Originally posted by zoranbg
Benzin vs. dizel
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by overspeed_1976Shto nisu ulagali, i shto ne ulazhu u razvoj benzina - ne znam. (Sve mi se chini da nema ni novih resenja na ovom polju...)
Comment
-
-
@ brick:
Hmm... sad malo jasnije uvidjam tvoje stanovishte i argumente. Mada... Svestan sam ja da ne mogu "blanko" i bez uzimanja u obzir mnogo chega "staviti u isti kosh" neki tamo auto is '91-e (tada vazhio za sportski) i danasnji GTI (danas spada u "sport" segment B klase, mislim da je to svima jasno...). Jeste - zbog puno chega se tezhina u medjuvremenu povecala i u proseku danas automobili imaju vecu "kilazhu" nego ranije. OK, ali ne zaboravi da uporedjujemo moderne dizele sa modernim benzincima, ta Fiesta je samo posluzhila u datom sluchaju, da se ne ponavljam... Dakle, chinjenica je da su performanse dizela neuporedivo vishe napredovale u poslednje 2 decenije u odnosu na benzin, chak toliko da danas rade uporedne testove istih modela (npr. 320 i vs. 320 d, btw - rezultati sudizel vs.
benzin) shto bi pre 10-ak godina bilo smeshno i nebulozno. Medjutim, zaboravljash da se i dizelashima povecala tezhina iz tih istih razloga koje navodish, ali su im se u medjuvremenu performanse poboljshale dva puta vishe! E, to je ono najvazhnije. Dakle, dizel je, ponovo cu upotrebiti izraz revolucionarno, poboljshao performanse koje su mu bile taj jedan, ali toliko izrazhen problem koji ga je stavljao daleko iza benzina. Danas je ta razlika, pa skoro izbrisana (na "otvorenom", po gradu je vec "tu"...), ali shta sa svim ostalim u nazivu teme Benzin vs. Dizel? Ne, nije tachno da su troshkovi odrzhavanja isti (kad se vec svi pozivaju na turbo-benzince) uporedjujemo turbo-dizel sa turbo-benzincima, troshkovi su tu negde... Nemojmo da uvodimo duple standarde pa turbo-benzince uporedjujemo sa TD kad su performanse u pitanju, a kad su ekonomichnost i troshkovi onda krene pricha TD je neuporedivo skuplji od benzinca (svi odjednom zaborave na turbo, nego se "prebace" na obichne benzince koji, naravno, manje koshtaju)... Mislim, ako vec vodimo ozbiljan razgovor ovde, nemojmo da menjamo teze i izvrcemo chinjenice. Ja zaista stavljam sve karte na sto, ne zbog nekog lichnog interesa ili zarade, nego samo da iznesemo shto vishe argumenata za i protiv, svi smo tu zato shto volimo automobile i automobilizam na ovaj ili onaj nachin. Imamo svi lichne afinitete, ukuse koji se razlikuju, stoga i oprechna misljenja i stavovi i sve je to za respect. Medjutim, istina je samo jedna, koliko god neko pokushao da je prikazhe kao drugachiju. Danas, vishe nego ikad, je ekonomichnost ta koja odluchuje, a tu u svakom pogledu benzin nema shta da trazhi (potrosnja, trsohkovi odrzhavanja generalno, i cena koju dizel neuporedivo bolje "drzhi" su valjda jasni pokazatelji).
@ Skyline:
Opet isto kao kod brick-a. Dakle, ja zaista ne pokushavam da uporedim moderne dizele sa Suprom, Skylinom i sl. samo po pitanju performansa U naslovu teme stoji Benzin vs. Dizel, dakle u pitanju je odnos generalno u ovom trenutku, i ono koliko jedna i druga opcija nude danas generalno. Tu je velika razlika. Koliko danas nude oba za jednog prosechnog vozacha, sa prosechnim vozachkim afinitetima i mnogo vazhnije sa prosechnim (ili ispodprosechnim) primanjima? Dizel je nekad bio toliko losh performance da mi ni sve njegove dobre strane ne bi mogle da izbalansiraju odnos. Danas, medjutim, to ne stoji i po pitanju performance za nekog "obichnog" prosechnog vozacha te razlike vishe i nema, jer je on vishe i ne oseca. Pominjem normalnog i prosechnog vozacha, shto znachi 90 % vozacha koji ne voze drag, koji imaju porodicu, koji bi i na godishnji autom plus prtljag, a koji istim autom mozhe slobodno u preticanje i 200 na auto-putu... Dakle, realan odnos dve opcije u realnim, svakidashnjim okolnostima. O tome se ovde pricha (vidi naslov teme), ili bar ja poushvam da se drzhim teme, ali nekako mi se chini da sam usamljen u tome...
