Mnogo vise o benzinu u Srbiji :(

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • observer
    CBC Veteran
    • 06.10.2005
    • 196
    • Novi Sad
    • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

    Da ne gnjavim mnogo, mislim da je brick ipak blize istini u ovooj raspravi. A sad nastavite

    Comment

    • DejanV
      CBC Senator XXL
      • 19.07.2005
      • 682
      • Beograd

      Originally posted by brick
      ... da ne idemo u daleku hipotetiku pa uzmemo primer Nemacke danas i zadnjih 5 godina. broj pumpi koje prodaju benzin se drasticno smanjio, za nekih 30% u periodu od 5 godina i svakoga dana se pumpe koje prodaju samo benzin zatvaraju a predvidja se ubrzanje zatvaranja manjih pumpi ubuduce. u toj istoj Nemackoj prodaja visokooktanskog benzina je do sada bila marginalnih kolicina i vecina kupuje Normal od 92 oktana ili Premium od 95 oktana. ...
      Zanimljivo! Ja doduse nisam bio u Nemackoj jos od davne 1993. godine, ali svakog leta idem u Grcku. Za sve te godine, nisam ni video gorivo od 92 oktana pod bilo kojim nazivom, ni na Shell, ni na BP pumpama. Ono sto jesam video je BMB95 koji se prodaje kao normalno gorivo (nizeg nivoa nema), BMB 98 koji se prodaje kao super, i BMB 99/100/100+ oktana koje se prodaje kao Super Plus gorivo.

      Pre nego sto iko potegne net na kome pise ...., odmah da kazem - i na tarabi pise p***a. Da pise po netu moze ko sta hoce, ali praksa je praksa, ko ne veruje, siroko mu polje da ode do Grcke i licno se uveri.

      Jos zanimljivije kada se pogledaju zahtevi koje recimo BMW namece svojim kupcima u obliku preporuka - oni eksplicitno kazu Super Plus za njihova vaozila. Isto kaze i VW za celu seriju FSI motora, itd.

      Najzanimljivije, Auto, Motor und Sport kada testira recimo Audi A3 2.o turbo i Opel Astru 2.0 Turbo, jasno i glasno kao argument za minus navodi potrebu Audija za 100 oktanskim gorivom, dok se Opel zadovoljava sa superom, tj. 98 oktanskim.

      Nadam se da niko nece sada sugerirati da sam specijalno za potrebe ove rasprave stampao poseban primerak A,M & S godisnjaka za 2006. godinu? Ako treba, kopiracu clanak.

      Pozdrav,
      DVV
      Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        NIS-ovo gorivo mozda i jeste u standardima EU na papiru, ali u praksi je to potpuno drugacija prica.
        pa i pricam(o) o praksi, po osnovu izvrsenih laboratorijskih nezavisnih merenja na bazi slucajnog uzorka sa pumpi.
        to je vec vise puta dokazano da je NISova benzin u skladu sa deklaracijom i vazecim standardima.

        verujem da ima i drugacijeg gde je realan benzin van standarda, zato uvek pitam za konkretno gde, kada, i ostale detalje.

        u praksi ja odavno nisam video da je neko, niti ja, uspeo da natoci na regularnoj pumpi benzin loseg kvaliteta odnosno van onoga sto bi benzin trebalo da bude po deklaraciji.

        Koliko znam u Evropi se uopste ne prodaje 92-3 oktana koliko NIS nama uvaljuje
        da prodaje se, osnovni benzin u Evropi je onaj sa 92 oktana, normal i prodaje se u svim zemljama EU ravnopravno sa drugim vrstama benzina.


        boga pitaj kakvo gorivo oni salju na analizu a sta nama u stvari na pumpama prodaju
        pa sustina i jeste u tome da NIS nista nikome ne salje, niti je to dozvoljeno- jednostavno se uzima uzorak sa neke slucajnim uzorkom odabrane pumpe i u nezavisnoj laboratoriji se proveri da li odgovara stadnardu za koje je deklarisano. i rezultat analize je nedvosmislen- odgovara standardu ili ne odgovara standardu.

        Kome da verujem
        ja ne verujem NISu ali verujem Mercedesu.
        i veruj autu koji sam probao i nikakvih problema nema, odlicno vuce potrosnja u okviru ocekivane, lako pali leti i zimi, sve kako treba.

        NIS se ne uklapa u EU standarde goriva (ne znam ni da li tako nesto postoji) vec u EN koji su opste vazeci i za EU i van EU.

        5% razlike u korist BiH goriva i nije bas malo
        to je sve veoma malo, tek reda 20% razlike se moze uzeti kao ozbiljnija razlika i kao uzrok definitivno okriviti benzin.

        2,3 ili 5% je u okviru greske merenja, u okviru standarda.

        potrosnja goriva na javnom putu nije merodavna za procenu kvaliteta goriva, iskljucivo merenje po posebnom ciklusu voznje sa izuzetno preciznim instrumentima.

        jedna paralela, napon struje se definise po standardu 230V i ceo opseg od +5% do -10% od te nominalne vrednosti je jos uvek u okviru standarda, u okviru trazenog 'standarda kvaliteta'.

        ne postoje 2 ista benzina po energetskoj moci sadrzanoj u litri goriva, ne postoje 2 ista benzina u svemu ni iz jedne rafinerije- osobine benzina su promenljiva kategorija i zavise od mnogo faktora, od same bazne nafte, procesa prerade, aditiva, letnjeg ili zimskog benzina itd.

        sam EN standard daje opseg sadrzaja sta mora da sadrzi benzin kao donje ili gornje granicne vrednosti i metod kojim se vrsi testiranje pojedinog parametra. ima 20tak raznih testova za jedan benzin kojim se procenjuje njegova usaglasenost sa zahtevima standarda.

        da te provere radi NIS odmah bih potpisao da sumnjam, ali kako to rade laboratorije van NISa i cak van nase zemlje na slucajnog uzorku malo mi je tesko da prihvatim da su svi oni u zaceri i da lazno prikazuju los benzin iz NISa kao dobar u svojim nalazima.

