Dizel ili benzinac na plin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ferry
    CBC Veteran
    • 31.01.2007
    • 101
    • Beograd

    #31
    Originally posted by forster
    ... Meni se cini da je to potrosnja oko 5.5L na 100 km...ili se mozda varam...nesto mi tu sa matematikom nije bas kako valja ...
    Evo na linku ispod gospoda iz AutoNet Magazina vozila doticni peugeot sa 2.0HDI motorom i merili potrosnju na testu pa pogledajte http://arhiva.autonet.hr/autonet/test/p ... hn.asp.htm

    Comment

    • ferry
      CBC Veteran
      • 31.01.2007
      • 101
      • Beograd

      #32
      Pardon, na gornjem linku su tehn. podaci, kompletan test je ovde: http://arhiva.autonet.hr/autonet/test/p ... /index.htm

      Comment

      • Eon
        Moderator
        • 10.03.2005
        • 4225
        • Beograd-NBG-44
        • Superb 2.0 4x4 DSG

        #33
        Meni Vectra troši 7,5 do 8,0 litara isključivo kada se vozi po gradu, naravno sa mnogo stajanja i čekanja!

        Mondeo troši 7,0 do 7,5 litara po gradu.

        Na putu ni jedan od njih ne troši preko 6,5 litara kada se baš voze. A te priče, 4 ili 5 litara su smešne za vozila od 1,5 tone sa 2 litara motorom pa i da je CR 3.0 iz 2010 godine!
        Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
        Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

        Comment

        • djukic
          CBC Senator XXL
          • 27.03.2005
          • 2526
          • Beograd

          #34
          Iz mog licnog iskustva:
          BMW 524td automatik NIKAD u gradu ispod 10l
          Citroen BX 1.7TDZ NIKAD u gradu ispod 7.5l
          Citroen Berlingo 1.9D NIKAD u gradu ispod 7.5l
          Renault Laguna 1.8 benzinac sa plinom NIKAD ispod 13l u gradu + benzin

          E sad Brick je apsolutno u pravu. Zamislite horor situaciju da vam crkne samo jedan injektor kod HDI motora? Gledam neke postove o 1.5DCI Renault motoru koji ima problem sa Pumpom i injektorima. Kazu standardan problem koji se desava zbog loseg goriva... Covek s foruma je platio popravku 2000EUR-a i sad se pita da li da zadrzi auto...?
          Ja neznam sta na 1.8 benzincu moze da crkne da kosta 1000 eur-a.
          Tu je jos i cuveni plivajuci zamajac kod JTD, HDI i ostale grupadije i tu popravka kosta neverovatnih 1000 EUR-a za krsten set kvacila sa zamajcem.

          Nesporim jedno a to je da HDI i JTD neuporedivo bolje - elasticnije idu od 1.8 benzinca.
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #35
            Za tvoju informaciju deklarisana potrošnja za moj auto je: 7,30/ 4,50 /5,50
            pa eto vidis, sama fabrika daje 7.3 litra u gradu.
            a kao sto znamo iz prakse, taj podatak na papiru je obicno optimisticki jer u njega ne ulaze saobracajne guzve i stajanja u mestu a sto je kod nas realnost.
            i time povecana potrosnja goriva bez obzira da li je taxi ili privatni auto, prosto uslovi saobracaja su takvi , tj daleko od idealnih za koje fabrika deklarise potrosnju.

            opet i 7 i 8 litara je sasvim stedljiva potrosnja u gradskim uslovima sto se kolicine goriva tice.
            cena goriva (porezi) je to sto kvari srecu..
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • driverGT
              CBC Veteran
              • 29.09.2004
              • 154
              • Zemun