Pozz
Comment
-
-
Heh, hajde da se malo i ja umesham...
Intenzivnije usavrshavanje diesel-a (kao shto spominje overspeed) po mom laichkom mishljenju je pre svega vezano za pracenje pravila o izduvnim gasovima i ekoloshkim normama, koje je tezhe izvesti kod Diesel automobila nego li kod benzinaca, te je potreban i naporniji rad u cilju smanjenja potroshnje "prljavog" goriva.
Opet sa druge strane izbacivanje olova iz benzina i prelazak praktichno na drugu vrstu benzina uopshte nije mala stavka u razvoju benzinaca, tu su i inovacije shto se tiche varijabilnog u****vanja vazduha, direktnog ubrizgavanja itd... Mislim da je ipak preterana konstatacija da su se diesel motori intenzivnije razvijali nego li benzinski.
Shto se tiche prosechnog korisnika (kod nas) isti koristi automobil veoma malo, prelazeci oko +-10.000 km godishnje, lakom rachunicom mozhemo izvesti zakljuchak shta je ekonomichnije; diesel automobil koji je u startu skuplji + registracija koja skuplja (u glavnom zbog kubikazhe) vs jeftiniji benzinac, btw da ne spominjem i opshte ekoloshko dobro + razlichit "osecaj" koji pruzhaju ova dva motora. Mislim da diesel po ovom shablonu pochinje da se isplacuje tek posle neke 4-te godine, kada je vec vreme za prodaju... Odrzhavanje, ne spominjem jer ne znam koliko mozhe iznositi za diesel.
Btw, ako gledamo malo dalje - recimo u Italiji se uvode i posebne dodatne takse koje opterecuju Diesel motore i samu upotrebu automobila skoro izjednachavaju sa benzincima...
Heh, shto se mene tiche prelazim oko 30 000 godishnje - vec sam duboko u granici rentabiliteta za vozhnju na diesel gorivo, ali pomenuti nikada nece biti opcija koju cu birati. Jesam pristrasan, priznajem - teshko je pronaci granicu opshteg dobra.
pozz
Comment
-
-
chinjenica je da su performanse dizela neuporedivo vishe napredovale u poslednje 2 decenije u odnosu na benzin, chak toliko da danas rade uporedne testove istih modela (npr. 320 i vs. 320 d, btw - rezultati su dizel vs. benzin) shto bi pre 10-ak godina bilo smeshno i nebulozno.
turbo POVECAVA kubikazu (fiktivno) motora i logicno je da ce svaki turbo da bude bolji od svakog atmosferskog motora bez obzira na gorivo.
dakle, 320 BMW je ATMO motor a 320 d je TURBO motor, i ta razlika je toliko krucijalna da se ne mogu porediti istim metodom.
i pre 10tak godina dizel vs. benzin je bilo smesno- primer BMW 324d vs. 325 oba atmosferskimotori.
i danas je isto, sa razlikom sto BMW ne proizvodi turbo benzinske motore pa turbo dizel nema sa cime da se poredi.
ako se bas insistira poredjenje evo npr BMW 320d (turbo dizel) vs. Volvo S40T (trubo benzin). ista klasa, slicne mase, slicne dimenzije.
bas me zanima sta mislis ko tu koga dere
Danas je ta razlika, pa skoro izbrisana (na "otvorenom", po gradu je vec "tu"...), ali shta sa svim ostalim u nazivu teme Benzin vs. Dizel?
ja za tako nesto nisam jos cuo, mislim za takvu tvrdnju i takve podatke.
uporedjujemo turbo-dizel sa turbo-benzincima, troshkovi su tu negde...
prednost finansija kod dizela je u odnosu cene goriva i uvek nize specificne potrosnje.
Mislim, ako vec vodimo ozbiljan razgovor ovde, nemojmo da menjamo teze i izvrcemo chinjenice
Medjutim, istina je samo jedna, koliko god neko pokushao da je prikazhe kao drugachiju. Danas, vishe nego ikad, je ekonomichnost ta koja odluchuje, a tu u svakom pogledu benzin nema shta da trazhi (potrosnja, trsohkovi odrzhavanja generalno, i cena koju dizel neuporedivo bolje "drzhi" su valjda jasni pokazatelji).
o ekonomicnosti se da razgovarati, i tu je dizel u odnosu na benzin u blagoj prednosti pri velikim predjenim kilometrazama- dileme nema.
troskovi odrzavanja dizela su opet bez dileme VECI od bilo kog benzinca (sa ili bez turba svejedno) i to niko do sda nije dovodio u pitanje, pa ni novinari.