        Tako da su razlike u odnosu na V-Power 100+ i druga nemacka goriva sa 98 oktana, zanemarljive
        to je i ocekivano, tako treba da bude.

        napravljeno je poredjenje potrosnje
        slazem se da je to tako, ali potrosnja nije metod provere kvaliteta i potrosnja auta na ulici je irelevantna pri proceni da li gorivo ispunjava standard ili ne. potrosnja nije faktor koji se uzima u obzir.

        u stvari nema tehnicke mogucnosti da pravi takav BMB98
        naravno, kada su rafinerije napravljene, takva tehnologija nije ni postojala.
        kako su potrebne pare, prvo je ulagano u dizelska goriva jer su ona daleko vaznija za zemlju i privredu od benzina.

        druga faza (u toku, sajt NISa) se bavi ulaganjem u rafinaciju benzina.

        kada se to zavrsi bice i BMB98.

        Nije uopste stvar da li auto ZAHTEVA ili ne 98 oktana, stvar je u tome da ja uopste nemam IZBORA sta da sipam, sto naravno, nece biti slucaj cim se uvoz goriva liberalizuje i ukine monopol ulaskom vise igraca na trziste, kao sto je i svugde u normalnom svetu slucaj
        nema spora, sada ne postoji izbor i vise nego jasno sam naglasio da je to lose i da ne odgovara potrebama.
        u normalnom svetu nije svuda ukidanje monopola omogucilo izbor o kome pricas, i dalje nema BMB98 niti 100 oktanskog.
        ukidanje monopola nije garant kao sto ni monopol rafinerija nije razlog da se ne moze odobriti uvoz nedostajucih derivata.

        to je cisto politicko pitanje, nema veze sa tehnickim aspektima o kojima ja pisem, zelim da pisem.

        NAJMANJE 95 oktana, sto na nasim pumpama ne postoji, uprkos formalnim deklaracijama o kvalitetu kao u Evropi - ti slobodno kupi kit za merenje oktanske vrednosti pa probaj, ja jesam pre nekih 6 meseci jer izmedju ostalog imao potrebe to da uradim vezano za posao kojim se bavim
        pa sad, zvanicne analize laboratorija tvrde da je na nasim pumpama benzin sa 95 oktana, ti kazes da si proveravao i da nije.

        koji kit ? ako si probao koji je tvoj rezultat ?

        koliko znam za proveru oktana potreban je specijalan ispitni motor i laboratorijski uslovi ispitivanja, RON (istrazivacki) tj taj od 92,95,98,199 oktana.

        A onih sa 98 oktana je mnogo vise nego sto mislis
        ok, imas li predstavu koliko vise.
        tih preporucenih za 98 ima naravno, i za moj pise da je vrlo preporucljivo pa opet motoru nimalo ne smeta ni onaj sa 96 nit 95 ni 94...ima pametni racunar koji automatski prilagodjava parametre paljenja prema detektovanom gorivu koje se trenutno nalazi u rezervoaru.

        kome treba, ko hoce 98 ili 100 oktanski ne vidim nijedan razuman razlog zasto se ne uvozi i zasto se ne prodaje. verujem da bi se prodavale marginalne kolicine i nimalo ne bi uticalo na NIS ili bilo sta dugorocno.

        To sto takvo gorivo skoro niko u evropi vise ne sipa, to je druga stvar
        kako ne sipa, gde se to ne sipa. u kojoj to zemlji EU nema normalnog benzina od 92 oktana ili standardnog od 95 oktana ?

        gorivom koje je u ostatku sveta vec postalo maltene standard (BMB98).
        mislim da preterujes, BMB 98 je u svetu veoma retko gorivo a daleko jos koju deceniju od standarda.

        pa u najvecoj zemlji sveta sto se potrosnje benzina tice, SAD takvog goriva jos nema a kamoli u ostatku sveta (Azija, Afrika, Latinska AMerika, Kina, Indija, Rusija, itd).

        vecina danas postojecih rafinerija u svetu i ne moze da proizvede BMB98, tehnologija za to je tek nedavno postala dostupna, pre manje od 10tak godina a konverzija postojecih rafinerija na nove procese prerade ce potrajati.

        potpuno se slazem sa tobom da je potrebna sloboda izbora za one vrste goriva koje se ne proizvode kod nas, ali ne znam koliko je to moguce formalno pravno s obzriom na medjunarodne ugovore (nas sa EU).

        a da je razvoj NISa i razvoj trzista energetike kod nas nezaustavljiv je vise nego ocigledno, i samo je potrebno strpljenje.

        uostalom, nigde se tranzicija nije dogodila preko noci a to sto smo zakasnili kosta, svakako puno.

        da ponovim, oktanski broj benzina je merilo otpornosti na samozapaljenje i nema veze sa potrosnjom ili sadrzajem energije u litri goriva.

        OMV je, pomenut je, u Hrvatskoj uvozio lose gorivo i to namerno sto je i javno potvrdjeno- OMV je naveo razlog da tako imaju vise profita a da je gorivo koje prodaju u okviru zadatog standarda.
        pre 2 godine se o tome u HR naveliko pricalo.

        ukidanje monopola NISa i uvoz derivata nije nikakva garancija kvaliteta.

        a jedina garancija da ce stranci morati da se bore kvalitetom kada se dozvoli potpuna liberalizacija uvoza jeste sam NIS koji ce nuditi i BMB 98 i time postaviti lestvicu visoko, za sve.

        stranci nas ne vole nista posebno, niti zele da rade u nasu korist...njih zanima samo sto veci profit uz sto losiiji moguci benzin da nam uvale kao sto to rade i svuda u svetu gde god mogu (zavisno od snage lokalne rafinerije i jacine drzave kao prisile).

        zabole Shell za nase automobile, potrosnju ili perfomanse, broji se profit na kraju godine a kako se doslo nema skrupula. naftni je biznis to ipak, a a tu se ide djonom odavno.( moje misljenje).
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          Pre nego sto iko potegne net na kome pise ...., odmah da kazem - i na tarabi
          znaci ne sme se verovati zvanicnim saopstenjima i podacima Shella ?

          ja ipak biram da vise verujem Shellu i ostalima.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            Jos zanimljivije kada se pogledaju zahtevi koje recimo BMW namece svojim kupcima u obliku preporuka - oni eksplicitno kazu Super Plus za njihova vaozila. Isto kaze i VW za celu seriju FSI motora, itd.

