RENAULT LAGUNA II - iskustva, odrzavanje, kvarovi i popravke [ARHIVA]

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brance
    CBC Početnik
    • 09.12.2008
    • 2
    • vrsac

    Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi 120 KS - kakva su vasa isustva ?

    Pozdrav za sve.Ja sam iz Vrsca i vec 10 g vozim reno vozila.Tri godine vozim reno lagunu 19 dci 120k.Procitao sam sve vase postove i drago mi je da ima ljudi koji iznose svoje misljenje i probleme.Naravno da je lakse sa nekim savetom.Moja je laguna kupljena u srbiji i nije uvezena.2002.je godiste a prva registracija 2003.jan.Presao sam 175000km i to je prava km.Expresion oprema.Od problema samo sa turbinom koja je sredjena i sada je ok.Na zalost moju nisam u stanju da je zadrzim jer imam finansiskih problema.Ljubitelj sam renoa i za ovih 10 g imam samo reci hvale.Procitao sam i da Misa zeli lagunu.Epa miso mislim da neces da se prevaris.Ja prodajem moju.Ja cu morati da se zadovoljim sa nekim manjim renaultom.Ja sam sa lagunom obisao celu evropu i lepo sam se vozio.Pre nje imao sam megana i sa njim sam bio zadovoljan.Nisam ovde radi oglasa nego da dam nekom savet ako je potreban.Ako nekoga zanima znam gde se mogu naci povoljni delovi za lagunu.Jer sam i sam trazio razne sitnice.Pozdrav za sve.

    Comment

    • markofpi
      CBC Senator XXL
      • 27.07.2006
      • 1552
      • Bezanijska Kosa

      Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi 120 KS - kakva su vasa isustva ?

      Evo da prenesem neka moja dosadasnja iskustva i zapazanja:

