Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ljube-kugla
    CBC Senator XXL
    • 04.05.2006
    • 1531
    • batajnica

    ne samo uljima nego svemu,preteruju sa cenama a puni se svasta,ima lepih i vestih kopija po pijacama koje su skoro identicne originalu,imao sam priliku da se sretnem sa selenijom vs-gas,kupio tri limenke po 1L,i slucajno bacim pogled jedna tamnija,ja da otvorim otkinu se otvarac,kao da nije na pravom mestu,probusim limenku sa srafcigerom a ulje totalno druga nijansa i drugaciji miris,e sad mozda su ove dve bile u izlogu pa izbledele a ova iz kutije ili je vesta kopija,ali za dolivanje je bila dobra,posto mi je auto jeo ulje brzo je i to pojeo
    ko na nas krene iz mesta je naje&o
    a sto nas je vise,jaci smo

    Comment

    • BARTONE
      CBC Senator XXL
      • 25.09.2006
      • 398
      • Bor

      ko je proizvodjac tog Castrola za koji si nasao podatke.
      pa to ne znam
      morali bi da pitamo Alvirovica iz Satplus revije
      ono sto pise u tabeli to je da Lukoil proizvodi rafinerija Perm,a castrol BP Europe

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        ok, znaci BP je proizvodjac.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • Hermes
          CBC Senator XXL
          • 14.02.2006
          • 1306
          • https://t.me/pump_upp
          • bemve

          Ja sam pokrenuo ovu temu, a mudro cutim

          Dakle, koristio sam Lukoil 10w40, mislim da je polusintetika i nista nisam primetio ni nabolje ni nagore. Ja mora da sam neki veliki tutuban za kola, meni isto se ponasa i sa Motul uljem, i sa Lukoilom i sada sa Shell uljem. Isto radi , isto ga trosi. Menjam ga na 6-7kkm , pa mozda i ne stigne da pokaze lose karakteristike. U svakom slucaju, Lukoil je najjeftiniji , pa ga preporucujem. Mada, sledece ulje koje planiram da sipam u kola ce da bude Optima, 10W40 ( a mozda i probam preporuku Boosta da sipam neko najjeftinije originalno ulje i da ga menjam na 1000km, jedno 4-5 puta, finansijski isto izadje, a ocisti se bolje motor).
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • torlak
            CBC Veteran
            • 10.11.2007
            • 100
            • knjazevac

            tako i ja znam
            sto se tice ulja,pozitivan komentar.
            lik kaze da ga je menjao 2x na 8 ili 9000km,i da je imalo "finu" boju,bolju nego neka skuplja ulja koja je koristio,i ne trosi mu mnogo(zaboravih koliko).
            moracu da probam.
            pozz

            Comment

            • BARTONE
              CBC Senator XXL
              • 25.09.2006
              • 398
              • Bor

              mozda ovo nije lose znati
              citiram izjave jednog clana Citroen Foruma Srbije

              "Ulje Ubija Nase Automobile"

              Najnovije izdanje naseg Citroenthusiast magazina je prenelo clanak predsednika kompanije Foreign Parts Positively koja je specijalizovana za starije britanke sportske automobile. Clanak je objavljen i na webu na url-u koji je na dnu ovog posta. Ukratko, od pre godinu dana je primeceno da veliki broj starijih automobila ima problem sa prevremenim trosenjem bregastih osovina. Nakon istrazivanja i razgovora sa radionicama koje prave i obradjuju bregaste osovine i ostale delove za generalnu opravku, kao i sa velikim petrolejskim kompanijam (Castrol, Valvoline,....) ustanovljeno je da novi standardi API zahtevaju znacajno smanjenje (ili eliminaciju) ZDDP aditiva sto ima negativan uticaj na klizanje i trenje pod visokim pritiskom. Smanjenje ZDDP-a je trazeno zbog toga sto ove hemikalije smanjuju ucinak i u krajnjem i ostecuju katalizatore.

