Punto iz Kragujevca :-)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dfast
    CBC Senator XXL
    • 26.05.2005
    • 1302
    • Hoofddorp NL /Bgd

    #46
    Mozda je ovo samo jedan korak napred ka privatizaciji, jer koliko sam informisan niko nije bio raspolozen da kupi zastavu u stanju kakvom je danas. Sitne kompanije koje su se odvojile od Zastave i koje su koliko toliko profitabilne ili mogu da budu u prespektivi sa reorganizacijom poslovne politike i rukovodstva su prodate i rade. Tast mi radi u livnici koja je bila zastavina i nedavno je prodata slovencima, i nema vise price u prazno niti prepucavanja niti smena rukovodstva koje je svih godina unazad pravilo licne aranzmane a za radnike i investicije samo minimum koji pokriva funkcionisanje sistema.
    Vlasnicko pitanje je ono osnovno sto treba resavati, jer se pokazalo da drzava ne ume da vodi firmu u kojoj se menadzeri postavljaju po politickoj liniji i koji ne odgovaraju za svoje postupke. Najteza kazna sa direktora ili bilo koga iz upravljacke strukture je samo promena radnog mesta, a na njegovo mesto dodje drugi poslusnik koji nanovo krece sa igrarijama.
    Bilo bi dobro da se uleti u ovaj posao sa fiatom koliko god da kosta ako posle toga usledi privatizacija koja ce sigurno postavlja stvari na svoje mesto, sto znaci ili ce se raditi ili nece, nema sredine.

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #47
      definitivno ce morati biti isposhtovani Fiatovi kriterijumi kvaliteta izrade, makar se i o obichnoj montazhi radilo
      a ko to kaze da ce morati ?
      i na osnovu cega, nagadjanja ??

      nikada do sada Zastava a ni drugi koji su imali licencu ili sklapali Fiatove aute nisu morali niti su postovali Fiatove kriterijume kvaliteta izrade, nigde u svetu od Argentine, Egipta, Poljske, Turske, Spanije ili Kragujevca u dosadasnjoj visedenijskoj istoriji i poznatoj praksi.

      dakle, tvrdnja je cini mi se vrlo klimava, vec je receno Fiat ne stoji ni u cemu iza ovog KG poduhvata osim klasicne prodaje prava/ trgovine kupim ti prodam ti u vidjenom stanju pa sta ispadne.


      kada bi bilo po Fiatovim kriterijumima izrade onda u KG ne bi ni mogao da se sklapa taj najavljeni Punto Mk1 jer je on vec postao zabranjen (za par meseci) u samoj EU usled neekoloskih motora zastarelih tehnologija koji ne ispunjavaju Euro 4 vazeci kriterijum. (taj 1.2 prastari motor od 60 konja npr).

      koji i kako nizak kriterijum kvaliteta je do sada vazio za sklapanje Fiata u KG zadnjih 40tak godina je vec vidjeno, i po mom kriterijumu tuzno i tragicno lose po pravilu, sa kratkotrajnim izuzecima u smislu pojedinih godista kada su Nemci bili kontrolori u Zastavi pa je tada i kvalitet porastao (krajem 80tih godina).

      drugo , Punto je subkompakt klasa tako da je to jedan mali segment ukupne ponude modela koja bi trebala da postoji u ponudi jedne (ozbiljnije ) fabrike danas. sta je sa klasom od 4,5 metra (D segment), pa gornja klasa (E) pa dizeli, karavani, kupei, kabrioleti, minivanovi, pikapovi itd a sto se podrazumeva....

      ovako, ispade da se treba radovati sto se razmislja o ponudi demode automobila kome je tehnologija zastarela, po ceni kao za novi model i sve to zacinjeno uz monopolizovani status i dalje.


      btw, i do sada je u KG bila komplet tehnologija italijanska, i masine, i obuka u Torinu i svi delovi strogo po Fiat licencnoj specifikaciji.
      pa je rezultat vidljiv na Jugu, lako svakoga dana...
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #48
        Nemachkoj (i u ostatku zapadne Evrope, ogromne vecine Evropske unije uopshte) nikad necete sresti jedan MB autobus sa oznakom "Otoyol" -
        ????
        MB autobusi se svi odreda proizvode u Turskoj i sklapaju u Nemackoj, isto kao i vecina autobusa i kamiona gotovo svih evropskih marki.