      Logicno je da kad neki prozizvodjac na trziste lansira novi model da se on kroz godine expliatacije doradjuje i poboljsava. Isti je slucaj i sa lagunom pogotovo ako se u obzir uzme elektronika ali i mehanicki sklopovi. Laguna II o kojoj govorimo se pojavila 2001god. tako da i sam neke stvari iz ovog mozes zakljuciti. naravno ovo ne znaci da u potpunosti treba izbegavati jedinice koje su proizvedene prvih godina exploatacije vec samo biti u startu svestan da to moze biti dodatni rizik. Sa druge strane posto je to ipak polovno vozilo mnogo je bitnije gledati u kakvom je stanju auto u celini jer neki koji su noviji po godistu tj. mladji i frabricki izleceni od decijih bolesti mogu biti u mnogo losijem stanju nego par godina stariji i sa jos ne prelezanim decijim bolestima. Znaci ako je auto redovno servisiran, nikad ozbiljnije havarisan, ocuva itd. itd. onda se ne treba mnogo dvoumiti, naravno ako za sve postoje odredjeni dokazi i ako sve prethodi detaljnijoj proveri kod majstora.
      Sto se habanja tice nisi precizirao na koje habanje tacno mislis ali recimo da se po enterijeru moze videti koliko je auto pazen, mada opet to ne mora nista da znaci. Npr. moja Laguna je po nekom mom shvatanju odlicno ocuvana unutra, pogotovo sto imam kozni enterijer ali je ipak presla preko 200k km. E sad mozda je to bio direktorski auto pa se enterijejer nije mnogo habao itd.... U svakom slucaju auto tog godista je presao dosta km i enterijes ako je sve fabricki ne moze biti kao nov. Pravila nema ali eto sto vise gledas, mozda nesto i uocis. Ako imas ostro i iskusno oko mozes cak videti i da li je negde farban ali ti licno o tome ne mogu puno pomoci jer jos nemam iskustva i ne bavim se time. Pogledaj oznake na staklima, broj pri dnu oznacava datum proizvodnje, sto znaci da ako je auto 2002god., na staklima ce pisati .2. Ako negde ne pise znaci da postoji verovatnoca da je staklo menjano, a ako je menjano zasto je menjano. Mozda je prslo samo od sebe, mozda je neko sitno cukanje, a mozda je i razvanjen. na stubu koji dela prednja i zadnja vrata, zaboravio sam trenutno da li je levi ili desni postoji plocica sa oznakama iz koje mozes videti da li je auto eventualno za britansko trziste pa je naknadno prebacivan volan, mozes videti godiste i jos neke detalje valjda. Nisam se za ovo raspitivao jer sam i sam na bum kupio auto pa eto posle nisam ni zeleo da se sa time cimam. Potrazi na netu objasnjenje ili ce ti vec neko od forumasa reci. Pogledaj zazore na haubi jer nema sanse ako je bilaveca havarija da su jednaki. Pogledaj farove i masku izmedju njih pa pod pravim uglom pa vidi da li neki strci. Tako mozes videti da li su farovi menjani tj. da li je udaran napred i to je moje licno iskustvo. Sto se modela tice kod LaguneII postoji model koji se proizvodio od 2001-2005 i restilizovana verizija (znaci isti model samo malo usminkana i resena decijih bolesti)koja se prozivodila od 2005god.
      To kako auto vuce ces moci da procenis ako si vozio ili vozis automobile slicne kubikaze i snage, a ako sa magarca prelazis na konja to ce biti veoma tesko za uociti. Ako podjemo od pretpostavke da nemas predstavu kako treba da ide taj auto veoma tesko ces uociti nesto sto je mozda potencijalna opasnost po tvoj novcanik kad ga kupis. Auto treba da ima linearno ubrzanje, znaci da ne secka kod odredjenog broja obrtaja, da vuce linearno i pod visokim obrtajima, treba da u leru mirno radi, da broj obrata ne oscilira osim ako se ne ukljucuju veliki potrosaci u vozilu. Sagni se ispod auta i vidi ima li ulja i koliko ga ima jer ako je to neka veca kolicina moguce da negde pusta na turbini. Sto se tice dima iz izduva tu moze biti vise fakktora. Mozda treba da se cisti EGR ventil sto samo po sebi nije skupo ali je mozda toliko zapuisen da kasniej u servisu nece moci da ga izvade. Moze da dimi i zbog katastrofalnog stanja motora ili zbog toga sto mu je dosao kraj. Moja laguna kad ostrije dodam gas i zelim zustro da ubrzam sukne crni dim iz auspuha. Sad sam u fazi testiranja goriva, uskoro prelazim na MOL pumpu pa ako simptomi budu isti idem u servis da mi skidaju EGR ventil. U svakom slucaju mislim da svi ti dizeli koji su presli dosta km moraju da u odredjenom radnom rezimu zadime. Turbona kod mene i posle remonta pisti, znaci nije kao kod nekog WV-a da sisti nego bas pisti, cak mogu reci da mi taj zvuk i prija. Da li je to normalno ili ne ne znam, Ja sam sve ucinio da auto dovedem u normalno stanje. Visina kvacila odredjuje koliko su lamela i korpa potroseni, znaci sto vise hvata to je zamena bliza. Tu imas jos jednu veoma skupu stvar, a to je plivajuci zamajac. Obrati paznju i na njega.
      Zasto nisi u mogucnosti da 2x odes kod tog prodavca!? raspitaj se u okolini koji je najblizi Renault servis pa teraj tamo.

      Comment

      • mrki
        CBC Senator XXL
        • 08.11.2006
        • 550
        • nis, serbia

        Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi 120 KS - kakva su vasa isustva ?

        @misha:
        biraj automobile iz svoje okoline, jer ces tako imati vise vremena da se odlucis za onaj pravi.
        ne bi trebalo da kupujes auto samo na prvo gledanje!

        srecno!

        Comment

        • mupe
          CBC Senator XXL
          • 05.10.2006
          • 822
          • bg
          • Laguna 3 GT 2.0T 205

          Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi 120 KS - kakva su vasa isustva ?

          Originally posted by markofpi
          Evo da prenesem neka moja dosadasnja iskustva i zapazanja:
          Sagni se ispod auta i vidi ima li ulja i koliko ga ima jer ako je to neka veca kolicina moguce da negde pusta na turbini.
          Nikako nije dobro da ima ulja ispod motora, a da se može videti odozdo jer je tu poklopac koji u sebi ima pregrade u kojima bi ulje moglo da se skuplja. Ako je došlo dotle da ulje preliva preko i curi i van tog poklopca, onda ga ima baš puno.

          Bolje je pogledati odozgo, ispod haube, da li je umašćeno crevo koje ide na interkuler i da li je masna na usisna grana. Ako jeste, velike su šanse da je turbina pri kraju svog radnog veka...

          Najbolji savet je - ako se ne razumeš dovoljno u ono što kupuješ, vodi sa sobom nekoga ko se razume.

          Comment

          • brance
            CBC Početnik
            • 09.12.2008
            • 2
            • vrsac

            Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi 120 KS - kakva su vasa isustva ?