cena benzina jeste veca nego cena benzina, potrosnja je takodje veca i predjeni km na benzin je bez dileme skuplji.
isto je i sa prodajnom cenom, dizel bolje drzi cenu uglavnom.
sve to stoji samo je tema perfomanse na benzin vs perfomanse na dizel kao gorivo a ne cena. a tu je mislim bez dileme jasno ko pije a ko vodu nosi
Dizel je nekad bio toliko losh performance
tokom 70tih Mercdes turbo dizel (model 300d) je bio odlicnih perfomansi, tukao je vecinu tadasnjih prosecnih benzinaca, recimo sve Fordove redom.
tokom 80tih dizeli u Citroenu, BMWu , Volvou, Mercedesu su bili izuzetnih perfomansi i svi su oni bili blizu ili prelazili recimo brzinu od 200km/h sto je bio pojam za ogromnu vecinu benzinaca. ili Nisanov LD28 turbo dizel motor koji je sjajan u svakom pogledu.
znaci moglo je da se pravi, ali je cena tih auto bila ohoho i daleko iznad prosecne.
to se sve desavalo pre 20 i 30 godina i ti dizeli su svi bili redom preko 100 konja, neki i preko 150 konja sto ni danas nije malo kada je najmoderniji dizel u pitanju.
nije uopste dizel prosao tako nekakvu veliku revoluciju kako bi se moglo zakljuciti iz marketinga, ali jeste ekonomicnost potrosnje bitno bolja u odnosu na te ranije turbo dizele (uglavnom sa vihornom pretkomorom).
koji istim autom mozhe slobodno u preticanje i 200 na auto-putu
ali, kriterijum danas i nekad se bitno promenio. nekada je 200 km/h bila velika brzina i pojam pa je i taj GTI nekada bio ubrajan u potentnije automobile.
danas, je 200 km/h osobina najslabijih modela neke firme, brzina koja se podrazumeva kada izadje novi model.
da ne pricamo da su perfomanse pomenutog Golfa 5 GTI takve da je to nesto najnormalnije, nije to nista sportsko po osobinama.
ono sto mirise na sport pocinje sa 250-300 konja i daleko je ubedljivije od Golfa GTI danasnjice, i slicnih iz kompakt klase.
ono sto je nekada bilo brzo i mocno je danas sporo i prosecno- vrednosti su se totalno promenile u zadnjih 10tak godina.
pa danas kamioni se krecu brzinama koje su nekada pripisivane sportskim automobilima
da ne davim(o)- poenta je da su merila nekada i danas potpuno drugacija po pitanju procene perfomansi. nekada sportski GTI po motoru (bilo koje marke) je danas prosecan allround auto za prosecne vikend vozace.
pa ta Fiesta je imala 107 konja i eto GTI, danas je 107 konja nista,pocetni najslabiji model. i svi ostali iz tog doba su manje vise proslost, cak ni Porse od pre 20godina nije bogzna sta meren prema jednom Subaru, Saabu, Mitsubishiju, BMWu i ostalim modelima danasnjice iz sportskih odeljenja.
druga stvar je cena posedovanja i cena upotrebe auta kroz troskove goriva- auto sport nikada nije bio niti jeftin niti za narodne mase.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Pre svega par "fakata" (neko spomenu ovaj izraz):
The new 3 Series range will also feature a two-litre diesel and a two-litre petrol variant at launch. The BMW 320d, currently the UK's most popular 3 Series model, features second-generation common rail diesel technology and a variable vane turbocharger to deliver 163bhp and 340Nm (251lb-ft) of torque. This provides the car with the best of all worlds. Acceleration to 62mph is achieved in 8.3 seconds with a top speed of 140mph. While delivering this level of performance, it also achieves 49.6mpg on the combined cycle and, as an additional benefit to the company car driver, is EU4 compliant.
The engine in the new 320i is based on that of the outgoing 318i, but with enhancements to the induction and exhaust systems. Also benefiting from BMW's VALVETRONIC and Bi-VANOS systems, the new 320i offers 150bhp at 6,200rpm, with a maximum torque of 200Nm (147lb-ft) achieved at 3,600rpm. This enables the car to accelerate to 62mph from standstill in 9.0 seconds, achieve a top speed of 136mph yet still delivering a frugal 38.2mpg.
