Auto industrija - Globalno Split iz Pick Up-ova

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    Auto industrija - Globalno Split iz Pick Up-ova

    potrosnja je relativna stvar, pogotovu kada se navode neke brojke a bez obaveznog navodjenja i uslova upotrebe.

    veliki motor po zapremini moze da trosi (relativno) malo goriva ali samo kada se vozilo krece ravnomernom brzinom. svako ubrzavanje (kao i kocenje) kod automobila vec kubikaze neminovno srce benzina ko blesavo.
    prosto takav je princip rada benzinskog motora (bogata smesa pri ubrzavanju) i tu pomoci nema.

    vazan faktor je i masa koja se ubrzava, sto zapravo i trosi gorivo.
    velika masa pri ravnomernom (stalna brzina) kretanju ne predstavlja pomena vredan faktor u smislu povecanja potrosnje goriva.

    u SAD je posebno izrazen fenomen sto preovladavaju benzinci, cak i u tradicionalnim dizel kategorijama kao sto su pickup/ kamioneti odnosno manja dostavna vozila.

    kako SAD jos uvek nemaju produkciju kvalitetnih dizel goriva koje je nuzno za moderne dizel motore doslo se do apsurdne pozicije SAD da tamo ne mogu da se prodaju savremeni dizel automobili (niti evropski niti japanski) jer za njih nema gde da se kupi gorivo.

    americki standard dizel goriva je daleko u zaostatku, na nivou prastarog D3/ D2 dizela.

    sa druge strane, politika jeftine energije se obija o glavu, stanovnistvo (i privreda) nije navikla da placa realnu cenu energije uz iluziju da ce to trajati vecno.
    kada galon preskoci 5 USD i cena benzina se izjednaci sa cenama energije u razvijenom svetu u ostalom delu planete tek ce nastati problemi resavanja tranzicije u hodu.
    onaj isti problem naftnog soka koji je zadesio Evropu 1972/73 godine.

    btw, juce ceo dan CNN raspreda zalopojke o sunovratu Forda koji mesecno nabija gubitak od 1.000.000.000 dolara i bez nade da se ista promeni.

    navode kao uzrok pad prodaje SUV/pickup za 25% po obimu ove godine.

    zapravo, uzrok je nesrazmerno velika potrosnja goriva te kategorije vozila u odnosu na spremnost kupaca da finansiraju troskove.

    sve su to vec pametni ljudi nacrtali odavno, samo tvrdoglavi Ameri zabijaju glavu u pesak ko noj sanjajuci povratak prejeftine nefte i energije generalno kao da je ima napretek na planeti.

    btw, ove godine su presusili izvori nafte u Severnom moru koje eksploatise Britanija, i UK vise nije proizvodjac sirove nafte.
    uskoro do kraja decenije je prognoza i da presusuju izvori koje konstrolise Norveska....

    DoE americki javno objavljuje prognoze o kretanjui zaliha nafte, prosecni Amerikanac kao da ne zeli da prihvati mogucnost i takvog scenarija-da nafta kosta tamo kao i svuda.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg
  • Horsepower
    CBC Senator XXL
    • 29.12.2005
    • 2000

    #2
    Originally posted by brick
    potrosnja je relativna stvar, pogotovu kada se navode neke brojke a bez obaveznog navodjenja i uslova upotrebe.

    veliki motor po zapremini moze da trosi (relativno) malo goriva ali samo kada se vozilo krece ravnomernom brzinom. svako ubrzavanje (kao i kocenje) kod automobila vec kubikaze neminovno srce benzina ko blesavo.
    prosto takav je princip rada benzinskog motora (bogata smesa pri ubrzavanju) i tu pomoci nema.

    vazan faktor je i masa koja se ubrzava, sto zapravo i trosi gorivo.
    velika masa pri ravnomernom (stalna brzina) kretanju ne predstavlja pomena vredan faktor u smislu povecanja potrosnje goriva.

