I za kraj jedno pitanje za Boost-a:
Cemu uopste plivajuci zamajac kada je lamela sa oprugama odradjivala isti posao? Odnosno sta se dobilo sa uvodjenjem zamajca (posto ja nikako nemogu da provalim evo i danas sam provozao ta dva auta)?
Oscilacije obrtanja spojnichk osovine, samim tim oscilacije supcanika menjaca su smanjene. Ranije su TD motori lomili menjache , danas lome zamajce (jeftinije - na zapadu uvek je Srbija izuzetak dok je Shabac u opticaju)
Originally posted by djukic
Peugeot 406 1.9TD (klasican dizel sa interkulerom)
Citroen berlingo 2.0HDI (CR dizel sa plivajucim zamajcem)
Ima razlike koju neosecash jer je plivajuci zamajac dosta tezi.
Kako god, menjachi su tishi sto ukazuje na manje opterecenje nepovoljnim silama.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Pravilo 1, nestiskati pun gas ispod 2300-2400 rpm na cetvrtacima.
ja menjam brzine izmedju 2000-2500 za II i III (ponekad oko 3000)
posto sam dosta nov sa ovom materjom i motorom, molim za malo objasnjenje. Peugeot 206 2.0 HDi presao 110000. Mislim da mi je cela prica dosta bitna... kako da ga vozim
1. Ako vam izbezumljena supruga resi da izadje iz kola u voznji (uz pretnju razvodom), znajte da niste jedini, meni se to redovno desava.
2. Danas je Petak. To je dan kada se Beogradjani vracaju kuci.
3. Ima jedan grad, a pored je Beograd.
Za laganu voznju i niska opterecenja nije bitno u kojim si obrtajima.
No, zelis li ubrzati ostrije gledaj da pri saltanju padnes u sledeci stepen prenosa na ne ispod 2300 rpm.
To je sva filozofija.
Eb ga, ja sam sebi prekjuce ubio menjach, muka me bila da saltam i krenem da poteram jednog Audija 2,7T nesto chipovano od BSRa i pritisnem ga na 2000 rpm , 490Nm i paff, leva poluosovina se vrti na prazno unutar diferencijala nesto puklo
Da nisam bio lenj, da sam presalto nebi dobio tako agresivne pulseve bez blokade momenta jer po programu nemam blokadu momenta u 4-5 brzini.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
He, he, he.... ja 7 godina vozim korektno jer drukcije ne znam
Ako mi padne broj obrtaja dok saltam, dzabe sam krenuo
Inache mi se skoro raspala skroz lamela i sagoreo druk Bilo mesa na njoj ali...
U principu sta ti je danasnja politika auto industrije... Ako ne kupish OPET novi auto na svakih 5 godina na lizing desice ti se straaaashna havarija
E tad te spljackaju
A cena automobila je visoka zato sto se kupuje na kredit... Danas da dodjesh sa keshom pljunuli bi te jer si jedan u milion
znate i sami da se dieseli danas vrte u vece obrtaje nego li stari posto je bilo nemoguce varirati vreme ubrizgavanja prema obrtajima.
hm, pa ne bih se složio.
stari Golf dizel se vrteo glatko na 5,200 rpm.
isto tako je imao to što navodiš kao nemogu?e, vreme ubrizgavanja je u funkciji obrtaja- metod upravljanja u VE Bosch pumpi. (samo je bilo mehani?ke prirode a danas elektri?ne)
sve to je ve? bilo rešeno polovinom 70tih godina.
uklju?uju?i i pitanje zamajca.
generalno,
nešto ne verujem da je danas problem upotrebiti materijal dovoljno otporan na pomenute impulse koji se stvaraju tokom procesa sagorevanja, koji su takvi ve? 100+ godina i prosto moraju da postoje.
logi?nije mi je opredeljenje fabrike da svesno napravi uredjaj tako da ima ograni?en vek trajanja, upravo koliko odgovara ciklusu zamene modela odnosno 3-4 godine ili 80,000-100,000km.
ko što re?e @ djukic, fabrike teraju da se kupi novi dizel, vozi 4 godine i baci usled o?ekivane skupe popravke havarije, doplati za novo itd...
ideal potroša?ke ekonomije, obezbedjen redovan kupac na zasi?enom tržištu...
lokomotive takodje imaju dizel motor, imaju obrtni momenat i pulseve neuporedivo ve?e, imaju isti 4taktni dieselov ciklus, ...da li imaju i iste kvarove zamajca
može se kad se ho?e i to pitanje rešiti
A ja mislio da su ipak uveli zamajce zbog napretka tehnike i poboljsanja voznih karakteristika. Kad opet pojeftinjenje troskova proizvodnje i povecanje profita.
Nego moze li se zamajac remontovati?
Prateci jednostavno frekvenciju sa senzora radilice vide se jasno oscilacije jer se frekvencija signala menja.
Na benzinskim motorima se moze solidno peglati i umirivati optimacijom paljenja u raznim uslovima rada motora, diesel jos uvek nema taj computing power te je izlozeniji havarijama na zamajcu tipa duple mase.
Dakle, plivajuci zamajci crkavaju zbog oscilacija u obrtajima radilice?
Jasno je da se benzincima bolje regulise paljenje zbog samih osobina goriva i lakse kontrole sagorevanja
Zasto je lose (po zamjac) sto danasnji motori imaju manje inertne mase? Opet zbog vecih oscilacija u obrtajima radilice?
Zasto je to problem izrazen samo za R4 motore? Ima li ga i na R6 i na V motorima? I, ako ne, zasto? Ima takvih zamajaca i na tim konstrukcijama, naravno, zar ne?
Ako oscilacije u obrtajima radilice poticu od regulacije paljenja, onda je to problem na svim motorima, nezavisno od konstrukcije i rasporeda cilindara?! Ili gresim?
Neam poima ni 1 odgovor, al mislim da pretpostavljam konacno resenje
Na malim obrtajima su redja paljenja smese(el to pog. puls?) tj. duzi je razmak izmedju njih i samim tim veca cimanja... i isto to, samo obrnuto, vazi za normalne obrtaje...
sam blizu?
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Sto vise cilindara to su paljenje u cilusu (720') cesca. Drugim rijecima - manji udari na radilicu, tj. manje oscilacije. Kod diesela koji po defaultu rade na niskim rpm je to jos izrazenije.
Jesam li u pravu?
Comment