Novi muscle cars

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Horsepower
    CBC Senator XXL
    • 29.12.2005
    • 2000

    Brate, nemoj pogresno da me razumes, ali ovaj forum nije centar sveta koji ce odluciti da li je neki auto muscle car ili ne. Muscle cars su postojali tokom cele istorije, neki su bili bolji od drugih, neki su klasicni, neki moderni, neki nesto izmedju. 1983 GT 302 je vratio nadu ljudima za muscle car, a i sa svojih 175 hp verujem da bi bez problema imao bolje performance od mnogih klasicnih muscle cars. Jer nije bio tezak, imao je odlicno rasporedjen torque na niskim obrtajima, i sto je najbitnije bio je jeftin i jako zabavan za voziti. Pricao sam sa nekim ljudima koji su tih godina bili mojih godina i uglavnom kazu da je 1983 Mustang napravio slicnu revoluciju kao i 2005 model. Ne bas toliko veliku, ali za taj period je opet vratio slavu Mustangu koju je Mustang izgubio tokom 1970ih i ranih 1980ih. Jer tadasnji 302 motor sa 175 hp nije bio samo broj na papiru, bio je perfektan motor za perfektan automobil iz tog perioda.

    E sad, Mustang iz 2005 jeste napravio revoluciju, najvise zbog retro dizajna, ali ta revolucija nije bila toliko velika koliko ti zamisljas. Za Challenger i Camaro je bila ubedljivo manja. Radi poredenja, Mustang iz 2000 godine (godiste mog Mustanga) je prodat u daleko vise primeraka nego 2005 model. I to je 2005 Mustang izasao u prodaju u vreme jeftinog goriva i visokih plata. Toga nema vise, to vreme je proslo. Evo pre neki dan je predstavljen Camaro SS, ja ni ovde ni na brojnim Americkim sajtovima koje posecujem nisam video da je neko postavio sliku. To ti sve govori koliko je ljude briga za njim.

    Verujem ja da su na tebe i Challenger i Camaro ostavili velik utisak, ali na vecinu ljudi nisu. Takvi automobili podsete na nostalgiju, ljudi ce ih pohvaliti, reci ti kako su nekada imali slican model i kako bi ih voleli opet posedovati, ali vecina tih ljudi na kraju dana ce kupiti Toyotu Camry ili Hondu Civic.

    I za kraj, evo ti jedna slika prelepog 1983 Mustanga GT.

    Comment

    • Horsepower
      CBC Senator XXL
      • 29.12.2005
      • 2000

      Samo jos da spomenem ovo: GM je trebao malo vise da obrati paznju i da napravi Camaro pristupacnim za sve kupce, ne samo za 80-godisnje oldtimere koji ce se secati kako su imali Camaro kad su se vratili iz Vijetnama.
      Moj jedan dobar drug od koga cesto nabavljam diecast modele spada u tu kategoriju. On sada ima 70 i koju godinu i vozi Chrysler Pacifica. Kad je video da ja imam Mustanga pricao mi kako je kad se vratio iz Vijetnama 1970. godine kupio potpuno novi Boss 302 koga je jako voleo. Kad sam ga ja pitam kako to da ne vozi 2005+ Mustanga pricao mi je kako je Mustang previse mal za njega i da mu je bilo potrebno nesto vece.

      Medjutim, za razliku od Camara - Mustang je bio pristupacan za sve tako da je Ford mogao da izgubi neke takve musterije i da dalje ima visoku prodaju. GM ne moze to da uradi jer mladji ljudi, makar obozavali Camaro, nece biti u stanju da ga priuste. I to je mene razocaralo. Neka ubace 3.9L V6 iz Impale u base model sa cenom od oko $21,500 i neka ubace 5.3L V8 (315 hp) u Z28 Camaro sa cenom od oko $27,000. Ova ostala 2 modela koja su vec predstavili neka ostave. Garantujem da ce onda Camaro biti ogroman uspeh.

