Gume - iskustva, proizvodjaci ...

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TETAK
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 3034
    • Čačak, Srbija

    Svašta nešto čovek ovde sazna......
    Npr. da je u Bosni(i Hercegovini), trakcija relativna stvar i zavisi od korelacije zakona fizike i stava medjunarodne zajednice, materijalizovane u liku(i delu) gospodina Lajčaka!
    Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

    Comment

    • veljko
      CBC Senator XXL
      • 30.01.2006
      • 476
      • Backi Jarak, NS
      • Volvo V50 DRIVe

      eh izgleda da polako izbegavamo dokazivanje za tezu da auto koci u

      m/s2

      da rezimiramo

      Jednako ubrzano kretanje

      Pri ovom kretanju brzina ravnomerno raste. U svakoj jedinici vremena tokom kretanja
      brzina poraste za istu vrednost. Veličina koja izražava taj porast naziva se ubrzanje.
      Ubrzanje pokazuje koliko poraste brzina u jednici vremena. Ubzanje se obično
      označava sa a pri čemu je osnovna jedinica - m/s2

      Jednako usporeno kretanje
      U ovom slučaju brzina se ravnomerno smanjuje. U svakoj jedinici vremena tokom
      kretanja brzina se smanji za istu vrednost. Veličina koja izražava to smanjenje naziva se
      usporenje ili negativno ubrzanje. Usporenje pokazuje koliko se smanji brzina u jednici
      vremena.


      ali

      Jednoliko kretanje je takvo kretanje kod koga je brzina stalna (konstantna) tokom vremena.


      Nejednoliko kretanje je takvo kretanje pri kome je brzina promenljiva tokom kretanja.

      Posebni oblici ovakvog kretanja su jednako ubrzano i jednako usporeno kretanje.

      krivolinijsko kretanje bi zakomplikovalo stvar tako da necu da kopiram tekst

      dakle kocenje nije jednako usporeno kretanje i samim tim se nemoze definisati kocenje kao negativno ubrzanje od 1 G

      moze se reci (ali ne generalno za svaki automobil vec samo za superautomobile) da sile koje nastaju pri kocenju i u jednom momentu mogu da iznose 1G ali samo kocenje nemoze se oznaciti kao jednoliko usporeno kretanje i samim tim izrazavati u

      m/s2

      ali receno je
      i to je tako za svaki auto, pogon ionako nema uticaja u fazi kocenja, a kocenje razvija ubrzanje (tj negativno ubrzanje- usporenje) reda 10 m/s2 ili oko 1g.
      dalje

      moj tekst :

      ako su kocnice ispravne, zadnje gume jednako istrosene, volan naravno upravljen napred, a svi ostali uslovi idealni ( raspored tereta npr. no, da ne cepidlacim)
      pri bilo kakvom kocenju ( i rucna)
      automobil nece napraviti piruetu niti bocno proklizati

      nema razloga za tako nesto
      -------------------------------------------------------------------
      tvoj tekst:

      tacno ali irelevantno za diskusiju/temu.
      he he, pa ja sam to napisao iz razloga


      garantovano ce prvo zadnje gume izgubiti trakciju i garantovano ce zadnji kraj vozila pokusati da "pretekne- obidje" prednji kraj vozila tj pocece auto da rotira oko prednje osovine.
      ...
      potpuno isti mehanizam delovanja, je kada na suvom /mokrom recimo vozite 60km/h i naglo povucete rucnu (koja zablokira zadnju osovinu).

      dogodice se pirueta oko prednje osovine, tj zadnji kraj auta ce biti izbacen sa prethodne putanje kretanja. ...
      nemoj da mi vrdas

      zanosenje auta levo - desno prilikom kocenja
      - Nejednak pritisak u pneumaticima
      - Zaprljanost kočionog ulja
      - Mogućnost da je zaribao jedan od kočionih cilindara
      - Zamašćene obloge kočnica
      ...optika, lezajevi, zglobovi, upravljac a i strah



      dalje

      vidim da se ne razumemo uopste.
      ubrzanje je fizicka velicina, i kao takva opisuje promenu stanja kretanja.
      ja pricam o ubrzanju pri kocenju, nema nikakvog dodavanja gasa (efekta motora).
      desnu nogu skines sa pedale gasa i desnom stisnes kocnicu.