        btw, Turci su na glasu kao najbolji proizvodjaci i uopste majstori u tom segmentu komericjalnih vozila.

        inace, u samom Mercedesu u Nemackoj glavnina radnika su Turci kao najstrucniji majstori/radnici...i to vec decenijama.

        ajde da malo zaboravimo na predrasude

        problem nije GDE se nesto pravi vec KAKO i pod cijom KONTROLOM.
        u slucaju Zastave kontrola ne postoji, drustveno drzavna firma koja je bankrot sa radnicima koji su kao raspustena banda navikli decenijama na nerad kao osnovni kriterijum bitisanja na "trzistu" pod partijskim i drzavnim dotacijama... a sve to ne mirise na dobro posto se eto cak i Fiat povukao iz svega da ne uprlja ruke pa uvalio licencu samo da se ne pominje ime Fiat na krajnjem proizvodu ma sta to bude.

        to sto se Fiat izmakao iz posla je dovoljno za alarm da pazljivo treba procenjivati domete poduhvata u trzisnoj realnosti 2006te godine u odnosu na beskrajne zelje i bajke koje su i do sada cesto plasirane iz Kragujevca tek da lepo zvuce u propagandi.

        ja sam malo manje odusevljen sto nije ispalo da je Fiat (ili neko deseti) kupio djuture sve u KG pa samostalno organizovao nesto i stao iza projekta pod PUNOM odgovornosti za taj posao i ulozene pare.

        ovako, sve troskove eksperimenta snose i dalje nasi poreski obveznici dok se decica u KG igraju ucenja proizvodnje a sve sa nasim parama.

        bio je neki podatak u stampi, ne znam koliko je proverljiv i tacan, da je u Zastavu u dotacijama dato na poklon 500.000.000 evra u zadnjih 10tak godina.

        kada se podeli po stanovniku ispada da je skoro pa po jedan polovan solidan auto svako od nas poklonio Zastavi...
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #49
          Dakle, samo malo dobrog menadzmenta i ne znam zashto ovaj posao ne bi mogao da profunkcionishe?!
          zato sto decenije sposobnosti KG menazdmenta vise nego jasno ukazuju da je to van sposobnosti Zastave.

          kao da se zaobravlja da se ovde ne radi o Fiatu ni u tragovima vec iskljucivo o Zastavi koja ce uvoziti gotova vozila, prepakivati u novu ambalazu i to preprodavati sa novom nalepnicom po novoj eksluzivnoj ceni.

          da ne bude zabune, licenca na Punto podrazemeva da je strogo zabranjen svaki izvoz proizvedenog u KG bez izricitog odobrenja Fiata. licenca obicno vazi (tako je i do sada bilo sa Zastavom) iskljucivo za domace trziste, znaci Srbija.

          kada je pomenuta fabrika u Vogosci, koja danas prepakuje uglavnom a ponesto i proizvodi u domenu Skode ona je 100% VAG. i inace rezultati se fabrike su godinama porazni, kvalitet Skodi je ocajan i takve SKode se ne prodaju u Evropi (onoj normalnoj, EU) vec po Balkanu, Aziji i drugim zabitima trecega sveta gde to moze da jos prodje tako da je primer o kvalitetu iz Vogosce ne bas adekvatan.

          inace ovaj posao ne moze da funkcionise isto kao sto je totalni fijasko sa poslom vekova izvoza Juga u SAD iz razloga sto se megalomanski planovi i nadrealne zelje istope u dodiru sa realnim svetom, sa trzistem i onome sta kupci traze.

          za Punto iz KG sve preko 6000 evra je vise nego skupo, i nekonkurentno za taj nivo tehnologije, opreme, kvaliteta, servisne podrske, garancije (koja u Zastavi prakticno nikada nije postojala), itd a sto MORA da zadovolji bilo sta sto se danas prodaje pod imenom novi automobil.

          pri tome MORA svaki radnik koji primi platu da proizvede najmanje 350 automobila godisnje (evropski prosek) da bi zaradio uopste za platu i buduci razvoj odnosno ostale zavisne troskove jedne fabrike automobila danas.

          prosta racunica kaze da 10.000 radnika u KG MORA da proizvede i jos vaznije mora da proda najmanje 350.000 automobila godisnje da bi posao donosio profit a to je i vrapcima jasno da je naucna fantastika sa Zastavom u ovakvom stanju.

