Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Daka
    CBC Senator
    • 15.06.2005
    • 277
    • Subotica

    #76
    Re: Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

    Originally posted by DraxNS
    Ja sam svoje vec rekao na ovu temu.... ali moram da dodam... Ako nam je vec prosao onakav ZoBS kakav je prosao.... ovo pravilo je mala maca.... I opet se dize prasina oko ~2000 dinara na polugodisnjem nivou.
    Onaj kome te 2000 predstavljaju toliki problem (kao sto prema komentarima ovde ispadne) ZAISTA NE TREBA da poseduje niti vozi automobil.

    Sta vozim vidi se iz avatara, a koliko ulazem u njega moze da se vidi u garazi. Plata koja mi (jeeeddvaaaaaa) omogucava sve ovo je ~28k dinara... Prevrcem troskove pozajmicama, kreditima, kreditnom karticom... i nije ni malo lako, ali jos uvek mogu. Ako jednom vise ne budem mogao, auto cu da prodam. Ovo cisto kao odgovor onima koji misle da ljudi koji podrzavaju ovakve odredbe leze na parama i bahate se.

    P.S. Jedini grad u ovoj zemlji u kome je postalo (skoro) nemoguce ziveti bez automobila je Beograd.... Svi ostali se i dan danas mogu prepesaciti za razumno vreme.

    P.P.S. Vec rekoh... i ovoga cuda za 3 dana (kao i gomile odredbi novog ZoBS-a) i to ce se vremenom menjati. Tuzno je samo sto ova vlast (iako apsolutno NE MORA) uvek vezba preko ledja gradjana, ali je to sasvim druga prica.
    Ali COVECHE zasto BACITI 2000 din....zbog tamo nekih zabreklih jagnjecih brigada!?!?!?!?!?!
    A sta cemo ako neko radi u drugom gradu...vojna lica,policija,zeleznicari,doktori....itd ...preseliti ih???

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #77
      Re: Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

      Ja imam vozilo koje je staro da spada u tu kategoriju oko dva tehnička ali... Svugde u svetu se to kažnjava na neko način, kod nas jedino ima popusta. Oldtajmeri su druga priča ali se to zna ko ima oldtajmera jer taj ne košta 500 evra, ne brkati sa našim oldtajmerima koji su to samo po godinama i kršovitosti. Hteli ste u Evropu, eto nama ga. Ja sam nekad kad mi je trebala Evropa odlazio tamo na koliko m itreba a onda se vraćao u slobodu.

      Ovo nije Kuvajt pa kad se rodiš dobiješ 100k dolara i sve besplatno plus svašta nešto. Tek treba da postanemo Kuvajt (bolje nikad ali...) Niko nema para a od automobila se nemože proći više ulicama, NS je postao kao BG nema više špica, 24 sata je špic. Što reče Drax dižete buku oko ništa, ako se sklone krševi biće dobro, koliko ste puta naglo kočili zato što idiotu ne rade nikakva svetla pozadi, zato što idiot vozi traktor neosvetljen 30 na sata a vi jurite 100 gde je dozvoljeno 60 itd.. da ne nabrajam sad svakodnevne primere iz prakse. Ima na ovom forumu dosta tema oko toga "šta nas nervira u saobraćaju" pa "naša nekultura" pa tako ima toga, negde se mora početi a to da je država dužna nekom nešto PRVO da OBEZBEDI pa onda da TRAŽI, gde to ima, nema nigde ali je lepo....
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • kuntalo
        CBC Senator XXL
        • 02.03.2007
        • 342
        • Predgradje

        #78
        Re: Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

        Originally posted by Daka
        Problem je kod nas sto to nashi ljudi voze iz prinude(nemaju bolje)...drugo su OLD TIMER okupljanja,nemoj mesati to(HOBI) i krshine!!!
        I kome je to HIT, obicnom radniku ili nekom okorelom KAPITALISITI...koji ne zna sta ce sa sobom?!?!
        Ne govorim o hobiju niti o dokonim kapitalistima (her Milorad Stanković- fabrikant! ). Ovo nije ništa neuobičajeno, po Italiji gomila Fikusa, o Pandama da ne pričamo. Francuska takođe, ima svega i svačega, ali sve radi, za divno čudo...
        Zašto kira ne bi vozio ovako nešto,

        za svaki dan?

