Alternator

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wayat Erp
    CBC Veteran
    • 17.04.2009
    • 121
    • Beograd
    • Hyundai Elantra 2.0 crdi

    Pa valjda ne bi punjenje bilo 9.8v da je vrisnuo akumulator ili se varam? Remenica je skinuta i obradjena je kod majstora,kais je dovoljno zategnut...Kako da proverim da li kais proklizava,valjda bi se cuo neki zvuk? Auto ne ispusta nikakve zvukove,samo su se upalile lampice,bukvalno nisam mogao ni migavac da upalim i onda se ugasio.Ponovo je upaljen na kablove i nastavio je da radi do parkinga kada je ugasen na kljuc.

    Comment

    • Franjo
      Banovan
      • 14.08.2009
      • 2831
      • Inđija - Beograd
      • Renault megan II res

      Koliki je napon accu u stanju mirovanja? Mora da bude oko 12 V minimalno! Proveri kablove: masu accu, pobudu alternatora i ostale B+, DF ... Proveri regler, jer mi se jednom prilikom, polomila jedna četkica.
      Da li motor ostvaruje masu preko posebnog kabla, da nije slučajno popustio šraf (matica) i oslabio kontakt?

      Tih 9,8 V može da ukazuje, da je jedna ćelija premoštena.

      Comment

      • Wayat Erp
        CBC Veteran
        • 17.04.2009
        • 121
        • Beograd
        • Hyundai Elantra 2.0 crdi

        Problem resen..Otisla je jedna dioda na ploci a kada sam vec to uradio zamenio sam i regler...Hvala na pomoci,sada je kao nov!

        Comment

        • Superbird
          CBC Senator XXL
          • 06.02.2006
          • 384
          • Sabac ---> Novi Sad
          • Audi 100 Typ 43

          Nakon sto sam primetio da mi tinja ona lampica od alternatora, zamenio sam regler, ali problem je ostao. Tada sam odneo alternator kod elektricara koji je zamenio diodnu plocu, i sada tinja slabije, ali i dalje nije sasvim ugasena. Napon na leru sa upaljenim farovima i ventilatorom hladnjaka je 13.1-13.2v. Akumulator je nov.

          U cemu moze biti problem?

          Comment

          • kristina990
            Banovan
            • 13.04.2009
            • 1066
            • Srbija

            ....kakav je to električar da ne ispita alternator pre nego što ga vrati na kola?????

            Comment

            • Srdjan
              CBC Senator XXL
              • 30.09.2004
              • 2416
              • Bajina Basta/Beograd

              Originally posted by sw.brick View Post
              To pitam zato sto moj alternator radi slicno, ima temperaturnu kompenzaciju (Bosch) pa tako kada je hladnije oko samog alternatora (hladan motor, prvo paljenje) daje visi napon punjenja a onda polagano smanjuje napon punjenja pa je na toplo ponasanje kako si ti opisao.
              Ovako je nesto slicno i kod mene. Kad je motor hladan a samim tim i alternator, punjenje je 14.4, cim se motor zagreje na radnu temperaturu onda je punjenje na leru oko 14.0. I bas sam se pitao da li je ovo ispravno? Ukljucenje svih mogucih potrosaca daje oko 13.6 osim grejaca zadnjeg stakla. Kada se ukljuci zadnji grejac onda spada ispod 13v. Jel ovo do alternatora ili nesto do grejaca? Inace primetio sam da dodavanje gasa prakticno ne povecava nista ove vrednosti punjena, eventualno za 0.1v. Tu sam se bas iznenadio, jel obicno kazu idi vozaj se da napunis aku, a kod mene ispada da je svejedno da li ga ostavim na leru ili ako se vozam. E da prilikom verglanja sa upaljenim farovima napon aku padne na 10.8v. Sa vrucim motorom ili bez oborenih farova ne pada pri verglanju ispod 11v? Jel ovo ok? I da li ima neke potrebe da gasim svetla na prekidac pre verglanja? Mislim da li ovako verglanje sa upaljenim farovima moze nesto da steti necemu. Stalno od starijih ljudi cujem pricu, svetla pali kad upalis auto a ne ovako da rade cim dam kontakt. Jel ima tu nesto ili je mlacenje prazne slame?
              Lancia Kappa 2.0 20v

              Comment

              • Franjo
                Banovan
                • 14.08.2009
                • 2831
                • Inđija - Beograd
                • Renault megan II res

                Da počnem od kraja: nije prazno mlaćenje slame, jer ima nešto istinito, tj. struju koju troše sijalice, koristi elektropokretač, što je često korisno kod starog, slabijeg akumulatora. Nekada, davno, to je bilo pravilo: ugasiti svetla, izbaciti iz brzine, pritisnuti kvačilo i dati kontakt.

                Sve ostalo je normalno. Neke razlike od uslovno rečeno standardnih, zavise uglavnom od stanja akumulatora, u prvom redu od starosti i odgovarajućeg kapaciteta. Prema padu napona prilikom startovanja, rekao bih, da se ne radi o novijem akumulatoru, ili anlaser vuče malo više struje, ali sve u svemu, sve je O.K.

                I ja starujem sa upaljenim oborenim svetlima, da ih ne zaboravim da upalim!