320i 9,0 sec 0-100, 150 ks, 200 Nm
320d 8,3 sec 0-100, 163 ks, 340 Nm
ako se bas insistira poredjenje evo npr BMW 320d (turbo dizel) vs. Volvo S40T (trubo benzin). ista klasa, slicne mase, slicne dimenzije.
bas me zanima sta mislis ko tu koga dere
Izgleda da ti pre napishesh reply na neki post nego shto ga i prochitash. Ako vec nisi prochitao ono shto sam napisao u proshlom, moracu da se ponavljam (uz izvinjenje ostalima...) Dakle, pogledaj naslov teme - "Benzin vs. Dizel". Prichamo o tome koja od dve opcije danas vishe nudi, i u kojim to segmentima vodi jedna odnosno druga opcija? Rezimirali smo ranije da je u segmentu performance benzin josh uvek dominantan, globalno gledano, ali, shta je sa svim ostalim? Ostavi se vishe "dranja", oslobodi se predrasuda i sagledaj realno cinjenicno stanje. Ja ne teram tebe, ni bilo koga drugog da promene mishljenje, ali pokushavam da zajedno rezimiramo ovu temu. Nekada sam vozio benzin iz razloga shto "Rakovicu" nisam mogao ni da zamislim pod haubom, neka je bilo i skuplje, jednostavmo je dizel bio toliko spor i tako "drchan" da ni ta ekonomska strana nije mogla da prevlada. Medjutim, nakon voznji u par automobila sa common rail motorom mi je sve bilo jasno... I motor sa samo 1500 ccm dCi ide do 170 bez "vrishtanja" i "zemljotresa" u kabini, povuche bez i najmanjih problema, u svim stepenima prenosa. Mogu samo da zamislim kako onda ide onaj 4,2 TDi ili 420 CDI...
Mislim, ja lichno vozim benzin trenutno, ali samo zato shto ne prelazim vishe od 13-15 k km godishnje. Za sve preko - izbor je jednostavan...
Neko spomenu da se dizel "isplati" nakon 4 godine vlasnishtva. Shta: tek tako - nakon 4 godine i pocinje da se isplacuje?!Ne verujem da je "vasceli" svet ****** shto u poslednjih 5-6 godina kupuje diesele sve vishe i vishe, samo zato da bi ga "razradili" i prodali posle 4 godine kad on, tek pochinje da se isplacuje? E, stvarno je glup taj svet..
?! Sumnjam, neko je drugi u zabludi. Niko ko u Nemackoj, npr. kupi dizela, ne proda ga posle 4 godine sa "pravih 100 000 km" i izgubi na njemu 7-8 soma evra. Ne, ti ljudi kupi dizela iz razloga shto prelaze 100 000 km godishnje, pa ga onda nakon 4 godine prodaju sa "pravih 100 000 km"
(puta 4)
, a mi sve srecni: "k'o nov, ima pravih 100 000, vlasniku hitno za kesh bla bla!"
Ne rachuna se "isplativost" na osnovu pomenute 4 godine, nego na osnovu toga koliko brzo taj neko "potroshi" dotichni automobil, pre svega kad je km u pitanju. Jedan automobil ne "mere" godine nego odometar...
Moram da se opet vratim na ekomoju u ovom sluchaju.
Kazhesh: ko ce koga da dere 320d ili S40T?! (Opet naslov teme, realan i generalan odnos se valjda podrazumeva kad nishta uopshteno nije navedeno) A ko ce vishe da dere po dzepu?
Ko ce nakon 5,6 ili 10 godina eksploatacije moci da se lakshe proda, i ko ce u medjuvremenu manje koshtati vlasnika? Ko ce "potrajati" 400000-500000 km uz redovno odrzhavanje, a ko ce ranije na generalnu (od 1500-200 evrica btw)? Chiji su menjach a narochito motor manje optereceni, narochito na manjim obrtajima, te stoga, chiji ce menjach i motor "trajati" duzhe i praviti manje problema? Ko ushtedi cca 700-1000 din na punom rezervoaru (od nekih 60-65 l), i josh otprilike toliko u medjuintervalima (dakle 1500-2000 din "od pumpe do pumpe")? Ko nakon 5 godina izgubi na ceni do 50 %, a ko 30-35 od pochetne cene?
Kad se sve ovo sabere i oduzme, i realno proceni, dobije se jasna slika o tome ko ce vishe da "odere" vlasnika? Uzimam da smo svi ovde na forumu, uz par izuzetaka, neki srednji stalezh (ako nechega takvog josh ima u SCG), i da svako mora da uzme u obzir i cenu (pre svega) kad pricha o tome koja je opcija od dve koje su pomenute u nazivu teme bolja.
