Dok to ne bude preneseno i na papir nista ne verujem. Osim toga verujem da su vec smislili nesto novo sto bi nadoknadilo taj finansijski gubitak ili bar deo.
Setimo se price sa tablicama, njihovim rokom trajanja i slovima. Prvo su nas ubedjivali da tablice imaju rok trajanja od 7 godina, pa su onda rekli da taj rok moze da se produzi na 9 godina, pa je onda ispalo da moze taj rok i da ne postoji izuzev ako je tablica ostecena. Pa je onda bilo da je OK da na tablicama budu nasa slova i to je funkcionisalo 7 godina, sada se neko naprasno setio da ta slova nisu dobra ali niko nije objasnio kako takvo slovo u registracijama Sapca, Cacka, Pozege... nije problem ali je problem ako se nalazi i slovnom delu registracije. Pa su onda ipak odlucili da neko mora a neko ne mora menjati tablice. E pa isto tako ce biti> nema tehnickog na 6 meseci ali....
Da ti kazem nesto u poverenju. Nesto je neustavno kada Ustavni sud tako kaze a ne kada mi ili neka zainteresovana strana to zeli. A poznato je da ovde o ustavnosti najmanje odlucuje onaj ciji je to posao.
Neće biti duplih tehničkih pregleda kao što je najavljeno, već će oni biti kao i do sada na godinu dana, izjavio je danas ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović.
Apropo produženja važenja tablica sa 7 na 9 godina davane su nekakve potvrde ljudima koji su odlučili da ne menjaju tablice na srpskom i na engleskom kako nebi imali problem sa organima reda ovde i u inostranstvu. Međutim kad sam išao da produžim registraciju sretnem čoveka koji je došao da zameni tablice i saobraćajnu jerbo su mu na graničnom prelazu rekli da ta potvrda ne važi i da to parče papira može svako da nažvrlja i da zamulja bilo kakav pečat Još jedna anegdota koja plastično pokazuje u kakvoj banana državi živimo.
Pa imaš dokumenat sa datumom prestanka važnosti. Sad samo banana može da to produžava na kojekakvnim papirićima.
Što mađar ili rumun mora da zna engleski ?
Kamere na tehničkom pregledu, predlog da košta 3.000 dinara
Vladimir Marinković iz Asocijacije tehničkih pregleda kaže da su predložili da cena tehničkog pregleda bude 3.000 dinara, a da će se, kako je predviđeno novim pravilnikom, u budućnosti taj proces provere snimati kamerama.
U samo nekoliko dana najavljena je, a zatim i povučena nova mera i obaveza za vlasnike vozila starijih od 15 godina. Reč je o uvođenju obaveznog tehničkog pregleda na šest meseci, kojeg ipak neće biti. Ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović to je potvrdio posle višednevnih protesta u javnosti i najava protestnih skupova na društvenim mrežama.
Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, kaže da je vlast odreagovala vrlo brzo, i da je to pozitivno jer je ranije bilo vrlo teško ubediti aparat na neku promenu, i da je za tako nešto bilo potrebno mnogo vremena. Ministar je vrlo brzo reagovao na argumente struke - kad smo sve uporedili sa evropskim standardima, ministar je odmah doneo odluku, navodi.
Vladimir Marinković iz Asocijacije tehničkih pregleda kaže da je ta sporna odredba u zakonu izglasana još 2009. godine. Dodaje da je neprimenjeno zato što zakon nikad nije ušao u punu primenu, jer nisu doneti određeni pravilnici, pa ni podzakonska akta za tu odredbu.
Vujanić dodaje da je i prosečna brzina stavljena te godine u zakon, ali da takođe nije primenjivana.
Marinković dodaje da se na spornu odredbu možda moglo odreagovati u martu, tokom skupštinske procedure.
Prosečna starost autobmobila u Evropi je 11, kod nas 16 godina, kad se ima u vidu broj poginulih i sl. možda ne bi bilo zgoreg razmisliti o nekom drugačijem vidu prisile za pređeni broj kilometara, kaže Marinković.