        Originally posted by Dora
        Što reče Drax dižete buku oko ništa, ako se sklone krševi biće dobro, koliko ste puta naglo kočili zato što idiotu ne rade nikakva svetla pozadi, zato što idiot vozi traktor neosvetljen 30 na sata a vi jurite 100 gde je dozvoljeno 60 itd.. da ne nabrajam sad svakodnevne primere iz prakse.
        Dora, niko se ovde ne buni što će se takvi maknuti s puta, poenta je u tome da birokratija, najveće zlo naše prćije, kaže da će se stvari koje prirodom stvari, već usvojenim pravilima, odredbama, zakonima- sistemom, treba da se rešavaju, rešiti tek kada nas oglobe duplo, četvoroduplo.

        A Evropu, tj. evropsku Srbiju hoću, i bole me ćošak za "slobode".
        Save the Panda!

        Comment

        • renoar
          CBC Član
          • 26.01.2008
          • 71
          • Nis

          #79
          Re: Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

          DraxNS je napisao:
          1. Onaj kome te 2000 predstavljaju toliki problem (kao sto prema komentarima ovde ispadne) ZAISTA NE TREBA da poseduje niti vozi automobil.
          2. P.S. Jedini grad u ovoj zemlji u kome je postalo (skoro) nemoguce ziveti bez automobila je Beograd.... Svi ostali se i dan danas mogu prepesaciti za razumno vreme

          Zgrozen sam ovim sta covek napisa !!!
          Ako ne podjes ne mozes ni stici

          Comment

          • Daka
            CBC Senator
            • 15.06.2005
            • 277
            • Subotica

            #80
            Re: Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

            Originally posted by renoar
            DraxNS je napisao:
            1. Onaj kome te 2000 predstavljaju toliki problem (kao sto prema komentarima ovde ispadne) ZAISTA NE TREBA da poseduje niti vozi automobil.
            2. P.S. Jedini grad u ovoj zemlji u kome je postalo (skoro) nemoguce ziveti bez automobila je Beograd.... Svi ostali se i dan danas mogu prepesaciti za razumno vreme

            Zgrozen sam ovim sta covek napisa !!!
            TA LOGIKA nas je i ujebala....joooooj i onda se pita neko tamo iz "negde":" Sta oce onaj autonomas,pa onaj sumadinac,pa onaj timocanin,juznjak...itd?!" a odgovor je tako jednostavan:"SAMO DECENTRALIZACIJU I EKONOMSKU AUTONOMIJU !!"
            Covek sve napisa...zivi na crtu...zrtva tranzicije...jos malo pa ce na stajaliste!

            Comment

            • renoar
              CBC Član
              • 26.01.2008
              • 71
              • Nis

              #81
              Re: Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

              Dogovoreno za decentralizaciju , samo da resimo ovo oko tehnickog pregleda.
              Ako ne podjes ne mozes ni stici

              Comment

              • DraxNS
                CBC Senator XXL
                • 24.10.2006
                • 520
                • Bačka Palanka
                • Peugeot 307 SW

                #82
                Re: Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

                Originally posted by renoar
                DraxNS je napisao:
                1. Onaj kome te 2000 predstavljaju toliki problem (kao sto prema komentarima ovde ispadne) ZAISTA NE TREBA da poseduje niti vozi automobil.
                2. P.S. Jedini grad u ovoj zemlji u kome je postalo (skoro) nemoguce ziveti bez automobila je Beograd.... Svi ostali se i dan danas mogu prepesaciti za razumno vreme

                Zgrozen sam ovim sta covek napisa !!!
                Izvini... objasni mi logiku MORANJA POSEDOVANJA AUTOMOBILA PO SVAKU CENU, ako je dodatnih 2000 dinara na godisnje troskove automobila toliki problem???????? To (meni) nije ni pun rezervoar butana.... Pun mi je kufer onih koji ni za leba nemaju... al "voze" Vertu ili opet neku drugu "in" glupost....

