Voznja po snegu- par pitanja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djukic
    CBC Senator XXL
    • 27.03.2005
    • 2526
    • Beograd

    #31
    Re: Voznja po snegu- par pitanja

    Iz Beograda ka Zlatiboru imas dve potencijalno neprohodne tacke. Rudinik i uspon posle Uzica. Sa Winterama neces imati nikakvih problema, jedino ako naletis bas na mecavu pa ti se desi da na rudniku imas neociscenog i neutabanog snega ko sto kaze Brick. I u tom slucaju prolazis, uz malo srece da se nepopreci neki sleper.
    Cesto idem na Zlatibor i do sada nikada nisam imao potrebe da stavljam lance na putu do Zlatibora.
    E sad setnja do Sirogojna, Zlatara, okolnih sela i zaseoka je uvek interesantna i naravno ponekad zahteva stavljanje lanaca.
    https://t.me/pump_upp

    Comment

    • zzZZzz
      CBC Član
      • 12.12.2008
      • 84
      • BGD

      #32
      Re: Voznja po snegu- par pitanja

      Mislim da cemo biti suvise da bismo se setali do sirogojna drvengrada itd
      Life is a lesson - You learn it when you're through

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #33
        Re: Voznja po snegu- par pitanja

        Sta znaci oznaka za dimenziju lanaca: 180/65/340 ? U cemu je fora sa 340 na kraju ?
        340mm, precnih tocka.
        TRX sistem, Michelinov izum.
        za tvoj auto verovatno nebitno, jer da jeste vec bi znao da su ti potrebne i takve gume, recimo npr 185/70-340 velicine.

        do Zlatibora je manje vise sve ravno, nema nijednog veceg uspona koga inace nema u Beogradu (recimo Ljube Cupe ulica na Dusanovcu je strmija nego bilo gde na BGD-Zlatibor putu) gde je sttrmih ulica "mali milion" i pri tome se jos zimi ne ciste jer su sporedne.

        mali klirens vozila, i posledicno grebanje i nasedanje poda na podlogu je verovatno tvoj daleko veci problem nego odabir guma.

        sa 100mm klirensa auto koji sam vozio je prakticno zimi bio neupotrebljiv (Ford inace, nije bitno u prici vec sam klirens) i po Beogradu a kamoli ista ozbiljnije voznje.

        oko 150mm je neka donja prihvatljiva mera da bi mogao bez briga da se vozikas zimi po putevima, i ponekad zadjes na neki neocisceni deo pod snegom na krace rastojanje.

        to je vazno i zbog polaganja raznoraznih cevi ispod poda vozila a koje se lako ostete ako nisu jako dobro zasticene (cevi dovoda i povrata goriva, kocione cevi) kada auto nasedne na hladni tvrdi zaledjeni sloj leda/snega.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • zzZZzz
          CBC Član
          • 12.12.2008
          • 84
          • BGD

          #34
          Re: Voznja po snegu- par pitanja

          Nije bas toliko spusten

          Videcemo. Juce sam nadrljao dok sam samo uspeo da otvorim auto jer su se izgleda zaledili kederi na vratima i kvake za otvaranje, preko kojih se zaledio sneg. A led sam sa stakala strugao dobrih pola sata...

          Sta da radim ukoliko ne nadjem lance odgovarajuce dimenzije ? Posto po onom spisku ne vidim nigde 185/65/15, a ni na nekoj caletovoj kutiji sa lancima u tabeli ne vidim tu oznaku. Da li pase neka priblizna, kolika je sansa da cu se zaebati ako ne nadjem tacnu velicinu ?

          Juce cale picio drugim autom u B.Bastu preko debelog brda, i ono, popizdeo je, 2x morao da stavlja lance, klizavo, los put, ledila mu tecnost za pranje sofersajbne, jednom recju prosao je ko' bos po trnju...
          Life is a lesson - You learn it when you're through

          Comment

          • nik2yu
            CBC Senator
            • 19.11.2007
            • 298
            • belgrade

            #35
            Re: Voznja po snegu- par pitanja

            Aj valjda i ovo spada ovde
            Spremam se polako za polazak na skijanje (Kop) pa sam u maloj nedoumici...
            Brine me mogucnost da mi se isprazni akumulator u toku noci.
            Auto je 2001 godiste, s'tim da ne znam dal je ikad menjan akumulator (pretpostavljam da jeste jer sumnjam da je izdrzao 8 god), i ako jeste ne znam kad je. Znam da niska temp lako i**** svu struju, al takodje znam da ne postoji nikakav nacin da se proveri koliko ce akumulator da ti traje (valjda ) .
            E sad, u bg on radi savrseno, odmah pali, nikad nikakvih problema, al je problem sto ne znam kako ce se ponasati na -15. Na akumulatoru jos i pise alfa romeo, i imam one lampice glupave koje kao pokazuju snagu akumulatora, i svetli zelena ( ok ). Sta raditi, menjati ili ici na rizik i nositi kablove??? I jos nesto, znam da cim budem skinuo kleme, ce radio da se zakljuca i da trazi code, gde je naci??? ne moram valjda u deltu da se cimam???
            Henry Ford used to doff his hat when he saw an Alfa Romeo pass by!

