Chevrolet Epica 2.0 R6 24v generalka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bax76
    CBC Senator XXL
    • 07.11.2006
    • 605
    • BG

    #76
    gledao sam jutros, izgleda da ima mali potpritisak kad se otvori. ....U svakom slucaju ne deluje da ostane neki pritisak i creva omeksaju kad se ohlade...

    Comment

    • b_samardzic
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 1557
      • Smederevo

      #77
      Mislim da je gornje crevo povratnono! Ako jeste stvarno ces da pregrejes motor.

      Termostat otvara samo kad ga drzis u obrtaje. U leru nece da se otvori a ventilator

      Se mozda i upali ali tesko da moze da ohladi motor. Cekaj da neko potvrdi moje sumnje

      pa vadi termostat.

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #78
        Uvek treba da ima neki mali pritisak kad se otvori čep na flaši, ako ga nema znači da negde pušta...

        Evo vratio sam se iz izlaska, ako ne nadjem resenje, izvadicu ovaj termostat od Renoa...
        Jedna stvar, fabricki temostat je na ulazu iz donjeg creva, dok je ovaj moj stavljen na gornje crevo hladnjaka, posto na tom donjem ne reaguje...
        Termostat ima smer postavljanja, pitanje kako je taj okrenut. Na jedno crevo ulazi tečnost na drugo izlazi, dva smera toka...

        Otkud razlike, motor i sprava sa više kanala različitih po prečniku i masi metala oko njih i plus spoljnja creva, hladnjak i grejač kabine. Razlika temperature na pojedinim tačkama može biti popričlična.

        Ukoliko je recimo taj zamenski termosta manjeg protoka može se destiti da se zato povećava naduvanost creva.

        Sve u svemu manometar na flaši bi pokazao pravi pritisak.
        Sad nije temperatura pogodna za eksperiment pošto je hladno ali bi mogao probati bez termostata. Ako su i tada creva tvrda ( a ne verujem da će biti) znaćeš šta je.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • bax76
          CBC Senator XXL
          • 07.11.2006
          • 605
          • BG

          #79
          Evo jos detalja. Protok vode je od gornjeg ka donjem crevu, jer se gornje prvo greje i uvek je toplije. Termosta od renoa sam stavio u gornje crevo, kapsula je okrenuta ka motoru. U donjem nije uopste otvarao. Termostat ima malu rupicu i u voznji tempetatura tezi ka 80. Dok kad stanem na ler osciluje od 93 do 90. Takodje fabricki je sigurno na ulazu iz donjeg creva u glavu i on ima 3 kraka, dva creba i treca strana ide ka vodenoj pumpi.Jos jedan detalj, pred ugradnju reno termostata, stavio sam karton pred hladnjak i podigao temp na preko 95 stepeni, i opet su creva bila nabrekla, pa sam sklonio karton. Kao da je najveci razlog, sto nabreknu da se previse poveca pritisak sa grejanjem motora. Napominjem da su creva vidno natekla, dakle ne samo tvrda, vec budu kao decuja lopta krecu u deformaciju.A ovaj auto ima i istoriju pucanja creva, pre generalke...Ali nema co2 na testu....

          Comment

          • bax76
            CBC Senator XXL
            • 07.11.2006
            • 605
            • BG

            #80
            na leru ociluje od 93 do 99. protok reno termostata, je sigurno manji nego protok samog creva. sorry za dupli post na mobu sam.

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #81
              Jedno znam sigurno, tok tečnosti se ne sme remetiti prepravkama. To treće crevo koje ide na pumpu je stalan protok kad je termostat zatvoren. Napravio si "čep" tamo gde ga nema u konstrukciji.
              Hteo sam reći u prethodnoj poruci da ni pritisak nije isti u celom sistemu pa je zato bitno da tečnost ide baš tuda kuda je predvidjeno i sa odredjenim otporima koji su predvidjeni.

              Grejanje u kući, nije isto kad ima 5 metara cevi i 30 metara. Najveći pritisak je bliže pumpi a sve dalje opada pa se pribegava triku sa manjim prečnikom cevi...

              Creva takodje mogu biti loša, popuca konac koji daje čvrstinu pa se onda lako naduvaju.

