Automat vs manuel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zoranbg
    CBC Senator XXL
    • 23.03.2005
    • 4098
    • Rooster's Hill , Beog
    • Grande Punto 1.2

    #46
    mi smo pacijenti i lecimo se ambulantno(ovde na forumu).
    a ti si gori od nas,jer si znao da smo "pacijenti" pa si se ipak uclanio.

    nebi bilo lose da se i papuca gasa prebaci na volan,a?
    neki dzojstik naprimer?.Video sam neku mercedesovu "futuristicku studiju" sa dzojstikom...ali je problem kad se koci...nema zasta da se uvati.nego jednom rukom za shalt tablu,a drugom za "dzojstik".

    btw: primecujem da uzivas da nas prvociras,ali probaj malo suptilnije , bez vredjanja naprimer.
    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

    Comment

    • bluealek
      CBC Član
      • 10.11.2004
      • 85
      • Beograd

      #47
      Naravno, većina je uvek u pravu . Tako i nas vegetarijance ovde smatraju za neke izrode, a u Londonu je teže da pronađeš fast food s mesom nego bez . Većinske iracionalnosti uvek imaju prođu i ljudi se isuviše teško i mukotrpno prizivaju pameti. U doba inkvizicije su završavali na lomači oni koji su tvrdili da se Zemlja ne nalazi u centru svemira. Ista stvar i sa automobilskim menjačima - dok se zatucana Evropa ne prizove malo pameti i dok se napaljenici ne oslobode svojih iracionalnosti, možda ovakvi kao ja završe na lomači, ko zna .

      Comment

      • bluealek
        CBC Član
        • 10.11.2004
        • 85
        • Beograd

        #48
        Originally posted by zoranbg
        nebi bilo lose da se i papuca gasa prebaci na volan,a?
        Ona već JESTE na volanu, samo što ti to još nisi primetio . Na autoputu (a ponegde i van njega) redovno odmaram noge i vozim isključivo tempomatom . Ima na njemu sve što ti treba - i taster za ubrzavanje i za kočenje, ako nisi u situaciji da moraš da izvedeš neke preterano nagle manevre apsolutno njime možeš da voziš .

        Originally posted by zoranbg
        neki dzojstik naprimer?.Video sam neku mercedesovu "futuristicku studiju" sa dzojstikom...
        Nije samo Mercedes, nego svi rade na takvim projektima. Baš nedavno je i Citroen napravio koncept verziju C5-ice sa upravljačem koji liči na one na avionima gde su sve upravljačke komande na tasterima pod rukom. Stići će to i u serijske modele mnogo brže nego što svi vi mislite...

        Comment

        • overspeed
          CBC Senator XXL
          • 24.05.2005
          • 2779
          • Kosovska Mitrovica

          #49
          Chekaj sad malo... Automatski vs manuelni OK, ovako ja vidim ovo poredjenje:

          1 Chinjenica je da se kvarovi na "automatici" tezhe popravljaju, i to ako u ovoj zemlji uopshte ima ovlashcenih servisa/lica sposobnih za to (a sudeci po iskustvima iznesenim ovde, a i na drugim temama foruma - nema ih).

          2. Neko reche najbolje/najisplativije je ne popravljati eventualne kvarove na automatskom menjachu nego ceo menjach napolje pa unutra nov/polovan. Slichna iskustva je imao i djukic sa BMW-om, a i lichno poznajem par ljudi koji su silne muke videli sa automatskim menjachima i na kraju ili prodavali auta u delovima ili vrshili konverzije na manuelni shto je okrutno skup sport, obzirom na vrednost samog vozila (ovde uglavnom prichamo o polovnim automobilima)...