    u SAD je posebno izrazen fenomen sto preovladavaju benzinci, cak i u tradicionalnim dizel kategorijama kao sto su pickup/ kamioneti odnosno manja dostavna vozila.

    kako SAD jos uvek nemaju produkciju kvalitetnih dizel goriva koje je nuzno za moderne dizel motore doslo se do apsurdne pozicije SAD da tamo ne mogu da se prodaju savremeni dizel automobili (niti evropski niti japanski) jer za njih nema gde da se kupi gorivo.

    americki standard dizel goriva je daleko u zaostatku, na nivou prastarog D3/ D2 dizela.

    sa druge strane, politika jeftine energije se obija o glavu, stanovnistvo (i privreda) nije navikla da placa realnu cenu energije uz iluziju da ce to trajati vecno.
    kada galon preskoci 5 USD i cena benzina se izjednaci sa cenama energije u razvijenom svetu u ostalom delu planete tek ce nastati problemi resavanja tranzicije u hodu.
    onaj isti problem naftnog soka koji je zadesio Evropu 1972/73 godine.

    btw, juce ceo dan CNN raspreda zalopojke o sunovratu Forda koji mesecno nabija gubitak od 1.000.000.000 dolara i bez nade da se ista promeni.

    navode kao uzrok pad prodaje SUV/pickup za 25% po obimu ove godine.

    zapravo, uzrok je nesrazmerno velika potrosnja goriva te kategorije vozila u odnosu na spremnost kupaca da finansiraju troskove.

    sve su to vec pametni ljudi nacrtali odavno, samo tvrdoglavi Ameri zabijaju glavu u pesak ko noj sanjajuci povratak prejeftine nefte i energije generalno kao da je ima napretek na planeti.

    btw, ove godine su presusili izvori nafte u Severnom moru koje eksploatise Britanija, i UK vise nije proizvodjac sirove nafte.
    uskoro do kraja decenije je prognoza i da presusuju izvori koje konstrolise Norveska....

    DoE americki javno objavljuje prognoze o kretanjui zaliha nafte, prosecni Amerikanac kao da ne zeli da prihvati mogucnost i takvog scenarija-da nafta kosta tamo kao i svuda.
    U Americi nema dizela jer je zainteresovanost za njih jako mala, a ovde je dizel poprilicno skuplji od benzina.

    A jesi li znao da VW dizeli uopste nisu prosli testove i da, osim Touarega, im je zabranjeno da prodaju dizel motore u S. Americi?

    To sto je Ford izgubio pare (mada je suma manja nego sto kazes) je zbog razvoja novih modela. Ford planira nekoliko novih Lincolna, nekoliko novih Fordova i dalji razvoj Mercury divizije. A prodaja Forda je veca ove godine nego prosle jer, iako se SUV i Pickupi prodaju losije, automobili se prodaje daleko bolje.
    A kad si vlasnik kompanija kao sto je Jaguar, koji je rupa bez dna, i nemozes praviti profit.

    Comment

    • Bane R
      CBC Senator XXL
      • 27.03.2006
      • 1769
      • Beograd

      #3
      Originally posted by Horsepower
      je dizel poprilicno skuplji od benzina.
      Od kad to? Tamo kada sam obilazio (početak jula), države MA, NY, PA, OH, IN, IL dizel je bio ili malo jeftiniji od benzina ili malo skuplji... nekad je samo zavisilo na kojoj pumpi gledaš. To je bilo kada je gorivo bilo bilže 4 dolara za galon, kasnije tokom leta cena je osetno pala, ali onda više nisam obraćao pažnje na cenu dizela... možda je ona ostala gore...

      Comment

      • Horsepower
        CBC Senator XXL
        • 29.12.2005
        • 2000

        #4
        Benzin je trenutno ~$2.15 po galonu dok je dizel trenutno ~$2.75.

        Tako je u Wisconsinu, a Wisconsin spada medju drzavama sa najskupljim gorivom u Americi. Cale mi je kamiondzija i on bas retko sipa gorivo u kamion u Wisconsinu.