      Comment

      • Pro_Touring_Mopar
        CBC Senator XXL
        • 13.11.2007
        • 684
        • Sabac

        Nisam ni mislio da stavim ovaj forum kao neki primat koji odredjuje sta je muscle, a sta ne. Prosto sam ti preneo moja misljenja, kao i misljenja mnogih drugih muscle fanova sa raznih foruma i iz razlicitih zemalja... No, nije bitno, svako ima pravo na svoje misljenje. Anyway, kad sam pominjao revoluciju koju je napravio S197 'stang, kao i novi Chally i novi Camaro, prvenstveno sam mislio na muscle publiku, ne i na ostatak americkih kupaca. Za nas ti automobili predstavljaju nesto carobno, dok za prosecnog americkog radnika, kome je bitno samo da se odveze od kuce do posla, svakako da nista ne predstavljaju. Porodice sacinjene od jednog takvog radnika i debele domacice, uvek ce pre uzeti neki mini ven ili nesto slicno... Prodaja Chally-ja i Camara ne ide briljantno, ne zato sto oni nisu ispunili ocekivanja, vec zato sto gorivo postaje sve veci i veci problem tamo, a i zbog cinjenice da vecina USA kupaca preferira neki tupavi mini-ven i 4-door saloon... Originalni muscle cars su prosli tako dobro kod publike i zbog kompletnog rock'n'roll rebel fazona koji je tada tutnjao i u koji su se muscle cars odlicno uklopili. Sada je situacija drugacija, mladi se pale na neke totalno druge stvari; bitnije im je da imaju nakindjureni Japanski tuner, uz kojeg ce mozda moci i da povale neku od lokalnih raspada od riba sa ulice, nego da imaju automobil sa performansama...

        Ali, muscle publika nije umrla, niti ce ikad umreti! Ima veliki broj fanova odusevljenih novim muscle cars-ima, koji bi sve uradili da ih poseduju. Koliko njih je u situaciji da ih kupi, to je druga stvar, ali svakako da se ti automobili prodaju, mozda ne onako franticno kao nekad, ali se kupuju... Videces, ova dva slabija Chally-jeva modela ce dosta promeniti situaciju. Prva serija je sacinjena iskljucivo od SRT8 modela, koji trose zaista mnogo s obzirom na trenutnu situaciju sa gorivom u USA. I opet se Chally prodavao, bas zato sto su tvrdokorni fanovi uradili sve da ga poseduju. Situacija sa naftom u svetu se smiruje, tako da bi trebalo da se ocekuje poboljsanje situacije i u USA. Od Camaro-a treba ocekivati dobru prodaju, sto zbog veoma verovatnih smirivanja cena goriva, sto zbog samog modela koji je tako postavljen da moze da privuce i ljude koji nisu iskljucivo muscle orijentisani.
        Orthodoxy is not the religion, it is the meaning of life!

        Comment

        • Pro_Touring_Mopar
          CBC Senator XXL
          • 13.11.2007
          • 684
          • Sabac

          Originally posted by Horsepower
          Samo jos da spomenem ovo: GM je trebao malo vise da obrati paznju i da napravi Camaro pristupacnim za sve kupce, ne samo za 80-godisnje oldtimere koji ce se secati kako su imali Camaro kad su se vratili iz Vijetnama.
          Moj jedan dobar drug od koga cesto nabavljam diecast modele spada u tu kategoriju. On sada ima 70 i koju godinu i vozi Chrysler Pacifica. Kad je video da ja imam Mustanga pricao mi kako je kad se vratio iz Vijetnama 1970. godine kupio potpuno novi Boss 302 koga je jako voleo. Kad sam ga ja pitam kako to da ne vozi 2005+ Mustanga pricao mi je kako je Mustang previse mal za njega i da mu je bilo potrebno nesto vece.

