Plivajuci zamajac

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #16
    Originally posted by djukic

    I za kraj jedno pitanje za Boost-a:
    Cemu uopste plivajuci zamajac kada je lamela sa oprugama odradjivala isti posao? Odnosno sta se dobilo sa uvodjenjem zamajca (posto ja nikako nemogu da provalim evo i danas sam provozao ta dva auta)?
    Oscilacije obrtanja spojnichk osovine, samim tim oscilacije supcanika menjaca su smanjene. Ranije su TD motori lomili menjache , danas lome zamajce (jeftinije - na zapadu uvek je Srbija izuzetak dok je Shabac u opticaju)

    Originally posted by djukic
    Peugeot 406 1.9TD (klasican dizel sa interkulerom)
    Citroen berlingo 2.0HDI (CR dizel sa plivajucim zamajcem)
    Ima razlike koju neosecash jer je plivajuci zamajac dosta tezi.
    Kako god, menjachi su tishi sto ukazuje na manje opterecenje nepovoljnim silama.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • forster
      CBC Senator
      • 24.04.2007
      • 244
      • Beograd

      #17
      Originally posted by BOOST
      Pravilo 1, nestiskati pun gas ispod 2300-2400 rpm na cetvrtacima.
      ja menjam brzine izmedju 2000-2500 za II i III (ponekad oko 3000)

      posto sam dosta nov sa ovom materjom i motorom, molim za malo objasnjenje. Peugeot 206 2.0 HDi presao 110000. Mislim da mi je cela prica dosta bitna... kako da ga vozim
      1. Ako vam izbezumljena supruga resi da izadje iz kola u voznji (uz pretnju razvodom), znajte da niste jedini, meni se to redovno desava.
      2. Danas je Petak. To je dan kada se Beogradjani vracaju kuci.
      3. Ima jedan grad, a pored je Beograd.

      Peugeot 206 2.0 HDi

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #18
        Za laganu voznju i niska opterecenja nije bitno u kojim si obrtajima.
        No, zelis li ubrzati ostrije gledaj da pri saltanju padnes u sledeci stepen prenosa na ne ispod 2300 rpm.

        To je sva filozofija.

        Eb ga, ja sam sebi prekjuce ubio menjach, muka me bila da saltam i krenem da poteram jednog Audija 2,7T nesto chipovano od BSRa i pritisnem ga na 2000 rpm , 490Nm i paff, leva poluosovina se vrti na prazno unutar diferencijala nesto puklo
        Da nisam bio lenj, da sam presalto nebi dobio tako agresivne pulseve bez blokade momenta jer po programu nemam blokadu momenta u 4-5 brzini.
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • g60
          CBC Senator XXL
          • 20.10.2006
          • 1011
          • Vrachar je majka ;)

          #19
          He, he, he.... ja 7 godina vozim korektno jer drukcije ne znam
          Ako mi padne broj obrtaja dok saltam, dzabe sam krenuo

          Inache mi se skoro raspala skroz lamela i sagoreo druk Bilo mesa na njoj ali...


          U principu sta ti je danasnja politika auto industrije... Ako ne kupish OPET novi auto na svakih 5 godina na lizing desice ti se straaaashna havarija
          E tad te spljackaju

          A cena automobila je visoka zato sto se kupuje na kredit... Danas da dodjesh sa keshom pljunuli bi te jer si jedan u milion

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #20
            znate i sami da se dieseli danas vrte u vece obrtaje nego li stari posto je bilo nemoguce varirati vreme ubrizgavanja prema obrtajima.
            hm, pa ne bih se složio.
            stari Golf dizel se vrteo glatko na 5,200 rpm.
            isto tako je imao to što navodiš kao nemogu?e, vreme ubrizgavanja je u funkciji obrtaja- metod upravljanja u VE Bosch pumpi. (samo je bilo mehani?ke prirode a danas elektri?ne)

            sve to je ve? bilo rešeno polovinom 70tih godina.
            uklju?uju?i i pitanje zamajca.

            generalno,
            nešto ne verujem da je danas problem upotrebiti materijal dovoljno otporan na pomenute impulse koji se stvaraju tokom procesa sagorevanja, koji su takvi ve? 100+ godina i prosto moraju da postoje.

            logi?nije mi je opredeljenje fabrike da svesno napravi uredjaj tako da ima ograni?en vek trajanja, upravo koliko odgovara ciklusu zamene modela odnosno 3-4 godine ili 80,000-100,000km.

            ko što re?e @ djukic, fabrike teraju da se kupi novi dizel, vozi 4 godine i baci usled o?ekivane skupe popravke havarije, doplati za novo itd...
            ideal potroša?ke ekonomije, obezbedjen redovan kupac na zasi?enom tržištu...

