Da, upravo chinjenioca da na plin trose istu kolicinu goriva kao sa pogonom na benzin je neumoljif faktor dokaza sustinskog problema ove teme.
Mnogo vise o benzinu u Srbiji :(
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
ali ako neko uporno pokusava da me ubedi da je noc dan i da je crno belo i da mi auto ide bolje sa nasim bezninom bolje vuche i manje trosi
sve to sto ovde citiram si samo ti izmislio, posto nikada nije ni napisano sa moje strane.
ako mislis da jeste, navedi citat !
ili nisi citao ili razumeo, ne znam sta da pretpostavim, koji je motiv za izmisljanje.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Inace, ja se potpuno slazem sa Brickom da se ne moze od nule skociti na treci sprat odmah, i sasvim je logicno da ce period tranzicije morati da potraje. Ono gde se ne slazem sa njim jeste u vremenskim rokovima - imali su 4 godine i kao rezultat mi smo dobili substandardno gorivo, koje kao takvo izlazi iz rafinerija, pa daljim razvodnjavanjem postaje katastrofalno lose. Drugim recima, nije uradjeno prakticno nista da se makar osnovni kvalitet goriva odrzi, a kamo li da se postigne stvarna norma. Mislim da je Brick spomenuo da BMB95, pored manjka oktana, ima visam sumpora, i bog te pita sta jos nije kako treba
4 godine je jako kratko, prosecno to skakanje sa prvog sprata na treci je trajalo u zemljama tranzicije od 10-15 godina.
mi ne krecemo ni od nule, mi krecemo 2 sprata/pordruma ispod zemlje.
ja nikada nisam pomenuo niti pricao o razvodnjavanju ili necem slicnom.
BMB95 je sporedna energija u ovoj zemlji, sporedno gorivo i poslednje na listi u koje ce se ulagati.
to je jasno dugorocno opredeljenje, iz mnogih razloga bas tako postavljeno.
sama tehnicka norma za BMB95 ne odredjuje kolicinu energije ili sastav komponenti, ili koji se aditivi dodaju- prosto norma je takva i zvanicna je (uh, opet taj internet gde su sve EN norme prezentirane oficijelno).
ne slazem se sa tobom da nije postignuto nista za 4 godine- kao prvo na pumpama se prodaje benzin svih 24 sata sto pre toga godinama i preko 2 decenije nije postojalo. jos od pocetka 80tih benzina nije bilo u dovoljnim kolicinama na pumpama i pocesto su postojala neka ogranicenja, te bonovi, te par nepar, i ostale fore.
kao drugo, uvedeno je potpuno novo gorivo euro dizel. to gorivo je vazno i prioritetno jer se koristi u skoro svim delatnositma, u celoj privredi.
benzin, bilo olovni bilo bezolovni su sporedni i po kolicinama koje se trose i po znacaju koji imaju na funckonisanje privrede.
a sve pociva na privredi i njenom razvoju, pocevsi od radnih mesta, zarada, plata koje se isplate i po osnovu kojih se i kupuje taj benzin tek kao poslednja karika u lancu.
mozda ne prija usima, ali takav redosled je uobicajen u drzavama koje pretenduju da budu organizovane i ozbilje- privreda je prioritet.
to nikako ne znaci da benzin ne treba da se unapredjuje po osobinama, da ne treba da se uvode nove vrste benzina...sve u svoje vreme.
4 godine je tebi mnogo vremena za totalni razvoj, meni je 15 godina realniji period, optimisti sa zapada predvidjaju 10 godina, nase okruzenje je proslo sa izmedju 10 do 15 godina.
mozemo mi da zelimo i da se tranzicija obavi za 5 meseci, nezgoda je sto jos nikome nije poslo za rukom, a kako stvari stoje i mi cemo morati da prodjemo kroz sve faze korak po korak na tranzicionom putu sa preponama.
jeste, postojeci BMB95 ima vise i sumpora i raznoraznih jedinjenja nego neki drugi benzini, nas EN standard to dozvoljava.
ali to nije nikakav tehnicki faktor koji utice na potrosnju benzina, niti na energetski sadrzaj benzina, niti na RON oktana niti na ono sto si pominjao da te muci (crni dim iz izduva, trzanje, povecana potrosnja) u tvojoj praksi.