          3. Obzirom na opshtu situaciju i platezhnu (ne)moc ogromne vecine ovdashnjeg naroda, treba itekako i pre svega uzeti u obzir i ekonomski momenat (ipak mi nismo u Americi). Dakle, prosechan automobil sa automatskim menjachem (neka bude npr 2000 ccm) troshi u proseku litar goriva vishe od identichnog sa manuelnim menjachem. To znachi da je automatski menjach na 100000 km shebao nekih 1000 litara goriva vishe! Znachi "procerdano" nekih 1000 evra

          4. Ovde se, chini mi se, automatski menjach pokushava da predstavi kao univerzalno i najbolje reshenje, shto on nije. Da je opushtenije voziti - jeste, da je spas u gradskoj vozhnji - jeste, da je ekonomichniji - nije, da je lakshi za odrzhavanje - nije, da ima vishe sportskog karaktera tj. potencijala od manuelnog - nema (za one koji iole znaju da voze, babe i tetke za volanom koje oglodju lamelu dok krenu sa semafora ne rachunam u vozache...), i pre svega da daje vecu kontrolu nad autom od manuelnog - ne daje, a upravo taj osecaj pune kontrole nad mashinom je za mnoge od kljuchne vazhnosti!

          Dakle, kad vec ovako stvari stoje, mene ce teshko neko da ubedi da vozim automatiku, radije cu da nastavim da "odvaljujem" ruku sve shaltajuci brzine (tezhak je to posao... ) nego da stalno strahujem od kvara automatskog menjacha i "automatskog minusa" od nekih 500-ak evra... Istovremeno cu da ushtedim i nekih trichavih 1000 evra koji u Americi, na primer, ne znache nishta I istovremeno cu da uvek imam osecaj da imam pod punom kontrolom 100+ konja, koje cu kratkim (mada jaaaako zamornim )manevrom u smislu promene stepena prenosa moci da "izmamuzam" i "poteram" kad se MENI hoce, a ne kad automatski menjach proceni da to treba... Ko je, bre, on, pa da odluchuje u moje ime?!

          Znachi, generalno govoreci, u zemlji u kojoj zhivimo, pod uslovima u kojima zhivimo niti ima ovde smisla voziti auto sa automatskim menjachem niti mene mozhe neko da ubedi u suprotno. Razumem pojedinachne sluchajeve, ljude koji jednostavno ne vole da imaju punu kontrolu nad vozilom i koji dok voze jedu, piju, briju se, igraju tablic sa saputnikom, koriste "desanku" za sam Bog zna shta sve josh... Dakle ljude koji vozhnju ne vide na nachin na koji svaki istinski "zaludjenik i zaljubljenik" u auto i automobilizam (a takvi smo svi na ovom forumu). Ja kad sednem za volan i okrenem kljuch - sve shto zhelim da radim je da razbesnim sve one konje pod haubom i nishta drugo mi ne pada na pamet; mozhda nisam dovoljno mashtovit, ali tako ja dozhivljavam vozhnju, ne kao obavezu ili rutinsko "mlataranje" rukama i nogama. Zbog toga kako i dozhivljavam vozhnju i automobile uopshte sam i tu gde sam - na ovom forumu...

