Mnogo vise o benzinu u Srbiji :(

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sri98
    Admin od Trpeze
    • 24.10.2004
    • 7262
    • Republic of Konjarnik
    • Toyota Corolla E 210

    #76
    A da odete vi zajedno i donesete par stotina litara, pa i mi da testiramo???
    Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

    Comment

    • DejanV
      CBC Senator XXL
      • 19.07.2005
      • 682
      • Beograd

      #77
      Sto se boje izduva tice, jako bih voleo da mi pokazes na recimo 10 slucajno izabranih NOVIH automobila koji od njih na nasem gorivu - bilo kom - ima siv izduv. Crni kao zemlja, brate. Drugaciji ni ne mogu da budu sa losim gorivom - losim od izvora, preko prerade do distribucije.

      Uostalom, ja sam samo jedna osoba, evo bar je ovo forum pun vozaca, i to ne bilo kakvih, nego ipak u proseku daleko obrazovanijih u automobilske stvari od proseka, pa neka i oni kazu svoje.

      A za laboratorisko testiranje cu verovati onda kada ga uradi neka nezavisna laboratorija iz inostranstva, i to na slucajno uzetom uzorku sa pumpi. Sve ostalo je isuvise lako kompromitovati, kao sto je cela ova drzava kompromitovana, a u okviru nje POSEBNO NIS kao poznata koka koja nosi zlatna jaja. Nista sustinski drugacije, sem u metodu rada, od sest velikih koje tako rado pominjes.

      Pozdrav,
      DVV
      Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

      Comment

      • 156V6
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 415
        • BEOGRAD

        #78
        Jeste brick svi koji su sipali Shellov benzin su ludi i verovatno na nekim teskim drogama posto im kola bolje vuku a manje trose,po tebi nema veze moze CocaColu da toche isto ce da ide pocinjem da mislim da si avanzovao neko direktorsko mesto tamo u Pancevu to bi onda objasnilo ovako strastveno i uporno pisanje romana na temu "Kako je nas banzin dobar"

        Comment

        • vujke
          Admin
          • 29.09.2004
          • 1673
          • Mladenovac
          • Daewoo Lanos 1.5SX

          #79
          Molim sve ucesnike da obrate paznju, spustanje lopte bi bilo pozeljno :x
          while(!asleep()) {sheep++;}

          Comment

          • DejanV
            CBC Senator XXL
            • 19.07.2005
            • 682
            • Beograd

            #80
            Originally posted by 156V6
            Jeste brick svi koji su sipali Shellov benzin su ludi i verovatno na nekim teskim drogama posto im kola bolje vuku a manje trose,po tebi nema veze moze CocaColu da toche isto ce da ide pocinjem da mislim da si avanzovao neko direktorsko mesto tamo u Pancevu to bi onda objasnilo ovako strastveno i uporno pisanje romana na temu "Kako je nas banzin dobar"
            A Brick je u Pancevu? Iju, da ne radi slucajno u, ili nesto oko, rafinerije?

            Zasto me to uopste ne cudi?

            Zar i ti, sine 156V6? Zar i tebi auto izdajnicki bolje vuce na Shell gorivu? Zar si i ti na istim drogama kao i ja? Nije valjda da si i ti video Shell V+ Power Racing gorivo na nekoj pumpi napolju?

            Mozda ipak nisam flipnuo ...

            Pozdrav,
            DVV
            Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

            Comment

            • DejanV
              CBC Senator XXL
              • 19.07.2005
              • 682
              • Beograd

              #81
              Originally posted by sri98
              A da odete vi zajedno i donesete par stotina litara, pa i mi da testiramo???
              Ma sta ima da testiramo vodu da proveravamo da li je mokra?

              Sta, svi nasi trkaci su ludi kada pre trka odu u Madjarsku po gorivo? Nemaju druga posla, pa tako malo dangube po drumovima? Ili je mozda nas benzin predobar, pa se boje da ga stave, da im ne daj boze ne eksplodira motor od slinih oktana?

              Hocete da vidite sliku (ko ne dodje u nedelju kod Urosa) na sta lici klip Una Turba posle 12.000 km na nasem "super" gorivu od "98" oktana? ODLOMLJEN deo klipa, bukvalno!

              Jeste auto bio na visokoj kompresiji, 11,8:1, ali zato nije imao turbo (pa tako ni nadpritiska da dalje optereti klipove), ali sto je mnogo, mnogo je.