              #36
              Ma glupo je da raspravljamo o tome.Nema kola koja idu na vazduh.
              Dizel manje trosi nego benzinac ali za razliku u ceni kod novih kola treba preci oko 100.000 km da bi pocelo da se stedi na gorivu.E onda je najludje kad neko kupi dizela predje 40.000 km i proda ga...
              E kod plina je bolja situacija...Sekvencionalni sistem nije vise tako skup a vrlo je pouzdan ako se dobro uradi i naravno ako je auto ispravan.
              Ljudi ugrade plin u kola koja su u katastrofalnom stanju i raspadaju se a onda se zale na probleme sa lerom ili trzanjem ili tako nekim glupostima.Ja prvi nemam prava nista da kazem kad nisam ni filter vazduha zamenio ko zna odkad.Sad bi bilo glupo da kazem trosi mi puno plin ne valja.Kada je bio ugradjen i nastelovan potrosnja je bila 11 litara u gradu do 12 max.A to je odlicno.Evo komsija ima ugradjen plin u fiatu bravo.Dovezen je iz holandije sa tim plinom.Isparivac i bilo sta od plina nije vidljivo pod haubom.Ko zna gde je zbudzeno.Motor je 1.6...Kada je uvezen pre 3 godine imao je oko 200.000 km na satu.Za 3 godine je presao oko 100.000 km....Vrlo dobro poznajem kola vozio sam ih jedno vreme.To je auto koji ja ne podnosim i koji je za mene krsh ali ja ne mogu nista da kazem kad taj fiat ide 100.000 km a da hauba nijednom nije podignuta i da vlasnik do pre neki dan nije ni znao da plin ima filter
              Taj auto na plin radi savrseno...I to je celih 300.000 km predjenih.Bez ikakvog ulaganja....
              I ako auto tako lepo radi i ne pravi probleme bas me briga da li trosi litar dva vise....

              Comment

              • overspeed
                CBC Senator XXL
                • 24.05.2005
                • 2779
                • Kosovska Mitrovica

                #37
                Imao sam iste dileme (dodushe brzo sam se prizvao pameti ), u vreme kad sam reshio da prodam auto, negde pred kraj proshle godine. Sve do tad nikad nisam dobro "vario" diesele ali sam onda provozao BMW 320d i promenio sam se "fundamentalno"

                Nakon tog iskustva sa 320d sam postao uveren da ce moj sledeci auto biti diesel, a poshto je u opciji jedino bila E46 generacija "trojke", vec sam pravio kombinacije kako da se domognem verzije 320d sa jachim motorom od 150 KS. Rachunao sam i uporedjivao cenu vozhnje u verziji 320d vs. 320i sa plindzom, i maltene je razlika bila neznatna, ali zbog onog osecaja izvanrednih medjuubrzanja i odlichne elastichnosti koje sam dozhiveo u 320d sam sve vishe pocheo da ubedjujem sebe da je zeldi stvarno bolja opcija.

                A onda je moj poznanik, inache dugogodishnji "dizelash" (proshao sve klase, od Golfa III 1,9 D preko Lagune dCi do B5-ice 1,9 TDI ) kupio bash takav primerak - 320d, 150 KS. Auto sa pravih 120000 km, servisna istorija, znachi nijedan mali servis preskochen, sve inspekciije odradjene... Sve lepo, auto sija, on srecan... A onda je doshlo vreme za servisiranja, i mala i velika, a i ona vanredna.

                Prvi mali servis ga je koshtao oko 400 evra, a pored zamene ulja i filtera su samo josh zamenjene i technosti (kochiona, rashladna, servo...), ne verujem da sam neshta zaboravio... Gledao sam rachune i "listao" knjizhicu (inache auto odrzhava kod Mitica u Nishu, pa verujem da su sve cene u rangu sa Radulovicem). I vec su mu tu "nagovestili" da mu aluminijumski elementi podvozhja ne deluju kako treba... On je ipak reshio da malo "sacheka" jer stvar nije toliko urgentna, ali nece moci dugo da je odlazhe. OK, to alu veshanje strada i kod benzinaca (nevezano samo za bmw), ali u verzijama sa diesel motorom je njihov ionako kratak zhivotni vek dodatno skracen zbog tezhine motora i josh veceg opterecenja. Uostalom, u Miticu su mu i rekli da diesel verzije e46-ice imaju daleko cheshce intervencije tog tipa od recimo benzinaca slichne zapremine, ali da se ne nervira previshe jer ima i vlasnika verzija 330d koji su to morali da odradjuju chak i pre izvozhenih 100000 km

                Inache, za zamenu i "ruke" su mu inache trazhili 72000 dinara

                Auto nije vozio ni 10000 km, a onda pochne da registruje chudne "zvukove" za koje je mislio da dolaze iz menjacha. Trk kod Mitica - "otishao" plivajuci zamajac. Situacija ozbiljna, porpavka neodlozhna inache strada menjach. Zamena sa propratnim delovima i ruke = 1450 Evrica

                Skoro sretnem choveka, kazhe mora na veliki servis ali se plashi da ode

                A ono veshanje ga josh uvek cheka...