Do sada se tehnički pregled nije vršio, on je postojao kao takav, ali zbog u neku ruku osiguranja, svedeno je na neku formalnost, koja se nije ni izvršavala, naglašava Marinković. "Početkom primene ovog pravilnika, od 5. jula, ćemo zaista početi da vršimo tehnički pregled", dodaje.
Vujanić navodi da tehnički pregled mora da se radi kvalitetno da niko nikoga ne bi ugrozio.
Marinković pojašnjava da je predviđeno novim pravilnikom praćenje tehničkih pregleda kamerama, da će doći do uvođenja zajedničkog informacionog sistema u koje će ući svi tehnički pregledi, ali da je za to potreban određeni period - predviđeno je tri godine. Dodaje da je prva faza ka obezbeđenju adekvatnih tehničkih pregleda - fotografisanje. Ministar je najavio pet ili šest fotografija vozila na liniji pregleda, navodi gost Dana uživo.
On dodaje da je situacija danas takva da ako odete na jedan tehnički pregled, na kom su zaključili da vaš automobil nije ispravan, taj tehnički pregled neće vas zavesti, da ste kod njih došli, i onda možete da odete na drugi, gde su kriterijiumi slabiji, ili je polisa povoljnija, što nije dobro.
Vujanić kaže da su nova pravila dobra i za ljude koji rade na tehničkom pregledu, jer kad su u situaciji da ih neko pritiska ili proba da ih potplaćuje da prođe pregled - mogu da kažu: ne mogu, snima se.
Marinković kaže da briga države o ceni tehničkog pregleda nije primerena i da to treba da bude prepušteno tržištu.
Kao udruženja smo dali predlog cene tehničkog pregleda, dodaje. Naš pregled je da cena tehničkog pregleda za reperno vozilo bude 3.000 dinara, ne znam šta će MUP dati predlog Ministarstvu finansija, navodi.
Ta cena treba da obezbedi da tehnički pregled bude ekonomski nezavisan od osiguravajućih kuća, da bi imao normalan pristup svom poslu, da se izbegne ucenjivanje osiguravajućih kuća, dodaje Marinković.
Vozilo će se, po pravilniku, zadržavati 35 do 40 minuta.
Vujanić kaže da će situacija u toj oblasti biti bolja ukoliko se bude radilo po pravilniku i ukoliko se uvaže predlozi udruženja koji su, kako ocenjuje, veoma ozbiljni.
U Nemačkoj odltajmeri na dve godine idu na tehnički pregled, prenosi gost sa Saobraćajnog fakulteta. "Novo vozilo u Srbiji kad kupite, vi morate na tehnički. Zašto? U Nemačkoj četiri godine ne morate, odgovara proizvođač, ako servisirate u ovlašćenom servisu", dodaje.
Kod nas nisam čuo da ijedan servis hoće da odgovara za neispravnost, ističe Vujanić. On smatra i da su oldtajmeri u Srbiji paženi, jer ih vlasnici čuvaju kao deo svoje porodice.
Marinković se osvrnuo na to što su se ljudi žalili na predlog da se za starije automobile vrši tehnički pregled dva puta godišnje. Kaže da svi ti automobili, mlađi od 2000. godišta nisu problematični, da će proći tehnički pregled s minimumom ulaganja. Najveći problem su, navodi, automobili uvezeni, a stari od 12 do 18 godina. Takvi autobmoili će od 2021, kad budemo obraćali pažnju na izduvne gasove, biti u problemu, navodi Marinković.
Marinković kaže da je najvažnije da se od 5. jula prođe tehnički pregled jednom kako treba. "Pričamo o kočnicama, o elementima prijanjanja, upravljačkim elementima, koroziji, svetlima, staklima... O tim osnovinim... Ne pričam o izduvnim gasovima i OBD greškama, koje će 2021. godine početi da se kontrolišu", dodaje.