        Comment

        • Horsepower
          CBC Senator XXL
          • 29.12.2005
          • 2000

          #5
          Nebi stvarno valjalo kad bi mi placati istu cenu goriva kao i svi ostali (ustvari, uglavnom svi).

          Znas onu teoriju "Survival of the fittest" ...

          Comment

          • Rubi
            CBC Senator XXL
            • 06.05.2005
            • 519
            • Beograd

            #6

            (\__/)
            (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
            (")_(") your signature to help him gain world domination.

            http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              U Americi nema dizela jer je zainteresovanost za njih jako mala, a ovde je dizel poprilicno skuplji od benzina.

              A jesi li znao da VW dizeli uopste nisu prosli testove i da, osim Touarega, im je zabranjeno da prodaju dizel motore u S. Americi
              to je stara prica o kokoski i jajetu.
              za dizel aute nema velike zainteresovanosti jer je ponuda mizerno mala (prakticno nepostojeca). sama ponuda dizela kao goriva za putnicka auta je do sada takodje bila "sporedna rupa na svirali" naftnih grupacija jer je daleko veca zarada po osnovu same potrosnje na benzinu.

              stekla se iluzija da je benzin kao gorivo jeftin, ima ga na svakom cosku, pa sto bilo sta menjati ili razmisljati o nekakvoj buducnosti (iz ugla obicnog gradjanina).

              vecina rafinerija u SAD nije uopste u stanju da proizvede dizel potrebna danasnjim automobilima (tehnoloska zastarelost, nije se ulagalo, teziste profita je na benzinu) pa je i ponuda dizela potrebnog kvaliteta smesno mala.

              opet, bez ponude dizela kao goriva ni proizvodjaci dizel vozila (modernih, za amero pojmove malih kubikaza 2.0-2.5 litra) ne mogu da ostvare prodaju i velikim serijama.

              u SAD je jako skupo uvodjenje pojedinog modela auta, sa svim onim pravno birokratskim zavrzlamama protiv neamerickih modela auta (ko je rekao sindrom Zastava lobiranja ) a za tako malo trziste dizel auta koje danas postoji niko nije ozbiljnije zainteresovan.

              na pumpama nema odgovarajuceg dizela, kupci ne kupuju moderne dizele jer nemaju nasta da voze, prodavci automobila ne uvoze moderne dizele jer nemaju kome da prodaju kada nema goriva za njih, i prica se vrti u krug.

              moderni dizeli su u rangu 35-40mpg ko dobar dan, i tu nijedan GM ili Ford benzinac nema sta da trazi u poredjenju efikasne upotrebe galona/litre goriva.

              VW je dugo uz Mercedes bio jedini evropski proizvodjac koji je imao neke modela dizela u ponudi u SAD ali... ti modeli i ti motori nisu imali mnogo zajednickog sa evropskim verzijama.

              i to je bilo davno, pre pojave modernih dizel motora koji su trpeli i ondasnje dizel gorivo.

              SAD su ostale na toj ondasnjem starom gorivu.

              drugi deo price je uopste sta je to SAD kupac, i SAD trziste.

              Kalifornija je gro prodaje automobila, gro koncentracije bilo cega vezano za potrosnju u i oko automobila.
              ostatak SAD je tek sporedna provincija u odnosu na Kaliforniju u tom domenu.
              a Kalifornija vec jako dugo vremena ima posebne i znatno ostrije ekoloske normative (dugo su postojali Kalifornija motori i ostali federal 49 tzv motori) koji su tesko ispunjivi i za benzince a kamoli za dizelase sa americkim (ne)kvalitetom dizel goriva.
              u SAD najveci potrosaci dizela su kotlovi za grejanje, ono sto mi ovde zovemo lozaka ili loz ulje (nije daleko od istine da u SAD na pumpama se prodaje loz ulje kao dizel, a to nije za moderne dizele).

