Video sam i prethodnu temu koji si otvorio, nov auto a prazni se akumulator ili sta vec. I moj ti je savet da to neko pogleda, ovlasceni servisi u Srbiji (a cesto i drugde) ponekad pricaju bajke kako bi skinuli reklamacije s vrata... Ne vidim kako bi izgubio garanciju ako neki "neovlasceni" elektricar barem povrsno proveri da li je sve ok...
Reanimacija akumulatora
Collapse
X
-
benzin ili dizel ?
potrebe za strujom pri startovanju su prili?no razli?ite i od toga zavisi.
na ispravnom autu, za benzinca je potrebno 30-120 sekundi da nadoknadi gubitak usled samopražnjenja baterija pri stajanju od recimo 5 dana.
kod dizela je to malo više, obi?no 2-5 minuta vožnje, usled ogromnog optere?enja baterije pri startovanju. (hemiji treba vreme da oradi posao ponovne promene stanja olova na plo?ama).
ler, ne spada u vožnju, tj motor treba da se vrti najmanje oko 2,000 rpm da bi alternator imao deklarisani kapacitet punjenja.
u praksi, auto koji se redovno vozi bar jednom nedeljno ne treba nikada dodatno posebno puniti što se akubaterije ti?e.
naravno kada je sve ispravno.
ve?ina akubaterija danas je bez održavanja, to zna?i ugradiš i posle 3-4 godine baciš u medjuvremenu je niti ne gledaš.
možda izdrži i više od 3 godine, ali to je danas postala jeftina roba pa radi sigurnosti jednostavno promeniš pre nego što se pokvari.
otprilike kao gume, voziš 3 godine i baciš ?ak i kada na izgled još ima šare, i miran si da ne?eš imati gumidefekt u vožnji usled starosti.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Po mom iskustvu, i zacudjujucim podacima sa net-a, kod "novijih" automobila moguce je ne paliti kola 3-5 dana, ali za svako "parkiranje" duze od nedelju dana preporucuju skidanje kleme sa akumulatora.
Dopunjavanje akumulatora nije neka nauka, mada koliko vidim, postoje uputstva, fabricka, za neke modele accu, oko maksimalnih struja punjenja, brzih punjenja..itd.
Pregled i dopunjavanje sa max 4A ne moze biti "predmet" gubitka garancije ili nekih primedbi "ovlascenih" servisa, koji ionako po zakonu moraju da postuju garanciju, makar i izgubili racun...osim u slucaju mehanickog ostecenja..
Poz.
Comment
-
-
Da nemas alarm slucajno? Meni se desilo da je to bio uzrok praznjenja akumulatora. Probaj preko kljuca da zakljucas i proveri jel su isti rezultati. Pogledaj i slucajno da ti ne gori lampica u gepeku kad je sve zatvoreno.
Sto se tice dopune akumulatora, po mom iskustvu najbolje je da provozas 2-3km. Ja sam uzeo onaj Einhell-ov kucni punjac za accu, oko 10tak sati je potrebno da ga napuni celog.
Sto se elektricara tice, svi su davali pausalne ocene o ispravnosti akumulatora, tipa "ma dobar je", bez neke specijalne provere. Ako neko zna konkretnu metodu za ispitivanje ispravnosti (gel-deep cycle) akumulatora lepo bi bilo da napise, posto mi je u garanciji jos par meseci.
Comment
-
-
Imam alarm i na njega i ja sumnjam
Proletos sam imao problem sa vratima pa nisam koristio alarm skoro dva meseca i automatski sam bio duze bez gubitka struje
Elektricari koji su merili sa instrumentima
kazu da daje dobro struju i da se dobro puni
dva puta imam i listing instrumenta
Sto se tice provere akumulatora meni su preporucili samo neke
rucne metode da uradim sam a za nekog pravog majstora niko nije znao
Mislio sam da moze da se proveri stanje akumulatora kao na mobilnom da ti kaze koliko je jos napunjen ali su mi rekli da je to nemoguce
Comment
-
-
svojevremeno sam se raspitivao o slicnoj temi vezano za provjeru i punjenej acu, i dobio informaciej koje mozda mogu biti od pomoci...
kod nasih majstora u kasarni koji rade u akumulatorskim stanicama, i to im je posao, vidio sam kako se vrsi provjera stanja acu...
posto vecina acu ime deklarisanu struju oko 580A +- zavisno od vrste i sl, oni su provjeravali acu sa viljuskom na kojoj se nalaze otpornici tj grijaci i kratkotrajnim opterecivanjem acu, sagledavali su koliko struje moze da izbaci...i cini mi se da je oko 200A bial donja granica ispod koje je acu za bacanje,,,,ali nisam siguran bas za tu cifru,,,,
Caka je kako oni kazu, kada acu oslabi, ili probije na nekoj celiji, i drzi manje struje to se sagledava i kroz struju koji moze da isporuci pri kratkotrajnom max opterecenju, naravno kad je pun....