                Automobil NIJE socijalna kategorija i nije ga OBAVEZNO posedovati, bez obzira na licne potrebe (ne ulazim u finansije)...

                A da je u Srbiji moguce sve gradove osim Beograda prepesaciti (u razumnom vremenskom periodu) sa kraja na kraj, je notorna cinjenica. Evo recimo u Novom Sadu je cesto brze peske doci sa Limana IV na Novo Naselje (Bistricu) nego autobusom! Provereno na licnom primeru.

                Sta je ovde za zgrazavanje????


                P.S. Da se razumemo, ono sto je cinjenica takodje je da imamo vec sada dovoljno upotrebljiva pravila i zakone, ali kako odavno nemamo uticaj na kreiranje istih... mozemo samo da si mirimo sa svojim "izborom". Kao drugo, ja takodje spadam u grupu ljudi, popularno zvanih "petrol heads", volim automobile, volim da se vozikam kad god imam priliku za to, pa makar i po ovim neprekidnim guzvama u gradu... itd.... ALI ako dodje ikad do tog momenta da jednostavno vise ne mogu finansijski da izdrzim posedovanje i odrzavanje automobila... prodacu ga. I necu kupiti novi. Ni polovan.

                Poslednji put kazem... Ovolika frka za 2000 dinara...Cisto sumnjam... Pre ce biti u pitanju vlasnici koji ce biti pogodjeni upravo onim sto se (ovako nakaradno) pokusava postici....

                Automobilski skart treba sto pre i na bilo koji nacin izbaciti sa ulica. Valjalo bi uz to isto uraditi i sa ljudskim skartom... al na zalost to mnogo teze ide.

                Cisto da ne bude posle da sam digao nos ili sta drugo... Sa ovom porukom zavrsavam aktivno ucesce na ovoj temi.

                Pametnom coveku je dovoljno reci jednom.

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #83
                  Re: Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

                  Ne znam oko cega drvite. Cinjenica je i nasa realnost da su vozila stara 15+ godina, u Srbiji u karastrofalnom stanju - cast izuzecima, ali Zakon tesko da ce da napisu tako da su od njegove primene izuzeti primerci koji su u perfektnom stanju, tako da isti Zakon isto vazi za sve, te nema potrebe da diskutujete kako je nepravedno da neko trazi da vi bas vas auto od 30 godina pregledate 2x godisnje jer ZNATE da je perfektan. Ja to ne znam, i 15 godina je 15 godina i MNOGO je verovatnije da ce i na tom vasem savrsenom 15-godisnjaku nesto crci, nego na nekom auto starom 5 godina. I treba da se kontrolise cesce jer je u prirodi nasih ljudi da u odrzavanje auta ulazu sto manje mogu, da ga drze jedva ispravnim, i da probleme resavaju onda kad moraju - citaj kad dodje novi tehnicki na red. Ovakav Zakon napisan je da bi se podigla bezbednost saobracaja pojacanom kontrolom krseva (eto, ako vam je tako lakse, ne vasih savrseno ispravnih 15+ godisnjaka, vec onih drugih u stanju poluraspada, kojih je mnogo vise...) koje vlasnik jednom godisnje kobajagi malo dotegne da prodju tehnicki, a ostatak godine pusti da se raspada, sve do sledeceg tehnickog, kada ce razmisljati da opet, mozda, zameni kocione plocice ili razbijeno stop svetlo. Ovako ce to makar morati da radi 2x godisnje, samim tim postojace, ako ne 2x onda sigurno dosta manja verovatnoca da ce na nekoj staroj drtini od Juga ili Trabanta da crkne kocioni cilindar usred kocenja bas kad se ja nadjem na semaforu ispred, ili mu prozvizdi amortizer kroz truli kos usred krivine, a ja dolazim u susret...

