Mnogo vise o benzinu u Srbiji :(

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DejanV
    CBC Senator XXL
    • 19.07.2005
    • 682
    • Beograd

    U jednoj od proteklih poruka, Brick je rekao nesto u smislu da SP (Super Plus, tj. 99-101 oktansko gorivo) koristi samo mali broj vozila.

    Nema spora da je ovo gorivo novijeg datuma, i da je logicno ocekivati da nece svi odmah da otrce na njega. Isto tako, jasno je da je to gorivo buducnost, jer daje cistiji izduv. Trenutno je bitno skuplje od 98 oktanskog, ali cena ce sasvim sigurno pasti kada pocne masovnije da se koristi.

    No, to manje-vise, nije me mrzelo da uzmem Auto, Motor und Sport Auto Katalog, Modeljahr 2006, i napravim spisak svih "marginalnih" korisnika te vrste goriva. U zagradi iza naziva je dat komentar P (poneki model), V (vise modela) i SVI (modeli). Evo spiska, pa vi prosudite sami o m,arginalnosti tih proizvodjaca i relativno, i u odnosu na svetsku atuo produkciju:

    Alfa Romeo (P)
    Audi (V)
    Bentley (svi)
    BMW (svi)
    Alpina (svi)
    Chrysler (P)
    Ford Europa (P)
    Honda (P)
    Lancia (P)
    Mercedes-Benz (P)
    Mini (svi)
    Mitsubishi (P)
    Morgan (P)
    Nissan (P)
    Opel (P)
    Porsche (svi)
    Renault (P)
    Saab (P)
    Seat (V)
    Skoda (V)
    Smart (P)
    Subaru (P)
    TVR (svi)
    Volkswagen (V)
    Volvo (svi)


    Namerno sam izostavio egzoticne fabrike, kao sto su, primera radi, Bizzarini, Bugatti, De La Chapelle, Invicta, Koenigsegg, Pagani, itd, koji su objektivno zanemarivi u masi. TVR, koji je takodje mali (oko 2,200 vozila u 2004) nisam izostavio, jer ako ista zelim u zivotu, to je da imam jedan TVR - ko jednom sedne za volan tog vozila, nista drugo mu nikada vise nece biti dovoljno dobro.

    Interesantno je primetiti da je prakticno cela nemacka auto industrija u tom fazonu, kao i da ocigledno teze sve vecoj upotrebi tog goriva. Masovnjaci (sem VW) za sada imaju samo nekoliko modela, ali svake godine broj raste, trend u tom smeru je ocigledan.

    Takodje je sasvim ocekivano da ce ogranci maticne firme, kao sto su recimo Audi, Skoda i Seat pratiti tatu, tj. VW; medjutim, posto taj koncern pravi preko 1,5 miliona vozila godisnje, tesko da se trendovi kod njih mogu nazvati "marginalnim". Kada tome dodamo i one malo inertnije masovnjake, kao sto su Ford i Opel, koji takodje polako ali sigurno idu u tom smeru, onda nema dileme da li to nekome treba ili ne, i nema govora o bilo kakvoj marginalnosti.

    Pozdrav,
    DVV
    Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

    Comment

    • DejanV
      CBC Senator XXL
      • 19.07.2005
      • 682
      • Beograd

      Prilicno je jasno da ni ova diskusija ovde, kao ni ona prva drugde, nece dovesti do bilo kakvog rezultata, sem zadrzanih pozicija. Brick smatra da mi imamo odlicno gorivo, on zna ljude koji ga hvale na sva usta - jeste da ima previse sumpora, i tacno je da nema raznih aditivia i oplemenjivaca koje oni tamo valjda iz dosade ubacuju u gorivo, da vide kada ce planuti, sta li, ali i ovo nase je SJAJNO!

      206 i ja, a koliko vidim i par drugih, ne delimo to misljenje. I ne dobijamo odgovor na pitanje zasto nam vozila ne idu i ne trose isto onako kada napolju kupimo cak i nominalno isti benzin, a kamo li onaj malo jaci, sem naravno tvrdnje da je nase gorivo po svim standardima.

      Brick dakle ostaje veran svome nazivu na forumu.

      Ne vidim svrhu daljeg natezanja, jer Brick veruje zvanicnim izvestajima koje procita na netu - kao da ce iko ikada napisati da on pravi lose gorivo. Ili da krsi ekoloske propise nekim substandardnim gorivom.

      Njemu nista ne znaci sto smo zbog goriva na crnom spisku cak i onim proizvodjacima koji traze Super, odnosno BMB 98, koji je uzgred ubedljivo najpopularnije gorivo evropskih proizvodjaca, kao i vecine japanskih. Cudno, zar ne? Valjda nisu culi za NIS ...

      Iskreno, nisam mu poverovao ni za onu pricu o degradaciji slovenackog goriva; Slovenija je punopravna clanica EU, pa prema tome, u njoj vaze isti ekoloski propisi koji vaze na nivou celog EU. Ne znam ko bi se usudio da tamo valja substandardno gorivo i da posle ima posla sa Evropskom komisijom, koja ne ume da rebne globu manju od $50 miliona, samo vise. Isti vazi i za Madjarsku.

      Ne kazem da je nemoguce naleteti na nekog pumpadziju koji je malo "krstio" gorivo, posebno u Madjarskoj u smeru granice sa nama, ali je verovatno bio svestan i rizika ako ga provali neki nezavisni pandur. Muvanja pumpadzija su dobro poznata pojava i u SAD, bar tako mi kazu drugari odande.

