Voznja po snegu- par pitanja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #46
    Re: Voznja po snegu- par pitanja

    I gde bih mogao da nadjem i kako da prepoznam DOBRE kablove za paljenje
    ako ne znas da prepoznas dobre kablove, gledaj one koji su skupi.

    za 30tak evra mogu se naci sasvim pristojni kablovi.
    (glavnina cene je trosak samog bakra, otuda i visa cena obicno znaci deblji kabl).

    za benzinac je potreban minimum kabl deklarisan na 400Ampera struje, a pozeljno 600A.
    za dizel minimum 600A, a pozeljno 800-1000A.

    ili najprostije, debljina pojedinacnog kabla da bude okvirno debljine palca.

    sto se lanaca tice, koliko ja nailazim uglavnom su bofl roba za jednokratnu upotrebu.
    prosle godine mi je pukao lanac, tj jedna karika pri uparkiravanju sa 5km/h. ukupno 3 puta montirano i za otpad. (razglavile se i druge karike i poceo da rdja).
    nije vozeno sve zajedno niti 500 metara.
    neka grcka marka, kupljeno u Metrou.
    kvalitet nula, cena mozda nesto jace od 1500 dinara.

    e sad, imam i citavu seriju lanaca od ranijih vozila od kojih vecina nije nikada otpakovana iz ambalaze (nekorisceni) ali ako se dobro secam ti su kostali oko 300-500 ondasnjih maraka a bili su za manje dimenzije guma.

    oni koje sam koristio i danas su kao novi, ni traga habanju.

    a uglavnom lance uvek imam za svaki auto posto nema zime da se ne ukaze potreba za skretanje van asfaltnog puta ponekada, u svezi sneg gde jos nije proslo nijedno vozilo.

    obicno su dovoljne samo zimske gume, ali i zafale lanci da se prodje onih poslednjih 50 ili 100 metara u dubljem svezem snegu do cilja...

    s obzirom na nisku cenu (i po mom iskustvu prateci niski kvalitet) mozda nije lose imati 2 para lanaca, pa ako se raspadne prvi par nenadano brzo imas i rezervu.

    za odledjivanje soferke mozes da kupis (skupoceni) sprej za odledjivanje a unutra je zapravo nista drugo do alkohol koji se inace moze kupiti u apoteci za 5 puta manje para (ne bukvalno, ali daleko jeftinije a cisci).
    a to ti nije niti potrebno, dovoljno je da ukljucis motor i za dva do tri minuta ce sam sistem grejanja auta da odledi soferku i brisace.

    ako imas zadnji brisac, ukljucis grejanje zadnjeg brisaca na struju pa se to ekspresno za 30tak sekundi odledi- spoj gume i stakla.

    ako nista od toga nemas na autu na raspologanju, ili je zagrevanje motora usporeno pomaze i najobicnija rakija (ili bilo sta sto sadrzi alkohol jer hemijski deluje na led, tj otapa ha ekspresna hemijska reakcija).

    i jos jedno upozorenje, NIKADA ne polivaj zaledjeno staklo toplom ili vrucom vodom. led ces tako otopiti ali i velike su sanse da pukne soferka usled termickog soka.
    a zimi na planini to je ono sto ti najmanje treba u zivotu. (meni se nije dogodilo ali sam video uzivo kako izgleda taj sou sa polivanjem vodom koju donesu iz hotelskog bojlera).
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • deki-ascona
      Bio nam je drug! RIP
      • 10.04.2007
      • 2118
      • NI , Trosharina

      #47
      Re: Voznja po snegu- par pitanja

      start kablove je najbolje sam napraviti, uopste nije tesko. Kupe se odvojeno dobre stipaljke i kablovi, sastavi i spoj se dobro zalije kalajem. Kod mene na poslu viljuskari stoje napolju i svako jutro se pale uz pomoc takvih home-made kablova. Taman da skrenem paznju na jednu sitnicu : ako vam kablovi padnu u sneg obavezno ih potpuno osusite pre starta, u suprotnom hoce da pukne opruga unutar stipaljke kad se ugreje. Najbolje je da stoje u suvom i da se suvi koriste.

