Alternator

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gari55
    CBC Član
    • 26.03.2005
    • 72
    • Pirot
    • Honda Accord 2.0

    Alternator

    EDIT: Uzeo sam ovaj topik kao polaznu tačku za pravljenje ovog stikija. Dakle ovde će biti navedeni svi mogući problemi sa alternatorom. U ovaj stiki su prebačeni svi ostali topici koji se tiču ove problematike.

    BaneT


    Danas mi se upalila lampica u obliku akumultaora na kontrolnoj tabli koja se pojacava kada se doda gas. Takodje mi se i svetla pojacavaju sa dodavanjem gasa. U servisu gde sam radio klimu su mi rekli da je u pitanju regler alternatora, ali da oni to ne rade.
    Jel imao neko iskustva sa poravkom alternatora, da mi preporuci nekog dobrog elektricara koji ne bije po usima.
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #2
    Smrdi na diodni blok
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • gari55
      CBC Član
      • 26.03.2005
      • 72
      • Pirot
      • Honda Accord 2.0

      #3
      Sta je taj diodni blok.
      Desava se to da kada se doda gas napon u sistemu ide i do 16-17V, kada komp pocinje da brlja i da se pale kojekakve lampice na kontrolnoj tabli.
      U klima servisu su mi odsekli alternator da ne bi usled prevelikog napona zeznuo nesto od elektronike, tako da trenutno nemam punjenje akumulatora.
      Da li je moguce da je kompresor klime zeznuo alternator.
      Kada se ukljuci klima, alternator pocinje da zvizdi i to zvizdanje povecava ton kako se doda gas.

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #4
        Elektromagnetno kvacilo kompresora klime je dinamicki potrosac i jako je stresan za sistem. Posebno ako je akumulator malo losiji

        Diodni blok je blok od 6 dioda u alternatoru koje prglaju 3 faze alternatora i sjedinjuju u jedan pol .

        Deluje kao da je jedna dioda ostala u kratkom spoju te fura naizmenicni napon vani.
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • M-power
          Moderator
          • 10.01.2005
          • 10060
          • Bg; Banovo Brdo
          • CorsaC, astra H,

          #5
          Cest kvar na vektrama te generacije i veoma skup.
          To date there has never been a faster car built for the public road and,
          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

          Comment

          • gari55
            CBC Član
            • 26.03.2005
            • 72
            • Pirot
            • Honda Accord 2.0

            #6
            Originally posted by BOOST
            *stinking* na diodni blok
            BOOST bio si u pravu za diodni blok. Jedna od devet dioda je probila i pusta struju u oba smera. Morao sam da zamenim ceo diodni blok jer diode zasebno niko ne menja (25E).
            Uz to sam zamenio i oba lezaja jer su oba bila dotrajala-imaju lufta (2x650 din).
            Jedna od faza u statoru je promenila boju. Razvezali su 3 grupe od po 4 zice i merili dali postoji negde proboj. Ustanovili su da nema proboja, ali je jedna od zica tamnije boje od ostalih.
            Da li je obavezno prilikom menjanja diodnog bloka menjati i regler u kompletu (+20E). Auto mi je ostao u servisu, pa dok ne sastave sve ne mogu da utvrde ispravnost reglera (kako se ispituje njegova ispravnost bez vracanja alternatora na auto).

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #7
              Promeni regler , moguce je da je on primarna greska, ukoliko je akumulator dobar , ima nizak unutrasnji otpor te struja u Amperima raste sa povecanjem napona. Dakle, ukoliko je regler otisao, mogucnost da neka dioda opali je ogromna.

              Sama promena boje govori samo da je ta faza mucena predugo i nista vise.
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • gari55
                CBC Član
                • 26.03.2005
                • 72
                • Pirot
                • Honda Accord 2.0

                #8
                Ipak je regler bio dobar. Otisle su samo diode (3 od 9).

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  ja bih takodje promenio regler, iz razloga sto kada probije dioda (ili 3 komada znaci cela jedna faza naizmenicen struje) nastaju ogromni pikovi napona koji ostecuju poluprovodnike. to ne mora da se desi odmah, trenutno vec samo da nacne. a kako je regler najblizi izvoru pikova i najoptereceniji najveca je verovatnoca da bude ostecen (u sebi sadrzi cesto i mali ECU i druge osetljive elemente).

                  posto se regler ekstra lako menja na putu, mozda je zgodno da imas drugi kao rezervu u gepeku neko vreme tako da mozes da zamenis (sam ili u servisu) ako ti crkne dok vozis.

                  sama zamena je jednostavna ali nabavka kod nas pocesto moze da potraje.

                  to sto je jedan namotaj statora promenio boju je posledica pregrevanja lak izolacije zice u duzem periodu. sve dok se izolacija nije apsolutno nigde istopila to nista ne smeta i moze dalje da alternator radi vecno.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • gari55
                    CBC Član
                    • 26.03.2005
                    • 72
                    • Pirot
                    • Honda Accord 2.0

                    #10
                    Za Vectru zamena reglera usopte nije jednostavna. Mora ceo alternator da se skida. Inace u gepeku imam pojacalo 4x115W, ne znam dal ce taj alfamarket regler uspeti da ga izdrzi.
                    Alternator mi je od 100A. Kolika najjaca struja moze da prodje kroz regler a da se on ne osteti (i ima li on ikakvu elektronsku zastitu od preopterecenja u sebi).