      Mislim da je dalja prica gubljenje vremena. Kao odgovor na poruku 206, opet cemo dobiti pricu kako je on procitao na netu da je nase gorivo odlicno, i tako u zacaranom krugu. Imam utisak, mozda sasvim pogresan, da Brick vise zivi na netu nego za volanom. I tu je mozda problem.

      Pozdrav,
      DVV
      Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

      Comment

      • overspeed
        CBC Senator XXL
        • 24.05.2005
        • 2779
        • Kosovska Mitrovica

        Uhhh, bash ste naoshtrili olovke... Bukvalno...

        Pratim temu od samog pochetka, uglavnom interesantno i pouchno, mada donekle i zbunjujuce jer od silnih i kilometarskih postova postaje da mi biva sve manje jasno shta se pokushava ovde "isterati na chistac"??? Da li nashe gorivo ima vishka sumpora? Da li ima vishe "prljavshtina" u poredjenju sa gorivom "napolje"? Ili da li ima manje oktana od nominalnih? I shta od ovoga utiche na loshije ponashanje vozila u vozhnji? To jest, ako razlike uopshte ima, jer neki tvrde suprotno???

        Ovde cu samo da prenesem jedno lichno iskustvo a tiche se ove teme, nece da shkodi... =] Ne stajem ni na chiju stranu, vec negde izmedju, i samo dajem pogled na celu ovu prichu iz josh jednog ugla. Moracu da prichu malo "rashirim" kako bi se stekao potpuni utisak i napravio dobar "intro" u celu stvar. Izvinjavam se ako malo smorim , ali mislim da ce biti vredno chitanja jer se pricha lepo nadovezuje na diskusiju u ovoj temi, i mozhda donese josh jedan konkretan odgovor na neka od pitanja koja se potezhu i provlache kroz celu ovu temu...

        Dakle, obzirom na opshte poznate okolnosti i skoriju istoriju, ovde (KiM) vec shest godina "funkcionishu" policija UN-a, medjunarodne vojne snage (KFOR) kao i mnoge nevladine organizacije i agencije (Svetska zdravstvena organizacija (WHO), Komesarijat za izbeglice (UNHCR), UNICEF, Medjunarodni Crveni Krst (IRC), Caritas, OEBS itd itd). Sve ove agencije imaju sopstvene vozne parkove koji (ne rachunajuci teshka oklopna vozila KFOR-a) broje uglavnom terenska dizel vozila, ali i odredjeni broj "benzinaca" (sva vozila su max 6-7 godina stara, radi se o brendovima tipa Toyota, Jeep, Hyundai, KIA, Citroen, Volvo...). Ima tu uglavnom TD motora (Toyota 4Runner, Toyota Land Cruiser, Jeep TD, KIA TD), benzinaca ali i Common Rail motora (Jeep CRD, Citroen HDI, Hyundai CRDi) itd itd... Znachi, prichamo o ogromnom voznom parku (zbirno), koji je u najmanju ruku raznovrsan obzirom na namenu i tip. E sad, svaka od ovih agencija/organizacija je tokom prvih godina njihove "misije" na KiM imala ugovor sa UAE kontingentom KFOR-a u smislu nabavke i distribucije goriva, tako da su svi oni "tochili" gorivo unutar kampova/vojnih baza KFOR-a bukvalno direktno sa cisterni koje su tu dopremane iz Ujedinjenih Arapskih Emirata. Medjutim, kontingent UAE se brzo povukao iz KFOR-a, tako da je sredinom 2003. godine doshlo u pitanje snabdevanje gorivom svih ovih agencija, tj. njihovih vozila. Morao se izabrati poslovni partner, tj. snabdevach koji ce biti sposoban da snabde ogromne kolichine goriva dnevno, ali goriva koje ce zadovoljiti norme kvaliteta preporuchene od proizvodjacha pomenutih vozila.

        E sad, na ogromnoj vecini teritorije KiM na kojoj trenutno zhive (koju kontrolishu) albanci postoje stotine benzinskih pumpi koje snabdevaju desetine uvoznika, privatnika, jer u trenutnom haosu koje vlada ovamo ne postoji "drzhavna" ill barem kontrolisana od strane drhave firma ili uvoznik koji ima dovoljan kapacitet da zadovolji ogromnu potrazhnju obzirom na novonastalu situaciju. Ima tu svega i svachega, najvishe zhestokog shverca jer ovim unosnim poslom "gospodari" samo mali broj "jakih" ljudi od kojih su neki chlanovi "Kosovske vlade", a drugi bivshi visoki oficiri OVK-a. Najmanje od svega ima kvaliteta, ali to je pitanje koje "dole" niko ne postavlja... Na severnom delu naseljenom srpskim stanovnishtvom postoje dve "drzhavne" pumpe NIS-a, jedna u samoj Kos. Mitrovici, a druga u Leposavicu, kao i desetak privatnih pumpi koje su u vlasnishtvu trojice privatnika.

        U takvoj situaciji su se navedene medjunarodne organizacije "podelile" u smislu da je jedan broj njih odluchio da zakljuchi posao sa nekom kompanijom/uvoznikom na centralnom Kosmetu, a jedan odredjeni broj je isto trebao da uradi na severnom delu Kosmeta. Ideja je bila da se u ovom unosnom poslu monetarno stimulishe i juzhni (albanski) ali i severni (srpski) deo Kosmeta. Upravo je ovo trenutak u kojem cela ova pricha postaje interesantna...