      ubrzanje je negativno, ima matematicki negativni predznak.
      ili si odustao od teze da je kocenje negativno jednoliko ubrzanje izrazeno u m/s2

      ili nastavljamo dalje

      tako je ali to negativno ubrzanje nije kao iz one definicije, gore navedene

      ti govoris o kocenju ali ga izrazavas u jedinici koja nema veze sa kocenjem

      kad bi ubrzavali auto brzinom koja je jednaka otporu vazduha u datom momentu i kad bi kasnije oduzeli gas i zanemarili trenje tockova, gravitaciju ... i uzeli u obzir samo otpor vazduha
      verujem da bi tada dobili i ubrzanje i usporenje u m/s2


      i na kraju

      jednom mi se desilo dok sam cackao radio, a tadasnjoj fiat pandi, pri nekoj brzini od 60 - 80 km/h,a ja daleko iza kolone
      kolona spred mene se zaustavila

      i ja dizem pogled
      i kocnica do daske ( i jos da sklonim dasku pa da se lepo zaustavim, al ajd)

      i panda koci, i skripi , i skripi i traje celu vecnost i na srecu sto je verovatno u trenutku stiskanja papucice smer bio malko udesno i ja blago promasujem auto ispred sebe, udaram u ivicnjak, preskacem, i klizim kroz travu i stajem jedno metar ispred reklame za pumpu - TOKO,
      pravac ispred sadasnjeg rodica u NS na putu za temerin pre autoputa

      znaci nema ni zanosenje ni piruete
      nicega ( put suv na srecu, al da je vlazan mislim da bi udario u reklamu)

      tako da
      kada na suvom /mokrom recimo vozite 60km/h i naglo povucete rucnu (koja zablokira zadnju osovinu).

      dogodice se pirueta oko prednje osovine, tj zadnji kraj auta ce biti izbacen sa prethodne putanje kretanja. ...
      nisam povukao rucnu ali ipak mislim da je komplikovanije kad je stisnuta papucica

      a i za rucnu imam primer

      nemorate verovati ali svojim sam ocima video ( na klisi) kako lik vozi auto a zadnji karj blokiran i tockovi "skakucu", sad dal je rucna ili sta drugo... ali on je krenuo uz most prema centru, jbg, nisam video dal je prosao i spustio rucnu na mostu
      tako da ...
      nije napravio piruetu
      verujem da to ste je dodavao gas nema nikakve veze, posto ga je zadnji kraj usporavao, a i da je oduzeo gas, samo bi se zaustavio bez piruete

      sad me samo interesuju samo dokazi

      - da li se kocenje izrazava u m/s2 sa negativnim predznakom, netrazim da mi dokazujes tvrdnju
      i to je tako za svaki auto, pogon ionako nema uticaja u fazi kocenja, a kocenje razvija ubrzanje (tj negativno ubrzanje- usporenje) reda 10 m/s2 ili oko 1g.
      posto neverujem da mozes naci dokaz, al ako imas - odlicno

      - da li dolazi do piruete pri naglom kocenju ukoliko imate napred nove gume a ne pozadi - sa vozilom na prednju vucu

      - da li auto radi piruetu ako povucete rucnu ( u voznji naravno)

      naravno
      volan je pravo i ne cima se a kocnice su idealne, a raspored tereta - levo - desno u odnosu na uzduznu osu auta je idealna, nema bocnog vetra i ostale zaebancije da ne navodim, znaci samo inercija, kocenje i gravitacija

      Code:
      [url]http://polj.ns.ac.yu/files/osnpoljtehnike/poglavlje3.pdf[/url]
      Bolje biti sretan nego pametan

      Comment

      • vujke
        Admin
        • 29.09.2004
        • 1673
        • Mladenovac
        • Daewoo Lanos 1.5SX

        Sunce vam zarko..ode skrol

        Diskutujete o idealnim uslovima da biste pobili teoriju koja treba da se primeni u uslovima daleko od idealnih a to je klizavo, sneg i led. U uslovima snega i leda na putu, u gotovo 99% slucajeva necete imati idealno ravan put, isti nagib podloge na oba tocka, isto opterecen auto po uzduznoj osi. Svi ste doziveli da tada pri kocenju auto pokazuje tendenciju da se 'uvije' pri kocenju a razlog je sto se zbog gore pomenutih uslova jedan tocak 'otkaci' pre drugog. To je situacija koja ako treba da se primeni sa vecom silom kocenja i mnogo brze dovodi do okretanja auta.