          Medjutim, za razliku od Camara - Mustang je bio pristupacan za sve tako da je Ford mogao da izgubi neke takve musterije i da dalje ima visoku prodaju. GM ne moze to da uradi jer mladji ljudi, makar obozavali Camaro, nece biti u stanju da ga priuste. I to je mene razocaralo. Neka ubace 3.9L V6 iz Impale u base model sa cenom od oko $21,500 i neka ubace 5.3L V8 (315 hp) u Z28 Camaro sa cenom od oko $27,000. Ova ostala 2 modela koja su vec predstavili neka ostave. Garantujem da ce onda Camaro biti ogroman uspeh.
          Eh sad, veruj mi , nisu svi ljubitelji muscle cars dede... Ogroman broj mladih je zaludjen muscle filozofijom i V8 masinama, pa pogledaj samo nas na forumu, niko nema ni 30 godina.... Muscle cars i jesu automobili za mlade, ali onda se dolazi do one cinjenice koju si ti pomenuo, a to je da mladi uglavnom nece moci da ih priuste. Mada, pitam se zasto? Jel se situacija u USA toliko pogorsala? Pitam ovo, jel su u Evropi modeli poput Mercedesa A klase i novog Minija, verovali ili ne, skuplji od osnovnog Camaro-a, ako se porede cene... Da, ovi maleni autici kostaju 19.000-20.000 evra, a opet se sasvim fino prodaju i drze cenu. Pitam se zasto Chevy ne pokusa izvoz V6 Camaro-a u Evropu?! Mogu da garantujem, ukoliko cena ne bi drasticno porasla, da bi napravio bum!
          Orthodoxy is not the religion, it is the meaning of life!

          Comment

          • Horsepower
            CBC Senator XXL
            • 29.12.2005
            • 2000

            Cene goriva igraju ogromnu ulogu, ali ne i kljucnu. Recimo, Ford F-Series u najekonomicnijoj verziji prelazi oko 14 mpg (oko 17 litara na 100 km), ali ce Ford i pored toga prodati oko 650,000-700,000 njih ove godine.

            Kao sto sam napisao gore, GM je trebao da napravi Camaro pristupacnim za sve kupce, ne samo za oldtimere od 80 godina koji ce se secati kako su imali Camaro kad su se vratili iz Vijetnama.

            3.9L V6 motor sa 233 hp iz Impale i cena od oko $21,500 bi bila fenomenalna za osnovni Camaro. Sa tim karakteristikama i ja bi ga rado posedovao. Zatim, neka ostave sadasnji 3.6L V6 sa 300 hp i $25,000, on nece smetati. Zatim im treba pristupacan V8, a 5.3L sa 315 hp iz Silverado pickupa i cena od oko $27,000 je jako privlacna. I onda opet na kraju imaju veliki SS sa 6.2L. Ti brojevi (snaga motora i cene) bi onda bili sasvim u klasi sa Mustangom.

            A ovako ... ovako niko mladji od 35 godina nece biti u stanju da priusti Camaro. Bice auto koji se mnogima svidja, ali ga samo neki kupuju i bas mi je zao zbog toga.

            Amerika je u velikoj krizi. Poslovi svi odose preko okeana, a cene svakim danom skuplje. Ljudi gledaju kako da prodju sto jeftinije, vise ih nije briga da li je auto Americki, Japanski ili iz neke druge drzave. Neka je jeftin, kvalitetan i ekonomican i ljudi kupuju. Ima dilera koji vise nece ni da prihvate pickupe i SUV kao zamenu jer ih posle ne mogu prodati.

            Comment

            • Pro_Touring_Mopar
              CBC Senator XXL
              • 13.11.2007
              • 684
              • Sabac

