Gume - iskustva, proizvodjaci ...

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    e svasta jos necemo cuti, trakcija postoji u gradu i po ravnom a na brdu se kao izgubi
    urpavo je na brdu i najveci problem sa kocenjem, osim vertikalne komponente sile teze postoji i horizontalna komponenta koja otezava kocenje, i jos se lakse prokliza sa letnjim gumama.

    najtezi manevar sa vozilom nije izlazak iz dvorista, nego zakociti najkrace moguce kada zatreba
    strucnjaci i jesu strucnjaci jer mogu da cinjenicama bez dileme objasne stvar.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • veljko
      CBC Senator XXL
      • 30.01.2006
      • 476
      • Backi Jarak, NS
      • Volvo V50 DRIVe

      Originally posted by sw.brick
      nudim cinjenice, ne subjektivna verovanja, jasno dokazane naucno i matematicki verifikovana saznanja.

      mozes i sam da se uveris, izracunaj 100km/h do 0 km/h u 35metara predjenog puta koliko iznosi ubrzanje.

      ili da pogledas u neki test sa merenja kocnica iz auto magazina/ internet testova (tekstova), gde se po pravilu daje ubrzanje kocionog sistema sa letnjim gumama kao jedan od osnovnih parametara koji se meri.

      u SI sistemu se ubrzanje izrazava u jedinicama m/s2, ne znam sta bi moglo tu da bude zbunjivo

      ubrzanje kocionog sistema je relativan pojam, na sta konkretno mislis, na pojacavanje pritiska sile kocenja obzirom na stisnutu papucicu - tj. onaj savremeni sistem asistencije - udarac na papucicu,
      neverujem da na to mislis ali nije ni bitno

      posto pricamo o gumi

      a testiranje kocnica - sve je receno, ne testiraju se gume pri kocenju ( a uzete su letnje posto neverujem da iko testira kocnice po ledu - osim za tu nemenu - led )
      nego ponasanje automobila pri kocenju, a naravno auto koristi gume da bi se uopste kretalo tj. svoj rad prenosilo na podlogu ...

      dakle ukoliko si za svoj komentar uzimao za relevantan podatak -

      testiranje kocnica sa letnjim gumama

      - taj test je irelevantan za nasu debatu,

      odnosno
      ako su kocnice ispravne, zadnje gume jednako istrosene, volan naravno upravljen napred, a svi ostali uslovi idealni ( raspored tereta npr. no, da ne cepidlacim)
      pri bilo kakvom kocenju ( i rucna)
      automobil nece napraviti piruetu niti bocno proklizati

      nema razloga za tako nesto

      a sto se tice m/s2


      to je isto kao racunanje da je pri brzini od 36 km/h i udarcu u ravan zid - frontalno = udarac jednak 1G

      sad da li je to istina ili ne - neznam, nisam testirao nit pravim debatu oko toga


      mozes i sam da se uveris, izracunaj 100km/h do 0 km/h u 35metara predjenog puta koliko iznosi ubrzanje.
      ako mislis na 1 G (ja nisam racunao)

      pri brzini od 100 na sat predjes u sekundi oko 28 metara

      danas samo nabolji automobili sa najboljim kocionim perfomansama uspiju da se zaustave za 35 m
      sa upotrebom ABS i BAS to iznosi oko 41 metar
      a ovi nasi krsevi oko 50 pa navise

      tako da kocenje od 1G kao standard ne drzi vodu bar po meni

      u SI sistemu se ubrzanje izrazava u jedinicama m/s2, ne znam sta bi moglo tu da bude zbunjivo
      i to je tako za svaki auto, pogon ionako nema uticaja u fazi kocenja, a kocenje razvija ubrzanje (tj negativno ubrzanje- usporenje) reda 10 m/s2 ili oko 1g.
      nije problem u ubrzanju, posto ti dodajes gas, znaci auto ubrzava po nekoj konstanti tj predjenom putu u sekundi na kvadrat, znaci ubrzavas,

      primer (neproveren, samo radi pojasnjenja ):

      sad predjes 10 m u sekundi
      sledece sekunde 20 metara, naredne sekunde 30 metara
      ali
      kad jednom stisnes kocnicu
      stisnuo si je

      auto krene da usporava jednim tempom
      istina je da prelazi manje metara svake sekunde, ali ono ne dobija na kocenju
      ono deluje po nekoj konstanti ali ne po toj od 10 m/S2

      izracunati kocenje i zaustavni put je malko zaebano i ne moze se svesti na negativno ubrzanje odnosno - m/s2


      slikovito

      podaci za hondu F1 od pre 2 godine


      0-100 1.9 sec
      0-200 3.9 sec
      0-300 8.4 sec(ove brojke ovise o aerodinamicnom setup-u)

      akceleracija je oko 1.4G (14m/(s*s))

