Auto industrija - Globalno Split iz Pick Up-ova

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #91
    Ako vozis pickupa treba ti samo obicna vozacka dozvola.

    Ako vozio veci kamion onda ti treba CDL dozvola.

    A to sto Americki pickupi mogu vuci po 11 tona .. to je druga stvar
    veci kamion je ovde (i u Evropi) sve preko 3.500kg, odnosno priblizno 7.000 funti.

    to je GWV, gross vehicle weight odnosno ukupno masa i vozila i prikolice zbirno.

    to o 11 tona su vec sleperi, o tome barem ja nisam ni pomislio da pricamo.

    za vucu je dozvoljeno 750kg, 1.400 funti bez dalje procedure, sve preko toga se vadi posebna registracija, vaze posebna ogranicenja u saobracaju (brzina je ogranicena na 80km/h, 50+ mph), itd.

    to sto vi tamo zovete pickup, truck i slicno uobicajeno je zovu (u Evropi) teretnjaci, dostavna vozila, kamioneti...i za to se polaze poseban ispit i potrebna je posebna dozvola (E kategorija) dodatno na vazecu za automobil.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Horsepower
      CBC Senator XXL
      • 29.12.2005
      • 2000

      #92
      Originally posted by brick
      Ako vozis pickupa treba ti samo obicna vozacka dozvola.

      Ako vozio veci kamion onda ti treba CDL dozvola.

      A to sto Americki pickupi mogu vuci po 11 tona .. to je druga stvar
      veci kamion je ovde (i u Evropi) sve preko 3.500kg, odnosno priblizno 7.000 funti.

      to je GWV, gross vehicle weight odnosno ukupno masa i vozila i prikolice zbirno.

      to o 11 tona su vec sleperi, o tome barem ja nisam ni pomislio da pricamo.

      za vucu je dozvoljeno 750kg, 1.400 funti bez dalje procedure, sve preko toga se vadi posebna registracija, vaze posebna ogranicenja u saobracaju (brzina je ogranicena na 80km/h, 50+ mph), itd.

      to sto vi tamo zovete pickup, truck i slicno uobicajeno je zovu (u Evropi) teretnjaci, dostavna vozila, kamioneti...i za to se polaze poseban ispit i potrebna je posebna dozvola (E kategorija) dodatno na vazecu za automobil.
      Americki pickupi, cak i u najvecim verzijama, nisu teski 3,500 kg. Moj F-150 sa 4 vrata, V8 i 4x4 je tezak 5,000 pounda (nesto vise od 2,000 kg).

      Comment

      • Skyline GT-R
        CBC Senator XXL
        • 13.02.2005
        • 806
        • Chicago - My Kind Of Town

        #93
        Jao covece...sta to TOLIKO pruza vise...STA?Sta si se ogranicio na to sto moze da povuce 2000lbs vise?U kakvoj bre klasi sa dakotom i coloradom?Znas li sta pricas uopste?Colorado i dakota su one male kantice.Ridgeline ima isto prostora kao i avalanche unutra i NJEGOVA je klasa.

        Ja tebe uopste ne razumem..mislim..trudim se konstantno da pohvatam sta pricas u postovima ali...

        Da zavrsimo ovo "Avalanche vs Ridgeline".Avalanche moze da povuce vise od Ridgeline i to je NORLANO jer ima dosta evcu masinu ali ima i dosta vecu cenu.Zasto sad ne pricas o ceni..kad se prica o prednostima japanskih i evropskih auta onda ti je cena jedan i jedini argument.

        5000lbs je SASVIM dovoljno za normalnu upotrebu, uzmiajuci plus u obzir da (min) 50% ljudi kupuju pick up cisto jer ga vole...znaci..ako ne vuces one tvoje camce..kuce..ili sta vec..zasto da ne ustedis 8 do 10 HILJADA dolara.

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #94
          Takav zaljucak sam dobio jer vi govorite da je Ford u govnima jer ih je Toyota prestigla u Americi
          ma ne, Ford je u govnima zbog samoga sebe, svoje poslovne politike.
          i to je na globalnom nivou, ne samo u Americi Ford nije neka posebno pozeljna marka.

          prakticno marginalna u Evropi, Aziji, Africi.

          za razliku Toyota je svuda prestigla Ford, pa eto cak i u Americi sa tendencijom da tako i ostane.

          problem nije u Toyoti (ili Porseu, BMWu, Fiatu ili Zastavi) vec unutar samog Forda.

          to je i poenta texta B92, reakcije NY berze gde se kotira Ford, reakcije kupaca sirom sveta.

          preglomazno, previse rastrosno, nedovoljno kvalitetno dugorocno, u krajnjem skupo za upotrebu/posedovanje odnosno lose po novcanik.

          kome treba kamion jer se bavi prevozom robe nema dileme, on mora da ima kamion da li ce imati Ford, Mercedes, Volvo, Scania ili nesto deseto je zasebna tema.

          prica je bila o globalnoj auto industriji, tu je pre svega rec o putnickim vozilima koja su i najbrojnija a tu niti Ford ni GM nisu dostigli svetski prosek ni po kvalitetu ni po ekonomicnosti jedino cena je koliko toliko srednja.