              Odavno proslo vreme da se NIS privatizuje, da drzava zadrzi u njemu kontrolni veto paket akcija, ali i da se dozvoli slobodan promet naftom i derivatima. Pa da vidimo ko ce da da kupuje domace gorivo. Ali, ne da nam iz NIS-a kazu kako njih narod obozava i bez njih ne moze, nego da se njima kaze - plivajte ili potonuste. I da ne ne pricaju kako u svetu vlada gadni, ogavni naftni lobi 6 sestara, koji sada eto neopravdano i nicim izazvano smeta NIS-u, koji je sam za sebe bio jedini domaci lobi, a koji JAKO dobro zna da ne moze da izdrzi tu konkurenciju ni 5 minuta.

              Pozdrav,
              DVV
              Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

              Comment

              • 156V6
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 415
                • BEOGRAD

                #82
                Originally posted by DejanV
                Zar i tebi auto izdajnicki bolje vuce na Shell gorivu?
                Pozdrav,
                DVV

                pozz druze ova ti je vrh

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #83
                  imas BP pumpu, na kojoj ces naci BP 99+ oktansko gorivo. Lepo pise, lepo se toci, jos bolje se sagoreva.

                  Otidi na Kasandru, a ne moras, mozes vec u predgradju Soluna naci neku Shell pumpu. Garantovano ces naci makar V+ Power (oni kazu 100 oktana), a na iole vecim i boljim pumpama, naci ces i V+ Power Racing, obicno reklamiran na velikom panou, sa slikom Ferrari-ja. Lepo pise: 100+ oktana.
                  pa to ti i kazem, svuda lepo pise 100 oktana je maximum za bezolovni benzin i tvoja tvrdanj da kupujes 101 i vise oktana bezolovni kontra svih tih zvanicnih napisa samih naftnih kompanija.

                  ti pricas za vise od 101 oktana i za to te pitam, ne za 99.

                  Kakvo je to u stvari gorivo, niti znam, niti me zanima - JEDINO sto me zanima jesu cinjenice da Nubira daleko lepse i mirnije vice, i da trosi manje goriva na 100 km. I da Yugo, kada se dokopam neke kante od 20 litara, naprosto poludi sa tim gorivom.
                  to i pokusavam da izvucem od tebe, tvoj problem nije broj oktana nego nesto sasvim druge prirode.
                  prica o tome da Nubira zahteva 101 ili vise (koliko vise ?) oktana da bi radila normalno iako je motor projektovan i homologiran za 95 oktana je cudna.

                  ako postoji neki problem, to zasigurno nije broj oktana kao uzrok, ili nije pretezni uzrok.


                  dalje, potrosnja benzina ne zavisi od broja oktana direktno vec od energije i sastava mesavine onoga sto se zove benzin. tu ima jako raznorodnih hemijskih jedinjenja i razlicite mesavine daju naravno i razlicite efekte a sve to zajedno nema veze sa oktanskim brojem.

                  OB je mera otpornosti benzina na samodetonaciju, i nista vise.
                  sve dok nema samodetonacije u motoru broj oktana nema nikakvu ulogu niti u tome kako vuce auto niti koliko benzina trosi.

                  provereno u praksi, i definisano u teoriji.


                  Lepo pise na samoj crpki - BMB 98. A ti sada izvoli sumnjaj koliko god hoces da smo svi troje pismeni, da nismo bili naduvani ili da sam ja mozda ****o auspuh pola sata pre toga. Slepim negiranjem neces postici bilo sta
                  ja te nisam vredjao i ne vidim povoda za tvoj takav ton. samo kazem da letos nije postojao BMB98 u zvanicnom cenovniku, da godinama unazad nikada ni na jednoj pumpi nisam video a radi se o barem 100 puta.

                  a i lako se da proveriti, direktno u Makpetrolu sto cu i uraditi, mozda.

                  a sumnjam iz razloga sto znam koje su tehnoloske mogucnosti bas te jedne i jedine rafinerije u MK koju si i ti video i da jos od skandala sa Mlazom iz Bogdanaca nema uvoza derivata jer rafinerija ima (monopol) primedbe i Grci su vec nekoliko puta zaustavljali uvoz derivata po svaku cenu.

                  moguce je da je BMB98 uveden, samo to nije kao sto si napisao ranije uobicajeno gorivo na pumpama na svakom cosku.
                  to znam pouzdano jer sam prospartao autom celu MK vise puta.

                  samo opusteno
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #84
                    jako bih voleo da mi pokazes na recimo 10 slucajno izabranih NOVIH automobila koji od njih na nasem gorivu - bilo kom - ima siv izduv. Crni kao zemlja, brate. Drugaciji ni ne mogu da budu sa losim gorivom - losim od izvora, preko prerade do distribucije
                    kad god hoces na bilo kom ispravno podesenom autu.
                    crn izduv je rezultat prebogate smese usled koje benzin(ska para) ne moze da sagori. cista hemija i fizicki ciklus termodinamike SUS motora.