                  Auto koji sam pravio od nule par godina, M3 Aero, koji verujem da vecina zna i kako je radjen, na koji nacin, sa kojim delovima, i kako je na kraju ispao ceo auto - potpada pod ovakav Zakon. I sad ja treba da se bunim i jogunim kako taj Zakon ne treba da vazi za mene i nekome objasnjavam da taj auto ne da nema potrebe tehnicki proveravati 2x godisnje jer je maltene NOV i uradjen tako da su kljucni sklopovi tipa kocnica i vesanja pouzdaniji i u boljem stanju nego auto star ne 15 godina nego 15 meseci?

                  I smanjite malo tenzije.
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • deki-ascona
                    Bio nam je drug! RIP
                    • 10.04.2007
                    • 2118
                    • NI , Trosharina

                    #84
                    Re: Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

                    Plasim se da se ne uhvate za sitnice, pa da nas nateraju da npr. poskidamo 3. stop svetlo sa stakla pre tehnickog (a jedva sam ga nalepio), ili to oko korozije na rubovima : pa nece valjda cela srbija da trci kod limara da zafarbava rubove !!! Auto star 15 ili 20 godina, pa sve da ga borka vucic cuvala u dnevnoj sobi od 1990, nema sanse da negde nije korodirao.

                    p.s.
                    autonomasi daka i renoar : nastavite samo, bas je zanimljiva materija, i ja imam ideju o autonomnoj oblasti trosarina u NI, s tim sto bih ja bio dozivotni premijer ... cisto da vidimo vase ideje
                    Originally posted by Valent Vudriga
                    ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                    Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                    Comment

                    • kuntalo
                      CBC Senator XXL
                      • 02.03.2007
                      • 342
                      • Predgradje

                      #85
                      Re: Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

                      Originally posted by 206
                      Ovakav Zakon napisan je da bi se podigla bezbednost saobracaja pojacanom kontrolom krseva...
                      Kakva i kolika zabluda! Čemu onda "stari", važeći zakon? Da li isti podstiče "krševitost", ili sam nešto propustio?

                      Originally posted by 206
                      Auto koji sam pravio od nule par godina, M3 Aero, koji verujem da vecina zna i kako je radjen, na koji nacin, sa kojim delovima, i kako je na kraju ispao ceo auto - potpada pod ovakav Zakon. I sad ja treba da se bunim i jogunim kako taj Zakon ne treba da vazi za mene i nekome objasnjavam da taj auto ne da nema potrebe tehnicki proveravati 2x godisnje jer je maltene NOV i uradjen tako da su kljucni sklopovi tipa kocnica i vesanja pouzdaniji i u boljem stanju nego auto star ne 15 godina nego 15 meseci?
                      Zašto bi iko radio, duplo i više skuplji- usput, tehnički pregled 2 X godišnje?

                      Iskreni da budemo, ovo će proći, kao što je i mnogo toga goreg prošlo, i toga sam potpuno svestan, ali da neko otvorenu pljačku podržava pravdajući je brigom za bezbednost, meni je neshvatljivo. Da li ste srećni i zadovoljni što za usluge "javnog servisa" plaćate 440 dinara mesečno? Da li su Vam isti skoro nešto servisirali?
                      Ljudi?


                      PS: Drax, seti se šta si napisao večeras kad se, Bože zdravlja, budeš oženio, dobio decu. Sa 28kRSD ni u ludilu, osim ako se lepo ne udaš, nećeš imati i za održavati auto, ako se već sada krpiš. Kad Ti prevoz bude hitno zatrebao, Ti reci sebi kako voziti automobil nije potreba, već luksuz.
                      Save the Panda!

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #86
                        Re: Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

                        Pa sad vidi, ja sam prvi put Išao u Nemačku 1980 godine onako na par dana. Ono u šta nisam mogao da poverujem je da nema prljavog kamiona, to mi je upalo u oči kao prva stvar na auto putu, svi kao iz radnje ili perionice da su izašli...Ko se rodio tih dana ne zna kakvi su naši kamioni bili sem kamiona JNA (tako se tada zvala). Druga stvar (govorim samo o autmoto) je da nisam video truo auto, to jest sa tragovima rdje bilo gde. Video sam šaren auto, ono zelen auto a crvena vrata što je kod nas bilo kažnjivo, može tuo auto ali mora biti jedne boje. Pitam kako oni voze tako šaren auto. odgovor je bio kakve ima veze kad su vrata ispravna koje su boje, to što je šaren ide na teret vlasnika u smislu stidi se valjda što je slepac.