      Uostalom, bolje je sam napraviti i produzni kabli , a ne kupovati one iz Metroa i Tempa, koji se greju i kad se ubode fen za kosu , osim ako ne naletite na proizvodjaca ELID iz D.Dusnika, onda slobodno kupujte, oni imaju OK proizvod.
      Originally posted by Valent Vudriga
      ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
      Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

      Comment

      • zzZZzz
        CBC Član
        • 12.12.2008
        • 84
        • BGD

        #48
        Re: Voznja po snegu- par pitanja

        auto mi je crdi, sto u praksi znaci da se nikad ne zagreje dok radi u mestu, potrebno ga je voziti.
        Ponecu onda alkohola za sofersajbnu, a grejac zadnjeg stakla naravno imam.

        Kablove mislim da cu ostaviti za sledecu sezonu, sad sam prso 600e za felne + zimske gume, sto je mnogo mnogo je, nema se toliko love. Osim toga, auto je 2008 godiste, valjda ce izdrzati akumulator
        Life is a lesson - You learn it when you're through

        Comment

        • djlosmi1
          CBC Član
          • 03.04.2008
          • 85
          • Beograd

          #49
          Re: Voznja po snegu- par pitanja

          A zar alkohol ne oštećuje metlice brisača, tj. gumu?

          Comment

          • zzZZzz
            CBC Član
            • 12.12.2008
            • 84
            • BGD

            #50
            Re: Voznja po snegu- par pitanja

            I ja sam tako cuo.

            Vozim danas, i isprskam malo soferku da operem. Levi brisac ostavlja ponekad malo traga (ne brise dobro), ali toliko malo vode ostavi, da to jako brzo inace ispari, tako da u sustini dobro radi.
            Medjutim danas kako isprskam, tako se sledi na tom mestu gde ostane taj mali vodeni trag. Prosto neverovatno kako na -4 odma smrzne, mogu misliti kako izgleda na -10...Definitivno cu da zveknem jedno pola litra alkohola u ovaj rezervoar sa tecnoscu za brisace.

            Nasao sam i neki sprej 300ml za 100din, takodje za odledjivanje sofersajbne, pa cemo i to da isprobamo.
            Life is a lesson - You learn it when you're through

            Comment

            • djlosmi1
              CBC Član
              • 03.04.2008
              • 85
              • Beograd

              #51
              Re: Voznja po snegu- par pitanja

              Ja sam ove godine počeo sa sprejevima,i nisam baš nešto oduševljen.

              On je super kad ima jako tanak sloj leda, koji može i noktom da se skine, međutim kada pada sneg ili kiša pa se sve to zaledi i kad je veći minus, onda već malo posustaje.Ali najveći problem je, bar meni, kada se otopi led sa stakla i kada prebrišem brisačima, odmah staklo o5 počne da ledi i to jako nervira!

              Zato sam lepo sprej ostavio za male površine - retrovizore, farove i zadjnu svetlosnu grupu.

              A za šoferku i za bočna stakla sam uzeo kvalitetniji strugač za led i miran sam - staklo ostane suvo i nema neprijatnih iznenađenja.

              Još bih samo dodao - wd40 u bravice, glicerin na kedere, dobra tečnost za šoferku koja ne mrzne i auto je spreman za neku blažu zimu, a bez nekih većih iznenađenja...
              Naravno podrazumeva se da je ostalo ok akumulator, antifriz itd...

              Comment

              • orion
                CBC Član
                • 11.11.2008
                • 51
                • beograd

                #52
                Re: Voznja po snegu- par pitanja

                samo da dodam jednu sitnicu vezanu za glicerin-pazite da ne dodirnete jaknom kedere kada su namazani glicerinom posto mogu ostati beli tragovi

                Comment

                • dario opel kadett
                  CBC Senator XXL
                  • 22.09.2008
                  • 373
                  • ljeskovica

                  #53
                  Re: Voznja po snegu- par pitanja

                  evo posto vidim da se tema zove voznja po snjegu pa me i zanima kako to treba voziti po snijegu?
                  recimo vecina njih kaze kada je snijeg i led da treba voziti u sto vecem stepenu prenosa npr 40 u 4. ili 5.(po ravnom terenu)
                  koliko su ti niski obrtaji u visokom stepenu prenosa stetni za automobil,jel postoji mogucnost da neki od ventila "zalijepi" ili slicno?
                  evo konkretan primjerrosle godine ja mislim da je mozda i bilo na ovaj dan ili sutrasnji ali nebitno snijeg je veliki bio i ceste nisu ociscene i vozio sam se s rodakom iz njemacke koji je bmw M3 vozio u 5. nekih 45-50 km/h a obrtaji su bili oko cc 1000 .ja ga pitam zasto to on kaze da su ga tako ucili tamo i da je to normalno.
                  sutradan poveze me jedan lik s golfom 4 i on isto tako.
                  ??
                  Na plin se kuva,na diesel se grije,a na BENZIN se VOZI!