                    to nema ama bas nikakve veze sa kvalitetom ili nekvalitetom benzina a kamoli sa brojem oktana, sto je tvoja postavka problema.

                    da ponovim, crna boja izduva atmosferskog benzinskog motora nema ama bas nikakve veze sa oktanskim brojem.

                    problem naseg benzina jeste kvalitet, ali ne taj na koji ti ciljas vec previse sumpora, i sumpor je taj koji pravi dar mar u modernim motorima.
                    nije to OB niti poreklo nafte.


                    stehiometrijski odnos benzina i kiseonika je nevezan za oktanski broj, to je valjda nesporno.

                    za laboratorisko testiranje cu verovati onda kada ga uradi neka nezavisna laboratorija iz inostranstva, i to na slucajno uzetom uzorku sa pumpi. Sve ostalo je isuvise lako kompromitovati, kao sto je cela ova drzava kompromitovana, a u okviru nje POSEBNO NIS kao poznata koka koja nosi zlatna * cenzura_ovde nediskutujemo pijachne poslastice_cenzura *. Nista sustinski drugacije, sem u metodu rada, od sest velikih koje tako rado pominjes.
                    pa naravno da je NIS isti kao i tih 6 velikih, nije ni bolji ni gori bitno od proseka.

                    testiranje je naravno vrseno van NISa, naravno na slucajnom uzorku, naravno anonimno, i ako ti nesto znaci radili su Nemci- za svoje potrebe.
                    dakle, nema nikakve konekcije sa drzavom, nikakve zavere, nikakvih motiva ili razloga za neverovanje.
                    radjeno je za potrebe ADACa, posto poveliki broj njegovih clanova tranzitira ovim podrucjem pa je na brojna pitanja o sprskom benzinu moralo i da se adekvatno proveri realno stanje.

                    ADAC i AvD kao 2 ogromna auto kluba i inace koriste tu praksu vec godinama i decenijama sirom Evrope a sada su i nas (kao i Hrvatsku) uvrstili su svoja istrazivanja na terenu jer smo postali atraktivna zona (saobracajno).

                    izmedju ostaloga ADAC je otvorio i firmu ovde kao ispomoc svijim clanovima i sklopio poseban ugovor sa AMSS.

                    ja te samo pitam da ponudis argumente, fakte koje potvrduju tvoje uverenje da je nas benzin nekvalitetan ("nekvalitetan") i sta je to sto je nekvalitetno, koja komponenta, svojstvo, sta je to sto ne odgovara vazecim standardima.

                    svako ko sumnja u benzin ili bilo koje gorivo moze kada god hoce da samostalno izvrsi analizu ili da pozove ovlascenog inspektora i razresi dilemu koju ima, ili da veruje zvanicnim akreditovanim laobratorijama.

                    mozda laboratorije lazu, samo pitam za dokaz, fakte.
                    mozemo da verujemo u sta hocemo, samo to nije merljiv podatak.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #85
                      Jeste brick svi koji su sipali Shellov benzin su ludi i verovatno na nekim teskim drogama posto im kola bolje vuku a manje trose,po tebi nema veze moze CocaColu da toche isto ce da ide pocinjem da mislim da si avanzovao neko direktorsko mesto tamo u Pancevu to bi onda objasnilo ovako strastveno i uporno pisanje romana na temu "Kako je nas banzin dobar"
                      pa vidi, to sto kola bolje vuku ili ne vuku nema nikakve veze sa brojem oktana za ogromnu vecinu automobila koja su napravljena ili prodata u Evropi u zadnjih 7-8 godina.

                      pogotovu OB nema veze sa potrosnjom.

                      mozes da pocnes da misli sta god hoces, tvoje pravo...ali ajde da se udaljimo od nasumicnoh nagadjanja i priblizimo faktima.

                      evo prostog primera, LPG ima OB 104-105.
                      kada bi ta teorija o vezi potrosnje i OB bila vazeca onda bi to zasigurno znacilo da auto trosi manje litara plina nego benzina.

                      a to SVAKO ko je ikada merio ili makar kontrolisao potrosnju zna da ne poje vodu.

                      energetska vrednost i mesavina Shell ili bilo kog drugog benzina, ukljucujuci i NISov utice na rad motora i efekte sagorevanja.
                      OB prakticno ne utice, za ogroman broj benzinskih motora danas u upotrebi.

                      to su fakti koje navodi naftna industrija u svetu, nezavisne merne laboratorije i auto klubovi. pitanje je da li im verovati ili nekim (pred)ubedjenjima.
                      svako ima pravo da bira u sta zeli da veruje.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #86
                        A Brick je u Pancevu? Iju, da ne radi slucajno u, ili nesto oko, rafinerije?

