Buseni diskovi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #76


    @ Nitrouspower:

    'Ajde da malo na stvari sagledamo iz druge perspektive. Puno njih (nas) se nije slagalo sa tvojom idejom o razbushivanju, ti si ipak isterao svoje i OK, to je tvoj izbor. Mi smo imali na umu neke loshe posledice koje takav jedan postupak mozhe da proizvede, ti si bio siguran da loshih posledica nece biti. Srecan sam shto ih do sad nije bilo, shto ne znachi da se ne mogu desiti u odredjenom trenutku kad razbusheni elementi budu iznenada izlozheni visokom stresu, shto su uglavnom kritichne situacije u saobracaju, odnosno oni momenti kad je pucanje kochionog diska, npr. najmanje shto ti treba u zhivotu... To je opasnost koje si, nadamo se, svestan.

    Sa druge strane, shta si ti dobio razbushivanjem diskova i korpe? Kolika si poboljashanja dobio shto se efekta kochenja tiche? Jesi li merio vreme (sekunde) i predjeni put (metre) do zaustavljanja pri kochenju sa 60, ili 100 km/h pre i posle razbushivanja, i koliki si napredak ostvario razbushivanjem u tom pogledu? Jesi li poboljshao efikasnost kochnica u smislu boljeg hladjenja? Jesi li izvrshio vishestruka uzastopna kochenja maksikalnom silom i merio fading efekat kochnica? Koliko je efekat manje izrazhen nakon razbushivanja? Koliko bolji auto generalno gledano imash sad nego ranije? Koliko je on sigurniji nakon razbushivanja diskova i korpe, po tvom mishljenju i zashto je to tako?

    Poshto mi nismo mogli da uvidimo koje ce prednosti biti tvojih postupaka, ili smo smatrali mnogo vazhnijim da ukazhemo na njihove loshe strane, mogao bi da odgovorish na ovde postavljena pitanja i ukazhesh na konkretne prednosti i pozitivne efekte koje je razbushivanje diskova i korpe imalo. Ove odgovore narochito "dugujesh" ljudima koje sada hrabrish da rade isto, da bar znaju ZASHTO ce to da rade.
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • Nitrouspower
      CBC Veteran
      • 11.06.2006
      • 107
      • NIS

      #77
      Nikakva merenja nisam obavio,ali obzirom da sam svakog dana vozio taj auto na uglavnom istim lokacijama mogu da napravim poredjenje kako kocenja tako i ubrzanja(klizanja lamele).Izvinjavam se ovom prilikom ako sam pogresno shvacen. Nije mi namera da nanosim zlo i da sirim dezinformacije.Sve sto ja hocu je da poboljsam performanse svog auta.
      Nema smisla da se trkas sa mnom,izgubices...

      Comment

      • spanjeli
        CBC Senator XXL
        • 17.09.2005
        • 532
        • Nis

        #78
        Jedna od interesantnijih tema...i kako se pokazalo sve to busenje posle ovoliko vremena?
        Originally posted by Sheta_Junior
        Tata izadje iz kola, pogleda pored puta jarak, katakombe, ali vidi da ce da prodje. Digne BX-a na najvisi stepen i polako ga spusti pored puta, prodje kroz jarak, digne ga na put, stane na put, spusti citrica, i nastavi put, a svi ljudi iz kolone aplaudiraju!

        Comment

        • monkey
          CBC Senator
          • 14.11.2006
          • 286
          • Porec, Hrvatska

          #79
          vidio sam neki dan sliku od SERIJSKIH diskova na NOVOJ corvetti zo6 nakon malo intenzivnije upotrebe na stazi i ljepo se vidi kako su poceli pucati oko rupica... a kako ce ovo zavrsit, pitaj boga...

          Comment

          • Nitrouspower
            CBC Veteran
            • 11.06.2006
            • 107
            • NIS

            #80
            Slikacu sutra diskove.Presao sam vise od 25000km.Pregledao sam ih proslog meseca detaljno(skidao ih)i sve je bilo ok.
            Nema smisla da se trkas sa mnom,izgubices...

            Comment

            • X9
              CBC Senator XXL
              • 28.06.2005
              • 3179
              • Wien-Sabac
              • RX-8 i X-9

              #81
              ma samo busi covece...
              inace ja cu biti jos jedan u nizu koji ce pokusati da te odgovori od busenja korpe i zamajca..ako zelis da smanjis masu zamajca onda ti busenje nije pravi nacin a verujem da je to razlog sto to hoces da radis..za diskove moram da kazem da ja to gledam ovako..da bi postigao nesto tj.imao bolje kocenje treba ti veca kociona povrsina,medjutim povecanjem kocione porsine povecava se i trenje koje u ovom slucaju je ok,ali i toplota kao nus produkt...ako mislis da jednostavnim busenjem ces tu toplotu odvesti sa diska u vazduh varas se..ili mozda ne
              "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

              No ROTOR no MOTOR...