              ZDDP je jednopolarni molekul koji privlace metali. Jedopolarni kraj ima tendenciju da postavi molekul na povrsinu metala i za njega se zalepi na visokoj temperaturi i trenju. Ovo formira zastitni sloj (koji se zrtvuje) koji stiti metal bregaste osovine i "tappet" (klackalica na srpskom?). Ovo je posebno kriticno za motore sa ravnim tappet-ima zbog pritiska izmedju bregaste osovine i tapet-a. Ovaj visoki pritisak postoji i kod dizel motora tako da ulja za dizel motore uvek imaju ZDDP.

              Sta ciniti:

              1. Castrol GTX 20W-50 je jos ivek dobar. 10W-40, 10W-30 i ostali NISU!
              Nijedno ulje koje ima simbol "Energy Conserving" NIJE dobro. Sva ulja za dizel motore su prihvatljiva (Castrol GTX 15W-50 za dizel).

              2. Valvoline VR1 Racing 20W-50 je sjajno ulje koje je predvidjeno za motore koji rade na visokim temperaturama i vazdusno hladjene motore koji imaju velike tolerancije. Na njegovoj kutiji specijalno pise da ima ZDDP aditiv koji radi kako sam gore opisao. Meni ga je preporucio Citroen specijalista iz Engleske i ja ga koristim na sva cetiri Citroen-a.

              Clanak se moze naci na:


              Problem o kome govorim je da je smanjena kolicina cinka (Zn) i fosfora (P) u uljima koje imaju isto ime i isti viskozitet. Nasao sam odlican clanak sa odgovorom na pitanje koje se ulje preporucuje za Porsche 356 sa vazdusno hladjenim motorom sa cetiri cilindra. Odgovor je da je minimalan sadrzaj cinka i fosfora 0.14% (Z i P u ZDDP). API SJ standard uveden 1996 je preporucio smanjenje sadrzaja Zn i P na 0.10%, tako da sada vecina ulja ima manje od 0.10%. Najnoviji API standard SM and CJ-4 traze smanjenje nivoa Zn i P na 0.08%. LN Inzenjering je testirao ulja koja su ranije preporucivali za Porsche i utvrdio da ulje sa istim imenom i viskozitetom sada vise nema dovoljno fosfora i cinka. Oni preporucuju konkretne aditive i kolicine za razne vrste ulja da bi se postigao trazeni nivo.
              Ova firma LM Engineering ima i tabelu sa rezultatima testa (hemijska analiza) raznih ulja. Mozete je videti na:
              Learn why using the right motor oil is critical to preventing catastrophic engine failure in your classic car or performance engine.


              Pominju i evropske standarde ACEA A2, A3, B2, B3, and B4 koje limitiraju nivo fosfora na 0.10-0.12%.

              Catrol GTX 20-W50 ima 0.124% fosfora i 0.138% cinka, sto je dosta blizu preporucenog nivoa od 0.14% za oba. Ja mislim da ovog ulja ima i u Srbiji, tako da je to resenje (nivo izmedju 0.12 i 0.14% je prihvatljiv).
              poslao sam e-mail Lukoilu sa molbom da mi posalju sadrzaje cinka i fosfora u njihovim uljima.Javljam ako odgovore.

              Comment

              • Kenno
                CBC Senator XXL
                • 21.08.2006
                • 460
                • Zenica, BiH

                Originally posted by milannik
                A inina ulja, danas video jedno 500 litara u magacinu koji izdajem, kazu ide kao alva. 5 litara oko 900 dinara... Sta mislite o njima?
                ja sipam ina, 15w 40 mineralno, 5000 km odradi bez problema, do sada bez potrosnje(tj. bez potrebe dosipanja izmedju zamjena), za zamjenu mi treba 10€, sto je jedno od najjeftinijih ulja u toj klasi(litar 2,5€)...ispunjava uslove za motor i ujedno je i fabricka preporuka...sta vise reci..kupujem na njihovim pumpama pa nema sumnje u porijeklo ulja

                Comment

                • BARTONE
                  CBC Senator XXL
                  • 25.09.2006
                  • 398
                  • Bor

                  evo sta su ljudi iz Lukoila odgovorili

                  dostavljam Vam podatke, koje ste trazili.
                  Podaci u koloni izmereno su uzeti iz uverenja o kvalitetu
                  Lukoil-ovih rafinerija, koja su pratila isporuke navedenih
                  ulja.U slucaju potrebe za dodatnim informacijama stojim Vam
                  na raspolaganju.

