Benzin vs. dizel

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nenad
    CBC Senator XXL
    • 06.01.2005
    • 1364
    • BBgd/Mow

    #46
    Originally posted by BOOST
    Kad F2 poteraju na loz ulje vesham se
    znaci vec si merio kanapce. U Francuskoj se odrzava vec dve godine Peugeot Coupe Cup, svi sa dizelima.

    A sad odoh da se vozim svojim V6 2.771 L benzincem
    Boost or bust...

    Comment

    • Djole
      CBC Član
      • 24.03.2005
      • 88
      • Beograd

      #47
      @Dora
      Ne mogu da odolim U to ime idem da sipam 52 litre za 1404 dinara pa nek ide život...


      Znaci gasa za sve pare
      Postujem starinu, a vozio sam i vozim i dalje na gas, samo drugi auto...pa znam kakav je osecaj kada kazes "do vrha", a posle ne duva promaja u novcaniku.....

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #48
        cemu pricamo? kada ce da stave benzinske motore u jahte i sl? ha!
        hm, da se malo ohladimo- Volvo Penta benzinski motori se odavno stavljaju u jahte. konkretno marine verzija B30 sestaka vec decenijama pouzadno i bez problema pogoni jahte.

        a Volvo je veoma cenjeno nauticko ime btw

        da ne pricam o Yamaha i Honda koji su naravno benzinci
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • Black Knight
          CBC Senator XXL
          • 13.10.2004
          • 2020
          • Novi Beograd, kicblo

          #49
          da skuteri...znam...

          ma nije to proble...hocu reci sve ima svoje...pa cak se i avioni voze na dizel!!! ali to ne znaci da je isto kao i mlazni motor!


          odo da skupljam pare za jednu benzinjaru od 2.3 cc sa TurBom!
          a dizel...hm...pa on ostaje u srcu!
          Injection is good,but I'd rather be blown!

          Comment

          • -Vedran-
            CBC Senator XXL
            • 03.10.2004
            • 3255
            • Beograd

            #50
            Originally posted by Black Knight
            hm...pa on ostaje u srcu!
            Da,ali ne zadugo kada sednesh u tu benzinjaru 2.3
            Power of dreams !!!

            Comment

            • zoranbg
              CBC Senator XXL
              • 23.03.2005
              • 4098
              • Rooster's Hill , Beog
              • Grande Punto 1.2

              #51
              Daleko od ociju daleko od srca )),jos kad je bolja

              @Dora
              Mnogo bre gas kod vas Vojvodzana
              ovde u bg na sajmu 52litra 1352 dindzi(26din litar)
              Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

              Comment

              • TAZZ
                Banovan
                • 30.05.2005
                • 1409
                • NBGD,SERBIA

                #52
                Eh, da sad... Vechita dilema.....Dizel Vs. Benzin..... Evo ovako kao shto je i Djole rekao...benzin malo pomeshan sa GASom i pun rezervoar za 1400 dindzi... a auto letiiiiiiiiiii...... eto ja sad ubedjujem zenu da je bolje da prodamo
                324D i da doplatimo 700-800evr za 520 i E34 sa PLINOM.... idi begaj.... , pa da se sit navozam do mile volje.... a i da provozam malo Djole-ta i Eon-a..... onako mushki...

                Comment

                • overspeed
                  CBC Senator XXL
                  • 24.05.2005
                  • 2779
                  • Kosovska Mitrovica

                  #53
                  Chekaj bre, dajte mi performanse kao najbolje od jedne naftarice od 2000ccm ???
                  Gde je taj diesel koji izvlaci 850KS/700Nm iz 2000ccm i kad cemo ga videti?
                  @ Boost:

                  Dakle, ovde je naziv teme "Benzin vs. Dizel". Sve shto ti kazhesh ovde stoji. ALI, ovde se trenutno celokupna polemika svela na samo jednu dimenziju, samo jedan ugao gledanja na ovaj duel (benzin vs. dizel) - performance. Dobro, sve shto si napisao stoji. I mi smo svesni toga. Ja sam "benzinac", ali pokushavam da sagledam stvari realno i bez predrasuda, i ne zatvaram ochi ni pred chim. Josh uvek je ovde benzin u prednosti, i verovatno ce tu i ostati. Ali, shta je sa ostalim cinjenicama u vezi naslova ove teme "Benzin vs. Dizel"? Ekonomska (najvazhnija) strana cele priche - dizel glatko pobedjuje (mislim, potrosnja i to...). Troshkovi odrzhavanja, rekao bih neresheno (kod "obichnih" benzinaca malo nizha, kod turbo mozhda chak i skuplja pa generalno gledano "dodje" isto). Elastichnost motora na nizhim obrtajima (pogodnija za svakodnevnu vozhnju bez "shaltanja" u nizhe odnose prenosa kod benzinaca, ali i mnogo znachajnija zbog dugovechnosti motora). Pomenuta dugovechnost eksploatacije - bez komentara, isto tako i "jacha" cena koju dizeli drzhe na trzhishtu. Dakle, nemojmo se hvatati ovde za slamku spasa... JEDINA cinjenica zbog koje sam mrzeo dizel - losh performance - sada faktichki ne stoji vishe. Sada dizel nudi mnogo vishe, priznali mi to ili ne. Broj procentualno prodatih vozila (dizel - benzin) na zapadu poslednjih godina govori sve... Znam da prichati o dizelu kod vas u Svedskoj nema puno smisla, bash kao shto u SAD-u i ne razmisljaju o njemu, mada iz totalno drugih razloga. Medjutim, to ne menja svetske trendove i praksu u auto-industriji, narochito ne na "Starom kontinentu", a mi smo - tu gde smo...
                  BTW: jesu dizelashi povecali kubikazhu (isto je i sa benzinom, uostalom) ali sa nekog proseka 1800 ccm dizel iz '90-ih na danashnji prosek 2500 ccm shto je nekih 25 % vishe. Medjutim, za isti taj prosek je mnogo vishe vazhnije za te dizele onih 18-20 sec iz 90-ih vs. 9-10 sec. do 100 km/h danas a to je poboljsanje od celih 100 %! Rekoh, ja pred ni chim ne zatvaram ochi...

                  primer je poucan. Fiesta iz 91 se ne moze ni po cemu porediti sa modernim autima jer osim na papiru nema ni priblizne karakteristike danasnjim. prvo i osnovno pasivan i aktivna bezbednost te FIeste je tu negde oko nule, znaci auto je totalno nebezbedan za danasnje pojmove i verovatno (da se sada kao novi pravi) ne bi ni mogao da prodje atestiranje i ne bi ni krenuo u prodaju takav kakav je bio.
                  pa 60tih godina su pravljene mnogo efektnije jurilice od pomenute Fieste, od italo do engleskih marki i modela sirokog spektra. cisto da ne bude zabune- razlikuju se ciljevi pravljenja auta nekada i sada.
                  @ brick:

                  Sve to stoji, ali, opet ponavljam, ovde prichamo o "Benzin vs. Dizel", a ne o aktivnoj/pasivnoj beznednosti, kvalitetu izduvnih gasova itd itd Ja sam govorio o performancu koji se kod dizela revolucionarno poboljshao a kod benzina malo, ili nimalo. Dakle, samo, i jedino u tom kontekstu sam pomenuo Fiestu iz '91-e, i onih njenih 8,7 sec do 100 km/h protiv onih Golf V GTI 8 sec do 100 km/h. Nije mi ni u loodilu palo na pamet da poredim po kvalitetu ta dva automobila koje, kad vec pominjesh razlike, deli i nekih 15 godina tehnichko-tehnoloshkog razvoja i dostignuca. Ali, ti podaci od 0-100 km/h stoje, i ja ponovo tvrdim da je sramota da je za tih 15 godina doshlo do napretka od celih 0,7 sec! Navodish da je GTI "opterecen" katalizatorom, jeste, ali ima i 2000 ccm motor, a ta Fiesta iz '91-e ima 1569 ccm! BTW: GTI ima i 8 ventila vishe... Sramota, potpisujem...
                  A shto se tvoje konstatacije tiche u vezi toga da se danas ciljevi pravljenja auta razlikuju: hocesh da kazhesh da GTI nije pravljen da bude, citiram te "jurilica"?! OK, ali mu zato treba skinuti onaj GTI bedz sa zadnjih vrata. Shta bi onda trebalo da bude jedan GTI ako ne "jurilica"? No comment...

                  Raprava je zato sto neko (neki) misle da ce diesel da 'ebe kevu benzincu.I to je ono sto ja ne dozvoljavam.
                  @ Skyline:

                  Totalni off... Ne vodi se ovde rasprava o tome, Skyline vec...ma, pogledaj naziv teme... Po n-ti put ponavljam: i ja preferiram benzin, nisam voleo dizel, jezhio sam se i na sam zvuk naftarice, smejao gledajuci njihove "dimne zavese" po auto-putu... Ali, ljudi, bilo nekad! Zaista ne "navijam" za naftashe, ali ako vec prichamo o Benzin vs. Dizel, 'ajde da budemo realni! Imamo koncenzus da u ovom trenutku dizel josh ne mozhe da tuche benzin shto se performance tiche, ali shta je na drugoj strani... Nismo svi u auto-moto sportu pa da ne znamo ni shta dizel znachi, govorim o realnom sagledavanju situacije i cinjenicama koje govore drugachuje...