        Svi koji smo vozili sa letnjim gumama smo zbog toga vozili sporije, opreznije, 'pipali' kocnicu da bi iskorigovali auto.
        Naravno da mozemo da vozimo sa letnjim gumama zimi, ali cilj zimskih guma je da mozemo da zadrzimo veci % navike u voznji po klizavom kao po suvom uz dovoljnu marginu bezbednosti koju sa letnjim gumama nemamo cak ni uz redukovanu brzinu kretanja.

        Nekoliko puta u vise tema je dokazano da su zakon sve cetiri zimske gume zimi, bolja (zimska) sara na zadnjoj osovini radi bezbednijeg zaustavljanja a bolja na pogonskoj osovini za vucu po klizavom.
        Vase je samo da proverite koliko imate para i da odlucite sta vam je kompromis.
        Bolji bi vam bilo da je ovde kraj teme
        while(!asleep()) {sheep++;}

        Comment

        • prolupator
          CBC Senator XXL
          • 02.09.2005
          • 3968
          • Zemun

          Pa... bilo bi bolje da tema nastavi u pravom smeru...
          Inace, obojica su u pravu.

          Predlazem da jedan uzme deblju, a drugi duzu motku i da mlati onog drugog.. pa ko duze izdrzi
          Tako nekako mi izgleda i diskusija brick vs. veljko.
          OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

          prolupator.mojblog.rs

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            da li se kocenje izrazava u m/s2 sa negativnim predznakom
            da. pa naravno. (pogledaj u neki rezultat merenja kocnica).
            sta bi ti ocekivao, da za kocenje koje jeste ubrzanje (ili usporenje ako ti je lakse) postoji neka specijalna zasebna merna jedinica.

            a (je uvek oznaka za ubrzanje) je uvek i jedino moguce u okviru SI sistema izraziti u jedinici m/s2.

            bez obzira da li je otpor vazduha, dodavanje gasa, kocenje, guranje misicima ili bilo sta sto u jedinici vremena dovodi do prome brzine kretanje.

            definicija, aksiom. ne dokazuje se.
            1g je oznaka za ubrzanje od 9.81 m/s2 (da ne ulazimo sada u geografsku sirinu posto i to utice na vrednost).

            a (ubrzanje) ili g (izrazeno u jedinicama gravitacionog ubrzanja Zemlje) ima vrednost - nesto (brzina se smanjuje, usporava), vrednost + nesto (brzina se povecava, ubrzava), =0 (brzina je konstanta, ravnomerno kretanje).

            svako kretanje je opisano i uvek vazi a=v/t (ili delta V/delta t).

            kocenje JESTE ubrzanje, izrazava se u m/s2, i ima negativni matematicki predznak.

            ne znam sta bi tu moglo da zbunjuje, to su osnovni pojmovi, koji su opste prihvaceni.

            sto se tice 1g ili 4g, iako to tebi mozda izgleda cudno, obican auto danas glatko postize ubrzanje pri kocenju od -1g bez ikakve muke.

            koliko koji model mozemo da pogledamo izmerene podatke (ili kataloge) i potpuno je irelevantno da li je 0.97g pri kocenju, 1.06g ili 0.89g.

            poenta je da je uzbrzanje (kocenje) toliko snazno i tako velike sile postoje na dodirnoj povrsini guma- podloga da je nuzno pozeljno da postoji dovoljno velika trakcija da se guma pri kocenju ne dovede u stanje blokiranja tocka, odnosno klizanja.

            pri klizanju, prakticno nema ubrzanja (usporenja), tj nema kocenja i auto nastavlja da se krece po inerciji pravolinijski bez (ioel bitnog) smanjenje brzine.
            pri tome potpuno se gubi upravljivost volanom.


            da li dolazi do piruete pri naglom kocenju ukoliko imate napred nove gume a ne pozadi - sa vozilom na prednju vucu

            - da li auto radi piruetu ako povucete rucnu ( u voznji naravno

            pod 1, da.

            pod 2, da.

            uvek dolazi do piruete kada god PRVO blokira tj prokliza zadnja osovina, dok se prednji tockovi jos okrecu.