          a sve i da se dogodi cudo ostaje pitanje kome i gde ce to Zastava prodati 350.000 Punta ovde u Srbiji ili jos eventualno negde napolju ako Fiat to dozvoli.
          pa sam Fiat nije u stanju da proda Punto i nije u stanju da pravi profit a Fiat je mnoooogo organizovanija firma od Zastave.

          pri svemu tome Zastava treba da vraca dugove i prema drugima, onih 11 miliona evra je samo vrh ledenog brega...dugovanja.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Wiz
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 3104
            • Nish

            #50
            AAAA,Znaci punto kec ce biti sklepan ovde,cak ni dvojku nemogu da rade,a gde je trica

            Comment

            • dfast
              CBC Senator XXL
              • 26.05.2005
              • 1302
              • Hoofddorp NL /Bgd

              #51
              Koliko sam ja shvatio u pitanju je punto dvojka .
              Mislim linije za keca su odavno rasformirane, a ove od dvojke bi bile prabacene u Kg jer se krece sa trojkom.

              Comment

              • Uros Piperski
                CBC Senator XXL
                • 31.01.2005
                • 2978
                • Beograd

                #52
                Ma samo nek oni pocnu da rade GT-a da imamo jeftin turbo autic za igranje i dzabe delove na bubnju


                RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                Comment

                • @lix
                  CBC Senator XXL
                  • 17.12.2004
                  • 875
                  • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                  #53
                  Zar nije licenca za punto III?
                  Meni se uzgred najvise svidja II.
                  Pa ako "osvojimo" tehnologiju, eto nama novog JUGA za sledeceih 20-ak godina
                  Što više za što manje

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #54
                    po meni je osnovni problem, i to veliki sto se radi o licenci, znaci samostalnom KG poduhvatu u sta Fiat ne zeli da se petlja vec prodaje "papire" pa sta ispadne.

                    to je dosadasnji metod funkcionisanja Zastave jos od 50tih godina i sa time imamo podosta iskustva, uglavnom loseg.

                    Punto Mk3 jos nije startovao u salonima i nema teorije da neko pokloni novorazvijeni proizvod za malecne pare, i to onda kada tek treba da zaradi i isplati ulozene troskove razvoja.

                    ja mislim da ce nama uvaliti te razmonitrane linije za Mk1 (sa otpada) posto u izboru poljske Fiatove podruznice koja pravi Punto takodje u stotinama hiljada komada godisnje ili Zastave mislim da nema neke dileme ko je u prednosti za izbor.

                    ne bi bio problem ni da seradi o Mk1 Puntu jer je to premija u odnosu na tehnologiju Juga koji se danas pravi ali to treba i postaviti realno u svakom pogledu od odusevljenja u KG i Vladi (spustiti se na zemlju od hvalospeva unapred i megalomanskih planova) i svakako u pogledu cene koja mora biti adekvatna za ponudjeni proizvod a to po meni znaci niza nego kada se pre 15tak godina proizvodio Mk1 odnosno niza nego cena aktuelnih modela.

                    pominjanih 8.000 evra je vrlo visoko za jedan stari model i uglavnom daleko van dometa nase prosecne plate ako se zeli neka ozbiljnija prodaja koja bi se meril xxx.000 komada godisnje minimum.

                    uz to "neko" ne uvidja da 2006. i 2007.me godine nema mogucnosti za kreditiranje jer moraju da se vracaju vec pozajmljene i potrosene pare, znaci na redu je ciklus povecane stednje i kreditne restrikcije (prvih 5 godina popusta na kreditiranju u okviru tranzicije smo potrosili).

                    uz porast cene goriva koji sledi ove i narednih godina pitanje je koliko ce i postojecih auta biti vozljivo. predvidja se da ce za 2 i po godine cena nafte biti nekih 120+ USD a to po ovom ritmu uskladjivanja znaci oko 180 dinara za litar benzina i oko 150 dinara za litar dizela. uz ocekivan pad dinara ne bi me cudilo da u novu 2.008. godinu udjemo sa cenom litre benzina od 250-300 dinara.... a pitanje je koliko u KG planiraju i takve stvari/ realnosti u svojim prodajnim planovima.

                    naravno, plate nece tako dinamicno pratiti porast cene energije pa ce u proseku auto biti jos skuplji za voznju a time i suzeno potencijalno trziste buducih kupaca. u EU je taj faktor jasno vidljiv i vec 4 godine uzastopce opada prodaja novih vozila, sa izuzetkom jednog kvartala ove godine kada je prodaja efektivno porasla.