              Auuu, jbt, nisam pojma imao da je situacija tamo toliko otisla u p.m... Pa, ovde u ovoj siromasnoj i jadnoj Srbiji, mozes da dignes kredit i uzmes neku Corsu za 14-15.000 evra, jbt. to je prakticno cena V6 Mustanga. Pitam se zasto ni Ford ni GM nisu razmisljali o mogucem izvozu muscle modela u Evropu?! Tamo '60-tih u Evropi nije postojalo interesovanje za ogromne Americke modele sa mocnim motorima, ali sad je situacija dosta drugacija... Scandinavia i Nemacka su pune big block-era koje ili restauriraju, ili furaju pro touring fazon budzenja. V6 Camaro ili Mustang, sa pristupacnom cenom, umerenom potrosnjom i odlicnim odnosom cena/kvalitet bi bio fantastican. Jbt, ja bih krenuo da stedim kao konj, da se izagladnjujem ako treba, sve samo da bi ga se docepao. Veruj mi, ovde bi Camaro bio perfektan. Mnogo bolji od Audija TT, a za dosta nizu cenu. V8 verzija jede Nissan 350Z, tako da bi i tu imao primat. Mislim da su Americki proizvodjaci napravili gresku, sto nisu cak ni razmislili o izvozu u Evropu...
              Orthodoxy is not the religion, it is the meaning of life!

              Comment

              • Horsepower
                CBC Senator XXL
                • 29.12.2005
                • 2000

                Mislim da nebi bilo vredno muke, Ford radi pametno (hocu reci radio je pametno) sto drzi Evropsku i Americku liniju vozila drugacijom.
                Ja sam video Evropske Chevrolete ili bolje reci Daewoo, ono je sramota, ali isto mislim da su popularniji u Evropi nego sto bi bila Americka verzija. Jer koliko znam u Evropi su takse na automobile ogromne, zato i tolika razlika u ceni, tako da ne verujem da bi GM prodavao Camaro V6 za $25,000 u Evropi cak i da odluci da ga uvozi.

                Comment

                • Pro_Touring_Mopar
                  CBC Senator XXL
                  • 13.11.2007
                  • 684
                  • Sabac

                  Evropski Chevrolet, odnosno Daewoo, je izgleda popularan samo u Srbiji. Dobro, mozda i u Bugarskoj i Rumuniji... Salu na stranu, takse na automobile su zaista mnogo vece u Evropi nego u Americi. Ali, Camaro bi sto se tice performansi bio prakticno bez konkurencije... Neka mu cena i bude veca, Zapadnjaci imaju para... Vidi ovako, cena Audija TT sa 2.0 L i 200 konja kosta blizu 40.000 evra u Srbiji. Ne znam kolika mu je cena u Nemackoj, ali moze biti samo veca... Ja ne znam da ovu cenu pretvorim u dolare, ali ti ces sigurno znati... U svakom slucaju, ne znam koliko da dignu cenu Camara za Evropsko trziste, opet ce biti vise nego konkurentan. On TT-a moze da jede u svakoj disciplini, a cak mu je i oprema fina uz jako dobru zavrsnu obradu, ( ne bas na nivou Audija, ali svejedno jako dobru...), a to je Evropljanima izuzetno bitno. Nissan 350Z je losiji automobil od V8 Camaro-a u svakom pogledu, pa je opet nasao svoje mesto medju Evropskim kupcima i jako se fino prodaje. Koliko on kosta u USA, da mogu da uporedim sa Camarom? Cene u Evropi variraju od 40.000 do 50.000 evra.
                  Orthodoxy is not the religion, it is the meaning of life!

                  Comment

                  • Horsepower
                    CBC Senator XXL
                    • 29.12.2005
                    • 2000

                    Neznam brate, mozda GM misli da Camaro nebi pronasao svoje mesto u Evropi jer su kupci u Evropi navikli na jeftine Korejanske automobile iz Chevroleta.

                    Comment

                    • Horsepower
                      CBC Senator XXL
                      • 29.12.2005
                      • 2000

                      Porodica Steve McQueena dala dozvolu za proizvodnju replika Mustanga iz Bullitta kao proslavu 40-godisnjice filma.

                      Ja se samo nadam da nece zavrsiti kao Eleanor i Unique Performance.

                      Comment

                      • luci
                        CBC Senator XXL
                        • 13.03.2006
                        • 1103
                        • odzaci

                        @hp reci mo na koji se period odplate u americi uzimaju kola... 5 god tj.60 meseci ili vise ,manje...