            zasto, vec je objasnjeno u delu sila trenja kotrljanja vs sila trenja klizanja.

            da bi se taj nezeljeni dogadja sprecio, UVEK se auto podesava u fabrici da pri kocenju UVEK prvo proklizaju prednji tockovi, (prvi se blokiraju) a tek nakon toga zadnji.

            to se postize namernim oslabljivanjem zadnjih kocnica (peti cilindar).

            prednji ili zadnji pogon je nebitan tokom kocenja jer ti iskljucis motor (skidanjem noge sa pedale gasa) kao pogonsku silu.
            prakticki kao da motor uopste ne postoji.

            sve probe sa kocenjem mozes da izvedes i tako da postignes neku brzinu ugasis motor ili menjac u ler, i uvek ce se auto ponasati tacno u skladu sa zakonima fizike i trenutnom trakcijom gume i podloge.

            izbor guma napred - pozadi po osobinama je bitan da se zadrzi fabricki setup, da blokada tocka pri kocenju pozadi uvek bude kasnije od blokade prednjih.

            to prevedeno, znaci da zadnji tockovi moraju da se jos okrecu kada su prednji vec blokirani. to znaci, da zadnji tockovi moraju da imaju bolju trakciju sa podlogom od prednjih.
            to znaci da zadnje gume moraju da budu takvih osobina da ostvare bolji kontakt sa podlogom.

            kako je, kod prosecnog auta, ionako debalans masa pa je zadnji kraj laganiji od prednjeg dodatni hendikep, guma pozadi mora da bude mnogo boljih osobina od prednje po pitanju trakcije.

            u suprotnom slucaju, bolja trakcija napred a losija nazad doci se pri kocenju do blokade prvo zadnjih tockova i time do prelaska iz kotrljanja u klizanje. (tj do ubrzavanja, povecavanja brzine kretanja zadnjeg kraja vozila).
            istovremeno prednji tockovi se jos kotrljaju i time je sporiji prednji kraj vozila.

            rezultat delovanja je da zadnji kraj vozila se krece brze od prednjeg kraja vozila, tj nastaje moment sila koji tezi da zarotira vozilo oko vertikalne ose.

            ili jednostavnije receno dolazi do piruete.


            taj mehanizam, zakonitost se uvek dogadja kada god sila kocenja, koja se zahteva (jakim pritiskom na pedalu), postane veca od sile trenja kotrljanja.

            drugim recima, sto jace stisnes kocnicu lakse dolazi do blokade i klizanja.
            i sto je losija podloga lakse dolazi do blokade.
            i sto je losija osobina gume (koeficijent trenja) lakse dolazi do blokade.

            lakse= pri manjim silama, pri manjem zahtevu za ubrzanje (usporenje, kocenje).
            pri manjim brzinama kretanja.

            iliti drugacije, sto se brze kreces i sto jace stiskas pedalu kocnice rastu sanse da nastane blokada tocka i klizanje.

            sve sto sam ti naveo, a ti citirao, se odnosi na situaciju dobra prednja losa zadnja guma, i tada UVEK dolazi do piruete.
            i na suvom, i na mokrom i na snegu i po ledu... samo se razlikuje brzina kretanja/ jacina kocenja kada ce se to dogoditi.

            po ledu vec sa slabasnim kocenjem, po suvom tek sa jakim panik kocenjem.

            ako ti je jednostavnije za sagledavanje kretanja, bicikl je najbolje ogledno sredstvo. a potpuno bezbedno.

            vozis bicikl i kocis samo zadnjom kocnicom. zadnji kraj pokusava da "obidje" prednji kraj, bicikl otklizava i pocinje pirueta.

            naravno, ti ne dozvolis da padnes, pri tom i na vreme pustis zadnju kocnicu.
            moment inercije bicikla je mali pa se lako iskontrolise.

            ili kada gledas trke motocikala. zadnji kraj obilazi prednji, i dolazi do pada.
            zadnji tocak izgubio trakciju sa podlogom.
            nikada prednje tocak ne obilazi prednji. motocikl i bicikl su zadnji pogon, ali to opet nema veze sa kocenjem, i ponasanjem vozila pri kocenju.

            posto su te stvari odavno savladane sto se teorije (a i prakse) tice, svi koji se razumeju u problematiku strogo preporucuju da UVEK nebitno koji je pogon ( 2, napred ili pozadi ili 4) gume sa boljom trakcijom budu montirane pozadi.