              dodati uz to znatno skuplje odrzavanje i znatno zahtevnije (pedantnije) odrzavanje dizela u odnosu na benzinca i navike prosecnog amerikanca da kupi auto i eventualno ponekada na pumpi neko podigne haubu a tek kada stane priseti se da postoji i obavezni servis kao i duplo kraci interval redovnih zamena ulja i uopste odrzavanja jasno je da dizel do sada nije imao neku prednost prema jeftinom benzinu (koji je do nedavno, pre 5-6 godina kostao 15tak dinara za litar).

              sada benzin u SAD kosta otprilike koliko LPG (gas) kod nas, oko 40tak dinara po litri sto je i dalje jako jeftino prema onome sto je situacija u drugim zemljama, posebo prema Evropi.

              kada procitam da u Iranu bure goriva (205 litara) kosta oko 60 dinara ili nesto manje od 1 euro ne cudi me sto nikoga ne zanima koliko trosi auto.
              dugo, mnogo dugo je slicno ziveo prosecan Amer , a navike su cudo.

              skuplji je bio litar Koka Kole od benzina..

              sada se to menja, mozda iznenadjujuce brzo za Amere generalno a svet nije cekao (uspavane) americke proizvodjace i odavno je preskocio u novu generaciju kako motora tako i vozila koja su znatno ekonomicnija u pogledu energije.

              naravno, to nije bilo bez bolnih rezova, krupnih troskova prilagodjavanja (tranzicije) svih i svega od rafinerija, fabrika vozila i navika samih kupaca/ korisnika vozila.

              sve to ceka nuzno i same Amere.
              srecna okolnost je sto (opet) Kalifornija vuce ostatak SAD u pogledu novih resenja pa su elektro odnosno hibridni automobili tamo vec zaziveli i prakticno rastu prodajen brojke.

              nesrecna okolnost je sto niti Ford niti GM nisu ni blizu prakticne velikoserijske realizacije takvih tehnickih resenja a vreme leti, strasno brzo.

              japanci pre svega Honda i Toyota su tu vec zauzeli pozicije, vec su etablirani sa modelima, vec imaju prakticna iskustva sa deciujim bolestima hibridnih motora, vec imaju profita i sa njima.

              Evropa je takodje u povelikom zaostatku za Japancima ali se dosta ulaze para pa ce i rezultat sigurno doci.

              ne bih se opterecivao gubicima Forda, kolicina para je promenljiva ali ono sto se ne menja lako je uzrok problema- potreba komplet prestruktuiranja proizvodno-prodajne-upotrebne filozofije vezane za automobile i svest da energija ne postoji kao neiscrpna besplatna ponuda.

              cak i Rusi koji su daleko energetski mocniji od SAD naveliko rade na programima stednje, generalno od automobila do stanogradnje, proizvodnje svega i svacega.

              EU je jos 1992. godine donela program stednje energije, od 2002. godine program je rigorozno primenjen na sve novo, rezultati nisu izostali.

              SAD su na pocetku ciklusa, nece moci vecito da se izbegava Kjoto protokol, nece moci vecito da se oslanja na "besplatne" izvore nafte svuda po svetu (besplatne dok puska cuva), na dosadasnje navike.

              da se vratim, dizel je jedno od mogucih resenja za pojeftinjenje voznje prosecnog Amera ali nije ni priblizno ekoloski prihvatljivo u najvecoj (automobilski najvecoj) zoni kao sto je Kalifornija sa ULEV zakonodavstvom.

              i u Evropi ima zemalja gde tradicionalno dizel kao gorivo kosta skuplje nego benzin. licno sam to doziveo u Svajcarskoj. vec godinama je takva politika CH vlasti.

              a opet, bez mnogo odricanja jos dugo mnogi nece moci da se odreknu nasledja nafte i uopste fosilnih goriva.
              po poznatim nalazistima energije, najvise na planeti zaliha ima sadrzano u uglju. i nafte i gasa ima manje prema danasnjoj potrosnji.

              ko zna, mozda se opet napravi auto i na ugalj...

              mozemo da se salimo, ali vrag je odneo salu.
              energija je poskupela zadnjih 10tak godina osetno, to kosta i obicne gradjane.
              i u SAD prosecan ce to osetiti doduse sa zakasnjenjem tesko da se moze izbeci.

