Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drako
    CBC Član
    • 18.05.2011
    • 67
    • Kragujevac

    Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

    Previše je priča o falsifikatima u zadnje vreme, da bi to bilo slučajno.
    Moj drug iz osnovne škole drži servis, na dosta dobrom glasu, zvanični prodavac Mobil-a je bio, kaže da je, čini mi se još prošle godine, otkazao saradnju sa njima jer mu se previše ljudi žalilo nakon izmene ulja. Kako kaže, ajd obični ljudi, nego i poznavaoci automobila. A on je bio poznat baš po prodaji Mobil ulja. Sad prodaje Elf, dok ne počnu da se žale.
    Pri tome, nije osporavao verodostojnost, već kvalitet, jer je ulje uzimao od velikog ovlašćenog uvoznika.
    Na forumu sektaša (vw - kako samo strašno izmazaše Kristinu) se javio momak koji je u kit komercu kupio Motul koji nije iz Mass komerca, što mu je i potvrđeno, a ljudi iz Mass-a su bili tamo i našli nekoliko flaša koje nisu ušle preko njih.
    O cenama Castrola u maloprodaji sam već pisao, od 4,100 din za 4 l, preko 4950,00 za 4 l, pa do 4600 za 5 l (castrol edge 5w30), i sve imaju nalepnicu Castrol Srbija d.o.o.
    Kad smo već kod nalepnice (deklaracije), nisam siguran koliko se u to možemo pouzdati, jer ju je tako lako odštampati da je to tek priča za sebe (bavio sam se štampom).
    Jedan od načina kako se možemo zaštititi je povratna informacija, odnosno javno objavljivanje sumnje, pa ako se za istog prodavca ponovi više puta, a ono u najmanju ruku bi ga trebalo izbegavati.

    Comment

    • legenda
      CBC Senator XXL
      • 28.03.2009
      • 1345
      • Beograd

      Dragi profesore,nametnuli smo Vam veoma tezak zadatak...prvi, osnovni i poslednji kriterijum neka bude objektivnost...ne bih gubio vreme i nerve na definiciju sta je to originalno ulje,jer sumnjam da se takva moze i dati...originalno je svako ulje koje ispunjava minimum specifikacija koje su navedene i koje nema znacajnih oscilacija u pogledu cene,sem za marzu trgovca...naveo bih optimu HC power kao primer,gde je cena prilicno ujednacena gde god je kupovali od 470-80,pa do 520din po litru...svaki uvoznik ulja koji pljuje konkurenciju i prica sve i svasta,deluje neozbiljno i licno mene odbija...ta Motul-ova prica o analizama proizvoda konkurencije i moje iskustvo sa njima na sajmu automobila,kao i pozivanje na ljude(konkretno profesora)koji nisu u njihovom timu ,deluje kao pilicarenje...usput kupujem ngk svecice koje su jeftinije nego kod njih,a vec sam presao sa njima 15.000km,tako da nije rec o kopiji...u potpunosti se isto ponasaju kao i one kupljene kod njih...takodje bih pohvalio MIL&MIL company,koji kazu da su OMV-ova ulja izuzetno dobra(ali naglasavaju ako su original)sto opet navodi na sumnju...takodje su mi rekli da mogu da sipam omv classic i preko zime,da to nije toliko lose,ali je uvek ps bolje..a ja sam ustvari zvao za njihov proizvod sunoco futura 10w40...Omv uzima plin od Nis-a,a sipajuci njihov dizel u sluzbeno vozilo precesto se pali lampica za prisustvo vode u gorivu,sto se nikako nije desavalo na Mol-ovim pumpama,pa ni za ulja vise nisam siguran...izgleda da su svi usli u zacarani krug,i hvataju ko sta moze...Castrol,MObil,Shell,Selenia vec odavno ne kupujem,jer je tu stvar vise nego jasna...da placam vesto iskopiranu kanticu punjenu Galax-om,sa aditivima ili bez ili mozda Fam(kome su .ebali majku)ili mozda Pristu,po 2,3 puta visoj ceni ne pada mi na pamet...lepo cu otici i kupiti neko od tih ulja(Fam bm extra 10w40 mi se pokazao fenomenalno)...pada mi na pamet i ideja da kupim bure Fam-ovog ulja i da koristim zajedno sa komsilukom...dzabe mi ovde razglabamo o tehnickim karakteristikama,hths viskoznosti,smicajnoj otpornosti,ostacima sulfatnog pepela i sl.,kad toga u ulju koje kupujemo nema...pise i na autobusu Raiffeisen bank,pa kad udjes unutra,para nema