          Ford je dospeo u krizu i dugove ne u septembru, ne u oktobru, ne u jednom mesecu vec je to dugorocno lose vodjenje biznisa koje je sada samo izaslo tako eksplozivno na povrsinu.

          ja to volim da kazem, lumpovalo se nocima a sada kelner samo ispostavio racun.

          energetska kriza nije od juce, stednja goriva nije zapocela ove godine ali AMeri su prespavali te dogadjaje koji su zahvatili razvijeni svet jos pre 30tak godina.

          jedan od odgovora je i nastanak modernih common rail dizel automobila ( i motora) koji su tabu tema u SAD i maltene nepoznato da uopste postoje.

          dizel od pre 30 godina i dizel danas imaju samo jedno zajednicko- poreklo imena Diesel.

          hibridni automobili (kao i oni na etanol, na LPG, na CNG, na vodonik, na uljanu repicu, itd) su sirom sveta sto u upotrebi sto u raznim fazama eksperimenta.
          jedino u SAD postoji opsta percepcija da je energetska kriza negde na Marsu, da se to ne dotice realnog zivota i realnih ogranicenja u resursima.

          niti Ford niti GM nisu uhvatili voz sa hibridnim tehnologijama pa u SAD (citati Kalifornija pre svih) glavnu rec vode japanci- Toyota i Honda i po ponudjenim modelima i po prodaji i po zauzetom trzistu i po perspektivama za nove tehnoloske proboje.

          u tom grmu lezi zec, zaostatak americke auto industrije koja je jos u 80tim godinama...sto kosta potencijalne kupce Forda/GMa.

          do sada je bilo dovoljno njih koji su placali kamione bez pogovora bilo da im trebaju ili im ne trebaju svakoga dana jer je eto "ima se moze se" rezon dominirao.

          sa poskupljenjem energije (ne samo benzina i dizela kao goriva) broj takvih kupaca se smanjuje, to je opste univerzalno pravilo svuda u svetu.
          ne verujem da ce u SAD biti neka razlika, svako ceni svoj dinar, dolar, svoj novcanik dovoljno da bira za njega optimalno.

          izbor, pickup od 15mpg ili auto od 50 mpg i shodno tome razlicita rupa u novcaniku sleduje i Amerikancima, najvecem delu.

          koliko kosta novi u salonu odavno nije bitno, sveukupni trosak visegodisnje eksploatacije u zbiru odlucuje sta je ekonomicnije.

          tako i skuplji japanci i evropljani u salonu su zbirno puno jeftiniji od glomaznih americkih V8 cuda, bez uzimanja u obzir kvalitet, dizajn, broj drzaca za case ili slicno.

          opet, da ne bude zabune kome treba teretno vozilo za slepovanje necega ili prevoz robe u komercijalne svrhe nije iz kategorije gradjana/ vozaca putnickih automobila kakvi su vecina.

          svetski prosek su motori 4 cilindra, u SAD se prica o navodno malim V6...tek kada dodju na 4 cilindra i 1.5-2.0 litra kao Evropa i Japan moze da se prica o pojmovima ekonomicnosti americkih proizvodjaca putnickih vozila.

          da se moze i iz malih zapremina ostvariti puno bibera, dokazano je da moze. V8 i 5.0litara motor je za neka druga, prastara vremena.

          danas, traze se ekonomicnija resenja za prevoz 1-2 lica svakoga dana u lokalu.

          sve sto pogadja Ford, indirektno moze da pogodi i mene ali to ne menja realitete sta je sta i gde je ko ( u plusu ili minusu).
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Horsepower
            CBC Senator XXL
            • 29.12.2005
            • 2000

            #95
            Originally posted by Skyline GT-R
            Jao covece...sta to TOLIKO pruza vise...STA?Sta si se ogranicio na to sto moze da povuce 2000lbs vise?U kakvoj bre klasi sa dakotom i coloradom?Znas li sta pricas uopste?Colorado i dakota su one male kantice.Ridgeline ima isto prostora kao i avalanche unutra i NJEGOVA je klasa.

            Ja tebe uopste ne razumem..mislim..trudim se konstantno da pohvatam sta pricas u postovima ali...

            Da zavrsimo ovo "Avalanche vs Ridgeline".Avalanche moze da povuce vise od Ridgeline i to je NORLANO jer ima dosta evcu masinu ali ima i dosta vecu cenu.Zasto sad ne pricas o ceni..kad se prica o prednostima japanskih i evropskih auta onda ti je cena jedan i jedini argument.