            Najzanimljivije, Auto, Motor und Sport kada testira recimo Audi A3 2.o turbo i Opel Astru 2.0 Turbo, jasno i glasno kao argument za minus navodi potrebu Audija za 100 oktanskim gorivom, dok se Opel zadovoljava sa superom, tj. 98 oktanskim.

            Nadam se da niko nece sada sugerirati da sam specijalno za potrebe ove rasprave stampao poseban primerak A,M & S godisnjaka za 2006. godinu? Ako treba, kopiracu clanak.
            sta hoces da pokazes ?

            da motori nove konstrukcije i turbo motori zahtevaju visokooktanski benzin ?

            ako je to cilj, dzabe se trudis, to je poznata cinjenica jos od 70tih godina i prvih turbo motora.

            a takvih motora poput BMWovih, FSI, turbo Audija, turbo Opela i slicnih je jedva nekoliko procenata od svih registrovanih u najbogatijim zemljama zapada, a u ostalom svetu teska margina- delici promila.

            kada si neki od pobrojanih automobila koje sei naveo video uzivo kod nas na ulici
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              sta kaze Shell

              The specific fuel requirements for your vehicle can be influenced by your driving habits, your vehicle?s mileage and by the climate and geography where you live
              Not all gasolines are the same, and no single type of gasoline is right for every vehicle

              Gasoline attributes can vary greatly from one gasoline brand to another and from one gasoline level to another

              LINK


              pise doduse ne na tarabi ali da li verovati tehnickim informacijama Shella...hm ja verujem.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                posto smo pominjali madjarski benzin, trkace i sta sve ne jos, a posto je to EU nama najbliza evo primera sta se tamo prodaje od strane MOLa

                benzin 91 oktan
                benizn 95 oktana
                benzin 98 oktana


                http://www.mol.hu/english/products_and_ ... /gasoline/
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  bilo je dilema da li u svetu postoji benzin od 92 oktana-

                  standardi za broj oktana....

                  Novi Zeland&Australia

                  Regular 91 oktan, Premium 95, Super / nema,proces uvodjenja

                  Japan
                  Regular 89 oktana, Premium 96 oktana, Super /nema

                  Euro 3 (2000)

                  Regular 90 oktana, Premium 95 oktana, Super 98 oktana


                  World wide fuel charter

                  91/95/98


                  u direktivi EC evropske komisije broj 98/70 (slicno kao nas Sluzbeni List) definisane su norme za kvalitet benzina, i to obavezno za benzin 91 i 95 oktana za celu EU a po zelji svake pojedine zemlje moguci su i dodatne vrste benzina, izmedju ostaloga i 98 oktana ali to nije obavezno.


                  3. DEFINITIONS AND EXPLANATION

                  Parent fuel grade: Directive 98/70/EC sets the environmental specifications for petrol and diesel fuel marketed in the EU. The specifications in the Directive can be thought of as "parent fuel grades". These include (i) regular unleaded petrol (RON > 91), (ii) unleaded petrol (RON > 95) and (iii) diesel fuel.

                  National fuel grade: Member States may, of course, define "national" fuel grades which must still, however, respect the specification of the parent fuel grade. For example, national fuel grades may comprise super unleaded petrol (RON > 98), lead replacement petrol, zero sulphur petrol, 50 ppm sulphur petrol, zero sulphur diesel, 50 ppm sulphur diesel, etc.

                  Zero sulphur or sulphur-free fuels are petrol and diesel fuels which contain less than 10 mg/kg (ppm) of sulphur.

                  na http://europa.eu.int/eur-lex/lex/LexUriServ/ ima vise da se nadje detalja.


                  jos neki detalji


                  7. DEFINITION OF SUMMER PERIOD FOR PETROL VOLATILITY

                  Directive 98/70/EC requires the vapour pressure of petrol to be less than 60,0 kPa during the summer period which spans 1 May until 30 September. However, for those Member States which experience "arctic conditions" the Summer period covers the period 1 June to 31 August and the vapour pressure must not exceed 70 kPa. Member States are requested to define the Summer period implemented in their territories.

                  itd.


                  koliko ja to mogu da protumacim kao laik EN 228 nije previse cvrsto definisan i lokalne varijacije benzina su sasvim regularna pojava.

                  a super plus (nemacko ime) jos uvek nije i zvanicno obavezno gorivo u EU koliko sam uspeo da saznam.


                  za UK, njihov auto klub kaze-

                  Most petrol sold in the UK is 95 octane 'Premium' grade unleaded petrol. This suits all petrol cars made since 1992.
                  itd...http://www.theaa.com/allaboutcars/fueltypes/petrol.html

                  za stanje 2005te godine.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • 206
                    Admin od ispočetka :)
                    • 09.12.2004
                    • 9548
                    • Beograd
                    • 206

                    Ne vredi, covek je zaista uporan...

                    Evo kad me vec vuces za jezik: rezultat slucajno uzetog uzorka sa 3 razlicite NIS-ove pumpe koji sam dao na analizu koja je odradjena u Modrici je 92.3 oktana (prosek) za benzin deklarisan kao BMB95. Uzorci uzeti sa Zmaja, Francuske i Ade, znaci iz regularnih linija snabdevanja. Uzorkovanje radjeno pre 3 meseca, u svrhu utvrdjivanja kvaliteta radi eventualne kupovine goriva za prodaju na teritoriji BiH. Toliko o svakoj prici da je NIS benzin u okviru standarda, pa sad slobodno i dalje vezi teorije kako nam je gorivo, u stvari, super. Zaista bih voleo da mi kazes KOJA to pumpa u stvari toci gorivo dobrog kvaliteta, posto i mene i veliki deo vozacke populacije NIS godinama ubedjuje u suprotno?

