Mnogo vise o benzinu u Srbiji :(

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #46
    boost fora je u tome sto je do nedavno (2-3 godine) standard u rafinerijama bio postavljen na nivo iz negde 68 ili 75 ili tako nekako neke davne godine kada je i tehnologija (vec tada polovna) kupljena i da se nije ulagalo adekvatno decenijama.
    faktor vreme "pre 20 godina" nema isti smisao u Svedskoj i ovde, ovde je vreme stajalo...

    sto se cene tice stvar je u tome da ovde radna snaga uopste nije tako jeftina kako se prica pogotovu kada se radi o drzavnim privrednim poduhvatima posto je produktivnost po radniku smesno mala, odnosno na jednom radnom mestu se podele po 3-8 mesecnih natprosecnih plata jer i 3-8 ljudi je "zaposleno" na 1 poslu/ radnom mestu.
    racunaj da svaki dobije po 300 evra bruto, sto je u zbiru slicno i uporedivo sa svedskom platom (uz poprilicno razlicite krajnje rezultate rada tih 7 ljudi umesto jednoga).


    dodatno, ceo finansijski sistem u Srbiji je sve donedavno stajao na prodaji benzina, cigareta, lekova, naplati carina i slicno iz cega je finansirana drzavna privreda, administracija, socijala, hleba i igara itd...dok je razvoj bio nepostojeca katergorija.


    sama cena benzina je pre poslednjeg poskupljenja bila oko 27 dinara, sve ostalo je porez u raznim oblicima i nazivima do 82 dinara.

    pri tome, jako bezobrazno porez se ne placa na tu dinarsku cenu iz rafinerije nego na obracunatu dolarsku cenu tako da sa svakom promenom cene bare/dolar raste i porez, pa cak i kada cena benzina (samo benzina kao proizvoda) opada a sto se vec desilo nekoliko puta.


    posto su prikupljeni porezi premasili predvidjene za oko 35% ove godine logicno bi bilo sve ili najveci deo toga ukinuti privredi za ulaganje u razvoj medjutim "mudri" su se dosetili da je bolje da povecavaju plate sami sebi, da urade rebalans budzeta, da jos vise trose, da povecaju carine (nedavno je osetno povecana carina za TV, DVD, firizdere, ma bilo sta...).


    kada se sracunaju svi ti efekti od samih rafinerija koje su startovale jako tesko ostecene pre 5 godina ali gde se ipak trude koliko mogu da uloze u razvoj, Vlade i vlasti koje su halapljive da zive od benzina umesto od dodatnog proizvoda privrede kao celine, od nepostojanja organizacije za zastitu prava potrosaca, nepostojanju antimonopolskog zakonodavstva, o tome da i opoziciju ne zanima ekonomija vec tralala trljanje jezikom isto koliko i Vlasti meni je nekako logicno da su rezultati koji se postizu adekvatni, to jest mizerni u odnosu na mogucnosti kad bi bilo sta bi bilo.


    zatvaranje NISsa je jedna opcija koja bi brzo donela vidljiv napredak ali bi dugorocno jako puno stetila svim gradjanima, drzavi i bila tezak autogol...
    druga opcija je da se rafinerije izdvoje, jedna proda nekome, druga reizgradi kroz nove tehnologije i zastiti na neko vreme dodatno a samo trziste derivata liberalizuje u oba smera i uvoza i izvoza.

    tu je i opcija sa Zastavom koja nema interes da se bilo sta menja, niti da se ukine olovni benzin jer onda postaje ocigledno gde je...

    srecom, aneksi sa EU nas obavezuju i na ekologiju, pa i na segment energetike pa ce pod pritiskom morati da se promeni stanje manje vise prema voznom redu koji je vec utvrdjen.
    i EU malo koci tranziciju, insistiranjem na politickim odlukama kao primarnim u odnosu na ekoloske i privredne razloge.