          Elem, da rezimiram: za one koji voze 100 % gradsku vozhnju i istovremeno su jaaaako lenji, inertni i hipoaktivni, za osobe sa invaliditetom, za sve koji vozhnju i zadovoljstvo (ponekad i strah ) i adrenalin koji mozhe da "potera kroz vene" ne dozhivljavaju na taj nachin vec kao svakodnevnu obavezu mlataranja ekstremitetima kako bi se glupom mashinom doshlo od tachke A do tachke B, i, naravno, za Amerikance koji ce sebe pronaci u ama bash svemu ovde nabrojanom , automatski menjach ima smisla. Za sve druge, u koje ubrajam i sebe, on je ipak apsolutno pogreshan izbor, neracionalno rasipanje novca uz vechito strahovanje kad/shta ce da krene naopako sa njim... Shto se tiche toga da bolje startuje sa semafora od manuelnog - onog momenta kad mene sa semafora oduva auto slichne konstrukcije i snage sa automatskim menjachom - ja vadim vozachku dozvolu i iz mesta je uzhinam kao svojevremeno partizanski kuriri pisma Neko pomenu kako je automatika sad toliko usavrshena da daje bolje performanse od manuelnog. Moguce, ali to se odnosi na par egzotichnih brendova tipa Ferrari, ili VW/Audi ili BMW koji ugradjuju sofisticirane menjache "sa sve" ruchicama za promenu brzina smeshtenih iza volana, ali ti menjachi nisu automatski u smislu u kojem se ovde pricha o automatskom menjachu iz ovog Jeep-a (206 vec napisao ranije o kakvoj se automatici tu radi). Oni su razvijeni kao takvi da bi se dala josh veca kontrola vozachu u smislu negubljenja vremena za potezanjem ruchice menjacha i pada koncentracije, a to je za vozacha nekog Ferrarija od kljuchne vazhnosti, bash kao i u F1 odakle je "patent" i preuzet. Dakle, daleeeeko su automatski menjachi kakvim ih ovde spoznajemo i o kojima, uostalom, i duskutujemo, od ovih super-sofisticiranih reshenja koji pojedinschno koshtaju koliko i jedan dobar polovan auto ovde... Kad bi mogao da sebi priushtim jedan auto sa takvim automatskim menjachem (najradije M5 sa SMG II ) - onda OK, ne bih se dvoumio, ali je on dijametralno suprotan automatskom menjachu u autu koji iza sebe ima 150-ak k km sa konstrukcijskim reshenjima i izradjenim po tehnologiji iz '90 i neke i ima isto toliko veze sa tim modernim automaticima bash koliko ima i vecina chlanova foruma sa pomenutim Amerikancima...

          Pozz
          http://www.bmw.tv

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #50
            Originally posted by zoranbg
            neki dzojstik naprimer?.Video sam neku mercedesovu "futuristicku studiju" sa dzojstikom...
            Nije samo Mercedes, nego svi rade na takvim projektima. Baš nedavno je i Citroen napravio koncept verziju C5-ice sa upravljačem koji liči na one na avionima gde su sve upravljačke komande na tasterima pod rukom. Stići će to i u serijske modele mnogo brže nego što svi vi mislite...[/quote]

            Stani malo, kasnis i ti i Citron celu deceniju ... i MB.. necu da spominjem ko je napravio, vreme je dovoljno. To sto mislis da znams je nista racunajuci na sve inside info koji kruze oko nekih od nas.

            Nama koji smo onako necivilizovani i mlatimo rulkama i nogama, menjachem kao kuvarica vrajachom, mozda si u pravu , shvatam tvoje rezone dok spominjesh fast food.. ali zapamti, fast food nije na ceni i sve se vishe tretira otpadnom hranom.
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • bluealek
              CBC Član
              • 10.11.2004
              • 85
              • Beograd

              #51
              Overspeed, što se stavki 1. i 2. o kojima pišeš tiče radi se samo o činjenici da su automatski menjači toliko retki u ovoj zemlji da nije bilo interesa da se servisi specijalizuju za njihovo servisiranje. U Americi je recimo rutinska stvar popraviti ili zameniti automatski menjač, do te mere da oni sa viškom vremena i entuzijazma to rade u "kućnoj radinosti". Tamo su manuelni menjači skuplji od automatskih .

              Dakle u pitanju je isključivo lokalna specifičnost. Što ne znači da će ti zbog tog saznanja biti lakše ako nešto sa njim krene naopako . E, sad dolazimo do ključnog pitanja, a to je VEROVATNOĆA da će nešto krenuti naopako. Slušajući te zastrašujuće priče o kvarovima automatskih menjača koje se i ovde pričaju i ja sam ozbiljno strahovao po tom pitanju pre kupovine auta, ali sam iz relevantnih izvora dobio uveravanja da učestalost kvarova na automaticima nije ništa veća nego na manuelnim menjačima. Dakle, oni možda jesu komplikovaniji za popravku, ali nema razloga za strahovanje da ćeš uopšte doći u situaciju da moraš da ga popravljaš. 206 možda ovu tvrdnju neće smatrati nimalo utešnom s obzirom da je on jedan od onih izuzetno retkih kojima se automatski menjač stvarno pokvario, ali sad nešto paničiti pred mogućnošću kvara automatskog menjača bilo bi jednako sumanuto kao, recimo, smatrati da moraš da napraviš na kolima blindirani krov kako bi se zaštitio od mogućnosti da ti padne komadić meteorita na glavu .