            lokomotive takodje imaju dizel motor, imaju obrtni momenat i pulseve neuporedivo ve?e, imaju isti 4taktni dieselov ciklus, ...da li imaju i iste kvarove zamajca
            može se kad se ho?e i to pitanje rešiti
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #21
              brick:

              Motori koji se danas prave imaju manje inertne mase nego ranije. Ni radilice na dieselima nisu vishe tako masivne kao sto su bile.


              dalje: kakva lokomotiva, o chemu prichash? kad se to pravilo da je 4 cilindra inline

              Jasno je i maloj deci da je problem vezan samo za 4 cilindrase.
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • bakara
                CBC Senator XXL
                • 29.01.2005
                • 977
                • nBGd

                #22
                Jedno pitanje u vezi zamajca;

                Da li je taj leteci zamajac karakteristican samo za common rail motore ili iste probleme imaju i TDI motori?

                Kako prepoznati dotrajali zamajac?
                pozdrav

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #23
                  Ima ga i na benzincima , stvar je da su otkrili da mogu da prave losije menjache koristeci plivajuce zamajce.

                  Zvekece kad izgubi moc apsorbacije .
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • djukic
                    CBC Senator XXL
                    • 27.03.2005
                    • 2526
                    • Beograd

                    #24
                    A ja mislio da su ipak uveli zamajce zbog napretka tehnike i poboljsanja voznih karakteristika. Kad opet pojeftinjenje troskova proizvodnje i povecanje profita.
                    Nego moze li se zamajac remontovati?
                    https://t.me/pump_upp

                    Comment

                    • RANK
                      CBC Senator XXL
                      • 28.02.2007
                      • 1635
                      • Beograd
                      • FIAT MAREA WEEKEND 1

                      #25
                      koliko ja znam, ne moze.
                      "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #26
                        Svaka tehnologija koja dolazi kao novitet je u cilju sto veceg profita, chim je usla u masivnu produkciju to je to.

                        Zaboravi na popravku.
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • prolupator
                          CBC Senator XXL
                          • 02.09.2005
                          • 3968
                          • Zemun

                          #27
                          Originally posted by BOOST
                          Prateci jednostavno frekvenciju sa senzora radilice vide se jasno oscilacije jer se frekvencija signala menja.
                          Na benzinskim motorima se moze solidno peglati i umirivati optimacijom paljenja u raznim uslovima rada motora, diesel jos uvek nema taj computing power te je izlozeniji havarijama na zamajcu tipa duple mase.
                          Dakle, plivajuci zamajci crkavaju zbog oscilacija u obrtajima radilice?
                          Jasno je da se benzincima bolje regulise paljenje zbog samih osobina goriva i lakse kontrole sagorevanja

                          Zasto je lose (po zamjac) sto danasnji motori imaju manje inertne mase? Opet zbog vecih oscilacija u obrtajima radilice?

                          Zasto je to problem izrazen samo za R4 motore? Ima li ga i na R6 i na V motorima? I, ako ne, zasto? Ima takvih zamajaca i na tim konstrukcijama, naravno, zar ne?

                          Ako oscilacije u obrtajima radilice poticu od regulacije paljenja, onda je to problem na svim motorima, nezavisno od konstrukcije i rasporeda cilindara?! Ili gresim?
                          OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                          prolupator.mojblog.rs

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #28
                            Originally posted by @
                            Neam poima ni 1 odgovor, al mislim da pretpostavljam konacno resenje

                            Na malim obrtajima su redja paljenja smese(el to pog. puls?) tj. duzi je razmak izmedju njih i samim tim veca cimanja... i isto to, samo obrnuto, vazi za normalne obrtaje...

                            sam blizu?
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • mirdza
                              CBC Senator XXL
                              • 14.03.2005
                              • 2437
                              • Katowice (PL) / Banja Luka
                              • AGP / W126

                              #29
                              Originally posted by prolupator
                              Zasto je to problem izrazen samo za R4 motore? Ima li ga i na R6 i na V motorima? I, ako ne, zasto?
                              R4 - paljenje smjese svakih 90' radilice
                              R6 - paljenje smjese svakih 60'

                              Sto vise cilindara to su paljenje u cilusu (720') cesca. Drugim rijecima - manji udari na radilicu, tj. manje oscilacije. Kod diesela koji po defaultu rade na niskim rpm je to jos izrazenije.
                              Jesam li u pravu?
                              Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                              Comment

                              • BOOST
                                Founder - Admin od Začetka
                                • 29.09.2004
                                • 8726
                                • Gislaved//Sweden
                                • SAAB 9000 AERO R; SA

                                #30
                                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                                move your mind

                                Comment

                                Working...
                                X