        U vreme kad se sve ovo deshavalo vec su pochele da kruzhe glasine o svemu, pa su pomenuti vlasnici pumpi na severnom delu Kosmeta vec uveliko bili pripremeljeni na eventualne pregovore, i, ochekivano, eventualno testiranje goriva na njihovim pumpama, pa su se blagovrmeno vec "pripremili" za sve. To su bili dani kad je kvalitet goriva na lokalnim privatnim pumpama evidentno i drastichno porastao... Tako da su svi tih dana "tochili" najkvalitetnije gorivo koje su imali, "nerazblazheno" kao shto inache jeste...

        Elem, uzeti su uzorci sa 5 pumpi koje se nalaze na potezu Kos. Mitrovica - Leposavic: dve NIS-ove, i tri u privatnom vlasnishtvu. Uzimanje uzoraka i kontrolu njihovog kvaliteta su izvrshili pripadnici DanCon-a (Danish Contingent) KFOR-a, obzirom da su na raspolaganju imali svu neophodnu opremu/uslove/kadar za to. Rezultati su objavljeni javno, kako bi se izblegle sve eventualne mahinacije i doveo u pitanje ovaj svojevrsan "tender" za novog snabdevacha pogonskim gorivom.

        Rezultati su bili razocharavajuci, chak i za lokalni narod, vec naviknut na sve i svashta... Postotak sumpora u svim gorivima je bio nekoliko puta veci od dozvoljenog, stepen prisustva nechistoca netolerantno visok, a benzin je imao max 91,5 oktan, i to onaj sa NIS-ove pumpe! "Strancima" nije ni padalo na pamet da pochnu da sipaju to s*anje u njihove nove Cherokee-je, Land Cruiser-e, ili Volvo-e, pa su celu stvar "bacili u vodu"...

        Ove pumpe u privatnom vlasnishtvu su nudile gorivo kriminalnog kvaliteta, koliko se secam na dve od tri je zabelezheno ispod 90 oktana od nominalnih 95! O Evro dizelu necu ni da govorim... Ali, ostavimo "privatnike" po strani, ovo sve navodim upravo zbog NIS-ovih pumpi.

        Dakle, jedna kontrola koja se mora ozbiljno prihvatiti jer je pre svega nezavisna, je pokazala da gorivo sa NIS-ove pumpe nije imalo nominalan broj oktana, imalo je vishe sumpora od dozvoljenog/preporuchenog procenta, i imalo je veci stepen zaprljanosti. Sve je ovo utvrdjeno u poredjenju sa evropskim normativima, pa jasno sledi da je po tim istim normama nashe gorivo loshe, tachnije loshije od onog koje je korishceno kao parametar ili standard. Dakle, poenta je da je gorivo sa NIS-ovih pumpi ispod evropskog standarda.

        Pricha se zavrshila tako shto je sklopljen ugovor sa Makpetrolom koji je pocheo da isporuchuje gorivo na teritoriju KiM za potrebe svih ovih agencija i organizacija...

        Medjutim, treba ovde pogledati i drugu stranu medalje. Naime, pre nekih 5-6 meseci sam u Sat+ magazinu chitao o uporednoj kontroli goriva koje je metodom nasumichne analize uzorka izvrsheno na teritoriji SCG kod svih "glavnih igracha" (NIS, Lukoil, OMV, Avia...). Rezultat je bio da je gorivo na NIS-ovim pumpama generalno najboljeg kvaliteta, shto je narochito vazhilo za evro dizel! E sad, koliko je Sat+ nezavisan i nepristrasan, druga je stvar...

        Moje (skromno) mishljenje je da je kvalitet goriva na nashim pumpama ispod nekog evropskog proseka, shto ne mora automatski da znachi da je kao takvo katastrofalno po radni vek i zhivot motora. Samo se dobija manje specifichne snage od nominalne, obzirom na manji broj oktana, a veca zaprljanost se sanira skracenim servisnim intervalima, shto je ionako poodavno praksa svih iole savesnijih vozacha na ovim prostorima.

        Uostalom, kvalitet nasheg koriva nije neosporan i besprekoran chim postoji i ova tema sa ovakvim nazivom. Da nije bilo razloga za pokretanje iste, ona nikada ne bi ni bila predmetom nashe pazhnje, tj. ne bi je uopshte ni bilo na ovom forumu, zar ne?!

        Svako zashto ima i svoje zato...

        Pozz =]
        http://www.bmw.tv

        Comment

        • DejanV
          CBC Senator XXL
          • 19.07.2005
          • 682
          • Beograd

          Sve vrlo logicno, i sto je bitnije, sve VRLO poznato ...

          Nema kontrole - udri hajku na batajku. Siftari jos gori od nas, ako je to neka uteha. Ti kazes da ste u pripremi tendera imali gorivo bolje od obicno, a posle ispadne da je to bolje od obicno celih 91,5 oktana, obogacenih dodatnim sumporom i prljavstinom. Pitam se, sta li ste tek tocili kao stanje redovno?

          Neko ce reci - nista za to, ta ti oktani i to nije bitno, ici ce auto i na to. On ce mozda ici u smislu da ce se motor ukljuciti i pomeriti vozilo, ali sta ce ostati od nominalnih parametara je veliko pitanje. Imaces jako degradirane performanse motora i imaces bitno povecanu potrosnju, jer ce ECU pokusati da los kvalitet goriva kompenzuje kolicinom.

