Ovo je sema rada bajpas termostata, da li neko moze da mi objasni kako bi on radio kod mene da je ispravan.
Znaci zatvoren bi bio dovod iz donjeg creva, a otvoren bi bio bajpas, dakle voda iz cantre bi isla u vodenu pumpu, prosla kroz glavu (mali hladnjak) i vratila se nazad preko gornjeg creva u hladnjak, a onda bi preko prelivnog creva isla nazad u cantru?
Jel tako to radi?
Ako je tako, onda mogu da zakljucim, da se ili termostat iz originala zaglavio na pola, ili je cak izvadjen, kao sto je bio izvadjen i sigurnosni ventil na cepu....
Prvo, rekao bih, da je kod tebe, drugačija izvedba, ali je princip isti! Na Fig. 1 - rashladna tećnost hladnog motora (ispod 70*C): cirkulacija od motora - ventil prema hladnjaku zatvoren - ventil prema motoru otvoren i postoji kratka (bypass) cirkulacija, radi bržeg zagrevanja motora!
Zagrevanjem tećnosti, koja protiče pored termostata, na temperaturi oko 80*C - ventil otvara prema hladnjaku, a zatvara bypass (Fig. 2).
Osim toga, drugi termostat, kojeg si montirao u crevo, suvišan je, ako postoji fabrički. A, štetan je, ako si ga pogrešno montirao u suprotnom pravcu!
Zato pravilno je, kako je Delkan preporučio:
Mislim da bi ti najbolje bilo da sistem vratiš u fabričko stanje stavljajući nov čep i termostat, a i čini mi se da ćeš tako i rešiti sve probleme,sudeći po prethodnom pisaniju...
Evo je slika kritcnog dela oko termostata i vodene pumpe.
Do sada nisam uspeo da uocim crevo broj 17, jer je zavuceno izmedju nekih kablova.
Rekao bih po svoj logici, da je bas to povratno crevo koje se regulise sa by-pass termostatom.
A ina osnovu slike bypass termostata, gde se blokira neki otvor koji je u sredini iza termostata, a vezan je za bypass.
Dakle sve sto treba da testiram, je da vidim da li ce krenuti da se greje odmah sa paljenjem motora, ako je tako, onda ili nema termostata, li je zaglavio na pola, gde je otvorio oba prolaza, u sta najmanje verujem.
Nema bajpasa.. Voda mora da kruži negde ili će da crkne pumpa. Nemože da gura u zid... Prva slika, termostat je zatvoren i voda cirkuliše samo kroz blok. Pumpa je na bloku, gore na glavi izlazi voda i ide deo an grejač kabina a drugi deo se vraća preko pumpe u blok. Neću da se upuštam u konkretno ovaj motor ali to je princip. Taj put za krug je rešen na različite načine a jedan je to crevo 17 koje je tanje i an taj način usporava tečnost da bi se brže zagrejalo. Kad se otvori termostat tečnost ide I dužim putem kroz hladnjak gde se hladi i vraća nazad u motor opet preko pumpe na bloku.
Veoma česta greška od vrsnih poznavaoca ugradnje gasa da ne znajući za principe rada često remete tok cirkulacije tečnosti što nekad zna da izazove štetu na motoru.
Stavljanje "čepa u gornje crevo kao dodatno otežavanje protoka gde mu nije mesto ti si napravio upravo takvu grešku.
Nema tu teorije zavere. Izbaci svoju sklameriju, provozaj malo auto i kad je temeperatura ispod normalne a ne bi trebala da bude jer je auto zagrejan, pipni oba creva od hladnjaka, ako su oba topla, baci termostat i stavi nov.
Upravo tako, samo što je crevo 17 + 21 stvarno bypass. Nedostaju neki delovi, koji su sigurno u delu grejanja. U prvom redu - bypass ventil, koji otvara i zatvara bypass grejanja - crevo 21.
Pošto su prilozi sa bugarskog sajta, da li tvoja epica identična sa prikazanim? U svakom slučaju, ako je termostat pokvaren - zameniti ga originalnim po katalogu!
Mislim da si sve u pravu, skidam Reno termostat, jer osecam da se greju bas 5 i 6 klip.
Pogledacu jos informacije radi, da li je hladnije bypass crevo.
Moj auto je bas kao ovaj sa slike.
Na slici fale neki delovi, to je slika iz kataloga za prodaju delova...
Ja sam napravio rupicu 2mm na Reno termostatu, ona je verovatno pravila neki minimalni protok za vodenu pumpu, ali je po svoj prilici unutra termostat, koji je bas ostao zaglavljen u otvorenom polozaju, te blokirao bypass...
Evo me, pogledao sam. Vozio sam 2 km do kuce, znaci auto se nije zagrejao na radnu temp.
Par puta u toku voznje, i na kraju sam pipnuo bypass crevo, i to u zoni blize termostatu.