            bolja trakcija znaci guma sa boljim osobinama prema podlozi.

            zimi to znaci letnje napred a zimske pozadi.

            leti suprotno, to znaci zimske napred a letnje (bolje za leto) pozadi.

            i samo i jedino tada auto ima postavku dinamike voznje pribliznu fabrickoj nameri konstruktora.

            naravno, najbolje je 4 gume identicnih osobina, i tada je auto najpriblizniji onome sto je konstruktor zeleo da postigne.

            tacno je da zimske napred a letnje pozadi nude varijantu da se lakse krene iz mesta, da se uopste pokrene auto.
            zimi nikada se ne krece pod punim gasom do poda, prakticno nikada se ne dostigne +1g ubrzanja pri polasku.

            ako je vec situacija da auto sa stanjem guma kakvo je napred i prednjim pogonom nije u stanju da se pokrene, ocigledno je da takav auto nije vise za voznju za date uslove podloge. za bezbednu voznju.

            auto sa takvim gumama koji nije u stanju da se pokrene nece biti ni u stanju da zakoci kada zatreba.
            takav auto je za parkiranje dok se A- ne zamene gume za ispravne (za klizavu podlogu namenjene),
            B- dok se podloga sama ne popravi po osobinama (recimo otopi sneg ili osusi ako je kisa).

            slick/celava bez sara guma je najbolja guma po pitanju prijanjanja sa suvom podlogom jer ima najvecu povrsinu dodira.
            ali zato, malecno kisice, u kapima i ta guma je neupotrebljiva.

            zaustavljanje /kocenje/ auta je najtezi manevar u voznji koji postoji, najzahtevniji po pitanju guma. i po suvom i po mokrom i po ledu.
            bas zbog toga Michelin, Dunlop, Continental, Pirelli, .... i ostali strogo preporucuju bolje gume pozadi bez obzira na pogon.

            sve sto ovde razmatramo moze da se pronadje na njihovim sajtovima, i mozes da se licno uveris da postoji takva preporuka.

            niegde neces naci varijantu koju zagovaras- napred dobre gume pozadi lose zimi.
            razlozi su vec navedeni, fizicka zakonitost raspodele sila koja dovodi do rotacije vozila oko vert ose/ piruete.
            i to vazi za sve proizvodjace vozila, sve proizvodjace guma, sve vrste puteva, sve vrste podloga...uvek mora da guma sa boljom trakcijom prema podlozi bude pozadi ako se vec nema 4 dobre gume.

            mislim da je ovo jako vazna tema, i da moze puno toga da spreci kada do sire populacije stigne informacija.
            nazalost, i mnogi vulkanizeri kao profesionalci ne poznaju dovoljno tematiku guma pa pogresno i stetno savetuju musterije.

            ako ima jos nesto nejasno, @Veljko imamo PP za vise detalja.

            da ne kvarimo skrol citaocima, mada ne znam da se to moze ikada pokvariti
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              neeee
              A sta cemo mi navijachi , za koga da navijamo ako se prebaci na PP

              Shala, pisite, drzite se teme na za mnoge nejasnom nivou , to su ovi sto se bune

              Uvek ima neko kome je tehnicka informacija potrebna.

              Edutativnost, OK, samo, skratite malo postove, vise kracih umesto 5 citata i 5 odgovora u jednom, na to se bune
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • Dren
                CBC Senator XXL
                • 24.08.2005
                • 1068
                • Sarajevo

                Originally posted by zec
                Originally posted by Dren
                Originally posted by zec
                Pireli P400

                P400 nije all-season guma... Ljetna, sa osvrtom na kisu...
                Dok se ne vrate i dok ne stigne novi mish:
                Na gumi pise M+S
                a to ne bi trebalo da bude letnja guma ili ja gresim.
                Provjeri, moje P400A (Aquamille, mislim), su sve samo nisu zimske, ako na njima zaista pise M+S, onda ja to shvatam kao reklamni fazon, ili neku all-season vatijantu... Kada joj vidis saru, potpuno je jasno da ona moze biti zimska, ali samo u Splitu, i to ako ne padne snijeg (onaj koji se uhvati na cesti preko 2 cm)...
                Ne bas zima

                U toj klasi i dimenziji sasvim pristojna guma, bolja od mojih ocekivanja, ali sam vec stavio prave M+S (sa pahuljicom) Pirelli Winter Carving... Za svaki slucaj... Prosla zima je bila slaba, ima da zapada ove godine...