          Koliko to degradira motor na duzi rok ce saznati vlasnici nakon izvesnog vremena. Kako to osecaju vlasnici automobila, najbolje je pitati njih. Brick kaze da njegov Volvo ide bez greske, pri cemu njegov Volvo ima toliko mnogo snage koliko on realno tesko da ce iskoristiti u redovnoj gradskoj voznji. To znaci da kada od recimo 220 KS na ime loseg goriva izgubis recimo 15% snage, pa onda imas recimo 185 KS u motoru, to je i dalje toliko velika snaga da se realno mnogo manje oseca nego kada na pocetku u motoru imas recimo 75 KS pa padnes na recimo 64 KS - to i te kako osetis.

          O losim mazivima da i ne pricam. To tek kosta na dugi rok.

          Pozdrav,
          DVV
          Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

          Comment

          • 156V6
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 415
            • BEOGRAD

            Originally posted by overspeed_1976
            Medjutim, treba ovde pogledati i drugu stranu medalje. Naime, pre nekih 5-6 meseci sam u Sat+ magazinu chitao o uporednoj kontroli goriva koje je metodom nasumichne analize uzorka izvrsheno na teritoriji SCG kod svih "glavnih igracha" (NIS, Lukoil, OMV, Avia...). Rezultat je bio da je gorivo na NIS-ovim pumpama generalno najboljeg kvaliteta, shto je narochito vazhilo za evro dizel! E sad, koliko je Sat+ nezavisan i nepristrasan, druga je stvar...

            Moje (skromno) mishljenje je da je kvalitet goriva na nashim pumpama ispod nekog evropskog proseka, shto ne mora automatski da znachi da je kao takvo katastrofalno po radni vek i zhivot motora. Samo se dobija manje specifichne snage od nominalne, obzirom na manji broj oktana, a veca zaprljanost se sanira skracenim servisnim intervalima, shto je ionako poodavno praksa svih iole savesnijih vozacha na ovim prostorima.

            Pozz =]
            Oversp mislim da SAT+ nije nikakav relevantan faktor,ljudi pricaju za ono za sta dobiju najvise kesha pogledaj samo koliko vremena trose na prezentaciju odredjenih brendova dok neke druge apsolutno zapostavljaju.Na Daciu Shlogan su potrosili deset emisija zasto? Pa sigurno ne zato sto je to auto godine u Evropi vec zato sto su dobili kintu od uvoznika(zasto DSF u AUTOMOTO BUILDU ne potrosi deset emisija na Daciu kad je tako dobra mali off) ...jednostavno njima nista ne verujem ali bas nista kad je merenje kvaliteta benzina u pitanju mogu samo da verujem nezavisnoj stranoj labaratoriji.(koja ne bi imala neki indirektan interes u odnosu na rezultate) a nasi su poznati po uzimanju mita daj im dovoljno love i pricachace da ima 100+ NIS ov benzin jedina razlika izmedju njih i Bricka sto Brick to prica iz slepog uverenja a oni bi to radili za pare.

            Druga stvar ovo sto si napisao da ne utiche preterano na radni vek i ja sam tako mislio dok mi majstor u Alfa servisu(koji mi je ujedno i dobar prijatelj) nije rekao koliko recimo Alfe trpe zbog djubreta koje sipamo ovde najmanji je problem gubitak snage koji je osetan,ali kao sto je Dejan vec pomenuo tu je i ECU koji konstantno pokusava da prilagodi svoj program sa drasticno nizim vrednostima benzina od onih zadatih-rezultat- povecanja potrosnja,povecano zagadjivanje vazduha,pomeren rad lambda sonde i protokomera i tako u krug.Jednostavno ECU uporno pokusava da "ispravi" gresku prilagodjavanjem a to generalno ne moze da bude dobro.

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              Brick je rekao nesto u smislu da SP (Super Plus, tj. 99-101 oktansko gorivo) koristi samo mali broj vozila.
              ne nesto u smislu nego precizno, u Srbiji to gorivo koristi veoma mali broj vozila.

              nema dileme da li to nekome treba ili ne, i nema govora o bilo kakvoj marginalnosti.
              ja lepo napisao ali se nije videlo ili se nema zelja da se vidi... koliko i kada si kod nas na ulici video masovno te automobile sa tvog spiska za 2006tu godinu ?

              nema apsolutno nikakve dileme da su vozila koja traze 100 ili 98 oktana za rad u Srbiji marginalnih brojki, za to ne treba AM&Sport dovoljno je pogledati oko sebe, na bilo koji parking po slobodnom uzorku u BGD ili bilo kom gradu u Srbiji.

              teza da u Srbiji svi voze nova, ultra skupa i ultra moderna nova vozila odrazava realnost, hm .. pa nimalo.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                Brick smatra da mi imamo odlicno gorivo, on zna ljude koji ga hvale na sva usta - jeste da ima previse sumpora, i tacno je da nema raznih aditivia i oplemenjivaca koje oni tamo valjda iz dosade ubacuju u gorivo, da vide kada ce planuti, sta li, ali i ovo nase je SJAJNO!
                ne znam otkuda pravo i sloboda da stavljas u usta nesto sto nije napisano, da izmisljas i da u tudje ime plasiras svoje (pogresne) zakljucke.

