Ako imaš letnje gume, i u gradu moraš da imaš lance. Dakle univerzalno pravilo.
Ako all seasson guma ima negde oznaku M+S (pahulja, planina i slično), proći će kao zimska
.
Ako je već tako, čemu onda znak za obaveznu zimsku opremu na prilazima planinskim centrima? Mislim da se lanci ne podrazumevaju u gradu, jer se smatra da Beograd put (ili nadležna služba) radi svoj posao. Zimske gume su obavezne, to je nešto drugo.
Nego, preteruje se sa značajem posedovanja opreme za auto. I po sadašnjem zakonu polovina automobila ne ispunjava norme. Biće kao i do sada. Ko se mangupira, pandur zaustavi pa krene taksativno da traži opremu. Ako si normalan vozač/ličnost, ne verujem da će praviti problem.
Lanci ce biti obavezni svugde, pa i u gradu samo ako su na vozilu na pogonskim tockovima letnje gume i to sa min 4mm sare. Ako su na pogonskim tockovima zimske gume, lanci nisu obavezni. I to sve nije definisano zakonom nego novim tehnickim pravilnikom koji jos nije usvojen i pitanje je kad ce biti.
Nego bitna clan zakona za sve one koji voze vozila starija od 15 godina.
Члан 264.
Редовни технички прегледи су годишњи и шестомесечни.
Редовном годишњем техничком прегледу возило се подвргава пре издавања саобраћајне дозволе, односно издавања регистрационе налепнице. Овај технички преглед се може извршити до 30 дана пре подношења захтева за регистрацију, односно након истека рока важења саобраћајне дозволе.
Изузетно од одредби става 2. овог члана новопроизведено возило након регистрације се подвргава следећем редовном техничком прегледу након две године. Редовни шестомесечни технички преглед се мора обавити пре истека рока од шест месеци од дана почетка важења саобраћајне дозволе, односно регистрационе налепнице. Редовни шестомесечни технички преглед се може обавити најраније 15 дана пре истека напред наведеног рока.
Редовном шестомесечном техничком прегледу се морају подвргавати:
1) моторна и прикључна возила којима се обавља јавни превоз,
2) аутобуси,
3) моторна и прикључна возила за превоз опасних материја,
4) моторна и прикључна возила која се користе за обуку кандидата за возаче,
5) моторна возила која имају уграђене уређаје за давање посебних светлосних и звучних знакова или се употребљавају као возило из чл. 106. и 108. овог закона (возила под пратњом и возила са правом првенства пролаза),
6) моторна и прикључна возила чија је највећа дозвољена маса већа од 3.500 кг,
7) моторно, односно прикључно возило за изнајмљивање без возача (rent -а - car),
8) моторно возило старости преко 15 година (старост возила се утврђује у односу на годину производње).
У саобраћају на путу не сме учествовати возило из става 5. овог члана док се на редовном шестомесечном прегледу, у року из става 4. овог члана, не утврди да је технички исправно.
Влада одређује најнижу цену редовног техничког прегледа возила, на предлог министарства надлежног за трговину и услуге.
Правно лице не може одредити нижу цену за вршење редовног техничког прегледа возила од најниже цене одређене у смислу става 7. овог члана.
Ispada da ce od 10. decembra biti neispravni svi koji su svoj auto stariji od 15 godina registrovali poslednji put pre 10. juna 2009. godine jer im je istekao tehnicki pregled i da imaju rok od odmah da ga urade. Kazna je od 6000-20000din
Mozda se nisam najbolje izrazio , lanci ce biti obavezni kao OPREMA preko ZIME i to samo ako su na POGONSKIM tockovima vozila letnje gume. Nece biti obavezno da uvek budu montirani, vec po potrebi. Nemam sad vremena da trazim, koga interesuje kako je tacno formulisano, ima na sajtu ministarstva infrastrukture nacrt tehnickog pravilnika pa nek procita.
- Zimska oprema
Zimska oprema motornih i priključnih vozila, u smislu ovog Pravilnika, podrazumeva pneumatike za zimsku upotrebu
( M+S ) na pogonskim točkovima, ili pneumatike sa letnjim profilom ukoliko vozilo u opremi ima lance ili druga odgovarajuća sredstva za povećanje trakcije pogonskih točkova.
Na pneumaticima sa letnjim profilom iz stava 1. ovog člana, kada se na njima ne koriste odgovarajuća sredstva za povećanje trakcije pogonskih točkova, dubina šare gazećeg sloja, po obimu i širini, mora iznositi najmanje 4 mm.
Da li pod druga odgovarajuća sredstva za povećanje trakcije pogonskih točkova mogu da se uracunaju i carape za tockove ?
ZOBS čl.334. Novčanom kaznom u iznosu od 3.000 kazniće se za prekršaj lice:
t. 39) čl. 131. st. 2, kazniće se vozač koji ne poseduje zimsku opremu.
čl. 131. Ministar nadležan za poslove saobraćaja će bliže propisati način, vreme posedovanja i korišćenja zimske opreme na vozilu u saobraćaju na putevima.
(primedba: u roku od šest meseci)
Vozač je dužan da u saobraćaju na putu zimsku opremu poseduje i koristi na propisan način.
Prema tome, ništa se ne menja u odnosu na dosadašnje propise. A ako Marko u zimskom periodu želi da ore suve drumove (lancima) nije mu zabranjeno. Možda ga samo pošalju na vanredni tehnički kod psihića.
To su u stvari dobre vesti, jer neće morati da se kupuju zimske gume za vožnju po gradu, samo lanci koji su jeftiniji.
Budući da smo obavezni da imamo zimske gume na pogonskim točkovima, ili četiri letnja pneumatika na svim točkovima i dodatne lance, računica nije tako jednostavna.
Dve zimske gume za, recimo 95/65 R15 koštaju 8.710 dinara, a četiri letnje (nove, osim ako nemamo gume sa šarom od 4 mm) koštaju 17.824 dinara + lanci oko 1.500 dinara.
Veceras na tvu rece Demir Hadzic, nacelnik za bezbednost saobracaja u ministarstvu infrastrukture koji je jedan od autora zakona da lanci i zimske gume nisu obavezni u gradu nego samo gde je znakom to odredjeno...
I kaze da s ljudi bez potrebe navalili da kupuju lance i zimske gume...
Nisi pročitao o obaveznoj zimskoj opremi, ili nisi shvatio. Ako ti letnje gume zadovoljavaju propisanu dubinu šare od najmanje 4 mm, ne moraš kupovati lance za vožnju po gradu, ako se to ne naredi saobraćajnim znakom. U svakom slučaju, nemoj da krećeš na duži put u brdovite predele, jer će u slučaju snega, sigurno biti znakova naredbe za upotrebu lanaca, pa možeš biti isključen iz saobraćaja, dok se sneg ne ukloni sa saobraćajnice.
Hrvati iz ravne Slavonije, pre nekoliko godina koprcali su se, kad im u neke zemlje nije dozvoljavan ulazak bez obaveznih lanaca, a imali su nove radijalke M+S.
Comment