    u krajnjem, od 82 dinara za Super 98 benzin na pumpi oko 30 dinara je sam benzin sa svim zavisnim troskovima (nabavka, transport, prerada, distribucija, prodaja, zarada, razvoj) dok je oko 50 dinara porez (akciza, porez, doprinos, taksa, kursna razlika, putarina....)

    javno se veoma tesko moze saznati gde se trosi tih 50 dinara, Vlasti cesto kriju i manipulisu pravim ciframa ali znaju da trla baba lan pricaju o svetskim problemima sa naftom, ceni barela, ceni xx ili yy dok nikako ne znaju nista o porezu, akcizi, i onim velikim novcima sto oni ubiru.

    jako je tesko da neko iz normalnog sveta razume sve ovdasnje igre ispod zita, benzin je samo jedna jako bogata parama delatnost.
    uostalom i anglo saksonski svet se veoma trudi da gospodari monopolski pa i ratom naftom i oko nafte u velikim igrama.
    neka magija, ta crna tecnost )
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • 156V6
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 415
      • BEOGRAD

      #47
      Nema tu neke preterane filozofije

      sve je to lopovska banda koja gleda kako samo da se nakrade sto vise,pa njima uopste ne odgovara da ovde udje neki Shell ili neka ozbiljna kompanija jer onda ne bi mogli da trpaju milione u svoje dzepove posto ovako drze kompletan monopol na trzistu i svi mora da se snabdevaju sa jednog mesta i kao da sve to nije dovoljno nego jos moramo da sipamo djubre od razvodnjenog benzina za 80 dindzi kao da sipamo benzin u Svedskoj...kuda ide ova zemlja

      MMF je dao 2 meseca rok da se udje u privatizaciju NIS-a oni se ne zezaju kad nesto kazu...videcemo oktobar je blizu

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #48
        sve je to lopovska banda koja gleda kako samo da se nakrade sto vise,pa njima uopste ne odgovara da ovde udje neki Shell ili neka ozbiljna kompanija
        u pravu si. mislis da je Shell u necemu razlicit, pa sve je svuda u svetu lopovska banada kartela na celu sa Shellom kao jednim od najvecih lopova...dobro imaju lepe bele rukavice

        fora je sta je za nas gradjane najbolje a za Shell i ostale me zabole koliko im je dobro ili lose.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • 156V6
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 415
          • BEOGRAD

          #49
          Pazi ne tvrdim da tamo preko ne kradu i da nemaju lobi ali mislim budimo realni za iste pare bi dobio barem jachi benzin..da stavis u labaratoriju ovaj nas buckuris i taj "lopovski" belosvestki placenicki kladim se da bi razlika bila barem 7-8 oktana u snazi ako ne i vise a mene i tebe kao krajnjeg kupca zanima cena i kvalitet!? Cenu su domaci lopovi vec nabili ko da sam u sred Swedena jos samo ovo drugo i putuj igumane.

          Mislim paz` ovako me em kradu em unistavam auto...aj malo nek drugi kradu al da barem sipam ljudski benzin(racunaj da bi ti sama potrosnja pala 10-12% odma) plus sve benificije u samom radu motora narocito kod visokoturaznih makina.. primer BOOST-a

          Stvari su vrlo vrlo jednostavne i jasne...sa ulaskom bilo koje strane kompanije na trziste domaci lopovi bi izgbili pravo monopola i manje bi mogli sebi da trpaju u dzepove pa jos ako je taj benzin kvalietniji eto ti problema.Ne isplati se njima da ikad ovde udje bilo ko i bilo sta jer ako nisam u pravu sto do sad nisu pustili pa kad je taj strani isti sta je frka

          Comment

          • luka.l
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 490
            • Beograd
            • ВАЗ 21213

            #50
            Nista korisno, ali samo da dodam jos jednu sitnicu...

            Preksinoc stao na pumpu da natocim malo "dizlo" u zafiru. Ispred mene autobus GSP-a....pumpadzija tek poceo da toci, vozac otisao u pumpu...drugi pumpadzija zaustavlja renault clio pored busa sa sve otvorenim cepom...pumpadzija puni u clio-a....toci, toci...jos malo toci....vadi crevo iz clia, vraca u bus, clio odlazi....
            - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
            - "I vi ste dobro."

