3000eur je kostala generalna jer je menjana radilica I novi lezajevi. zato se I cekalo dugo na delove.ja bih da je moj auto kupio kartu za moskvu I zavrsio auto za 15 dana. zanimljivo da u kijevu I moskvi ima sve od delova. naprimer radilica kosta 15000rub ili oko 500usd. meni je neshvatljivo da od toliko ovlascenih servisa niko nema delove na lageru osim potrosnih delova. ulje se sipa gm 5w-30 ali se mnogi zale da motor dosta trosi to ulje. iz iskustva sipa se mobil ili Castrol 5w-40 I mora se proveravati potrosnja ulja. serviseri treba da upozore vlasnike ovih automobila sa motorima 2.0l i2.5 l 24v da kontrolisu nivo ulja u motoru.delovi za ovaj motor nisu jeftini na primer glava motora kosta u Koreji 1600usd a u Rusiji 2000usd. polovan a ispravan motor e tesko naci.
Chevrolet Epica 2.0 R6 24v generalka
Collapse
X
-
Sto se tice potrosnje ulja, ovo je drugo ulje posle sredjivanja motora, prvo sam izbacio na 1500km.
Sipao sam Mobil 10w40, jer je to gradacija koja je propisana po knjizici 5w30, ili 10w40.
Ide skoro 7 litara u karter, potrosnja ulja je recimo ispod 1l za ovih 6.000km, od zamene po nekim mojim merenjima.
Svakih par 1000km, otvorim i dopunim do maksimuma.
Deluje mi da je to za sada OK, motor lepo radi, lepo vuce, onako bas smooth.
Sto se tice zamene odlucio sam da sipam polusintetiku i da je menjam na 8000km.
Oko potrosnje antifriza, koja me je mucila, to je skroz reseno, i vise nema nikakvih roblema po tom pitanju.
Comment
-
-
Originally posted by bax76 View PostHvala na informacijama, bas sma nabavio neke stabilizatore iz Belorusije, tamo ima od delova sta god pozelis, 3 puta jeftinije...
Comment
-
-
Jes da nije pitanje oko motora, al da pitam.
Menjao sam skoro stabilizatore i gumice zadnje balans stangle.
Imam jednu manifestaciju od kad je auto kod mene, koja je jako cudna.
Auto ugasen ili upaljen u mestu ili voznji, povremeno hoce da pukne, iz zadnjeg dela vozila, kao da je nesto nategnuto i pukne povremeno. Ja osetim na menjacu kad to drmne, jer prenese vibraciju. Gledali su ga majstori, i kao ne vide nista neobicno, mozda opruge...
Imam jos jednu stvar, ponekad leva zadnja celjust malo blokira, ja mogu rukom da vrtim disk, ali je lakse da vrtim na kontra strani. Ali ni to nije uvek, kad je dignut auto, nekad se i druga strana lakse vrti???
Ne jede plocice, ali se strana koja blokira malo vise greje. Mozda puknu celjusti, kad se rasterete, ili nesto do sajli rucne? Kao da cesce puca kad je vlagaLast edited by bax76; 02.11.2014, 17:45.
Comment
-
-
Dosla je zima i motor nece da se zagreje preko 60c, zveknuo termostat.
Posto nigde nije bilo iz originala, nadjem na netu da moze neki sto ide crevo od Reno 5 gt turbo. Montiram to lepo u gornje crevo, i stavim ga da radi u leru, digne temp do 98 c, upali ventilatore i vrati na 93c. Inace reno otvara na 86, dok fabricki na 82.
Krenem na otvoren put temp oko ocitava oko 85. Posle 10 km, pali lampice i ispada da je zveknula bobina, cilindar ne radi...
Ima li neke logike u ovome ili je slucajno?
Da li je moguce da se glava zagrela posle dugo vremena na radnu temp, i da je naceta bobina koja je u glavi prollupala.
Bobina nije bas jeftina oko 50 je evra, i vec je jedna zveknula pre 6-7 meseci...
Comment
-
-
Vervatno je koicidencija da se sad dodgodilo. Ta razlika o nekoliko stepeni an gore, nije baš dobro rešenje za motor. Nadji neki primereniji.
Comment
-
-
Originally posted by bax76 View PostDosla je zima i motor nece da se zagreje preko 60c, zveknuo termostat.
Posto nigde nije bilo iz originala, nadjem na netu da moze neki sto ide crevo od Reno 5 gt turbo. .