      Comment

      • drako
        CBC Član
        • 18.05.2011
        • 67
        • Kragujevac

        Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

        Legendo,
        niste me razumeli,

        Originally posted by legenda View Post
        ...svaki uvoznik ulja koji pljuje konkurenciju i prica sve i svasta,deluje neozbiljno i licno mene odbija...ta Motul-ova prica o analizama proizvoda konkurencije i moje iskustvo sa njima na sajmu automobila,kao i pozivanje na ljude(konkretno profesora)koji nisu u njihovom timu ,deluje kao pilicarenje...
        ovde nije reč o pljuvanju od strane uvoznika ulja, već o komentarima žene koja radi u firmi za distribuciju i veleprodaju ulja u mom gradu (Motul, Castrol, Mobil, Shell, Fam, Optima...) i koja mi je između ostalog rekla, citiram: "Da vozim bolji auto, našla bih načina da ulje nabavljam iz inostranstva".
        Gospodin Expendable je u ovu priču bio umešan samo savetima i to preko pp-a.
        Na mene je Mass ostavio solidan utisak poslovnosti i ljubaznosti.

        Comment

        • legenda
          CBC Senator XXL
          • 28.03.2009
          • 1345
          • Beograd

          Nema sta prijatelju da se nismo razumeli,njena prica o Optimi i Castrolu je direktno pljuvanje,a to sto ona zna sta njena firma prodaje,ako misli da radi treba da cuti...jos razlog vise da se njihova roba ne kupuje i to po basnoslovnoj ceni...

          Comment

          • legenda
            CBC Senator XXL
            • 28.03.2009
            • 1345
            • Beograd

            .prvi, osnovni i poslednji kriterijum neka bude objektivnost.
            Ovde prvenstveno mislim na MOTUL
            Sta oni pokusavaju preko Steve,mene ne zanima...cene ih iskljucuju iz svake price...
            U zemlji medju sljivama,prema podacima policije:
            Starost automobila:
            0-5 211.872
            6-10 363.395
            11-15 234.732
            16-25 600.089
            26-35 167.047
            35-45 9.443
            45i vise 552
            Nemaju oni ovde ciljnu grupu...neka odu do Bubanj Potoka i neka pogledaju gde je glavna pijaca(pored puta i na parkingu za 100din)i neka pogledaju koliko se vozila kupi i proda i sve ce im biti jasno...kad skoci standard naroda bice drugacije...

            Comment

            • drako
              CBC Član
              • 18.05.2011
              • 67
              • Kragujevac

              Bojim se da ipak niste dobro pročitali moj post, Legendo.
              Komentari oko uvoznih ulja su komentari žene koja radi u veleprodaji ulja koja distribuira ulja različitih proizvođača i Motul sa njenim komentarima ima veze samo toliko što između ostalih, distribuiraju i njihova ulja.
              Sa g. Expendable-om sam komunicirao praktično nakon kupovine i to u domenu mogućeg falsifikata. Odluku da kupim baš ovo ulje sam doneo sam a na osnovu specifikacije koju je g. Expendable predložio, pri tome nijednog momenta nije rekao da uzmem baš Motul, već bilo koje ulje koje zadovoljava 504/507 specifikaciju, što stoji u različitim delovima foruma, gde sam iznosio svoje nedoumice u vezi ulja, pa mi nije baš jasno ovo povezivanje g. Expendable-a sa Motulom, odnosno Mass-om.
              Inače konstataciju da je pitaj boga šta u flašama Castrola, pa i Mobila sam čuo i od pojedinih prodavaca u maloprodaji (a i oni ih prodaju), pa i servisera iz servisa koji su, bar u mom gradu, na glasu.
              Motul jeste skup, čak šta više preskup.
              Ali ako ublaži simptome zbog kojih sam ga i prevashodno uzeo, onda će mi biti jeftin.
              I na kraju Octavia koju ja vozim ima Euro 4 motor.
              Na svakom oil finder-u je za njen motor preporučeno ulje po specifikaciji 504/507, a to stoji i u korisničkom uputstvu.
              Cene tih ulja su kod svakog proizvođača vrtoglave (mol 5w30, specifikacije vw 504/507, ACEA C3-04
              ACEA A3/B4-04 itd. košta oko 1500,00 din na pumpi).