                ZIMA

                Comment

                • veljko
                  CBC Senator XXL
                  • 30.01.2006
                  • 476
                  • Backi Jarak, NS
                  • Volvo V50 DRIVe



                  Improper steering in vehicles equipped with antilock brakes (ABS) can send the vehicle veering dramatically out of control, the AAA Foundation for Traffic Safety has found. "When drivers are about to hit something, they often panic, jam on the brakes, and jerk the wheel," says David K. Willis, president of the AAA Foundation for Traffic Safety. "If the car has antilock brakes it will respond to the extreme steering and run off the road."

                  The AAA Foundation for Traffic Safety tested cars with and without antilock brakes. At 35 mph, a panic stop combined with a violent jerk of the steering wheel caused an ABS-equipped car to dart across two lane widths, enough to send the vehicle into oncoming traffic or off the roadway. The same action in a car without antilock brakes locked the wheels so the car skidded forward in the lane but hit the obstruction.

                  "In a study of crash records the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) found that ABS cars had more single-vehicle, run-off-the-road crashes than cars without ABS," Willis says. "The cars without ABS had more crashes with other vehicles, pedestrians, and cyclists." For this reason, automobile insurers such as USAA and Allstate have announced that discounts for ABS equipped vehicles will cease. Research shows no substantial difference in claims between vehicles equipped with ABS and those without.


                  ukratko, ameri su pre nekoliko godina dokazali da su neiskusni vozaci sa abs-om prouzrokovali vise nesreca sa izletanjem iz trake nego ostali bez abs-a

                  ali naravno

                  Antilock brakes are lifesavers when used correctly. The key to effective usage is practice. Practice in a safe, open parking lot. Accelerate to 35 or 40 miles per hour, and brake hard. Knowing how your car responds in an emergency can prevent panic steering.
                  Bolje biti sretan nego pametan

                  Comment

                  • Vocko
                    CBC Senator XXL
                    • 25.04.2005
                    • 4556
                    • nBGd

                    Kakve sad ovo veze ima sa svime onim sto je napisano gore ?

                    Comment

                    • veljko
                      CBC Senator XXL
                      • 30.01.2006
                      • 476
                      • Backi Jarak, NS
                      • Volvo V50 DRIVe

                      pa lepo, lik je naglo zakocio
                      nema piruete
                      a i pise da je covek cimao volanom

                      a amerikanci kad naprave istrazivanje, a sami znamo zasto su jako strogi, ubi ih osiguranje i naplata stete

                      tako da prosto nemogu da poverujem da neko tvrdi da se pri kocenju desava pirueta odnosno da se auto rotira ako je volan usmeren pravo


                      da. pa naravno. (pogledaj u neki rezultat merenja kocnica).
                      sta bi ti ocekivao, da za kocenje koje jeste ubrzanje (ili usporenje ako ti je lakse) postoji neka specijalna zasebna merna jedinica.

                      nemogu nikako da pronadjem neki rezultat merenja kocnica

                      tako ako bi bio ljubazan da ga postavis ovde, stvarno nemogu da pronadjem

                      mislim
                      nasao sam nesto slicno ali je suvise komplikovano i ima gooomila formula, parametara i na kraju nepise
                      -a = XXX m/s2

                      tvoja definicija mi je jasna ali nesto ne drzi vodu posto mi polemisemo u kocenju a ti si opisao
                      samo jednako usporeno kretanje - sto kocenje nije - imamo prinudno trenje
                      malo diskovi, malo guma po cesti

                      to nije kugla koju smo sutnuli silom od 100N i cekali da stane
                      onda bi imali tako jednostavnu racunicu i tada bi mogli da zanemarimo trenje i izrazimo i ubrzanje i usporenje u m/s2
                      kocenje JESTE ubrzanje, izrazava se u m/s2, i ima negativni matematicki predznak.

                      ne znam sta bi tu moglo da zbunjuje, to su osnovni pojmovi, koji su opste prihvaceni.