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #11
                      Nema zastitu, 100A nosi bz problema, opterecenje nema veze sa reglerom, sa zivotom chetkica da i sa zivotom lezajeva na alternatoru.
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        najjaca struja moze da prodje kroz regler
                        kroz regler prolazi 2-3A stuje. regler upravlja strujom pobude rotora, magnatizacijom rotora i nije uopste vezan sa sam proces generisanja struje, ispravljanja. korz njega ne prolazi niti "gram" struje koja ide za potrosace i punjenje akua.

                        kod Bosovih alternatora, regler je obicno spolja na zadnjem delu kucista pricvrscen sa 2 tanka srafa. skida se i menja za 2-3 minuta, pricam o Bosovim alaternatorima od 55, 70,80,100 i 120Ampera koje sam rasklapao do sada.

                        kako je na Vectri nemam predstavu, nisam nikada zavirio ispod haube.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • gari55
                          CBC Član
                          • 26.03.2005
                          • 72
                          • Pirot
                          • Honda Accord 2.0

                          #13
                          A gde prolazi ta struja od 100A i kako jaka struja kroz alternator moze da osteti cetkice i lezajeve.

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #14
                            Struja prolazi podeljena sa brojem faza i opterecenje je maximalno ako imas samo 3 faze 33A po fazi i liniji dioda.
                            Dakle ta struja od 100A prolazi kroz kabel izmedju alternatora i akumulatora i nigde vise.

                            Lezajevi i kolektor (sa chetkicama) su inace najizlozeniji segment kod alternatora jer su jedini u celom sklopu mehanicke prirode.

                            Dakle, nema sta da radis na tome, sve je kako treba.
                            Dioda je neka vrisnula i potegla osstale da otkace za njom na istoj fazi i odatle i grejanje na statoru u jednoj fazi.
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              veliko trajno vremenski opterecenje alternatora sa max strujom koju generise uzrokuje da se rotor okrece sa velikim otporom magnetnog polja a taj otpor okretanja primaju na sebe (delimicno) lezajevi koji zapravo i nose rotor (prednji i zadnji lezaj).

                              struja se ne proizvodi ni izcega stoga velika potrosanja zahteva i jake kontra sile za okretanje (mehanicki) rotora a to se vrsi preko kaisa(eva) sa radilice i lezaja koji "drze"rotor.

                              ali... nije ni sve u lezajevima znam za neke konstrukcije alternatora (recimo u Gofu 2 tipicna) gde je lezaj smesten u plasticnu cauru kao nosacu lezaja. ta caura je ok dok je nova ali je kao i svaka plastika neotporna na stalnu izlozenost silama. usled toga sama plastika se relativno brzi "razbuca" i dobije lufta tako da onda to povuce i lezaj, i rotor i sve se raspada.

                              ne znam da postoji neki VW iz 80tih i pocetka 90tih kome se nije pokazala ta konstrukciona mana, i gde je alternator izdrzao vise od oko 250.000km bez remonta lezaja, plasticnog kucista.

                              mislim da je razlog namera da ne potraje dugo jer isti taj Bos je za Mercedese i Volvoe (npr, ne znam za druge) pravio alternatore koji imaju posebno ojacano leziste u metalnom (livenom ?) kucist sa kvalitetnim lezajem tako da alternator nema taj problem prakticno nikada, ni za milion km.
                              uz to alternator se pogoni sa 2 klinasta kasia tako da sami kaisevi duze traju, i po 100.000km kada se menja par.

                              ne znam kako je na konkretnom alternatoru, ako ima plastike na nezgodnim mestima najbolje je da se zameni na vreme, periodicno svakih 100.000km ili malo jace pre nego lezaj dobije zazor. a mozda se i odustalo od plastike, treba videti ili saznati...pa cela prica nema uticaja.

                              ispravljacke diode takodje crkavaju usled pregrevanja nastalog preopterecenjem - pitanje je da li je tvoj alternator predvidjen konstrukciono (sto se tice hladenja nosaca dioda) da radi kontinualno pod punim opterecenjem.

                              ja sam pisao u drugoj temi da kod ugradnje ekstra jakih (energetski) audio uredjaja da se obavezno uradi energetski proracun i po potrebi upgrade eletkro sistema auta. to podrazumeva nove kablove veceg preseka ako treba, akubateriju veceg kapaciteta, drugi jaci alternator ili ugradnju 2 alternatora i balansiranje njihovog rada, itd.. bilo kao pojedinace mere bilo u paketu.

                              mnoga vozila nemaju elektro sistem koji moze da otrpi ekstra opterecenja i brzo crkavaju alternatori, osiguraci, zice se tope, akubaterije crkavaju godisnje itd...

                              nekoliko njih u praksi su do te mere postala neupotrebljiva zimi jer se aku toliko brzo isprazni i ne moze da se napuni pa je auto cesto nepokretan (ne moze da se upali ujutru) usled slabog punjenja tokom gradskih voznji.

                              pricam nacelno, ne ulazeci u konkretan auto jer ne znam kako je konstruisan i za koja opterecenja -trajna- predvidjen elektro sistem.

                              onaj ko ugradjuje dodatne elektro potrosace trebao je da analizira celi elektro sistem i ne pretera sa potrosnjom te nove opreme, sta god da je.

                              inace ce se problem proboja dioda i dalje desavati a kada probije dioda to lako moze da povuce sve sto pocinje na E od ECU, pa nadalje u kolima usled naponskih pikova.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X