              Comment

              • legenda
                CBC Senator XXL
                • 28.03.2009
                • 1345
                • Beograd

                Gospodine za Vas novac,Vi mozete da kupite ulje koje hocete...ne vidim razlog zasto imate potrebu da branite gospodina Expendabla,kad ga ja uopste i ne napadam(ili Vi nesto znate sto ja ne znam)...ako smatrate da je Motul vrh,ja nemam nista protiv...samo se trudim da budem objektivan...to zasto ja povezujem Expendabla sa Motulom je neka sasvim druga prica,u koju Vi izgleda niste upuceni...sad ste i Vi postali strucnjak za ulja i drzite se strogo specifikacije...congratulation...a tu zenu sto radi u veleprodaji puno pozdravite...

                Comment

                • drako
                  CBC Član
                  • 18.05.2011
                  • 67
                  • Kragujevac

                  Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                  Ostao sam gotovo bez teksta:
                  Originally posted by legenda View Post
                  ...ne vidim razlog zasto imate potrebu da branite gospodina Expendabla,kad ga ja uopste i ne napadam(ili Vi nesto znate sto ja ne znam)... ...to zasto ja povezujem Expendabla sa Motulom je neka sasvim druga prica,u koju Vi izgleda niste upuceni...sad ste i Vi postali strucnjak za ulja i drzite se strogo specifikacije...congratulation...
                  Ovo je toliko nisko i od Vas to nisam očekivao, obzirom da pratim vaše postove redovno i cenim da ste kompententan i korektan sagovornik.
                  U svakom slučaju, povlačim se iz dalje diskusije, jer je očigledno da sam nešto pogrešio i propustio.
                  Izvinjavan se g. Expendable-u što sam ga nesmotreno uvukao u ovu, meni jako ružnu, diskusiju o stvarima o kojima u suštini jako malo znam, što naravno nije razlog za podsmevanje.
                  Svako dobro.

                  Comment

                  • JAPANX
                    CBC Senator XXL
                    • 10.08.2006
                    • 2159
                    • Beograd

                    Da se razumemo, Mass nije ekskluzivni uvoznik Motul ulja pa samim tim ne moze nikog spreciti da uvozi bas Motul.

                    Tako je firma, koja je inace 15 puta jaca od mass-a uvezla kolicinu i stavila je na dobar popust. Kada su videli, ovi iz Mass-a su brze-bolje stavili na popust i ponudili ugovor u kome pise da ako zelis uzeti od njih Motul, ne smes uzimati ni od koga drugog sto je za mene monopol (ili bar pokusaj) i naravno da nisam potpisao. Saradjujem i dalje sa obe firme samo sto motul nabavljam od ove druge jer ne zelim uslovljavanja. Ta druga firma o kojoj pricam je Trost auto servise tehnik doo tj bivsi Meteor. Sa preko 700 milona evra prometa, glupo je uopste porediti mass sa njima..

                    I naravno da su ulja originalna, firme sa takvim renome-om sebi ne smeju da dozvole takav ispad.

