BMW 525ix

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shonegti
    CBC Član
    • 30.06.2006
    • 58
    • Beograd

    BMW 525ix

    kao novi clan foruma postavljam svoje prvo pitanje.
    kakvo je vase misljenje o bmw-u 525ix model e34?
    danas sam naisao na jednog koji je za prodaju.
    izgleda jako dobro i fino je opremljen (klima, air bag, full putni komp...).
    motor nisam cuo ali otici cu sutra da vidim kakva je situacija
    u razmisljanjima mi problem predstavlja gde proveriti stanje oslanjanja i prenosa snage?
    da li neko slucajno ima neki savet na sta da obratim paznju?
  • CikaKure
    CBC Senator XXL
    • 14.08.2005
    • 668
    • Beograd

    #2
    e34 sam vozio nesto preko 3 godine. Brat od tetke jos uvek vozi njegov 525. Po mnogima, e34 vazi za jedan od najboljih automobila ikada napravljenih.

    Komforan, veliki, mocan auto, za danasnje pojmove vec zastareo po mnogim osobinama. Osecaj u voznji je po mom ukusu, opisao bih ga kao "mocan". Motor 2500 ccm je verovatno optimalan izbor za taj auto, u smislu snage i troskova odrzavanja i eksploatacije. 6 cilindara, nasledjene osnovne konstruktivne karakteristike iz prethodnih generacija, danas prilicno jeftin za odrzavanje, a i poznat majstorima. Ako oces da kupujes originalne delove za BMW, znaj da nisu jeftini, a nekad ti je to jedini izbor. Takodje, "auspuh" nije jeftin za zamenu, to ti mogu reci, osim ako ces da ides u malu privredu, ili da pazaris polovne delove, kojih ima na svakom cosku (mada i za njih umeju da zacepe sto sam osetio na svojoj kozi kada sam trazio rucicu brisaca koja je "oblajznula" a Radulovic je bio ljubazan da je nabavi za 80 DEM tada). Servisni intervali su u smislu redovnog odrzavanja dosta dugacki, mada kostaju puno u poredjenju sa drugim automobilima, cak i nekim novijim i to francuskim.

    Unapred se pripremi da ce taj auto da ti trosi izmedju 15-20l benzina u gradskoj voznji na 100 predjenih kilometara. Nemoj da se iznenadis i ne slusaj bajke kako u gradu trosi 10-11l. Na otvorenom on je mala maca, 9-10l, ako ga ne przis. Na tom autu su ti obavezne dobre gume, a to kosta, budi spreman i na tu vrstu troskova, nema svercovanja ako oces da se vozis kad padne sneg.

    Obrati paznju na gume, da li su"pojedene" ravnomerno. Obrati paznju na elektriku, ume da zeza na tako starim autima. Odlican pokazatelj je vozacko sediste, ako je iscepano znaj da je taj auto presao bog-te-pita-koliko kilometara.

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      #3
      Situacija je malo drugacija jer je u pitanju ix model, dakle 4x4.

      Geenralno jako pouzdan auto, medjutim veliki broj delova nije isti kao na obicnim E34, tako da ces neke od njih (kao sto je bas taj spomenuti auspuh) morati da narucujes kao originalan deo. Takodje, delovi i elementi prednjeg vesanja su totalno drugaciji (spone, viljuske, amortizeri, diskovi...). Po gradu nece trositi bas 20l, ali 15 sigurno hoce, i generalno nesto je sporiji, tromiji i uz nesto vecu potrosnju nego obican 525, ali se debelo isplati, bar po meni.

      Ovo za voznju sa dobrim gumama, odnosno da "nema svercovanja kad padne sneg", iako je preporucljivo uvek i imati dobre gume, je upravo ono sto je i najbolja stvar kod ovog auta. Posto je 4x4 (25% sper pozadi, otvoreni diff napred, centralni viskodiferencijal), jednostavno ne postoji ta situacija i sneg, ili nagla promena povrsine koja bi mogla da ga baci u problem. Iskreno, 325ix koji ja imam je dosta stabilniji po snegu nego novi X5, pogon je maltene isti (mada se oslanja na cistu mehaniku umesto gomilu elektronike, u osnovi je isti sistem), teziste je nize, gume uze, i taj auto se moze popeti maltene na masnu banderu.