            Nemora da znaci da ako nema ulja oko turbine i ispod motora ta turbina radi dobro i da je u dobrom stanju.Moja je turbina samo prestala da radi i samo je u****la ulje u sebe i saterala vece kolicine u kuler i katalizator.Nije davala nikakve znake loseg rada niti je motor lose radio.Krenuo sam u preticanje dodao jaci gas i cvrc.Izbio je beli dim iz auspuha i auto je izgubio snagu.Laguna poseduje rezervni rezim rada koji ogranicava broj obrtaja i ne dozvoljava da se auto vozi brzo.Jednostavno dozvoljava samo da se krece sporo.Tako sam se ja pod takvim rezimom rada vratio sa puta do kuce nekih 25km.Turbina je poslata u turbina servis u Uzicu i ispostavilo se da to nije bilo dobro mesto.Nakon 8 meseci voznje desilo se opet isto.Morao sam da odlozim odmor i na kamionu vratim auto sa hrvacke granice.Bošov servis u Novom Milosevu je izuzetan servis i ako me neko pita najbolji u zemli.Tipican nemacki nacin rada.Cekao sam 1hi30min na proveru turbine i nakon toga mi je covek objasnio sta je sve potrebno uraditi na njoj i dali ja zelim da se to uradi.Na turbini je promenjeno bas sve od kucista do jezgra.Nova krilca i caure.Kompletno sve.Sve sto je izvadjeno iz nje sam dobio nazad.I dobio sam kompletno objasnjenje sta je turbina i koji su uzorci kvarova na njoj.Dobio sam i brosuru o nacinu kako da se sacuva turbina i motor auta.Izuzetna usluga stim sto se njihov rad moze gledati kroz veliko staklo.Cena je bila 30000din.A cena koju sam platio u Uzicu 45000din.Stim sto sam dobio lose i ne kvalitetno remontovanu turbinu.

            Comment

            • Misa®
              CBC Početnik
              • 06.10.2008
              • 5
              • 011

              Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi 120 KS - kakva su vasa isustva ?

              Ovako drugari.

              Danas sam išao da vidim auto. Prvo dobre stvari da pomenem.
              Oprema je vrh. U pitanju je Privilege serija i sve što ide u tom paketu. Tu su 17", polu-koža, 4Xpodizači, dvozonska digitalna klima, senzori za kišu, retrovizori sklopivi na dugme, komp. sa spikerom (predlaže "šaltanje" ), tempomat... Pored toga ima zadnji spojler na gepeku. Znači estetski je extra.

              Tehnički pogled.
              Utegnut je extra, malo tvrđi zbog niskoprofilnih 17" guma, ali bez lufta na trapovima.
              Pri punom gasu u drugoj malo zadimi posle 4.000rpm, ali ništa strašno. Dobro koči, ABS je na mestu, pločice i diskovi su solidni. Poredio sam ga sa Primerom koja ima isti takav Renault menjač i motor i čini mi se da je za nijansu kilaviji što se ubrzanja tiče.
              Blago se ipak oseti turbo rupa, ali nema cimanja ni knedle, samo je nekako lenj na početku pa ravnomerno dobija na snazi kako se penju obrtaji. Priznajem da sam očekivao živahniji rad na nižim obrtajima. Npr, skoro sam prešao preko 2.000km sa 156-icom 1.9JTD koja je po specifikaciji iste snage, težine, ubrzanja i obrtnog momenta kao Laguna ali se 156-ica pokazala daleko startnija od nje. Znam da je različiti menjač, ali po specifikaciji isto im je ubrzanje, a prilikom ove male probe bi i laik primetio koliko je Laguna sporija. Opet, verujem(i nadam se) da je to samo kod ovog primerka.
              Turbina šušti, što je prijatno iznenađenje.

              Sve bi to bilo za razmatranje i cenjkanje, međutim....
              Stručno je opran, tako da ne znam da li, gde i koliko curi ulje. Sija se kao uskršnje jaje.
              Da je ostao masan, to bi mi mnogo reklo o turbini, EGR ventilu, možda i o ulošcima dizni. No...

              Uvežen je iz Holandije, VIN proveren na netu, ali servisnu knjižicu nema.

              Koža volana je očuvana, ali je na vrhu ručice menjača poderana i pocepana koža. Lično mi ne smeta previše, ali sumnjam da je prilično često i mnogo menjao brzine. Što govori da je mnogo prešao i mnogo trošio prenosni mehanizam(u kome je zloglasni plivajući zamajac). Kolege sa forumaa će reći da li je to merilo.
              Kvačilo odvaja na gornjoj trećini ali ne trese i ne proklizava.

