Koji akumulator da kupim?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bukvic
    CBC Član
    • 04.04.2010
    • 61
    • sjenica

    Drugari da vas nelažem, mrzi me da čitam od prve strane. Planiram kupovinu akumulatora, vozikam fiat tipo 1.6 8v 55kw monopoint. Isplanirao da kupim topla energy 55Ah 550A. Jeli to ok ili da zaobiđem. Da napomenem da posedujem pametni punjač o kome se piše tamo u drugoj temi, pa neće bit problema oko dopunjanja.

    Comment

    • vulkan
      CBC Veteran
      • 03.09.2011
      • 151
      • sabac
      • mazda nisan

      Po meni dobar izbor.
      Daj neke utiske i zaključke o tvom punjaču i toj drugoj temi. I ja razmišljam koji ću, koče me finansije.

      Comment

      • expendable
        CBC Senator XXL
        • 04.11.2009
        • 3662
        • Bor

        Sasvim o.k.
        Obrati pažnju na dimenzije (dužina 242mm), inače je dobar ... onako, solidan (bar).
        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

        Comment

        • Bossanac
          Banovan
          • 04.01.2015
          • 94
          • Tuzla, Bosna
          • Golf 6

          iz doktorske disertacije dr Miše,Sve o akumulatorima (i mnogo vise od toga)
          istakao bi ovo vrlo bitno za svakog od nas ko že kupovat NOVI akumultor

          Akumulator se kupuje prema STARTNOJ STRUJI. To je ona broj koji pise posle kapaciteta. Npr. na blek hors akumulatoru od 55 Ah [b]posle tog broja pise 480 A. E to je bitan podatak!!! To je amperaza koju akumulator moze da da u roku od 30 sekundi na temperaturi od minus 18 stepeni a da napon n padne ispod 7,2 V. Tako se testiraju akumulatori!!![/hil]
          Sta sve to prakticno znaci? To znaci da ne morate da imate akumulator do 55 Ah (ako je bio takav u originalu), ali je bitno da on npr. moze da da 450 A. Jos prakticnije, imao sam slucaj od pre 2-3 meseca kad mi je covek doneo na regeneraciju Bosch akumulator,koji NIKAD do tada nisam video, i koji je imao kapacitet od SAMO 35 Ah a zato je ima startnu struju od 510 A!!!??? Posto je to bilo nesto novo cak i za mene,pitao sam ga od kojeg je to vozila? Naravno ,nisu bila svakodnevna kola, bio je u pitanju mercedes 500 SL od 5000 kubika!!! Da stvar bude jos zanimljivija,to je bio pomocni akumulator za napajanje celokupne elektronike i kompjutera. Glavni akumulator je bio u gepeku od (cini mi se) 75 Ah. Taj pomocni je stajao ispod vetrobrana na strani suvozaca.
          Dakle,bitna je STARTNA STRUJA a ne KAPACITET.
          Da bi se stvorila bar neka slika o tome kolika se struja povuce iz akumulatora,reci cu da recimo Golf 2 dizel od 1600 kubika povuce (zajedno sa grejacima) 250 ampera u trenutku paljenja. To je ogromna struja. Dizel od 1900 kubika povuce 270-290 A.
          a kod mene samo 220 A
          znači važnije ćemi biti da tražim po tome jači aku, nego da bude više Ah

          Comment

          • expendable
            CBC Senator XXL
            • 04.11.2009
            • 3662
            • Bor

            Na linku (g. Sead, drugi blog o akum.) u drugoj temi (punjači) se lepo kaže 10 do 20% "jači" akum.
            Otprilike kod benzinaca startna struja ima manji značaj ali je opet primarni parametar.
            Osim "zalihe" energije manje je otpadanje aktivne materije (naročito zimi) pri startu ako imate veći (jači) akum.
            I naravno, preterati je kontraproduktivno (iz više razloga). Veličina jeste bitna ali nije primarna, to je (uvek) kvalitet!
            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

            Comment

            • Bossanac
              Banovan
              • 04.01.2015
              • 94
              • Tuzla, Bosna
              • Golf 6

              na primjer za mene 50Ah i 300 A

              Comment

              • expendable
                CBC Senator XXL
                • 04.11.2009
                • 3662
                • Bor

                Na primer ... biće preko 300A (nema takvog od 50Ah i samo 300A ... osim po DIN).
                45 ili 50Ah je taman! Ca-Ca zbog (verovatno) modernog reglera (višeg napona punjenja)!
                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                Comment

                • Bossanac
                  Banovan
                  • 04.01.2015
                  • 94
                  • Tuzla, Bosna
                  • Golf 6

                  pa na DIN sam i mislio, jer je tako i na samom aku Banner napisano
                  220 A DIN
                  a Miša nije izražavo po DIN-u ?? ili jeste
                  ako je po po EN/SAE onda ima 360 A

                  Last edited by Bossanac; 06.01.2015, 18:47.