              sunovrat Forda (kao i GMa nesto blaze) nije rezultat radnickih penzionih prava, plata radnika ili necega tako trivijalnog. ili nije samo toga.

              podosta je u akumuliranom tehnoloskom zaostatku SAD generalno na planu auto industrije i efikasnog trosenja goriva svih vrsta.

              nazalost, ne svidja mi se ali i same americke zvanicne analize, izjave, saopstenja naucnih resursa/insituta ukazuju da manje vise smer mora da bude u povecanju stednje.

              drugacije receno, rasipanja na koju se naviklo ce postati jako skupa zabava.

              sorry za off, pickup je tipican primer rasipanja energije za uobicajenu upotrebu istih- prevoz lica od A do B. i cesto samo jednog lica/vozaca.

              to je vec luksuz trosenja energije, konkretno po evropskim merilima.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                A kad si vlasnik kompanija kao sto je Jaguar, koji je rupa bez dna, i nemozes praviti profit
                Jaguar + Land Rover zajedno je <5% gubitaka Forda.
                ostalo je cist gubitak bas americkog ogranka Forda.
                evropski Ford je na gubitku nekih 40 miliona dolara, prema 5.7 milijardi samo u trecem kvartalu USA Forda, to je sitnica.

                jeste da ne verujem nesto u CNN price, o gubicima Forda se prica na sve strane. ipak ne mogu i ti drugi da budu toliko neiformisani pa da izmisle.

                koja milijarda gore dole, Ford ima najgoru prodaju sada jos od 1992. , tako sami americki mediji pricaju.

                koliko je tacno ne znam, cinjenica je da su magacini sirom SAD krcati neprodanim Fordovima.
                kako i zasto ponudio sam vidjenje.
                vreme ce pokazati koliko je sve ovo sa Fordom slucajnost ili ima i nekih medjuzavisnosti sa ostatkom planete.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  Nebi stvarno valjalo kad bi mi placati istu cenu goriva kao i svi ostali (ustvari, uglavnom svi).

                  Znas onu teoriju "Survival of the fittest
                  svakoj sili (siledzijstvu) ima kraj, odnosno nastane jos veca sila.
                  istorija je uciteljica da imperije ( i imperijalni odnos-ponasanje) nisu vecite.

                  teorija se vec primenjuje od strane SAD, ne mora mnogo da se zagleda -Irak nije negde daleko na Marsu.

                  ako ta teorija pocne jos grublje da se primenjuje, 300 miliona Amera protiv bar 2 milijarde (Kina+Indija) za pocetak.
                  kojima treba itekako energije za razvoj. te iste energije.

                  a obe ove zemlje su nuklearne sile pa postoji nada da ta teorija ne zamuti glave previse.

                  narod kaze, sila opija...gubi se razum (realnost).
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Skyline GT-R
                    CBC Senator XXL
                    • 13.02.2005
                    • 806
                    • Chicago - My Kind Of Town

                    #10
                    Originally posted by brick
                    mnogo dugo je slicno ziveo prosecan Amer , a navike su cudo.

                    skuplji je bio litar Koka Kole od benzina..
                    Pa i sad je...i to duplo



                    P.S. Odakle li ti snage Brick da ovoliko kucas...a sve bitne stvari si mogo da sazes u 10 recenica

                    Comment

                    • Horsepower
                      CBC Senator XXL
                      • 29.12.2005
                      • 2000

                      #11
                      Originally posted by brick
                      U Americi nema dizela jer je zainteresovanost za njih jako mala, a ovde je dizel poprilicno skuplji od benzina.

                      A jesi li znao da VW dizeli uopste nisu prosli testove i da, osim Touarega, im je zabranjeno da prodaju dizel motore u S. Americi
                      to je stara prica o kokoski i jajetu.
                      za dizel aute nema velike zainteresovanosti jer je ponuda mizerno mala (prakticno nepostojeca). sama ponuda dizela kao goriva za putnicka auta je do sada takodje bila "sporedna rupa na svirali" naftnih grupacija jer je daleko veca zarada po osnovu same potrosnje na benzinu.
                      Da su se dizeli pokazali popularni medju kupcima, mnogi bi pravili dizele.