BTW. Onima koji bi, pak, da "deru" samo u segmentu performance, ne bih ni preporuchio taj S40, ima toliko pravih sportskih automobila da je dat primer sasvim pogreshan...
sve to stoji samo je tema perfomanse na benzin vs perfomanse na dizel kao gorivo a ne cenaMozhda sam oshtetio vid od silnog buljenja u monitor
, ali molim ostale da mi kazhu ako greshim: da li je naslov ove teme
perfomanse na benzin vs perfomanse na dizel
Benzin vs. DizelHvala lepo...
druga stvar je cena posedovanja i cena upotrebe auta kroz troskove goriva- auto sport nikada nije bio niti jeftin niti za narodne mase.
BTW: po meni sport ne pocinje na 250 ks kako ti kazhesh - to je "snaga" koju danas imaju i osrednji dizelashi i srednja klasa benzinaca, ali i auto-sport mnogi percipiraju kroz iskrivljenu realnost "podeshavajuci" ga na svoje mogucnosti a ne kroz chinjenichno stanje. Kupimo malo jachi auto, zaboravimo gde to ustvari zavrshava realnost a pochinje imaginarnost i vec vidimo sami sebe u auto-sportu... Samo pogledajte sve ove napaljene u "tuniranim" "makinama" iz "devedeset i neke"Daleko je auto-sport od nashe realnosti i mogucnosti, toliko daleko da ga i ne pokushavam priblizhiti nama. (Videli smo svi slike plavog Skyline-a koje je postavio Boost - sa tim, po meni, pochinje auto sport) Ali svi imaju drugachiju percepciju realnosti uopshte, pa i auto-moto sporta. Mislim da ce Boost pre svih da razume ovo...
Molim sve koji postavljaju postove na ovu temu da se drzhe topica (pa neka moderatori ocene ko je u off-u i reaguju...). Mislim, stvarno sam vishe umoran od ponavljanja naslova ove teme i ubedjivanja drugih da se vrate na topic. Na konstantno i uporno zaobilazhenje teme od strane pojedinih nemam vishe snage a ni volje da odgovaram.
Poz
Comment
-
-
Prvo i osnovno: o cemu raspravljamo? Ukoliko se rasprava svodi na jednodimenziono poredjenje performansi: atmosferski benzinac vs atmosferski dizelas i turbo benzinac vs turbo dizelas - to je, u najmanju ruku, potpuno besmisleno! Jos uvek, na sadasnjem nivou razvoja i jednih i drugih, ova rasprava nema smisla jer benzinac sigurno pobedjuje, mada se mora priznati da su turbo dizeli zaista napravili kvantni skok i da pocinju opasno da 'duvaju za vrat' turbo benzincima (bar 'obicnim' serijskim, ma koliko ih malo ima). Medjutim, na trzistu je prava borba izmedju atmosferskih benzinaca i turbo dizela! A u takvom poredjenju benzinci, trenutno, nemaju sta da traze! Turbo benzinci naspram turbo dizela imaju, bezpogovorno, prednost u performansama, ali to je i JEDINA prednost koju imaju - nabavna cena, troskovi odrzavanja, troskovi registracije su otprilike isti, ali je razlika u potrosnji DRASTICNA + bolje drzanje cene na strani TD. Ukoliko poredimo samo performanse analognih benzinaca i dizelasa - rasprava je zavrsena pre nego sto je i pocela, ovaj topic je suvisan, ali ukoliko ukljucimo i druge kriterijume u poredjenje sumnjam da cemo ikada doci do zajednickog zakljucka.
Nisam se ranije ukljucio u raspravu, te mi je tesko da sada repliciram na sve 'tvrdnje' sa kojima se ne slazem, ali na nekoliko hocu:
Pre svega mi smeta stav da dizelasi 'nikada nece nista moci' benzincima. Problem sa dizel motorima je robusna konstrukcija i uopste karakteristike dizel goriva (teze isparava, teze se mesa sa vazduhom, zahteva vise kiseonika za sagorevanje, sporije gori), a to, trenutno, ogranicava broj obrtaja i konsekventno snagu motora. Medjutim, glavna karakteristika svakog goriva, po mom misljenju, je "energy density", sto znaci da ista kolicina dizel goriva u poredjenju sa benzinom oslobadja, u proseku, 17% vise energije! Dakle, ukoliko bi i benzinski i dizel motori u potpunosti mogli da iskoriste energiju koju dobijaju sagorevanjem goriva - dizel motor bi bio i jaci i manje bi trosio! Smatram da je potencijal dizel motora definitivno VECI od benzinskih, pre svega jer mi problemi robusne konstrukcije i potpunog sagorevanja izgledaju resivi. Benzinci sa direktnim ubrizgavanjem, 'samopaljenjem' i nadpunjenjem imaju ogroman potencijal i na njima se vec uveliko radi, jedva cekam da tako snazni i ekonomicni benzinci udju u proizvodnju, ali nemojte mi samo govoriti da ce biti jeftiniji i pouzdaniji od turbo dizela. A ni razvoj dizelasa nece stajati u mestu za to vreme, svakako nas ceka veoma zanimljiv duel u buducnosti.