isto kao sto ti imas probleme jako puno drugih ljudi nema takve probleme sa autima. nisu ni svi auti isti, pa ni osetljivost na gorivo, niti stanje tehnicke ispravnosti ,niti nacin upotrebe i voznje....
ima mali milion faktora zbog koga se nesto sa autom dogadja na nacin kako se dogadja, benzin je tu samo jedan od, oktanski broj jedan od milion. cisto sa tehnicke strane, nevezano za tip benzina.
svi znamo iz javnih informacija da je NIS u fazi restruktuiranja i da je to proces koji ce potrajati u skladu sa dogovorenim pravilima.
jedno od pravila je i obaveza drzave da kada bude predvidjeno uvodi postepeno liberalizaciju celog sektora energetike a time i goriva pa i benzina u krajnjem.
znamo i da je predvijdeno da od 01.01.2006. pocne uvoz goriva iz MK kao prve zemlje iz multilateralnog ugovora o carinskoj uniji zemalja Balkana.
kako protice vreme, i sa drugim zemljama ce biti slicnih resenja.
kao sto cemo i mi izvoziti nasa goriva (da li bas benzin ili mozda nesto drugo svejedno, nastaje i ta opcija) kada nam bude dozvoljeno.
isto kao i kada nam bude dozvoljeno da slobodno u svetu mozemo da kupujemo sirovu naftu koju mi hocemo i od koga i za koje pare hocemo.
sve to ce se dogoditi, tu skoro da nema dileme..samo je pitanje vremena.
do tada, kao strateski sektor energetika ima svoja cvrsta pravilu upravljanja, i bice tako kako je ugovoreno ma kako se nama kao pojedincima svidjalo ili ne svidjalo.
mnogo su krupnije i dugorocnije varijante u igri, od pitanja ovog ili onog benzina i njegove dobrote ili potrosnje ili slicno.
ja sam rekao da se slazem sa tobom da je pozeljno omoguciti uvoz benzina pa neka kupuje ko sta hoce, i ne vidim zasto je to sporno, ili moze biti osporavano.
isto kao sto je jako pozeljno ne rasturati NIS i komplet domacu energetiku ne zbog nekakvog benzina vec zbog privrede koja trazi poseban rezim snabdevanja energentima, mnogo vazniji sektor od koga svi zavisimo u jednom ili drugom obliku.
pocinje grejna sezona, gomilu ljudi uopste ne zanima kakav je benzin i da li je u njemu vise vode ili oktana, osnovno pitanje je cena i kolicina loz ulja, mazuta, gasa i ostaloga za naredne mesece.
a to su mnogo vece i kolicine u litrima i mnogo vece pare u pitanju.
ako je NIS potrosio 5 pocetnih godina, realno je ocekivati da u narednih 5 godina dostigne u svemu ponuda bas svega na nivou EU. zato i jeste tranzicija da bi se ti standardi dostigli, i to oni najvisi a ne samo najnizi.
EN je familija tehnickih standarda, i nema veze sa konkretnim autom, konrektnim modelom ili potrosnjom i ima svoje opsege kako donje tako i gornje u okviru standarda.
pitanje o kome je svrha diskusije je da realno sagledamo ciinjenicama gde smo u okviru tih standarda, bilo donjih bilo gornjih dozvoljenih brojki.
barem ja sa takvih polazista ulazim u ovu temu.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
ja duboko verujem da kljucni pojedinci u NIS-u krajnje NAMERNO nisu uradili nista, racunajuci da ce se ionako smestiti u neku novu oprganizaciju kada ih neko kupi. Stoga, nije ih mnogo briga (jer ih ne tangira) kolika ce prodajna cena, pa i sudbina, NIS-a biti na kraju, njih zanima samo plata i drpacina. Koliko se secam, direktor NIS-a je pre otprilike godinu dana imao platu od 3.500 evra mesecno u neto iznosu, tako videh u "Politici". To je nista za Shell i BP, ali za ovdasnje prilike, to je jako mnogo, i jos vise kada se uzme u obzir da uvek nekako rese stambena pitanja sa stancicima od 120+ kv. metara, da imaju sofere sa sluzbenim vozilima, besplatna letovanja u odmaralistima NIS-a, itd. Kada se to preracuna u novac, njihova plata je vise puta veca od nominalne
emocije i tehniku ne bih mesao.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Koliko puta ces ponavljati tehnicku pricu bez emocija, u duhu foruma, dok te ja uporno ubedjujem da ti nisi u pravu, nema veze sto je to tvoj motor i sto ga vozas po Svedskoj, kada lepo pise na sajtu NIS-a da je sve po standardima?