                    VW, Fiat, GM, Ford, Merecedes su u gubicima sada vec godinama a to je najveci deo evropske ponude i to verovatno nije bas tako slucajna pojava.

                    nigde nisam nasao biznis plan za recimo 5 godina iz Zastave kako ce sami zaraditi potrebne pare....i kako ce se skinuti sa poreskog dzepa. naravno i kada.

                    ovako prica je mnogo, a i do sada ih je bilo i previse a rezultata nigde.

                    mozda sam malo veci skeptik, ali teska vremena su verovatnija od hiper brzog procvata odjednom tek tako.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • dfast
                      CBC Senator XXL
                      • 26.05.2005
                      • 1302
                      • Hoofddorp NL /Bgd

                      #55
                      Evo da malo osvezim temu, pricam juce sa covekom iz Zastave, potpisan ugovor za 8000 komada Punta za prvu godinu rada. Sve, ali do zadnjeg srafa se donosi iz Italije i sklapa kod nas. Za drugu godinu planira se 12000 ali o tom potom. Jos jedna novina na pomolu, planira se potpisivanje ugovora o sklapanju Opel Astre karavan takodje u Zastavi i to je negde blizu potpisivanja.
                      Sa druge strane cujem da Fiat ima zestoke probleme sa sindikatima svojih radnika koji su se pobunili protiv ovog ugovora sa Zastavom koji je izgleda cuvan od javnosti u Italiji ali smo se mi izgleda potrudili da to razglasimo sto dalje.

                      Comment

                      • Wartburg
                        CBC Senator XXL
                        • 01.02.2005
                        • 663

                        #56
                        Septembar je skoro tu.
                        Ke vidimo sta ce od svega da ispadne.

                        Comment

                        • sri98
                          Admin od Trpeze
                          • 24.10.2004
                          • 7262
                          • Republic of Konjarnik
                          • Toyota Corolla E 210

                          #57
                          Skoro sam razgovarao o ovome sa jednim od "jacih" direktora iz nase auto industrije (usko vezan i za ovu pricu) i covek kaze da je to samo komercijalni posao koji nema veze sa eventualnom prodajom Zastave i da ce se namaknuti tih 10-ak miliona evra koji fale za posao.

                          Za ovu temu je bitnija njegova procena da ce u celoj prici valjatti samo prvih max 3 kontingenta vozila koja ce u stvari biti sklopljena u Italiji. Tamo je trenutno odredjen broj radnika na obuci, tj. gledaju kako se prave automobili.

                          Takodje je lepo rekao da ce samo zbog naseg odnosa prema radu i nacina vrsenja kontrole kvaliteta na tim autima bitidovoljno gresaka koje ce se, naravno, povecavata kada nasa industrija bude osvajala proizvodnju nekih pozocija koje ce se ugrdjivati.

                          BTW: Radi se od generalnom jednog od najvecih Zastavinih kooperanata.

                          Rezime je da ako zelite to da pazarite, pazarite samo ove sa pocetka posla.
                          Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                          Comment

                          • Darko
                            CBC Senator XXL
                            • 29.03.2005
                            • 528
                            • Beograd

                            #58
                            Ja sam skoro na negde procitao kako je valjda direktor GM-a sa jugoistocnu Evropu rekao kako nema nista od posla sa Zastavom i da su sve to samo spekulacije....

                            Comment

                            • 206
                              Admin od ispočetka :)
                              • 09.12.2004
                              • 9548
                              • Beograd
                              • 206

                              #59
                              GM, od skora, je platio preko milijardu EUR (funti, dolara, cega god, puno je) da se izvuce iz obaveze da kupi ceo Fiat Auto, sto im naravno, nije odgovaralo. Tako da GM i fiat vise nemaju nista zajednicko, i pitanje je da li to sto on kaze ima ikakvu tezinu sada (tada mozda, ali sada...)
                              The difference between men and boys is the price of their toys

                              Comment

                              • Darko
                                CBC Senator XXL
                                • 29.03.2005
                                • 528
                                • Beograd

                                #60
                                Mislio sam na sklapanje Astre/Vectre u Zastavi, tj. ono o cemu ministar Bubalo prica. On je to demantovao...

                                Comment

                                Working...
                                X