                    92 oktana se prodaje, nisam ni sporio da se NE prodaje, samo sto ga vise niko NE KORISTI niti sipa u auto. Razlika u ceni je nekih 10-ak centi, tako da niko normalan vise ne koristi to. Uostalom, za nemacki vozni park u proseku star, koliko, 5-6 godina, 92 oktana je NEODGOVARAJUCE gorivo. Izvoli odvrni cep bilo kojeg automobila napravljenog u poslednjih 5 godina i procitaj koje gorivo zahteva.

                    Sto se tice verovanja Mercedesu, ja takodje verujem BMW-u i Pezou, koji imaju obavezu da svoje kupce upozore na los kvalitet goriva u SCG i posledice koje to povlaci. Konkretno Peugeot daje garanciju od 1 godine, i trazi servisni interval od 12000 km a preporucuje 7500, upravo zbog loseg kvaliteta goriva i maziva kod nas - normalna garancija je 3g/100.000km, servisni interval 20.000km. BMW otvoreno upozorava na moguce probleme sa katalizatorima zbog povecanog sumpora u gorivu kao i smanjenu snagu kao posledicu lose oktanske vrednosti. Neverujes? Slobodno pozovi Verano i Radulovica pa ih pitaj. Svi redom veci proizvodjaci, ukljucujuci tu i BMW, Peugeot, Audi, VW itd...upozoravaju na rizike koristenja naseg Eurodizela takodje, odnosno rizika po common rail sisteme, pumpe, katalizatore kao i zacepljenja EGR sistema zbog loseg kvaliteta nafte. I ovo se da proveriti.

                    Sto se tice mernja potrosnje - zasto, ako je gorivo tako dobro, NIKAD ali NIKAD nemam 5% bolju potrosnju u korist NIS-ovog goriva? Ovo merenje pravim 2x nedeljno na jednoj te istoj trasi, sa gorivom koje konstantno sipam na istim pumpama - tako da je meni sasvim merodavno. Precizni instrumenti, test rute...Treba njima da verujem na rec, posle najmanje 100x uveravanja u suprotno iz prve ruke? A kao sto sam i rekao, desavalo se da bude razlika i do 30%. Kazes potrosnja nije relevantna...opet demagogija. Dobro, koji je ondarazlog ili efekat sto meni auto UVEK vise trosi i slabije vuce SAMO na SCG benzinu, u poredjenju sa bilo kojim drugim? I sta je kriterijum uopste za los benzin ako ne losa vuca i povecanja potrosnja?? Meni je to kriterijum, obrni okreni opet dodjemo na isto.

                    A sto se tice BMB98...bice, kad se NIS konacno privatizuje posto za tehnologiju BMB98 treba tricavih par stotina miliona EUR ulaganja u one nase zastarele mastodonte od rafinerija. Tesko, pogotovo kad nemaju konkurenciju, a i zasto bi?

                    Sto se tice zvanicnih analiza laboratorija, vec sam rekao sta i kako, i naravno da im ne verujem, imam li razloga da im verujem? Uostalom mislis li zaista da bi na ovaj ili onaj nacin uopste dozvolili bilo koji drugi rezultat? Daj bre, Srbija je ovo jos uvek...nezavisne laboratorije...

                    Sto se tice auta koji trose 98 oktana - tacno je da ih nema puno koji ZAHTEVAJU to gorivo, ali 99% auta proizvedenih u poslednjih 5 godina ZAHTEVAJU 95 oktana, koje ne dobijaju, a PREPORUCUJE SE 98, koje ne mogu da dobiju. A to da li motoru smeta ili ne...pa sve ima svoje granice, do neke mere mu mozda i ne smeta ili se ne primeti da mu smeta, ali ako mi auto preterano trosi ili ne vuce ili ga cak cujem da klikce ko blesav - e, onda mu smeta, makar imao 15 nacina da kompenzuje za losije gorivo. Uostalom, sam znas da i ta kompenzacija knockom mora da ima NEKE kontraefekte, da nema zasto onda svi ne bismo sipali 80 oktana i vozili se sretno kad vec ECU to moze da kompenzuje?

                    A sto se tice raspolozivosti BMB98, to izgleda otprilike ovako:

                    - USA - oni nemaju ni eurodizel, a nista jace od 95 oktana im ni ne treba sa onim tenkovima sto iz 15 litara zapremine izvlace po 200 ks, tako da mi uopste nisu merodavni. Ali da ga nema, to gresis - ima, i to uveliko. Znam, jer sam ga sipao.
                    - Azija: Singapur ima sve od 95 pa nadalje, regular 92 nema uopste. Takodje sipao. Kina ima, proverio sam i tamo. Hong Kong, Malezija, Japan, svi naravno imaju 98, i to sam proverio iz prve ruke. Izrael i Kipar (mada nisu bas Azija, ali hajde), takodje imaju.
                    - Latinska amerika - e to cu videti sledece godine nadam se.
                    - Rusija - evo Nenada, pitacemo njega.
                    - Afrika - Egipat, Juznoafricka Republika imaju, i to sam probao
                    - Evropa - pitanje je gde ga NEMA, pre nego gde ga ima...Do sada nisam naleteo da ga nema igde u EU. *ebiga, puno putujem. Dakle, jos neki argument?

                    "...da ponovim, oktanski broj benzina je merilo otpornosti na samozapaljenje i nema veze sa potrosnjom ili sadrzajem energije u litri goriva..." E sad i ti i sam znas bolje nego ja da je upravo ovo argument da auto sa losijim gorivom daje manju snagu (osim tog Volva koji nekim cudom sve to sam peglabez posledica...), jer sa boljim gorivom otpornijim na samodetonacije moguce je pomeriti paljenje unapred cime se i dobija veca snaga. Zar ne?