                  Comment

                  • Bossanac
                    Banovan
                    • 04.01.2015
                    • 94
                    • Tuzla, Bosna
                    • Golf 6

                    dobar, dobar i Sead

                    još koncizniji, jasniji i jednostavniji


                    Akumulator - održavanje i punjenje : Ugradnja akumulatora
                    Ugradnja akumulatora

                    1 Obavezno se prvo skida minus klema pa onda plus. Kada se aukumulator ubaci u ležište prvo se priključuje plus klema pa onda minus klema.

                    2 Provjeriti punjenje alternatora (pravilno punjenje je minimum 14V do 14,4V pod opterećenjem). Sve ispod 14V ili preko14,4V dovodi do preranog stradanja akumulatora.


                    3 Provjeriti da li auto instalacije izvlače struju iz akumulatora kad je auto ugašeno ( Skine se klema plus i priključi ampermetar u seriju ). Obično je potrošnja elektronike oko 0,2 do 0,3A maximalno do 0,5A , ako je veće od 0,5A treba se konsultovati sa auto električarem i riješiti problem.


                    4 Štetna su duga verglanja nebitno koji je model i marka akumulatora. Poslije više pokušaja paljenja i osjetite da je akumulator već izgugio snagu obavezno je punjenje akumulatora na punjaču jer ga alternator ne može napuniti. Ako niste mogli upaliti auto onda ispitati grijače, alnaser, instalacije, svijećice, kablove i druge moguće uzroke.

                    5 Pravilno održavanje akumulatora je da se svaka tri mjeseca akumulator izvadi i napuni punjačem . Pravilno punjenje podrazumjeva da se akumulator puni sa 5% do maksimalno 10% od nazivne snage akumulatora i sa naponom 14,4V maksimalno 14,7V. Primjer ako je akumulator 80Ah pravilno je da se puni sa 4A ili naj više sa 8A. Brzi punjači ne dolaze u obzir jer krive olovne ploče akumulatora i akumulator brže strada .

                    6 Još jedna bitna stvar kod zamjene akumulatora. Nije poželjno da se akumulator mijenja kada je auto upaljeno, jer skidanjem klema sa akumulatora napon sa alternatora može da se naglo poveća i da ošteti elektroniku. Po meni ovaj način zamjene je vrlo rizičan i ja ga ne praktikujem.

                    7 Kada se akumulator mijenja a imaju kodovi na nekim uređajima i korisnik nema kodove onda je naj praktičnije kod zamjene da priključite neki akumulator paralelno sa onim koji se mijenja ili na upaljač za cigare ( samo morate paziti na plus i minus ) i tek onda skinuti stari akumulator. Tako da auto instalacija se napaja sa dodatnog akumulatora dok se ne priključi novi akumulator. U ovom slučaju auto je ugašeno i nećete izgubiti kod recimo od auto cd-a ili navigacije itd.

                    Comment

                    • Bossanac
                      Banovan
                      • 04.01.2015
                      • 94
                      • Tuzla, Bosna
                      • Golf 6

                      ali niko da napiše KOLIKI JE TO NORMALAN NAPON ispravnog aku
                      kad se izmjeri prije paljenja hladnog motora

                      Comment

                      • Franjo
                        Banovan
                        • 14.08.2009
                        • 2831
                        • Inđija - Beograd
                        • Renault megan II res

                        Zavisi od napunjenosti, a normalan je nazivni napon, tj. 12V. U dijagnostici se uzima, da je <12.3V pokazatelj, da alternator ne puni i da se accu prazni! Pošto se stajanjem "gubi" 1% dnevno usled pražnjenja, treba ga dopunjavati i ne dozvoliti, da napon padne ispod 10.5V, jer može doći do ozbiljnog oštećenja, ili je već oštećen. Nov, 100% napunjen akumulator, pokazat će oko 13.5V! Nakon tromesečnog stajanja u prodavnici, izmerit će 12V napon, jer se gubi oko 0.5V mesečno. Prilikom kupovine videti, kada je accu proizveden i nikako kupovati ispod 11.5V!