                dakle, gde je to brick napisao da je domace gorivo ODLICNO. gde konrektno ?

                gde je brick napisao da je gorivo sjajno, konkretno ?


                molim da citiras gde sam to navodno napisao, ili da zaobidjes takvu formu (samo)zakljucivanja putem fikcije.

                jasno sam rekao da sam imao priliku da procitam janve izvestaje gde jasno pise da je benzin u okviru predvidjenog zvanicnog standarda. i nista vise.

                ako to nije jasno sta znaci, standard norma i tolerancije unutar norme moja je greska sto sam procenio da ima smisla uopste dijalog na temu kvaliteta.

                i jos uvek nisi prezentovao nijedan podatak, nije dnu brojku koja bi potvrdila subjektivne utiske.

                dijaloga nema ako posavljas zakljucke i svoje i u moje ime kako tebi odgovara. (a vec je bilo toga i ranije)
                ako mozemo loptu na zemlju da zaobidjemo izmisljanja ili da batalimo razgovor.

                cekam izbor koji ces napraviti.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  Dakle, jedna kontrola koja se mora ozbiljno prihvatiti jer je pre svega nezavisna, je pokazala da gorivo sa NIS-ove pumpe nije imalo nominalan broj oktana, imalo je vishe sumpora od dozvoljenog/preporuchenog procenta, i imalo je veci stepen zaprljanosti. Sve je ovo utvrdjeno u poredjenju sa evropskim normativima, pa jasno sledi da je po tim istim normama nashe gorivo loshe, tachnije loshije od onog koje je korishceno kao parametar ili standard. Dakle, poenta je da je gorivo sa NIS-ovih pumpi ispod evropskog standarda.
                  naravno da je takva kontrola ozbiljna i vrlo vazne cinjenice za sagledavanje realnog stanja.

                  kolicina sumpora i zaprljanost je nesporna i nije ni predmet koji je sporan.

                  nominalan broj oktana po RON metodi je kljucna stvar da li gorivo jeste zaista ono za sta se tvrdi da se prodaje ili nije.

                  kako postoje oprecni izvestaji, protiv sam nasumicnih tvrdnji napamet bez fakata a ovaj forum ipak je na nesto visem nivou od prostih subjektivnih nagadjanja.

                  svaki takav izvestaj je vredan paznje i omogucava osnovu za pritisak na dravnu inspekciju i posredno na vlasti da omoguce prodaju ispravne robe po za nju predvidjenim standardima. to vazi i za benzin i za bilo koju drugu robu.

                  bez cinjenica svaka napamet prica da je nesto lose nema nikakvu tezinu i ne pomaze nam da svi zajedno lakse vrsimo pritisak kao javno mnenje.


                  Moje (skromno) mishljenje je da je kvalitet goriva na nashim pumpama ispod nekog evropskog proseka, shto ne mora automatski da znachi da je kao takvo katastrofalno
                  jeste ispod proseka, to je nesporno ali je veliko pitanje da li spada u kategoriju koja moze da opravdava tvrdnje da je lose, ocajno, i druge epitete (koji mozda i nemaju pokrice) a kada postoje i pozitivni isto tako nezavisni izvestaji.

                  ili je jos u okviru zadatih standarda potrebnih osobina.

                  standard, norma upravo i postoji zato da se nesto moze kvantifikovati i porediti da li je zadovoljava zadati opseg odstupanja od nominalne vrednosti u okviru ili van okvira dozovljene tolerancije.

                  kvalitet goriva je kompleksno pitanje i ne moze se oceniti metodom potrosnje, mirisa ili sta vec ovde nije potegnuto kao "argument".
                  za to postoje laboratorije, merne metode i tacno propisani metodi sta se i kako i cime meri.

                  svako lose merenje je dobra osnova za tacno sagledavanje stanja i adekvatna podloga za pritisak da se stanje promeni nabolje.

                  pausalno ocrnjivanje svega apriori se nije pokazalo do sada da je dovelo do ikakvog napretka u bilo kojoj oblasti. brojke i tacnost su nuzne za ozbiljan pristup problemu.

                  ja nisam za napamet price radi price kao u obdanistu. ocekujem argumente poput ovoga sto si ti poslao.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    Brick kaze da njegov Volvo ide bez greske, pri cemu njegov Volvo ima toliko mnogo snage koliko on realno tesko da ce iskoristiti u redovnoj gradskoj voznji
                    pocinjem da brinem vec

                    da promenimo jezik pisanja

                    ja sam lepo fino precizno i jasno napisao da je test izvrsen na bazi postizanja maksimalne brzine kretanja vozila i poredjenja sa fabricki zadatom normom.

                    dakle ni reci o (izmisljenoj) gradskoj voznji i tezi koja se plasira.


                    i pri tome i jos napomenuo da je postignuta nesto manja konacna brzina koja je jos uvek u okviru praga tolerancije i moguce greske merenja.

                    samo jedan konkretan primer da nije apsolutno sve crno kao sto se zeli prikazati.

                    sve do 5% manje ili vise snage ne smatram nikakvim razlogom za kopanje ociju, za najrcnje kvalifikative, za kuknjavu do neba, niti necim sto je nenormalno.

                    ne postoje 2 ista benzina po sadrzanoj energiji iako su istog nominalnog OB, istog standarda kvaliteta i uvek je potrosnja auta razlicita od slucaja do slucaja.
                    o tome ne zelim da izmisljam bajke, to je prosto tako i uvek ce biti tako.