      Kocenje:

      kocenje je oko 4G (40m/(s*s)) ali moze i do 5G(otpor zraka koji pruza bolid pri brzinama iznad 150km/h je dovoljan za kocenje silom od 1G sto je ekvivalent vecini trkacih automobila. to znaci da kad vozac f1 pusti papucicu gasa bolid F1 pocinje usporavati gotovo jednako kao i neki sportski auto kada pritisne kocnice)

      300-0km/h traje manje od 3.5 sekundi
      200-0km/h 2.9 sec
      100-0km/h 1.4sec i to u 17 metara
      kocnice se griju do 1000 stupnjeva celzijusa
      Code:
      http://www.mycity.co.yu/Automobilizam/Kocnice.html
      [url]http://www.elitesecurity.org/t281411[/url]
      [url]http://www.forum.hr/showthread.php?t=213361[/url]
      [url]http://www.elitesecurity.org/t125398[/url]
      [url]http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/inecol.html#c1[/url]
      i jos stosta
      Bolje biti sretan nego pametan

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        Hm.. misio sam da je isti IP, vidim nije, nastavite...
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          Staaaaa je bre ovo...takmicenje za najduzi post? Cannon nagradjuje pobednika NOVOM TASTATUROM

          Khm...ma samo nastavite, da...
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • X9
            CBC Senator XXL
            • 28.06.2005
            • 3179
            • Wien-Sabac
            • RX-8 i X-9

            a citaoce misem jerbo ce nam scroll da rikne
            "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

            No ROTOR no MOTOR...

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              na sta konkretno mislis
              na auto. radi jednostavnosti racunice, jedno kruto telo.
              treba da se zaustavi od neke brzine V do V=0.
              ubrzanje (ili ako je razumljivije usporenje) sa predznakom - ima neku vrednost.
              da bi se uopste ostvarilo potrebna je interakcija naseg krutog tela (4 gume) i podloge.

              koeficijent trenja klizanja je pri tome limitirajuci faktor.

              osim same podloge zavisi i od vrste/ tipa/ modela/ napumpanosti gume.

              precioznije svake od 4 gume.

              sto je veci koeficijent trenja klizanja imamo bolje kocenje, i vece ubrzanje (usporenje) i posledicno brze u metrima i brze u sekundama zaustavljanje auta.

              dakle ukoliko si za svoj komentar uzimao za relevantan podatak -

              testiranje kocnica sa letnjim gumama

              - taj test je irelevantan za nasu debatu,
              upravo i jeste tema letnje gume u zimskim uslovima i kocenje zimi (i po ledu) sa letnjim gumama.
              to je ono o cemu je ovde prica.

              ako su kocnice ispravne, zadnje gume jednako istrosene, volan naravno upravljen napred, a svi ostali uslovi idealni ( raspored tereta npr. no, da ne cepidlacim)
              pri bilo kakvom kocenju ( i rucna)
              automobil nece napraviti piruetu niti bocno proklizati

              nema razloga za tako nesto
              tacno ali irelevantno za diskusiju/temu.

              zima.
              zimske gume napred.
              letnje gume nazad.
              -> zadnje gume NISU JEDNAKO istrosene (imaju daleko manji koeficijent trenja kliznja, daleko losija trakcija).

              prosecan auto je daleko od idealno rasporedeta tereta (mase) pa i ta postavka je neprimenljiva- prosecan auto ima 60-65% mase na prednjoj osovina i samo 35-30% mase na zadnjoj.

              taj disbalans zahteva u toj proporciji i razliku u (koeficientu trenja) gumama.
              za identicnu kocionu silu napred i nazad, neophodan uslov je da zadnje gume imaju 2 puta bolje karakterisitke od prednjih.
              za takav setup mase vozila. (skoro svi FWD pogona).

              kako je to neprakticno, kako je tesko ostvarivo da vozac tacno prati taj nuzna odnos trakcije koristi se resenje koje namerno vrsi slabljenje sile kocenja na zadnjoj osovini.
              da li je to mehanicki 5.ti cilindar, ili elektronska distribucija je nebitno.

              kada su na tipicnom autu sve 4 iste gume, MORA kocenje na zadnjim tockovima da bude oslabljeno (praktcino 2 puta losije kocnice).
              i to svaka fabrika ispostuje, i opste je poznato.

              varijanta koju si spomenuo sa idealnim rasporedom mase je moguca u praksi samo kod RWD pogona, i tada je skoro ista kociona sila napred i pozadi.
              takvi auti imaju po pravilu kraci zaustavni put pri panik kocenju, i imaju mogucnost brzeg zaustavljanja.
              razlog je sto imaju (na 4 gume) ukupno vecu trakciju na raspolaganju.