                    Da li nas stranci vole ili ne, ne znam, verovatno ne. Ali im je svakako u interesu da nam uvale skuplji propizvod koji ionako prave, ili makar onaj koji smo do sada vec trebali uveliko da dobijamo. Sto se mene tice, vrata su im sirom otvorena, posto od ovih nasih, gori ne mogu biti.
                    The difference between men and boys is the price of their toys

                    Comment

                    • DejanV
                      CBC Senator XXL
                      • 19.07.2005
                      • 682
                      • Beograd

                      Iz pouzdanog izvora znam (covek radi u Bosch-u na Advanced Fuel Injection Systems) da smo na crnom spisku Bosch-a, i to po dva osnova.

                      Prvi je Zastava. Bosch ne voli kada neko ne primeni njegovo ubrizgavanje kako treba i kako je lepo napisano u prirucnicima; nece se buniti zbog jednog ili dva detalja, ali kada se od ukupno 7 mesta za uzimanje podataka potrebnih racunaru koriste samo 3, to onda vise nije detalj. To ubrizgavanje onda sasvim sigurno NECE raditi kako treba, i NECE davati ekonomiju voznje koju treba da da - a Bosch ne zeli da iko, pa ni Srbi, sutra kazu kako je cela prica oko EFI beze veze, i da mu auto trosi svega pola litra manje od krab verzije, koja je oho-ho jeftinija.

                      Da i ne spominjem dugovanja Bosch-u, to su vec finansije, a ne tehnika.

                      Drugi su goriva i maziva. Bosch ODBIJA da postuje garanciju za svoje EFI sisteme koji se prodaju kod nas; dakle, ako iko garanciju na novo vozilo kupljeno kod nas, neka zna da mu tu garanciju daje iskljucivo proizvodjac vozila na sopstveni rizik. 206 je naveo primer Peugeot-a, koji skracuje redovnu garanciju od 3 godine na 1 godinu kod nas - VRLO recito i jasno.

                      Razlog je jasan - benzin kod nas je toliko ispod svih standarda da im na pamet ne pada da posredno podrzavaju tako lose gorivo. Ma sta Brick rekao, Bosch ocigledno ima drugacije misljenje, kao i neki drugi, recimo VW, koji kod nas nije prodavao FSI motore kada sam ja poslednji put pitao, pre nekih 5-6 meseci. A prilicno je jasno da ce se kroz godinu-dve SVI njihovi motori raditi po FSI principu, tj. sa direktnim ubrizgavanjem i visokim kompresionim odnosima od 11,5:1 pa navise.

                      I nije VW jedini - SVI se polako krecu u tom smeru. Alfa Romeo sa JTS motorima (cela, ali CELA nova serija), Ford sa 1,8 l motorom za sada, a vec najavljenim verzijama motora od 1,6 i 2.0 litara, itd. Ti motori imaju jasno naglaseno da traze gorivo od 100 oktana, a samo u krajnjoj nuzdi ono od 98 oktana. Zato tih motora i nema u ponudi za SAD, ali i za nas i nama slicne (ako ih jos ima).

                      Pre nego sto Brick stavi plocu sa temom iz filma "Nisu to oktani, nego sumpor, baby!", trebao bi da bar pokusa da shvati da nama kao vlasnicima vozila kojima treba kvalitetnije gorivo i najzad kao potrosaci ipak vise verujemo proizvodjacima vozila sa njihovim preporukama nego "nezavisnim laboratorijama" i njihovim testovima, za koje sam bar ja od njega prvi put uopste cuo.

                      Pretposlednji koji je tako visoko podigao nacionalni barjak po svaku cenu i uprkos svim ociglednim cinjenicama je trenutno u Hagu. Onaj pre njega je zavrsio na krstu.

                      Pozdrav,
                      DVV
                      Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        Evo kad me vec vuces za jezik: rezultat slucajno uzetog uzorka sa 3 razlicite NIS-ove pumpe koji sam dao na analizu koja je odradjena u Modrici je 92.3 oktana (prosek) za benzin deklarisan kao BMB95. Uzorci uzeti sa Zmaja, Francuske i Ade, znaci iz regularnih linija snabdevanja. Uzorkovanje radjeno pre 3 meseca
                        e to me zanima, to care.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          trazi servisni interval od 12000 km a preporucuje 7500, upravo zbog loseg kvaliteta goriva i maziva kod nas - normalna garancija je 3g/100.000km, servisni interval 20.000km. BMW otvoreno upozorava na moguce probleme sa katalizatorima zbog povecanog sumpora u gorivu kao i smanjenu snagu kao posledicu lose oktanske vrednosti. Neverujes? Slobodno pozovi Verano i Radulovica pa ih pitaj. Svi redom veci proizvodjaci, ukljucujuci tu i BMW, Peugeot, Audi, VW itd...upozoravaju na rizike koristenja naseg Eurodizela takodje, odnosno rizika po common rail sisteme, pumpe, katalizatore kao i zacepljenja EGR sistema zbog loseg kvaliteta nafte. I ovo se da proveriti
                          to sto navodis je vezano za kolicinu sumpora, to je opste poznato, i ja sam x puta pominjao i to nema veze sa kvalitetom, energiji goriva i potrosnji o cemu smo pricali.

                          to sto navodis je smanjeni interval zamene ulja.

                          sto se dizela tice prvi put cujem da iko ima zvanicne primedbe na euro dizel.
                          znam taksiste koji voze Pezo 406 HDI, evo motor presao preko 300.000km od toga pola na nas euro dizel i sve je tip top- ni sitnice.

