Veliko hvala na odgovorima i savetima . Samo jedno pitanje:
U kakvom su stanju ove gume po vama (nisu moje, mozda bih mogao da ih uzmem jeftino da stavim pozadi) ?
Malo grublje rečeno (od strane Kristine) ali bliže istini. Kad se zagleda izgleda ipak da je dupla dubina od indikatora zapravo max. te je moguće da nisu ni po propisima. Površina je ... osrednje ka lošem. Da ne budem grub ali zaista batali.
Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Još jedan savet: PRATITE SAOBRAĆAJ ALI NE PO SVAKU CENU!
Držite rastojanje a pametnjakovići koji se ubacuju, pa kulirajte i pravite opet isto. Naročito su opasni nervozni tipovi koji vam se po snegu zalepe za branik, to što niste krivi kad vam udari od pozadi slaba je vajda. Propustite budalu i terajte po svom.
Ovo naročito važi zimi mada je opšte pravilo.
Jedan lik je (povratak sa mora) gde je dozvoljeno 90 vozio 70 do 75km/h. Ide Baja ne j.. živu silu. Što je najgore (on ili ona) voze neki SUV srednje klase (Opel Antara ili tako nešto) koji može (mnogo) bolje i brže. Potavljen tempomat (pa što ga ne postavi na 80, majke ti) i piči. Iza njega kolona od par km! Blicaju mu, sviraju, ma jok! Obiđem ga i ja kad se rasčistilo a opet naletim na njega na autoputu (svratio po gorivo dok dotični očigledno nije). Baja vozi 90 (88) km/h i tako kilometar-dva koliko sam izdržao (on verovatno ceo autoput). Naravoučenije: nervirao se jesam (a tek oni sa bržim kolima dok nije moglo da se pretiče) ali čova je za sebe odradio posao: stigao je bezbedno kući.
Doduše nemamo svi tempomat. Uz put je i uštedeo gorivo. Naravno ne mora ovako drastično ali je primer kako treba voziti svoju vožnju iako ponekad (na suvom) nije baš dobro. Naravno u gradu je mnogo teže i tu morate da pratite saobraćaj ali uz pristojno rastojanje.
Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Lose gume, pogotova za zadnje tockove - nema gore kombinacije nego dobre gume naprijed a lose nazad. Kroz vecinu krivina i pri svakom odpustanju gasa, auto ide poprijeko...
BTW Juce sam presao 400km kroz snijeg, koji je povremeno prelazio u mecavu, i smetove na cesti. Koliko god ne bio ljubitelj AWD, toliko moram da priznam da se Subaru pokazao odlicno
Ma AWD je zakon i po suvom a kamoli na snegu (i ledu). Subaru je tek priča za sebe i klasa za sebe.
Nego ima još jedna zanimljivost. Nisam hteo da je ranije spominjem ali pošto su najavili ledenu kišu za kraj nedelje možda nekom i posluži.
Situacija od prošle godine: ulica strma (10 do 15%) a padala ledena kiša i ujutru "staklo". Ne mogu ljudi ni peške da idu sa čarapama na čizmama a kamoli auto. Još je na kraju oštra i nepregledna krivina. Kako spustiti auto? I za to postoji rešenje!! (verovali ili ne).
Nisam ja nego komša, sad taksista a tad nije bio (ali vozi pa cepa, malo preoštro doduše, ali ne bahato, mlad čovek ...).
Svojim je Kadetom (zadnja serija nešto kao legendin, limuzina) sišao bez većih problema. Kako?
Pomagao se relativno visokim bankinama (klasična "kocka" bela, što se postavlja širom Srbije, u ulici štrči celom visinom iznad puta (baš kako (ne)treba ) što je loše za parkiranje (pola ulica-pola put jer ne može više) ali je ovde bilo od koristi.
Dakle naš "Stig" je lepo izašao na put i cik-cak vožnjom (podsetilo me na Menselovo izbegavanje radara u Indy Car-u '93 ili '94 u boxu samo naravno u "slow motion" varijanti) uspeo da siđe i to vrlo brzo. Smanjivši ugao uspevao je prvom i uz isprekidano kočenje da ne ubrza više od 5km/h i ne preskoči ivičnjak (koji je isto u ledu) koji ga je zaustavljao ili čak samo usporavao. U početku je zastajavao kod svakog kontakta sa ivičnjakom a kada je uhvatio ritam i osećaj sve je išlo u stilu Loeba, Solberga i Hirvonena, kontinualno i bez stajanja. "Nice & Easy", bar je tako izgledalo. Bilo je milina gledati. Led je olakšavao "zaoštravanje" napadnog ugla i proklizavanjem zadnjeg kraja je manevrisao u uskoj ulici kako se na suvom ne može.