                  Mada, dobro i kazhete... J*bo i benzin i dizel, gas je spas

                  Poz forumashima
                  http://www.bmw.tv

                  Comment

                  • Skyline GT-R
                    CBC Senator XXL
                    • 13.02.2005
                    • 806
                    • Chicago - My Kind Of Town

                    #54
                    Rasprava o benzinu i dieselu JESTE pocela zbog performansi.Topic je prenesen iz druge teme gde se pricalo o ubrzanjima "nekog" diesela i o tome kako opasmo preti i kako ce da ugrozi benzin.Pa sam ja reagovao po pitanju performansi.Ali smo onda mnogo zasli u temu" benzin vs diesel" pa je zato napravljen poseban topic.

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #55
                      I ovo je performance forum, tajko da ko trazi nesto drugo .. sta vise da kazem
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • overspeed
                        CBC Senator XXL
                        • 24.05.2005
                        • 2779
                        • Kosovska Mitrovica

                        #56
                        Znachi, precutna saglasnost?!
                        Dobro, ionako nas ima vishe benzinaca, niko ne vidi, nije sramota, nashi smo

                        Poz
                        http://www.bmw.tv

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #57
                          ponovo tvrdim da je sramota da je za tih 15 godina doshlo do napretka od celih 0,7 sec!
                          pa u tome i jeste problem/zgoda/ nezgoda citanja podataka sa papira.

                          ta Fiesta je reda 13-14 sekundi a ne 8,7s uz IDENTICNE tehnicke kriterijume, opste vazece standarde.

                          van standarda je potpuno nebitno bilo koji model bilo koje marke bilo kog doba- muzejski primerci koji nisu za danasnju upotrebu.

                          auto pre svega nije jurilica niti su stoperica u ruci vozaca osnovne karakteristike i osobine prosecnog vozaca.

                          GTI nije jurilica za danasnje pojmove jer ima slabasne perfomanse u poredjenju sa drugim modelima. to sto marketing protura svoje fore i fazone kako da osamuti potencijalnog kupca nema preterane veze sa realnim parametrima.

                          bilo sta da se poredi, uslov je da budu definisani uslovi. i da budu isti za sve modele auta.


                          btw, samo par recenica vezano za BMW temu. poenta price je svrha zasto neko kupuje sebi auto, i sa kojom idejom ce da ga koristi. ja kzem da je BMW vrsta auta koji normalan covek kupuje da bi uzivao u voznji a ne da bi paradirao parkiranjem istog u kaficima.
                          kao muzika ili kultura- nacin slusanja ili konzumacije pokazuje osobine licnosti i njena shvatanja. sam objekat (auto) nema veze sa tim naravno, niti fabrika.

                          pozdrav
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • overspeed
                            CBC Senator XXL
                            • 24.05.2005
                            • 2779
                            • Kosovska Mitrovica

                            #58
                            ta Fiesta je reda 13-14 sekundi a ne 8,7s uz IDENTICNE tehnicke kriterijume, opste vazece standarde.
                            @ brick:

                            ma, brick, brate:
                            '91 god Fiesta XR2i je 8,7 0-100 km/h.
                            '05 god VW Golf V GTI je 8,0 0-100 km/h.
                            Kakvi tehnichki kriterijumi?! Prichamo o razvoju diesela vs. benzina, i o njihovom odnosu danas. Sve shto sam napisao u onom postu stoji. Ove gore cifre su matematika, i to prosta: razlika 8,7 - 8,0 = 0,7 sec manje za GTI na 0-100 km/h, sa sve 400+ ccm vishe, plus jednom bregastom vishe u glavi, plus 8 ventila, plus 15 godina tehnichko-tehnoloshkog razvoja! Ponovo: sramota! Shto se u medjuvremenu diesel toliko i tako revolucionarno razvio - ne znam. Shto nisu ulagali, i shto ne ulazhu u razvoj benzina - ne znam. (Sve mi se chini da nema ni novih resenja na ovom polju...) Ali znam da chitam i uvidjam chinjenice - a one su ti izlozhene gore. Ako to neko ne zheli/nece - to je druga pricha... Ni meni chesto nije jasna svetska auto industrija, ali zato ne pokushavam da "iskrivim" realnost i oblikujem je po mojim potrebama, zeljama, ili nechim trecim...