      Mehanicki sklopovi prelaze koliko hoces (dakle 300.000+ bez nekih vecih problema), cak iako se ne odrzavaju redovno napravljeni su dovoljno solidno da ti ama bas nikad ne zadaju muku.

      Sto se mene tice, X-drive je apsolutno najbolje resenje za nase uslove voznje, puteva i vremena, dakle ako je auto u generalno dobrom stanju (sto bi bilo pametno da ti proveri neki BMW specijalista), ne vidim zasto ne?

      Ja sam X-drive obozavam, jer odrzava sve dinamicke kvalitete BMW-a uz neophodnu dozu stabilnosti kad zatreba. Shodno tome, recimo 330xd Touring je, realno, najbolji "normalan" izbor koji bi iko ikad mogao da napravi
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • overspeed
        CBC Senator XXL
        • 24.05.2005
        • 2779
        • Kosovska Mitrovica

        #4
        @ shonegti:

        U svakom sluchaju taj auto je dobar izbor za kupovinu, a pre toga bi trebalo josh bolje proveriti kako stoje stvari sa njim. Auto je inache prava retkost, ja peticu u izvedbi iX sa tim motorom josh nisam uzhivo video, naravno ni vozio... Ako se ispostavi da je sve OK sa njim, uz tu opremu koju si nabrojao, mislim da je itekako interesantan

        Nego, kol'ko veverica trazhe za njega
        http://www.bmw.tv

        Comment

        • shonegti
          CBC Član
          • 30.06.2006
          • 58
          • Beograd

          #5
          525ix

          Hvala na odgovorima.
          bmw-a nude sa dva kompleta tockova.
          boja i neterijer izgledaju odlicno.
          glavni razlog za postavljanje pitanja je upravo taj pogon na sva cetiri tocka.
          pre dve nedelje sam bio sa drugarom kod nekog lika iz cacka koji ima bmw otpad i ima 25 e34orki koje sece.
          nisam video nijednu x.
          pretpostavljam da je zakljucak da ako je sve ok sa oslanjanjem, izduvom i pogonom ostalo nije nista strasno.
          upravo sam se setio da ovaj 525 ima neki sportski lonac sto znaci da je tu nesto menjano.
          trebalo bi da to pogledam popodne.
          malopre pomenuti drugar ima 520 koji je presao 350000km i nema nikakvih preoblema sa elektrikom. druge stvari su takodje jako dobre tako da sam zakljucio da se za te pare tesko moze kupiti kvalitetniji auto.
          ja pet godina vozim golf-a gti 16v '88. i ovo bi trebalo da bude napredak.


          ps. svidja mi se fora sa masnom banderom.

          Comment

          • CikaKure
            CBC Senator XXL
            • 14.08.2005
            • 668
            • Beograd

            #6
            Da izvinjavam se zbog previda u trenutku pisanja o gumama.

            Recimo da sam ja imao problem sa tablom, odnosno baterijom inspectiona koja je unutra. Malo elektrika prozora i centralne brave je zezala, na pravdi boga se odjedared pojavio fabricki alarm koji mi je blokirao auto pri promeni akumulatora (nalazi se ispod sedista putnika koji sedi iza vozaca), onda ona skala koja pokazuje trenutnu potrosnju, lampice osvetljenja u centralnoj konzoli i sl. Mozda sam bio malerozan, ko zna.

            Sa druge strane, nemoj bogohuliti i porediti tog Golfa II i e34.
            I nista se ne cuje tako dobro i lepo kao motor sa 6 cilindara.

            Comment

            • overspeed
              CBC Senator XXL
              • 24.05.2005
              • 2779
              • Kosovska Mitrovica

              #7
              pre dve nedelje sam bio sa drugarom kod nekog lika iz cacka koji ima bmw otpad i ima 25 e34orki koje sece.
              nisam video nijednu x.
              To ti i kazhem, one su prava retkost, shto je dobro ali i "nozh sa dve oshtrice", shto se delova i odrzhavanja tiche...

              Nego, opet nisi pomenuo koji kesh je "u igri"?!