                          Sto se tice mernja potrosnje - zasto, ako je gorivo tako dobro, NIKAD ali NIKAD nemam 5% bolju potrosnju u korist NIS-ovog goriva?
                          uh, trazi mnogo prostora. ukratko, NISov benzin nije obogacen aditiva koji povecavaju energetsku vrednost i omogucavaju potpunije sagorevanje. to nije uopste gorivo sa osobinama koje ti ocekujes, to je standardno gorivo. za umanjenu potrosnju potrebno je oplemenjeno gorivo posebno prilagodjeno toj nameni.

                          to sve zajedno nema veze sa tim da li je gorivo dobro ili lose.


                          Kazes potrosnja nije relevantna...opet demagogija
                          pa sad ako je evropski standard demagogija...

                          potrosnja nije nesto sto definise standard, niti bitna stvar za klasifikovanje goriva po kvalitetu. sta ja mogu sto su u tehnici/ normama takva pravila. nisam ih ja pravio.

                          tvoja logika je na mesti ali nije u skladu sa pravilima koja vaze za goriva.


                          I sta je kriterijum uopste za los benzin ako ne losa vuca i povecanja potrosnja?? Meni je to kriterijum, obrni okreni opet dodjemo na isto.
                          pa kada bi ti definisao standarde ne bi moglo nista da se kaze ali ipak ti ne definises standarde a standardi kazu da losa vuca i povecana potrosnja nisu kriterijumi za izricanje kvalifikativa los benzin.

                          isparljivost, zapaljivost, otpornost na samozapaljenje, i drugo su vazeci opste priznati kriterijumi koji vaze za sve u svetu a time valjda i za nas kao deo tog sveta.


                          A sto se tice BMB98...bice, kad se NIS konacno privatizuje posto za tehnologiju BMB98 treba tricavih par stotina miliona EUR ulaganja u one nase zastarele mastodonte od rafinerija. Tesko, pogotovo kad nemaju konkurenciju, a i zasto bi?
                          to se isto pricalo i za euro dizel, nece biti nikada pa eto dogodilo se.

                          par stotina miliona EUR su nikakve pare, i njih ima. koliko znam upravo se pancevacka modernizuje, proces u toku prema javnim izvorima odnosno medijima.

                          ne vidim zasto bi bilo tesko da se izgradi i primeni tehnologija rafinacije za BMB98 kada je moglo i moze u drugim rafinerijama oko nas.

                          zasto bi, zbog zakon i drzave koja je ugovorila takve svoje obaveze prema datim rokovima i po predvidjenoj dinamici.

                          imamo mi kao drzava i medjunarodne obaveze, izmedju ostaloga i postovanje ekoloskih standarda, recimo Kjoto protokol koji smo usvojili i prihvatili realizaciju.

                          to nema nikakve veze sa konkurencijom, ima sa nasim potrebama da disemo cistiji vazduh sto pre, i narocito za buduce generacije.

                          imam li razloga da im verujem? Uostalom mislis li zaista da bi na ovaj ili onaj nacin uopste dozvolili bilo koji drugi rezultat? Daj bre, Srbija je ovo jos uvek...nezavisne laboratorije...
                          ja mislim da ima razloga da verujem. pa ti si vrsio analizu van Srbije i ne vidim kakav uticaj ima Srbija na to.
                          isto tako drugi rade u drugim drzavama analize.

                          zasto misli da u svetu ne postoje nezavisne laboratorije ?
                          ili mislis da su svuda u svetu tako jaki interesi NISa i drzave Srbije da mogu da uticu na rad laboratorija u drugim zemljama.

                          nesto nisam sklon takvom povezivanju uticaja.


                          99% auta proizvedenih u poslednjih 5 godina ZAHTEVAJU 95 oktana, koje ne dobijaju, a PREPORUCUJE SE 98, koje ne mogu da dobiju

                          95 oktana da, obavezno je. da li dobijaju ili ne diskutabilno je. ima previse oprecnih misljenja i rezultata merenja za tako decidan zakljucak.


                          NEKE kontraefekte, da nema zasto onda svi ne bismo sipali 80 oktana i vozili se sretno kad vec ECU to moze da kompenzuje?
                          finansijksi efekat. motor radi bez ostecenja kada ima knock kontrolu ali je sagorevanje podeseno na optimalno tacno za odredjeno gorivo i samo u tom opsegu oktana motor optimalno radi a cena vs dobijena energija je najpovoljnija.

                          vise oktana od potrebnih za rad motora nije efikasno, bacanje para a manje oktana nije efikasno, trosnje previse litara za iste efekte.

                          nesporno je da postoji donja granica OB za optimalni rad motora, ona je za vecinu motora 92 oktana a od euro 3 norme 95 oktana i od euro 4 norme 98 oktana.

                          ubedljivo najvise vozila danas na putu je onih proizvodenih pre euro 3 koji se zadovoljavaju sa 92 oktana, njihov broj se smanjuje a raste udeo euro 3 i euro 4 koji tek dolaze.


                          E sad i ti i sam znas bolje nego ja da je upravo ovo argument da auto sa losijim gorivom daje manju snagu (osim tog Volva koji nekim cudom sve to sam peglabez posledica...), jer sa boljim gorivom otpornijim na samodetonacije moguce je pomeriti paljenje unapred cime se i dobija veca snaga. Zar ne?
                          da u odredjenim okolnostima upotrebe. bolje gorivo po oktanima od onog za koje je projektovan motor nema nikakvog uticaja i ne dobija se veca snaga. a moj Volvo je pravljen za to sto kazes americke tenkove pa guta bez problema skoro svako gorivo, pocevsi od tog americkog.

                          opet NISovo gorivo je ruska mesavina i vise prilagodjeno ruskim motornim konstrukcijama (takva je tehnologija nekada odabrana, ne pitaj kako i zasto).

                          kada vec nema samodetonacija benzin sa vise oktana od potrebnih nema nikakvu prednost niti svrhu, odnosno stetan je po dzep vlasnika.