                            GTI nije jurilica za danasnje pojmove jer ima slabasne perfomanse u poredjenju sa drugim modelima
                            @ brick:

                            a shta sa onim GTI?! Nije to "zashtitni znak" VW-a, vec ima jasniju i odredjenije znachenje, koje mislim da znaju svi? Taj auto (treba da) pripada po velichini, klasi i dimenzijama uposhte jednom low-budget segmentu high-performance automobila, toliko koliko nude. Bash zato ga i ne uporedjujem sa nekim Ferrarijem, vec sa jednom obichnom Fiestom iz '91 koja je svojevremeno bila odgovor Forda upravo Golfu II GTI, Peugeot-u 205 GTI i slichnim automobilima (sport-segmentu tadasnje B klase). Dakle, 15-ak godina kasnije, taj se "sportski" segment nije "pomerio" znachajnije u performance segmentu (pomenuta 0,7 sec boljeg ubrzanja ). Zashto ovu prostu chinjenicu ne zhelish/necesh da prihvatish - ne znam, ali verovatno imash svoje razloge... Osim toga, ako GTI vishe nije jurilica (ochigledno), onda josh veca bruka - "ode obraz" i GT segmentu... Ostade samo ime, iliti "od vola ni pola..."

                            Shto se tiche tvoje konstatacije za BMW, necu da odgovaram, samo cu se ponavljati... Sve shto sam imao da kazhem na ovu temu sam rekao ranije, ne bih da se dobije utisak da "vrtim" istu prichu, niti da odem u off topic... U svakom sluchaju, ima josh prostora ozbiljnom (ozbiljnijem?) dijalogu na ovu temu...

                            Poz
                            http://www.bmw.tv

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #59
                              91 god Fiesta XR2i je 8,7 0-100 km/h.
                              '05 god VW Golf V GTI je 8,0 0-100 km/h.
                              Kakvi tehnichki kriterijumi?!
                              po kojima se mere sekunde, i koje osobine mora da ima auto kao novi da bi mogao da se registruje.

                              91 Fiesta NE MOZE da se registruje kao novi auto godine 2005te.

                              to nisu uporedivi auti, niti uporedive brojke na papiru- poredjenje baba i zaba.

                              postoje auti koji su 60tih godina (serijksi naravno) isli ispod 8 sekundi, ali ih je takodje pregazilo vreme njihove konstrukcije.

                              Sve shto sam napisao u onom postu stoji.
                              hm, da li ?

                              Ove gore cifre su matematika, i to prosta
                              na papiru da, u praksi ogromna razlika.
                              o tome i pricam, papir trpi sve, kao i banalizovanje matematike na proste sastojke.

                              a u pitanju su sistemi jednacina sa mnogo varijabli i vise nepoznatih sto je realnost, i nije bas prosta matematika.

                              auto se ne sastoji samo od sekundi, mnogo vise postoje obaveze ponasanja tog auta prema okruzenju, kao uslov koji mora da se ispuni shodno tekucim tehnickim standardima koji se stalno menjaju.

                              Shto se u medjuvremenu diesel toliko i tako revolucionarno razvio - ne znam. Shto nisu ulagali, i shto ne ulazhu u razvoj benzina - ne znam. (Sve mi se chini da nema ni novih resenja na ovom polju...) Ali znam da chitam i uvidjam chinjenice - a one su ti izlozhene gore. Ako to neko ne zheli/nece - to je druga pricha...
                              niko to ne spori, sve je to ok. ali i pored sve te euforicne predstave i takav revolucioarni razvijeni dizel je jos uvek 2 koplja iza nerazvijenog benzinca. o tome se radi, cista faktologija koliko su benzinci u perfomansama superiorni u svakom pogledu (snaga, obrtni momenat, elasticnost u sirokom rasponu broja obrtaja, duzem radnom veku, znatno vecoj pouzdanosti ( stari dizel bez elektronike je bio pouzdan do besvesti, ali i trom, bucan, smrdljiv i tesko upotrebljiv u voznji) s obzirom da koristi identicne komponente kao i dizel motor ali u znatno blazim radnim uslovima, narocito sistemi ubrizgavanja goriva gde je dizel vanredno osetljiv na najmanju sitnicu.

                              a u sta ko ulaze kolike i zasto pare je stvar projekcije, biznis plana sta donosi najveci profit. tu je ocito dizel u znatnoj prednosti za auto industriju.