                        ako kazes da je osnovni camaro trebao da ima 3.9 V6 sa 233ks umesto njegovog koji ima 300 ks... i da bi trebao da kosta 22 000 umesto 25 000 onda ti jednostavno teras mak na konac... jer si stavio zastareo moto sa manje snage za svega 50$ mesecne ustede pod predpostavkom da je odplata na 60 mes.... e ako je tebi stalo do 50 $ mesecno onda ne treba da kupis ni mustanga nego hyundai accent i da te bog vidi pola V8 1.5 i 11 000 evra...

                        stvarno mi nije jasno zasto toliko uzdizes mustanga koji je definitivno kao auto slabiji od camara... jace ime mozda ali auto slabiji... zadrzao je autenticno nasledje muslce car ere, live axle pozadi i handling ko bik... dobro mu nisu stavili i drum brakes....

                        jednostavno prihvati da je camaro dobar auto i nemoj traziti dlaku u jajetu za sve sto uradi bilo ko osim forda...

                        Comment

                        • Horsepower
                          CBC Senator XXL
                          • 29.12.2005
                          • 2000

                          Obicno 60 meseci.

                          $50 mesecno nije malo. Dosta ljudi u Americi radi celi dan da bi zaradili $50. To je rezervar goriva. A u Americi je kriza, gleda se svaki dolar. Ljudi menjaju svoju Hondu Accord za Civic jer trosi samo malo manje.
                          Mrzi me sad da ulazim u detalje, ali brate nisu upoznat sa situacijom u Americi. Moji roditelji su odlicno prosli sa kupovinom kuce pa im je opet mesecna rata $1,400. $1,400 je koliko prosecan Amerikanac zaradi za celi mesec. I sad ti kazi njemu kako bi on trebao da mesecno placa $450 ratu za V6 Camaro plus barem $200 mesecno za osiguranje i jos barem toliko za gorivo (btw, ja sam rekao da je 3.6L trebao ostati, a 3.9L dodat, ne da 3.9L treba zameniti 3.6L). Pare ne rastu na drvetu u Americi kao sto neki ljudi misle (ovo se ne odnosi na tebe). Moj kum, koji inace zivi u Srbiji, je sad dobio radnu vizu na 6 meseci u New Yorku i proslu sedmicu je bio kod mene. Dobro se je namucio dok je skupio $190 za avionsku kartu, iako ima posao i mesecni troskovi su minimalni (njih trojica dele jednosoban stan), a pre toga je pricao kako bi kupio brda i doline kad bi dosao u Ameriku.

                          Ja sam lepo rekao da je Camaro ispred Mustanga kao automobil, ali nikako kao muscle car. Mustang je jedini moderni muscle car koji ima iste karakteristike kao klasicni model. Camaro je odlican automobil, ali ne zadovoljava mnogo kategorija da bi bio pravi muscle car, kao sto su visoka cena, visoka tezine, prejak V6 motor, samo skupi V8 motor. Da je Camaro sa ovakvim dimenzijama i karakteristikama predstavljen tokom 1960ih on bi bio u klasi sa Buick Riviera, Chrysler Cordoba, Chevrolet Monte Carlo i Ford Thunderbird.
                          2005+ Mustang je uradjen bas kao klasicni Mustang i zato je tako popularan. 2010 Camaro, osim retro dizajna, nije uradjen kao klasicni Camaro.
                          I za kraj da spomenem da ja uopste nisam ljubitelj 2005+ Mustanga, ali ga mnogo postujem. Mnogo me je razocarao serijski model posle prelepog koncepta. Jedino bi vozio Shelby GT i Shelby GT500KR i SuperSnake i to pod uslovom da mi ih neko pokloni jer nikad nebi dao pare za njih koje Ford trazi. Mozda ne pratis pazljivo moje komentare, ali ja kritikujem Shelby GT500 od prvog dana.