Ne znam gde si trazio,ja sad pogledah u jednu vele/maloprodaju gde cesto nabavljam delove i imaju,na pr. Nipparts-ov za oko 4300 din...
Comment
-
-
Uzeo sam novu bobinu, i ponovo provozao auto sa Renault termostatom, koji ide u crevo (probusio sam u njemu 2mm rupicu).
Reno Termostat otvara na 86 stepeni, fabricki na 82 +-2...
Na test voznji temperatura je oscilovala, u rasponu od 83-92 stepeni.
Kad sam posle 5-6 km stao na parking, da digne do 99 stepeni i upali ventilatore, primetio sam da su creva onako bas nabrekla.
Otpustio sam mu pritisak preko cepa iz predostroznosti, i malo kasnije, odradio je ventilator, i za 10 ak sekunti spistio sa 99 na 94 stepena, kako i treba da radi.
Ja sam jos letos radio CO test, koji je bio negativan, jer su se ta creva naduvavala.
Posle CO testa, dugo nisam imao problema sa time, a nisam mnogo ni gledao, bilo je hladnije.
Termostat je dugo bio los. pa je motor zimi radio na 60tak stepeni.
Sad lepo drzi radnu temperaturu, li me brinu ta creva, dzaba sve ako popuca...
Ako je negativan CO test, mozda taj isparivac ubacuje plin u rashladni sistem?Last edited by bax76; 16.01.2015, 23:07.
Comment
-
-
Pritisak jeste koristan.
Pogledaj sledece podatke:
Gustina vode pri raznim temperaturama
t (oC) O 4 10 20 30 40 60 100
ρ(kg/m3) 999,9 1000 999,7 998,2 995,7 992,2 983,2 958,4
Znaci da je voda najgusce na +4 stepena ispod toga i iznad toga se siri.
Ako uzmemo da u autu ima 7 litara vode onda se ona sa +4 do +100 stepeni poveca zapreminski za 0.0111 litar.
Uz to se zapremina hladnjaka poveca i malog i velikog a i sam motor poveca (vodeni kanali)zapreminu
pa i ekspanzioni sud poveca zapreminu, a creva omeknu i rasire se. U ekspanzionom sudu uvek ima vazduha pa
se tih 10 ml sirenja lako kompenzuje. (Za antifriz su drugaciji podatci pa se ogradjujem od toga.)
A otkud onda pritisak? Ajmo sad!Last edited by b_samardzic; 17.01.2015, 23:55.
Comment
-
-
Pa nesto nije dobro u mojoj postavci, uvek je to bilo naduvano, ali sad je bas naduvano, nisam siguran da je to normalno stanje.
Radio sam CO2 test, pre pola godine, i bio je negativan, posle toga sam vozio 5-6000km, i sem malog curkanja na selni,nije bilo problema.
Zimus sam provalio da ne greje, i da je radna temp motora, jedva na 60 stepeni ovih dana.
Evo vratio sam se iz izlaska, ako ne nadjem resenje, izvadicu ovaj termostat od Renoa...
Jedna stvar, fabricki temostat je na ulazu iz donjeg creva, dok je ovaj moj stavljen na gornje crevo hladnjaka, posto na tom donjem ne reaguje...
Videcu sutra kad se oladi, da li je ostao neki pritisak u sistemu, ne znam sta dalje, sem da ponovo izvadim termostat, tj ostavim pokvaren.
Ja kad to pipnem rukom, sad je vec naduvano skoro ko ona decija lopta od plastike.
Ne znam da li jos nesto moze da pravi neki povecan pritisak?
NA autu je radjena genearalna, ali je to bilo strasno lose uradjeno, oni su izvadili osigurac iz cepa na posudi, da ne bi curela voda...
Pratim temperaturu sa onim obd androidom, i temperatura motora, je u granicama normale, kad krstarim preko 80 stepeni, kad sam u stani kreni preko 90.
Mozda sam sa ovim Reno termostatom, smanjio protok na gornjem crevu pa pravim neki kontra pritisak, ali on je i pre leti naduvavao creva, jer ne bi ni merio taj CO2 da mi je to izgledalo sve normalno...
Bojim se cak i ako uzmem oruginalan termostat, koji je 6-7.000din, da ce ostati ista stvar. JEr mi je indikacija i letos bilo da to previse naduvava creva.
Mozda gesim mozda treba da budu tako naduvana, videcu da li ce da izgube pritisak sutra kad se olade....Last edited by bax76; 18.01.2015, 03:01.
Comment
-
Comment