Senator XXL
                          • 05.10.2006
                          • 822
                          • bg
                          • Laguna 3 GT 2.0T 205

                          #42
                          Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi 120 KS - kakva su vasa isustva ?

                          Ovaj auto na slikama deluje ok, ali budi 100% siguran da nije prešao samo 135.000. Niko nije kupio dizel initiale lagunu da bi je vozio manje od 20.000 godišnje. Ako je dobro održavana, ne mora da znači da je zbog toga loša. Uzgred, ne vidim potrebu da nosiš sve pare sa sobom. Trebalo bi da par stotina € za kaparu završava posao.

                          Javi šta si uradio.

                          Comment

                          • markofpi
                            CBC Senator XXL
                            • 27.07.2006
                            • 1552
                            • Bezanijska Kosa

                            #43
                            Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi 120 KS - kakva su vasa isustva ?

                            Dragi moji na moju srecu ili nesrecu ja uzeh doticnu lagunu pa kako mi bude. Od ranog jutra sam na nogama i skoro sam dosao kuci. Auto se nalazio u Zrmanjskoj ulici na Banovom Brdu u garazi, cekao sam coveka jedno 15min dok nije dosao jer pre toga nisam zvao da se najavim. Covek ima po mojoj proceni 55-60god., prijatan za komunikaciju, inace je invalid (nema desnu ruku) i aute dovozi iz Holandije zajedno sa sinom, a u saradnji sa nekim auto placevima tamo. Covek je pukovnik u penziji, a kako je i moj matori pukovnik u penziji bilo je brdo zajednickih tema. Kupoprodajni ugovor kao i sva prateca dokumenta smo sakupili kod njega u stanu, upoznali smo i njegovu zenu koja je takodje veoma ljubazna. Mozda ovo nema veze sa vezom ali retko ko ce da vas vodi u stan gde zivi porodicno, a da je pritom tezak prevarant.
                            Kao sto sam rekao auto ne poseduje serv. knjigu i covek mi je otvoreno rekao da ni on ne znam ko/koliko njih, kako i na koji nacin je auto vozen ali da je navodno za auto dosta interesenata. Koliko je verovati na rec takodje je rekao da je auto dovezao poznanik od njegovog sina i da se na putu do Bg-a nista cudno nije desavalo. Takodje sam saznao da je jedna laguna za koju sam zvao pre 20-tak dana bila njegova ali na moju srecu ili opet nesrecu prodala se istog dana kada je dovezena.
                            Na dijagnostici nije pokazao nijednu krupnu gresku vec tri koje su se odnosile na zakljucavanje zadnjih vrata (children safe), a ta f-ja normalno radi, druga na zadnje i prednje poziciono svetlo (opet normalno rade) i na jos neku sitnicu ne secam se tacno koju (skeniracu uskoro rezultat dijagnostike pa cete videti). Motor ima klasican dizelski dci zvuk, konstantno radi na 800 o/min, vuce lepo, a odlicno kad ga nagazis. (mada opet kazem za mene relativan pojam posto vozim Juga). Mehanika je ispravna, trap, spone itd., unutra nista ne krcka, nema cvrckova. Koliko je stvarno presao ne zna se, a covek kaze da on kilometrazu nije spustao. Inace postoji prica za servis koja glasi ovako: Isao sam u Hit auto da pitam da li moze, sta moze i pod kojim uslovima tj. koliko kosta. Tu sam doziveo prvo razocarenje pocevsi od zenske na prijemnom koja je ko iz topa odgovorila 'ne moze, prenatrpani smo, vidite kolika je guzva' (u prevodu jel imas oci ili se samo pravis lud, koji si qratz dosao jos i ti da me nerviras), kao do 1. maja smo popunjeni bla bla. Onda sam zvao Kompresor gde su mi isto rekli ko iz topa 'nema, ne moze, puni smo' itd. Imam utisak kao da cim cuju da je neki polovnjak u pitanju, a pritom nije njihov da odma gube interesovanje i postaju hladni ko spricer. Kasnije u razgovoru sa covekom koji mi je prodao auto receno mi je da ni on licno ne voli da potencijalna musterija vozi auto kod ovlascenih servisera bas zbog takvog ponasanja, gde svakom autu nadju manu sto potencijalnu musteriju odvraca od kupovine, a da opet ta mana nije od vitalnog znacaja ili nije toliko skupa intervencija da bi se ona resila. Tako sam ja iznerviran otisao da vidim auto pa ako budem hteo da idem u servis ici cu u bilo koji. Tako sam zavrsio u nekom neovlascenom servisu Gaga za vozila grupacije Peugeot/Renault/Citroen. Bila je guzva, ja sam za dizalicu bukvalno isterao covega iz garaze tako da je mehanicki pregled bio dosta kratak vremenski, mogu reci rutinski odradjen. medjutim presao sam preko toga, kako ne znam ni sam, a to sada niej ni vazno.
                            Sto se unutrasnjosti tice ona je po mojoj licnoj proceni ocuvana. Sedista nigde nisu ispucala, tj. koza na njima, nisu izgubila na svom obliku, udobna su, i jedino vozacevo sediste na oko deluje malo udubljeno da kazem mada je meni udobno i takvo kakvo jeste. Ogrebotina ima sitnih i to na rukohvatima vrata prednjih i zadnjih i oko mesta gde se ubacuje kartica. Rucica menjaca je citava i na oko deluje fabricki nova ali tamo gde je napravljen sav pri vrhu je poceo da popusta, a valjda od koriscenja iste sama kozna obloga se malo rasirila pa ce i to nekad trebati da se nekako sredi. Spoljasnjost ista prica. Napred ima tackica verovatno od kamencica i cega sve ne, sa prednje desne strane je branik diskretno ocesan ali to ne bode oci cak ni na crnoj boji. Na vratima nema velikih ogrebotina, ulubljenja i sl. osim po rubu samih vrata odnosno u u delu gde najcesce prilikom otvaranja zakacimo auto do nas ali nista strasno, najocuvaniji zadnji deo koji izgleda bas kao da je nov.
                            Auto je bio opran, u****n, sredjen, pokusao sam da vidim ima li tragova ulja na turbini recimo ali cvrc motor opran sija se. Da li je to maskiranje neceg ili eto tako rade i sa ostalim autima ne znam ali kao sto vec rekoh sada vise nije vazno. Auto poseduje dve kartice, dobio sam jednu, a sutra cu drugu jer je druga tek danas stigla u Srbiju navodno (iz kog razloga opet ne znam). Kartica je izlizana na krajevima i oko mesta gde se pritiska za lock, unlock i lock+memo tako da je svakako koriscena dosta puta ili je neko bas voleo da se igra sa njom u rukama.
                            Ono sto sam do sada primetio da ne radi jeste dugme za sva 4 migavca i leva maglenka kojoj je gornji deo sijalice upao unutra. Slozicete se nista u poredjenju sa onim sto ne daj Boze moze da me snadje. To je ukratko to, da li sam se zeznuo ili ne pokazace vreme.
                            E sad posto sam vec obavio tehnicki pregled i registraciju sutra idem u MUP po saobracajnu i tablice. Prvi sledeci korak mi je veliki servis na motoru i sve ostalo sto se pokaze sumnjivim. Moje pitanje je jednostavno da li imate neku preporuku za servis!? Prodavac mi je ponudio nekog njegovog majstora koji servisira samo Renoe, ima dijagnostiku, dobre majstore za elektroniku i mehaniku, mislim da se nalazi na Belim vodama. Moj komsija odrzava Lagunu kod nekog lika u Malom Mokrom Lugu i kaze da je zadovoljan tako da ako me neko ne ubedi u nesto pametnije najverovatnije cu tamo ici. Koje ulje se sipa, koji filteri, sta se sve radi bla bla, da li je malo glupo traziti sve stare delove i kutije novih!?? Mnogo ce reci naravno da nije ali imajte na umu da cu se nekad mozda vratiti u isti servis, a neko me zapamtio.... Takodje ako bude trebalo nesto od mehanickih delova ili kocionih plocica gde je najpovoljnije za Renault, a opet da sve bude orginal!??
                            Kupio bih i patosnice gumene posto platnene orginal vec ima pa ako moze neki predlog!? Treba mi i kompet sijalica pa da li je bolje uzeti komplet za Lagunu u nekom od ovlascenih servisa/radnji ili kupovati Osram pojedinacno ili pak u najboljem slucaju ako postoji Osramov kompet sijalica za Lagunu!? Posle servisa i svih tih krupnih stvari na kraju bih auto odvezao u neku dobru perionicu na dubinsko ciscenje unutrasnjosti, podmladjivanje koze i sl. pa ako ima neki dobar centar za to.