                Inache su mu u Miticu skrenuli pazhnju da, obzirom na mesto prebivalishta, obavezno pazi gde sipa eurodiesel, iako znam da on josh od one Lagune ne sipa ovu "lokalnu" chorbu. To su mu rekli tek preventive radi, jer jedna piezzo brizgaljka goriva za taj CR motor koshta oko 700 Evra

                Inache, za nekih 20-30 k km morace da "obrati pazhnju" na turbinu, eventualno pumpu visokog pritiska. Tek me cena tih i takvih intervencija interesuje...

                Nakon takvih njegovih isustava sam se "malo" predomislio. Ako neko mozhe da pomisli da je sad ovaj kriv shto je kupio neki lom, mogu da ga unapred demantujem jer, kao shto rekoh, auto je doshao sa urednom servisnom istorijom a choveku ga je kupio prijatelj tako da shtancovana knjizhica nije u opciji. Auto je sa pravom kilometrazhom shto ne potvrdjuje samo dijagnostika vec i realno stanje automobila. Jednostavno, auto je u izvanrednom stanju i ne radi se o loshoj sreci ili "limunu" koji je neko uvalio ovom. Problem je u tome shto je prvi vlasnik auto izvozio do tachno odredjene "granice", kad dolazi vreme za vece intervencije nakon kojih bi, tom istom prvom vlasniku, ukupna isplativost vlasnishtva nad tim automobilom bila daleko manja, narochito uzevshi tek cene servisiranja u inostranstvu.
                Jednostavno, novi, moderni, "nasvirani" common rail motori nisu vishe tako jeftini kao shto su nekad bili klasichni diesel motori. Da je vozhnja ekonomichna, to da, da su elastichni i bolje rade u srednjem rezhimu rada od benzinaca tachno, ali da su UKUPNO ekonomichniji kao opcija u polovnom automobilu - to me vishe niko ne mozhe ubediti. Mozhda se neko sad divi kako mu neki (bilo koji) diesel troshi 3, 5 ili 6 litara i to sve u shpicu, ali neka prenese utiske i rachune kad bude morao na prve vece servise. A morace, sem ako ovde niko ne kupuje diesela za duzhe od 20-ak k km

                Kao izbor u novom automobilu, za ljude koji prelaze mesechno 1400-1500 km i tako minimum 9-10 godina to da, ali u polovnom automobilu, pa chak i sa niskim kilometrazhama i u realno dobrom stanju (kao u ovom sluchaju), onda je sveukupno gledano totalni promashaj. Jednostavno, cene odrzhavanja danas idu toliko u korist benzina da diesel postaje sve vishe auto prestizha, a manje auto ekonomije. =]

                OK, jeste u ovoj prichi rech o BMW-u kao nekoj premium klasi, i kao takvoj, sa ochekivano visokim cenama ali ovo je jednostavno previshe. Sem toga, verujem da su cene srazmerno iste za sve druge brendove, kad god je moderna diesel tehnologija u pitanju. Troshkovi izrade common rail motora su podjednako visoki za sve, izrada piezzo brizgaljke za rad sa visokim pritiscima ubrizgavanja podjednako koshta sve... A servisni intervali sve cheshci... Kod klasichnog benzinca se zadrzhala stara praksa - uz normalno odrzhavanje i normalnu upotrebu, kod svakog "normalnog" proizvodjacha treba da se predje po minimum 300000 km pa da se tek razmishlja o vecim troshkovima, bar shto se motora tiche.

                Benzinac sa plinom se ispostavlja kao daleko povoljnija kombinacija, bar gledano na duzhe staze. Potroshnja modernog 2-litarskog CR diesela je takva da u proseku koshta kao vozhnja 2-litarskog benzinca sa LPG sistemom. Za investiciju u LPG se itekao isplati ulozhiti, jer sa druge strane kod diesela imamo troshkove odrzhavanja koji jednostavno nisu humani

                U svakom sluchaju cinjenica je da "masno" placamo za gorivo koje je u najmanju ruku recheno - upitnog kvaliteta. Boost je jednom prilikom preneo iskustvo a mnogo ljudi na forumu koji takodje zhive i/ili rade na relaciji Srbija/ostatak sveta () je prenosilo slichna zapazhanja, da je ovdashnje gorivo primetno loshijeg kvaliteta od onog u Austriji, Shvedskoj ili Nemachkoj, svejedno. Znachi, za loshe gorivo (benzin ili diesel, svejedno) smo prisiljeni da placamo vishe nego mnoge drzhave u okruzhenju i maltene cene su na nivou onih po EU a gde je tu kvalitet?! To je po meni dovoljan razlog sam po sebi da odbijem da budem ovca, znachi plindza a oni nek shishaju druge...
                http://www.bmw.tv