            5000lbs je SASVIM dovoljno za normalnu upotrebu, uzmiajuci plus u obzir da (min) 50% ljudi kupuju pick up cisto jer ga vole...znaci..ako ne vuces one tvoje camce..kuce..ili sta vec..zasto da ne ustedis 8 do 10 HILJADA dolara.
            Sta pruza vise
            -Avalanche ima V8 motor za pocetak koji igra ogromnu ulogu za vozilo tolike velicine. Pa 'ebote moj pickup ima V8 pa dosta puta imam osecaj da je slab. Mogu zamisliti kakvo misljenje bi imao da ima samo V6.
            -Ridgeline ima minivan platformu. Minivan platforma i full size pickup nikako ne mogu ici zajedno.
            -Avalanche vuce 2,000 vise, a kad stigne 6.0L vuce jos vise. Kod Ridgeline nece stici nista vece od 3.5L jer Honda nema nista vece da ubaci.
            -Kod Avalanche se prikolica moze produziti, kod Ridgeline ne mozes.
            -Jesi li ti kad sedeo na zadnjim sedistima od Ridgeline? Pa tu nema ni malo vise prostora nego kod mog F-150 SuperCab. Bas malo prostora ima za noge.

            Tako da Avalanche kosta vise, ali i pruza daleko vise.

            Koliko cesto se desava da Japanci nude vece popuste na vozila? Jako retko. A Ridgeline mozes dobiti za $6,000 ispod MSRP.

            Colorado i Dakota su mid-size pickupi, ali oni imaju iste karakteristike kao Ridgeline. Oba mogu vuci 5,000 pounda, oba imaju motore slicne velicine i snage, oba imaju jednako prostora u kabini. Zato ja govorim da Ridgeline ima velicinu i cenu kao full-size pickupi, ali pickup karatakteristike kao mid-size pickupi.

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #96
              Moj F-150 sa 4 vrata, V8 i 4x4 je tezak 5,000 pounda (nesto vise od 2,000 kg).
              ok, to znaci da moze da povuce nesto manje od max 1.000kg (2.000 funti) uz pretpostavku da sam pickup ima nosivost 500kg tereta.

              pa sta ce mu motor V8 da bi povukao 2.000 funti, ili ukupno 3.000funti sve zajedno sa vozacem ?

              za to je dovoljno 4 cilindra masina da radi bez po muke.

              ona 4 cilindra viska (i hiljade uzaludno ) i potroseni galoni goriva cemu sluze, radi imidza ?

              nejasno mi je koja je svrha nepotrebno velikog motora za mali efekat iskoriscenja kakva je svakodnevna primena.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • Horsepower
                CBC Senator XXL
                • 29.12.2005
                • 2000

                #97
                Originally posted by brick
                Moj F-150 sa 4 vrata, V8 i 4x4 je tezak 5,000 pounda (nesto vise od 2,000 kg).
                ok, to znaci da moze da povuce nesto manje od max 1.000kg (2.000 funti) uz pretpostavku da sam pickup ima nosivost 500kg tereta.

                pa sta ce mu motor V8 da bi povukao 2.000 funti, ili ukupno 3.000funti sve zajedno sa vozacem ?

                za to je dovoljno 4 cilindra masina da radi bez po muke.

                ona 4 cilindra viska (i hiljade uzaludno ) i potroseni galoni goriva cemu sluze, radi imidza ?

                nejasno mi je koja je svrha nepotrebno velikog motora za mali efekat iskoriscenja kakva je svakodnevna primena.
                Ne, towing capacity mu je 7,200 pounda, a payload capacity mu je 1,600 pounda.

                4-cyl za pickup ovolike velicine je jako malo

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #98
                  Ne, towing capacity mu je 7,200 pounda, a payload capacity mu je 1,600 pounda
                  nesto ne stima, ili se ne razumemo....

                  ukupna masa towing capacity, payload capacity i weight F150 (ili bilo cega drugoga) sve zajedno u zbiru koja moze da se koristi uz obicnu (standardnu) vozacku dozvolu je 3.500kg ili 7.000 funti.

                  7.000 funti- 4.000funti masa samoga F150 i preostaje 3.000 funti za payload+ towing.


                  ako je payload 1.600 funti preostaje < 1.400 funti towing capacity.


                  za ono sto ti navodis, da povuce 7.200 funti, potrebna je posebna kamionska registracija i posebna kamionska vozacka dozvola.


                  a onda vaze i posebna pravila za voznju, zabrana ulaska u gradove, zabrana voznje vikendom i petkom posle 12 sati na glavnim putevima, posebni uslovi parkiranja (ne moze da se udje u grad sa njim), posebne registracione takse, itd.

                  pricam kako je u Evropi (i ovde isto).

                  za to sto ti navodis potrebna je E vozacka dozvola, za slepere.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Horsepower
                    CBC Senator XXL
                    • 29.12.2005
                    • 2000

                    #99
                    Pickup sam je tezak ~5,000 pounda.

