Pitajte ovde!!!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dragan76
    CBC Član
    • 06.09.2005
    • 87
    • Krusevac

    dva pitanja:

    1. gore je jedan od clanova pitao ali niste odgovorili. da li se DOT kociono ulje menja na svake dve godine kao sto preporucuje fabrika ili ne?

    2. U nekim programima (Autodata) sam video da je potrebno menjati pumpu za vodu na odredjenoj kilometrazi? Da ovo nije greska?

    Comment

    • overspeed
      CBC Senator XXL
      • 24.05.2005
      • 2779
      • Kosovska Mitrovica

      1. Sve zavisi od toga da li mislish da su proizvodjache preporuke za poshtovanje, ili mislish da tamo rade veverice pa ih ne treba uzeti za ozbiljno. Ako hocesh besprekorno ispravan kochioni sistem, odgovor je DA, kochiona ulja su higroskopna i vremenom gube svoja prvobitna svojstva odnosno kochnice na autu svakim danom nakon zamene istog gube na efikasnosti.

      2. Pumpa za vodu nije napravljena sa namerom da traje dok se auto ne raspadne. Radi se o delu koji se mehanichki troshi kao i svi mehanichki sklopovi, i naravno da ima svoj predvidjeni radni vek, nakon chega je treba menjati. Obzirom da se radi o jednom od najvitalnijih delova na motoru (uopshteno govoreci) njena pravovremena zamena je pametna investicija, jer je prevencija uvek bolja od kasnije popravke shtete koja nastaje na motoru kad prokuva, odnosno kad vodena pumpa "ispusti dushu"...
      http://www.bmw.tv

      Comment

      • prolupator
        CBC Senator XXL
        • 02.09.2005
        • 3968
        • Zemun

        Originally posted by Srdjan
        Originally posted by mrki
        Originally posted by prolupator
        Ne, ali antiftiz je bolji jer ne dolazi do kavitacije ...
        jel to znaci da ga ceka promena ovog, malo razblazenog, i stavljanje novog nerazblazenog rashladnog sredstva?
        Ne. I taj sto je sipan u fabrici mora biti razblazen. Ne moze nikako biti 100% koncentrovan antifriz. Dakle nista nije uradio sto ne valja, sve je u redu. Opusti se i vozi.
        Srdjan je u pravu skroz .. zavisi od razblazenosti .. to se najbolje vidi ustanovljavanjem tacke mrznjenja. Antifriz ima i razna druga svojstva osim teskog zaledjivanja. Odredjeni motori se ne smeju ni voziti ukoliko u njima nije pravilna kolicina pravilno odmerenog antifriza. To vazi za neke kamionske motore pogovo jer se u njima javlja toliko jaka kavitacija da izbusi blok u relativno kratkom roku, utera vodu u cilindar i eto nama srecnog i veselog hidro udara ....
        OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

        prolupator.mojblog.rs

        Comment

        • mrki
          CBC Senator XXL
          • 08.11.2006
          • 550
          • nis, serbia

          @Srdjan, Prolupator:
          hvala.
          tako sam i mislio, nego me drugar skroz ubunio, kao aluminijumski blok, 100% antifriz i sl.
          njegova uloga je da hladi sistem da ne zamrzava i instrumentima se proverava njegova fizicko hemijska svojstva, tacka mrznjenja i sl.

          nego jel se on menja redovno na 2-3 god?
          znam da se paraflu menja na 2 god.

          jos jedno pitanjce:
          koliko km je zivotni vek svecica?
          ovo pitam zbog moje fieste, jer je presla skoro 40 000km, a nikada nisu menjane!

          Comment

          • prolupator
            CBC Senator XXL
            • 02.09.2005
            • 3968
            • Zemun

            Antifriz i svecice menjati po preporuci proizvodjaca ... zavisi i od antifriza i od svecica. Antifriz se vecinom menja na dve godine, svecice kako koje, cije, na kom autu, rezim upotrebe ...
            OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

            prolupator.mojblog.rs

            Comment

            • mirun
              CBC Početnik
              • 26.03.2008
              • 1
              • Zemun

              Ventilator hladnjaka na Corsi 1.7 DTi

              Ventilator hladnjaka je ekscentričan i kad se uključi stvara vibracije. Da li se to može popraviti ili se mora menjati? Corsa C 1.7 DTi je u pitanju. Posebno me plaši kad koristim klimu, jer onda periodično radi i pri tom vibrira. Da li je pametno pustiti ga da vibrira ili se može desiti da se nešto otkine i pocepa mi hladnjak i slično?

              Drugi problem je zadnji motor brisača. Nov košta užasno mnogo s obzirom na funkciju koju obavlja pa se pitam gde bi se to moglo servisirati i da li bi moglo

              Comment

              • boki1982
                Banovan
                • 16.03.2008
                • 273
                • Beograd
                • Fiat stilo JTD

                ako skinem minus klemu sa akomulatora koliko je potrebno da se komp resetuje u pitanju je fiat bravo 1.6 97god

                Comment

                • Ji 4Tze
                  CBC Senator XXL
                  • 04.05.2006
                  • 806
                  • bg
                  • Honda CR-V 4WD

                  Re: Ventilator hladnjaka na Corsi 1.7 DTi

                  Originally posted by mirun
                  Drugi problem je zadnji motor brisača. Nov košta užasno mnogo s obzirom na funkciju koju obavlja pa se pitam gde bi se to moglo servisirati i da li bi moglo
                  Kod mene je slucaj bio da je zasla voda i zapekla osovina.
                  Unutra je sve bilo ko novo

                  Svaki posten servis moze to da servisira.