S ovim u vezi:
Da li STVARNO mislis da su postigli maximum sa benzinskim motorom
ako se bas insistira poredjenje evo npr BMW 320d (turbo dizel) vs. Volvo S40T (trubo benzin). ista klasa, slicne mase, slicne dimenzije.
bas me zanima sta mislis ko tu koga dere
BMW 320d - 163ks pri 4.000 o/min, 340Nm pri 2.000 o/min, ubrzanje 80-120 km/h u 4/5/6. brzini - 6,5/8,2/11,1 s, potrosnja (urban/extra urban/composite) 7,8/4,5/5,7 L/100km
BMW 330i - 258ks pri 6.600 o/min, 300Nm pri 2.500-4.000 o/min, ubrzanje 80-120 km/h u 4/5/6. brzini - 6,5/8,1/10,5 s, potrosnja 12,7/6,4/8,7 L/100km
samo je tema perfomanse na benzin vs perfomanse na dizel kao gorivo a ne cena
Comment
-
-
@ Micko:
Kao prvo: dobrodoshao na topic!
Kao drugo: 'alal vera na postu, mislim da si bio realan i objektivan 101 %
Dakle, o ovome ja pokushavam da diskutujem, sa naglaskom na ono "pokushavam"... Sve shto si rekao stoji, iako mozda o par stvari nemamo 100 % isto mishljenje, ali je u tome poenta ove cele priche, da se iznesu razna vidjenja priche, da se realnost sagleda iz vishe uglova, bez predrasuda, bez rezervi, uz puno uvazavanje suprotnog misljenja... I naravno, pridrzavanja teme.
Nadam se da ce se i drugi ukljuchiti i izneti svoje misljenje, utiske, saznanja i podeliti sa nama njihog ugao vidjenja stvari. Znate ono: dve glave vishe znaju od jedne
Citat:
samo je tema perfomanse na benzin vs perfomanse na dizel kao gorivo a ne cena
E ovo je sustina, ako je tema performanse bez ukljucivanja bilo kakvih drugih parametara, onda se svi slazemo: benzin je superioran. Trenutno
Pozdrav, i respect za topic
Pozz
Comment
-
-
evo primera za seat ibizu (nisam siguran ali mislim da je ovo turbo beznzinac)
1.8 20VT
110 kw / 150 hp
Maximum speed (km/h) 216
Acceleration 0 - 100 km/h (s) 8.4
Acceleration 60 - 100 km/h (s) IV-gear 9.2
fuel consumption (MVEG)
City driving (l/100 km) 10.8 - 10.9
Extra city driving (l/100 km) 6.0 - 6.1
Ponderable consumption (l/100 km) 7.8 -7.9
1.9 TDI
118 kw / 160 hp
Maximum speed (km/h) 200
Acceleration 0 - 100 km/h (s) 7.6
Acceleration 60 - 100 km/h (s) 5.27 (4th) - 7.16 (5th) - 13.01 (6th)
fuel consumption (MVEG)
City driving (l/100 km) 7.0
Extra city driving (l/100 km) 4.5
Ponderable consumption (l/100 km) 5.4
Comment
-
-
Originally posted by mickoMedjutim, na trzistu je prava borba izmedju atmosferskih benzinaca i turbo dizela! A u takvom poredjenju benzinci, trenutno, nemaju sta da traze!
Opel vectra 2.0 16v 136 ks
Ubrzanje do 100 km/h: 10 s
Postrosnja: 8.7
Max. brzina: 215
Max Nm : 188 nm /3200 ob.
Opel vectra 2.0 16v DTI 100 ks
Ubrzanje do 100 km/h: 13 s
Postrosnja: 5.9
Max. brzina: 195
Max Nm : 205 nm /1600 ob.
Dizelka jedino prednjaci u obrtnom momentu!Realno poredjenje je sa vectrom 1.6 ! Barem u ovom slucaju
Opel vectra 1.6 16v 100 ks
Ubrzanje do 100 km/h: 12.5 s
Postrosnja: 7.8
Max. brzina: 188
Max Nm : 148 nm /3500 ob.Power of dreams !!!