                          Ali im je svakako u interesu da nam uvale skuplji propizvod koji ionako prave, ili makar onaj koji smo do sada vec trebali uveliko da dobijamo. Sto se mene tice, vrata su im sirom otvorena, posto od ovih nasih, gori ne mogu biti.
                          tu se slazemo, interes je da uvale proizvod koji vraca sto vise profita, to ne mora da bude skuplji proizvod ( ako je skuplji ne znaci da ce prodavati u vecim kolicinama).

                          potpuno se slazem sa time da nema razloga da se vrata odskrinu i otvore, kontrolisano.

                          da mogu da budu gori od nasih mogu, video u praksi tokom duzeg boravka u inostranstvu.

                          da li bi ovde bili gori ili bolji ne znam, ali ne zelim ni da pomislim da im se ponudi da rade sta hoce kao sto se desilo u nekim zemljama u tranziciji.

                          rafinerije su ipak porodicno blago, nesto sto se ne baca tek tako i sto utice na zivot generacija i buduci nacin razvoja privrede.

                          sam benzin bilo 95 ili 98 za automobile je sporedna i banalna stvar u dugorocnom bilansu pro et contra upravljanja energetikom kao sektorom.

                          ja nemam dilemu da je nuzno uvesti na trziste BMB98 i ukinuti olovni benzin potpuno bilo iz domacih rafinerija po osnovu rekonstrukcije bilo uvozom onoga cega nemamo.

                          sporno je da li to uraditi po svaku cenu /hitno/ unistavanjem NISa i prepustanju trzista energije stihiji i strancima ili zadrzati kontrolu i uticaj drzavne regulative u tom domenu radi buducih beneficija za sve.

                          ja sam za ovu drugu varijantu, zadrzati kontrolu maximalno moguce.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            benzin kod nas je toliko ispod svih standarda
                            koliko ?

                            recimo VW, koji kod nas nije prodavao FSI motore kada sam ja poslednji put pitao, pre nekih 5-6 meseci. A prilicno je jasno da ce se kroz godinu-dve SVI njihovi motori raditi po FSI principu, tj. sa direktnim ubrizgavanjem i visokim kompresionim odnosima od 11,5:1 pa navise.
                            i... FSI motor ne moze da radi ni na nemacko 95 oktansko gorivo, nije za to ni pravljen. to nema veze sa kvalitetom vec tipom/vrstom benzina.

                            Mitsubishi odavno radi na FSI principima, mnogo pre VWa i ti GDI motori se voze kod nas godinama sa nasim benzinom.

                            imaju direktno ubrizgavanje i veoma visolu kompresiju.

                            i koliko je tih motora crklo samo zbog uzroka benzina ?

                            ljudi koji ih voze se ne zale na povecane kvarove motora i jedino sto se odmah primeti je mlitavost motora jer se ne koristi trazeni tip benzina.

                            mislim, sta si novo otkrio u vezi FSI, i slicnih specificnih motora potpuno drugacije konstrukcije koji svi odreda zahtevaju minimum 98 oktana da bi radili sa veoma siromasnom mesavinom.

                            tu nema nista sporno. ili ima ?

                            I nije VW jedini - SVI se polako krecu u tom smeru. Alfa Romeo sa JTS motorima (cela, ali CELA nova serija), Ford sa 1,8 l motorom za sada, a vec najavljenim verzijama motora od 1,6 i 2.0 litara, itd. Ti motori imaju jasno naglaseno da traze gorivo od 100 oktana, a samo u krajnjoj nuzdi ono od 98 oktana. Zato tih motora i nema u ponudi za SAD, ali i za nas i nama slicne (ako ih jos ima
                            naravno, benzinci sa indirektnim ubrizgavanjem umiru, to je odavno jasno ko dan jos iz 90tih i inovacije Mitsu sa GDI motorom.

                            isto tako je kristalno jasno da postojeci benzini ne mogu da se koriste u tim motorima i moraju iskljucivo visokooktanski.

                            potrosaci ipak vise verujemo proizvodjacima vozila sa njihovim preporukama nego "nezavisnim laboratorijama" i njihovim testovima, za koje sam bar ja od njega prvi put uopste cuo.
                            ne znam odakle ti ideja da je potrebno verovanje u nesto, postoje jasni i precizni tehnicki normativi.

                            tvoj auto niti su FSI, niti zahtevaju 100 oktana niti je proizvodjac napisao takve preporuke...ne znam na cemu baziras uverenja.
                            niti zasto potezes nesto sto nema blage veze sa tvojim iskustvima niti temom niti BMB95...

                            Pretposlednji koji je tako visoko podigao nacionalni barjak po svaku cenu i uprkos svim ociglednim cinjenicama je trenutno u Hagu. Onaj pre njega je zavrsio na krstu.
                            ja samo ne znam odakle coveku od tehnike takve ideje, i zasto ubacuje svoju politiku nacionalnog barjaka koja niti postoji niti joj je ovde mesto.



                            zao mi je sto je potrebno objasnjavati da je Englez pravi Englez kada preferira domaci proizvod, Nemac takodje, AMerikanac takodje i svuda u svetu je to pozeljno a samo kod nas je zabranjeno favorizovati domacu robu (kod nekih pojedinaca koji zele da budu valjda veci katolici od Pape).

                            ako moram da biram stranu ili domacu kontrolu, biram domacu.
                            ako ti se ne svidja ok, samo ne izmisljaj nacionalni barjak u pomenutom kontekstu, nije ukusno

                            za promenu ocekujem radije argumente, kao sto je 206 jasno naveo.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • Skyline GT-R
                              CBC Senator XXL
                              • 13.02.2005
                              • 806
                              • Chicago - My Kind Of Town

                              Originally posted by brick
                              u praksi ja odavno nisam video da je neko, niti ja, uspeo da natoci na regularnoj pumpi benzin loseg kvaliteta odnosno van onoga sto bi benzin trebalo da bude po deklaraciji.
                              Sve sve Brick....ali ovo...

