Medjutim, na trzistu je prava borba izmedju atmosferskih benzinaca i turbo dizela! A u takvom poredjenju benzinci, trenutno, nemaju sta da traze!
			
		
	 
 takvo poredjenje je besmisleno u startu, pogotovu sto na trzistu postoje trubo benzinci. danas cak i u najnizim klasama- micro car sub A segment i Golf/Astra/Megane kao main stream produkcija.
pravo poredjenje je atmosferski dizel recimo bas VW SDI 1900 kubika i 64KS sa atmosferskim benzincem isto recimo iz VWa gde je najrpribilizniji recimno 1800 kubika i 125 konja.
da predjenom na turbo varijante- dizel trubo 2000 kubika sa 140 konja, benzin turbo sa 200konja u istom autu recimo Golfu.
			
			
				Izbaci podatke za Volvo, pre svega medjuubrzanja, pa cemo videti da li turbo benz bas toliko 'dere' TD.
			
		
	a kako i ne bi kada ima veci obrtni momenat u celom radnom opsegu motora , osim onog malog dela krive ispod 1500 obrtaja.
glavni problem i tog Volvoa i drugih trubo benzinaca (i jacih atmosferskih) odavno nije proizvodnja potrebnih KS u motoru nego kako preneti toliki obrtni momenat na podlogu sa danasnjom tehnologijom guma.
pri tome uvek FWD auto gubi "trku" sa RWD autom ako imaju po svemu uporedive motore. zato se i ide na 4WD uglavnom sa jacim motorima jer jedino tako moze da se koristi puni moguci potencijal obicnih auta namenjenih za legalnu upotrebu na ulicama a uz sto manje troskova na specijalnim kosntrukcijama vesanja.
			
			
				ako je tema performanse bez ukljucivanja bilo kakvih drugih parametara, onda se svi slazemo: benzin je superioran. Trenutno
			
		
	 
							
						 
							
						 Automobili su iz 1999, a to je bilo pre 6 godina, turbo dizelasi su enormno napredovali od tada, a benzinci ostali na maltane istom nivou.
 Automobili su iz 1999, a to je bilo pre 6 godina, turbo dizelasi su enormno napredovali od tada, a benzinci ostali na maltane istom nivou.  Svako ima svoje kriterijume pri odabiru auta ali, generalno, svima su bitni potrosnja, performanse i cena. Govorim o 'normalnim' automobilima, koji se 'normalno' koriste u svakodnevnom zivotu, znaci 0-100 i max brzina i nisu toliko bitni koliko medjuubrzanje za preticanje i mala potrosnja. Za cisto 'performance' aute - turbo benz je bezpogovorno najbolji izbor. TD jeste skuplji od atmo benzinca ali ima i znacajnu prednost po svim kriterijumima. Posebno u performansama (nekada je bilo nezamislivo, sutra mozda opet, ali danas tako stoje stvari) - ukoliko zelite iste performanse sa atmo benzincem moracete kupiti veci i skuplji motor, te se anulira i razlika u ceni. Porediti danas atmo benzinca i TD istih zapremina je uzaludno, svako ko je provozao i jednog i drugog zna da je razlika u voznji jos veca nego na papiru. Ja imam licno iskustvo sa Focusom 1.6 vs 1.6tdci i BMW530i vs 530d. Prosto je smesno koliko su benzinci 'anemicni'
 Svako ima svoje kriterijume pri odabiru auta ali, generalno, svima su bitni potrosnja, performanse i cena. Govorim o 'normalnim' automobilima, koji se 'normalno' koriste u svakodnevnom zivotu, znaci 0-100 i max brzina i nisu toliko bitni koliko medjuubrzanje za preticanje i mala potrosnja. Za cisto 'performance' aute - turbo benz je bezpogovorno najbolji izbor. TD jeste skuplji od atmo benzinca ali ima i znacajnu prednost po svim kriterijumima. Posebno u performansama (nekada je bilo nezamislivo, sutra mozda opet, ali danas tako stoje stvari) - ukoliko zelite iste performanse sa atmo benzincem moracete kupiti veci i skuplji motor, te se anulira i razlika u ceni. Porediti danas atmo benzinca i TD istih zapremina je uzaludno, svako ko je provozao i jednog i drugog zna da je razlika u voznji jos veca nego na papiru. Ja imam licno iskustvo sa Focusom 1.6 vs 1.6tdci i BMW530i vs 530d. Prosto je smesno koliko su benzinci 'anemicni'  . I dok se za 1.6 Duratec to i moglo ocekivati jer ima malu zapreminu, za M54 'sestaka' nisam mogao ni da sanjam da ce biti toliko inferioran u odnosu na 'dizelku'! Motor naravno da vuce 'ko lud', ali ni u jednom trenutku nisam osetio BRUTALNO ubrzanje koje sam osetio kod 530d. Cisto radi potvrde evo i podataka o medjuubrzanjima: 80-120 km/h u 4/5. brzini: 7,3/10,0 za atmo benz, 5,4/6,7 za TD!
 . I dok se za 1.6 Duratec to i moglo ocekivati jer ima malu zapreminu, za M54 'sestaka' nisam mogao ni da sanjam da ce biti toliko inferioran u odnosu na 'dizelku'! Motor naravno da vuce 'ko lud', ali ni u jednom trenutku nisam osetio BRUTALNO ubrzanje koje sam osetio kod 530d. Cisto radi potvrde evo i podataka o medjuubrzanjima: 80-120 km/h u 4/5. brzini: 7,3/10,0 za atmo benz, 5,4/6,7 za TD!  A podatak o 80-120 je za mene bez premca najvazniji i apsolutno odgovara stvarnoj situaciji iz svakodnevne voznje na otvorenom putu. Sta me zabole za 0-100, 'kada ce mi to u zivotu trebati'?! Ni max V me ne zanima, ali potrosnja pri 'krstarecih' 170km/h mi ITEKAKO zanima. 530i i d kostaju isto, a potrosnja
 A podatak o 80-120 je za mene bez premca najvazniji i apsolutno odgovara stvarnoj situaciji iz svakodnevne voznje na otvorenom putu. Sta me zabole za 0-100, 'kada ce mi to u zivotu trebati'?! Ni max V me ne zanima, ali potrosnja pri 'krstarecih' 170km/h mi ITEKAKO zanima. 530i i d kostaju isto, a potrosnja  Performanse koje su mi znacajne u svakodnevnoj voznji: 80-120 u 4. GTI - 7,4s TDI - 7,3!!! Potrosnja: neumesno je porediti
 Performanse koje su mi znacajne u svakodnevnoj voznji: 80-120 u 4. GTI - 7,4s TDI - 7,3!!! Potrosnja: neumesno je porediti  
	 
							
						 
  
  A kad taj prosechan kupac treba da "odvoji" neki auto, itekako su mu bitne sve te stavke, narochito ono
  A kad taj prosechan kupac treba da "odvoji" neki auto, itekako su mu bitne sve te stavke, narochito ono   A josh ako primenish ovo na gradsku voznju... Efekat je dva puta jachi...
 A josh ako primenish ovo na gradsku voznju... Efekat je dva puta jachi...
Comment