              Što se tiče ekonomskih aspekata, odnosno toga koliko auto sa automatskim menjačem više potroši goriva od istog takvog sa manuelnim, smatram da dobitak u komforu daleko nadmašuje tu investiciju. Postoje faktori koji opravdavaju i mnogo veće razlike u potrošnji, komfor ili funkcionalnost pojedinih automobila sasvim mogu da opravdaju veću investiciju. Da nije tako NIKO ne bi kupovao automobile sa motorima većim od 1300 kubika, džipove da i ne pominjem.

              Što se tiče "užinanja" vozačke dozvole, mnoge sam već doveo u tu situaciju, pa nemoj da trčiš pred rudu . Mnogo mi nekako slatko da sa "kamiončetom" izbezumljujem te turirajuće klince u raznim nabudženim Golfovima, Astrama, Pežojčićima, CRX-ovima i sličnim govancima .

              Nemam ja ništa protiv takvih iracionalnih pristupa vožnji kakav većina vas ovde fura, svet je pun fetiša i iracionalnosti na sve strane. Ni travestiti nisu "ostvareni" dok se ne smontiraju u žensku odeću i to mi je jednako jasno kao i potreba da se doživljava orgazam "kontrolisanjem" automobila. Ima samo jedan mali problem sa takvim pristupom, koji će vremenom postajati sve veći problem, a to je...

              ...činjenica da je mamlaz Vujanić sa svojom ekipom "saobraćajnih stručnjaka" spremio takav orvelovski novi zakon o saobraćaju da će u najkraćem roku vozači biti ili pretvoreni u 100% poslušne zombije kojima je oduzeta svaka inicijativa i specifičnost u ponašanju za volanom, ili će onima koji pokušaju da se odupru zombiranju u najkraćem roku biti trajno oduzeta vozačka dozvola. Možda misliš da ćeš naći zaobilaznice, ali veruj mi, sistem je vrlo morbidno osmišljen i SVE su predvideli, ne možeš ga zajebati. Čak sam i ja sa svojim vozačkim navikama prilično ugrožen, a kamoli vi ovde. Država se sprema da nam svima postavi ultimatum tipa "ili ćete automobile doživljavati samo kao prevozno sredstvo da stignete od tačke A do tačke B, ili ih nećete uopšte voziti" . Možda će neki radije izabrati i da ih uopšte ne voze, ali mislim da će većina ipak zaključiti da ne mora da bude tako loše da nam uskoro uvedu "autopilote" koji će nam omogućiti da, dok auto sam strogo poštujući sva pravila hita ka cilju, mi odgledamo neki film na DVD-u .

              Ne kažem da mene takva sumorna perspektiva baš oduševljava, ali sam bar na vreme počeo da učim da cooliram i da u novim okolnostima pronalazim ono realno i moguće. Prvi korak u celoj toj priči je što sam batalio maštarije o "ljutim drumskim makinama" i prešao na džipove - onog trenutka kad siđeš s asfalta slobodan si čovek i murije nema ni u tragovima .

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #52
                http://www.blocket.se/search?caller=kbl ... t&offset=0

                Sad u ovom trenutku samo na jednom sajtu u Svedskoj 7212 automobila sa automatskim menjachima traze novog vlasnika.


                oko 5% skuplji kad su bili novi, sada 20% ispod cene u odnosu na manuele istog stanja... zeznes se da ga kupis i posle neznas sta ces sa njim.. jbg. ovde ljudi vole sami da kontrolishu auto, nije samo Balkan u pitanju.