                    ko razume ok, ko ne razume sta da se radi, bice jos vremena.

                    ono sto jeste bitno je tolarancija unutar ili van standarda za izricanje tvrdnje da je nesto lose, ocajno, ili dobro, odlicno.

                    i to je opste vazeci princip koji vaze za sve tehnicke norme, nevezano za NIS benzin ili bilo sta.

                    ako mozemo da to prihvatimo da je to baza ok, ako ne mozemo nema svrhe za nastavak potrage za realnostima.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      Pa ja dok sam bio dole (ne tako davno)imao sam problema sa gorivom
                      da ne bude zabune, ja sam izneo svoja iskustva. odavno nisam naisao na bilo koga ko se zalio da je dobio vodu umesto benzina, da je dobio prljav benzin ili bilo sta sto je bilo odlika ranijih godina.

                      ne kazem da ti imas drugacije iskustvo, ja ga nemam i ne znam nikoga licno ko je imao bilo sta lose.


                      Kako to, da su tvoji argumenti, tipa - video sam (na sajtu), procitao sam, cuo sam, reko mi je, naso sam podatak.....itd. , UVEK , ali UVEK merodavniji\istinitiji\tacniji od onoga sto je neko video (UZIVO!), proso, isprobao (LICNO!), testirao (LICNO!)...
                      Mislim, ako ja tebi kazem "probao sam to - LICNO" a ti mi uvek odgovoris "nema sanse, CITAO sam da nije tako" - onda tu prestaje svaka rasprva
                      moji arugmenti su kristalno jasni. JA sam LICNO sam video, testirao, upoznao se sa ljudima, isprobao.

                      dakle ja licno nikakvi sajtovi.

                      podatak pa jos oficijelni je podatak ako je javno objavljen na sajtu. ili za tebe nije jer ga nisi ti licno postavio ?

                      kako licno prevezem podosta km u raznim okolnostima ne vidim zasto bi bilo nekorektno da o tome i javno pricam iz prve ruke.

                      ja recimo vise verujem praksi.Pogotovo ako (skoro) svi imaju ista ili slicna misljenja.
                      ja najvise verujem praksi. a pogotov sto skoro svi nemaju niti ista niti slicna misljenja. licno znam jako mnogo taksista koji prelaze stotine hiljada km zbirno godisnje i koriste desetine hiljada litara tih goriva. svaki dan, razni auti, razni vozaci, razni uslovi.

                      ne postoji ni priblizno isto misljenje svih a mnogi od njih su prevalili sa tim gorivom vise km nego sto ce vecina clanova foruma ikada u svom zivotu.

                      ako to nije praksa ne znam sta jeste.

                      Onda navodis akko su Shell "lopovi" - gledaju samo svoje interese, naftni biznis.....i ok.Slazem se.Ali zasto onda TOLIKO verujes svemu sto nadjes na njihovom sajtu

                      gledati svoje profitne interese je jedna stvar a daj mi jedan razlog zasto ne bih verovao tehnickim podacima na Shell sajtu.

                      ili mi daj jedan razlog zasto ne bi verovao Shellu kada napise u izvestaju da ima porast profita ove godine za 49%.

                      naftni biznis je takav kakav je, nije od juce i nije nepoznato da nisu bas neki andjeli.

                      tehnicka norma nije nesto sto je podlozno subjektivizmu, izmeri se prema zadatom etalonu i jeste ili nije u saglasnosti.

                      nema mesta improvizacijama u tehnici, bio to Shell, NIS, ili bilo ko i bilo sta.

                      kada se nesto tvrdi da nije po nekoj normi ocekujem dokaz takve tvrdnje.

                      slobodna procena nije dokaz nicega, samo merenje daje odgovore.

                      da li se slazem sa tim.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        Znaci, brick, zastupas tezu da nase gorivo ispunjava sve vazece standarde, i da je dobrog kvaliteta?
                        ne sve standarde, nego konkretan standard ( a koji je naveden i na sajtu NISa) i da je gorivo u okviru tog standarda sudeci prema meni poznatim izvestajima. naveo sam i 2 takva izvora- ADAC i Mercedes i oba su potpuno nezavisna od NISa.

                        kazem da kvalitet da li jeste ili nije u okviru standarda ne moze odokativno da se odredi "crnom bojom izduva" kako se tvrdi, pa "mirisom" kako se isto tvrdi, a cak ni potrosnja nije nikakvo merilo za utvrdjivanje da li benzin jeste ili nije po standardu.


                        svaka mesavina benzina iz svake rafinerije je prica za sebe, i iako svaka od njih moze (treba) da bude u okviru norme rezultati se razlikuju od slucaja do slucaja, od vozila do vozila, od klime do klime, od desetina raznoraznih faktora.


                        kazem da euro dizel ispunjava zadate norme i to je ve toliko puta potvrdjeno sa raznih strana, i u praksi taxi sluzbe da vise nemam nikakvih dilema.

                        za benzin postoje konstradiktorna uverenja, vrlo malo raspolozivih brojki sa merenja a u rekla kazala zaista nisam spreman da verujem.

                        pa makar to i hiljade vrabaca cvrkutalo uglas. zelim podatke, bilo kakve koje prezentiraju stvarno stanje.

                        ti si jedini ponudio, i to je ono sto ocekujem kada se tvrdi da je nesto lose.