                      jednako usporeno kretanje je negativno ubrzanje
                      kocenje o kojem mi vodimo polemiku to nije . znaci naglo ( panik ) kocenje i izrazavnje u m/s2

                      a sfera interesovanje je
                      panik kocenje i pirueta
                      panik kocenje i izrazavnje u m/S2
                      i pri kretanju -potezanje rucne kocnice i navodno okretanje auta, bez cimanja volanom

                      samo to

                      sto se tice primera za motocikliste

                      pa naravno da pri padu ide zadnji kraj napred,
                      ili mozda ne
                      prednji kraj ide nazad zato sto je zapeo za pistu, ili travu, a nekad samo proklize... uopste se ne okrene
                      a opet nekad napravi haos u kotrljanju
                      c c c

                      kad bi zadnji kraj pretekao prednji u kocenju na pravcu ( po logici piruete)
                      pa tog vozaca bi trazili u gledalistu jbt

                      a zasto sam naveo idealne uslove, kad je rec o kocenju,

                      pa iz prostog razloga da nebi morao u nekom narednom postu da ponovo navodim kako bi mogli da zanemarimo vozaca, ili da dodamo suvozaca, kako bi izbalansirali strane posto bi to verovatno bio razlog za zanosenje ili eventualno piruetu
                      Bolje biti sretan nego pametan

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        pa lepo, lik je naglo zakocio
                        nema piruete
                        a i pise da je covek cimao volanom
                        jel se ti salis kada ovo napises, u kontekstu teme.

                        lepo pise ABS, a to znaci da tocak NIJE blokirao, i NIJE bilo jakog kocenja upravo zato sto ABS onemogucava jako kocenje koje prevazilazi silu trenja kotrljanja.

                        zato je izmisljen, da spreci klizanje auta usled blokade okretanja tocka.

                        dodatno, gde pise da su na tom autu pozadi celave gume montirane ?


                        ne razumem kako ne zelis da prihvatis realno stanje koje nastaje upotrebom guma razlicitih osobina.

                        [/quote]
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          -a = XXX m/s2
                          naravno da ne pise. odakle ovakva negacija fizicke velicine ?

                          ubrzanje se oznacava sa a. to je fizicka velicina.

                          i pise se samo a.
                          kao sto se temperatura pise samo t ( a ne -t).

                          dakle, a= - xxx m/s2
                          ili a= + (koje se ne pise u matematici) xxx m/s2

                          ili a=0.

                          ako je ovo tesko prihvatljivo, mislim da obojica gubimo vreme za daleko visi stepen ulaska u materiju Njutnove mehanike.

                          jednako usporeno kretanje je negativno ubrzanje
                          svako kretanje sa promenom brzine u intervalu vremena je ubrzanje ( sa negativnim ili pozitivnim predznakom).



                          kocenje o kojem mi vodimo polemiku to nije . znaci naglo ( panik ) kocenje i izrazavnje u m/s2
                          molim obrazlozi. kojim mernim jedinicama ti oznacavas naglo kocenje (ili ne naglo kocenje, svejedno).
                          ili jednostavnije smanjenje brzine vozila po bilo kom osnovu.

                          a sfera interesovanje je
                          panik kocenje i pirueta
                          panik kocenje i izrazavnje u m/S2
                          i pri kretanju -potezanje rucne kocnice i navodno okretanje auta, bez cimanja volanom
                          ok.
                          ja sam dao obrazlozenje.
                          ti smatras da je to nekorektno (sa stanovista nauke-teorije), ok.
                          obrazlozi desavanja pri kocenju.
                          obrazlozi koja fizicka velicina opisuje kocenje, i u kojim jedinicama se izrazava.
                          obrazlozi delovanje rucne kocnice (na zadnjim tockovima se podrazumeva) , dakle prednji slobodni za okretanje zadnji koceni tockovi koji blokiraju.
                          volan zanemari, kao da ne postoji, da je fiksiran, znaci auto je kruto telo (najlaksi slucaj matematicki za opisivanje).


                          da se podsetimo tema je da li, i zasto, bolje gume nazad.
                          ili napred. a imamo 2 dobre i 2 celave gume (letnja je zimi uporediva sa celavom gumom po osobinama).

                          zasto jedno, zasto drugo.

                          koju kombinaciju bi ti preporucio, i zasto ?