              dakle, da se vratimo.
              auto, napred 2 dobre i nazad 2 lose gume za datu podlogu (klizavost).
              kocenje punom snagom, auto garantovano pravi piruetu.


              da se to ne bi dogodilo, i zadrzala upravljivost (volanom) vozila pri kocenju, obavezno se UVEK postavljaju 2 dobre gume pozadi a 2 losije napred.
              ako je vec situacija da su 2 dobre i 2 lose gume jedina mogucnost da se obuje auto.

              to pravilo svi navode, od proizvodjaca automobila, od proizvodjaca guma, od strucne literature, na kraju i sama fizika nudi razloge zasto je to pozeljno.

              ako ti mislis da svi oni negde grese, zeleo bih da i ja naucim na kojim osnovama je bolje zimi imati napred dobre a nazad losije gume, i kako takva postavka poboljsava kocenje.



              i da, kocenje na ledu je jedna od osnovnih osobina po kojima se testiraju gume i kocioni sistemi.
              kocenje u idealnim uslovima nije nikome interesantno, kocenje kada je kriticno i tesko ukociti je ono sto razlikuje lose od dobrog, bilo da je rec o samom autu a pogotovu kada je rec o gumama.

              upravo zbog uslova zimi koji su sve samo ne idealni pravilo je da stavljaju zimske gume na 5-7C i zaboravi na letnje koje postanu parce klizajuce plastike.

              zimi je problem kocenje koji se najteze resava.

              Citat:
              i to je tako za svaki auto, pogon ionako nema uticaja u fazi kocenja, a kocenje razvija ubrzanje (tj negativno ubrzanje- usporenje) reda 10 m/s2 ili oko 1g.


              nije problem u ubrzanju, posto ti dodajes gas
              vidim da se ne razumemo uopste.
              ubrzanje je fizicka velicina, i kao takva opisuje promenu stanja kretanja.
              ja pricam o ubrzanju pri kocenju, nema nikakvog dodavanja gasa (efekta motora).
              desnu nogu skines sa pedale gasa i desnom stisnes kocnicu.

              ubrzanje je negativno, ima matematicki negativni predznak.

              auto kome treba 50metara za kocenje danas tesko da bi iko kupio (to je bilo pre 30tak godina, tipican primer je Jugo sa tim perfomansama).

              danas auto kome treba 40 ili 40+metara da ukoci, vec ima problematicno kocenje pri poredjenju sa ostalim modelima auta.
              35 metara nije bas cesto, 36-37metara je danas ono sto se standardno ocekuje, i uglavnom ispunjavaju svi vodeci (najbolji) proizvodjaci automobila kao standardni domet.

              izracunati kocenje i zaustavni put je malko zaebano i ne moze se svesti na negativno ubrzanje odnosno - m/s2
              prijateljski savet, proveri u literaturi. pocetni kurs fizike, prvi semestar na faksu, inace osnovni pojmovi vec sedmi osnovne skole, sami temelji koji se prvo izucavaju.
              takav zadatak resavaju osnovci u domacim zadacima.
              kocenje je po definiciji negativno ubrzanje, inace.

              dobro je da se jednom rascisti i potpuno otkloni sumnja da li fabrike guma tacno ili netacno navode, i da masovna uverenja pa i pogresna dobiju priliku da se preispitaju.

              za ostale, pa jel obavezno citanje nezanimljivog stiva

              ili imate nesto da dodate na on topic, i pomognete da CBC zadrzi dostignuti nivo.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                kocenje silom od 1G sto je ekvivalent vecini trkacih automobila. to znaci da kad vozac f1 pusti papucicu gasa bolid F1 pocinje usporavati gotovo jednako kao i neki sportski auto kada pritisne kocnice)

                potvrdjujes ono sto sam napisao, 1G nastaje pri stiskanju kocnice auta.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • doc Leon
                  CBC Član
                  • 07.11.2007
                  • 52
                  • Jajce

                  fiziku NIKAD nisam volio,ali ove rasprave su me natjerale da promijenim misljenje
                  ali ako cete savjet sudeci po ovom sto sam skonto (ako sam u krivu imam opravdanje,pa ja sam BOSANAC hehe) ako neko ima love za samo dvije nove gume,pa vi fino odete i za cijenu od dvi nove neke poznate marke,kupite sve 4 ali protektirane pa ste sigurni,svi vukovi siti a sve ovce na broju
                  tek kad sam se ozenio shvatio sam sta je sreca...
                  ali tad je vec bilo prekasno
                  http://www.foto-video-micko.blogspot.com/ check it out

                  Comment

                  • veljko
                    CBC Senator XXL
                    • 30.01.2006
                    • 476
                    • Backi Jarak, NS
                    • Volvo V50 DRIVe