            Comment

            • zzZZzz
              CBC Član
              • 12.12.2008
              • 84
              • BGD

              #36
              Re: Voznja po snegu- par pitanja

              Postoje likovi koji dekodiraju kasetofone, mislim da se to placa red velicine 20ak evra. Mozda i manje.

              Onako laicki sa stanovista nekog ko se ne bavi automobilima i auto elektrikom, ali takodje kao neko ko je zavrsio el. tehnicku skolu, ja bi problem privremenog nestanka napona resio tako sto bih spojio na kleme od auta nekim pomocnim zicama novi akumulator:
              Tako da ti u jednom trenutku oba akumulatora imaju vezu sa elektro instalacijom auta (vezes ih paralelno) i onda otkacis stari sa kola (sada se radio napaja samo iz novog akumulatora koji je jos van vozila), zatim izvadis stari akumulator, stavis novi, i na novi stavis kleme. Onda sklonis pomocni kabl sa novog (tek posto stavis kleme) i resio si problem, auto je konstantno bio pod naponom.

              Naravno ovu akrobaciju mozes samo ako se iole razumes sta radis, u protivnom nadji nekog da ti dekodira taj kasetofon jbg
              I nek me neko ispravi ako ovo nije dobro da se radi iz bilo kog razloga.
              Life is a lesson - You learn it when you're through

              Comment

              • nik2yu
                CBC Senator
                • 19.11.2007
                • 298
                • belgrade

                #37
                Re: Voznja po snegu- par pitanja

                1. suvise mi je komplikovano to spajanje sa drugim akumulatorom
                2. radio se dekodira jednostavno, ukucas mu sifru, koja je ustvari kombinacija dugmica na cd playeru, a dobije se u nekom servisu ( radio ja na sestrinoj corsi)
                Henry Ford used to doff his hat when he saw an Alfa Romeo pass by!

                Comment

                • orion
                  CBC Član
                  • 11.11.2008
                  • 51
                  • beograd

                  #38
                  Re: Voznja po snegu- par pitanja

                  Originally posted by nik2yu
                  Aj valjda i ovo spada ovde
                  Spremam se polako za polazak na skijanje (Kop) pa sam u maloj nedoumici...
                  Brine me mogucnost da mi se isprazni akumulator u toku noci.
                  pa ako je akumulator ispravan mozda su jump starteri dobra alternativa, video sam neke koji pored izvora napajanja imaju kompresor sa manometrom, svetiljke i cigaret prikljucke.

                  Comment

                  • Kenno
                    CBC Senator XXL
                    • 21.08.2006
                    • 460
                    • Zenica, BiH

                    #39
                    Re: Voznja po snegu- par pitanja

                    Originally posted by zzZZzz
                    A led sam sa stakala strugao dobrih pola sata...
                    Odledjivac stakala u spreju, kosta tipa euro ili dva, pakovanje cini mi se 300 ml. Bukvalno za dvije sekunde odledi, nema zezanja sa struganjem, zaledjenim rukama, izgrebanim staklima...

                    Comment

                    • Williams
                      CBC Senator XXL
                      • 07.02.2006
                      • 556
                      • Beograd- Cerak

                      #40
                      Re: Voznja po snegu- par pitanja

                      Originally posted by zzZZzz
                      Nije bas toliko spusten

                      Videcemo. Juce sam nadrljao dok sam samo uspeo da otvorim auto jer su se izgleda zaledili kederi na vratima i kvake za otvaranje, preko kojih se zaledio sneg. A led sam sa stakala strugao dobrih pola sata...
                      Imas tecnost u tempu za oko 100 din, samo poprskas i obrises led, nema struganja....

                      Sta da radim ukoliko ne nadjem lance odgovarajuce dimenzije ? Posto po onom spisku ne vidim nigde 185/65/15, a ni na nekoj caletovoj kutiji sa lancima u tabeli ne vidim tu oznaku. Da li pase neka priblizna, kolika je sansa da cu se zaebati ako ne nadjem tacnu velicinu ?
                      Tvoja dimenzija je 65, pogledaj u Rodi ili u Tempu.