                        Treća stvar je kolega vozi mečku neku ne znam ni ja koja iz onog doba ali kabriolet i jako lep primerak, nabio felne i baš mu trebaju šire gume da ne kažem valjci a što ne kupiš.. E pa ne može, ima slab motor za te jače gume. Možeš da menjaš motor kad hoćeš, nema broja nema maltretiranja, možeš da voziš šaren auto ako je tehnički ispravan ali nemožeš da radiš modifikacije koje ugrožavaju bezbednost drugih i tebe onako kako ti padne na pamet.

                        I nemoj neko da mi kaže kako je Fića koji e vozi po Švajcarskoj isti oldtajmer kao i kod nas, 30+ godina radim te kantice od lima i znam šta se vozi kod nas. Da stavim videonazor u dvorište i postavim ovde videostrim, sami vi bi glasali da se strelja svaki drugi koji je ušao u dvorište a udje ih dosta.

                        To je sloboda umetničkog izražavanja i pravila da bi davila. pravila su zato da većini bude dobro a većina ne zna šta je dobro za njih, država mora to da odredi. o radi svaka država a pogotovo one kojima svi ovde većinom streme. Pa nema donacije Nemačke za puteve a da mi vozamo onako kako mi mislimo da treba. Ili se uklopi ili se skloni...

                        @Kuntalo

                        Stari zakon ne poslešuje ništa a ni ne potražuje ništa, takav je kakav je.. Ajda sad ovako na brzinu kao blic krig ko ne može da predje tehnički a da mu auta nisu ni videli na dotičnom?
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • 206
                          Admin od ispočetka :)
                          • 09.12.2004
                          • 9548
                          • Beograd
                          • 206

                          #87
                          Re: Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

                          Propustio si, pola onoga sto sam gore napisao, izgleda. Opet kazem, stari Zakon je bio kakav je bio, nalagao je obaveznu tehnicku kontrolu 1x godisnje, a iz prakse je ocigledno da je to nedovoljno za krseve stare 15+ godina, koji se pokvare 20x godisnje. Samim tim sto ces imati tehnicki 2x cesce, vlasnik takvog automobila bice primoran da ga popravlja makar 2x godisnje da ga dovede u ispravno stanje, sto je ranije cinio samo jednom godisnje. Dakle, stari Zakon ne podstice "krsevitost", ali je ocigledno bio neefikasan da istu tu "krsevitost" u nekoj meri smanji. Zato je i donet ovaj novi. Sta je tu sporno, i oko cega sam tu u zabludi?

                          Mislim, ako cemo tako, neki "teoreticari vecne zavere" bi rekli za SVAKI Zakon koji se donese kod nas, nevezano na koje se polje odnosi = da je donesen iskljucivo da neko negde nekako uzme pare. Ne sporim da ima i toga, ali ne mislim da se Zakoni donose samo i iskljucivo zbog toga. Ovaj, konkretno, mislim da ima rezona.