                        Zasto me to uopste ne cudi?
                        samo da te obavestim da si zestoko omanuo, slabo ti ide nagadjanje

                        vidim da je lako (pre)skociti obzire i zakljcivati bez poznavanja premisa....nema veze miris benzina kada se uvuce pod kozu je cudo kod svih nas
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #87
                          Sta, svi nasi trkaci su ludi kada pre trka odu u Madjarsku po gorivo? Nemaju druga posla, pa tako malo dangube po drumovima? Ili je mozda nas benzin predobar, pa se boje da ga stave, da im ne daj boze ne eksplodira motor od slinih oktana?
                          sada pricas o trkackom benzinu, dzabe si trosio reci, to se i ne toci na pumpama

                          posto vidim da si opcinjen oktanima samo podsecanje da motor zaista moze da se pokvari od previsokog OB benzina pri stalnoj upotrebi.

                          vec vidjeno u praksi. i napisano velikim crvenim slovima u fabrickom uputstvu za upotrebu motora da je sipanje supera umesto normal benzina no-no.


                          prica je o obicnim serijskim autima, kakvi trkaci cccc.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #88
                            Hocete da vidite sliku (ko ne dodje u nedelju kod Urosa) na sta lici klip Una Turba posle 12.000 km na nasem "super" gorivu od "98" oktana? ODLOMLJEN deo klipa, bukvalno!

                            Jeste auto bio na visokoj kompresiji, 11,8:1, ali zato nije imao turbo (pa tako ni nadpritiska da dalje optereti klipove), ali sto je mnogo, mnogo je.
                            da, pa sta ?

                            hoces da kazes da je Fiat napravio takav auto serijski sa 11,8 kompresijom na ondasnje gorivo koje je tada postojalo ?

                            ili hoces da kazes da je "neko" slozio lose motor i odabrao kao pogonsko gorivo nesto sto ne postoji na pumpama ?

                            naravno da je pukao klip, cudo bi bilo da nije sa ili bez turbine svejedno.

                            i naravno da nije krivo gorivo vec neznanje wannabe konstruktora motora.

                            koliko puta vec vidjeno slicno napamet unistavanje auta nasumicnom ugradnjom delova bez ikakvog smisla ili razloga.

                            znam za slucaj gde je decko poginuo jer mu je neko napunio glavu idejom da na serijski auto ugradi trkacke kocnice i stavi trkacke plocice.

                            ali mu niko nije rekao, nije znao ?, da trkacke plocice uopste ne koce u hladnom stanju.


                            i....decko vozio stisnuo kocnicu i podleteo pod kamion jer kocenja nije ni bilo.

                            a dao pogoleme pare, samo ipak treba i znati uskladiti i uklopiti delove kada se nesto izmislja, nanovo konstruise.

                            tako i taj Uno Turbo i kompresija 11,8- to jednostavno ne ide zajedno, znalo se i unapred da ce rezultat biti katastrofa.

                            ljudi pustaju i struju kroz telefonske zice pa se posle cude sto su rezultati katastrofalni, svakakve stvari uspevaju ljudima da padnu na pamet da od gotovog prave veresiju
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #89
                              Ali, ne da nam iz NIS-a kazu kako njih narod obozava i bez njih ne moze, nego da se njima kaze - plivajte ili potonuste. I da ne ne pricaju kako u svetu vlada gadni, ogavni naftni lobi 6 sestara, koji sada eto neopravdano i nicim izazvano smeta NIS-u, koji je sam za sebe bio jedini domaci lobi, a koji JAKO dobro zna da ne moze da izdrzi tu konkurenciju ni 5 minuta.
                              ko ti je to iz NISa kazao, referenca na neko javno saopstenje, neki privatni izvor, nesto konkretnije ?
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #90
                                evo bas sam ponovo pogledao u ADACovu bazu podataka-
                                oficijelni podatak za Daewoo Nubira DOHC 2.0 je da koristi normal benzin od 92 oktana, model prodavan u Nemackoj.

                                to je zvanicni fakt ADACovog testiranja ovog auta.

                                znaci, 92 oktana je dovoljno za fabricki predvidjeni kvalitetni rad motora i pune perfomanse vozila
                                ubrzanje 0-100 za okruglo 9,0 sekundi i max brzinu od 195 km/h.

                                rezervoar benzina sadrzi 62 litra, prosecna potrosnja 9,5 litara. (merena).

                                da li su to podaci koji odgovaraju datom vozilu o kome smo i pricali delimicno ?
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X