Tehnički pregled po novim pravilima

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sErGiO
    Moderator
    • 30.01.2007
    • 2769
    • Neko selo pored Beogr
    • Alfa Romeo 156SW

    Tehnički pregled po novim pravilima

    TEHNIČKI PREGLED VIŠE NEĆE BITI ISTI Automobil će morati na pregled pre registracije, a evo šta se neće tolerisati

    Fotografisanje tehničkog pregleda, obavezan katalizator u auspuhu, neoštećena šoferšajbna, odgovarajuće gume i kompletan pribor i prva pomoć, samo su deo novina koje će doneti zakon o bezbednosti saobraćaja čije se usvajanje očekuje do kraja ove godine.



    Između ostalog, ovaj zakon detaljno propisuje i kako će izgledati proces registracije automobila, među kojima je i fotografisanje tehničkog pregleda kako bi se izbegli fiktivni tehnički pregledi.

    - Uvođenje video-nadzora na tehničke preglede je vrlo bitno jer će se već jednom rešiti misterija da li je vozilo bilo na taheničkom pregledu i da li je na tom vozilu uopšte urađen tehnički pregled kakav bi trebalo da bude urađen po propisu, tačnije videće se ko savesno obavlja ovu bitnu funkciju - objašnjava za RTS Boris Borović iz Tehničkog pregleda.


    Godišnje u Srbiji zbog tehničke neispravnosti u 1.000 nezgoda čak 70 lica izgubi život.


    - Sigurno će taj sistem bezbednosti saobraćaja koji čine vozilo, put i vozač samim tim biti bolji i uspešniji u pogledu smanjivanja broja saobraćajnih nezgoda i stradalih na putevima - kaže Milan Vujanić iz Komiteta za bezbednost saobraćaja za RTS.


    Ništa bez foto dokaza


    Takođe, svaka naknadna prepravka ili preinačenje namene vozila, na primer iz teretnog u putničko i obrnuto, moraće da ima određeni atest i foto-prikaz.


    Tehnički pregledi u našem okruženju postaju sve stroži prilikom pregleda ispravnosti vozila, ali i izduvnih gasova. U Bosni i Hercegovini vlasnici kultnih vozila poput "golfa dvojke" biće prinuđeni da ga se odreknu ili da plate visoke ekološke takse za zagađenje i voze ga kao oldtajmere.


    U prilogu RTS, navodi se da u Srbiji postoje propisani normativi za zagađenje, ali na tehničkim pregledima nije praksa da se koristi sonda prilikom pregleda auspuha. Mnogi vozači su skinuli katalizator na nagovor majstora kako bi uštedeli gorivo. Ubuduće, ako ne budu imali katalizator, neće moći da registruju vozilo.



    - Svaki put kada ispred vas vidite automobil koji ispušta veliku količnu dima imajte u vidu da sigurno kroz ventilaciju dobijate malu količinu otrova naročito ako imate uključenu klimu ili otvoren prozor - navodi Boris Borović iz Tehničkog pregleda "Deset plus".


    Takođe, novi zakon će propisivati da, od nove godine, nećete moći da registrujete vozilo koje ima plin a da nije upisano u saobraćajnu dozvolu. Biće zabranjena i vožnja automobila kome je vidno oštećena šoferšajbna. Gume moraju da imaju propisnu šaru, a neće se tolerisati ni nekompletan pribor i prva pomoć.


    Neće više biti mogućnosti da neko drugo vozilo koje ima dobre kočnice koči za vas i pravi lažni dijagram. Sve ovo može da poskupi održavanje vozila, tako da se mnogima koji sada zaobilaze zakon više neće isplatiti da registruju vozilo, prezicirano je nacrtom ovog zakona.

    Izvor >>
  • Chubbs
    Everybody lies
    • 29.01.2006
    • 5807
    • Novi Sad
    • Audi A6 1.8T

    #2
    vec 7 godina ista prica, od sutra nema vise a u praksi...
    You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
    Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
    Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

    Comment

    • stevak
      CBC Senator XXL
      • 31.05.2009
      • 1215
      • Zemun
      • Saab 9000 cs 2.0T

      #3
      Dok ima keša biće i "prakse"
      ex SAABotražitelj

      Comment

      • YUgisa
        CBC Senator XXL
        • 05.06.2008
        • 793
        • Subotica
        • Yugo 1.1 EFI

        #4
        Meni je najbolji fazon sto se sve ovo navodi kako se novo uvodi pa se covek pita jel po dosadasnjim propisima bilo sta proveravano?
        Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."