                          Cinjenica je da su primanja mala, to da. Ali je isto tako cinjenica da se po nasim putevima voze nevidjeni krsevi kojima se nekako MORA stati u kraj, stoga i Zakoni kao ovaj. Slazem se da pricu ne treba toliko pojednostavljivati i banalizovati, ali ipak je u izvesnim slucajevima neophodno da se neka regulativa donese uz pristanak na neke kompromise - sto znaci da mala primanja ne mogu biti dovoljan razlog da se ovakav Zakon NE donese. Sta bi to znacilo? Da osobe manjih primanja koji vole ili moraju da imaju auto (a primorani su da voze matori krs jer nemaju za bolje), isto tako zbog nezavidne materijalne situacije budu izuzeti od dodatnih tehnickih pregleda, iako je u 99,9% slucajeva cinjenica da su isti ti automobili rizik za DRUGE ucesnike u saobracaju? Ja zaista ne mislim da izvesnom sloju vozaca treba tolerisati tehnicku neispravnost vozila zato sto nema para da vozi bolje ili da ga popravi, pa ga vozi neispravnog - pa mu jos, zato sto nema novca, ne treba nametati ni obavezu da zarad drugih ucesnika u saobracaju nesto cesce proveri ispravnost vozila, cisto da ne bi ubio nekog. Izvini, ali argument "nemam para" mozda jeste razlog zasto se voze stari i neispravni automobili, ali nije opravdanje i i dalje je neprihvatljivo. I ako se moze uraditi nesto da se takvi automobili, cescom kontrolom, dovedu u ispravnije stanje ili makar vlasniku stave do znanja sta vozi, zbog sebe i zbog drugih - ja to podrzavam. I nema tu nikakve diskriminacije, dobrostojeci vs. siromasnijih vozaca, cinjenice su takve i kraj.
                          The difference between men and boys is the price of their toys

                          Comment

                          • kuntalo
                            CBC Senator XXL
                            • 02.03.2007
                            • 342
                            • Predgradje

                            #88
                            Re: Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

                            Originally posted by Dora
                            Ajda sad ovako na brzinu kao blic krig ko ne može da predje tehnički a da mu auta nisu ni videli na dotičnom?
                            Stvarno ne bih znao.

                            Originally posted by 206
                            Opet kazem, stari Zakon je bio kakav je bio, nalagao je obaveznu tehnicku kontrolu 1x godisnje, a iz prakse je ocigledno da je to nedovoljno za krseve stare 15+ godina, koji se pokvare 20x godisnje.
                            Preteruješ, generalizuješ- uopštavaš. Da ne kažem- lupetaš. Izvini, ali šta da kažem na boldovano? Da će se u šestomesečnom ciklusu ova vozila, koja su prošla rigorozan tehnički pregled (što je jedino potrebno) pokvariti 10 puta? I šta sad? Kao, smanjio si rizik za 50%?

                            OK, iz diskusije se odjavljujem do daljnjeg jer Vam se ne može dokazati. Prvi sam za to da svi automobili na putevima i ulicama budu, ne najbolje moguće, već samo i jedino potpuno tehnički ispravni, ali da me neko ubeđuje kako treba da dam više para kako bi "aparat" počeo da radi svoj posao, te uklonio sa pomenutih džada krševe, džaba.
                            Save the Panda!

                            Comment

                            • overspeed
                              CBC Senator XXL
                              • 24.05.2005
                              • 2779
                              • Kosovska Mitrovica

                              #89
                              Re: Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

                              Ova mera je jedna od onih predvidjenih novim zakonom, naravno sa ciljem smanjenja stope smrtnosti u saobracaju tj. povecanja bezbednosti za sve ucesnike. Podrzavam ovakve stvari i kao sto neko rece, bice uskoro da ako i dok se ima para, auto moze da se vozi ali da bude tehnicki ispravan, u suprotnom - gsp ili bike. Hocemo Evropu - e onda ima da se postuju pravila igre, i koliko god zvucalo kao namet, harac ili ne znam sta, ova mera je za dobro svih ucesnika u saobracaju. Po Nemackoj sam vidjao na primer Golfove 1 stare po 25+ godina ali koji su zadovoljili na TUV pregledu i kao takvi su tehnicki apsolutno ispravni. Ne znam koliko je delova iz prve ugradnje ostalo u njima posle tolikih godina, odnosno koliko su vlasnici u medjuvremenu stvari promenili, ali poenta je da nije problem u tome ako je auto star 15+ godina, ovde je i vecina daleko mladjih automobila tehnicki neispravna sto potvrdjuje svaka vanredna kontrola tehnicke ispravnosti koju AMS odradi povremeno. Nisam siguran, ali jednom je mislim podatak bio da je trecini pregledanih automobila bio neispravan kocioni sistem, jednoj cetvrtini upravljacki sistem, dok je cak jednoj polovini sara na gumi bila ispod zakonski dozvoljene. Kazem, ne secam se bas procenata ali su ovo sasvim bliski podaci. Sa takvim automobilima koji se 'ladno vozaju unaokolo, niko od nas nije siguran. Konacno je doslo vreme da se i na to stavi tacka, i apsolutno podrzavam sve sto ide u prilog povecanju bezbednosti svih nas u saobracaju.