              Bash me interesuje, obzirom na konkretan model, naravno, ako nije tajna
              http://www.bmw.tv

              Comment

              • shonegti
                CBC Član
                • 30.06.2006
                • 58
                • Beograd

                #8
                Naravno da nije tajna
                pricamo o 4000e
                pogledao sam na e34.de
                0-100 za 9.5s i 220km/h
                Danas sam kupovao auspuh za golfa i pogledao sam katalog imasaf-a u kome sam video da izduv 525ix izgleda gotovo identicno u odnosu na 525 samo sto se cevi razlikuju u precniku (ix 48mm, a 525 45mm), a najveca razlika je u zadnjem loncu iako sam ja ocekivao da je napred sve drugacije.
                danas nista od gledanja
                javljam cim budem video auto ponovo

                Comment

                • shonegti
                  CBC Član
                  • 30.06.2006
                  • 58
                  • Beograd

                  #9
                  pogledah konacno bmw-a
                  motor i menjac rade savrseno. motor ima sjajan zvuk i suv je, a nije pran.
                  klima ne radi.
                  komp radi
                  ima rucicu menjaca m koja je na kraju zivota.
                  ima sportski izduv koji se odlicno cuje, a i dobro izgleda.
                  visko slabijim intenzitetom radi od kad se auto upali (potpuno hladan).
                  ima celicne 16-ice sa zimskim gumama koje su krive.
                  alu ima ali ih jos nisam video.
                  udaran je bio nazadi i malo se primecuje spolja iz nekih uglova.
                  treba mu temeljno ciscenje jer je dugo stajao.
                  posledica stajanja je i to da mu prednje kocnice blokiraju.
                  na prednjim diskovima se vidi da ne koce celom povrsinom.
                  to je ono sto sam malopre video, a nova informacija je da vlasnik trazi 4500e, a je mislim da ne vredi vise od 4000e.

                  Comment

                  • Wiz
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 3104
                    • Nish

                    #10
                    Tu im je cena mi za 525i 93god trazimo 4500e fix

                    Comment

                    • CikaKure
                      CBC Senator XXL
                      • 14.08.2005
                      • 668
                      • Beograd

                      #11
                      Da ne uvredim nikog komentarisuci cene, ja bih razmislio dva puta da li taj auto vredi platiti toliko novaca... Ne kazem da TEBI ne vredi ali imaj na umu i sledece:

                      - Dok ga dovedes u red moglo bi ti trebati jos dosta parica;
                      - Dobijas prilicno star auto sa dosta otvorenih pitanja;
                      - Dok se osvrnes okolo i pogledas, mozes svasta da kupis za novce koje ces dati za taj auto i njegovo sredjivanje. Istina nije BMW, al moglo bi da bude manje glavobolja.

                      Da se razumemo, ja volem BMW...

                      Comment

                      • TAZZ
                        Banovan
                        • 30.05.2005
                        • 1409
                        • NBGD,SERBIA

                        #12
                        Mnogo Novaca - OVACA.....

                        Comment

                        • overspeed
                          CBC Senator XXL
                          • 24.05.2005
                          • 2779
                          • Kosovska Mitrovica

                          #13
                          Prvo dobre vesti...

                          Za 4500 veverica 525iX sa takvom opremom je bagatela! Prochitaj Wiz-ov post... Mada, obzirom na odredjena ulaganja koja su ochigledno "na vidiku" bi vlasnik trebao da malo smanji dozhivljaj, bar za par stotina jevreja...

                          klima ne radi.
                          Klima se da srediti, u najgorem sluchaju ce ti trebati polovan (ispravan) kompresor, ako si bolje srece zavrshicesh sa ispitivanjem instalacije i sistema, eventualnim "krpljenjem" (ako treba) i punjenjem shto nije nikakav "nepodnoshljivi" troshak...

                          motor i menjac rade savrseno. motor ima sjajan zvuk i suv je, a nije pran.
                          Motor i menjach su BMW-u generalno (naj)jacha strana, sem ako tu nije neshta chachkano i (kara)budzeno, narochito taj 2,5-olitarski bi trebalo da traje i do 400+ k km, uz redovno odrzhavanje. Tvoji utisci to potvrdjuju...

                          posledica stajanja je i to da mu prednje kocnice blokiraju.
                          na prednjim diskovima se vidi da ne koce celom povrsinom.
                          Plochice, diskovi - sve je to neki mali troshak, realno gledano, i na takvom autu je to svakako pozheljno izmeniti nakon kupovine, sem ako bivshi vlasnik nema potvrdu da je sve odradjeno u neko skorije vreme...