        Comment

        • sErGiO
          Moderator
          • 30.01.2007
          • 2769
          • Neko selo pored Beogr
          • Alfa Romeo 156SW

          #5
          Realno kad bi se ovo striktno primenjivalo jedno 60% automobila nebi proslo tehnicki. Od poskidanih i ugasenih dpf i egr-ova, preko katalizatora pa do neispravnih dizni i ko zna cega sve ne

          Comment

          • stevak
            CBC Senator XXL
            • 31.05.2009
            • 1215
            • Zemun
            • Saab 9000 cs 2.0T

            #6
            Svi automobili stariji od 15 godina moraće dva puta u toku godine na detaljan tehnički pregled - to su novine pravilnika usvojenog 5. maja, a koji stupa na snagu 5. jula. Statistika pokazuje da je u Srbiji oko 30 odsto automobila starije od 15 godina.



            Kako se nisu zeznuli pa da u zakon unesu izmenu da se novija vozila pregledaju na dve godine!?
            ex SAABotražitelj

            Comment

            • Eon
              Moderator
              • 10.03.2005
              • 4225
              • Beograd-NBG-44
              • Superb 2.0 4x4 DSG

              #7
              U našem slučaju, ovo izaziva revoluciju.
              Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
              Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

              Comment

              • sErGiO
                Moderator
                • 30.01.2007
                • 2769
                • Neko selo pored Beogr
                • Alfa Romeo 156SW

                #8
                Sramota. Šta sve neće da urade samo pare da maznu

                Comment

                • Nelson
                  CBC Senator
                  • 01.08.2017
                  • 211
                  • selo
                  • Fiat Stilo 1.9 JTD

                  #9
                  Ne , potpuno suprotno. Oće da isprazne ulice kako bi mogli nesmetano da divljaju sa svojim skupim autima.

                  Statistika pokazuje da je u Srbiji oko 30 odsto automobila starije od 15 godina.
                  Last edited by Nelson; 09.05.2018, 17:48.

                  Comment

                  • sErGiO
                    Moderator
                    • 30.01.2007
                    • 2769
                    • Neko selo pored Beogr
                    • Alfa Romeo 156SW

                    #10
                    Novi izdaci za vozače, rigorozni uslovi i za servisere

                    Novi izdaci za vozače u Srbiji. Od 5. jula vlasnici vozila starijih od 15 godina moraće dva puta godišnje da idu na tehnički pregled. Ove kontrole neće biti samo formalnost, jer se uvode rigorozni uslovi i za vlasnike servisa, te se u javnosti spominje da će ta redovna tehnička provera, ubuduće koštati najmanje 30 evra.

                    Svako vozilo, pre registracije, moraće u neku od ovakvih radionica. Uz detaljan pregled tu će ga po novom čekati i i fotografisanje. Napukla šoferšajbna ili već pet odsto korozije na limariji, biće dovoljni da majstori kontrolori ne izdaju potvrdu o ispravnosti. Kontrola će najviše koštati one sa najjeftinijim vozilima. Naime, automobile starije od 15 godina majstori će pregledati dva puta godišnje.


                    "Od limarije svetala, guma, kočnica, letvi volana, trapova amortizera, do detalja koji su na instrument tabli, da li sva svetla rade, da li su pokazivači, tj migavci ispravni, ceo auto se proverava detaljno. Mi smo još od osnivanja ugradili kamere, tako da će postojati i ceo snimak pregleda", kaže majstor kontrolor Jovan Vanevski.


                    Stariji automobili neće proći pregled ni ukoliko nemaju katalizator koji reguliše izduvne gasove.


                    "Moraće da ugrade novi katalizator ili svoj da vrate", kaže on.


                    N1: A koliko on košta?


