Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mirdza
    CBC Senator XXL
    • 14.03.2005
    • 2437
    • Katowice (PL) / Banja Luka
    • AGP / W126

    znam da idem u OT - u PL su popularna ulja 5w50 i 10w60 iako je hladno. pa me zato cudi/iznenadjuje tako rijetko ulje u BMW (pa jos tvom )
    Zovem se Miroslav i pravim igračke.

    Comment

    • DELracing
      CBC Veteran
      • 08.04.2005
      • 127
      • BGD

      Jedini pravi pokazatelj koje ulje sipati je merac temperature(Koji ja nemam, ali moram pod hitno da ga nabavim).
      Ako ti motor sa fabricki propisanim uljem pri garenju ne prelazi 100 C nema potrebe za guscim. Fabrika je na osnovu mnogih parametara, od kojih su tolerancije najbitnije, odredila koja je optimalna gustina na optimalnoj temperatuti.
      Znaci logicno, ako se auto uradi, trpi veca opterecenja->povecava se temperatura motora-> pada gustina ulja-> sipaj guscu gradaciju.
      Manja gradacija ima veci flow, brze dolazi do delova pod opterecenjem i brze odnosi toplotu. Jadina mana redjih ulja je manji HTHS(Hi temperature heat shearing) koji najvise negativnog uticaja ima ne lezajeve i gornje delove klipnjace....
      -300V je sa svojim bolesnim pakovanjem aditiva resio taj problem i uz gradaciju 5w-30 imate HTHS veci od vecine sintetickih ulja 0w-40(5w-40). Naravno uvek moze da se vodi polemika koliko je pametno sipati ta ulja u komercijalne motore na duzi vremenski interval( Sad ce 206 da se buni )
      Ford Puma 1.7 16V
      Saab 9-3 1.9 TID

      Comment

      • Misha
        CBC Veteran
        • 22.10.2004
        • 117
        • Beograd

        Originally posted by DELracing
        U mazde su ugradjivani maltene isti motori kao i u forda- ZETEC, DURATEC, te im je i preporuceni tip ulja isti. Ja sam dugo jurio to 5w-30 ulje koje je skoro nemoguce naci kod nas jer ga samo par servisa uzimaju i to na burice(tako kazu iz Oil group-a). Kasnije sam saznao da ga PETROSENEKA uvozi i na manje kolicine i da moze da se kupi kod njih u magacinu...

        Pored toga uvoze i 0w-30 ulje koje je nesto novije gradacije ali i dalje zadovoljava specifikaciju Mazda-Ford i kosta oko 1100 din. To je najniza cena za koju se moze naci 100% MOBIL
        Daj neki kontakt sa tom firmom, gde im je prodavnica? Nemoguce da je realna cena Mobila Super FE 5w30 1300din/lit, obzirom da ga ekipa u Mazda servisu takodje toci iz bureta i da je ulje polusinteticko!?

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206



          Necu da se bunim, ali cu nevernim Tomama rado pokazati stanje motora i (nepostojece) naslage djubreta u karteru u motoru koji je 150.000km otkidan od zivota, pri cemu temperatura ulja nikad nije presla 110c, sto je inace radna temperatura.
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • DELracing
            CBC Veteran
            • 08.04.2005
            • 127
            • BGD

            Petroseneka:
            3033846
            3087323
            2421525
            Jedan od ovih je od magacina ali ne mogu da se setim koji

            Postoje dve tvrdnje za 100% easter baze(koje su dokazane analizama).

            1. Easter jako lako apsorbuje vodu te je jako nepogodno voziti ta ulja zimi jer se zbog povecanog kondenza lako grade jake kiseline

            2. Da je sama baza jako agresivna i da moze da nagriza odredjene delove motora. Sto bi znacilo da pruza izvarednu zastitu pri velikim naprezanjima a u velikom periodu eksploatacije zaostaje za ostalim sintetikama.

            Iskreno vise bi voleo da si ti u pravu jer su 300V ulja jako fascinantna.
            Npr Mobil ima negde oko 87 moly-a, Motul 800....
            Ford Puma 1.7 16V
            Saab 9-3 1.9 TID

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              Nemojte da mesate pojmove u ester uljima..