              Comment

              • dfast
                CBC Senator XXL
                • 26.05.2005
                • 1302
                • Hoofddorp NL /Bgd

                #82
                Koliko ja shvatam ove radove, covek eksperimentise i to na svome autu. Pritom ima iskustva sa metalom a auto je ipak za svakodnevnu upotrebu a ne za stazu. Isto tako redovno prati stanje tih busotina sto bi se reklo da je oprezan i gradi svoje licno iskustvo. Da li sve to ima smisla mozda cak ni on ne moze da nam kaze, mozda su nam za to potrebna neka merenja. Diskovi su bili novi a ne neki utanjeni i slabasni a precnici busenih otvora i nisu nesto veliki.
                U ponudi postoji gotovih diskova, lamela da ne pricam od kakvih materijala i oblika, a pre niki dan videh aluminijumski zamajac. Problem su samo cene ovih delova koje su paprene.
                Pokusavam da kazem da covek nesto radi i prenosi svoja iskustva, za razliku od mnogih koji recimo samo imaju da pitaju.

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #83
                  A sta mislis zasto se i ljudi koji se profesionalno bave tuningom i masinskom obradom, izbegavaju zezati sa slicnim stvarima? Jer NE ZNAJU pouzdano da to nece imati kontraefekte.

                  Poenta je sto covek radi nesto za sta neko sigurno zna koje posledice moze da nosi jer ima iskustva s time, a on eksperimentise ne znajuci tacno sta moze da podje kako ne treba i nadajuci se da ce sve biti u redu, a povrh toga i nema neku jasnu ideju i cilj ZASTO tacno to radi?

                  Sta mislite zasto je cena busenog zamajca paprena? Da li iko razmislja o tome KOLIKO opterecenje trpi zamajac od 5kg koga zarotirate na 6000rpm? I onda uzmete i krknete par rupa na neka mesta koja ste onako odokativno ocenili da bi, eto, tu moglo da se busi?

                  Iako nikako ne preporucujem da se diskovi buse, ajde donekle i razumem zasto se to radi, makar ima nekog efekta za deglaziranje plocica, ali busenje korpe i zamajca? Cista glupost, nista manje od toga.

                  Na taj i takav nacin kako on eksperimentise sa busilicom, ne stice se iskustvo vec oziljci.
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • vega
                    CBC Senator XXL
                    • 21.02.2006
                    • 324
                    • Beograd

                    #84
                    Svaka njemu cast sto radi, eno na temi o pakovanju calibre nema ni jednog negativnog komentara... nema niko nista protiv njega (sto bi imao) ali je bitno da naglasi da to busenje rotirajucih delova tako od oka nije pametno! Ne zbog njega samog (on je resio da izbunari taj zamajac i to ce i uraditi) nego zbog ostalih koji citaju forum.
                    Ima mladjane populacije, busilica u spajzu, u jugu tankih 45 konja- valj'o bi koji vise pa jos svojih ruku delo... a posle piskas na kateter
                    ... and then the damn thing gone wild!

                    Comment

                    • Nitrouspower
                      CBC Veteran
                      • 11.06.2006
                      • 107
                      • NIS

                      #85
                      Lepo ste primetili da ovo citaju i oni manje iskusni,tako da moram da upozorim sve pocetnike u tuningu da ovo sto ja radim nije ni malo naivno i da dobro razmisle pre nego sto uzmu busilicu u ruke.Ja ovo radim na sopstvenu odgovornost i sto bi rekli u nekim TV emisijama NE POKUSAVAJTE OVO KOD KUCE!!! A buseni zamajac izgleda ovako.Primeticete sigurno da su rupe male (buseno je sa 4mm,a upustano sa7.5mm).Nije mi cilj da olaksavam ni bolje hladjenje vec odvodjenje prasine i bolje trenje zbog brijajuceg efekta,uz minimalno oslabljivanje samog zamajca.
                      Nema smisla da se trkas sa mnom,izgubices...

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #86
                        Meni u celoj prici oko busenja zamajca nije jasno sledece:

                        - kako si zakljucio da imas problem sa nakupljanjem prasine na zamajcu, i kako kvantifikujes i meris dobitak koji si, navodno, dobio busenjem istog?
                        - kako mislis da povecas trenje na zamajcu busenjem rupa?
                        - na koji nacin si odredio da bi BAS TU gde si napravio rupe, trebalo busiti?
                        - kako zakljucujes da je to sto si uradio "minimalno oslabljenje", otkud to znas? Kako znas da nisi oslabio neku kriticnu tacku na zamajcu koji samo ceka da pukne zbog toga?
                        - na kraju, kako znas da vec nemas pukotina na zamajcu? Mislis da nemas zato sto ih okom ne vidis?