                    A sto se tice OVOG kristine, samo gledam sta pise ˝covek˝ i krstim se sa obe ruke i noge. Klasican golub prevrtac koji uvek misli da je ono sto on kupi najpametniji izbor (sa sve peglicom i golfom) a ulje menja na svakih 5 dana. Kada on sipa lukoil, on je najbolji, zatim hvali motula pa ga posle kudi kada ga je sipao u motocikl.. Posle toga, za njega postoji samo fam ali ce ipak i da proba optimu jer kupujemo domace mada ni nis nije lose jer ima dosta zdp-a ali njegovim semerinzima to ne odgovara pa ce to zaustaviti sa preparatom u koji se kune dok se ne ispostavi da se ipak lose pokazao. O akumulatorima da ne pricam jer ste svi citali i smejali se kako je regenerisao black horse posle toliko pljuvanja i smaranja a sada se kune zivotom i ranjenom dusom svojom da ce kupovati samo domace i da ga strano nece videti pa HOP eto ga na Repstar akumulatoru. Repstar jeste dobar akumulator i bas ga uvozi ta firma Trost ali i nije neka informacija za dizanje u nebesa.
                    100 ljudi 100 cudi, 100 zena 200 grudi ali ne treba davati toliko ishitrene informacije jer ovo ipak neko cita pa ako nisi siguran u nesto, bolje nemoj pisati nego nabijati postove i davati pausalne odgovore.
                    Expendable-u se izvinjavam na upadu u temu sa malom opaskom da deluje kao mirotvorac koji ima tri zavadjena sina pa svima pomalo drzi stranu umesto da se opredeli i malo cvrsce zauzme stav. Kad je stav cvrst, ljudi su sigurni da ste u pravu. Pa ako treba, opletite nekoga ko to zasluzuje ako stvarno tako mislite, nije ovo mesto gde treba biti diplomata nego surovo iskren.

                    Pozdrav i srecna vam pobeda odbojkasa!

                    Comment

                    • legenda
                      CBC Senator XXL
                      • 28.03.2009
                      • 1345
                      • Beograd

                      Izvinjavam se svima,za sve receno i neizreceno...posebno gospodinu Draku iz srca Sumadije...slazem se u potpunosti sa Japan-x-om i svaka mu je k'a u Njegosa...

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        Originally posted by drako View Post

                        Zašto sam sve ovo pisao?
                        Dok sam kupovao ulje, proveo sam neko vreme u razgovoru sa gospođom koja radi na veleprodaji ulja, pa je zahvaljujući mom napabirčenom znanju sa ovog foruma (hvala expendablu) pomislila da nešto i znam o uljima (šta li bi tek pomislila o expendable-u), te mi je blago se snebivajući rekla otprilike sledeće: kada bi ljudi znali šta se sve sipa u flaše od Castrola i Mobila, pa i Shell-a, nikada ga ne bi kupili, bez obzira na sve deklaracije. Pre nekog vremena iz Optime su uzimali ulja ovih proizvođača i testirali ih u svojoj laboratoriji i rezultati su bili porazni, i ta joj je informacija od direktora Optime, koja se naravno nigde javno ne objavljuje.
                        Lično, nije sigurna ni u kvalitet ovih ulja sa pumpe, jer i tu sve i svašta sipaju.
                        Ona se samo nada, da su ova ulja koja oni prodaju koliko toliko dobra.
                        Ništa je nisam pitao za Motul.
                        Nisam smeo.
                        Ajde da jos malo mistifikujemo. Castrol uopste nije firma, pre bi se svrstalo u robnu marku tj reklamersko ime. Firma je Burmah Oil.
                        Dalje decenijama se ono sto se zove Castrol proizvodilo u SFRJ i onda islo u Nemacku (i sirom sveta) na doradu tj aditiviranje prem a potrebama lokalnog trzista.

                        To nije nikakav izuzetak, prakticno sve naftne kompanije rade na slican nacin, kao jedan od osnovnih principa te industrije.

                        Svaka od tih velikih firmi ima stotine i hiljade modela (oznaka na ambalazi ) ulja a nije retko ni da jedan isti model ulja ima razlicite tehnicke karakteristike u raznim zemljama.


                        Sve to ima i logicnu stranu jer su geografski uslovi eksploatacije vozila veoma razliciti u raznim zemljama i regionima jedne iste zemlje a potpuno je finansijski neefikasno praviti jedan model ( i blend) ulja za recimo Vranje a drugi blend za recimio Sjenicu.

                        Oba mesta su unutar 200km vazdusnom linijom u jednoj maloj zemlji a pri tome su klimatski uslovi drasticno razliciti i time zahtevaju bitno razlici blend iste marke ulja za najbolji moguci ucinak.