                            Comment

                            • Car
                              CBC Senator XXL
                              • 07.07.2005
                              • 900
                              • Beograd

                              #44
                              Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi 120 KS - kakva su vasa isustva ?

                              U Malom mokrom lugu, ako je to MM Rajković - ja sam do sad imao dobra iskustva, i kod njih neke sitnice mogu baš jeftino da se srede. Problem je što su često pretrpani poslom i onda umeju da zbrzaju stvari, zaborave da pogledaju šta si im rekao i slično. Ja lično nisam imao loša iskustva s njima, a lagunu održavam kod njih i u Renault Sava. Zavisi gde mogu pre da uletim, tj. gde je manje gužva.
                              Što se tiče ulja, uglavnom svi sipaju elf sintetiku 5w40 (osim hit auta, oni koriste valvolin), filtere uglavnom stavljam zamenske, jer su oni sa renault nalepnicama 5 puta skuplji.


                              Srećno s novim autom, da te dugo služi.
                              Nemoj da cepaš po gasu dok je hladan motor (tj. trudi se da ga uopšte i ne teraš u visoke obrtaje, ali nemoj da stiskaš gas do poda ni na niskim), pusti ga da odradi par minuta u leru nakon duže ili agresivnije vožnje, i to ti je to.
                              E da, i treba očistiti EGR ventil s vremena na vreme, navodno je on odgovaran za crkavanja turbine, pa svakih npr. 30ak hiljada km daj da ga očiste od čađi.
                              I trebalo bi da te služi lepo.

                              Comment

                              • markofpi
                                CBC Senator XXL
                                • 27.07.2006
                                • 1552
                                • Bezanijska Kosa

                                #45
                                Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi 120 KS - kakva su vasa isustva ?

                                Znaci zamenski filteri! Mislim da mi je komsija rekao da se servis zove Rajovic. Sad cu bas da zapisem posebno EGR i koje ulje. Vredi li cistiti dizne tj. koliko je to kosta!? takodje ako budem isao u taj servis opet cu daditi dijagnostiku da vidim da u medjuvremenu nije nesto pokazao, mada mi je ovaj lik danas rekao da je izbrisao sve greske iz njegove memorije valjda.

                                Comment

                                Working...
                                X