              Procitajte malo o DI-Ester bazama i Poly-Ester bazama, sve ce postati jasnije.
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                Da kazem onda ovako :

                DI ESTER ostavi na stranu a POLY sipaj u motor i zaboravi na sve nedace koje ESTER ulja nose sa sobom. (pisali ste o jednom delu fenomena koji prate ester ulja)
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • DELracing
                  CBC Veteran
                  • 08.04.2005
                  • 127
                  • BGD

                  Da ali ne mogu da nadjem na netu koliko su stabilne baze na duzi period eksploatacije. Svuda se pominju performanse na velikim opterecenjima
                  Ford Puma 1.7 16V
                  Saab 9-3 1.9 TID

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    Poly je jedina baza koja moze da ide u raketne motore.. dovoljno stabilna

                    Upravo sam juce studirao jednu radilicu koja je terana sa 4 sezone, nema tragova exploatacije. Klipovi su JR pistons takodje 4 sezone su vrteli, zadnja merenja cilindra i klipova su radjena prilkom prelaska na Red Line ulje pre 2 godine.

                    Zadnje 2 sezone su habanja svega 8% u odnosu na 2 godine ranije.

                    Motor je inache Hondin 750 redna chetvorka iz 80-ih sa lancem izmedju para cilindara za pogon bregaste.
                    Mashina vrti na max 11K rpm, obicno se shalta na 9K.

                    Od prelaska na poly baznu lubrication problem je postao nepoznata stavka.

                    Za razliku od 100% di ester baznih ulja koja su prisutna u racingu (znam za periode kad ulje nije smelo da se ostavi u motoru posle odvozene trke vec je motor morao da se flush-uje) nova generacija poly ester ulja je namenjena za koriscenje u svakodnevnoj upotrebi.

                    Imam coveka dakle dakle uz ciju momoc dolazim do informacija o poly bazi kroz realna koriscenja:
                    http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... kan&t=2750
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • DELracing
                      CBC Veteran
                      • 08.04.2005
                      • 127
                      • BGD

                      Kod nas nema da se kupi Redline a koliko ja znam 300V je mesavina di estera i poly(tako bar pise na sajtu). Tako da......???

                      Koliko sam upucen M1 ima oko 20% poly-a
                      Ford Puma 1.7 16V
                      Saab 9-3 1.9 TID

                      Comment

                      • walkerz
                        CBC Član
                        • 24.03.2006
                        • 15

                        Do sad sam koristio Optima Magnum sinteticko (hc) ulje, mada od skora na kutiji pise full sint 0w 40 i presao bih na neko polu sinteticko (isto optima), sto zbog cene, sto zbog potrosnje ulja(dodajem liqui moly ol verlust svaki put, ali ipak dosta trosi). Inace vozim yugo na gas, presao je 110 000.
                        E sad, treba li da ispiram motor radi prelaska sa sint. na polu sint ulje? Sta se desava ako se to ne uradi?

                        Comment

                        • Wiz
                          CBC Senator XXL
                          • 30.09.2004
                          • 3104
                          • Nish

                          Nemoras,ja to nikad ne radim a kombinujem full i polusintetiku,ustvari uradeo jednom kad sam kupio auto

                          Comment

                          • DELracing
                            CBC Veteran
                            • 08.04.2005
                            • 127
                            • BGD

                            Probaj neko longlife ulje. Npr Valvoline polusint....
                            Ford Puma 1.7 16V
                            Saab 9-3 1.9 TID

                            Comment

                            • zverko
                              CBC Senator XXL
                              • 19.08.2005
                              • 7085
                              • BGD
                              • Audi A4

                              Zna li ko od vas sta pakuju pod imenom Wurth posto nesto ne verujem da bas oni prave ulja, a mozda i prave... posto me lik koji mi odrzava auto ubedjuje da sipam to kaze ako nista drugo original je i masa njegovih musterija ga hvali. ima li ko od vas iskustva sa istim.
                              poz
                              deutsche gemacht-gut gemacht...

                              Comment

                              • Heinz
                                CBC Senator XXL
                                • 30.09.2004
                                • 1027
                                • Beograd, Voždovac
                                • Avensis 2.0 D4D

                                Da li će nešto stašno da se desi ako se Mobilu Special X 5w-40 (syn) dolije Mobil Super S 10w-40 (semisyn)?
                                Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                                Comment

                                Working...
                                X