                      @nik2yu: Bolje ga odmah zameni, drug je prosle godine krenuo sa fabrickim 2003 akumulatorom i imao je problem.


                      Koga zanima onaj asov na rasklapanje, ima u Merkuru za 1750 din, deluje dosta cvrsto i robusno.

                      Comment

                      • djukic
                        CBC Senator XXL
                        • 27.03.2005
                        • 2526
                        • Beograd

                        #41
                        Re: Voznja po snegu- par pitanja

                        Nekoliko pravila za planinu:
                        1. Gledajte da parkirate koliko je moguce tako da je okrenuta soferka ka suncu. Ako je moguce u zavetrini.
                        2. Auto palite najmanje svaki drugi dan provozajte bar malo, pustite da se potpuno zagreje.
                        3. Ukoliko je moguce podignite briace sa soferke. Nikako nepalite brisace dok se led potpuno neotopi.
                        4. Zaboravite na spustanje prozora i pomeranje retrovizora. Neverovatno je koliko je plastika krta na niskim temperaturama.
                        5. U slucaju da auto nece da upali, nemojte isprazniti akumulator do kraja. Radije probajte da palite uz pomoc kablova. Lakse ide ako vas akumulator nije potpuno ispraznjen...

                        P.S. Malo veci lanci mogu da se zategnu bez problema. S lanicima oprezno i lagano.
                        https://t.me/pump_upp

                        Comment

                        • djukic
                          CBC Senator XXL
                          • 27.03.2005
                          • 2526
                          • Beograd

                          #42
                          Re: Voznja po snegu- par pitanja

                          Od kad su asfaltirali put od Rudnice do vrha Kopaonika, nema vise kriticnih mesta za voznju i zaglavljivanje. Naravno podrazumeva se da od Brzeca netreba ni pokusavati ici kada su smetovi tj. mecava.
                          https://t.me/pump_upp

                          Comment

                          • overspeed
                            CBC Senator XXL
                            • 24.05.2005
                            • 2779
                            • Kosovska Mitrovica

                            #43
                            Re: Voznja po snegu- par pitanja

                            Nisam siguran da su asfaltirali kompletnu deonicu, tj. kad sam se zadnji put "obreo" gore negde u septembru jedan deo od recimo 3 kilometra još uvek nije bio odradjen. Ako jeste u medjuvremenu onda super...

                            Pričam o prilazu iz pravca Rudnice, naravno...
                            http://www.bmw.tv

                            Comment

                            • zzZZzz
                              CBC Član
                              • 12.12.2008
                              • 84
                              • BGD

                              #44
                              Re: Voznja po snegu- par pitanja

                              Nista, onda obilazim tempo sutra, da nakupujem sta mi treba.

                              Cuo sam da kedere na vratima treba mazati nekim glicerinom (ili cime god) da bi se izbeglo da se zaledjuju zimi?
                              Da li je to pametno raditi/ima li vise stete (po kedere) nego koristi ?

                              Cale ima dobre lance 70, da li mogu njih da iskoristim umesto da kupujem 65 ?

                              I gde bih mogao da nadjem i kako da prepoznam DOBRE kablove za paljenje, cale kupio neke krsheve za 600-700 din, koji nista ne valjaju i nije mogao ni benzinac da mu upali na njih kad su mu trebali.
                              Life is a lesson - You learn it when you're through

                              Comment

                              • djukic
                                CBC Senator XXL
                                • 27.03.2005
                                • 2526
                                • Beograd

                                #45
                                Re: Voznja po snegu- par pitanja

                                Pa kad krenes od Bacista (nepostojeceg sada) dole ka Rudnici pa ispod govnare, sve je prosireno, asfaltirano. Nena vise leda u sumi, krivine su ispravljene, smanjeni su nagibi... E sad dalje prema rudnici nije veliki problem jer se i nadmorska visina smanjuje a i put je siri...

                                Tamo negde s pocetka devedesetih, krenes od Rudnice, pa te saceka blato koje kako ides gore ka vrhu prerasta u sneg. Secam se jedne zime, krenemo iz Mitrovice, i burazer vice da pozurimo, negde pre Rudinice pocne da veje i dok smo stigli do vikendice, toliko je zavejalo da smo morali auto da otavimo na putu. Nisam verovao da tako brzo moze da se promeni vreme i da zaveje put. Srecom tim putem su isli radnici tj. radnicki busevi i vojska, pa je redovno ciscen...
                                https://t.me/pump_upp

                                Comment

                                Working...
                                X