                        Kao sa pomenutim Castrol-om, recimo Aral (engleska firma ciji je brend Aral veoma siroko rasprostranjen u Nemackoj) prakticno nista ne proizvodi vec se radi o trgovcu naftnim derivatima.

                        shell, Mobil, Chevron itd itd imaju stotine svojih cerki firmi pod istim ili razlicitim nazivima u desetinama zemalja i u praksi cesto su to (gotovo) nezavisne firme sa zasebnom poslovno/ marketinskom politikom.


                        S tim u vezi,neki lokalni trgovac uljima (u KG, BG, NS, bilo gde) zasigurno nema ni priblizno detaljan uvid i desetine hiljada modela ulja a pogotovu nema uslove laboratorije koja daje konkretne brojke pa bih ja pricanje o poredjenju ulja nazvao licnim umetnickim utiskom (ako vec nema finansijskog interesa u obliku rabata tj dodatne marze za bas neki doticni model/ brend).

                        Pri tome ne mislim da doticna gospodja ne zna istinu, ne govori istinu, ili iz uverenja misli da je receno istina a na osnovu toga sto se jako brzo sve menja u biznisu, pa i u industriji ulja.

                        Sto se cena tice sada je i kod nas pocela da se uvodi trzisna ekonomija kao sto je decenijama u svetu nesto normalno u trgovini. To podrazumeva 2 osnovne stvari: ne postoji legalno (po zakonu) nekakav zvanicni uvoznik, ovlasceni distributer, generalni zastupnik i slicno sto je postojalo davno u socijalistickom modelu i, svaki trgovac u dogovoru sa principalom moze samostalno da formira cene odnosno da odredjuje sopstvenu zaradu/ marzu.

                        To znaci da proizvod A moze da ima razlicite cene kod raznih trgovaca i po 30-80 pa i svih 500-600 %.

                        Naravno sto je trzisna utakmica jaca i samo trziste zrelije i marze su medjusobno pribliznije tako da tako velikih razlika nema.


                        I jos nesto, cena proizvodnje litre ulja je tek 20-30% od prodajne cene. Moze se desiti i da je udeo reklamiranja u prodajnojo ceni i do 40-50% sto ce reci da je krajnja cena debelo nazidana.
                        Upravo se tu i krije najveci moguci prostor trgovcima da manipulisu cenama odnosno da prave tzv akcije, popuste, itd.

                        Imao sam uvide u nabavne (sirove, neto) cenovnike uvoznika auto guma i naravno krajnje maloprodajne.
                        Cena se nazida u trgovackom lancu i do 80% na pocetnu.
                        To znaci ako neko kupi robu od veceg veletrgovca moze da nudi popust od 40% i da opet ima jos 40% marze, pogotovu ako placa avansno sto je uobicajeno u trzisnoj ekonomiji (citati u svetu se prvo plati roba pa tek vrsi spedicija i uvoz).

                        valuta (datum) placanja u trgovini ima znatan uticaj na fomiranje cene pa i to pogotovu kod nas treba imati u vidu.

                        Sve u svemu, Motul, ili B ili C ili D model i brend ulja moze da ima jako razlicite cene a da je pri tom bukvalno jedan te isti tj legalan proizvod.

                        Ako je roba placena sopstvenim obrtni kapitalom, ako je placena unapred, ako stoji u magacinu i novac se ne obrce osnovna trgovacka logika je da se smanjjuje cena da bi se ubrzao obrt a time i profit.

                        Roba koja stoji u magacinu jede sama sebe i jede ulozeni (neciji ) novac.

                        Ne krivim trgovce uljima ( i ostalom robom) jer se oni ponasaju bas kako treba, a prema (ne)zrelosti naseg trzista.

                        I da, brendovi danas kao i firme se cesto menjaju /prodaju i kupuju a kako zaista ne pratim naftnu industriju mozda Castrol dana pripada nekoom desetom kao vlasniku kao sto je Modrica danas ruska firma.

                        Nazalost obican kupac ne moze da proverava ispravnost i istinitos deklaracija kao ni kvalitet, drzavni organi placeno od strane poreskih obveznika ne rade svoj posao, a privatna udruzenja potrosaca su tek u povoju i imaju simbolicke sposobnosti uticaja na trziste.

