potrosnja je relativna stvar, pogotovu kada se navode neke brojke a bez obaveznog navodjenja i uslova upotrebe.
veliki motor po zapremini moze da trosi (relativno) malo goriva ali samo kada se vozilo krece ravnomernom brzinom. svako ubrzavanje (kao i kocenje) kod automobila vec kubikaze neminovno srce benzina ko blesavo.
prosto takav je princip rada benzinskog motora (bogata smesa pri ubrzavanju) i tu pomoci nema.
vazan faktor je i masa koja se ubrzava, sto zapravo i trosi gorivo.
velika masa pri ravnomernom (stalna brzina) kretanju ne predstavlja pomena vredan faktor u smislu povecanja potrosnje goriva.
u SAD je posebno izrazen fenomen sto preovladavaju benzinci, cak i u tradicionalnim dizel kategorijama kao sto su pickup/ kamioneti odnosno manja dostavna vozila.
kako SAD jos uvek nemaju produkciju kvalitetnih dizel goriva koje je nuzno za moderne dizel motore doslo se do apsurdne pozicije SAD da tamo ne mogu da se prodaju savremeni dizel automobili (niti evropski niti japanski) jer za njih nema gde da se kupi gorivo.
americki standard dizel goriva je daleko u zaostatku, na nivou prastarog D3/ D2 dizela.
sa druge strane, politika jeftine energije se obija o glavu, stanovnistvo (i privreda) nije navikla da placa realnu cenu energije uz iluziju da ce to trajati vecno.
kada galon preskoci 5 USD i cena benzina se izjednaci sa cenama energije u razvijenom svetu u ostalom delu planete tek ce nastati problemi resavanja tranzicije u hodu.
onaj isti problem naftnog soka koji je zadesio Evropu 1972/73 godine.
btw, juce ceo dan CNN raspreda zalopojke o sunovratu Forda koji mesecno nabija gubitak od 1.000.000.000 dolara i bez nade da se ista promeni.
navode kao uzrok pad prodaje SUV/pickup za 25% po obimu ove godine.
zapravo, uzrok je nesrazmerno velika potrosnja goriva te kategorije vozila u odnosu na spremnost kupaca da finansiraju troskove.
sve su to vec pametni ljudi nacrtali odavno, samo tvrdoglavi Ameri zabijaju glavu u pesak ko noj sanjajuci povratak prejeftine nefte i energije generalno kao da je ima napretek na planeti.
btw, ove godine su presusili izvori nafte u Severnom moru koje eksploatise Britanija, i UK vise nije proizvodjac sirove nafte.
uskoro do kraja decenije je prognoza i da presusuju izvori koje konstrolise Norveska....
DoE americki javno objavljuje prognoze o kretanjui zaliha nafte, prosecni Amerikanac kao da ne zeli da prihvati mogucnost i takvog scenarija-da nafta kosta tamo kao i svuda.
veliki motor po zapremini moze da trosi (relativno) malo goriva ali samo kada se vozilo krece ravnomernom brzinom. svako ubrzavanje (kao i kocenje) kod automobila vec kubikaze neminovno srce benzina ko blesavo.
prosto takav je princip rada benzinskog motora (bogata smesa pri ubrzavanju) i tu pomoci nema.
vazan faktor je i masa koja se ubrzava, sto zapravo i trosi gorivo.
velika masa pri ravnomernom (stalna brzina) kretanju ne predstavlja pomena vredan faktor u smislu povecanja potrosnje goriva.
u SAD je posebno izrazen fenomen sto preovladavaju benzinci, cak i u tradicionalnim dizel kategorijama kao sto su pickup/ kamioneti odnosno manja dostavna vozila.
kako SAD jos uvek nemaju produkciju kvalitetnih dizel goriva koje je nuzno za moderne dizel motore doslo se do apsurdne pozicije SAD da tamo ne mogu da se prodaju savremeni dizel automobili (niti evropski niti japanski) jer za njih nema gde da se kupi gorivo.
americki standard dizel goriva je daleko u zaostatku, na nivou prastarog D3/ D2 dizela.
sa druge strane, politika jeftine energije se obija o glavu, stanovnistvo (i privreda) nije navikla da placa realnu cenu energije uz iluziju da ce to trajati vecno.
kada galon preskoci 5 USD i cena benzina se izjednaci sa cenama energije u razvijenom svetu u ostalom delu planete tek ce nastati problemi resavanja tranzicije u hodu.
onaj isti problem naftnog soka koji je zadesio Evropu 1972/73 godine.
btw, juce ceo dan CNN raspreda zalopojke o sunovratu Forda koji mesecno nabija gubitak od 1.000.000.000 dolara i bez nade da se ista promeni.
navode kao uzrok pad prodaje SUV/pickup za 25% po obimu ove godine.
zapravo, uzrok je nesrazmerno velika potrosnja goriva te kategorije vozila u odnosu na spremnost kupaca da finansiraju troskove.
sve su to vec pametni ljudi nacrtali odavno, samo tvrdoglavi Ameri zabijaju glavu u pesak ko noj sanjajuci povratak prejeftine nefte i energije generalno kao da je ima napretek na planeti.
btw, ove godine su presusili izvori nafte u Severnom moru koje eksploatise Britanija, i UK vise nije proizvodjac sirove nafte.
uskoro do kraja decenije je prognoza i da presusuju izvori koje konstrolise Norveska....
DoE americki javno objavljuje prognoze o kretanjui zaliha nafte, prosecni Amerikanac kao da ne zeli da prihvati mogucnost i takvog scenarija-da nafta kosta tamo kao i svuda.
Comment