Re: Alternator ne pocinje punjenje posle starta motora
nipošto ne skidaj klemu dok motor radi jer će stradati pobudne diode u alternatoru.ako počinje da puni kada dodaš gas ništa se neboj to je O.K jer naprimer na vozilima vw grupe to je normalna stvar.samo ćeraj
Re: Alternator ne pocinje punjenje posle starta motora
Originally posted by 206
... Konkretno, pobuda alternatora ide preko table (!)...
Posto je kod mene pocelo zamenom sijalica na instr.tabli, zanima me sta na tabli daje tu pobudu?
Imam sve simptome kao @Kilson, sa sledecim dodacima: auto pali, kazaljka obrtomera je zakucana na dno, ako ne pipam gas cela ins.tabla je skroz mrtva - ne radi pokazivac temp., rade samo sijalice. Cim dodam gas (cim dohvati 1000 rpm) sve proradi, kazaljka za temp.se dize, svetla jace zasvetle, i od tad nadalje je sve normalno. Osim kad povucem rucnu, onda se upali sijalica za alternator, obrtaljka padne na dno (auto i dalje radi OK, svetla sijaju normalno...), prosto podseca na kratak spoj. Cim spustim polugu rucne sve se unormali.
Sta konkretno na tabli budi alternator?
Originally posted by Valent Vudriga
ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.
Re: Alternator ne pocinje punjenje posle starta motora
Originally posted by deki-ascona
Sta konkretno na tabli budi alternator?
Sad ste otišli u krajnost koja nema veze sa temom, otvorite drugu temu za to. Alternatoru ne daje ništa pobudu sa table, daje mu akumulator a to može ići preko Marsa, kontakt brave i ko zna kuda je koja fabrika sprovela.
Treba da razlikujete tinjanje (prosijavanje) lampice i svetljenje lampice.
12 volti ide od aumulatora preko sijalice na alternator koji je tada minus, sijalica sija jer nema punjenja. Kad alternator počne da pravi struju, 12 volti ide od njega prema akumulatoru opet preko sijalice. 12 sa jedne i 12 sa druge strane sijalice daju nulu i sijalica ne gori.
Sijalica tinja kad ima veća razlika u naponu sa neke strane i zato tinja jer je to 0.5,1 ili 2 volta na sijalici za 12 volti. Dodavanjem gasa dižu se ovbtaji, razlika u naponu je veća i sijalica jače tinja (malo više se vidi) ali opet samo tinja, ne SVETLI. Svetli = nepuni, tinja = puni ali nešto u kolu za gašenje sijalice nije kako treba. Prvi slučaj ne valja, drugi slučaj ide dugo dok ne ckne dioda skroz a to traje...
Re: Alternator ne pocinje punjenje posle starta motora
pre neog vremena sam bio kod majstora kada je bio covek sa nekim problemom i da skratim pricu rekao mu je da sijalica alternatora daje neku pobudu ai ne znam kakvu
Re: Alternator ne pocinje punjenje posle starta motora
Signalna lampica alternatora vezana je tako sto se na jednom prikljucku napaja strujom pod kontakt "15" a na drugom prikljucku izlazom sa pobudnih dioda tj. "d+" prikljucka na alternatoru...e sad ako jos nesto treba da se objasni to je drugo...ovo je za lampicu.. ima i drugih principa vezivanja lampice...
POZDRAV
P.S. Preko kontrtolne lampice za alternator se ujedno i vrsi pobuda alternatora za rad...
I ako ne radi kontrolna sijalica od alternatora,alternator nece imati pobudu i nece puniti....
Ovo je tacno samo ako je alternator dugo stajao pa se rotor razmagnetiso. U protivnom ako ima magnetizma upalice auto na guranje i bez prikljucenog akumulatora tako da lampica nije uvek nuzna za pobudu.
sinotj sam doshao iz grada (10 km ) do kutje bez alternatora..na akumulator.
upalim auto,lampica ne tinja..reko " gle schuda popravila se sama..mora da je bio neki korodirani kontakt"
ali ,medjutim .... vozim auto nesto slabije ide ,brisachi mnogo spori .. i ja ukapiram shta se deshava .
zanimljivo je da se lampica upalila samo kad sam upalio grejach zadnjeg stakla ? , i to jako je zasvetlela i ja sam odmah ugasio grejach .. a na sve ostale potroshache nije reagovala. nije se palila ni na samom kontaktu pre verglanja.
pomislio sam da je crko alternator ( neinteresujeme sta je,jer ceo polovan koshta 20 evra ) .
i dodjem ja kutji nekako..jedva.
premerim unimerom akumulator dok radi auto i pokazuje 11.80 V.
skinem akumulator i ostavim da se puni do jutra.
jutros stavim akumulator u kola .. i reko ajde da pogledam oko alternatora .da nije neka glupost sluchajno.
kad ono : zica PREGORELA.. jedna tanaka koja se kachi na buksnu na alternator.
ja zamenim zicu..nova buksna .. i ola.
sve super radi.. napon punjenja 14,3 V na leru.
i LAMPICA vise ne svetli .. osim na kontaktu ( kad i treba) ..znachi nema vishe tinjanja.
ali .. jedino se upali kad upalim grejach zadnjeg stakla .. i normalno ja ga vishe ne palim.
@kilsone prover instalaciju do alternatora i probaj da naprskash spojeve nekim kontakt sprejom ..mozda je i kod tebe kao i kod mene.
najgore je sto MOZE da te ostavi na putu.
EDIT : ipak sijalica blago svetli non stop,ali sve radi, alternator puni .. star je auto stara instalacija..tako je kako je.
Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
Pazi sad. Na traktoru (rakovica 65) mi stoji alternator od nekog vw-audi-ja, znaci nije originalan. Taj alternator u audi 80! Verovatno cu morati da pogledam specifikacije tog alternatora ako uopste pise ili da se ispita isti! A?
Idiots authority, promising equality, so where is the land of the free... STOP IT YOU'RE KILLING ME
Comment