za centriranje zamajca je najidealnije ovako lezaj mora knap da udje u centralnu rupu na zamajcu,jos ako je moguce da bude razradjem ili koristen da sto lakse se okrece,pustis zamajac da se zaustavi i na to mesto sa donje strane gde se zaustavio zabusi se mala rupica kao i sto je fabricki zabusivan,pa probas ponovo jer na mestu gde je najtezi on prodje pa se vrati na to mesto a za diskove,rupice su 4.5mm a frezenkovane 8mm
Buseni diskovi?
Collapse
X
-
Da, koliko sam ja upucen balansiranje se radi na masinama za tu namenu i to na nekoliko hiljada rpm...Skupo jeste ali se ne bi ja zezao sa tim, nisam bas strucan da izracunam ali veoma mala masa moze na velikim obrtaijma da napravi ozbiljan problem tj da dovede do ostecenja lezajeva kroz odredjeni vremenski perioda u najgorem slucaju moze doci do ozbiljnih vibracija i do havarije.
Comment
-
-
evo jedna laksa skica, nadam se da je jasno, dobra ti je ideja ali se nemozes osloniti na otpor lezaja.
Kad napravish ovako i postavis niskofrikcione lezajeve na naznacena mesta mozes se pouzdati u metodu.
Ako zavrtis zamajac da se okrece, 1rps , stace za oko 10 minuta.
Oznacis, donju tacku, ponovis sve ukupno 3 puta proceduru.
Uzima vremena ali bude idealno.
Trebaju ti 4 lezaja sveukupno sa po dva sa svake strane zamajca.Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
iskreno za balansiranje zamajca mi je trebalo oko po sata dok sam ga idealno centrirao i ne jednom,tri puta sam ga skidao dok nisam dobio ono odgovarajucu tezinu,vozim ga 30-ak hiljada bez problema,na oko 3500 rpm se oseti sitna vibracija,ali tako je bilo i na originalnom zamajcu,ali neznam tacno na koliko obrtaja,evo slika diska
ko na nas krene iz mesta je naje&o
a sto nas je vise,jaci smo
Comment
-
-
Naravno kad si koristio lezaj kao sto pricas da si i odradio balansiranje "napamet". Nisi ispunio uslove da to bude kako treba odatle i rezultat.
Na meni je da sprecim pogresan izliv informacije te mi nije bilo tesko da napravim skicu kako i sta TREBA , nisam ni postavio skicu zbog tebe vec zbog drugih koji bi se eventualno dali na posao oko toga te da ih sprecim da urade kao ti.
Prebrzo zaustavljanje diska ukazuje da nisi radio na adekvatnoj mashineriji.Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
ovo sa balansiranjem je totalno logicno da teza strana ide dole,verovatno da nije 100% idealno ali je meni zavrsilo posao,a i diskovi su buseni rucno i rucno sam uradio razmeru,pa ako nije odlivak diska idealan nisu ni rupice,jer sam radio razmeru po sirini postojecih kanala i sve do jedne rupice su na sredini kanala za hladjenje,i ne smeju ici vece rupice 4.5mm,trebale bi cak i manje,imao sam priliku da vidim fabricki disk kao moj i istim redosledom je i tamo izbuseno sa rupicama od 4mm i frezenkovane sa radijus frezerom nisu obicnom burgijom,a vidjao sam na alfama obicne diskove samo busene nisu ni frezenkovane rupice ali su 3mm i ima ih u dva reda u cik-cak
jeste ventilirajuci nego je zardjao posto stoji dugo auto se ne vozi,a i ne radi se obican od 24mm sirineko na nas krene iz mesta je naje&o
a sto nas je vise,jaci smo
Comment
-
-
Dobro vidis, nije ventilirajuci.
@ljube-kugla:
Nije mi jasno sta se postiglo tim rupama po takvom disku ? A procitao sam celu temu...
Ako je do olaksanja celih kola, mislim da nije mnogo postignuto ?!
Da nije, mozda u pitanju bolje hladjenje ? E, tek to mi nije jasno... na punom disku?!
Da, i molim te, pojasni kako si uspeo da izgubis 4 kg na zamajcu? Sta je ostalo od njega, to me prvenstveno zanima ?
Unapred zahvalan na odgovorima....
Comment
-
-
@prolupator
nije obican disk,a i nisam bas toliko lud da ne znam sta sam radio,ventilirajuci je disk 256x24mm od calibre 2.0,a zamajac je obradjivan sa zadnje strane do motora,ukopan je skoro 10mm,neznam napamet,ali sam ga stavio na vagu pre obrade i posle obrade,sa 11kg na 7kg,to je provereno na moja tri auta koji se i dan danas voze bez ikakvih problema i vibracija,nemojte me praviti ludim ako niste upoznati sa metalostrugarskim cakama,nije na svim automobilima debeo zamajac i tezak,ali ja nisam imao priliku da nadjem laksi a posto imam strug bilo mi je jednostavnije i brze da ga obradim nego da lutam po otpadimako na nas krene iz mesta je naje&o
a sto nas je vise,jaci smo
Comment
-
-
posto je zamajac napravljen os sivog liva (gusa) razmisljao sam jer ne sme se previse obradjivati da ne bi puko i razleteo se,da ga napravim od celika od brodskog lima koji je na toj dimenzji daleko laksi a zubcanik samo prebacim i danas sutra i i nisam,ali na alfi cim malo otopli da mogu da radim napolju olaksavam sve zamajce kojih ima dva motor<---+--->menjac,alfa 75,za sad je 1.6 ali ce se praviti nsto daleko jace,i na svu tu doradu kratki prenos olaksani zamajci i naravno buseni ventilirajuci diskovi koji ce biti najverovatnije oko 280x24ko na nas krene iz mesta je naje&o
a sto nas je vise,jaci smo
Comment
-
Comment