                      Slican slucaj je bio i sa razvojom hybrida. U pocetku su samo Toyota i Honda nudili po jedan hybrid. Ali kako su se pokazali popularni i drugi su poceli nudi hybride. I u hybrid trzistu ponuda je u pocetku bila mala.

                      Comment

                      • Horsepower
                        CBC Senator XXL
                        • 29.12.2005
                        • 2000

                        #12
                        Originally posted by brick
                        A kad si vlasnik kompanija kao sto je Jaguar, koji je rupa bez dna, i nemozes praviti profit
                        Jaguar + Land Rover zajedno je <5% gubitaka Forda.
                        ostalo je cist gubitak bas americkog ogranka Forda.
                        evropski Ford je na gubitku nekih 40 miliona dolara, prema 5.7 milijardi samo u trecem kvartalu USA Forda, to je sitnica.

                        jeste da ne verujem nesto u CNN price, o gubicima Forda se prica na sve strane. ipak ne mogu i ti drugi da budu toliko neiformisani pa da izmisle.

                        koja milijarda gore dole, Ford ima najgoru prodaju sada jos od 1992. , tako sami americki mediji pricaju.

                        koliko je tacno ne znam, cinjenica je da su magacini sirom SAD krcati neprodanim Fordovima.
                        kako i zasto ponudio sam vidjenje.
                        vreme ce pokazati koliko je sve ovo sa Fordom slucajnost ili ima i nekih medjuzavisnosti sa ostatkom planete.
                        Ja ne kazem da Ford ne gubi pare, ali ih ne gubi zato sto mu lose ide vec zato sto investira ogromne sume u nova vozila. Potrazi po internetu "Way Forward" plan na kome Ford trenutno radi.

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          Code:
                          Ford ima najgoru prodaju sada jos od 1992. , tako sami americki mediji pricaju
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            Da su se dizeli pokazali popularni medju kupcima, mnogi bi pravili dizele.

                            Slican slucaj je bio i sa razvojom hybrida
                            nije ni priblizno slican slucaj.
                            za dizel ne treba nikakav (novi) razvoj, vec je sve razvijeno i u Evropi i u Japanu.

                            Hybrid koristi benzin kao pogonsko gorivo koje se moze kupiti na pumpi u SAD.

                            u SAD nema pumpi sa (kvalitetnim) dizel gorivom.


                            sve i da neko naprasno isporuci npr 1 milion dizel novih ekonomicnih vozila nemaju gde da toce gorivo.

                            niko nece kupiti auto koji ne moze da se mrdne iz garaze, sto je slucaj sa dizelom u SAD.

                            kupci su jedan deo price, vazniji deo je drzavna politika (de)stimulacija upotrebe ovog ili onog goriva.

                            SAD kao drzava se baziraju na naftnom lobiju/ profitima proisteklim iz povelike potrosnje benzina.

                            dok se taj uzrok ne promeni, nece se ni struktura potrosenj goriva tek tako promeniti.

                            ovako kako je sada organizovan sistem u SAD dizeli nemaju sanse za masovniju primenu.
                            to ima svoju cenu koju placaju gradjani/vozaci.

                            koliko ce i dokle ce da trpe a kada ce da zapocnu tranziciju ka energetski efikasnoj potrosnji fosilnih goriva je lokalni americki problem u koji ne bih ulazio.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • Horsepower
                              CBC Senator XXL
                              • 29.12.2005
                              • 2000

                              #15
                              Originally posted by brick
                              Code:
                              Ford ima najgoru prodaju sada jos od 1992. , tako sami americki mediji pricaju
                              Ali to nije razlog za gubitak novca. Nissan nije ni medju prvih 5 po prodaji, ali pravi najveci profit po prodanim vozilima

                              Comment

                              Working...
                              X