                    Maksimalna vuca je 7,200 pounda, maksimalna tezina u prikolici je 1,600 pounda i ne treba ti nikakva specijalna vozacka dozvola.

                    Comment

                    • Skyline GT-R
                      CBC Senator XXL
                      • 13.02.2005
                      • 806
                      • Chicago - My Kind Of Town

                      Stani bre Brick pa ti...polako jbt...

                      Pick up je PICK UP a ne kamion.I za njega vaze ISTA pravila kao i za auto.Pricas i prepires se oko necega sto neznas...opet..po ko zna koji put.I uplices neke stvari koje nemaju veze.Sta je bitno kako se kotira kamion u US kako u EU.
                      Ove slike sto je @HP postovao su pick up-ovi.Veliki? pa jbg..to je to sto se vozi po US-u.Ima i manjih ali se uglavnom ovakvi voze i kao sto rekoh sve isto vazi kao i za auto - ista dozvola, ulazak i grad..bla bla bla.Kamioni su kamioni..ne mesaj vise to.
                      Uostalom...to je i nebitno u ovoj temi.

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        I za njega vaze ISTA pravila kao i za auto
                        pa to i pitam, za auto je pravilo da zbirna masa svega ne sme da predje 3.500kg /7.000 funit inace ne moze da se vozi sa B dozvolom i ne moze da se registruje kao auto vec iskljucivo kao kamion.

                        3.500kg zbira svih masa je limit sta je auto a sta je kamion u celoj Evropi.
                        upadas u nesto sto ti nije poznato, ali ajde to je vec postalo prepoznatljivo...

                        to sto je na slici spada u kamione(te) i potrebne su posebne dozvole za voznju, i kod nas i svuda u Evropi. (kao sto sam naveo).

                        ocito u SAD su saobracajni propisi bitno drugaciji.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          Originally posted by zoranbg
                          ono što je Fordu potrebno je novi "Ford-T" , a ne "mastodonti" sa V8 motorima i masom od tri tone....još malo pa treba papučica ko na dajcu da bi mogao čovek da se popenje unutra.
                          Da se razumemo ,draži mi je Ford nego Hyndai i slično....,i želim mu oporavak.
                          Kad na 90% delova Forda bude pisalo VOLVO bice oporavka
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • Horsepower
                            CBC Senator XXL
                            • 29.12.2005
                            • 2000

                            Originally posted by BOOST
                            Originally posted by zoranbg
                            ono što je Fordu potrebno je novi "Ford-T" , a ne "mastodonti" sa V8 motorima i masom od tri tone....još malo pa treba papučica ko na dajcu da bi mogao čovek da se popenje unutra.
                            Da se razumemo ,draži mi je Ford nego Hyndai i slično....,i želim mu oporavak.
                            Kad na 90% delova Forda bude pisalo VOLVO bice oporavka
                            Poslednje sta Fordu treba je jos jedan BUICK.

                            Comment

                            • BRABUS
                              CBC Senator XXL
                              • 15.10.2004
                              • 2399
                              • London

                              Ford plans a diesel engine for Expedition

                              Amy Wilson | | Automotive News / November 6, 2006 - 1:00 am

                              ASHEVILLE, N.C. -- Ford Motor Co. will offer a diesel and more powerful gasoline engines in its Expedition SUV this decade.

                              Expedition chief engineer John Viera wouldn't provide exact timing but said the diesel and bigger gasoline engines will be available in the next two years.

                              A spokesperson said the diesel Expedition is in Ford's plans but has not received final approval.

                              At a press event here, Viera said: "In this market, having an economical, fuel-efficient powertrain is at the top of everybody's list." He added that Ford still is considering a couple of diesel options.

                              Ford officials already have confirmed that the F-150 pickup will offer a diesel in 2008 or 2009. It's likely to be a bigger version of a 3.6-liter V-8 diesel used in European Land Rovers.

                              The same engine could be used in the Expedition, which shares front-end architecture with that next-generation F-150.

                              Viera said the diesel Expedition could arrive at the same time as the F-150 diesel. He said the Expedition's sibling, the Lincoln Navigator, may also get the new engines.

                              The diesel especially makes sense for the extended-length versions of the 2007 model SUVs. Viera noted that they largely serve as replacements for the Ford Excursion SUV. Before the Excursion was discontinued in 2005, around 60 percent were sold with diesel engines.

                              Said Viera: "To have diesel in our mix is the right thing to do."

                              Comment

                              • Valent Vudriga
                                CBC Senator XXL
                                • 02.04.2005
                                • 2778
                                • USA

                                Dosla maca na vratanca.

                                Comment

                                Working...
                                X