                        Sve u svemu, paradajz drzava ima na slican nacin i regulaciju trzista (tj haos) gde se ne zna ko pije a ko placa.

                        (primer paradajz drzave- u prodaji je srpska verzija automobila pod nazivom Fiat Punto Klasik koja jedva zadovoljava Euro 2 uslove homologacije i koji je zakonom zabranjen za prodaju u zemljama EU jos od 01.01.2001. godine)
                        Ono sto se prodavalo kao Punto u Evropi nije onaj model koji se kod nas prodaje / bez obaveznih pojaseva- naslona za glavu za sve putnike.

                        Prica o uljima je samo vrh ledenog brega nase trgovine generalno.

                        PS. nije vezano za vas post direktno, samo prosto povod da se sagleda sira slika kako se kod nas dolazi do neke krajnje cene i koliko je sve proizvoljno u tom postupku da se prosto sve moguce i sve nemoguce ocekivati.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • expendable
                          CBC Senator XXL
                          • 04.11.2009
                          • 3662
                          • Bor

                          Krajnje vreme da i ja nešto kažem.
                          Prvo mi je drago da smo spustili loptu (JapanX, hvala). Posebno nije bilo lepo što su drako i legenda slično mislili ali zbog nedostatka informacija ispade oštra diskusija. Nema potrebe.
                          Lepo JapanX reče da bi trebao da zauzmem čvršći stav. I hoću. Naravno.

                          Suština je da je većina preporuka koju sam dao (i teorije u tekstovima) bazirano na proizvođačkom (što je tek posebna priča) kvalitetu pojednih brendova. Pre ili kasnije je moralo da dođe ključno pitanje - a šta je sa tim kod nas?

                          Ne bih se posebno uplitao ali moram da ponovim da je Motul malo izbio na površinu iz prostog razloga jer je politika proizvođača takva da bira malo viši cenovni razred i time i kvalitet drži na tom nivou. Nije to jedini slučaj jer je slična suituacija i sa Castrol EDGE serijom kao i Mobil 1 (a i to sam često naglašavao). To naravno ima svoju cenu i nije isplativo svima.
                          Veliki proizvođači (osim pomenutih još i Total/Elf, Chevron/Texaco, Valvoline ...) imaju i prednosti i mane. To je valjda očigledno.
                          Nije teško reći da veliki imaju malu prednost ali to na malim tržištima nije uvek slučaj.
                          Takođe, SVA ulja koja poseduju (ali zaista a ne samo kobajagi) odobrenja proizvođača ili ispunjavaju potreban standard za određeno vozilo - dovoljno dobra za njega.
                          Nisu sva ulja istih standarda baš ista ali je činjenica da nema velikih razlika među njima.
                          Najveća je koliko će zadržati sličan (ili identičan) kvalitet novog ulja, što naravno zavisi i od kvaliteta aditiva i baznih ulja ali pre svega od kombinacije oba jer je njihov uticaj na kvalitet sinegijski.

                          Nema velikih tajni u svetu maziva. Modifikatori trenja na bazi organskih Mo (molibden) kompleksa koriste "svi" (Mobil, Eneos, Castrol, Motul ...) a koristili bi ih i "ostali" kada bi za njih bilo mesta u visokom cenovnom razredu jer su isti jako skupi (otuda i Eneos 0W20 i 0W50 koštaju znatno više nego 5W40 koji je sasvim solidno ali "standardno" ulje) a i tu nema mesta za kalkulacije kako uštedeti na baznim uljima.

                          Nije ni tajna da dobar deo cene maziva plaćate sam BREND ali šta je tu pa novo, u svim oblastima je tako a razlike u ceni su mogo veće.

                          Moram još jednom da napomenem da nemam posebne finansijske aranžmane (bar još ne) sa nijednom firmom u oblasti.
                          Pominjanje nekih je bilo ... neophodno.
                          Kad smo već kod Mass-a ... oni su mi O.K. pre svega kao firma za koju imam puno razloga da verujem da uvozi "pravi" Motul (jedna od prednosti ali i mana Motul-a jer se ne proizvodi na sto mesta pa je kvalitet ujednačen ali i cena prevoza opterećuje konačnu). Naravno, Trost takođe deluje pouzdano. No to još ne mogu tako jako da tvrdim. Ali do toga ćemo tek doći.