                        svaki dan se u drugoj oblasti susrecem sa raznim "tvrdnjama" koje veoma lako i ubedljivo demantuju instrumenti i merenja. nazalost, ili na srecu, ne verujem utiscima i slobodnom uverenju da li nesto jeste ili nije u tehnici.

                        i po pravilu, gomila utisaka se pokaze kao bespredmetna, zasnovana na pogresnim premisama u startu.


                        stoga uvek zahtevam visi nivo od prostih utisaka, stvarno dokazive brojke koje je neko po proceduri merenja zaista izmerio. ma kakve da su brojke.

                        mozda to ne prija usima, ili odudara od opsteg poimanja da je "nesto tako i nikako drugacije".

                        za dva izvestaja znam da su pozitivna. dakle nije crno sigurno, nije verovatno ni belo a koja je boja sivog meni nije poznata.

                        zato i diskusija ovde da se priblizimo realnom stanju na bazi cinjenica, ako je moguce vise nego na bazi subjektivizma.

                        recimo, to auto ne vuce nista ne znaci ako ne prate brojke- auto toliko i toliko sporije ubrzava nego sto je predvidjeno.

                        ili kao sto si ti detaljno i jasno naveo max brzine.

                        je li mislis da previse trazim za potvrdu postavljenih tvrdnji ?
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          Pa kad se sabere 1-5, zakljucak je jasan: ne valja nam gorivo. Ili, ako se uprkos tome ovo nase gorivo IPAK uklapa u neke propise koji postoju u EU, onda OK - gorivo jeste prema standardima, ali i dalje ne valja
                          to si lepo sazeo, ali ako se ipak uklapa u standarde to automatski znaci da ne stoji tvrdnja da je gorivo lose i van standarda.

                          da nam je gorivo idealno nisam nikada ni pomislio a kamoli napisao, da je najbolje takodje, ali sam skeptik u pausalen tvrdnje da za vecinu automobila koji postoje i voze se u Srbiji gorivo jeste drasticno ili ma kako lose i neodgovarajuce.

                          ne moze me niko ubediti da jedan Jugo koji izadje iz KG ne moze najnormalnije da se vozi, ubrzava ili bilo sta sa domacim MB98 za koji je i projektovan i predvidjen (Fiatov motor).

                          pa vozio sam toliko raznih Jugica na razne veom vodene benzine da znam iz prakse sta moze a sta ne moze da svari.

                          mozda problem jesu standardi, mozda jesu previse liberalni ili nedoreceni (recimo potrosnja je potpuno nebitna kategorija) ali jos uvek jesu standardi i zvanicno se kao takvi tretiraju pri postavljanju kvalifikativa za neki proizvod.

                          ja vidim veliku razliku izmedju postavke nije po standardu pa zato ne valja ili jeste po standardu ali meni (mom autu) ne odogovara i onda je eto lose, ne valja.


                          bte, to sto je ruska mesavina ne znaci da je lose samo po sebi, samo znaci da je optimizovano za nacin konstrukcije ruskih vozila.
                          ako jeste tako ili slicno, a standard (recimo) kaze da je to sasvim ok, ne vidim osnov za izbor reci lose, ocajno, ili druge oblike negiranja stvarnih osobina goriva.

                          vec sam pomenuo, i preneo za ulazenje dublje u problematiku sajt sa detaljnim ifnormacijama, da je gorivo veoma kompleksna mesavina i da postoje raznorazne varijacije sa raznoraznim posledicama.

                          te varijacije su u svetu prihvacene kao nesto normalno i nesto sto realno postoji u praksi i u svim zemljama. i niko ne osipa paljbu oko toga.


                          Usput, ne pricamo ovde samo o potrosnji vec o kvalitetu goriva generalno, znaci i sadrzaj sumpora, naravno. Zar ne?
                          ne, sumpor i ekologija goriva uopste nije bila tema.


                          Uostalom, BMW zvanicno kao razlog za preporuceni smanjeni servisni interval (preporuceni, ne i obavezni) navodi BAS los kvalitet goriva, pa sad misle li oni na oktansku vrednost ili sumpor, ne znam, ali to im je zvanican stav.
                          da tacno ali za koje BMW modele. to sigurno ne traze za modele koji su godisnjaci Juga zar ne.

                          ovde je postavljena teza da je za Juga (nasviranog pa je to i ocekivano), i za SVE automobile koji se kod nas voze osobine goriva (kvalitet kako kazes) neodgovarajuce. pa je neodgovarajuci za trkace i trkacke masine- pa naravno kada to i nije benzin vrste za trkanje niti je ikada bio.

                          tvrdim da to nije tako i da Jugu, Ladi, Golfu 2, Kadetu i ogromnoj vecini auta kod nas registrovanih nije potreban bezolovni od 98 ili 100 oktana da bi ispravno radili. a tvrdim na osnovu prakse i toga da kada su ti automobili proizvedeni niti je postojalo BMB98 niti 100 oktana nit je ovih silnih proteklih godina to bilo za njih potrebno.

                          ne zivimo mi u Nemackoj i nije nas vozni park ni priblizan nemackom ili nekoj slicnoj zemlji po tipovima vozila.

                          sporim tvrdnju da je za SVE automobile i njihove motore nas benzin "los".