                          Ne znam stvarno kako ocekujes od mene da pohvalim Camaro i Challenger kao muscle car kad su i Chevy i Dodge samo nabili opremu sto automatski znaci i tezinu i cenu i ocekuju da ce ljudi davati tolike pare samo zbog retro dizajna. Jedan automobil mi pada na pamet sa takvim karakteristikama koji je brzo propao - 2002-2005 Ford Thunderbird. Ford je uradio potpuno istu stvar tada kao i Chevy i Dodge sada. Rezultat je bio da je Thunderbird opstao na trzistu samo jednu generaciju (ukupno 4 godine), prodat u manje od 50,000 primeraka ukupno za te 4 godine i niko nije ni primetio kad je ugasen.

                          Comment

                          • luci
                            CBC Senator XXL
                            • 13.03.2006
                            • 1103
                            • odzaci

                            taj kome je dnevna zarada 50 $ sigurno nece kupiti camaro ni da je puno jeftiniji, nece kupiti ni mustanga tako da mi stvarno nije jasno zasto si toliko neprijateljski nastojen prema svemu... za ljubitelja automobila, previse mi licis na racunovodju..

                            Comment

                            • Horsepower
                              CBC Senator XXL
                              • 29.12.2005
                              • 2000

                              Mustang ima pocetnu cenu od $18,000, dobices sigurno $3,000 rebate i mozda jos vise ako vec imas Forda u familiji (ja sam dobio $3,500 popusta na moj Fusion).
                              To je oko $15,000 sto je jeftinije nego Civic, Corolla i vecina Japanskih kompakta. Osiguranje za Mustanga je isto poprilicno jeftino (ja placam oko $60 mesecno).
                              Tako ako usporedimo $250 rata + $60 osiguranje dolazimo do cifre od $310 mesecno.
                              A za Camaro $450 rata + $200 osiguranje dolazimo do $650 mesecno.
                              Vise nego duplo. Mozes kupiti dva V6 Mustanga (ili V6 Mustanga i jos jedan auto slicne cene) i opet ces proci jeftinije nego da su kupio jednog V6 Camaro.

                              Gledam sve kroz pare jer sve i jeste u parama. Nekada, dok je gorivo bilo jeftino i bilo lako naci posao, mogao si nabaciti retro dizajn na krntiju i proci fenomenalno (najbolji primer Chrysler PT Cruiser) - danas toga nema. I zato me nerviraju i Chevy i Dodge kada umesto da naprave sto jeftiniji i sto laksi muscle car sa manjom potrosnjom - oni nabijaju opremu sto znaci i tezinu, automatski je i potrosnja veca, a o ceni da ne govorim. Zato i gledam automobil kao sto je Pontiac G8 pre Camara ili Challengera. Jer je za dobrih 130 kg laksi iako ima 4 vrata, ima odlican V6 motor (3.6L sa 260 hp), a posto vidim da im prodaja ide poprilicno slabo verujem da ce posle nove godine moci naci vec sa popustima, znaci za V6 model bi platio oko $23,000, mozda i manje. Ako GM nastavi da nudi employees discount i sledece godine cena ce biti ispod $20,000.

                              Comment

                              • Pro_Touring_Mopar
                                CBC Senator XXL
                                • 13.11.2007
                                • 684
                                • Sabac

                                Originally posted by Horsepower
                                Ja sam lepo rekao da je Camaro ispred Mustanga kao automobil, ali nikako kao muscle car. Mustang je jedini moderni muscle car koji ima iste karakteristike kao klasicni model. Camaro je odlican automobil, ali ne zadovoljava mnogo kategorija da bi bio pravi muscle car, kao sto su visoka cena, visoka tezine, prejak V6 motor, samo skupi V8 motor. Da je Camaro sa ovakvim dimenzijama i karakteristikama predstavljen tokom 1960ih on bi bio u klasi sa Buick Riviera, Chrysler Cordoba, Chevrolet Monte Carlo i Ford Thunderbird.
                                2005+ Mustang je uradjen bas kao klasicni Mustang i zato je tako popularan. 2010 Camaro, osim retro dizajna, nije uradjen kao klasicni Camaro.
                                I za kraj da spomenem da ja uopste nisam ljubitelj 2005+ Mustanga, ali ga mnogo postujem. Mnogo me je razocarao serijski model posle prelepog koncepta. Jedino bi vozio Shelby GT i Shelby GT500KR i SuperSnake i to pod uslovom da mi ih neko pokloni jer nikad nebi dao pare za njih koje Ford trazi. Mozda ne pratis pazljivo moje komentare, ali ja kritikujem Shelby GT500 od prvog dana.