                        Comment

                        • expendable
                          CBC Senator XXL
                          • 04.11.2009
                          • 3662
                          • Bor

                          Moram malo da Vas korigujem (poštovani g. Franjo). Odnosi su tu negde ali:
                          Pun akumulator (eh sad, kako koji) je sa 12,80V (12,7V za Sb-Ca, 12,8V za AGM, "Gel" i Ca-Ca 12,9V).
                          Obično se uzima 12,72 ili 12,78V na 20 do 25 cel.
                          Na nižim temp. korigovati za cca. 40 mV na svakih 10 cel. (po ćeliji) pa na nula stepeni to bude 12,30 V.

                          Ne bih kupovao akum. koji je ispod 12,30V (idealno bar 12,45V) na "sobnoj" temp. (cca. 20 cel.).
                          To je cca. "polu ispražnjen" akum.

                          Na cca. 11,5 V (11,2 do 11,8V) akum. je na (ispod) 20% kapaciteta i praktično neupotrebljiv za namenu a napon nikada ne sme da mu padne ispod 11 (10,8V ... 10,2V kao krajnja granica) kada je potpuno prazan (i ekpresnom brzinom počinje sulfatizacija ... na nižim temp. nešto sporije).

                          Svi navedeni naponi su posle 24h po prekidu punjenja ili nešto (duplo) manje uz struju pražnjenja manju od 50 mA što je tipično za novija vozila). Odmah posle punjenja (par minuta) napon je preko 13V (13,2V do 13,5V zavisno od načina punjenja).
                          Last edited by expendable; 06.01.2015, 23:10.
                          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                          Comment

                          • Bossanac
                            Banovan
                            • 04.01.2015
                            • 94
                            • Tuzla, Bosna
                            • Golf 6

                            Tačno tako
                            Lično danas izmjerio novokupljenim hepekom napon na acu topla u fiatu koji vozam po losem vremenu (golf miruje) odmah nakon vožnje i pokazao tačno tu cifru 13,2 V
                            Kroz 3 sata opet izmjerim PRIJE startovanja hladnog motora i vrijednost 12,2 V

                            Kao na golfu u kojem stoji aku od nedelje.... Dopunjen a koji izmjerih neto potom ovog mjerenja fiatovog acu
                            S obzirom na 0 stepeni i stojanje od 3 dana čini mi se da izmerena vrijednost od 12,2 V mi govori da će on poživit još koju godinu

                            Comment

                            • Franjo
                              Banovan
                              • 14.08.2009
                              • 2831
                              • Inđija - Beograd
                              • Renault megan II res

                              Dvojica se svađali, da li je čaša polu-prazna, ili polu-puna! To se nože primeniti i na tvoje akumulatore. I topla je loša, kad toliko gubi za kratko vreme. To, što lako startuješ, ne znači da je dobar, jer ćeš ubrzo imati problema! A, stalno i često dopunjavanje, punjačem koji imaš, nije korisno za tako prazne accu. Može biti štetno.
                              Na pitanje, da li onaj "kinez" sam isključuje - siguran sam, da ne isključuje! Kad postigne (ako postigne), da je accu MAX - PUN, nastavlja da dopunjava, ali nekom slabijom strujom, da ne bi prepunio accu. Samo, signalizira, o stanju napunjenosti accu. Čak i mnogo kvalitetniji punjači rade isto, samo naizmenično pune-prazne! A, ima i drugih, koji prekidaju punjenje! To stoji u opisu i tehničkim podacima.
                              Iako se može skinuti prvo "+" klema, ustaljeno je pravilo, da se prilikom demontaže accu prvo "otkači" masa, da ne bi slučajno nekim metalnim predmetom (ključem, odvrtkom) spojili "+" sa masom i izazvali kratki spoj - oštetili accu.

                              Comment

                              • Bossanac
                                Banovan
                                • 04.01.2015
                                • 94
                                • Tuzla, Bosna
                                • Golf 6

                                pa zar ne rekosmo da je 12,2 V dobra vrijednost hladnog acu na 0 stepeni, prije starta hladnog motora

                                Comment

                                Working...
                                X