                              Poenta je medjutim sto ovo nece resiti problem, mozda delimicno ali recimo ucinak ce biti simbolican. Vise puta sam pisao da je glavni problem u glavi ovdasnjeg prosecnog coveka/vozaca (cast izuzecima), odnosno neozbiljnosti i neshvatanju odgovornosti koje ucesce u saobracaju nosi sa sobom. Koliko puta smo samo culi i videli na TV-u da je patrola zaustavila nekog lika koji je na alko-testu belezio po 3 i vise promila, evo skoro i onaj lik zaspao u Corsi na sred raskrsnice, odvaljen od alkohola. Pa ne moze se tako drugari, sto bi moj instruktor rekao: vozacka dozvola je privilegija i obaveza, isto kao i dozvola za posedovanje i nosenje oruzja. Dok to ljudi ne shvate i ne uozbilje se, bice i dalje poginulih i nastradalih. Nisam upucen kakve su tacno sankcije po ovom novom zakonu, ali nekom ko ima 2 i kusur promila treba odzeti vozacku trajno na licu mesta. Isto vazi i za ove pod narkoticima. Kazne za prekoracenje bi trebalo da budu drakonske i to u pravom smislu te reci, jer kad bude par puta po dzepu 90% nas ce da smanje dozivljaj (tu bi uljucio i sebe ). Prijatelj mi je pricao, dok je boravio u Svedskoj, da ga je jednom zaustavila policijska patrola, radarom je izmereno prekoracenje od 21 km. Kod nas se to smatra zanemarljivim, ili se stvar nekako "izgladi" na licu mesta Medjutim, znate sta su ovom uradili tom prilikom? Na licu mesta su ga iskljucili iz saobracaja, napisali zestoku kaznu i oduzeli vozacku. Da bi dobio vozacku nazad, covek je morao da ide kod psihijatra koji je trebao da proceni da li je ovaj uopste psihicki dovoljno stabilna licnost, odgovorna i savesna, da uopste ucestvuje u saobracaju. Kad je prijatelj nakon "seanse" dobio potvrdu od psihica, platio je neku ogromnu kaznu pa tek dobio vozaku nazad. Od tad, kaze, vozio je po 5 km/h ispod dozvoljene brzine. Za svaki slucaj E dok tako nesta ne vidimo i ovde, bicemo nazalost i dalje pri vrhu kad je broj poginulih i stradalih po broju stanovnika u pitanju. Nije sustinski problem je li auto tehnicki ispravan ili nije, iako je to naravno od velike vaznosti. Problem je u tome KO, u kakvom stanju i KAKO vozi te automobile. Dzaba ce biti tehnicka ispravnost automobila sve dok je "neispravna" svest i savest ovdasnjih vozaca. Tek kad se to promeni (a za takve stvari jednostavno treba vremena posle svega sto nam se izdesavalo), u kombinaciji sa rigoroznim kaznama za sve ozbiljne prekrsaje, bezbednost ce biti podignuta na visi nivo i bice manje stradalih. Ovo sa tehnickim je dakle samo deo price, i to manje vazan. Utisak je da je ovaj novi Zakon nekako nedorecen, i nedovrsen. Valjda kao i mnoge druge stvari kad je ovdasnje zakonodavstvo u pitanju.
                              http://www.bmw.tv

                              Comment

                              • 206
                                Admin od ispočetka :)
                                • 09.12.2004
                                • 9548
                                • Beograd
                                • 206

                                #90
                                Re: Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

                                Ok, ti to tako vidis, ali ja sam ti lepo napisao zasto tako mislim. A ti iznosis misljenje da se, eto nama ne moze dokazati, iako nisi ni pokusao niti da objasnis niti da pokazes ili obrazlozis svoj stav po tom pitanju. Ali znas da ja lupetam oko ovoga sto pricam...

