Re: Voznja po snegu- par pitanja
ako ne znas da prepoznas dobre kablove, gledaj one koji su skupi.
za 30tak evra mogu se naci sasvim pristojni kablovi.
(glavnina cene je trosak samog bakra, otuda i visa cena obicno znaci deblji kabl).
za benzinac je potreban minimum kabl deklarisan na 400Ampera struje, a pozeljno 600A.
za dizel minimum 600A, a pozeljno 800-1000A.
ili najprostije, debljina pojedinacnog kabla da bude okvirno debljine palca.
sto se lanaca tice, koliko ja nailazim uglavnom su bofl roba za jednokratnu upotrebu.
prosle godine mi je pukao lanac, tj jedna karika pri uparkiravanju sa 5km/h. ukupno 3 puta montirano i za otpad. (razglavile se i druge karike i poceo da rdja).
nije vozeno sve zajedno niti 500 metara.
neka grcka marka, kupljeno u Metrou.
kvalitet nula, cena mozda nesto jace od 1500 dinara.
e sad, imam i citavu seriju lanaca od ranijih vozila od kojih vecina nije nikada otpakovana iz ambalaze (nekorisceni) ali ako se dobro secam ti su kostali oko 300-500 ondasnjih maraka a bili su za manje dimenzije guma.
oni koje sam koristio i danas su kao novi, ni traga habanju.
a uglavnom lance uvek imam za svaki auto posto nema zime da se ne ukaze potreba za skretanje van asfaltnog puta ponekada, u svezi sneg gde jos nije proslo nijedno vozilo.
obicno su dovoljne samo zimske gume, ali i zafale lanci da se prodje onih poslednjih 50 ili 100 metara u dubljem svezem snegu do cilja...
s obzirom na nisku cenu (i po mom iskustvu prateci niski kvalitet) mozda nije lose imati 2 para lanaca, pa ako se raspadne prvi par nenadano brzo imas i rezervu.
za odledjivanje soferke mozes da kupis (skupoceni) sprej za odledjivanje a unutra je zapravo nista drugo do alkohol koji se inace moze kupiti u apoteci za 5 puta manje para (ne bukvalno, ali daleko jeftinije a cisci).
a to ti nije niti potrebno, dovoljno je da ukljucis motor i za dva do tri minuta ce sam sistem grejanja auta da odledi soferku i brisace.
ako imas zadnji brisac, ukljucis grejanje zadnjeg brisaca na struju pa se to ekspresno za 30tak sekundi odledi- spoj gume i stakla.
ako nista od toga nemas na autu na raspologanju, ili je zagrevanje motora usporeno pomaze i najobicnija rakija (ili bilo sta sto sadrzi alkohol jer hemijski deluje na led, tj otapa ha ekspresna hemijska reakcija).
i jos jedno upozorenje, NIKADA ne polivaj zaledjeno staklo toplom ili vrucom vodom. led ces tako otopiti ali i velike su sanse da pukne soferka usled termickog soka.
a zimi na planini to je ono sto ti najmanje treba u zivotu. (meni se nije dogodilo ali sam video uzivo kako izgleda taj sou sa polivanjem vodom koju donesu iz hotelskog bojlera).
I gde bih mogao da nadjem i kako da prepoznam DOBRE kablove za paljenje
za 30tak evra mogu se naci sasvim pristojni kablovi.
(glavnina cene je trosak samog bakra, otuda i visa cena obicno znaci deblji kabl).
za benzinac je potreban minimum kabl deklarisan na 400Ampera struje, a pozeljno 600A.
za dizel minimum 600A, a pozeljno 800-1000A.
ili najprostije, debljina pojedinacnog kabla da bude okvirno debljine palca.
sto se lanaca tice, koliko ja nailazim uglavnom su bofl roba za jednokratnu upotrebu.
prosle godine mi je pukao lanac, tj jedna karika pri uparkiravanju sa 5km/h. ukupno 3 puta montirano i za otpad. (razglavile se i druge karike i poceo da rdja).
nije vozeno sve zajedno niti 500 metara.
neka grcka marka, kupljeno u Metrou.
kvalitet nula, cena mozda nesto jace od 1500 dinara.
e sad, imam i citavu seriju lanaca od ranijih vozila od kojih vecina nije nikada otpakovana iz ambalaze (nekorisceni) ali ako se dobro secam ti su kostali oko 300-500 ondasnjih maraka a bili su za manje dimenzije guma.
oni koje sam koristio i danas su kao novi, ni traga habanju.
a uglavnom lance uvek imam za svaki auto posto nema zime da se ne ukaze potreba za skretanje van asfaltnog puta ponekada, u svezi sneg gde jos nije proslo nijedno vozilo.
obicno su dovoljne samo zimske gume, ali i zafale lanci da se prodje onih poslednjih 50 ili 100 metara u dubljem svezem snegu do cilja...
s obzirom na nisku cenu (i po mom iskustvu prateci niski kvalitet) mozda nije lose imati 2 para lanaca, pa ako se raspadne prvi par nenadano brzo imas i rezervu.
za odledjivanje soferke mozes da kupis (skupoceni) sprej za odledjivanje a unutra je zapravo nista drugo do alkohol koji se inace moze kupiti u apoteci za 5 puta manje para (ne bukvalno, ali daleko jeftinije a cisci).
a to ti nije niti potrebno, dovoljno je da ukljucis motor i za dva do tri minuta ce sam sistem grejanja auta da odledi soferku i brisace.
ako imas zadnji brisac, ukljucis grejanje zadnjeg brisaca na struju pa se to ekspresno za 30tak sekundi odledi- spoj gume i stakla.
ako nista od toga nemas na autu na raspologanju, ili je zagrevanje motora usporeno pomaze i najobicnija rakija (ili bilo sta sto sadrzi alkohol jer hemijski deluje na led, tj otapa ha ekspresna hemijska reakcija).
i jos jedno upozorenje, NIKADA ne polivaj zaledjeno staklo toplom ili vrucom vodom. led ces tako otopiti ali i velike su sanse da pukne soferka usled termickog soka.
a zimi na planini to je ono sto ti najmanje treba u zivotu. (meni se nije dogodilo ali sam video uzivo kako izgleda taj sou sa polivanjem vodom koju donesu iz hotelskog bojlera).
Comment