            Comment

            • Darko
              CBC Senator XXL
              • 29.03.2005
              • 528
              • Beograd

              #51
              Nemoj bre da ste takvi sve same crne misli....

              Stanem ja u sredu da natocim "eurodizla" u corsu i pocnem da tocim i naravno automat broji i broji i ja prestanem da obracam paznju jer ce naravno sam da iskljuci kad je pun. I naravno, punjenje prestane, ja vratim crevo, pogledam ja u ono brojilo kad ono izdato 0.00l cena 0 din. Prilazi decko sto radi na pumpi, ja mu kazem sta je i rekoh idem unutra da platim, valjda ce mi tamo ocitati, kad on kaze da to nije povezano i da oni unutra ne znaju koliko sam sipao. I drz tamo, drz vamo sipao ja 40l ED za 1350din jer sam pobogu sipao samo 20. Kao u onoj mobtelovoj reklami.....

              U pitanju je JP pumpa.

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #52
                KOJA JP pumpa?

                Sve sto treba da znam o nasem gorivu je sledece: meni auto na Shell V-power-u u 6-oj bez problema ubrzava do 250, ne spustajuci u 5-tu. Na nasem gorivu, u 6-oj dodje do 225-230 u 6-oj, i tu stane. Za dalje mora u 5-tu, i kad prebaci nazad u 6-tu, nema vise ubrzavanja, samo odrzava istu brzinu. Kad prestane da radi slicne stvari, znacu da gorivo nesto i valja.
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • mire
                  CBC Veteran
                  • 15.12.2004
                  • 127
                  • Beograd

                  #53
                  ovaaaaaj, koja JP pumpa???

                  (moze i na private)
                  Mail in function again

                  Comment

                  • mire
                    CBC Veteran
                    • 15.12.2004
                    • 127
                    • Beograd

                    #54
                    gde si sipao Shell V-power?
                    Mail in function again

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      #55
                      U rezervoar

                      Ne kod nas, naravno.
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • M-power
                        Moderator
                        • 10.01.2005
                        • 10060
                        • Bg; Banovo Brdo
                        • CorsaC, astra H,

                        #56
                        Originally posted by 206
                        U rezervoar
                        To date there has never been a faster car built for the public road and,
                        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                        Comment

                        • -Vedran-
                          CBC Senator XXL
                          • 03.10.2004
                          • 3255
                          • Beograd

                          #57
                          Originally posted by 206
                          U rezervoar
                          Nisi valjda...au covece!
                          Power of dreams !!!

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #58
                            Pazi ne tvrdim da tamo preko ne kradu i da nemaju lobi ali mislim budimo realni za iste pare bi dobio barem jachi benzin
                            ma ok je to..samo ne pricam o tim sitnim parama i sitnicama, vrhu ledenog brega.

                            Shell, i ekipa rade na daaaaleko visem nivou, u rangu desetina milijardi evra kradje i na daleko vecem broju uzoraka/kupaca/ sta god....

                            za zemlju, za gradjane koji ostaju ovde da zive i ovde placaju porez Shell (ili bilo koji drugi monopol) je preskupa legalizovana "kradja" bez obzira na broj oktana ili cenu u krajnjem na pumpi/maloporodaji.

                            nafta je strateska roba, ima tu nesto vise od samo naizgled vidljivih stvari.


                            ko ne plati na mostu, plati na cupriji, naplati Shelll ( i drugi) sve i to do gole koze samo na nesto finiji nacin po moj i tvoj dzep ali naplati i zaveze nas u cvor

                            btw, nije slucajno sto NIKO ne moze da kupi u SAD ili Britaniji niti jednu rafineriju niti pumpu i da radi samostalno van Shell ekipe....
                            skoro je bilo velike buke sto su nasilno oterani Kinezi koji su dali daleko najbolju ponudu za propalu americku naftnu firmu ali Shell kaze "ne" i zakon/biznis/ normala nestade iz prakse.