Ono je sve vreme, opsetno toplije od ostalih creva, gornjeg i donjeg, napominjem jos jednom, da auto nije dosao do tacke kad je otvorio termostat.
Sto ukazuje da je bypass put otvoren bio sve vreme, kao i put ka donjem crevu hladnjaka. Temostata ili nema, ili je zaglavljen u polupolozaju, gde je sve malo otvoreno.
Obzirom ko je radio i kako generalnu, mislim da su pocupali termostat, i ventil na cepu, kako bi auto bio hladan, dok se ne preuzme iz servisa, jer cim se zagreje, krece taj pritisak da kida stara creva......
-Ako se sve sabere i oduzme, imam pritisak, koji je vec neko vreme, taj pritisak, je mozda i regularan, ali meni se subjektivno cino prejak
-cep je mozda malo jaci, ali to je minimalno
-stari bypass termostat, je otvorio sve prolaze, ili je uzvadjen.
Dakle, auto sa Reno termostatom kad se zagreje preko 80 stepeni, gura pola vode kroz bypass, a pola kroz sebe.
JEdina razlika u odnosu na letos, kad je krenulo zezanje sa crevima, sto Reno termostat pravi malo vecu restrikciju od samog creva, te malo vise vode se gura kroz bypass, nego pre.
U oba slucja auto pod opterecenjem, nema full protok kroz hladnjak(bypass uvek otvoren), znaci hladjenje je poremeceno....
Sve si pogrešno shvatio ali ja nemam više volje da pišem pošto niko ne čita...
Ebala vas terminologija, napisao sam gore kako funkcioniše. Bajpasa 5 komada imam ja, to znači zaobilaznica, nešto je crklo pa se premosti kao trajno rešenje. To što vi ovde uporno zovete bajpas je normalan tok tečnosti koji rasterećuje pumpu a usput tečnost mora nekuda da cirkuliše.
Poslednji pokušaj, zanemari šta znaš i šta si zaključio jer to nema veze sa životom.
1. Izvadi tvoju budževinu.
2. Posle vožnje od 10 minuta a nedostignute radne temperature proveriti rukom temperaturu oba creva.
2.a , Jedno je mlako drugo je hladno, to je zatvoren termostat, tako treba.
2.b Oba su mlaka , to je pokvaren i otvoren termostat.
3. U slučaju 2.a Sačekati radnu temperaturu i paljenje ventilatora, pipnuti oba creva od hladnjaka, jednako su topla, nisu ali to rukom ne možeš razlikovati.
4. U slučaju 2.b baciti termostat i staviti nov.
5. NEPIPATI BAJPAS
Sledeća poruka u ovoj temi će biti odgovor na jedno od ovih pitanja ili će se tema zaključati.
Napravili ste svemisrsku tehnologiju od termostata.
Svaka cast, upravo tako, ventilatori se pale kad ocitavam 99-100 stepeni na ECU, to je vec temperatura, gde bi po dokumentaciji, trebala da se pali druga brzina ventilatora...
Eto uspeli ste da ga prokljuvite!
Sa znaci da blokiram ByPassm, i da probusim jos nekoliko rupica na Reno Termostatu
Ne znam na koga se odnosi da je prokljuvio, ja nisam ništa, to je postupak kako sa dva prsta leve ruke bez ikakvog alata utvrditi da li je termostat ispravan. A u ona prethodna objašnjenja ne bih da komentarišem jer sam tek sad pročitao i prethodnu stranu...
Ne znam zašto ti je teško da proveriš postupkom kako sam opisao ali to je tvoj problem, ukoliko nije termostat a ti i dalje imaš problem sa naduvavavanjem creva treba ići dalje. Nisam u toku ali ako Delkan kaže da je čep par stotina dinara onda ga svakako treba zameniti jer i neispravan čep pravi isti problem pošto neam pritiska, ali ako to krenem da objašnajvam, Gosn Franjo i gosn Samardžić će izbaciti 400 trilaterarnih temana na kub kako čep ima surovi bypass koji kvari decu...
Probao sam auto bez Reno termostata.
Kad je bio mlak oko 50-60 stepeni, zagrejana su oba velika creva, donje manje, gornje vise. Zagrejano je i bypass crevo.
Kako raste temperatura raste i pritisak u sistemu, to je u principu isto kao sto je bilo, i sa Reno termostatom, ali je on stajao u domacem crevu za vodu, pa se ono dosta vise istezalo od fabrickog, zato sam se i tripovao, oko tog pritiska....
U principu sve je isto, ili ne valja, ili treba da budu tako tvrda creva, tako su bila i letos, tako da rekao bih da je sve po starom.
Ne verujem da cep treba da ispusta pritisak na temperaturi od 70 stepeni, tako da do cepa nije sigurno.
A Reno termostat nije nista specijalno promenio, bar ne osetno, ali da ne cackam mecku...
Comment