                          NIJE sporno da za jedan brend može biti više uvoznika i da sve bude O.K. (najbolje da ih je što manje, 2 ili 4, paran broj, jer znamo da trijumvirati nisu dugo trajali, od Starog Rima pa nadalje).

                          I (valjda je i do sad bilo jasno) - NE POSTOJI APSOLUTNO NAJBOLJI BREND za maziva. Nije to ni Motul.
                          Ne postoji čak (još manje) ni NAJISPLATLJIVIJI brend.
                          Zato tema i jeste zanimljiva.

                          Nadam se da ste primetili da je bilo perioda kada sam pojedine brendove forsirao, ali da ih je bilo VIŠE.
                          Već sam o tome pisao pa da se ne ponavljam.

                          I na kraju (za sada) ... (čini mi se da sam i to rekao) ... nekako su možda najbolja kupovina "Manje nametljivi" brendovi. Total, Elf (mada su im niske cene na granici provokacije), Eneos ... ili domaći (ili susedi) proizvođači, makar zbog dobrog odnosa cene i kvaliteta.
                          Ne može se lako generalizovati. Sve zavisi šta ko hoće od maziva!
                          Nastavljamo, samo polako.
                          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                          Comment

                          • expendable
                            CBC Senator XXL
                            • 04.11.2009
                            • 3662
                            • Bor

                            JAPANX i sw.brick su dali dobar doprinos u vezi sa trgovinom mazivima.
                            Većim delom (iako ne u potpunosti) se slažem sa obojicom.
                            Ipak, mislim da ne bi trebali da idemo u te detalje jer se udaljujemo od teme. Naravno da ponašanje uvoznika i/ili distributera ima uticaj na maloprodaju i to nije sporno ali u taj deo ne mogu da se uključe svi (pa ni ja) čitaoci.
                            Više zbog toga što trvdnje u vezi sa tim nisu podložne kritici (zasnovanoj) već bi se svelo na to koliko ko veruje kome. Svaka čast JAPANX-u ali i sam mora da prizna da je u poziciji u kojoj je teško biti objektivan; uzgred jako mi se sviđa što je za oba uvoznika rekao da imaju originalnu robu te da, uprkos svemu, sarađuje sa obe firme ).
                            Predložio bih da diskusija ide u dva pravca:
                            - Saradnja uvoznika i proizvođača (originalnost proizvoda)
                            - Ponašanje samog prodavca (nemaju svi uvoznici MP) prema krajnjem korisniku; ovo je (naravno) manje bitno ali se šire uklapa u temu (... "karakteristike, iskustva ... ").

                            Uzgred temu sam pomalo "prisvojio" jer je originalno od (poštovanog) Boost-a. No kako se on ne ljuti ... ja to obilato "zloupotrebljavam".

                            I naravno, nismo u socijalizmu pa da ima "generalnih" i "ovlašćenih" (što mi se često omakne).
                            Ipak, zdravije mi zvuči firma koja direktno sarađuje sa proizvođačem (vlasnikom brenda u krajnjoj liniji) od kupca na veliko.
                            Iako drugi isto ima originalnu robu a često (gotovo po pravilu) je i jeftiniji.
                            Ima nekoliko razloga za to, ako ništa drugo zbog toga što to vodi ka monopolu (ili prikrivenom monopolu) jer favorizuje velike kompanije. Naravno nemam ništa protiv velikih kompanija, pogotovu što obaraju cene i pružaju veliku izvesnost originala.
                            Pazite, tu trgovina opšteg tipa (makar imala stručnog čoveka za oblast), Delez ili Kerfor ili neki treći veliki lanac može za 2-3 godine (ako hoće) da počisti konkurenciju forsirajući niske cene (čak i bez profita). Kad ostanu jedini onda mogu da "zavrću uši". Sumnjam da je to u ovoj oblasti moguće (jako teško) ali u principu je tako.
                            Na sreću, ili zapravo NESREĆU, u industiji maziva (iako se pre 10-tak godina najavljivalo) NIJE došlo do "čišćenja" manjih te potpune eliminacije nezavisnih kompanija kao u pivarskoj industiji ili duvanskoj (gde se priča svela na 3-4 jake grupacije te retke "samostalce").
                            Naravno i pivari i duvandžije imaju više stotina BRENDOVA (iako vlasnika ima tek da koliko prstiju jedne ruke ili manje).