                            gledam iskustvo Slovenije koja je tako ostala bez svoje rafinerije, bez (svog) benzina, bez (svog) lozivog ulja za gradjane zimi sa svim pratecim problemima uz ogromnu cenu po poreski dzep gradjana.

                            ili Hrvatska, gde je benzin jos losiji nego ovde a i dizel a INA prodata na parce i bez ikakve sanse da sami Hrvati ikada vise nesto ucine...dok gradjani placaju iz dzepa sve zelje stranog monopola.

                            mismo imali jedan monopol (domaci) koji je los ali jeftin po gradjane (bio do skoro benzin medju najjeftinijima u Evropi pa cak jeftiniji i od naftom bogatih zemalja) i nikakav monopol nam ne bi trebao vec postepena deregulacija i obavezno konkurencija manje vise ravnopravnih po velicini igraca.

                            to je kao ono, prodas stan za male pare pod pritiskom a onda taj isti stan iznajmljujes i usput renoviras (kroz kiriju) za novog gazdu ali iz svog dzepa a nikada neces postati vlasnik istog. skoro pa bukvalno


                            nafta i voda su strateski biznisi 21. veka i nisu slucajno tako veliki pritisci u tim oblastima za resurse...


                            nas benzin nije kvalitetan koliko treba nesporno, samo predaja/prodaja rafinerija nece doneti napredak kao sto nije ni u zemljama u okruzenju do sada (MK tipican primer).
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #59
                              Stvari su vrlo vrlo jednostavne i jasne...sa ulaskom bilo koje strane kompanije na trziste domaci lopovi bi izgbili pravo monopola i manje bi mogli sebi da trpaju u dzepove pa jos ako je taj benzin kvalietniji eto ti problema.
                              samo vrlo kratko- sa naftom nije nista ni jasno ni jednosatavno...
                              sa ulaskom stranog monopola se nista nebi promenilo i benzin se ne bi bitno popravio po kvalitetu (nije se zemljama u tranziciji popravio sa ulaskom stranaca pa zasto bi u Srbiji bio izuzetak) a cena sigurno ne bi isla drasticno nadole da opravda rasprodaju trzista na dugorocnim (decenijskim) osnovama.

                              jedini lek je da se ovde kod nas zapne, i ovde rese nasi problemi a stranci pustaju na uzici isto kao sto se desava i tamo kod njih gde je biznis sa benzinom strogo kontorlisan i uglavnom zabranjen za strance osim sitne distribucije.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • 156V6
                                CBC Senator XXL
                                • 04.10.2004
                                • 415
                                • BEOGRAD

                                #60
                                O cemu mi ovde pricamo o trgovini na makroekonomskom planu i svetskom lobiju ili o tome da nas benzin ne valja i da treba imati alternativu u vidu Shella ili neke druge svetske kompanije pa da kupci sami prosude.

                                Mislim pusti ti te priche Brick o svetskim monopolima i zaverama bas me nesto zabole za to ako imas Shell koji je 1eur i ovo nase djubre koje ce uskoro probiti tu cenu i sta ja sad treba da izigravam nekog patriotu sto sipam bezin koji ima jedva 87 oktana a placam kao da je od 105 ako je do sad bilo opravdanje u najnizoj ceni sta cemo sad kad je dostigao evropsku cenu

                                Prosto vrlo prosto kazes da bi taj Shell bio istog kvaliteta kao nash? Nema problema ali nek se dozvoli uvoz takvog benzina i moje pravo kao krajnjeg korisnika DA BIRAM sta cu da sipam u svoja kola,pravo izbora...pa ako ne valja nema problema nista lakse nego se vratiti na JP.

                                Nasi NIKAD nece zasukati rukave kao sto predlazes jer nasi ljudi ne znaju pojam te rechi,ali za lopovluk ne brini tu smo vrh.

                                I pusti svetske zavere i Kinu daleko smo mi od njih mi smo ti brale Afrika

                                Comment

                                Working...
                                X