                Comment

                • vujke
                  Admin
                  • 29.09.2004
                  • 1673
                  • Mladenovac
                  • Daewoo Lanos 1.5SX

                  Re: Alternator

                  Ajde mala logička pomoć

                  Alternator od zastave 101, konstatovano da prepunjava jer daje 16V na akumulatoru koji je na izdisaju, aku zamenjen novim, na prvom paljenju isto izmereno 16V.
                  Stari regler je gasio lampicu normalno i montiran je nov (elmos, mala privreda), sa njim neće da ugasi lampicu. Pošto je sumnjano na taj regler danas je montiran nov Iskrin koji se identično ponaša, ne gasi lampicu dok sa starim normalno to radi.
                  Kolektor je tek blago izbrazdan, nije još ni blizu stanja u kom je bio pre par godina kada je remontovan rotor.
                  Sumnjao bih na pobudnu ili ispravljačke diode ali pošto sa starim reglerom gasi uredno lampicu to sam odbacio jer sam imao slučaj ranije kada ode pobudna ili neka od ispravljačkih dioda da neće skroz da ugasi lampicu što ovde nije slučaj.
                  Zbog toga i nisam proveravao diode kad mi je alternator bio na stolu, odvajao sam namotaje statora i njih prekontrolisao kao i pobudnu diodu, ispravljačke nisam
                  Na četkicama se posle skidanja novog reglera vide tragovi kolektora, definitivno dovoljno naležu i na pravom mestu da zatvore kolo.
                  Šta sam propustio još? Izgleda da mi ne gine skidanje opet.
                  while(!asleep()) {sheep++;}

                  Comment

                  • chobo13
                    CBC Senator XXL
                    • 01.05.2009
                    • 1274
                    • pozega,srbija
                    • AUDI,VW

                    Odg: Alternator

                    jel alt iskra stari tip ili novi?ako ti je stator u redu kao i kolektor,zameni diodnu plocu.nema tu mnogo logike,pogotovo kod starog tipa!

                    Comment

                    • vujke
                      Admin
                      • 29.09.2004
                      • 1673
                      • Mladenovac
                      • Daewoo Lanos 1.5SX

                      Re: Alternator

                      Stari tip je. Videcemo sutra sta ce biti

                      tnx
                      while(!asleep()) {sheep++;}

                      Comment

                      • Babusnica 1.7
                        CBC Početnik
                        • 18.12.2011
                        • 2
                        • Babusnica

                        Odg: Alternator

                        Imam opel astru g, 2003 god, 1.7 dti. Imam problem sa alternatorom, promenjen je regler, diodna ploca i auto opet povecava gas i teze startuje motor kao da je prazan akumulator

                        Comment

                        • Franjo
                          Banovan
                          • 14.08.2009
                          • 2831
                          • Inđija - Beograd
                          • Renault megan II res

                          Odg: Alternator

                          Ako misliš, da sam podiže obrtaje, nije do alternatora! Moguće je, da neki senzor šalje informacije ECU, da tako reaguje. Potrebna je dijagnostika. U vezi težeg startovanja, ako možeš proveri napon accu u stanju mirovanja, prilikom startovanja i pri radu motora sa uključivanjem potrošača. Ili pozajmi drugi accu, pa probaj, da li to rešava problem. Loš akumulator, u nekim slučajevima, može da uzrokuje nemiran rad motora, kao što si opisao.

                          Comment

                          • Babusnica 1.7
                            CBC Početnik
                            • 18.12.2011
                            • 2
                            • Babusnica

                            Odg: Alternator

                            Nakon startovanja motora radi na 1200 obrtaja 5-6 minuta i opet se vrati u normalu. Prilikom startovanja pocne da treperi lampica za ABS i kad upali motor ista se izgubi

                            Comment

                            • chobo13
                              CBC Senator XXL
                              • 01.05.2009
                              • 1274
                              • pozega,srbija
                              • AUDI,VW

                              Odg: Alternator

                              obavezno proveri akumulator i punjenje!
                              kod tih japanaca cest problem je i sam anlaser,desava se kad on oslabi da teze startuje i povlaci vise struje nego sto bi trebalo u normali.vrlo cesto se desava usled losih cetkica da strada i kolektor rotora anlasera,tako da zahteva zamenu i rotora!moj savet ti je servisiraj i anlaser ako vec nisi,kasnije moze da te opali po dzepu!proveri i masu izmedju motora i akumulatora!

                              Comment

                              • Franjo
                                Banovan
                                • 14.08.2009
                                • 2831
                                • Inđija - Beograd
                                • Renault megan II res

                                Odg: Alternator

                                Originally posted by Babusnica 1.7 View Post
                                Nakon startovanja motora radi na 1200 obrtaja 5-6 minuta i opet se vrati u normalu.
                                Nije normalno! Jedino dijagnostikom, može se utvrditi greška u vezi ECU.

                                Malo off: mikrovalnu pećnicu koristimo na terasi i od kad su počele niske temperature, tajmer se ne okreće, dok se ne postigne velika temperatura. Da li se nahvatala masnoća, ili se topi plastika kućišta, jer se često oseća karakterističan miris gorenja plastike, uglavnom, tek nakon rada od desetak minuta, dugme počne da se okreće. Tajmer je uglavnom bezkoristan, jer se većina radnji obavlja od 10´do 2". Navodim ovo, jer je moguće, da se isto dešava na tvom vozilu, tj. da masnoće sprećavaju neku klapnu, ili motor, da se vrati u normalan (programirani) položaj, dok ne "omekšaju" zagrevanjem. Promene viskozitet! U tom slučaju, lek je jednostavan: čišćenje.

                                Comment

                                Working...
                                X