                  Comment

                  • lima
                    CBC Početnik
                    • 08.06.2007
                    • 8

                    imam golf 3 td.
                    u poslednje vreme pocinje da se pregreva, temp.skoci i otisao sam kod majstora.
                    skinuta glava, zamenjen dihtung i sve sto treba...
                    juce a posle 1000 predjenih km, opet se pregrejao..( cim se malo brze vozi oko 140-145)
                    sta raditi majstor kaze da pogleda auspuh - zacepljenje a meni se cini da je mozda hladnjak jer se cesto pominje kod ovakvih problema.
                    Kako da proverim hladnjak i sta da mi budu smernice.....

                    Comment

                    • nicolas
                      CBC Veteran
                      • 17.11.2007
                      • 175
                      • Beograd

                      Ford Escort 1.8 16v EFI 1992.g. Moje pitanje je vezano za servo i nivo ulja. U posudi za servo ulje, nivo ulja je ispod minimuma (negde na oko pola posude iliti rezervoarcica, ne znam kako da ga nazovem ). Komsija koji se malo vise od mene razume u automobile (vozi Opel Omegu) kaze da je to ok, sve dok mi ne spadne ispod trecine (inace oznaka za minimum je ne gornjoj polovini posude). Pokazao mi, kod njega na Omegi je servo ulje skoro pri dnu posude i kaze dokle god ga ima dobro je
                      Jel treba da dosipam ulje ili je ovo ok? Zanima me jos da li se sipa neko posebno ulje za servo, posto sam cuo da se sipa isto ulje kao za menjac?

                      Comment

                      • Srdjan
                        CBC Senator XXL
                        • 30.09.2004
                        • 2416
                        • Bajina Basta/Beograd

                        Uglavnom u servo ide ATF ulje, ali proveri ti u nekom Fordovom servisu da ne pogresis. I onda slobodno dodaj koliko treba.
                        Lancia Kappa 2.0 20v

                        Comment

                        • Probisvet
                          CBC Senator XXL
                          • 07.06.2005
                          • 423
                          • FRANCUSKA

                          Originally posted by lima
                          imam golf 3 td.
                          u poslednje vreme pocinje da se pregreva, temp.skoci i otisao sam kod majstora.
                          skinuta glava, zamenjen dihtung i sve sto treba...
                          juce a posle 1000 predjenih km, opet se pregrejao..( cim se malo brze vozi oko 140-145)
                          sta raditi majstor kaze da pogleda auspuh - zacepljenje a meni se cini da je mozda hladnjak jer se cesto pominje kod ovakvih problema.
                          Kako da proverim hladnjak i sta da mi budu smernice.....
                          Kad ovo procitam jeza me uhvati kakvih majstora u Srbiji ima pa oni ne samo da se predstavljaju kao majstori vec su u vecini slucajeva derikoze pa nemaju ni malo milosti za one koji se ne razumeju u u mehaniku, zato se u Srbiji voze automobili koji su u stvari potencijalna opasnost kako za same vlasnike tako i za one koji nisu i koji ucestvuju u saobracaju
                          Sad sam se vratiosa odmora u Srbiji i htedoh da zamenim katalizator na Nubiri koji sam poneo e da se slatko nasmejes kad cujej mehanicara koji ti kaze da ne zna koliko bi kostala zamena katalizatora i koji u razgovoru kaze da moze dase desi ovo ili ono i od toga zavisi koliko ce da kosta a dali uopste zna on kako se uopste menja katalizator

                          Comment

                          • ljube84
                            CBC Član
                            • 20.07.2008
                            • 10
                            • Uzice

                            ..

                            Mislim da menjanje katalizatora nije posao mehanicara ....zasta sluze auspuh-servisi! A Da li ste znali da je materijal od kog je izgradjena unutrasnjost katalizatora kancerogen tako da u Evropskim servisima katalizatori se menjaju u specijalnim prostorijama i odelima poput skafandera koji nose astronauti.....Gledao sam..... Tako da probleme sa katalizatorom saljem drugim koji vole da zaradjuju na tome.. Ipak zdravlje na prvom mestu.

                            Comment

                            • Probisvet
                              CBC Senator XXL
                              • 07.06.2005
                              • 423
                              • FRANCUSKA

                              Ma ne razbijaju mehanicari katalizatore vec ih demontiraju , a sto se tice materijala koji je "kancerogen" bilo je toga a bice ga i jos jednog dana ces morati da rusis kucu jer pola materijala ce biti proglaseno za "kancerogen"

                              Comment

                              • RANK
                                CBC Senator XXL
                                • 28.02.2007
                                • 1635
                                • Beograd
                                • FIAT MAREA WEEKEND 1

                                Originally posted by Probisvet
                                Posto auto bas ne poznajem jos a ustvari nisam pregledao sta sve ima, i
                                juce pregledam rezervni tocak u Daevo Nubira 2.0 16V CDX i i nadjem za dizalicu jednu polugu i nesto sto nemam pojma sta bi moglo da bude, moze biti i da je GAG da se neko nasmeje ali i pored svega toga nesto mi govori da se zavrce negde i vuce, ali sta? nemam pojma i gde da ga zavrnem i pored toga sto sam gledao i napred i pozadi i utvrdio da ima zakacke za vucu ali ovo ne znam sta bi moglo da bude?

                                imas plasticni cep u prednjem braniku iza koga je navoj u koji se uvrne...
                                "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                                Comment

                                Working...
                                X