                          da li fabrike automobila i fabrike guma pogresno razumeju tematiku kada insistiraju (i u praksi naprave auto) na preporuci pozadi uvek bolje gume.

                          i za to ako moze obrazlozenje, gde grese fabrike i inzenjeri konstruktori.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            nemogu nikako da pronadjem neki rezultat merenja kocnica

                            tako ako bi bio ljubazan da ga postavis ovde, stvarno nemogu da pronadjem
                            za pocetak slucajno odabrano-
                            Reno Twingo aktuelni model

                            kocenje- zaustavni trag- usporavanje

                            brzina (km/h)- predjeni put (metri)- ubrzanje ( g)

                            100

                            pri min. opterecenju na hladno
                            43.7, -0.90
                            pri max opterecenju na hladno
                            44.3, -0.89

                            pri max opterecenju na toplo
                            45.8, -0.86


                            brzina 180km/h
                            pri minimalnom opterecenju na hladno
                            74.4, -0.89

                            100km/h

                            po suvom kocka
                            50.6, -0.78

                            po mokrom asfaltu+ led
                            131.6, -0.30

                            g= 9.81 m/s2 gravitaciona konstanta


                            sportski podesene kocnice

                            Porse 911 turbo

                            100km/h suvo
                            hladne kocnice 33.5m
                            tople kocnice 34.5m


                            itd....svaki model auta ima neke svoje brojke, ali su uvek sve brojke u istim fizickim velicinama, uvek po istim matematickim formulama, uvek omogucavaju direktno poredjenje -jednoznacne.

                            najlakse je izmeriti kocnice stopericom (elektronskom radi preciznosti i ponovljivosti merenja).
                            vreme u sekundama.

                            lako se izracuna ubrzanje (usporenje).

                            a= (Vo-V)/ izmereno t
                            pri cemu se V izrazava u SI jedinicama, znaci m/s.

                            iz t se opet lako izracuna predjeni put s pri kocenju.

                            ljudima je lakse razumljivo poredjenje kada su dati metri, zato se koristi najcesce podatak o kocenju u tom obliku.

                            inace, je isto korektno i da se kocenje daje u sekundama.
                            malo teze je da se prihvati podatak tipa treba mi 4.2 sekunde od 100 do 0, ali to je subjektivna stvar.
                            matematika je i dalje tu.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • veljko
                              CBC Senator XXL
                              • 30.01.2006
                              • 476
                              • Backi Jarak, NS
                              • Volvo V50 DRIVe

                              Originally posted by sw.brick
                              pa lepo, lik je naglo zakocio
                              nema piruete
                              a i pise da je covek cimao volanom
                              jel se ti salis kada ovo napises, u kontekstu teme.

                              lepo pise ABS, a to znaci da tocak NIJE blokirao, i NIJE bilo jakog kocenja upravo zato sto ABS onemogucava jako kocenje koje prevazilazi silu trenja kotrljanja.
                              [/quote]

                              The same action in a car without antilock brakes locked the wheels so the car skidded forward in the lane but hit the obstruction.

                              u igri su 2 auta

                              i ni jedan nije napravio piruetu
                              Bolje biti sretan nego pametan

                              Comment

                              • Ogi
                                CBC Senator XXL
                                • 07.10.2007
                                • 309
                                • Beograd
                                • Hyundai i30 1,4

                                Danas sam bio do vulkanizera i nove TG621 gume, dimenzija 155/70R13 kostaju 2350 dinara. Znaci, smesno. Odem dalje i vidim Michelin, ista dimenzija preko 4000 dinara komad. Mislim se ja, sigurno se ne isplati kupiti Michelin za te pare u odnosu na Tigar, posebno sa malom kilometrazon koju prelazim i 90% voznje u gradu, jednom, dva puta godisnje odem na neki put... a i vozim mali auto... a svi hvale Tigar gume, za te pare...

                                Jedino ako nadjem nesto do 3500 dinara sa montiranjem i balansiranjem a da je bolje od Tigra... ako ne, onda cu verovatno uzeti Tigar...

                                I svaki put kada odem kod vulkanizera mi isti tupe kao sto pumpam gume na toliko koliko pumpam (onoliko koliko kaze proizvodjac automobila) kad' "po nasim putevima treba pumpati sve na 2), kao to sto su oni napisali je za njihove puteve a ne za nase......

                                Comment

                                Working...
                                X