              Mi smo na našim kolima imali sličan slučaj, sve je ukazivalo da je motor ok ali je ipak na kraju bio zaptivač glave. Zato bih ja probao bez termostata mada neće postići ni približnu temperaturu kako bi trebalo.
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • bax76
                CBC Senator XXL
                • 07.11.2006
                • 605
                • BG

                #82
                Sklonicu onda termostat opet ...
                A da je glava, zar je onda ikako moguce da bi putovao 500 km u cugu, bez da mi puknu creva od pritiska. I da creva koja se naduvavaju su dva, jedno matoro fabricko, drugo domace Top Spider. Nova koja su kvalitetnije nemaju naduvavanje, samo otvrdnu... a ako obrnemo pricu.
                Dakle fabricki setup. Imamo termostat koji je sa jedne stane vezan na cantru, sa druge strane na donje crevo sa trece strane direktno nasrafljen na vodenu pumpu. Kapsula mu je okrenuta ka vodenoj pumpi, kontra od toka vode. Mislim da cak ima duplu funkciju tj da regulise sva toka, tako se zakljuci sa fotografije. On je defunitivno neispravan, da li njegova dualna uliga, i njegova sasasnja neispravnost mogu da uzrokuju naduvavanje creva, i zasto. Mozda on ******** sve vreme...
                Mozda je zaglavio u nekom polu polozaju???

                Comment

                • perunika
                  Moderator
                  • 21.05.2008
                  • 21
                  • New Naw
                  • sklepanmobil

                  #83
                  Termostat je projektovan da se u slučaju kvara uvek pokvari na otvoreno, ali to u praksi nije uvek tako...
                  Test za potpis....

                  Comment

                  • Delkan
                    CBC Senator XXL
                    • 14.06.2005
                    • 829
                    • 60 km From BG,West

                    #84
                    Možda si bez potrebe ubacio malo varijabli u sistem hladjenja.Ako si već krenuo da karabudžiš,mogao si skinuti staro kućište termostata i izvaditi termostat iz njega,pa u crevo odmah posle kućišta staviti taj drugi termostat. Kontam da si uradio kako ti je bilo lakše...

                    Čep mora da radi svoj posao,sistem je bez njega u qurcu a ako ga je neko čačkao,odmah kupuj novi!
                    Zbog lošeg čepa mogu da pucaju creva a da nema CO2.

                    Comment

                    • b_samardzic
                      CBC Senator XXL
                      • 02.04.2005
                      • 1557
                      • Smederevo

                      #85
                      Prvo sto nisi napisao da si ostavio tvoj termostat sto je totalna ludost. On ima 2 funkcije

                      kad je zatvoren otvara recirkulaciju kroz jedno tanje crevo ili cev da pumpa nebi vrtela na prazno

                      i da bi voda kruzila kroz motor jer konstrukcija motora nikad nije idealna pa uvek postoje

                      toplije tacke motora a cirkulacijom vode se to izbalansira.

                      Kad se otvori termostat zatvara se recirkulacija i voda krece da kruzi kroz hladnjak.

                      Sad kod tebe fabricki termostat otvori ranije na 60 stepeni i zatvori recirkulaciju a renoov termostat jos uvek nije otvoren

                      pa dolazi do totalnog blokiranja cirkulacije vode.

                      Mada opet ima vise konstrukcijskih izvedbi pa neznam tacno kako je kod tebe al na vecini auta je ovako

                      kako sam napisao.

                      Comment

                      • bax76
                        CBC Senator XXL
                        • 07.11.2006
                        • 605
                        • BG

                        #86
                        Hvala svima na sugestijama.
                        Ovde u par postova sam imao par odlicnih primedbi. Pa da probam da pojasnim.
                        Prvo, vrlo je moguce, da cep otvara na vecem pritisku od 1.3 bar, zato sto kad sam ga sklopio razvukla se malo opruga. Ali tu je za mene jos jedna velika nedoumica. Citao sam o dva pristupa, po jednom cep pusta pritisak kad je sistem vec u outu(pokvaren), dok po drugom on navodno pljucka uvek pomalo? Ovo mi je mnogo bitno pitanje, jer ako cep prducka povremeno, onda cu stvar da resim ekspresno...

                        Sad druga prica, tj pitanje. U pravu si to sve za fabricki termostat, on po slici je bas taj dual koji regulise dva kanala, mali i veliki. Na slici se vidi da ima klapnu u kucistu, a druga je van kucista, to potvrdjuju i 3 izlaza: malo crevo ide ka cantri, veliko crevo ide ka donjem kraju hladnjaka, i deo koji je nasrafljen na vodenu pumpu. Zanima me jos, odakle pominjes 60 stepeni?
                        Ja kad skinem crevo sa hladnog termostata, iscuri sva voda iz cantre, dakle bar taj kanal je ostao zaglavljen otvoren...

                        Ja kad sada gledam temp motora, a pitanje je gde je senzor, jer kasni par sekundi za termoprekidacom.
                        Meni u voznji temp raste potpuno skladno gura do 80, onda polako krene da malo dize malo spusta, ali ne spusta vise ispod 80.

                        Hehe, ovo je slicaj za Sherloka izgleda, malo i ja nekad previdim poneki sirni detalj. Stari termostat nisam skidao, jer imace ima problema sa zaptivamjem, ne bi ga posle vise ni zadihtovao....