Vujanić kaže da se građani Srbije ni ne trude preko godine da održavaju svoje automobile, već se pripremaju samo za taj jedan dan - dan tehničkog pregleda.
Apropo produženja važenja tablica sa 7 na 9 godina davane su nekakve potvrde ljudima koji su odlučili da ne menjaju tablice na srpskom i na engleskom kako nebi imali problem sa organima reda ovde i u inostranstvu. Međutim kad sam išao da produžim registraciju sretnem čoveka koji je došao da zameni tablice i saobraćajnu jerbo su mu na graničnom prelazu rekli da ta potvrda ne važi i da to parče papira može svako da nažvrlja i da zamulja bilo kakav pečat Još jedna anegdota koja plastično pokazuje u kakvoj banana državi živimo.
Još jedna od priča
Danas sam išao u MUP Užice po tu potvrdu. Epilog: ne izdaju potvrde jer ne važe nigde već mora nova saobraćajna, tablice i nalepnica. Ne treba tehnički pregled jer je auto registrovan. Suma zamene oko 5 000 din. Idioti su stvarno mislili da će nekakav papir sa pečatom biti stariji od biometrijskog dokumenta. Ovo zadnje su reči (samo bez ovog idioti) službenice MUP-a.
Iz Blica
PRVO CRNOGORCI, SAD I MAĐARI Zvog ovog papira carinici vraćaju državljane Srbije sa granice čak im SKIDAJU I TABLICE
Mađarski carinci na graničnom prelazu Horgoš ovih dana nisu dozvolili ulazak građanima Srbije u njihovu zemlju, a nekima su čak skinuli i registarske tablice, iako su imali potvrdu da im je produžena važnost saobraćajne dozvole i registarskih tablica. To su nam potvrdili i naši carinici i prema njihovim rečima, i ovde se sada dešava upravo ono što se nedavno dešavalo i na crnogorskoj granici, a o čemu je "Blic" već pisao. Ovu neprijatnost nisu doživeli svi putnici, po svoj prilici mađarski carinici nasumice biraju koga će da vrate, a koga ne, tako da niko ne može da garantuje našim građanima da li će im se ovo dogiti ili neće. Kako nezvanično saznajemo, MUP Srbije je uputio zvaničnu molbu mađarskim vlastima da prihvate potvrde o produžetku važenja saobraćajne dozvole, pa ostaje nejasno zašto mađarski carinici ovo rade pojedinim našim državljanima. Izmenom Pravilnika o registraciji motornih vozila, rok važenja saobraćajnih dozvola i registarskih tablica produžen je sa sedam na devet godina.
Podsetimo, od 1. januara 2018. godine, od kada se izmene primenjuju, Ministarstvo unutrašnjih poslova Srbije vlasnicima automobila izdaje papirnu potvrdu na srpskom i engleskom jeziku da se važnost saobraćajne dozvole i tablica produžava.
MUP: Nadamo se da će problem biti rešen ????'?
Zbog sporadičnih slučajeva "vraćanja" vozača na graničnim prelazima sa Mađarskom, kojima nisu uvažene potvrde o produženju važenja saobraćajne dozvole, MUP Srbije je uputio molbu kolegama iz te zemlje, da prihvate potvrde o produženju roka, a koje su uredno izdate u Srbiji.