upravo je suprotno, ti si taj koji osporava tehnicku pricu i cvrste argumente jer ti ne prijaju.
pa cak i one argumente koji su javno prezentirani na internetu od strane ozbiljnih institucija.
ti uporno negiras da postoje neki ustanovljeni standardi, i forsiras "ne znam zasto ali tako je i nikako drugacije nego kako ja kazem i tacka".
ja sam ti dao veoma razlicite izvore informacija, niti jedan od njih nisi osporio kao netacan niti dao izvor drugacijih informacija.
zasto ?
niko ne spori da ti imas problem sa kombinacijom auto+benzin- ja ti sporim da je crna boja izduvnih gasova uzrokovana nedovoljnim brojem oktana.
evo, daj tehnicke podatke i objasnjenje tvoje tvrdnje da je zbog loseg goriva izduv na tvom benzinskom motoru crne boje.
tebi je to normalno, ne mislis da nas sve pravis ludim takvim slaganjem kockica ?
Pa majku mu, o kom to standardu mi pricamo
Kakvo je postovanje standarda sa substandardnim vrednostima
sta si ti prezentovao od tih brojki i vrednosti?
Molim da mi neko (iko!), nekako (bilo kako!), objasni kako se moze biti u okviru standarda sa substandardnim vrednostima?
I molim te, reci mi, ko tu sada odstupa od duha foruma? I zasto ja sada tebe to pitam, kada bi na to pitanje trebao da odgovori onaj koji je postavio tu tezu? Ne zbog mene,
kako si do nje stigao, mogao bi da objasnis.
a i ne mora, vidim da je i tebi jasno da si postavio pitanje bez smisla.
JA SAM JASNO NAVEO IZVORE KOJI SU VRSILI ANALIZU GORIVA I KOJI SU UTVRDILI DA JESTE U OKVIRU ZA TU VRSTU GORIVA VAZECIH STANDARDA.
nisam ja vrsio merenja, i nisam ja utvrdio brojke i poredio ih sa standardom.
ovo gore boldovano, jer se izgleda ne cita od pocetka ko je sta utvrdjivao.
ako imas bilo kakvu drugaciju analizu, sa bilo kakvim brojkama niko ti ne brani da to objavis i pojasnis, samo ti to do sada nisi uradio niti u jednom jedinom postu osim apsolutnog negiranja NISovog goriva u svemu i tvrdnje da je SVE CRNO.
jasno sam napisao vec nekoliko puta da postoje kontradiktorni izvestaji, da nije sve niti crno niti belo i da je forum otvoreno i zgodno mesto da se saznaju realne informacije.
ne prihvatam bilo cije tvrdnje- ja sam rekao u sta verujem i tacka. apsolutno je tako a sve ostalo je nistavno, ni internet zvanicne sajtove, niti tudja iskustva, niti tudju praksu niti bilo sta.
ako obrazlozis zasto, kao sto je 206 jasno naveo, prihvaticu razumne cifre i objasnjenja.
a svi zajedno doci cemo do realnije procene stvarnog stanja benzina i svih drugih goriva.
PS. stalno pominjes nesto u stilu kao da si uvredjen sa navodjenjem podataka da Nubira trosi normal benzin od 92 oktana.
ja imam jedino taj podatak, zvanican podatak ADAC u koji niti verujem niti sumnjam vec uzimam zdravo za gotovo.
ako je netacno, navedi tacan podatak za tvoj auto.
ne znam zasto bi bio uvredjen prostim navodjenjem te brojke i cinjenice, ako jesi zao mi je to nije bila namera.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Brick, ne palim se na kolicine teksta u kome je sve opet okrenuto okruglo pa na cose. Zato, samo ukratko.