oko struej punjenja, rekose da je optimalna struja punjenja acu koji je ispraznjen odo 10% od njegovog deklarisanog kapaciteta...mada gornja granica ne bi trebalo da prelazi 6A,,,,kazu sto sporije i punjenje sa sto manjom strujom, po mogucnosti impulsno, dovodi do njegovog punjenja "kako valja"
To su rijeci strucnjaka,,,sad da li je to tacno,,,je ne mogu da tvrdim niti da oppovrgavam
A gubitci struje, moze na dosta mjesta da bude, kao sto rece alarm,,,moguce vrlo
Comment
-
-
Mislio sam da moze da se proveri stanje akumulatora kao na mobilnom da ti kaze koliko je jos napunjen ali su mi rekli da je to nemoguce
ne znam ko ti je to rekao, ja bih zaobišao u širokom luku onoga ko ne zna da premeri stanje akubaterije.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Originally posted by sw.brickler, ne spada u vožnju, tj motor treba da se vrti najmanje oko 2,000 rpm da bi alternator imao deklarisani kapacitet punjenja.
koja je razlika, ler ili 2000 ili 4000 rpm, ako daje konstantan napon punjenja?
Comment
-
-
Napon koji ti meris na klemama akumulatora dok motor radi jeste (treba da bude) konstantan ali struja nije konstantna a u funkciji potrosnje i ispraznjenosti akumulatora. To sve ne znaci da je akumulator mnogo dobar vec samo da je ispravan sistem za punjenje tj. regulaciju punjenja.
Tacno je da je to osnovno sto se proveri pa ako je ok a akumulator i dalje radi lose (nema kapaciteta) onda se skida, puni propisno do kraja i proba koliku struju drzi na odredjenoj temperaturi okoline.
Naravno, taj test nije bas tako instant sto je nezgodno i za servis i za vlasnika vozila. Dan-dva za sigurnu proveru stanja akumulatora.
Zato se i radi kako je Brick gore napisao i nema zime.
Obavezno je znati koliko struje potrosi auto (najcesce alarm) po danu stajanja jer posle jednog putovanja na godisnji odmor nov akumulator moze biti i za bacanje ako ostanu prikljuceni potrosaci a auto se ne vozi duze od desetak dana.
Comment
-
-
Rekao si gore
"Obavezno je znati koliko struje potrosi auto (najcesce alarm) po danu stajanja jer posle jednog putovanja na godisnji odmor nov akumulator moze biti i za bacanje ako ostanu prikljuceni potrosaci a auto se ne vozi duze od desetak dana."
Meni je auto ostaoi u garazi 12 dana
Razne stavari su mi rekli ali je kao sigorno bilo da ga neko upali posle par dana
Posle 6 dana otac je palio auto i ostavio ga da radi 10 minuta i dodavao gas
Kad sam ja dosao posle novih 6 dana akumulator je bio potpuno prazana
nije hteo ni da otkljuca odnosno iskljuci alarm
U servisu su mi samo dopunili akumulator sto je i meni bilo cudno jer po njima sve je u redu a po tvojim recima taj akumulator bi bio za bacanje
I dalje mi niko nije odgovorio koliko treba da se voze kola ako stoje 3-4 dana u garazi da bi se akumulator dopunio
Comment
-
-
koja je razlika, ler ili 2000 ili 4000 rpm, ako daje konstantan napon punjenja
da ne širimo pri?u, alternator je generator struje a nije generator napona.
obi?no je prenosni odnos radilica-alternator kod ve?ine auta tako podešena da na oko 2000-2500 rpm radilice alternator ima oko 5500-6000 (ili tu negde) rpm i tada ostvaruje nominalnu struju punjenja.
za svaki konkretan auto treba pogledati u uputstvo konkretni podatak o minimalnom broju obrtaja kada se dostiže sposobnost punog punjenja.
obi?no je maximalni dozvoljeni broj obrtaja oko 15,000 rpm. (Bosch npr).
stvarno stanje akua se nepogrešivo dobija merenjem bometrom, tj merenjem gustine elektrolita koja je direktna funkcija akumulirane hemijske energije.
akubaterija je pre svega hemijski izvor pa tek onda strujni (naponski da bude lakše za razumevanje).
"redak" elektrolit i aku je prazan, "gust" elektrolit i aku je pun.
obi?ne je najprostiji bometar sa 3 kuglice, kada sve 3 potonu aku je totalno prazan.
kada jedna pliva, aku je prazan i zahteva hitno punjenje.
kada plivaju 2 kuglice aku je 1/2 stanja napunjenosti.
kada plivaju sve 3 kuglice, što je retko aku je 100% napunjen.
kada odmah isplivaju 2 kuglice a uz njih polagano ispliva i tre?a kuglica aku je oko 70-85% napunjen i to je u praksi naj?eš?i stepen punjenja.
bometar izgleda kao mala pipeta u ?ijem staklu su te 3 kuglice, obi?no šarene da se lakše razlikuje o?itavanje stanja.
postoji i bometar koji je precizniji, sa skalom, ali i ovaj najprostiji više nego ta?no pokazuje stanje akubaterije- nepogrešivo u odnosu na voltmetar koji je tek pomo?no sredstvo.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
Comment