                  S postovanjem,

                  za sva dole navedena ulja sadrzaj fosfora po standardu je jednak ili manji od 0.12% a izmeren je sledeci sadrzaj

                  Sintetik 5/40 0,10-0,119
                  Lux 5/40 0,108
                  Lux 10/40 0,097
                  Lux 15/40 0,11
                  Avangard15/40 0,11
                  Super 15/40 0,09-0,10
                  Standard 10/40 0,071-0,093
                  Standard 15/40 0,074-0,11

                  za ista ova ulja sadrzaj cinka u % je sledeci

                  Sintetik 5/40 standard je min. 0.11 a izmereno 0.11-0.12
                  Lux 5/40 izmereno 0.12
                  Lux 10/40 izmereno 0.11
                  Lux 15/40 izmereno 0.13
                  Avangard15/40 izmereno 0.11-0.13
                  Super 15/40 izmereno 0.106-0.11
                  Standard 10/40 izmereno 0.11-0.13
                  Standard 15/40 standard je vise od 0.09 a izmereno 0.11-0.13
                  API SJ standard uveden 1996 je preporucio smanjenje sadrzaja Zn i P na 0.10%, tako da sada vecina ulja ima manje od 0.10%. Najnoviji API standard SM and CJ-4 traze smanjenje nivoa Zn i P na 0.08%.
                  po onome sto pisu njihova ulja zadovoljavaju API standarde uvedene 96

                  Comment

                  • mmilletic
                    CBC Početnik
                    • 20.01.2008
                    • 2
                    • Nis,Serbia

                    Sipam ulje Mobil 5w-40 sint.-sve pohvale.Promenio sam nekoliko automobila do sad,vec neko vreme sam u Cliu II i nemam nameru da ga menjam u skorije vreme.Isto sam probao i sa uljima,i zadrzao se na gorepomenutom.Probao sam i zamenu jeftinijih na 1000-2000 km,ali je to samo uzaludni trosak.Slazem se da ulja ubijaju nase motore,zato i preporucujem ovo malo skuplje

                    Comment

                    • Heinz
                      CBC Senator XXL
                      • 30.09.2004
                      • 1027
                      • Beograd, Voždovac
                      • Avensis 2.0 D4D

                      Originally posted by BARTONE
                      preuzeto iz revije SATplus br.146,novembar 2006.
                      Nažalost, samo 10w-40
                      Koliko vidim, sva su dobra, nema lošeg ulja ako je original.
                      Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                      Comment

                      • miura
                        CBC Senator
                        • 18.10.2006
                        • 227
                        • Lazarevac

                        Zadnje 3 zamene sipam Lukoil lux 10W/40.

                        Zadovoljan. Nadam se da je i auto.

                        Ne gonim neku razjarenu makinu pa ne bih da preporučujem svakom.
                        Kod ovog 1.8 motora problemi s potrošnjom ulja i sl. počinju na oko 700 000, a ja sam tak ubio oko 400k.

                        Doduše imam jednu zamerku.
                        Lani je cena bila 800 za 4l, sad su digli na 900!

                        U jedno sam siguran. Mobil 15W/40 (onaj koji se kod nas prodaje) ne primam ni na poklon.
                        Mitsubishi Colt 1332ccm benzin 95KS 2005

                        na forumu

                        Comment

                        • Gumetina
                          Banovan
                          • 12.12.2004
                          • 1082
                          • Novi Sad

                          sipao sam lukoil STANDART u motor koji je bio pun koksa da s njim predjem par 100 kilometara i sipam ispirol da bi isprao motor...