Comment
-
-
Originally posted by LunaTa Ibiza ima motor od golfa 4 koji u tom slucaju ima pogon na sva 4 tocka. Ne znam da li i seat ima isto u toj varijanti pogon na sva 4 tocka.
onda su rezultati i vise nego bolji za dizela
Comment
-
-
Originally posted by HondaEvo jednog poredjenja iste marke i istog modela vozila.U pitanju su malo starija vozila...izvadjeno iz kataloga automobila iz 1999 godine.
Jos jedna stvar 2.0dth ima tih 205nm od 1600 pa sve do 2750 o/min
Trece, taj 1,6 16V koji si ti naveo se ugradjivao do 02/98 a njega je zamenio "poboljsani" 1.6 16V(ista oznaka x16xel) sa 150nm @ 3200o/min
Dalje, moje vidjenje cele ove situacije je sledece. Citao sam relativno skoro u SAT-u poredjenje dizela i benzinaca od nekoliko istih modela i cilj testa je bio utvrditi posle koliko dizelas pocinje da se isplacuje. Cifre su bile reda 60.000(punto, corsa) do valjda 120.000(polo). E sad, konkretno u mom slucaju to znacida bih taj auto trebao da vozim 7-8 godina ako uzmemo neki prosek od 90.000km i neku moju malu kilometrazu tipa 10.000-12.000km. Znaci dizel ce poceti da mi se isplacuje posle 7 godina. Taj isti dizel je odavno izasao iz garancije a s' obzirom na kakvo je kvalitetno gorivo vozen prvi problemi pocinju da stizu ako vec i nisu a jasno je koliko kosta popravka turbo dizela a koliko atmo benzinca. Dalje, taj auto je kod mene vec sedam godina i smatram da vise nisam tolika sirotinja i smatram da cemo i mi postati do tad koliko toliko normalna zemlja i da cu moci da sebi prustim nov auto a ne da vozim isti 20god ili da cu moci posle isteka otplate(znaci 5-6god) da vratim taj auto svojoj leasing kuci i da uzmem drugi i njega nastavim da otplacujem.
Da ne smaram, da zivim u nemackoj i da prelazim 25-000-30.000km razmislio bih o dizelu, cak sta vise jer ma koliko mi pricali ovde o performansama i finansije igraju veliku ulogu. Medjutim posto zivim ovde gde je gorivo takvo kakvo je, gde su retki slucajevi da neko prelazi vise od 15.000km godisnje jednostavno mislim da kupovina dizela nema smisla.
Moja drugarica je pre nekih 2 meseca uzela novu Corsu. Iako sam je ja ubedjivao da uzme 1.2 16v ona je pod pritiskom njenog oca koji je dao deo para(golf 2 diesel type, jos uveg ga vozi)uzela 1.3 cdti. Kao i sto sam napisao u jednoj temi, taj motor se odlicno ponasa ide skoro kao benzinac ali... Njena rata je sad 170e a da je uzela benzinca bila bi 140e. 30e je 2460 din sto je 37l bezolovnog sto je nekih 500km gradske voznje sa 1.2 16v motorom. Znaci mesecno ona na konto nize cena benzinca ima 500km "dzabe" voznje. Ne kazem ja, taj dizel trosi 5.5l ED u gradu i sa vremenom ce poceti da se isplacuje ali kad. Posle 6-7god? Ne, hvala.
Izvinjavam se svima na duzem tekstu.
Comment
-
-
Medjutim, nakon voznji u par automobila sa common rail motorom mi je sve bilo jasno... I motor sa samo 1500 ccm dCi ide do 170 bez "vrishtanja" i "zemljotresa" u kabini, povuche bez i najmanjih problema, u svim stepenima prenosa
meni izgleda da nisi. primer, da si probao Reno 5 GT turbo recimo saznao bi da je 170 km/h nista, a o povlacenju da je smesno i porediti koliko je dci slabasan.
Neko spomenu da se dizel "isplati" nakon 4 godine vlasnishtva. Shta: tek tako - nakon 4 godine i pocinje da se isplacuje?! Ne verujem da je "vasceli" svet ****** shto u poslednjih 5-6 godina kupuje diesele sve vishe i vishe, samo zato da bi ga "razradili" i prodali posle 4 godine kad on, tek pochinje da se isplacuje? E, stvarno je glup taj svet.. ?! Sumnjam, neko je drugi u zabludi. Niko ko u Nemackoj, npr. kupi dizela, ne proda ga posle 4 godine sa "pravih 100 000 km" i izgubi na njemu 7-8 soma evra.