                          za BMW nova vozila NIS uopste ne proizvodi zahtevano gorivo, niti se uopste nalazi u prodaji i ne vidim zasto je to nejasno ili je nesto nepoznato.
                          to je po mom misljenju jedini razlog zasto zvanicno BMW i svi drugi proizvodjaci eksplicitno zahtevaju krace rokove odrzavanja/zamene ulja.

                          ili je neko mislio da pricamo o ovde nepostojecem benzinu BMB 98 pa je nastala zabuna?

                          Pumpe, injektori i filteri su imali problema sa podmazivanjem, vodom u nafti, neotpornoscu na niske temperature (parafinizacija). FAP sistem nije mogao da sagori kako treba cvrste ostatke, tako da je bilo problema i a njima. Manje-vise iste probleme su imali i ostali proizvodjaci na dizelima novije generacije.
                          pa sad ne znam, na prastarim dizelima su se pumpe podmazivale iz goriva, sa common rail-om je znatno redukovana funkcija da dizel podmazuje pumpe upravo iz razloga sto euro dizel sam po sebi ne podmazuje dobro.
                          voda u nafti i parafinizacija su najnormalnije osobine svakog dizela i oduvek postoje i postojace u njemu. sam filter ima u sebi i taloznik za vodu i sistem predgrejavanja dizela za zimu sa recirkulacijom.
                          ako je to problem, ne vidim u cemu je krivica bilo kog dizela za to.

                          vec sam rekao primer 406 HDI sa jako mnogo km iza sebe u taxi sluzbi. ok to je jedan primerak vozila, mozda je cudo neki izuzetak samo ne znam kako se to dosada nije problem pojavio ni u tragovima a trosi samo dizel koji se prodaje u BGD na pumpama zadnjih 3 i nesto jace godine i oko 150.000km. sve, pumpa, injektori, sve original i bez greske.

                          Jedva cekam da Shell konacno pocne da me dere cenama i odliva kapital preko V-Power-a, makar mi nece biti TOLIKO zao sto ispadam magarac pa placam tolike pare za benzin
                          ja nemam ista protiv da prodaje V power za koliko god hoce para ali imam protiv da Shell odredjuje uslove i cenu prodaje loz ulja, mazuta, prirodnog gasa i svega ostaloga sto direktno utice na privredu i posredno za standard i zivot gradjana.

                          imam protiv da Shell ili bilo ko preuzme totalni monopol i samostalno kreira za sebe uslove kako pozeli. imajuci u vidu iskustva drugih nama lsicnih u okruzenju bojim se da bi njihovi uslovi bili katastrofalni dugorocno za mnoge generacije a vrlo verovatno u startu med i mleko na kasicicu.

                          verovatno se negde zagubilo u kolicini teksta pa ajde jos jednom.
                          potpuno se slazem da onoga benzina koji se uopste niti proizvodi niti prodaje kod nas treba odmah ponuditi kroz uvoz jer i takvih automobila/motora ima iako jos uvek u malom broju.

                          za vecinu automobila i vecinu kupaca evolucija NISa kroz modernizaciju rafinerija i promenu tehnologije prerade korak po korak- kao sto je uveden euro dizel tako da se uvodi i euro premium (taj bezsumporni koji je u najavi za sledecu godinu), i svaki drugi za koji postoji opste interesovanje vozaca i opsta potreba.

                          i nikako zatvoriti domace busotine nafte, proizvodnju mazuta za grejanje, gasovod sa ruskim gasom i ostale pratece "slucajne" zahteve bilo kog stranca. bilo Shell bilo Lukoil bilo neko treci ili peti, deseti.

                          nego da skratimo diskusiju, izbor je nesto sto je potrebno pa da svako bira za sebe bez ikakvih prisila ili zabrana, i da nuzno jer smo tranzitna zemlja moramo uveesti u prodaju sve vrste benzina.

                          a to mozemo i bez davanja odresenih ruku Shellu ili bilo kome da radi sta hoce i kako hoce.

                          zasto do sada nije vec u prodaji uvozni benzin onih tipova koje ne proizvodimo ne znam, a nisam cuo do sada ni za smisleno objasnjenje postojanja zabrane.

                          i tu se slazem sa tobom i svakim ko zeli da za svoje pare bira sta hoce da kupi i da za to sto plati i dobije proizvod po deklarisanom standardu.

                          ili ako ne dobije da dobije odstetu za pretprljenu stetu.

                          ne slazem se da apriori postojeci benzin ne valja, da je miris los i slicne pausalne stavove sve dok ne postoje argumenti koji potvrdjuju pretpostavke.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • M-power
                            Moderator
                            • 10.01.2005
                            • 10060
                            • Bg; Banovo Brdo
                            • CorsaC, astra H,

                            Sta je momci, predajete se
                            To date there has never been a faster car built for the public road and,
                            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                            Comment

                            • Wiz
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 3104
                              • Nish

                              Tvrdim da je benzin bar pre rata bio bolji,u odnosu na rumune i flasirane proizvode je bio ko nebo i zemlja,ranije mi je Xm pucao ko lud i kad nije hteo da se odmah ugasi,sa prelaskom na NIS-ov benzin sve je to nestalo,kakav je sad neznam vec 3god vozim dizel

                              Comment

                              • sri98
                                Admin od Trpeze
                                • 24.10.2004
                                • 7262
                                • Republic of Konjarnik
                                • Toyota Corolla E 210

                                Mislis na II svetski rat???
                                Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                                Comment

                                Working...
                                X