                          ono sto me je jako zacudilo je sto sam posle 100km skinuo cep i primetio da je ulje odralo pa recimo 50% koksa sa internala, i lepo se ponasa...

                          zakljucak je da ima jako lepa deterdzentna svojstva i kad sam ga ispustio bilo je u skroz ok staju, a proslo je pakao, dakle nekoliko puta grejano preko 130 stepeni, malo malo preko 7500rpm itd.

                          jeste da lep dim ide na iber na oko 100 stepeni i lepo smrdi da ne kazem obgoreva, ali za jedno mineralno ulje koje kosta 750din 4l i nekoga ko tera auto normalno, skroz je ok

                          sad teram sintetiku koja mnogo bolje trpi maltretiranje, al to je vec druga firma i druga prica....

                          to su iskustva iz prve ruke da ne kazem prsta i nosa

                          Comment

                          • gari1809
                            CBC Početnik
                            • 24.10.2007
                            • 3
                            • beograd

                            Evo okao, u golfa 2 1.6 benzinac, normalno na plin vec dve godine sipam samo lukoil ulje sae 5-40 polusintetiku, po ceni od oko 1100 din za 4 litra. Ulje menjam na 7-8000 km i prilikom menjanja ima poprilicno ,,masnoce". Kvalitet ovg ulja je u odnosu na konkurenciju daleko iznad, jer ako uporedite cenu, i klasu videcete da nije nimalo naivno, a za zimu je prava stvar posto je retko. Takodj moj kolega u astri 1.7 dti 2001 god. koristi isto ulje i prezadovoljan je. Ako imate dilemu dali ga koristiti ili ne moja iskrena preporuka je slobodno sipajte.

                            Comment

                            • nkosta
                              CBC Veteran
                              • 05.08.2006
                              • 140

                              Ko zna sta je to iskustvo ???
                              Malo je "materijala " da bi smo imali iskustvo sa Lukoilom
                              REcimo: SWIFT GTI 1991 posle generalne 2 x 2000 km i uvek filter samo Lukoil Avangard. MAshina nije isla preko 4000/omin
                              Posle toga puna sintetika 5-40 uvrti se perfektno do 8200-8400. Hidroodizaci kao da ne postoje. Ako smem da kazem vrlo vrshi posao

                              Krsh Suzuki Samuraj 1987 ( slicna masina G13BA ) troshi ko luda .. zrela za zamenu karika bar .. Avangard ... samo dolivam uvek SVEZE

                              Citroen C2 1.4 hdi turbo ( dobro nabiven , da prostite 1 bar )
                              Preshao oko 130-150.000 ( ne priznaju da ih j... )
                              Ispustio sam sav "pekmez "iz njega , zamenio filter , prosho bez potroshnje 2000 km .... planiram da na 3000 opet nov filter i 4 kila Lukoil full sint 5/40
                              ( Jb ...a ulje+filter 2520 din )
                              Kasnije cu razmisliti ali verovatno ostaje lukoil na 4-5000 +filter
                              Da... ta sintetika ima standard B3 , onaj evropski i misl im da ne lazu ... Srbija je malo trziste da bi ovde prodavali zejtin a da im se to ne odrazi na prodaju u zapadnoj evropi ( milsim da sada josh cuvaju dobat glas)

                              p.s. mozda je Mobil 1 super ali... onaj SWIFT je otishao na generalnu jer sam ga stiskao da mu je pukla hilzna na jednom cilindru ... imao je mobil 1 i sa rallye chipom se vrteo bash ko blesav ( dal verujete da kod shaltovanja nanize , kad "malo" ppromashim uskace u 8800 ... i menjac primi a mashina .. bila dugo ziva. Ali cena mobila je strava. :x

                              Comment

                              • GORAN 0211
                                CBC Član
                                • 30.03.2008
                                • 68
                                • feketic

                                koristio sam AVANGARD.a mogu reci da je dobar kao i njegova cena
                                NEZNAM MOZDA I NISAM U PRAVU

                                Comment

                                Working...
                                X