                                Ne znam stvarno kako ocekujes od mene da pohvalim Camaro i Challenger kao muscle car kad su i Chevy i Dodge samo nabili opremu sto automatski znaci i tezinu i cenu i ocekuju da ce ljudi davati tolike pare samo zbog retro dizajna. Jedan automobil mi pada na pamet sa takvim karakteristikama koji je brzo propao - 2002-2005 Ford Thunderbird. Ford je uradio potpuno istu stvar tada kao i Chevy i Dodge sada. Rezultat je bio da je Thunderbird opstao na trzistu samo jednu generaciju (ukupno 4 godine), prodat u manje od 50,000 primeraka ukupno za te 4 godine i niko nije ni primetio kad je ugasen.
                                HP, pazi matori, ako ti mislis da su niska cena i mala tezina glavne stavke kad neki automobil treba krstiti kao muscle car, to je tvoje misljenje i ja to postujem, ali ne treba da ga postavljas kao neki kanon prema kome svi ostali moraju da se rukovode. Ja se, recimo, ne slazem sa tim, pogotovo onim za tezinu. Niska cena, mala tezina i slaba oprema su bile stavke prema kojima su se do juce rukovodili neki Britanski proizvodjaci. (TVR Chimaera i Lotus Esprit su svojevremeno imali tezinu manju od tone i bili dosta pristupacniji od konkurencije...) Muscle cars-ima, kako ja to gledam, nikad nije bila glavna odrednica. Dalje, pominjes sigurnosnu elektronsku opremu, koja zaista dosta dodaje na tezini, ali zaboravljas da je danas 21. vek i da ljudi hoce da se voze udobno i sugurno. Sto se tice opremei cena, voleo bih da se podsetimo prve muscle ere i automobila kao sto su Roadrunner i Challenger... Prvi je bio potpuno ogoljen od svega sto bi moglo da utice na tezinu, sa izuzetno spartanskom opremom i 440+6 motorom, bio je izuzetno jeftin. Challenger sa druge strane, je u opremi mogao da ima i kozna sedista, klima uredjaj, servo volan, servo kocnice sa ventilirajucim diskovima napred, elektricne podizace stakala....sve to uz vec standardno dosta dobro opremljen enterijer sa drvenim detaljima + HEMI kao izbor motora = skoro duplo veca cena nego malopre pomenuti roadrunner... I sta sad to znaci? Da je Roadrunner bio vise muscle nego Chally? Ne bih se slozio... I pored toga sto je pomenuti Roadrunner bio dominantan na 400 metara, Chally je imao dosta bolji handling i top speed, a to se svakako vazi. A gde su tek Superbird i Daytona Charger? Oni su imali astronomske cene u svoje vreme, ali, po mom misljenju, street legal 200 mph automobil je vredeo toga. Za sam kraj, svojevremeno najskuplji i najredji - ZL1 Camaro, kojeg si morao da narucujes preko COPO-a za astronomsku cenu (duplo visu nego za klasicni 396), i onda da cekas citavu vecnost da bi ga preuzeo, ali, opet kazem, automobil koji je bone stock isao low 11 sec. na 400 metara (bolje od sadasnje Corvette Z06), je svakako vredeo takvog mucenja. Dakle bilo je i tada skupocenih i retkih primeraka koji su se mnogo redje kupovali od ostatka muscle druzine, ali da li je to uticalo na njihovu popularnost i imidz?!... ne bih rekao...
                                Orthodoxy is not the religion, it is the meaning of life!

                                Comment

                                Working...
                                X