                        Eto, argumentovano odgovori na to pa ti priznajem da nisam u pravu i da si uradio dobru stvar.
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • spanjeli
                          CBC Senator XXL
                          • 17.09.2005
                          • 532
                          • Nis

                          #87
                          Vidi,oko busenja diskova sam mogao i da shavatim zasto si to radio(odvodjenje toplote,bolje kocenje,opasniji izgled,pale se klinci kad ti vide auto,ovo ono...) i ako mislim da realno nisi dobio nista vec da je to tvoj subjektivni osecaj,ali stvarno mislim da to sto si uradio zamajcu nece izaci na dobro,on ce se vrteti na nekih 6000rpm a ti si mu napravio 6 potencijalnih izvora nesrece,i samo se zamisli da li si nesto dobio REALNO,samo si nepotrebno oslabio strukturu materijala,a da ne pricam o tome da od odvodjenja prasine i sl. nema nista Samo treba da shvatis da ovim sto radis ne ugrozavas samo sebe vec i ostale ucesnike u saobracaju,mislim sve bi bilo ok da ti je auto namenjen samo za stazu,tj za trke, ali ovako svaki dan u saobracaju...

                          ALI ,ne bih bio posten a da ne kazem da mi je drago sto sve sto radis iznosis ovde jer je to jedno super iskustvo(barem za mene,oduvek sam razmisljao da li se mogu napraviti perforirani diskovi u kucnoj radinosti i kako ce se to pokazati), tako da mu ti dodjes kao neka emisija na discavery-ju
                          Originally posted by Sheta_Junior
                          Tata izadje iz kola, pogleda pored puta jarak, katakombe, ali vidi da ce da prodje. Digne BX-a na najvisi stepen i polako ga spusti pored puta, prodje kroz jarak, digne ga na put, stane na put, spusti citrica, i nastavi put, a svi ljudi iz kolone aplaudiraju!

                          Comment

                          • Nitrouspower
                            CBC Veteran
                            • 11.06.2006
                            • 107
                            • NIS

                            #88
                            Originally posted by 206
                            Meni u celoj prici oko busenja zamajca nije jasno sledece:

                            - kako si zakljucio da imas problem sa nakupljanjem prasine na zamajcu, i kako kvantifikujes i meris dobitak koji si, navodno, dobio busenjem istog?
                            - kako mislis da povecas trenje na zamajcu busenjem rupa?
                            - na koji nacin si odredio da bi BAS TU gde si napravio rupe, trebalo busiti?
                            - kako zakljucujes da je to sto si uradio "minimalno oslabljenje", otkud to znas? Kako znas da nisi oslabio neku kriticnu tacku na zamajcu koji samo ceka da pukne zbog toga?
                            - na kraju, kako znas da vec nemas pukotina na zamajcu? Mislis da nemas zato sto ih okom ne vidis?

                            Eto, argumentovano odgovori na to pa ti priznajem da nisam u pravu i da si uradio dobru stvar.
                            Ocekivao sam od 206-ice da se javi,ali zaista nisam ocekivao ovako nebulozna pitanja.Resio sam da ti ipak odgovorim na pitanja,ali malo drugacije nego sto si ocekivao. -Kako ti znas da nemas problem sa odvodjenjem prasine? -Kako dobijam povecanje trenja busenjem rupa sam vec obijasnio u predhodnom postu,a ako i dalje ne razumes napravi test kao sto sam ja pa ce ti biti jasnije. -Iskoristio sam postojece rupe za korpu kao vodilju. -Kriticne (TACKE) kao sto ih ti nazivas ne postoje na rotirajucim delovima,vec oblasti koje su izlozene naprezanju vise nego druge. -Znam da nemam pukotina po nacinu na koji zvoni kada se udari ,isto kao i zeleznicar,a to znam zato sto imam iskustva za razliku od tebe koji se bavis samo teorijom koju si procitao na internetu po belosvetskim satovima.Ne kazem da to nije dobar nacin za edukaciju ali samo ako to znanje sprovedes u praksu,to jest svojim rukama napravis ono sto ti je na pameti!
                            Nema smisla da se trkas sa mnom,izgubices...

                            Comment

                            • 206
                              Admin od ispočetka :)
                              • 09.12.2004
                              • 9548
                              • Beograd
                              • 206

                              #89
                              Nebulozna pitanja...aha, dobro.

                              Znas da nema pukotina i oslabljenih tacaka tako sto kucnes i imas iskustva s time...Odlican test, jednostavno nepogresiv. Sto nisi bacao pasulj, isti bi zakljucak izvukao.

                              Ne vidim dalju poentu rasprave i bilo kakvog drugog argumentovanog doprinosa ovoj temi.

                              A sto se tice sprovodjenja MOG znanja u praksu, i pravljenja svojim rukama onoga sta mi je na pameti, onog trenutka kada TI svojim rukama budes napravio pola onoga kao ja ( a u to ne racunam busenje korpe i zamajca), onda ces moci nesto da kazes.

                              Do tada, lupaj u zamajac, vidi da li je pukao...Pobogu.
                              The difference between men and boys is the price of their toys

                              Comment

                              • Nitrouspower
                                CBC Veteran
                                • 11.06.2006
                                • 107
                                • NIS

                                #90
                                A ti si verovatno snimao rengenom jer je to jedini naucno priznati metod,ili ni to nije dovoljno za tvoje visoke kriterijume tipa ja sam najpametniji?
                                Nema smisla da se trkas sa mnom,izgubices...

                                Comment

                                Working...
                                X