Ma sta ti procitao ma gde, od ma koga, ne moze da bude bilo kakav "argumenat" za mene u situaciji u kojoj jasno vidim i osecam da postoji provalija od razlike izmedju domaceg BMB 95 i recimo onoga koji kupim u Grckoj.
Ta tvoja teza me neodoljivo potseca na nase politicare, koji se ubise da nam dokazu da mi danas, na nacionalnom nivou, zivimo bolje nego pre recimo 5 godina. Nema spora da se dosta toga promenilo, nema spora da je deo tih promena bio pozitivan, ali ako pitas ljude na ulici, ipak ce ti vecina reci da zivi gore nego ranije. Jesu plate izrazene u evrima vece nego ranije, ali - eto kvake - ni jedan politicar ti ne spominje promene iznosa racuna koje placas. Namerno naravno, jer ako bi i o takvim sitnicima morao da prica, bilo bi mu tesko da odrzi tezu o boljem zivotu kada je plata porasla za dva puta, a racuni za tri ili cetiri.
Tako i ti - benzin je po EN standardu, ali to nema veze sa aditivima, nema veze sa oktanskom vrednosti, nema veze sa viskom sumpora, itd; pa dobro, sa cime onda ima veze? Valjda mora da bude tecan, sta li?
A ja - i ne samo ja - se ubih da ti dokazem da mene kao kupca sve to uopste ne zanima, jer benzin je roba, pa prema tome o tome kakav je treba da se stara onaj koji bi da mi ga proda. A posto je NIS monopolista, nije stimulisan da ista radi na kavlitetu - zasto bi? Uopste me ne zanima sta i kako treba uraditi da bi taj benzin bio na nivou onoga sto je standard u EU, ja samo hocu takav benzin, jer je moj auto programiran za BMB 95 po evropskim, a ne NIS-ovim normama.
206 ti je naveo jasno i glasno da su tri slucajna merenja dala prosecnu vrednost od 91,8 oktana. Tebi NIJE zasmetalo to sto ti na pumpi pise BMB 95 oktana, i sto se radi o OCIGLEDNOJ prevari i kradji, vec si krenuo da pricas kako to bas i nije neka razlika, prilagodice se ECU, moze on na raspon od-do.
ECU se zaista prilagodi, i auto zaista ide, nece da trokira, ali isto tako nece ni da ide ni onako kako je projektovan da ide, niti ce trositi koliko je projektovan da trosi, trosice vise - sto je gorivo losijem vise ce trositi, to je izgleda svima jasno, sem tebi. Ili mozda smatras da ni to nema veze sa bilo cime?
Pre neku poruku, procitam od Boost-a da se ti vozis uglavnom na gas; lepa preporuka licnim primerom kako uzivati u blagodetima standarda koji nam stiti kvalitet goriva. Potsecas me na Seneku, koji je u rimskom senatu drzao govor o propasti rimske omladine, zbog kocke, pijancenja i kurvanja. Kazu mu senatori - ali Seneka, pa i ti sve to radis? On odgovara - ja ne pricam kako ja radim, vec kako treba raditi.
Tvoj metod je jasan - naprosto potopis sagovornika golom kolicinom dopisa, sa vrlo disparatnim tezama. Pa ko se snadje, svaka mu cast. Na zalost, kvantitet nije kvalitet, tako da mene nisi ubedio ni u sta sem da umes da budes neprobojan za bilo kakav drugaciji stav, a rekao bih da nisam usamljen u tom misljenju (ali o tome neka kazu svoje drugi).
Tvoj omiljen trik je citiranje tehnickih normi; niko ne spori da takve norme postoje, da se mogu procitati i na Internetu, itd, ali samo postojanje normi nije ama bas nikakva garancija da se one i postuju. Na vrpki i dalje pise "BMB 95", a u dostavnici "BMB 92-94", pri cemu i crpka i dostavnica pripadaju NIS-u.