Kako u MUP-u kažu, zbog nekoliko sporadičnih slučajeva u kojima nisu uvažene potvrde o produženju važenja saobraćajne dozvole, upućena je zvanična molba Ministarstvu unutranjih poslova Mađarske da prihvate potvrde o produžetku roka važenja saobraćajne dozvole, a u dopisu se navodi da su vozila, za koja su izdate potvrde i važeće registracione nalepnice, propisno registrovana u Republici Srbiji. Navedeno je i da su ta vozila tehnički pregledana, utvrđena njihova tehnička ispravnost, kao i da su osigurana od odgovornosti za štetu pričinjenu trećim licima i da osiguranje važi do roka označenog na registracionoj nalepnici. U MUP-u dodaju i da imajući u vidu odličnu saradnju dva ministarstva unutrašnjih poslova veruju da će taj problem, koji se pojavio u nekoliko sporadičnih slučajeva od 1. januara 2018. godine do danas, biti rešen i da će naši vozači moći nesmetano da učestvuju u saobraćaju na putevima u Mađarskoj. Inače, MUP Crne Gore je, na napise u medijima da je slična situacija bila i prilikom ulaska u tu zemlju, pre mesec da odgvorio da državljani Srbije mogu ući u Crnu Goru, pored lične karte i vozačke dozvole, uz prezentovanje i potvrde o predaji dokumenata za registraciju motornog vozila, saoptila je danas Uprava policije MUP-a Crne Gore. U tom saopšetnju je istaknuto da je izdato povodom izveštavanja medija u Srbiji da se iz Srbije u Crnu Goru preko graničnih prelaza ne može više ući u Crnu Goru uz prezentovanje "potvrde o prudužetku važenja roka trajanja saobraćajnih dozvola i registarskih oznaka", gde se misli na potvrdu o predaji dokumenata za registraciju motornog vozila, odnosno produženje registracije.
Dakle ispada da se moraju zameniti i tablice i saobracajna i registraciona nalepnica? A zasto ne bi bilo moguce zameniti samo saobracajnu na kojoj bi bio promenjen datum vaznosti? Zasto moraju i tablice i nalepnica kada na njima takav podatak ne pise i one nemaju nikakav uticaj na to da li ce neko moci da predje granicu?
Zar ti vozaci koji imaju potencijalni problem ne mogu da prijave da su izgubuli saobracajnu dozvolu pa da samo nju izvade i da bude oko 4 puta jeftinije?
Nekoliko vozila vraćeno s granice zbog dozvola, apel MUP-a
Ministarstvo unutrašnjih poslova Srbije zamolilo je kolege iz Mađarske da ne vraćaju građane Srbije sa granice zbog papira kojim im je produžena saobraćajna dozvola, potvrđeno je za Večernje novosti iz MUP Srbija.
Od početka godine, dodaju u MUP, nekoliko vozila je vraćeno sa granice sa Mađarskom.
U dopisu Mađarima, MUP Srbije je naveo da su ta vozila pregledana i da je utvrđena njihova tehnička ispravnost, kao i da su osigurana od odgovornosti za štetu pričinjenu trećim licima i da osiguranje važi do roka označenog na registracionoj nalepnici.
Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović navodi za Novosti da nigde u svetu, osim u Srbiji, ne postoji rok važenja tablica, već se one menjaju kada se pohabaju ili na bilo koji drugi način oštete.
On dodaje i da je problem sa saobraćajnim dozvolama nastao zbog propisa usvojenih 2010. godine, kada je rok važenja dozvola bio sedam godina.
U januaru 2011. godine taj rok je produžen na devet godina, dodao je on.
Kako sada ne može da se prepravi datum u saobraćajnim dozvolama, a suludo je ljude izlagati troškovima i čekanju po redovima, rešenje bi bilo ukidanje važenja tablica, a saobraćajne dozvole izdavati na deset godina, rekao je Okanović.
Zar ti vozaci koji imaju potencijalni problem ne mogu da prijave da su izgubuli saobracajnu dozvolu pa da samo nju izvade i da bude oko 4 puta jeftinije?
Smeo bih da se opkladim da bi i novu saobraćajnu dobili sa starim rokom važenja.
Nije bre državi u interesu da, gde god može, oglobi što manje, nego što više.
Smeo bih da se opkladim da bi i novu saobraćajnu dobili sa starim rokom važenja.
Nije bre državi u interesu da, gde god može, oglobi što manje, nego što više.
Nedavno citam u Estoniji valjda uveli besplatan gradski prevoz i na tome su vise zaradili nego dok se prevoz placao. Ali to ima tamo negde.
Comment