                                I nije poenta da treba da das VISE para da bi aparat poceo da radi, nego da to radis duplo CESCE nego sto je do sada bio slucaj. I da, to HOCE smanjiti broj pokvarenih krseva na ulicama.

                                Evo ti malo banalan primer, pa ti reci da lupam i oko toga, mada je ovakvih primera hiljade, i svakodnevno cujem/cujes/cujemo za stotinu takvih. Vlasnik kakvog Juga starog 20 godina, jedva prodje registraciju i tehnicki na pocetku godine, i mesec dana posle toga crkne mu, sta god, recimo glavni kocioni (ili kugla, amortizer, stop svetlo, automat migavca, bilo sta sto vec u znacajnoj meri moze da utice na bezbednost takvog vozila u saobracaju). Nema para da ga zameni, ali i ne mora jer, eto, malo curka, i sve sto je potrebno je pritisnuti kocnicu 3-4 puta umesto samo jednom...nema veze, teracemo tako do sledeceg obaveznog tehnickog, koji je za 11 meseci. U toku tih 11 meseci doci ce u 20 rizicnih situacija jer nece moci da se zaustavi na vreme.

                                Kao alternativa tome, uvedes tehnicki na svakih 6 meseci. Sto znaci da ce doticni sa pokvarenim kocionim moci da vozi ne 11 vec samo 5 meseci do dana kada ce morati da popravi kvar, jer u suprotnom nece moci da prodje tehnicki. Sto ostavlja 6 meseci razlike, odnosno auto ce se 6 meseci voziti sa kvarom manje u odnosu na prethodnu situaciju, odnosno stari zakon koji je zahtevao samo 1 pregled.

                                Ako to ne shvatas, tvrdis da ovakav primer kao gore navedeni ne bi poboljsao bezbednost saobracaja ili mislis da je to lupetanje, ili pak da ovakvih primera nema na hiljade svaki dan - onda i trebas da se iskljucis iz diskusije jer neke stvari ocigledno ne kapiras najbolje.

                                Sto se tice odradjivanja tehnickog da se istom i ne prisustvuje - da, ima i toga, na tone. Ali i tome se moze stati u kraj. Primer iz Zakona koji za par meseci u BiH stupa na snagu: svaki automobil pri godisnjoj registraciji dobija nalepnicu sa bar kodom u obliku vinjete koja se lepi na sofersajbnu, i ne moze se ukloniti bez da se unisti. Obavezno je posedovati je, predmet je kontrole saobracajne policije. Svaki auto, pri registraciji, mora da donese potvrdu sa tehnickog, kao sto je i u Srbiji slucaj, samo sa 1 razlikom - tehnicki pregledi su umrezeni informacionim sistemom sa MUP-om, i nemoguce je odraditi tehnicki pregled bez fizickog skeniranja bar koda sa sofersajbne citacem koji se nalazi na tehnickom. Druga faza predvidja i uvodjenje obaveznog i sa MUP-om umrezenog sistema video nadzora po tehnickom pregledima. I kraj price sa muljanjima oko tehnickog, nema tehnickih bez prisustva vozila, nema "stelovanja" rezultata i slicno - ili steluj ako se usudis, radi tehnicki na Jugu a podmetni izduvne gasove sa novog BMW-a, pa ako neko iz MUP-a kome se ikad ucini sumnjivim neki rezultat slucajno gleda preko umrezene video kamere sta u tom trenutku radis, ode licenca, pa kljuc u bravu. Sve uz minimalnu dodatnu infrastrukturu i ulaganja. A ocekujte nesto slicno i u Srbiji cim sistem pocne da radi u BiH i pokaze se u praksi kako funkcionise, a funkcionisace odlicno i sto je jos bitnije tehnicki pregled ce konacno imati neku tezinu, a ONDA ce i ovakav Zakon imati PRAVU svrhu i pun efekat, sto ne znaci da efekata nece biti i sada.
                                The difference between men and boys is the price of their toys

                                Comment

                                Working...
                                X