                Comment

                • djukic
                  CBC Senator XXL
                  • 27.03.2005
                  • 2526
                  • Beograd

                  #38
                  Ovakav scenario me i plasi. Razmisljam o kupovini Citroena C5. U opciji su HDI sa 109 ili 136ks i benzinci od 115 do 136ks (1.8 i 2.0). Obilazeci placeve ovde videh da su benzici primetno ocuvaniji i u proseku jeftiniji za 1000 eura. Taman ta razlika od 1000 eura je dovoljna da se uradi veliki servis i stavi kvalitetan sekvencijalni plin.
                  Inace benzinci od 1.8 i 2.0 su jeftini i za registraciju...
                  E sad kada bih mogao da biram a i da takav postoji izabrao bi:

                  Citroen C5
                  sa "starim" 1.9 dizelom naravno sa turbinom. Taj motor trosi zanemarljivo vise od HDI-a ide skoro kao HDI. Od troskova taj XUD motor ima samo turbinu koja se remontuje kada predjete najmanje 250.000km i kosta 250E. Nema plivajuci zamajac i ostale zajebancije. Klasicna "BOS" pumpa i brizgaljke se remontuju posle x.xxx.xxx km. E taj motor je u svemu bolji od kombinacije benzin plin i 2.0 motora...
                  https://t.me/pump_upp

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #39
                    odlicna prezentacija jednog iskustva, kao i uvek od over-a.

                    ali zbog onog osecaja izvanrednih medjuubrzanja i odlichne elastichnosti koje sam dozhiveo u 320d
                    mala je zasluga dizela u tom osecaju, a mnogo veci uticaj delovanja turbine.
                    isto je i kod benzinca, isti osecaj s time da je elasticnost jos jasnije izrazena (siri opseg obrtaja rada turbine).

                    u tvom slucaju, ili da sacekas da BMW uhvati korak sa ponudom benzinaca i pocne prodaju turbaka, recimo onaj od 1.6 (Pezooov, u Miniju npr pokazano kako radi) ili da promenis brend.

                    VW, Fiat vec naveliko nude turbo benzince, Reno ubrzano prelazi, Hyundai takodje prelazi na turbo motore.

                    ili ako je premium brend izbor onda Mercedes Kompresor, recimo C klasa sto je pandan BMW3.

                    u neki takav benzinac sa turbinom ubacis sekvencijalni plin i imas elasticnost medjuubrzanje i osecaj koji ti se svidja a cenu uporedivu sa dizelskim gorivom pri cemu je pouzdanost benzinca cak i nesto veca od dizelasa.

                    u zadnjih 10tak godina mnogo novca je ulozeno u razvoj dizelasa, dobijeni su impresivni rezultati ali neko (da pogadjamo ko) treba da povrati te ulozene pare, a upravo se iz tovg opisa vidi kako izgledaju cene i sto je najgore da se havarije pojedinih sistema gotovo programirane (unapred) i ne zavise mnogo od samog vozaca/ vlasnika u smislu boljeg ili losijeg odrzavanja.

                    najjeftiniji je stariji dizelas, klasicne kosntrukcije ili stariji benzinac koji su jos pravljeni konstrukciono onako solidno da traju.
                    jesu im losije perfomanse mada ne nesto drasticno da bi smetalo, konstrukcije su obicno proverene i ispeglane od bolesti odavno, delova ima original i aftermarket a time i cene su povoljnije itd.

                    ali, to sustari modeli, nisu u modi, ne pokazuju status novcanika, dizajn nije iz poslednje prolece leto kolekcije za jednu sezonu, nemaju elektro.... pomocnike da sve rade umesto mozga ruku i nogu vozaca.

                    jednom recju neupadljive radne masine za ekonomicnu eksploataciju.

                    problem je kod nas naci primerak u dobrom stanju s obzirom da je uvoz zabranjen vec nekoliko godina pa je vrlo ogranicena ponuda.

                    i ja bih se pridruzio stavu da je kao novi auto najbolji izbor turbo dizel a kao polovni sa 5+ godina iza sebe (turbo) benzinac konvertovan na plin u smislu troskova eksploatacije samo.

                    osecaj u voznji, dizajn, opremljenost, itd ostavio bih po strani u tom poredjenju.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • CannoN
                      CBC Senator XXL
                      • 15.09.2007
                      • 485
                      • Beograd

                      #40
                      Nikada licno nisam posedovao dizela ali na poslu koristim iskljucivo njih pa imam iskustva.