Samo na tom jednom primeru pada u vodu cela tvoja teorija, ali CELA. Razmisli. Niko ovde, sem mozda tebe, ne kupuje gorivo da bi ga analizirao, vec da bi ga koristio. Kada korisnici konstatuju da im auto ide kudikamo losije i trosi kudikamo vise nego sa nominalno slicnim gorivom kupljenim napolju, njima ne treba niti analiza, niti laboratorija da sasvim pouzdano znaju da je nase gorivo losije. Njihov dzep to tako lepo analizira da ja nemam reci. I nikakvi nalazi bilo kakve laboratorije to ne mogu da opovrgnu, bila ona nezavisna ili ne. A ponajmanje samoreklama NIS-a na sajtu i/ili drugde kako oni rade po standardima.
Prvo, formalno ti prodaju jedno, a realno, u samom startu, sami napisu da ono sto ti nominalno prodaju nije i ono sto dobijas. Bilo gde u svetu, sem u Srbiji, to bi bila pljacka, pojavila bi se policija, marinci, podmornice i drzavni tuzilac, pa bi lepo vrh NIS-a sada bio u zatvoru zbog zavere i kradje (kod nas: kradja sa predumisljajem).
Drugo, 206 ti je rekao da sa 91,8 oktana kao prosekom, ni ta pomerena dostavnica nije ispostovana. Ako je to moguce cak i u Beogradu, sta li je tek na pumpama po unutrasnjosti? NE savetujem vam da isprobavate, napunite kanistere u Beogradu.
Trece, ti si u jednoj svojoj ranijoj poruci, onako bas nevoljno pomenuo da u tom gorivu postoji visak sumpora (ne trazi mi se sada ta poruka). Dakle, nije samo stvar u oktanskoj vrednosti i aditivima, nego i u visku sumpora. Izem ti gorivo koje vec po tri osnova odstupa od standarda, ako je to normalno, onda je taj standard uvreda nase inteligencije, jer nam se smeju u oci i kradu nas samo tako.
Cetvrto, niko (bar koliko sam ja primetio) nije rekao da NIS nije uradio bas nista. Najzad, samo da pokrenu dve izbombardovane rafinerije, pa eto sta su uradili. Nista nije ni apsolutno crno, ni apsolutno belo, sve je sivo, samo je pitanje nijanse.
Peto, kao monopolisti, NIS-u je u interesu da ima losije gorivo, jer time raste potrosnja, odnosno broj nasih poseta njihovim pumpama. Njihov interes je tu jasan i jednostavan, a valja primetiti da isto to odgovara i njihovom kljucnom saucesniku, drzavi. Svi znate kako je litar benzina opterecen porezima - ergo, veca potrosnja, veca ubiranja. To opet znaci da nema osnova ocekivati da ce drzava mnogo gurati NIS, a ovo sto su se sada setili, je iskljucivo rezultat bezkompromisnog zahteva MMF-a da se NIS mora privatizovati, pa daj navrat-nanos da mu malo dignu cenu.
I sesto, konacni i nepozivi test ce biti onaj kada se pojave alternativni izvori goriva. Tada cemo lako videti gde ljudi kupuju gorivo, kod NIS-a ili drugde. To i samo to je test kvaliteta, sve ostalo je dim i magla, moz' biti, al' ne mora da znaci.
I na tarabi pise p*cka.
Pozdrav,
DVVBrzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?
Comment
-
-
Hmmm sa benzina na vesh mashine, zhvake, ekonomiju itd... Stvarno ste kreativni, ostajem bez teksta...
Nastavite li ovim tempom, ne znam gde ce biti kraj. Ako niste rekli dovoljno o benzinu (i svemu ostalom) onda ne znam kada cete, ostavljam temu josh uvek otvorenu, ali APELUJEM na razumne okvire priche - temu znate, nema potrebe za daljim navodjenjem.
Thx // pozz
Edit by killaz & Sasha: Tema je zakljuchana zbog neposhtovanja upozorenja! Ista je podeljena, te se pricha o ekonomiji, (koja je ranije krenula, pa se potom i nastavila posle mog upozorenja), te i standardu prosechnog gradjanina, mukama opstanka u tranziciji, konobarima itd, mozhe naci u WasteGate-u / "Samo za ekonomiste..."
//Odjava
Comment
-
Comment