                Bilo koji forum da se napravi glasanje bice oko svega 5% koji su pristalice automatskih menjacha i to iz potrebe ne iz zadovoljstva
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • dfast
                  CBC Senator XXL
                  • 26.05.2005
                  • 1302
                  • Hoofddorp NL /Bgd

                  #53
                  Mislim da je to stvar licnog dozivljaja i afiniteta. Imao sam prilike da vozim sluzbeno Toyotu LandCruiser automatik neko vreme, oko 4l turbo dizel, i kao kad sednes za bilo koji drugi auto treba ti malo vremena da se prilagodis, pritom ne mislim na menjac nego uopste, da bi imao potpuno jasnu procenu i da bi sigurno vladao vozilom. Kad se naviknes/prilagodis onda vise nije problem ni ubrzavanje ni preticanje. Sto se tice razlika u preformansama, uzmite samo fabricke podatke istog modela sa istim motorom i videcete da su ubrzanja i potrosnja na strani manuelnog. Lakoca voznje je na strani automatika, lepo je kad na uzbrdici stojis i sklonis nogu sa gasa, ne drzis kocnicu, a auto stoji, lupis ga po gasu a on samo zaurla i ode. Za sportsku voznju naravno manuelni, bilo je pokusaja da se automatik ubaci u sportska takmicenja upravo zbog gubljenja vremena pri saltanju. Kod pritisnutog kvacila auto ne vuce, sto mu smanjuje ubrzanje makar i na deo sekunde sto je vrlo vazno u takmicenju. Zato se doslo do saltanja na "dugme".
                  Tako da je po meni sve stvar zelje i dozivljaja voznje, nije mi bio problem da vozim automatika kao ni manuelca, moze se divljati i sa jednim i sa drugim, moze se stici od A do B i sa jednim i drugim, pa sad ko sta voli.

                  Comment

                  • M-power
                    Moderator
                    • 10.01.2005
                    • 10060
                    • Bg; Banovo Brdo
                    • CorsaC, astra H,

                    #54
                    Kod mene nema predrasuda oko toga. Znaci vozio sam i vozim i jedan i drugi sto na autu sto na motoru.
                    Znaci jasni ste mi i jedni i drugi...znaci ovako.
                    Gust mi je da na BMW-u 7-mici vozim automatski menjac dok na trojci ne bi mogao ni da ga zamislim.
                    Isto tako mi je gust sto vozim scooter od 50ccm sa automatskim menjacem ali isto ne bih mogao da zamislim nekog R-a sa njim (zamisli tek to )
                    Znaci posto jurcam sad jos tezim da vozim M3 i nekog R-a tj manual
                    ....a dok dodjem do penzije....ij ima vremena
                    To date there has never been a faster car built for the public road and,
                    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #55
                      M >> Natavno da je 7-mica oko 2000 Kg i da je oko 6Kg/ks upravo to o shemu pricas, sa tom masom , klizi a kickdown ti daje osecaj da letis jer cimne u trenutku shaltanja te dobijes osecaj da je odnos KS/KG puno manji

                      E, sad zamisli jednu 7-micu sa 3-4 Kg na KS , da li je i dalje automat prioritiran
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • M-power
                        Moderator
                        • 10.01.2005
                        • 10060
                        • Bg; Banovo Brdo
                        • CorsaC, astra H,

                        #56
                        Pa zato sam i rekao na 3-ci ne bih mogao da ga zamislim. Znaci jednu 7-micu koja nije za cimanje i maltretiranje stvarno me mrzi kroz grad da je saltam, a isto tako i divljam pa mi ne treba manual.
                        To date there has never been a faster car built for the public road and,
                        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                        Comment

                        • zoranbg
                          CBC Senator XXL
                          • 23.03.2005
                          • 4098
                          • Rooster's Hill , Beog
                          • Grande Punto 1.2

                          #57
                          http://www.blocket.se/view/5969566.htm? ... c=1&city=3