                      Da kupujem auto od 3tone sa 4-6 litara motorom to bi sigurno bio dizel sto zbog obrtnog momenta sto zbog ekonomicnosti jer ekvivalent benzinac/plinac nikada nece biti ekonomicniji. Konkretno vise godina sam koristio Nissan Patrol-a od 4.2l. Jako pouzdan motor - sestak bez turbine i bez komon rejla. Trosio je izmedju 10 i 12l dizela sem na auto putu gde je umeo da popije i 20l ako se masira. Nikada nije imao kvar na motoru a bio je na 260k kada je prodat.

                      Ako se kupuje laksi auto sa manjim motorom plin vec ima veliku prednost sobzirom na cenu goriva i odrzavanja koje je zaista skupo ako je mimo redovnog...

                      Moram jos da dodam da mi je, izmedju ostalog, kroz ruke prosao i megan sa 1.5dci motorom od 86ks.. Bio je na 120k kada je prodat takodje bez ikakvih kvarova a ni ostalih dvadesetak megana i clia iz voznog parka nisu imali kvarove na motoru.
                      Taj dci se pokazao kao izuzetno ekonomican - pri maksimalnoj brzini(oko 170km/h) on trosi nesto vise od 7l dok mu je prosek nesto vise od 5l ali mu je i ubrzanje u skladu sa potrosnjom skromno, pogotovo kada je pun.

                      Dakle ja glasam za benzinca.

                      Comment

                      • driverGT
                        CBC Veteran
                        • 29.09.2004
                        • 154
                        • Zemun

                        #41
                        Pri 170 trosi 7 litara?!?Nema sanse...To se kosi sa zakonima fizike....

                        Comment

                        • overspeed
                          CBC Senator XXL
                          • 24.05.2005
                          • 2779
                          • Kosovska Mitrovica

                          #42
                          Originally posted by sw.brick
                          odlicna prezentacija jednog iskustva, kao i uvek od over-a.
                          Khm, khm... Hvala kolega =]

                          Originally posted by sw.brick
                          u tvom slucaju, ili da sacekas da BMW uhvati korak sa ponudom benzinaca i pocne prodaju turbaka, recimo onaj od 1.6 (Pezooov, u Miniju npr pokazano kako radi) ili da promenis brend.
                          Da promenim brand?!?

                          Hehe, ipak sam se vec odluchio, i to za ono najbolje shto BMW zna da radi... (I6 )
                          http://www.bmw.tv

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #43
                            pa moze i neki veci I6, odlicni su da ne kazem perfektni.
                            recimo 330i.

                            ja sam bio razumeo da ti je zelja manji po kubikazi motor, i da ti prija turbo efekat pa je to prioritet pri izboru.

                            za sada BMW to nema u ponudi pa sam samo zato predlozio promenu brenda da ne cekas vise godina dok se BMW smisli da predje na manje turbo benzince.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • CannoN
                              CBC Senator XXL
                              • 15.09.2007
                              • 485
                              • Beograd

                              #44
                              Originally posted by driverGT
                              Pri 170 trosi 7 litara?!?Nema sanse...To se kosi sa zakonima fizike....
                              Ih bre sa kojim se to zakonima kosi?

                              Trosi i 9 pri maksimalnim brzinama ako je malo uspon ili ceoni vetar ali vise od toga ne moze - stvarno je jako stedljiv taj dci.

                              Bas me zanima kako bi to radilo da se konvertuje na lpg?

                              Comment

                              • driverGT
                                CBC Veteran
                                • 29.09.2004
                                • 154
                                • Zemun

                                #45
                                Svaka cast ako je tako...Ali znam da dizeli kada se kidaju trose mnogo.
                                Ja vozim sluzbenu kiu Dizela 2.5 motor.Trosi oko 10 litara lagane voznje po gradu i oko 9-12 litara kada se vozi na otvorenom do 100-120 na sat.Kada se vozi do daske onda je ono 20 litara.
                                Sestra i zet imaju volvo S60 sa motorom od 2.4 dizel.Pri brzini od 120 trosi izmedju 6-7 litara na 170 pokazuje 12-13 a na 200 je potrosnja oko 20 litara..A poznato je da motori male zapremine ne podnose bas najbolje visoke obrtaje i da pri max brzini nisu uopste ekonomicni...Vec trosi vise od kola vece zapremine...E sad mozda je reno uspeo nesto sto drugi nisu....Ili sam se ja malo preracunao...ko ce ga znati...ali mislim da nisam

                                Comment

                                Working...
                                X