Jedini pravi pokazatelj koje ulje sipati je merac temperature(Koji ja nemam, ali moram pod hitno da ga nabavim).
Ako ti motor sa fabricki propisanim uljem pri garenju ne prelazi 100 C nema potrebe za guscim. Fabrika je na osnovu mnogih parametara, od kojih su tolerancije najbitnije, odredila koja je optimalna gustina na optimalnoj temperatuti.
Znaci logicno, ako se auto uradi, trpi veca opterecenja->povecava se temperatura motora-> pada gustina ulja-> sipaj guscu gradaciju.
Manja gradacija ima veci flow, brze dolazi do delova pod opterecenjem i brze odnosi toplotu. Jadina mana redjih ulja je manji HTHS(Hi temperature heat shearing) koji najvise negativnog uticaja ima ne lezajeve i gornje delove klipnjace....
-300V je sa svojim bolesnim pakovanjem aditiva resio taj problem i uz gradaciju 5w-30 imate HTHS veci od vecine sintetickih ulja 0w-40(5w-40). Naravno uvek moze da se vodi polemika koliko je pametno sipati ta ulja u komercijalne motore na duzi vremenski interval( Sad ce 206 da se buni )
U mazde su ugradjivani maltene isti motori kao i u forda- ZETEC, DURATEC, te im je i preporuceni tip ulja isti. Ja sam dugo jurio to 5w-30 ulje koje je skoro nemoguce naci kod nas jer ga samo par servisa uzimaju i to na burice(tako kazu iz Oil group-a). Kasnije sam saznao da ga PETROSENEKA uvozi i na manje kolicine i da moze da se kupi kod njih u magacinu...
Pored toga uvoze i 0w-30 ulje koje je nesto novije gradacije ali i dalje zadovoljava specifikaciju Mazda-Ford i kosta oko 1100 din. To je najniza cena za koju se moze naci 100% MOBIL
Daj neki kontakt sa tom firmom, gde im je prodavnica? Nemoguce da je realna cena Mobila Super FE 5w30 1300din/lit, obzirom da ga ekipa u Mazda servisu takodje toci iz bureta i da je ulje polusinteticko!?
Necu da se bunim, ali cu nevernim Tomama rado pokazati stanje motora i (nepostojece) naslage djubreta u karteru u motoru koji je 150.000km otkidan od zivota, pri cemu temperatura ulja nikad nije presla 110c, sto je inace radna temperatura.
The difference between men and boys is the price of their toys
Petroseneka:
3033846
3087323
2421525
Jedan od ovih je od magacina ali ne mogu da se setim koji
Postoje dve tvrdnje za 100% easter baze(koje su dokazane analizama).
1. Easter jako lako apsorbuje vodu te je jako nepogodno voziti ta ulja zimi jer se zbog povecanog kondenza lako grade jake kiseline
2. Da je sama baza jako agresivna i da moze da nagriza odredjene delove motora. Sto bi znacilo da pruza izvarednu zastitu pri velikim naprezanjima a u velikom periodu eksploatacije zaostaje za ostalim sintetikama.
Iskreno vise bi voleo da si ti u pravu jer su 300V ulja jako fascinantna.
Npr Mobil ima negde oko 87 moly-a, Motul 800....
DI ESTER ostavi na stranu a POLY sipaj u motor i zaboravi na sve nedace koje ESTER ulja nose sa sobom. (pisali ste o jednom delu fenomena koji prate ester ulja)
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Poly je jedina baza koja moze da ide u raketne motore.. dovoljno stabilna
Upravo sam juce studirao jednu radilicu koja je terana sa 4 sezone, nema tragova exploatacije. Klipovi su JR pistons takodje 4 sezone su vrteli, zadnja merenja cilindra i klipova su radjena prilkom prelaska na Red Line ulje pre 2 godine.
Zadnje 2 sezone su habanja svega 8% u odnosu na 2 godine ranije.
Motor je inache Hondin 750 redna chetvorka iz 80-ih sa lancem izmedju para cilindara za pogon bregaste.
Mashina vrti na max 11K rpm, obicno se shalta na 9K.
Od prelaska na poly baznu lubrication problem je postao nepoznata stavka.
Za razliku od 100% di ester baznih ulja koja su prisutna u racingu (znam za periode kad ulje nije smelo da se ostavi u motoru posle odvozene trke vec je motor morao da se flush-uje) nova generacija poly ester ulja je namenjena za koriscenje u svakodnevnoj upotrebi.
Do sad sam koristio Optima Magnum sinteticko (hc) ulje, mada od skora na kutiji pise full sint 0w 40 i presao bih na neko polu sinteticko (isto optima), sto zbog cene, sto zbog potrosnje ulja(dodajem liqui moly ol verlust svaki put, ali ipak dosta trosi). Inace vozim yugo na gas, presao je 110 000.
E sad, treba li da ispiram motor radi prelaska sa sint. na polu sint ulje? Sta se desava ako se to ne uradi?
Zna li ko od vas sta pakuju pod imenom Wurth posto nesto ne verujem da bas oni prave ulja, a mozda i prave... posto me lik koji mi odrzava auto ubedjuje da sipam to kaze ako nista drugo original je i masa njegovih musterija ga hvali. ima li ko od vas iskustva sa istim.
poz
Comment