                  Comment

                  • jevtic
                    CBC Senator XXL
                    • 26.11.2006
                    • 729
                    • beograd

                    #54
                    Re: Voznja po snegu- par pitanja

                    voziš u većoj brzini na manjim obrtajima iz razloga što su na tim obrtajima manji obrtni momenat i snaga pa ako točkovi krenu da gube trakciju neće odmah krenuti da se vrte u mestu.

                    jel postoji mogucnost da neki od ventila zalijepi ili slicno?
                    ex - fabia 1.9 tdi
                    golf 2.0 tfsi

                    Comment

                    • dario opel kadett
                      CBC Senator XXL
                      • 22.09.2008
                      • 373
                      • ljeskovica

                      #55
                      Re: Voznja po snegu- par pitanja

                      pazi znam ja to zasto se vozi u vecem stepenu prenosa.

                      a ovo sto si sokiran ne razumijem,mozda se nisam dobro izrazio ali komsija moj ima vektru 1.6 16v 2000 god i on je vozio oko 60-70 u 5. duze vrijeme(covek penzioner),pocela da ga zeza i otisao na servis i kazu mu da mu nije neki ventil otvarao.ni meni ovo bas nije najjasnije jer ga nisam zapitkivao ali eto.zato pitam
                      Na plin se kuva,na diesel se grije,a na BENZIN se VOZI!

                      Comment

                      • jevtic
                        CBC Senator XXL
                        • 26.11.2006
                        • 729
                        • beograd

                        #56
                        Re: Voznja po snegu- par pitanja

                        nismo se razumeli.


                        tvoj komšija je najverovatnije imao problema sa EGR ventilom. najčešći razlog zbog čega se on kvari je loše gorivo.
                        ex - fabia 1.9 tdi
                        golf 2.0 tfsi

                        Comment

                        • dario opel kadett
                          CBC Senator XXL
                          • 22.09.2008
                          • 373
                          • ljeskovica

                          #57
                          Re: Voznja po snegu- par pitanja

                          eh problem je sto taj komsija dode ovdje 2 puta u godinu dana.zivi u njemackoj a ne vjerujem da je tamo lose gorivo
                          Na plin se kuva,na diesel se grije,a na BENZIN se VOZI!

                          Comment

                          • orion
                            CBC Član
                            • 11.11.2008
                            • 51
                            • beograd

                            #58
                            Re: Voznja po snegu- par pitanja

                            ima smisla voziti po snegu sa manjim brojem obrtaja ali ja nikad ne bih vozio po snegu 70 u petoj brzini. tako se ne moze postici rezim kocenja motorom popustanjem papucice gasa a to je osnovno pri takvim uslovima. bitno je drzati odstojanje, ne pritiskati naglo ni gas ni kvacilo ni kocnicu, ne cimati volan i tesko ce auto proklizati po pravcu, kriticne su krivine a tad je druga brzina zakon

                            Comment

                            • NED
                              CBC Veteran
                              • 02.11.2008
                              • 149
                              • Kragujevac

                              #59
                              Re: Voznja po snegu- par pitanja

                              I meni je sigurnija voznja u nizem stepenu prenosa kada motor moze sam da koci , a ne da koristim kocnicu za to! Sto se tice guma, WINTERA je baba roga za sneg i od kada sam je prvi put licno isprobao po snegu nemam vise dilema po pitanju zimskih guma!!!

                              Comment

                              • dario opel kadett
                                CBC Senator XXL
                                • 22.09.2008
                                • 373
                                • ljeskovica

                                #60
                                Re: Voznja po snegu- par pitanja

                                pazi i ja vozim tako jer ne pada mi napamet da u 4. vozim 40 i tusim motor lijepo u 2. ili 3. u zavisnosti od terena...
                                Na plin se kuva,na diesel se grije,a na BENZIN se VOZI!

                                Comment

                                Working...
                                X