                          ovom bi oprostio sve ...nema veze sto je automatik.....taman da se i ja igram džojstikom....pazi samo 1500 evra!!
                          što nepuste full uvoz što što
                          Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                          Comment

                          • djukic
                            CBC Senator XXL
                            • 27.03.2005
                            • 2526
                            • Beograd

                            #58
                            vreme i nacin promene brzine kod automatika je moguce kontrolisati. I ja vozim skutere, i veliki je gust po gradu jurcati (50-60Km/h) sa sa automatikom dok veci i jaci motor... e to je za onih 5-6 brzina 200km/h
                            https://t.me/pump_upp

                            Comment

                            • srle1
                              CBC Senator XXL
                              • 08.02.2005
                              • 320
                              • Beograd

                              #59
                              Čini mi se da u vezi ove priče treba spomenuti još neke stvari - zašto je u Americi dominantan automat a u Evropi ručni menjač.Američka tj. US putna mreža je znatno drugačija od evropske, putevi su drastično širi,brzine kojima se vozi su znatno manje a automobili znatno većih kubikaža i lakše trpe automat a o potrošnji goriva se nije razmišljalo.U takvim uslovima automat je "lakše" rešenje i ima svrhe koristiti ga TAMO.Za prosečnog tupana je sasvim dovoljan - okreneš ključ,ubaciš u D i auto ide - jeftinije i lakše da se nauči,a i što manje znaš to bolje...

                              Međutim u Evropi je drugačije - putevi su drastično uži,sa manje traka,krivudavi,vozila su znatno manjih kubikaža a brzine kojima se vozi veće i samim tim se kao optimalno rešenje nameće ručni manjač.U Evropi je bitan faktor i potrošnja koja je na strani ručnog menjača.

                              Što se mene tiče,kod nas osim za GSP autobuse i taxi, automatski menjač = ortopedsko pomagalo



                              Ko leti vredi, ko ne leti ne vredi!

                              Comment

                              • djukic
                                CBC Senator XXL
                                • 27.03.2005
                                • 2526
                                • Beograd

                                #60
                                Polemika oko izbora menjaca je besmislena. Stav da u americi ima sirokih puteva, ravnih... Pa sta ce ti automatik u toj varijanti ubacis u petu i peglas. Podjednako vozim i automatik i manuelni menjac. U svakodnevnoj upotrebi automatik mi je jednostavniji. Odrzavanje mi je jeftino jer ga prakticno i nema do remonta. Prvi auto sa automatikom sam slucajno izabrao i dobio sam ga u zameni.
                                Nisam deda al sam puno presao i nazalost u 90% slucajeva koristim auto za posao a ne za zabavu.
                                Probao sam da vozim BMW E34 isti motor i u jednoj i u drugoj varijanti. Cak smo i na crtu isli iz zezanja i gle cuda lik me sa manuelnim odrao u startu ali kasnije se shebao u pozeskoj (uzbrdica) oko saltanja i tu sam ga sustigao. Sigurno da mu je auto malo zivahniji od mog ali kad se mi u zivotu svakodnevnom trkamo?
                                Kada bih kupovao u ovom trenutku nov auto (veci) sigurno bi izabrao neku automatik opciju. Gledao sam skoro test na BK neki merc 270 CDI automatik gde Andrija Kolundzic kaze da se oseca kasnjenje automatskog menjaca, da se oseca oklevanje.... Ali opet kad ja vozim auto kao andrija pa cak i kad Andrija vozi auto u zivotu kao na testu?
                                Oba menjaca su dobra, kad dodje vreme za generalni remot i jednog i drugog puno bolja opcija je uzeti pristojan polovan menjac i terati dalje. U Srbiji tvrdim iz licnog iskustva nema majstora ni za jedan ni za drugi menjac.
                                Automati ili manuelni = zavisi od situacije=90% vremena automatik=10% vremena manuelni...
                                https://t.me/pump_upp

                                Comment

                                Working...
                                X