                    Originally posted by sw.brick
                    kocenje silom od 1G sto je ekvivalent vecini trkacih automobila. to znaci da kad vozac f1 pusti papucicu gasa bolid F1 pocinje usporavati gotovo jednako kao i neki sportski auto kada pritisne kocnice)

                    potvrdjujes ono sto sam napisao, 1G nastaje pri stiskanju kocnice auta.

                    ovo je pun citat



                    0-100 1.9 sec
                    0-200 3.9 sec
                    0-300 8.4 sec(ove brojke ovise o aerodinamicnom setup-u)

                    akceleracija je oko 1.4G (14m/(s*s))

                    Kocenje:

                    kocenje je oko 4G (40m/(s*s)) ali moze i do 5G(otpor zraka koji pruza bolid pri brzinama iznad 150km/h je dovoljan za kocenje silom od 1G sto je ekvivalent vecini trkacih automobila. to znaci da kad vozac f1 pusti papucicu gasa bolid F1 pocinje usporavati gotovo jednako kao i neki sportski auto kada pritisne kocnice)

                    300-0km/h traje manje od 3.5 sekundi
                    200-0km/h 2.9 sec
                    100-0km/h 1.4sec i to u 17 metara
                    kocnice se griju do 1000 stupnjeva celzijusa
                    nemozes generalno da poredis kocenje auta ( bilo kog auta) sa silom kocenja trkackih automobila

                    onda i ja mogu reci da ako ides 300 i imas savrsene kocnice kocis sa 4 g
                    i tako svaki auto

                    ali koji auto
                    samo mozda tzv. superautomobili
                    a ne neki prosecan auto srednje klase

                    sad zurim al nastavljam kasnije,
                    Bolje biti sretan nego pametan

                    Comment

                    • prolupator
                      CBC Senator XXL
                      • 02.09.2005
                      • 3968
                      • Zemun

                      ovi nastavljaju ... odoh da kupim jednog misa.....
                      OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                      prolupator.mojblog.rs

                      Comment

                      • doc Leon
                        CBC Član
                        • 07.11.2007
                        • 52
                        • Jajce

                        Originally posted by prolupator
                        ovi nastavljaju ... odoh da kupim jednog misa.....
                        ajd kupi i meni,scrol mi je otisao zbog ove fizike
                        tek kad sam se ozenio shvatio sam sta je sreca...
                        ali tad je vec bilo prekasno
                        http://www.foto-video-micko.blogspot.com/ check it out

                        Comment

                        • zec
                          CBC Senator XXL
                          • 05.01.2005
                          • 450
                          • bgd

                          Originally posted by Dren
                          Originally posted by zec
                          Pireli P400

                          P400 nije all-season guma... Ljetna, sa osvrtom na kisu...
                          Dok se ne vrate i dok ne stigne novi mish:
                          Na gumi pise M+S
                          a to ne bi trebalo da bude letnja guma ili ja gresim.
                          "If everything seems under control, you're just not going fast enough."

                          Comment

                          • RANK
                            CBC Senator XXL
                            • 28.02.2007
                            • 1635
                            • Beograd
                            • FIAT MAREA WEEKEND 1

                            sto bi nasi automehanicari rekli, letnja M+S, znaci Mokro +Suvo
                            "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              onda i ja mogu reci da ako ides 300 i imas savrsene kocnice kocis sa 4 g
                              i tako svaki auto

                              ali koji auto
                              samo mozda tzv. superautomobili
                              a ne neki prosecan auto srednje klase
                              sama brzina nema veze sa ubrzanjem pri kocenju.

                              4 g je ubrzanje posebno pripremljenog auta.

                              obican auto iz radnje je oko 1g ubrzanja.
                              jel treba da jurim podatak koliko je za Golfa, tipican prosecni auto.

                              danasnji automobili imaju u krivini bocno ubrzanje koje prevazilazi 1g pre nego sto popuste gume (i vesanje), a kamoli da nece pri kocenju na pravcu moci to da dostignu.

                              ubrzanje najvise zavisi od guma odnosno interakcije guma- podloga a ne od jacine kocnica.

                              prosecni auti danas imaju takodje odlicne gume, to vise nije privilegija super sportskih ili ne znam kakvih automobila.

                              kazem da je glavni faktor dobrog kocenja guma.

                              zima i letnja guma ne idu nikako zajedno. pa sve da je i super sportski automobila.

                              zato zimi zimske gume uvek tamo gde su najpotrebnije (a to je zadnji deo auta).
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • don
                                CBC Senator XXL
                                • 13.04.2005
                                • 483
                                • Beograd

                                Tako je,
                                ja sada za zimu koristim ove http://www.1010tires.com/tire.asp?tireb ... nowcontrol
                                i mogu vam reci gde god da sam stao u sneg, i pored puta i u toku voznje, gume su odradile svoje, jednom recju, odlicna guma
                                Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
                                Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
                                Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

                                Comment

                                Working...
                                X