                            Nesrećno u svemu ovome je što su i pivari i duvandžije ukrupnjavanjem STANDARDIZOVALI KVALITET. Čak i jeftini brendovi nisu loši (bar ne katastrofa), a skuplji su nešto bolji a MNOGO skuplji.
                            Postoji i drugi aspekt toga:
                            Čuvene cigare (baš kao i Castrol ili Mobil ili Shell) nisu istog kvaliteta na celoj planeti ali su uvek u samom vrhu i visokog su kvaliteta. Narvno negde bolje, negde lošije.

                            Na kraju krajeva, većom standardizacijom industrije, uljari (zapravo njihova udruženja) su uspeli da prethodno urade bez TOTALNOG (i globalnog) ukrupnjavanja koje je krenulo 90-tih ali je zastalo u prvoj deceniji XXI veka.

                            Šta više, dolazi do laganog ali stalnog POVLAČENJA velikih sa mnogih (a naročito evropskog) tržišta. Nit' mogu da prodaju količine kao ranije niti mogu da naplate brend. Neki kopiraju duvandžije (Mobil) neki primenjuju drugačije strategije u Evropi.
                            A svi se sele (mada u startu kasne, no delom je i uslovljeno zatvorenim tržištem) ka tržištima koja su perspektivnija (Kina, Indija ...). Narvno tamo već ima jakih igrača pa se više radi o zajedničkim ulaganjima (dejstvo preko kapitala). Ali to je tek posebna i priča koja će tek biti aktuelna. Da li će nam stizati veliki brendovi "Made in PRC" videćemo. Mi PRC imamo i bez toga, možda bi to bilo i poštenije.
                            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                            Comment

                            • legenda
                              CBC Senator XXL
                              • 28.03.2009
                              • 1345
                              • Beograd

                              Odg: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                              Malo duze sam bio odsutan,jbg radio se popis...krenuo bih od generalnog zastupnika za Elf,a druge kolege neka nastave sa drugim brendovima...PROFACO D.O.O. Bulevar Mihaila Pupina 10z/4 11 070 Novi Beograd,tel. 011/2130-840,3113-682...imaju prodavnicu za maloprodaju i kod njih sam kupio elf competition sti 10w40 4l po ceni od 1380din...dobio sam kesu,blokcic,hemijsku olovku i nalepnice za zamenu ulja...Profaco vrsi distribuciju Elf motornih ulja i maziva preko veleprodajne mreze i to:
                              1.Autovrbas Vrbas Petra Seguljeva 15,veleprodaja:021/790-456,790-779
                              Zemun,Cara Dusana 182,011/3163-559
                              Nis,Ratka Jovica bb,018/583-383
                              Sabac,Kralja Milutina 20,015/331-981
                              Torex CO:Beograd,Ruzveltova 23,011/3249-113,2769-096
                              Lav auto:Zeleznik, Lole Ribara 32,011/2571-715,2570-065
                              TM:Novi Beograd,Tosin Bunar 188,011/319-2917
                              AP SPORT:Beograd,Mekenzijeva 70,011/620-647,3440-291
                              LUBE TDS:Meljak-Beograd,Ibarski put 68,011/8340-319
                              Bojana AUTO:Zemun,Filipa Visnjica 47,011/2197-148

                              Comment

                              • kristina990
                                Banovan
                                • 13.04.2009
                                • 1066
                                • Srbija

                                Odg: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                                Originally posted by legenda View Post
                                Malo duze sam bio odsutan,jbg radio se popis...krenuo bih od generalnog zastupnika za Elf,a druge kolege neka nastave sa drugim brendovima...

                                e nećemo,nismo dobili ...kesu,blokcic,hemijsku olovku i nalepnice za zamenu ulja...

                                Comment

                                Working...