                              Pa ja dok sam bio dole (ne tako davno)imao sam problema sa gorivom (necu da napominjem koji uato i sta je bilo da se prica ne bi produzila ili opet otisla......daleko) i iskustva kao i 206, dejan, 156V6....a imam i milion drugih ljudi (prijatelja) koji imaju ISTI problem, tj APSOLUTNO dele isto misljenje.

                              Uvek se natezes sa ljudim u nedogled (STVARNO neznam odakle ti snage) a mene interesuje samo jedno : Kako to, da su tvoji argumenti, tipa - video sam (na sajtu), procitao sam, cuo sam, reko mi je, naso sam podatak.....itd. , UVEK , ali UVEK merodavniji\istinitiji\tacniji od onoga sto je neko video (UZIVO!), proso, isprobao (LICNO!), testirao (LICNO!)...
                              Mislim, ako ja tebi kazem "probao sam to - LICNO" a ti mi uvek odgovoris "nema sanse, CITAO sam da nije tako" - onda tu prestaje svaka rasprva.

                              Ja razumem da ti "hvatas" podatke ovlascenih sajtova, i da (gledas da) se informises na sto "realnijem" mestu ali.....ja recimo vise verujem praksi.Pogotovo ako (skoro) svi imaju ista ili slicna misljenja.
                              Onda navodis akko su Shell "lopovi" - gledaju samo svoje interese, naftni biznis.....i ok.Slazem se.Ali zasto onda TOLIKO verujes svemu sto nadjes na njihovom sajtu?
                              Opet...ja prvi put od tebe cujem da je nase gorvio ok...stavise..."nista mu ne fali" .
                              Ti si jedini kog sam cuo da je stao u odbranu naseg benzina.Ako nisi kibicovao neko mesto u NIS-u ( JOKE!) onda jedino ostaje - velika doza patriotizma.

                              Comment

                              • 206
                                Admin od ispočetka :)
                                • 09.12.2004
                                • 9548
                                • Beograd
                                • 206

                                Samo da rezimiramo par stvari ovde. Znaci, brick, zastupas tezu da nase gorivo ispunjava sve vazece standarde, i da je dobrog kvaliteta? Uz tu tezu sam kazes da:

                                1. "...to sto navodis je vezano za kolicinu sumpora, to je opste poznato...", gde sam kazes da nase gorivo ima jako povecan nivo sumpora.

                                2. "...ukratko, NISov benzin nije obogacen aditiva koji povecavaju energetsku vrednost i omogucavaju potpunije sagorevanje...". OK, znaci za razliku od svih ostalih BMB95 koji se u Evropi makar prodaju, nasima jos fale i aditivi. OK, dalje.

                                3. "...opet NISovo gorivo je ruska mesavina i vise prilagodjeno ruskim motornim konstrukcijama (takva je tehnologija nekada odabrana, ne pitaj kako i zasto)..." - ovo ruska tehnologija u prevodu znaci zastarela i nekompatibilna sa zapadnom tehnologijom proizvodnje automoilskih motora. OK, dalje.

                                4. Nezavisna analiza koju imam pred sobom o oktanskoj vrednosti benzina kod nas: 92.3 oktana

                                5. Rezultati merenja potrosnje, na dovoljno velikom uzorku. Mozda ne zvanicno prihvatljivi, ali meni licno sasvim dovoljni i merodavni kao pokazatelj.

                                Pa kad se sabere 1-5, zakljucak je jasan: ne valja nam gorivo. Ili, ako se uprkos tome ovo nase gorivo IPAK uklapa u neke propise koji postoju u EU, onda OK - gorivo jeste prema standardima, ali i dalje ne valja, jer ti standardi iako takvi kakvi su, ili se odavno ne primenjuju, ili (verovatnije) da svi odavno rade po mnogo boljem standardu tako da je ovaj samo formalno na snazi, odnosno da je vec odavno postao conditio sine qua non odnosno uslov bez kojeg se ne moze. E sad, pored ovog standarda koji NIS ispunjava, ostatak Evrope verovatno ispunjava jos 15 jos strozijih standarda, tako da pretpostavljam da je sve stvar gledista...

                                Dalje, smanjeni servisni interval, odnosno zamena ulja - da, kao sto si i rekao, naveo sam smanjeni interval zamene ulja, ali ZASTO to fabrike traze?. To je kljucno pitanje. Ako ovlasteni servisi ugradjuju originalne delove, koji drugi faktor moze da utice na fabriku da smanji trajanje garancije i smanji servisne intervale, osim kvaliteta goriva i maziva? Zbog sumpora ili oktanske vrednosti, svejedno - znaci, lose gorivo. Usput, ne pricamo ovde samo o potrosnji vec o kvalitetu goriva generalno, znaci i sadrzaj sumpora, naravno. Zar ne? Uostalom, BMW zvanicno kao razlog za preporuceni smanjeni servisni interval (preporuceni, ne i obavezni) navodi BAS los kvalitet goriva, pa sad misle li oni na oktansku vrednost ili sumpor, ne znam, ali to im je zvanican stav.

                                Sto se tice Peugeota, stvar je sledeca: zbog loseg kvaliteta goriva bilo je dosta problema sa EGR povratom - manji problem, doduse. Takodje, desavalo se da se katalizator totalno zacepi, i da dodje do povrata kojekakvog djubreta nazad u motor. Pumpe, injektori i filteri su imali problema sa podmazivanjem, vodom u nafti, neotpornoscu na niske temperature (parafinizacija). FAP sistem nije mogao da sagori kako treba cvrste ostatke, tako da je bilo problema i a njima. Manje-vise iste probleme su imali i ostali proizvodjaci na dizelima novije generacije.

                                Jedva cekam da Shell konacno pocne da me dere cenama i odliva kapital preko V-Power-a, makar mi nece biti TOLIKO zao sto ispadam magarac pa placam tolike pare za benzin
                                The difference between men and boys is the price of their toys

                                Comment

                                Working...
                                X