                        Comment

                        • Delkan
                          CBC Senator XXL
                          • 14.06.2005
                          • 829
                          • 60 km From BG,West

                          #87
                          Mislim da bi ti najbolje bilo da sistem vratiš u fabričko stanje stavljajući nov čep i termostat, a i čini mi se da ćeš tako i rešiti sve probleme,sudeći po prethodnom pisaniju...

                          Što ti je problem zadihtovati kućište termostata?Kupi Reinz diht masu očisti lepo i nema frke.

                          Comment

                          • bax76
                            CBC Senator XXL
                            • 07.11.2006
                            • 605
                            • BG

                            #88
                            Ma i to je izvodljivo, ali tek kad budem imao dokaze da ce da upali.
                            Osetljiv sam oko daljeg ulaganja u auto, jer u proteklih godinu dana ulozeno preko 80posto njegove trzisne vrednosti, generalna je kostala brdo para, i dobili smo samo probleme... Ali da ne davim.
                            Drugim recima sta se popravi sa minimalnim ulaganjima to, je inace rashod


                            Da rezimiram uz par slika:


                            1. Gornje crevo hladnjaka gde je gurnut Reno termostat, kapsula okrenuta ka motoru, ovo je Top Spider crevo, imam i original novo, ali nisam hteo njega da budzim sa termostatom...
                            2. Donje crevo hladnjaka, ono je fabrcko i ono je onako mlohavo dosta i matoro
                            3. povratno crevo iz hladnjaka ide u cantru na vrh iste
                            4. malo crevo ide sa dna cantre u drugi krak termostata

                            Jedan mali tip, kad sam praznio vodu(da skinem gornje crevo hladnjaka), otkacio sam donje crevo hladnjaka,i iz kucista termostata istocio vodu.
                            1.Pri tom cantra je bila prazna (kanal od cantre do donjeg creva hladnjaka, je otvoren preko termostata?)
                            2. Ostalo je i gornje crevo hladnjaka bez vode(po mojoj logici otvoren je i put kroz vodenu pumpu da bi ta voda izasla iz glave?)

                            Znaci ako se ne varam, pokvareni dual termostat je skroz otvoren kad je hladan, a cinjenica da se motor smrzava, sugerise da mu je i protok dobar?

                            Evo i slike termostata


                            Po mojoj logici, ispravite me ako gresim rekao bih da je stari full ostao otvoren i pokvaren.


                            E sad ostaje pitanje cepa, da li treba da prducka pritisak, ja sam smatrao da je ventil sigurnosne funkcije, i da popusta, kad je sistem vec u otkazu??
                            Mada pisanja su razlicita, to mi stvarno niej jasno.


                            I za kraj pogledao sam creva na ispravnom autu, jeste da je isuzu 1,7 CDTI, posle 100 km voznje, i sledeci je utisak, osim sto su dosta hladnija, ipak imaju poprilicnu tvrdocu, dosta vise nego sto sam ocekivao...


                            PS.
                            Chevrolet Epica Клуб > Проверка термостата

                            ovde ima jos slika mog termostata.
                            Last edited by bax76; 19.01.2015, 01:16.

                            Comment

                            • bax76
                              CBC Senator XXL
                              • 07.11.2006
                              • 605
                              • BG

                              #89


                              Ovo je sema rada bajpas termostata, da li neko moze da mi objasni kako bi on radio kod mene da je ispravan.
                              Znaci zatvoren bi bio dovod iz donjeg creva, a otvoren bi bio bajpas, dakle voda iz cantre bi isla u vodenu pumpu, prosla kroz glavu (mali hladnjak) i vratila se nazad preko gornjeg creva u hladnjak, a onda bi preko prelivnog creva isla nazad u cantru?
                              Jel tako to radi?

                              Ako je tako, onda mogu da zakljucim, da se ili termostat iz originala zaglavio na pola, ili je cak izvadjen, kao sto je bio izvadjen i sigurnosni ventil na cepu....

                              Comment

                              • Dora
                                Nadzornik!!!
                                • 24.10.2004
                                • 17451
                                • Novi Sad
                                • FIAT

                                #90
                                Nisam shvatio od početka da si ostavio stari termostat i dodao novi?? Odakle ti ideja da mi je znati
                                Gospodin Perunika ti je rekao da se termosta tako pravi da ostane otvoren kad crkne ali nije pravilo. Tvoj je očigledno poslušao kako treba.

                                Čep ima dva ventila, onaj koji tebe zanima je za pritisak. On pušta pritisak kad predje odredjeni prekomerni što se retko dešava ili se desi kad je kvar. Čep možeš ispitati jedino manometrom.
                                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                                https.autogas.rs

                                Comment

                                Working...
                                X