                    "Pa, cena zavisi od proizvođača, fabrike".


                    N1: Nekoliko stotina evra možda?


                    "Sigurno".


                    Opcija besplatnog tehničkog pregleda, novim pravilnikom biće ukinuta. Spekuliše se da je predlog servisera da kontrola vozila ubuduće košta nekoliko hiljada dinara.


                    "To jesu stara vozila i treba ih češće kontrolisati, prema tome u tom smislu, ovo jeste svakako pozitivna i dobra mera i tu nikakve dileme nema, ostaje samo pitanje cene", kaže Milan Božović, iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.


                    N1: Prema sadašnjim podacima najniža cena biće oko 30 evra.


                    "Neće to biti samo 30 evra, pre dolaska na tehnički moraćete da odvezete vozilo na servis i verovatno nešto da popravite na tom vozilu".


                    U januaru 2019. počeće se sa kažnjavanjem onih koji nisu bili na drugom tehničkom pregledu.


                    U saobraćajnoj policiji kažu da zakon propisuje da se za vožnju automobila, starijeg od deceniju i po, kom je duže od 15 dana istekao rok za drugi šestomesečni pregled - vozač kažnjava sa do 20.000 dinara i dva kaznena poena.


                    Izvor >>

                    Comment

                    • zulurbr
                      CBC Veteran
                      • 27.03.2010
                      • 169
                      • Zrenjanin
                      • Nuova Bravo Sport Tj

                      #11
                      Naravno, uverenje o izvršenom pregledu će biti na ,svima dobro znanom, A4 formatu. [emoji849]

                      sa TT

                      Comment

                      • kuzmar
                        Moderator
                        • 18.12.2009
                        • 783
                        • Lazarevac
                        • Pezo 207 1.6 HDI

                        #12
                        Evo sta ce se sve gledati i sta ce se smatrati kao neispravnost

                        www.paluba.info

                        Comment

                        • Nelson
                          CBC Senator
                          • 01.08.2017
                          • 211
                          • selo
                          • Fiat Stilo 1.9 JTD

                          #13
                          Click image for larger version

Name:	registracij.jpg
Views:	1
Size:	104.2 KB
ID:	882240

                          Comment

                          • zulurbr
                            CBC Veteran
                            • 27.03.2010
                            • 169
                            • Zrenjanin
                            • Nuova Bravo Sport Tj

                            #14
                            Koliko su ovi jevropljani zaostali, kukuuuuu... [emoji16]

                            sa TT

                            Comment

                            • sErGiO
                              Moderator
                              • 30.01.2007
                              • 2769
                              • Neko selo pored Beogr
                              • Alfa Romeo 156SW

                              #15
                              Dupli tehnički neustavan!

                              Udruženje za zaštitu potrošača Efektiva se protivi uvođenju dodatnog tehničkog pregleda (TP) za vozila starija od 15 godina, smatrajući da taj potez neće doprineti povećanju bezbednosti na putevima, kao i unificiranju cene obavljanja TP, jer ona mora biti tržišno određena na bazi kvaliteta usluge koja se pruža. Ova odluka je i suprotna Ustavu RS koji zabranjuje diskriminaciju po bilo kom osnovu, čak i ekonomskom, što ovde jeste slučaj jer se diskriminišu vozači lošijeg imovinskog stanja. Takođe, Članom 82. Ustava kao ekonomsko uređenje zemlje predviđena je otvorena i slobodna tržišna privreda, kao i samostalnost privrednih subjekata, a određivanjem cene obavljanja TP se sprečava konkurencija među pružaocima ove usluge, pa samim tim se gubi i kvalitet pružene usluge.


                              Na drugoj strani, osim samih tehničkih pregleda koji bi prihodovali dodatna sredstva, ova odluka pogoduje i prodavcima automobila, novih i polovnih, jer će dobar deo vlasnika vozila starijih od 15 god, zbog velikog nameta koji se uvodi, biti prinuđen da proda staro i kupi novije vozilo. Korist bi u tom slučaju mogle imati i banke i lizing kuće, koje se bave finansiranjem kupovine vozila na rate, gde bi korisnici bili dodatno opterećeni bankarskim kamatama.