              Ručice na vratima su oguljene i izgrebane . Kako, ne znam? Kao da je neko godinama noktima ili nožem gulio ručice i na vozačevim i suvozačevim vratima. Čudno...

              Auto je generalno u liniji gledajući sa svih strana, što me navodi da nije imao ozbiljnih havarija. To potvrđuje kamenčićima sitno istačkana hauba (nije farbana) i izgravirani kodovi na stubovima.

              Ali, ali...
              Ovaj auto je neko farbao levom nogom, jeftinom farbom, noću, po vetru, molerskom i to ćelavom četkom!!!
              Na nekoliko mesta na desnim prednjim i zadnjim vratima se vide suze od "dobrog" farbara.
              Zadnji rubovi su rađeni, a ispod zadnjih vrata se vidi da je na jednom mestu sunđerasta i neravna površina, kao kad se napravi loša smeša ili se prethodno ne osuši dovoljno git. Na oba zadnja ruba se vidi (sa unutrašnje strane) ivica/prelaz između gita i farbe .
              Katastrofa!!!

              Kada sam to video, odmah sa se trajno smorio i otpisao taj auto. Nisam ni ulazio u diskusiju o ceni. BTW, rečeno mi je fixno 6.000 + registracija.
              Znam da su u 95% slučajeva automobili farbani, ali da je to toliko loše urađeno, e to ne shvatam nikako.

              Pa dokle će naši ljudi/kupci da tolerišu taj moleraj?
              I reče mi lik, opušteno ga je komšija već cimao za taj auto, pa ako mi se ne sviđa nema frke. Ode on još sutra kao od šale?!

              Naravno, sve se to da srediti, ali zar da kupim za toliko para auto, pa da mu trećinu ponovo farbam?
              Plus za registraciju i ko zna još koliko za mehaniku (mali pa veliki servis) i ko zna šta još što bi samo Renault servis mogao da vidi.

              Prosto sam bio ogorčen kako mi je hteo uvaliti tako očiglednu stvar. A inače je tip što je ćaletu i komšiji doterao extra očuvane automobile pre mesec - dva.
              A, sve je to zato što ova naša rulja za svoje teško stečene novce kupuje sve i svašta!

              Izgleda da je većini bitnija oprema od očuvanosti.

              Toliko od mene ovaj put.
              Hvala svima na diskusiji po ovoj temi.

              Pozdrav

              Comment

              • mupe
                CBC Senator XXL
                • 05.10.2006
                • 822
                • bg
                • Laguna 3 GT 2.0T 205

                Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi 120 KS - kakva su vasa isustva ?

                Iz mog iskustva, izgleda da je ljudima najbitnije da je jeftino, a ne da je auto dobro očuvan... Ja sam svoju lagunu svesno platio skuplje od proseka, ali sam dobio auto natrpan opremom koji izgleda kao da je nov, i spolja i iznutra...

                Comment

                • Car
                  CBC Senator XXL
                  • 07.07.2005
                  • 900
                  • Beograd

                  Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi 120 KS - kakva su vasa isustva ?

                  Originally posted by Misa®
                  Koža volana je očuvana, ali je na vrhu ručice menjača poderana i pocepana koža. Lično mi ne smeta previše, ali sumnjam da je prilično često i mnogo menjao brzine. Što govori da je mnogo prešao i mnogo trošio prenosni mehanizam(u kome je zloglasni plivajući zamajac). Kolege sa forumaa će reći da li je to merilo.
                  Kvačilo odvaja na gornjoj trećini ali ne trese i ne proklizava.

                  Ručice na vratima su oguljene i izgrebane . Kako, ne znam? Kao da je neko godinama noktima ili nožem gulio ručice i na vozačevim i suvozačevim vratima. Čudno...

                  Na mojoj laguni kad je kupljena pisalo je navodno 140 i nešto hiljada km, tad nije bila oljuštena ručica menjača, a brave su bile malčice izgrebane. Posle nešto više od tri godine, na satu stoji 250 000km i ručica menjača je počela da se ljušti pri vrhu, a unutrašnje brave su sad već primetnije izgrebane. Ne znam da li moj auto ima pravu kilometražu (trebalo bi, zbog svega ostalog koje je u odličnom stanju), ali meni se čini da je ta laguna koju si gledao tu negde...na 200 + hiljada kilometara.