                              inace kako objasniti da su japanci zagrizli u taj segment iako dizel automobila ima tek u tragovima i u Japanu i u SAD a sto su osnovna japanska trzista i glavni kupci po brojnosti.
                              Evropa je marginalno svetsko trziste, manje od trecine novih kola se proda u Evropi u proseku svake godine.
                              od te trecine, 1/2 su dizeli, ili ukupno u svetu dizeli su oko 1/6 ugrubo.

                              svi hibridi koji su napravljeni za buducnost imaju osnovu u benzinskom motoru, ili nadopunu sa benzisnkim motorom. niti jedan (1) primerak nema dizel kao gorivo u autu za buducnost na altenrativna goriva.

                              cak ni bio dizel, koji je veoma komplikovan za prakticnu upotrebu.

                              dizel ima svoje mesto, ima svoje prednosti, ali fakti kazu da to nisu perfomanse u odnosu na benzin.

                              baci pogled na cifre koje boost naveo, i gde je tu dizel.

                              Dakle, 15-ak godina kasnije, taj se "sportski" segment nije "pomerio" znachajnije u performance segmentu (pomenuta 0,7 sec boljeg ubrzanja
                              eh, Golf NIJE sportski auto, niti sportski segment vec danas prosecan auto prosecnih perfomansi namenjen prosecnom kupcu (citati domacica, student, prvi auto klinca od 18godina, i slicno).

                              danas je sportski segment dobrano u vremenima 7, 6 i ispod sekundi, i vise se i ne uzima za ozbiljno vreme 0-100 vec 0-160, ili 100-200 ubrzanje.

                              0-100 je za turisticke aute u sta spada i taj Golf GTI. to sto na tarabi pise GTI nije bas neka "cinjenica" o pripadnosti sportskim perfomansama.

                              ok, za neupucene pojam GTI je mozda previse jak magnet da se prevare da ce dobiti neku sportsku jurilicu, a otrezenjenje ce doci kada se izmere perfomanse i uporede sa realnim svetom okruzenja.
                              VW mnogo igra na imidz, nije to nista novo. samo ta varka mozda i ne prodje kod svakoga tek tako...

                              Osim toga, ako GTI vishe nije jurilica (ochigledno),
                              bro jutro ocigledno od prvog vagona

                              Ostade samo ime, iliti "od vola ni pola..."
                              pa ako novce odbrojavas za ime ta cinjenica mozda zaboli, al sta da se radi svaka skola se placa jednom

                              pa VW je jos pre 20 godina stavljao GT oznaku na svoje dizele, marketing cuda moze da napravi

                              sto se BMWa tice, pogledaj jos jednom post. nije objekat (auto) nekih osobina karaktera vec korisnik (vlasnik) i nacin upotrebe. BMW je samo slagvort, isto kao i Pink, sa ili bez povoda i sa ili bez razloga.

                              ako si se ti osetio pogodjenim po pitanju BMWa- nepotrebno. jedino ako se mozes poistovetiti po ponasanju sa nekim pozer tipom, sto koliko procenjujem nije slucaj.

                              vlasnik odredjuje da li jeste ili nije za njega njegov auto zaista automobil za prevoz ili modni detalj za poziranje- stvar slobodnog izbora.
                              nezgoda je sto previse vlasnika BMWa rusi imidz te cenjene firme, prelistaj forum sta je boost pisao o toj temi kako se na to gleda na zapadu.

                              naravno BMW nije kriv ni za sta, kolateralna steta

                              pozdrav
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • Skyline GT-R
                                CBC Senator XXL
                                • 13.02.2005
                                • 806
                                • Chicago - My Kind Of Town

                                #60
                                Overspeed >> Prvo... kao sto je brick napomenuo jako je bitna tezina auta
                                Drugo..Ne mozes da poredis 2 razlicita auta (dve razlicite firme) pre 15god i sad.Kakve veze ima koliko je fiesta ubrzavala pre 15 god a koliko ubrzava golf sada.Pa calibra 2.0turbo sa 204ks (iz '94) je ubrzavala za 6,8 do 100 - pa sta.Ali bila je lagana a i drzala je svetski rekord sto se tice otpora vazduha.Mozes da kazes da je VW lose napredovao kad je SAD napravio auto kao Ford PRE 15 god.A ne da zato sto golf danas ide 8 do 100, slabo je sve napredovalo.Pa recimo A3 2.0T 200ks ide 6,7 - 7.Da ne pominjem japance koji ta ubrzanja (7, i ispod 7) postizu sa istim masinama ali bez turbina.

                                Comment

                                Working...
                                X