                              Vlasnici vozila starjih od 15 god su diskriminisani na osnovu jednog kriterijuma koji ne mora nužno da znači da je vozilo u lošem stanju. Pretpostavka je da vlasnik ovakvog vozila isto poseduje zbog lošijeg materijalnog stanja, te da je tada eksploatacija vozila manja. S druge strane, imamo vozila koja godišnje pređu po 50.000 km a stara su po nekoliko godina (taxi vozači).


                              Građani Srbije zaslužuju da se pitanje podmlađivanja voznog parka reši povećanjem ukupnog standarda, gde bi vlasnici starijih vozila sami osetili ekonomsku potrebu za zamenu vozila, bez da se to radi prisilno i uz nametanje nepravičnih dažbina, za koje uzgred, vozači i ne dobijaju adekvatnu uslugu.


                              Postavlja se pitanje, šta će to kvalitetnije dobiti vozači u Srbiji povećanjem cene TP, kada će se isti obavljati u potpuno istim uslovima kao i do sada, uz iste kadrovske i tehničke kapacitete, a koji podrazumevaju proveru broja šasije, jačinu kočione sile i pravac svetlosnog snopa farova? Takva vrsta pregleda, uz uvođenje dodatnih kriterijuma koji su više estetske prirode (rđa na limariji), ne garantuje bezbednost ni u periodu kraćem od godinu ili predviđenih pola godine.


                              Treba podsetiti i na to da tehnički pregledi dobar deo svojih prihoda ostvaruju od prodaje obaveznog osiguranja za motorna vozila, kroz procenat od svake prodate polise koji ima daje osiguravajuća kuća, a za šta većina njih (možda i nijedan), nemaju dozvolu NBS. U skladu sa tim, većini tehničkih pregleda samo naplaćivanje pregleda vozila je zapravo bio sporedni prihod, ali srazmeran poslu koji se obavi.


                              Ako se već uvodi ovaj namet, onda srazmerno povećanju cene pregleda treba regulisati i kvalitet istog, a u skladu sa tim, i tehnički pregledi bi morali da nose deo odgovornosti za kvalitet posla koji obave. Ta odgovornost bi trenutno, po tumačenju Zakona o zaštiti potrošača, morala da traje 2 godine, koliki je zakonski rok za saobraznost pružene usluge, ovde obavljenog pregleda vozila.


                              Kada brine za bezbednost građana, država bi morala veću pažnju da obrati na kvalitet puteva i prateće signalizacije, koji su česti uzrok saobraćajnih nezgoda. Potpuno je nelogično da sa sadašnjim kvalitetom infrastrukture, vozila starija od 15 godina prave veliki broj nesreća, jer su vozači tih svesni kvaliteta svojih automobila. S druge strane, vozači skupljih vozila („besnih limuzina“) su takođe veliki uzročnici saobraćajnih nezgoda, upravo zato što kvalitet puteva ne odgovara mogućnostima i snazi novijih vozila. Ljudski faktor je takođe čest uzrok nezgoda, a to opet nema veze sa starošću vozila.


                              Na kraju, potpuno je nelogično da vlasnik vozila starijeg od 15 godina, a koje je kubikaže veće od 2.000 ccm, radi dva TP godišnje zbog starosti automobila i u isto vreme plaća porez na luksuz, jer sigurno je da vozilo starije od 15 god ne može spadati u kategoriju luksuza. Stiče se utisak da se kozmetičkim izmenama propisana na teret vozača u Srbiji prevaljuju želje raznih lobija pa i same Agencije za bezbednost saobraćaja, a čija uloga u bezbednosti je zanemarljiva, što dobro znaju vlasnici vozila koji rade razne ateste i reateste (recimo za plinsku instalaciju), a koji kroz taj postupak plaćaju nekoliko nepotrebnih taksi, za koje ne dobijaju gotovo nikakvu adekvatnu uslugu.


                              Udruženje Efektiva će zatražiti ocenu ustavnosti navedene odluke a razmatramo i opciju poziva vozača na protest!

                              Izvor>>

                              Comment

                              Working...
                              X