                  Ja da sam na tvom mestu, pogledao bih ne nekoliko laguna, nego 20 ako treba, jer ih ima more na prodaju, i uzeo bih neku koja ima enterijer kao da je iz fabrike izašla, pored svega ostalog što mora da bude perfektno. Realno, toliko ih ima u Srbiji, da možeš da biraš danima, nemoj da se zalećeš.
                  Inače, kvačilo ne mora da trese dok je hladan, ali nakon vožnje od sat-dva može da počne (kad se ugreje) - iskusio sličan problem.

                  Btw, ne znam koji je ljudima đavo pa tako peru motor, kad je sva elektronika ispod haube, ECU je tamo kod akumulatora. Ja sam kupio lagunu s prljavim motorom.

                  Comment

                  • mupe
                    CBC Senator XXL
                    • 05.10.2006
                    • 822
                    • bg
                    • Laguna 3 GT 2.0T 205

                    Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi 120 KS - kakva su vasa isustva ?

                    I ja. Doduše, to "prljav" treba shvatiti vrlo uslovno jer je motor zatvoren sa svih strana pa i nije nešto prljav. Evo, posle skoro godinu dana koliko je kod mene, i dalje izgleda isto.

                    Inače, slažem se sa tobom. Ta laguna je 2002. godište i čisto sumnjam da je prešla ispod 200+ hiljada, možda je čak veća verovatnoća da je blizu 300k.

                    Comment

                    • Misa®
                      CBC Početnik
                      • 06.10.2008
                      • 5
                      • 011

                      Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi 120 KS - kakva su vasa isustva ?

                      Svakako bih je zaobisao posle onoga sto sam video, sada mi je jos lakse.
                      Nisam bas raspolozen da kupujem Lagunu sa 300k...

                      Comment

                      • felna
                        CBC Član
                        • 16.08.2009
                        • 18
                        • Bor
                        • Renault laguna II

                        Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi 120 KS - kakva su vasa isustva ?

                        ...samo da pitam...kolika je rezerva kod 1.9 karavan privilege ili je to individualno. Pozdrav i nek su vam zivi i zdravi autici

                        Comment

                        • mprotic
                          CBC Početnik
                          • 24.08.2009
                          • 1
                          • Beograd

                          Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi 120 KS - kakva su vasa isustva ?

                          @markofpi: Jel ti pali još uvek lampicu za alternator? Probaj da opališ rukom po instrument tabli iznad sata. Meni rešava problem : ) Dok nisam provalio da je problem displej na satu koji gubi negde kontakt, iscimao sam se sa majstorima koji su ispretresali sve živo po alternatoru, remenice ... svašta.

                          Comment

                          • markofpi
                            CBC Senator XXL
                            • 27.07.2006
                            • 1552
                            • Bezanijska Kosa

                            Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi 120 KS - kakva su vasa isustva ?

                            @mprotic: Za sada vise ne, ali ipak kontam dato nije do nekog kontakta vec da je zaista kapacitet akumulatora toliko slab da cim se za kratko vreme vise puta optereti paljenjem dlazi do pada napona.

                            @felna: Nisam siguran ali mislim da se upozorenje za rezervu javlja kad jos mozes preci oko 150km. Mislim da i karavan i limuzinska verzija imaju rezervoar identicnog kapaciteta, a to je 70l.

                            @Misa® : Mislim da ces tesko naci Lagunu 2002god. koja ima manje od 200k km.

                            Comment

                            • modesti
                              CBC Senator
                              • 26.08.2009
                              • 239
                              • novi sad
                              • laguna 1.9dci, 120ks, 2002.

                              Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi 120 KS - kakva su vasa isustva ?

                              Poslao sam jedan post ali vidim da ga nema, nego imam jedno pitanje. Vlasnik sam lagune iz 2002. 1.9dci 120ks 6 brzina dinamique oprema...ja za sada zadovoljan, nego me zanima da li je moguće promeniti krs od fabrickog radija a da komande na volanu nastave da funkcionisu na novom modelu, nekom pioneeru ili ...
                              It's much easier not to get to trouble, then get out of trouble!

                              Comment

                              • mupe
                                CBC Senator XXL
                                • 05.10.2006
                                • 822
                                • bg
                                • Laguna 3 GT 2.0T 205

                                Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi 120 KS - kakva su vasa isustva ?

                                Moguće je, ali su adapteri preskupi i, koliko sam čuo, ne baš 100% funkcionalni.

                                Moj savet - pokušaj da nađeš neki Cabasse sa polovne lagune, ili kupi neki od JVC cd playera koji su u ponudi na renault sajtu. Oni podržavaju fabričke komande.

                                Comment

                                Working...
                                X