[/quote]volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
A ko ce vishe da dere po dzepu? Ko ce nakon 5,6 ili 10 godina eksploatacije moci da se lakshe proda, i ko ce u medjuvremenu manje koshtati vlasnika? Ko ce "potrajati" 400000-500000 km uz redovno odrzhavanje, a ko ce ranije na generalnu (od 1500-200 evrica btw)? Chiji su menjach a narochito motor manje optereceni, narochito na manjim obrtajima, te stoga, chiji ce menjach i motor "trajati" duzhe i praviti manje problema?
zadovoljan ?
nije sporno da je BMW jeftiniji sa gorivom i potrosnjom, BMW je i slabijih perfomansi a kao sto je opste poznato energija za pokretanje i kretanje vozila (narocito ubrzavanje) ne nastaje ni iz cega, pa je logicno da bolje perofmanse ako se koriste vise kostaju i apsolutno i relativno u kWh potrosene energije.
Ko ushtedi cca 700-1000 din na punom rezervoaru (od nekih 60-65 l), i josh otprilike toliko u medjuintervalima (dakle 1500-2000 din "od pumpe do pumpe")? Ko nakon 5 godina izgubi na ceni do 50 %, a ko 30-35 od pochetne cene?
samo koliko para toliko i muzike, (perfomansi)
ako vec uvodis kriterijum finansija kao jedini bitan, najvazniji, centar oko ko ga se sve okrece- dizel je u teskom gubitku prema LPGu i drugim alternativnim gorivima, ukljucujuci i hibridne benzinske motore (Prius konkretno).
dakle, ko hoce ekonomiju voznje kao imperativ, tada ce dizel da zaobidje u sirokom luku, a u tom slucaju ekonomije ce svakako zaobici i BMW koji je sve samo ne jeftin u nabavci.
koja je opcija od dve koje su pomenute u nazivu teme bolja
ako je to sto manje dinara za sto vise kilometara onda je Jugo (Florida sta vec) sa LPGom iz fabrike ubedljivo najbolja opcija. i tuce svaki dizel, i svaki BMW po isplativosti voznje.
samo nesto ne vidim da se potukose ljudi da pazare kragujevacko cedo iako je najjeftinije. pa ni ja ni ti koliko vidim nisi bas zagrejan za Zastavu i Jugo. ili mozda gresim, pa prelazis na Jugo kao najbolju opciju po ceniNHF, ali se namestilo.
Onima koji bi, pak, da "deru" samo u segmentu performance, ne bih ni preporuchio taj S40, ima toliko pravih sportskih automobila da je dat primer sasvim pogreshan...
S40, btw, nije sportski automobil, velikoserijski familijarni nize srednje klase i po dimenzijama i po ceni i po motoru i po koncepciji i po nameni...
Ne pricham o troshkovima goriva,
po meni sport ne pocinje na 250 ks kako ti kazhesh - to je "snaga" koju danas imaju i osrednji dizelashi i srednja klasa benzinaca, ali i auto-sport mnogi percipiraju kroz iskrivljenu realnost "podeshavajuci" ga na svoje mogucnosti a ne kroz chinjenichno stanje.
dzabe prica, te BMW 2000 kubika i 160 konja je strasno jak, te revolucija dizela, te ovo te ono a onda "ne pricam o troskovima goriva" i 250KS ma to je kao slabasno za voziti u realnosti.
kontradikcija
btw, sportski i trkacki auto nije ista stvar. o autima za trke i piste nije ni bilo price niti o profesionalnom auto sportu. to je sasvim deseta tema, u kojoj nema ni pomena ozbiljnije o dizelu.
Kupimo malo jachi auto, zaboravimo gde to ustvari zavrshava realnost a pochinje imaginarnost i vec vidimo sami sebe u auto-sportu... Samo pogledajte sve ove napaljene u "tuniranim" "makinama" iz "devedeset i neke" Daleko je auto-sport od nashe realnosti i mogucnosti, toliko daleko da ga i ne pokushavam priblizhiti nama.
sveto zajedno, nema veze sa temom- benzin ili dizel kao gorivo koje najvise pruza.
[/quote] Mislim, stvarno sam vishe umoran od ponavljanja naslova ove teme i ubedjivanja drugih da se vrate na topic. Na konstantno i uporno zaobilazhenje teme od strane pojedinih nemam vishe snage a ni volje da odgovaram
pa naslov teme nije NAJJEFTINIJE gorivo, a ni ekonomija se ne pojavljuje kao topic u naslovu
cak ni ekonomski dizel nije optimalan izbor u poredjenju sa LPGom ili drugim alternativnim gorivima, a kao sto je opste poznato benzinac i LPG se vrlo dobro slazu.
i rezultat- bolje perfomanse, jeftinija voznja nego na bilo koji dizel danasnjicevolvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
Comment