                          Uz prvi "mali" servis i ovo pobrojano imash josh oko 500 evra troshka, s tim da ako nemash ozbiljan problem sa klimom prolazish josh jeftinije... Ali zato sa nepunih 5 hiljada dobijash auto koji ima da te sluzhi "do besvesti", izvanredan motor i izvanredno reshen pogon na svim tochkovima, pouzdan i bezbedan tokom cele godine

                          Naravno, mogao bi za petaka da uzmesh neki mladji (barem na papiru ) auto, chak i sa klimom, iz kompakt klase ili "b" segmenta, ali je pitanje da li bi zaista u tom sluchaju uzeo BOLJI auto, generalno gledano...

                          Ako to "chukanje pozadi" tebi ne predstavlja problem - na tvom mestu bih pokushao da "urazumim" vlasnika shto se cene tiche, pa ako bi me uz naknadna ulaganja sve koshtalo do 5 k - ne bih se dvoumio! Mada, za te pare ti uvek ostaje opcija Golf III TDI i slichne...

                          A sad - loshe vesti...

                          Ja lichno nikad ne bih uzeo auto koji je "chukan", bez obzira koliko, po rechima vlasnika, to chukanje bilo "malo"... Makar bila i super prilika, jedino na shta bih pristao su minimalna oshtecenja (limarija, branici i to), bez ikakvih naknadnih intervencija limara na nosecoj konstrukciji i shasiji... Pre svega su mi u konkretnom sluchaju sumnjivi detalji:

                          udaran je bio nazadi i malo se primecuje spolja iz nekih uglova.
                          posledica stajanja je i to da mu prednje kocnice blokiraju.
                          na prednjim diskovima se vidi da ne koce celom povrsinom.
                          ...shto me navodi da pomislim da nije chukan samo pozadi, nego da je tu mozhda bilo svega i svachega... Ne razumem navod vlasnika da prednje kochnice blokiraju kao posledica stajanja, jer je moj auto, pre nego je dovezhen iz Italije bio na placu auto-kuce preko godinu dana i nikakvog "blokiranja" kochnica nije bilo, provereno i detaljnom inspekcijom u servisu i kasnije u vozhnji. Jesam mu ja naknadno promenio plochice iz predostrozhnosti, ali je auto dovezhen direktno sa placa iz Ita, nakon godinu dana "mirovanja" preshao put do KM i prijatelj koji mi je dovezao auto nije imao nikakvih problema u vozhnji, ni sa kochnicama ni sa bilo chim drugim... Ne kazhem da je preporuchljivo auto ne voziti mesecima, a kamoli godinama, ali ne razumem opravdanje da kochnice blokiraju i da diskovi ne koche celom povrshinom jer auto nije vozhen par meseci Ja sumnjam da je auto imao mnogo vece "chukanje" od onog koje vlasnik navodi, i da je ceo posao "krpljenja" odradjen traljavo te je auto zato "pushtao korenje" mesecima na ulici...
                          http://www.bmw.tv

                          Comment

                          • djukic
                            CBC Senator XXL
                            • 27.03.2005
                            • 2526
                            • Beograd

                            #14
                            Ja E34 vozim vec jako dugo doduse td varijantu ali E34.
                            Ako je udaran jako to se da lako videti i bez odlaska majstoru ako si spreman da se malko podvuces.
                            Vodi racuna o sledecem:
                            Registracija za taj auto je oko 30.000 i neku hiljadu dinara.
                            Juce mi se lik zaleteo u zadnji kraj eskortom. Covek se totalno razbio, znaci erbegovi, ma ceo prednji kraj ukljucujuci i vesanje. E34 sam dovezao kuci zakacio branik i tako ga vozim dok nedobijem zapisnik.
                            S druge strane mozes da dobijes neki auto od 3.5m 2000 godiste za te pare...
                            https://t.me/pump_upp

                            Comment

                            • Wiz
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 3104
                              • Nish

                              #15
                              Ovo je tacno mi smo imali bliski susret brdom od sodera,rezulatat malecna ogrebotina na braniku

                              Comment

                              Working...
                              X