Pa valjda ne bi punjenje bilo 9.8v da je vrisnuo akumulator ili se varam? Remenica je skinuta i obradjena je kod majstora,kais je dovoljno zategnut...Kako da proverim da li kais proklizava,valjda bi se cuo neki zvuk? Auto ne ispusta nikakve zvukove,samo su se upalile lampice,bukvalno nisam mogao ni migavac da upalim i onda se ugasio.Ponovo je upaljen na kablove i nastavio je da radi do parkinga kada je ugasen na kljuc.
Alternator
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Koliki je napon accu u stanju mirovanja? Mora da bude oko 12 V minimalno! Proveri kablove: masu accu, pobudu alternatora i ostale B+, DF ... Proveri regler, jer mi se jednom prilikom, polomila jedna četkica.
Da li motor ostvaruje masu preko posebnog kabla, da nije slučajno popustio šraf (matica) i oslabio kontakt?
Tih 9,8 V može da ukazuje, da je jedna ćelija premoštena.
Comment
-
-
Nakon sto sam primetio da mi tinja ona lampica od alternatora, zamenio sam regler, ali problem je ostao. Tada sam odneo alternator kod elektricara koji je zamenio diodnu plocu, i sada tinja slabije, ali i dalje nije sasvim ugasena. Napon na leru sa upaljenim farovima i ventilatorom hladnjaka je 13.1-13.2v. Akumulator je nov.
U cemu moze biti problem?
Comment
-
-
Originally posted by sw.brick View PostTo pitam zato sto moj alternator radi slicno, ima temperaturnu kompenzaciju (Bosch) pa tako kada je hladnije oko samog alternatora (hladan motor, prvo paljenje) daje visi napon punjenja a onda polagano smanjuje napon punjenja pa je na toplo ponasanje kako si ti opisao.Lancia Kappa 2.0 20v
Comment
-
-
Da počnem od kraja: nije prazno mlaćenje slame, jer ima nešto istinito, tj. struju koju troše sijalice, koristi elektropokretač, što je često korisno kod starog, slabijeg akumulatora. Nekada, davno, to je bilo pravilo: ugasiti svetla, izbaciti iz brzine, pritisnuti kvačilo i dati kontakt.
Sve ostalo je normalno. Neke razlike od uslovno rečeno standardnih, zavise uglavnom od stanja akumulatora, u prvom redu od starosti i odgovarajućeg kapaciteta. Prema padu napona prilikom startovanja, rekao bih, da se ne radi o novijem akumulatoru, ili anlaser vuče malo više struje, ali sve u svemu, sve je O.K.
I ja starujem sa upaljenim oborenim svetlima, da ih ne zaboravim da upalim!
Comment
-
-
Re: Alternator
Ajde mala logička pomoć
Alternator od zastave 101, konstatovano da prepunjava jer daje 16V na akumulatoru koji je na izdisaju, aku zamenjen novim, na prvom paljenju isto izmereno 16V.
Stari regler je gasio lampicu normalno i montiran je nov (elmos, mala privreda), sa njim neće da ugasi lampicu. Pošto je sumnjano na taj regler danas je montiran nov Iskrin koji se identično ponaša, ne gasi lampicu dok sa starim normalno to radi.
Kolektor je tek blago izbrazdan, nije još ni blizu stanja u kom je bio pre par godina kada je remontovan rotor.
Sumnjao bih na pobudnu ili ispravljačke diode ali pošto sa starim reglerom gasi uredno lampicu to sam odbacio jer sam imao slučaj ranije kada ode pobudna ili neka od ispravljačkih dioda da neće skroz da ugasi lampicu što ovde nije slučaj.
Zbog toga i nisam proveravao diode kad mi je alternator bio na stolu, odvajao sam namotaje statora i njih prekontrolisao kao i pobudnu diodu, ispravljačke nisam
Na četkicama se posle skidanja novog reglera vide tragovi kolektora, definitivno dovoljno naležu i na pravom mestu da zatvore kolo.
Šta sam propustio još?Izgleda da mi ne gine skidanje opet.
while(!asleep()) {sheep++;}
Comment
-
-
Odg: Alternator
Ako misliš, da sam podiže obrtaje, nije do alternatora! Moguće je, da neki senzor šalje informacije ECU, da tako reaguje. Potrebna je dijagnostika. U vezi težeg startovanja, ako možeš proveri napon accu u stanju mirovanja, prilikom startovanja i pri radu motora sa uključivanjem potrošača. Ili pozajmi drugi accu, pa probaj, da li to rešava problem. Loš akumulator, u nekim slučajevima, može da uzrokuje nemiran rad motora, kao što si opisao.
Comment
-
-
Odg: Alternator
obavezno proveri akumulator i punjenje!
kod tih japanaca cest problem je i sam anlaser,desava se kad on oslabi da teze startuje i povlaci vise struje nego sto bi trebalo u normali.vrlo cesto se desava usled losih cetkica da strada i kolektor rotora anlasera,tako da zahteva zamenu i rotora!moj savet ti je servisiraj i anlaser ako vec nisi,kasnije moze da te opali po dzepu!proveri i masu izmedju motora i akumulatora!
Comment
-
-
Odg: Alternator
Originally posted by Babusnica 1.7 View PostNakon startovanja motora radi na 1200 obrtaja 5-6 minuta i opet se vrati u normalu.
Malo off: mikrovalnu pećnicu koristimo na terasi i od kad su počele niske temperature, tajmer se ne okreće, dok se ne postigne velika temperatura. Da li se nahvatala masnoća, ili se topi plastika kućišta, jer se često oseća karakterističan miris gorenja plastike, uglavnom, tek nakon rada od desetak minuta, dugme počne da se okreće. Tajmer je uglavnom bezkoristan, jer se većina radnji obavlja od 10´do 2". Navodim ovo, jer je moguće, da se isto dešava na tvom vozilu, tj. da masnoće sprećavaju neku klapnu, ili motor, da se vrati u normalan (programirani) položaj, dok ne "omekšaju" zagrevanjem. Promene viskozitet! U tom slučaju, lek je jednostavan: čišćenje.
Comment
-
Comment