"Sva čast rekao sam mu" (popodne), "ma možeš i ti tako". "Hvala ali ne smem" , "ma daj komšija, nije to ništa nisi ni ti od onih što parkiraju zimi ... aha, strah te je za spone!". Onda mi lepo objasnio da je udar blag i da nema nikakvih problema. Ne moram kontinualno, može i sporije i da tek legne na ivičnjak, uz upotrebu ručne. Priznao sam da je to pola straha ali i kraj ulice gde je teško kontrolisati auto a može i da naiđe neko pa eto karambola. "Ma ko da naiđe, niko glavnom ulicom nije išao tog dana!".
I zaista je bilo tako (a tek našom, ni od korova ni sutradan kada je bio samo led, ne toliko uglačan). Tog dana niko u kraju nije išao autom. Glavnom ulicom (gde je bilo i nešto soli pa ponegde i bez leda i koja je skoro ravna) išli su samo autobusi i to samo u špicevima i u podne. Ujutru nisu mogli da dođu zbog proklizavanja.
Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Imam zanimvljivo iskustvo sa lancima, i sistemom vuce. Naime, svi automobili koje sam ranije vozio su imali prednju vucu (ne racunam svoj prvi auto-buba).
Cesto sam koristio lance, zbog terena na koji zimi cesto odlazim.
Moje prvo iskustvo sa zadnjom vucom je bmw koji sada vozim, i u pocetku sam bio jako razocaran, ali sam kasnije shvatio da je problem u vozacu, a ne u vuci, tacnije, treba nauciti voziti auto sa zadnjom vucom i onda je sve OK.
E sad, kad sam prvi put stavio lance na zadnje tockove - joj radosti - auto lepo savladava snezne uzbrdice, ali nema onog tresenja po volanu i upravlackom sistemu, kao kod prednje vuce.
Zao mi je sto nemam nikakvo iskustvo sa pogonom na sva cetiri tocka.
AWD i lanci bas i nije najpametnija kombinacija. Sem na terencima pod reduktorom, a to vec nije voznja (nema skretanja ni vecih brzina) lance nije pametno stavljati na automobile koji imaju permanentni pogon na svim tockovima.
Lepo rečeno!
Odavno je prošlo je vreme kada su 1602/2002 BMW-e zvali "balerina" (zbog ponašanja na snegu).
Osim 4x4 koji je sigurno najbolji na snegu ni zadnja "vuča" (pogon pozadi a motor napred) nije toliko lošija od prednje. Sve zavisi i od vozača i privikavanja. Da ne pričamo o ESP i drugim elektronskim pomagalima.
Ipak za nijansu je lakše voziti zimi sa prednjim pogonom (nemam iskustva sa zadnjim ali kako pričaju ljudi koji imaju oba) ali je mnogo udobnije (kao i uvek ali ovde naročito) voziti sa zadnjim pogonom (a i kada se dobro savlada može biti i zanimljivije, udaranje prave kontre bilo na suvom, vlažnom ili snegu a i drifting može samo sa zadnjim pogonom).
Kad već spomenuste Bubu, motor pozadi i pogon pozadi je možda i najbolja kombinacija za sneg (Fića, neprevaziđen) iako ne za jako teške uslove jer prednji kraj proklizava. Kada treba izaći uz neutaban sneg (lancima ili bez, zavisno od dubine) samo 4x4 može biti bolji.
Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
AWD i lanci bas i nije najpametnija kombinacija. Sem na terencima pod reduktorom, a to vec nije voznja (nema skretanja ni vecih brzina) lance nije pametno stavljati na automobile koji imaju permanentni pogon na svim tockovima.
A i šta će vam lanci. Moja izjava sa početka uključivanja na temu je za AWD "zakon", ako ne možete sa novim i dobrim zimskim gumama da izađete (bilo gde), nećete ni sa lancima.
Osim toga greota je. A i sa lancima ne možete da vozite brže kada naletite na čistiji put.
Za Subaru Imprecu bih zakonom zabranio lance pardon, izuzeo bih takav auto (i slične) iz obaveze da lance stavljaju.
Nisam probao ali iz druge ruke čuo da nije ni mit ni legenda već zaista sa dobrim gumama ide po snegu samo tako. Išli ljudi baš po planinama i slabo raščišćenim putevima bez problema (tj. uz probleme ali bez lanaca i sasvim solidno).
Jedino dubok ali stvarno dubok sneg ali onda i nije za vožnju.
Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Za Subaru Imprecu bih zakonom zabranio lance pardon, izuzeo bih takav auto (i slične) iz obaveze da lance stavljaju.
Nisam probao ali iz druge ruke čuo da nije ni mit ni legenda već zaista sa dobrim gumama ide po snegu samo tako. Išli ljudi baš po planinama i slabo raščišćenim putevima bez problema (tj. uz probleme ali bez lanaca i sasvim solidno).
Jedino dubok ali stvarno dubok sneg ali onda i nije za vožnju.
Slazem se. Kad krenem na put lance u gepeku nosim, samo jedan par, za pokazivanje. Nisam niti cu ih ikada staviti, ali nije moje da se objasnajvam sa pandurima koliko to nema smisla.
Impreza i slicni AWD automobili ako ne mogu da prodju sa gumama, nema sta da krecu ni sa lancima.
Moja izjava sa početka uključivanja na temu je za AWD "zakon", ako ne možete sa novim i dobrim zimskim gumama da izađete (bilo gde), nećete ni sa lancima.
Nije da se hvalim (nemam cime), ali osjecaj kad vozis 120 kroz snijeg dubok 10-20cm i prestizes sve, ali bas sve - PRICELESS
Da,da. Puno ti srce.
Htedoh da dodam da se bolja trakcija,kao što znamo,obezbeđuje i većom težinom na pogonskoj/pogonskim osovinama.
Recimo,uz brdo sa prednjom vučom je lakše ako se ide u rikverc,a nizbrdo u napred (potvrđuje pravilo o kotrljanju nizbrdo mada ovom opaskom rizikujem da postanem neomiljen i onima što nisam ), dok je sa zadnjom vučom obrnuto,lakše će uzbrdo,ALI pod uslovom da zadnji kraj ostane na svome mestu dok je za nizbrdo bolje ići u rikverc.
Naravno,ovo je primenjivo na saobraćajnicama sa slabim intenzitetom saobraćaja,jer,zamislite da Vam u susret nailazi vozilo koje ide u rikverc ,ili na kratkim neočišćenim deonicama pod nagibom.
Prvi sneg uvek nosi najveće opasnosti u saobraćaju i povećan broj nesreća.
Naime,opušten i ne priviknut vozač "iznenadnim" nepovoljnim uslovima puta nema pravilnu i usklađenu reakciju,pa zbog toga dolazi u kriznu situaciju iz koje pokušava da se iščupa neprimerenim reakcijama,i eto nezgode.
Primer: jutros žena u jugu stisla kočnicu iz sve snage i mota volan desno do kraja,ali podloga je led.Njena reakcija bi bila primerena da je suv kolovoz ali po klizavom auto neće skrenuti,nego ga gura inercija pravo.
Epilog: sreća je da je žena vozač koja je dolazila u susret uspela da zaustavi svog forda dosta pre tako da je kinetička energija pobesnelog juga potrošena pre susreta. Što bi neki rekli sreća.
ABS,isključiti ga zimi ili ne? Ne mogu da dam tačan odgovor ni sebi a kamoli drugome.
Reakcija tog pomagala popravlja upravljivost vozila prilikom kočenja,ali PRODUŽAVA zaustavni put čak nekoliko puta.Oprez!Ne uljuljkujte se u lažni osećaj sigurnosti da će Vas ABS spasiti od posledica vozačkih grešaka. Moje iskustvo je da je bolje usporavati motorom ili kočnicom vrlo slabo,bez reakcije ABS-a,jedino je potrebno reagovati dosta ranije nego po suvom,što znači:vozi polako i čitaj saobraćaj i uslove puta,predvidi reakcije drugih učesnika u saobraćaju.
Primer: jutros žena u jugu stisla kočnicu iz sve snage i mota volan desno do kraja,ali podloga je led.Njena reakcija bi bila primerena da je suv kolovoz ali po klizavom auto neće skrenuti,nego ga gura inercija pravo.
Epilog: sreća je da je žena vozač koja je dolazila u susret uspela da zaustavi svog forda dosta pre tako da je kinetička energija pobesnelog juga potrošena pre susreta.[/b].
Mislis presla je u druge vidove energije .
Pre svega u toplotnu na plocicama, diskovima, gumama i kolovozu.
da, definitivno abs ume neprijatno da iznenadi, pogotovo ako ga prethodni automobil nije imao.
You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
Comment